sandrapolke.blog.xfree.hu
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 1
Berchtesgadenben tavaszoltunk
  2010-04-05 15:55:46, hétfő

Egy órára értünk haza, Marci ebéddel várt bennünket.
Pénteken mindent félretéve elindultunk Berchtesgadenbe, pontosabban az interneten Schönau am Königsee mellett lefoglalt szállásunkra.
Mondssenél ebédltünk, kár volt. Tömegkajálda lett a Lndzeitből, és pokoli drága. Nagypéntek lévén én tésztát kértem zöldségekkel és egy almalevet. Valhogyan nem tudtam volna húst enni. Zsóka a szokásos bécsi szeletet. Mindezért 40 eurót fizettünk. Kár volt.
Könnyen odaértünk, a GPS vitt. Gyönyörú havas hegyek közé keveredtünk. Elfoglaltuk a szállást, s aztán felfedezés. Königssee csak két kilométer volt a Greti panziótól, kinéztük a másnapi hajótúrát, s egy kedves kisvendéglőben kötöttünk ki, ahol a háziasszony addig kedveskedett, amíg megvacsoráztam. Tésztát hozott ő is ki, még a szalonnát is leszedte, hisz Karfreitag van.
Másnap hajózás, fotózkodás, kirándulás, este ugyanott vacsora, s harmadnap fel a központi parkolóig (25%-kos emelkedő), hogy megnézzük a Hitlershaus-t. De csak májustól lehet látogatni, sok a hó fenn, mondták. Vettünk egy könyvet róla magyarul, s egy német videót.
Bementünk Salzburgba helyette, de nem sokat sétáltunk, egészen más, mint ez a szép bajor vidék. Kirándultunk, egy útszéli fogadóban pisztrángot ettem, túráztunk egy keveset, majd vacsora ugyanott. A háziasszony már várt bennünket, két hely szervírozva volt. Ez a fajta kedvesség meglepett, de volt benne egy csomó huncutság is. Persze hogy megígértük, hogy visszajövünk.
Búcsúzóul csokinyuszit kaptunk.
Aztán este elkezdett esni az eső, mosta a havas hegyeket. Nagyon jó volt a levegő, élveztem.
S reggel haza.
Örülök, hogy elmentünk. Nyelvgyakorlásnak sem volt rossz. Nem tudtam, hogy a haxe magyarul csülök, németül már volt bennem két elnevezése ennek a szónak. Így belefutottam ebbe az ételbe is. Ez a bajor neve.

1 komment , kategória:  Általános
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 1
2010.03 2010. április 2010.05
19202122232425

• e Hónap: 9299
  • e Év: 54272

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,