Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 9 
Az Ön nyugdíja lehet Orbán gi
  2010-10-14 21:47:56, csütörtök
 
  Figyelem! Az Ön nyugdíja lehet Orbán gigantikus adócsökkentésének fedezete


Elmaradt a várva várt új adórendszer részleteinek bejelentése, Orbán Viktor pedig nemcsak a Tesco-adót jelentette be, hanem 400 milliárdos sarccal illetné a munkavállalókat. A magánnyugdíjpénztári átutalások 14 hónapos felfüggesztése ugyanis azt jelenti, hogy az állam zsebeli be a nyugdíjjárulékokat, arról viszont egy szó sem esett, hogy 2012-től a járulékokat az elvesztett hozamokkal együtt vissza is adja-e a munkavállalóknak. Orbán ezekkel a lépésekkel valóban beszedi a Kötcsén emlegetett "ezermilliárdot", így akár drasztikus adócsökkentés is jöhet jövőre.
TETSZETT A CIKK?


Orbán Viktor a középosztály befizetéseinek kisajátítását és újabb extraadókat jelentett be szerdán, miközben a piac olyan lépéseket várt, amelyek Magyarország strukturális problémáit oldanák meg. Most a piaci hitelességünk a tét, de a kormány egyetlen lépést nem tett ebbe az irányba - kommentálta a kormány bejelentéseit egy neve elhallgatását kérő elemző forrásunk.

A piac arra számított, a kormányfő a jövő évtől kezdődő adócsökkentés menetrendje mellett olyan szerkezeti átalakításokat jelent be, amelyek hosszú távon csökkentik a túlméretezett magyar állam kiadásait. Karcsúsíthatná például a hatalmasra duzzadt állami bürokráciát, vagy szűkíthetné a szociális kiadásokat oly módon, hogy a rendszer munkára ösztönözzön, de átalakításra szorul a túlaprózott és költségesen működő önkormányzati rendszer, az egészségügy és az oktatás is. Ez azért lenne fontos a piaci szereplők szerint, mert javítaná a magyar gazdaságpolitika hitelességét a befektetők szemében, hosszú távon stabil költségvetést és csökkenő államadósságot eredményezne, emelné a magyar gazdaság potenciális növekedését, az államot pedig kisebbé, de hatékonyabbá tenné.

Ezzel szemben a miniszterelnök szerdán olyan intézkedéseket jelentett be, amelyek rövid távon hatalmas forrást és költségvetési mozgásteret biztosítanak a kormánynak, de Magyarország egyetlen akut strukturális problémáját sem oldják meg. Mint mondta, az első gazdasági akcióterv után is súlyos válsággal küzd az ország. Ezért most azokon a sor, akik eddig kevesebbet vállaltak. Ezek után jelentette be a távközlési szektorra, a kereskedelmi üzletláncokra és az energiaszektorra vonatkozó különadót, amelyből a három év alatt 483 milliárd forintot vár az állam.
Ha tetszik, ha nem, az állam kezeli a nyugdíjbefizetéseket

Orbán Viktor emellett azonban azt is bejelentette, hogy november 1. és 2011. december 31. között felfüggeszti az állam a magán-nyugdíjpénztári kifizetéseket. A miniszterelnök homályos bejelentését a legtöbben jelenleg úgy értelmezik, hogy a munkavállalók által befizetett kötelező magánnyugdíjpénztári járulékokat jövő decemberig az állam nem utalná tovább a magánnyugdíjpénztáraknak, hanem megtartaná és felhasználná a költségvetési hiánycél teljesítésére, illetve a jövő évi adócsökkentés finanszírozására.

A jelenlegi rendszer szerint ugyanis a munkáltató a munkavállaló bérének 9,5 százalékát fizeti ki nyugdíj jogcímen az APEH-nak. Ebből 1,5 százalék az állami felosztó-kiróvó rendszerbe megy, a maradék 8 százalékot pedig az APEH továbbítja az általunk választott pénztárnak. A következő hónapban ezt az átutalást fogja felfüggeszteni a kormány, azaz az összes befizetett nyugdíjjárulék az állami kasszában köt ki, és nem tud olyan hozamokat generálni, mintha egy magánnyugdíjpénztár kezelte volna azt.

A gazdasági világválság kirobbanásáig, 1997-2008 között átlagosan 10 százalék körüli hozamuk volt a magánnyugdíjpénztári tagoknak. A legrosszabb a 2008-as év volt, a válság ugyanis padlóra küldte a befektetési piacokat, a tagok pedig elvesztették befizetéseik jó részét. 2009-ben azonban rendkívüli hozamok születtek annak függvényében, hogy a munkavállaló életkora szerint milyen portfóliót választott.

Az alacsony kockázatú, a nyugdíj előtt állóknak előnyös klasszikus portfólió tavaly átlagosan 12,7, a kiegyensúlyozott portfólió, amelynek hozamai 5-10 év múlva realizálódnak, 18, a legkockázatosabb portfólió pedig 23 százalékos hozamot hozott.
Drasztikus adócsomag jön?

Az általunk megkérdezett elemzők kivétel nélkül megdöbbenésüknek adtak hangot a lépés hallatán, ugyanis ez konkrétan arról szól, hogy a kormány éppen azoknak az állampolgároknak a pénzét veszi el, akiket hivatalosan foglalkoztatnak és járulékbefizetéseikkel fenntartják a magyar államot.



Mindenki nagy bejelentésre várt, megkaptuk.
Fotó: Horváth Szabolcs



Orbán Viktor ráadásul egy szót sem ejtett arról, hogyan és milyen formában kapnák vissza a magánnyugdíjpénztári be(nem)fizetéseiket a munkavállalók. Így azt is csak találgatni lehet, hogy visszafizeti-e az állam a munkavállalóknak a magánnyugdíjpénztári befizetéseit, és ha igen, akkor a 14 hónapos hozamokkal együtt. Azt sem lehet tudni, hogy hogyan változtatna a kormány a pénztárak és tagok közötti szerződéseken, illetve, mi lesz azokkal a munkavállalókkal, akik továbbra is a magán és nem az állami pénztárakra bíznák a megtakarításukat.

A magánnyugdíjpénztári befizetések kisajátításával és az extraadókkal a kormány olyan hatalmas mozgásteret teremt magának, amelyből nemcsak a jövő évi hiánycélt tudja tartani, de a bankadóval és egy állami kiadáscsökkentéssel akár egy lépésben is bevezetheti a 16 százalékos egykulcsos adót januártól. Hogy valóban ez a tervük, azt egyelőre nem tudni, Orbán Viktor beszédében ugyanis csak annyit mondott, hogy Magyarországon ma hiányzik egymillió munkahely és hiányzik egymillió gyerek. Ezért a következő év legfontosabb feladata szerinte az új, arányos, családi alapú adórendszer bevezetése.
161 milliárd energetikából, távközlésből, a hiperektől

A kereskedelmi láncoktól, a távközlési cégektől és az energiaszektortól a következő három évben összesen 161 milliárdot fog beszedni évente a kormány, a bankoktól pedig elvileg újra beszedi a 200 milliárdos sarcot, extraadókból tehát 361 milliárdos mozgástér keletkezik. A magánnyugdíjpénztári befizetések elvételével éves szinten nagyjából 400 milliárd forintot nyer a kabinet. A forrás egy részét feltehetően már az idei hiánycél biztosítására használná fel a kormány, ugyanis az új extraadókat már idén beszedik.
Fellépnek az államosítás ellen a pénztárak

A pénztárak minden lehetséges fórumon fel kívánnak lépni a kormánynak a magánnyugdíjpénztárakat érintő tervezett intézkedésével szemben, amelyek az ötvenes éveket idéző, burkolt államosítást jelentenek - közölte a Stabilitás Pénztárszövetség. Juhász Istvánné főtitkár szerint a kormányzati intézkedések a magánnyugdíjpénztári tagok megtakarításának részbeni vagy teljes elvonását, és az azt működtető intézményrendszer teljes ellehetetlenülését vonják maguk után.



Az extraadók mellett számítani lehet még a cigaretta és a dohánytermékek jövedéki adójának emelésére, amiből a kormány szintén szert tehet néhány tízmilliárdra (egy 15 százalékos jövedékiadó emelés például 30-40 milliárddal növelhetné a költségvetés bevételeit). Amennyiben emellett még a bürokrácia leépítésébe is belefog a kabinet jövőre, ami sajtóértesülések szerint 100-200 milliárdot is felszabadíthat a költségvetés kiadási oldalán, akkor teljes mozgástér jövőre nagyjából 900-1000 milliárd forint lehet.

A kormánynak a jövő évi költségvetési hiánycél tartására 200-300 milliárd forintot kell fordítania, vagyis az ezermilliárdos mozgástér akár a 16 százalékos egykulcsos adó egy lépésben történő bevezetésére is elegendő lenne, úgy hogy közben a jövő évi hiánycél is megvalósulna. Az egykulcsos adó januári bevezetésének nagy kérdése eddig az volt, hogy a kormány úgy csökkenti egységesen 16 százalékra az eddigi 17 és 32 százalékos személyi jövedelemadó (szja) kulcsot, hogy közben meghagyja a szuperbruttósított adóalap utáni adózást, vagy kivezeti a szuperbruttót is a rendszerből. A 16 százalékos szja bevezetése a szuperbruttó meghagyásával kevesebb bevételt venne ki a költségvetésből (körülbelül 300 milliárd forintot), ugyanakkor nem járna jelentős adócsökkentéssel, mert az effektív adókulcs csak valamivel több mint egy százalékkal csökkenne.

Amennyiben viszont a kormány a szuperbruttó kivezetésével csökkentené 16 százalékra az szja-kulcsot, az azt jelentené, hogy a jelenlegi 21,6 százalékos effektív adókulcs 16 százalékra csökkenne, vagyis a kormány egy 5,6 százalékos drasztikus adócsökkentést hajtana végre. Ez azonban összesen nagyjából 700 milliárd forinttal csökkentené a költségvetés bevételeit. Egyelőre nem sokat tudni arról, hogy a kormány milyen mértékben szűkítené az adójóváírást, illetve mekkora minimálbéremelést akar, ezek ugyanis valamennyivel csökkenthetik a költségvetési bevételkiesést (az adójóváírás teljes megszüntetése 350 milliárddal növelné a költségvetés bevételeit).

http://hirszerzo.hu/profit/20101013_orban_extraado_munkavallalo
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A timföldgyár magánosítása
  2010-10-14 21:40:35, csütörtök
 
  A timföldgyár magánosítása

2010. október 14. 12:58:18


Ki az Ajkai Timföldgyár privatizációs hamiskártyajáték (egyik?) kulcsfigurája? - Dr. Bakonyi Árpád

A Kádár-rendszer alatt az Ipari Minisztériumban volt Környezetvédelmi Főosztályvezető, ahonnan az Antal-kormány idején menesztették. Még minisztériumi hivatalnok korában létrehozta az Ipar a Környezetért Alapítványt, amelynek környezetvédelmi "maffia hálózatának" kialakítására használta fel. Az ipari cégektől befizetett pénzt, "konferenciákra, külföldi utazásokra, ösztöndíjakra" pl. Baksa György fiának is ebből fizettek tanulmányi ösztöndíjat a doktoranduszához. Összefoglalva az Alapítvány pénzéből egyetlen szál fű nem nőtt.

Bakonyi a bomba üzletet a "környezetvédelem" címszó alatti tevékenységben, (az e témakörben megszerzett információk, kapcsolatrendszer minisztériumi főosztályvezetőként munkaideje jelentős hányadát külföldi tanulmányutakra fordította, közreműködött a környezetvédelmi rendeletek előkészítésében) kiaknázásában látta.

HUNGALU Rt. elnökké való kinevezéséig tíz körül van azoknak a cégeknek a száma, amelyben Bakonyi tulajdonos. Tízmilliós nagyságrendű pénzeket kaszál a privatizálandó cégek környezetvédelmi auditálásával. Az ajkai timföldgyárnak a környezetvédelmi felmérését is az Ő egyik cége végezte. (EMR HUNGÁRIA Kft.)

Mindezek eltörpülnek azonban ahhoz a lehetőséghez képest, amelyek az alumíniumipari vállalatok magánosításában rejlenek. Miért ragaszkodik Bakonyi olyan vállalatok megszerzéséhez, mint a KÖBÁL, Almásfüzitő, Inota, Ajka régi timföldgyár területe, amely eddig egyetlen komoly szakmai befektetőnek sem kellett?

Mert az Ő számára ezeknek a cégeknek a felszámolását követő újabb környezeti kárfelmérés és kárelhárítás jelentené a legnagyobb üzletet.
A HUNGALU Rt. élén megteheti, hogy az állam és PHARE támogatások pénzén a saját cégeit bízza meg a milliárdos nagyságrendű környezeti károk felszámolásával. (lásd. Kovács Árpád: Ajka bezárása 12 milliárd Ft.).

Ezen kívül Bakonyi Árpád dédelgetett álma, hogy a vörösiszap tárolókból központi veszélyes hulladéklerakókat csináljon (lásd: Ajkai Zöldeknek küldött levele). Az almásfüzitői vörösiszap tárolót és hozzá a tatabányai alumíniumkohó volt üzemcsarnokát már átjátszotta egyik cége részére, a mosonmagyaróvári vörösiszaptároló már az övé, bújtatott résztulajdonos a MOTIM Kft.-ben.

Ajka saját kézbe vételével megvan az a lehetősége, hogy a vörösiszap tárolón máshonnan származó hulladékok lerakási díjának töredékéből rekultiváljon, a többi saját haszon lehetne.

Sztori: 1994-95-ben a KTM PHARE-pénzből környezeti állapot felmérést végeztetett a HUNGALU RT. , még privatizáció előtt álló cégeinél (MOTIM, Inota, Almásfüzitő, KÖBÁL, Ajka), amely a cégeknek egy fillérjébe sem került.

Bakonyi (már akkor várományosa volt jelenlegi posztjának) elérte az érintett cégek vezetőinél, hogy az auditáláshoz szükséges alapadatokat zárolják, ezáltal ellehetetlenítették a MÉLYÉPTERV (a KTM által megbízott, auditálást végző cég) határidőre történő feladatteljesítését. Ugyanakkor Bakonyi cége EMR is ajánlatot tett a felmérésre, természetesen több millió forintért.

A felmérést és a környezeti károk felszámolásának kalkulációját a saját részükre kedvezően állították össze, ezeket szerepeltették a privatációs feltételekben. A vörösiszap tárolók rekultivációjára előirányzott 3,6 Mrd Ft., ráfordításból akár botanikus kertet is lehet csinálni a vörösiszap tárolóból. Az egybefüggő zöld felület (fű, cserje) létrehozásához ennek az egynegyede is elegendő lenne. Ajka üzemeinek együttes összefogásával költségoptimalizációval, pedig 300-400 milliós nagyságrenden belül lehetne tartani a bekerülési költséget.

A Bakonyi cége (EMR) által közreadott szakértői vélemény 3,6 Mrd Ft-os környezeti kárelhárítási költség kalkulációja csak arra kellett, hogy a komolyabb szakmai befektetőket kellően elriassza és ők (mint ahogy az eredmény mutatja) "szarért-hugyért" (10 mFt) megkapjanak több milliárdos értékű állami vagyont.

Bakonyi-Baksa kapcsolatrendszer

A Veszprémi Vegyipari Egyetemen évfolyam és kollégiumi szobatársak.
Az egyetemi évek alatt együtt voltak az ajkai timföldgyárban szakmai gyakorlaton
Mindketten pesti származásúak, gyökereik nem kötődnek Ajkához
1994-ben Baksa alatt nagyon ingott a vezérigazgatói szék, hatalmas, több százmillió Ft-os veszteséget jelentő elb@szott döntései miatt (lásd: Pais Z.: Ki segít eldönteni az Ajkai "dominót").
A haverja Bakonyi menti meg és betonozza be a vezérigazgatói székbe, cserébe a fent részletezett grandiózus privatizációs terve kivitelezéséhez nyújtott együttműködéséért.

Megjegyzés 4. ponthoz

Az ALUFÉM Kft. privatizációját "fű alatt" meghirdetés nélkül végezték.

Egy olyan vagyonértéket adtak el maguknak 32 MFt., készpénzzel + 37 MFt., adósságátvállalással, amely megpályáztatás esetén 800-900 MFt., bevételt jelenthetett volna az államnak.

Ajka, 1997. június

Újabb információk a vörösiszap katasztrófát követően

Dr. Bakonyi Árpád a "Bakonyi-klán" feje az alumíniumipari cégek bekebelezése után, egy újabb vegyipari állami cég, a NITROKÉMIA Zrt. elnöki székébe ült bele, amelynél szintén nagymértékű volt a környezeti kár. Természetesen úgy intézte, hogy a 18 milliárdos költségű környezeti kárelhárítást állami pénzből az ő tulajdonában lévő cégek végezzék el. Ezt követően a megtisztított területen a régi technológia korszerűsítését követően az ajkai timföldgyárhoz hasonlóan saját magának privatizálta.

Jelenleg egy jól prosperáló vegyi üzem, a NITROKÉMIA Zrt. a veszélyes hulladékégetővel, és a veszélyes hulladéklerakóval együtt a tulajdonába van.

Ennek a hatalmas, volt vegyi üzemekből álló üzlethálózatnak, amely a magyar környezetvédelmi iparág jelentős részét is felöleli a Bakonyi-Klán a tulajdonosa.

A kolontári vörösiszap ömlés által okozott 10 Milliárd Ft feletti kár a Bakonyi-klán és a többi tulajdonos, mint Tolnai Lajos vagyonának töredékéből ki lehetne fizetni. Azért viselkednek olyan pökhendi módon a nyilvánossággal, mert tisztában vannak vele, hogy a jelenlegi érvényes jogszabályok alapján ki tudnak bújni a felelősségre vonás alól, mivel a Bakonyi-klán vagyona sok cégben (offsort cégekben is) van és nem a kárt okozó cég vagyonát képezik. Ezért vannak nyugodtan, majd egy itteni, nem tulajdonos kisfőnökkel elvitetik a balhét és hagyják, hogy mi állampolgárok szolidaritásból, adományainkkal, valamint az állam támogassa a kárt szenvedett embereket, mert ezután hozandó szigorított jogszabályok pedig visszamenőleg nem lennének alkalmazhatók rájuk nézve.

Sajnos most eljött az az idő, hogy visszasírjuk a diktatúrát, mert ezt a helyzetet demokratikus eszközökkel lehetetlen megoldani.

Ajka, 2010. október 7.
(olvasói körlevélből)

Forrás: internetes körlevél

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.nemenyi.net/default.asp?Location=_arc&SID=1&AID=11&Direkt= 72281&offsetlo=0
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hetesi Zsolt: A vörösiszapról
  2010-10-14 21:16:58, csütörtök
 
  Hetesi Zsolt: A vörösiszapról
2010. 10. 14. csütörtök. - 13:10

Mostanában erről a katasztrófáról mindenfélét össze lehet olvasni. Alapvetően nem vagyok károsanyag-kibocsátásban jártas, de bizonyos adatokhoz hozzáférek, és hátha van, aki tőlünk vár hiteles(ebb) tájékoztatást....

Mi ez?

A timföldgyártás mellékterméke. Színe miatt hívják így. Az őrölt bauxitot nátriumhidroxiddal (marónátron) kezelik, és így nyernek belőle timföldet, azaz alumínium-oxidot. Ami visszamarad, abban sok a vas, így amit látunk végülis a rozsda színe. A vörösiszapból megpróbálják kimosni a nátrium-hidroxidot, de marad benne valamennyi, így az iszap fölött álló víz lúgos kémhatású, égéshez hasonló sebeket okozhat.

Miért veszélyes?

A lúgos kémhatás önmagában veszélyessé teszi, de maga az iszap fel van dúsulva különféle fémekkel is, és a talajéhoz képest 10-20-szoros a radioaktivitása is, a benne található radioaktív leányelemek miatt (egy-egy radioaktív bomlási sor nem kiinduló elemei a leányelemek). Ez önmagában nem lenne olyan veszélyes, de megszáradva nagyon finom port képez, mely belélegezve a tüdőbe juttatja ezt a megnövelt aktivitású anyagot, így a sugárzás a belső szerveket jobban éri. Az így kapott kockázat egyébként nem magas, szükségtelen például Csernobilhoz mérni a sugárzást, meg hasonlók.

(http://ffek.hu)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Matolcsy nyilatkozott, esni k
  2010-10-14 21:14:23, csütörtök
 
 
Matolcsy nyilatkozott, esni kezdett a forint, felmentik a helyettes államtitkárt - Gazdasági hírek csütörtök délelőttről
2010. október 14. - 13:05

A profit felét fölözi le a kormány válságadó formájában három ágazat esetében, a magánnyugdíjpénztári befizetések 14 hónapos átirányítása mellett pedig a kabinet újragondolja az úgynevezett második pillér jövőjét és működésének egészét is.

A távközlési, energiaipari és kereskedelmi ágazattól a profit felére rugó válságadó befizetését kéri a kormány a következő három év során - közölte csütörtök délelőtt Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. A tárcavezető hozzátette: az első akcióterv sikeres volt, ám a folytatására van szükség a 3,8 százalékos 2010-es, valamint a 3 százalék alatti jövő évi deficitcél valóra váltása érdekében. A kormány a bankok mellett további három szektortól kért az eddiginél jelentősebb részvállalást a közteherviselésből, a távközlési, az energiaipari, valamint a kereskedelmi cégektől. A válságadót pénteki ülésén véglegesíti a kormány.

Matolcsy nyilatkozata után esésnek indult a forint

A hazai deviza hirtelen esésnek indult: 204,8 forinton jegyzik a svájci frankot, az árfolyam 205 felé közelít. Az euró ára 274 forint fölé került, így napon belül a hazai deviza megjárta a 271 és a 274-es szinteket is. A 274,35-ös szintnél látszik megállni a gyengülési hullám. A nemzetközi piaci hangulat kedvező, a vezető európai tőzsdeindexek pluszban tartózkodnak, ám a forint mégis visszafordult az erősödés irányából, és a nyitási szintre korrigált.

Felmentik Bathó Ferencet

Bathó Ferenc helyettes államtitkár felmentését kezdeményezte Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter - közölte a tárca csütörtökön az MTI-vel.

Forrás: VG.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nincs gyereked? Akkor megszívt
  2010-10-14 21:11:18, csütörtök
 
  Nincs gyereked? Akkor megszívtad!

2010. október 14. 13:28:22


Hölgyeim és uraim!

Jön a radikális adócsökkentés!
Remélem, hogy a kedves olvasó radikálisan pozitív mérleggel fog kijönni ebből, a többieknek pedig ... kitartást!

Marad a szuperbruttósított adóalap, vagyis az adót a bruttó bér 1,27-szeresére vetik majd ki.
Az adójóváírás legnagyobb összege pedig a jelenlegi 15 100 forint helyett 12 100 forint lesz, és jelentősen szűkítik az adójóváírásra jogosultak körét. Jövőre a legfeljebb havi bruttó 180 ezer forintos bért keresők vehetik teljes egészében igénybe a kedvezményt, és 260 ezer forint felett már nem jár semmi. (Jelenleg 210, illetve 310 ezer forint a jogosultsági határ.)
A szuperbruttósított adóalapot a gyermekek számától függően lehet csökkenteni bizonyos összeggel: egy és két gyermek esetén fejenként havi 62 500 forinttal, három, vagy több gyermek esetén fejenként havi 206 250 forinttal.
A gyermektelen adózók a szűkített adójóváírás hatására mintegy 280 ezer forintos jövedelemig buknak az új szja rendszeren.
A minimálbéreseknek kétezer forinttal kevesebb lenne a borítékban jövőre.
A minimálbérért dolgozó kétgyermekes szülő 769 forinttal többet vihet haza, de a 400 ezer forintos fizetés mellett már közel 40 ezer forinttal több marad a családi kasszában.
A három, vagy több gyermeket nevelők esetében már más a kép, az átlagbér alatti kategóriákban semmit nem nyernek vele a szülők, de 400 ezres fizetésnél pedig közel 90 ezer forinttal több maradhat a borítékban.
Cafetéria változások: Az utazási bérlet, az iskolakezdési támogatás és a képzési költség esetében a bérekkel egyező adóterhet kell majd fizetni. Meleg étkezési jegyek, önkéntes nyugdíjpénztárba illetve az egészségpénztárba a munkáltató által fizetett összegek, üdülési csekkek a mostani 25% helyett csak 19,04%-akl fognak adózni.

Egy képen az egész:





A gyerek nélküli búslakodóknak küldi Orbán és Matolcsy a következő számot. Illetve azoknak is, akiknek a gyerekei már felnőttek, és kirepültek a szülői fészekből.


http://www.youtube.com/watch?v=sANwBlp3K_M&feature=player_embedded

Forrás: vastagbor.blog

--------------------------------------------------------------------------------


http://www.nemenyi.net/default.asp?Location=_arc&SID=1&AID=11&Direkt= 72283&offsetlo=0
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hubay Kálmán rádióbeszéde
  2010-10-14 21:09:49, csütörtök
 
  Hubay Kálmán rádióbeszéde
2010. 10. 14. csütörtök. - 19:30

Testvér!

Hányszor énekeltük hittel, égő arccal, kigyúlt szemekkel, hogy "Elég a szolgaságból, rázzátok le a rabbilincset!" Hányszor rikoltottuk a közömbösök, a süketek, a komótcipős és hálósipkás nyárspolgárok fülébe, hogy "Ébredj magyar, az ősi föld veszélyben..." , s hogy "Elvész a fajtánk, hogyha nem merünk..." Koponyánkban lázasan lüktetett az agyvelő, karjainkban feszültek az izmok. Szemeinkben csodálatosan fanatikus láng égett. Keserű elszántsággal néztük a Nemzet pusztulásba döntését, s egész valónk egyetlen féltő remegés volt azért, amit úgy hívnak, hogy magyar faj és magyar jövő! Népgyűléseken, titkos összejöveteleken, vagy az országgyűlés képviselőházában hosszú esztendők óta bús Cassandraként festettük a történelem vásznára a fekete jövőt, mert éreztük, hogy a becstelenségnek, a kétlakiságnak, a ledér és léha dínomdánomnak, a Mának élő és a Holnappal nemtörődő patópáloskodásnak csak egyetlen eredménye és következése lehet: valami irtózatos próbatétel, valami szörnyű katasztrófa, a magyar nép, a magyar család, a magyar anya, magyar gyermek, a magyar jövendő számára.

És a rendszer, amely féltette a maga évszázadokon át összeravaszkodott birtokállományát, amely azt hitte, hogy soha meg nem szűnik számára a hegyen-völgyön lakodalom; a rendszer, az csak kacagott... Kacagott, amikor egy új Mohács közeledtéről beszéltünk. Kacagott, amikor szemébe vágtuk és fülébe ordítottuk, hogy nem lesz ennek jó vége urak, ha mindig csak szavalnak a magyar szabadságról és függetlenségről, de cinikus rendszerességgel és módszerességgel sorvasztják el azokat a magyar erőket, amelyek egyedül alkalmasak még arra, hogy megvédelmezzék a magyar szabadságát és függetlenségét. Akkor kacagtak az urak! Akkor kótyagosoknak és politikai mezítlábasoknak neveztek bennünket az urak, hogy ma a bolsevista ágyúk dörgése közben ajkukra fagyjon a kacaj és - ha van még bennük egy fikarcnyi jóérzés - bűnbánóan verjék a mellüket és elismerjék, hogy mégis jó lett volna a kótyagosokra hallgatni és mégis a politikai mezítlábosoknak volt igazuk!... Idézlek Szegedről Szentgyörgyi professzor, aki a Nobel-díjaddal, a paprikatudományoddal, fölényes világpolgárságoddal azt hitted, hogy tudós tekintélyed meg fog védeni a bolsevizmussal szemben is, aki vállaltad a szovjet direktórium tagságát a legmagyarabb városban és most mégis visszaszöktél az átkos hungaristák közé, a németek és a magyar hungaristák védelme alá, mert nem bírtad tovább a szovjet terrort. Idézlek Szentgyörgyi professzor: Igaz-e, hogy hiába hirdetted a judeo-bolsevisták magasabbrendűségét, mégis megborzadtál, amikor a szegedi szovjet-direktor társaid közül is, közvetlenebb munkatársaid közül is kivégeztetett három embert a szovjet?

Ezt akartad Szentgyörgyi professzor, és ezt akartátok ti, minden rendű és rangú Szentgyörgyi professzorok? Mit szóltatok, amikor Szegedről ismeretlen helyre gyalogmenetben vitték el a bolsevisták a 16-50 éves férfiakat és a 16-40 éves nőket, elvitték az egyetemi hallgatókat, hogy soha többé meg ne lássák a fogadalmi templom tornyait, a kies újszegedi ligetet, a Tisza szőke habjait, hanem hogy a bolseviki barbarizmus számára jelentsenek építő erőt és fajtájuk ellen kovácsoljanak az uráli gyárakban fegyvert? És idézem becstelen emléketeket, ti Czap és Bajza nevű dombrádi rongyok, akik nyolc bitang cimborátokkal mutogattátok az október 23-án Dombrádra bevonult szovjet bestiáknak, hogy hová rejtőztek a tiszta magyar anyák, az érintetlen magyar szüzek, s röhögtetek, amikor a részeg vadállatok 13 éves fejletlen magyar leánykák szüzességét tépték fel és elégítették ki rajtuk állati vágyukat. Röhögtetek és nem tudtátok, hogy jön a megtorlás, hogy három napig tart a véres orgia és túl enyhe büntetés volt számotokra, hogy október 26-án, amikor csapataink újra bevonultak Dombrádra, a feldühödött és asszonyaink tisztaságát féltő katonáink úgy lőttek le benneteket, mint a rühes kutyákat! Idézlek Schrantz István , Juhász Ferenc , Nagy Pál , Alexik Imre , Kántor János gyálligeti magyarok, akiket a bolsevisták csak azért lőttek tarkón, mert rádiókészüléket találtak lakásaitokon! Idézlek téged, kis 14 éves Pap Mária , akit Gyálligeten, Jelics Ferenc, utca 4. sz. kis házatokban anyád mellől, a bunkerből húztak ki a sztyeppe vadjai és miután hat bestia becstelenítette meg tiszta, gyermeki leányságodat, agyonlőttek a kéj és mámor, a gyilkolás és rablás professzionistái. Ne bánkódj kis Mária, te tiszta maradtál azután is, hogy a vad horda keresztülment rajtad: tiszta maradt a lelked és az angyalok közé felszállott szűzi magyar életed szent áldozat volt azért, hogy felismerjük kötelességünket és ha kell, tíz körömmel védjük meg a kis magyar Máriák tisztaságát. Idézlek mindnyájatokat, élők és halottak, és idézem elsősorban azokat, akik fennen hirdették a bolsevizmus nemességét, építő szocializmusát, akik a nemzeti szocializmussal szemben vak és tehetetlen gyűlölettel harcoltak és testvérekként várták a vörös hadsereg tagjait: Ezt akartátok? Így akartátok? Ezt képzeltétek? Ezt vártátok? Ti szűkfejűek, ti korlátoltak, ti rövidlátók és ostobák! Hát tényleg azt hittétek, hogy csak prédikálni kell Sztálinék nemes demokratizmusáról és a szovjet nyomban megszelídül? Hát komolyan hittétek, hogy a sakál, vagy a hiéna a ti kegyes prédikációtokra kezes báránnyá szelídül, hogy a tigrisek a ti kedvetekért a jövőben füvet legelnek, a pestisbacilus pedig átképzi magát békés és ártatlan háziállattá?

Hát nem láttátok, hogy a kegyes frázisok a szovjet szelídségéről és humanizmusáról nem egyebek, mint a hatezer éves zsidó ravaszság propagandafogása, hogy elhódítván a hiszékeny, nem zsidó népeket, rájuk eresszék a sztyeppe vad hordáit, janicsároknak hurcolják el a magyar fiatalságot és az örök zsidó szadizmus és kéjvágy vigyorgásával kacagjon a félvad szovjet állat karmai között remegő-ringó magyar szűz szégyene és gyalázata fölött? Október 15-én egy ezeréves, büszke nemzetet akartatok kiszolgáltatni az új tatárjárás vad hordáinak és most remegtek, hogy a szovjet itt dörömböl Budapest kapuinál. Most remegtek, hogy hiába volt a nagy angol barátság, hiába volt a semleges útlevél, hiába dicsértétek Sztálint a pompás paloták fotőljében. A szovjet nektek sem kegyelmezne, ha karmaiba kerülnétek. És bár nem érdemlitek meg, de reszketek érte, hogy a magyar és a német hadsereg feltartsa ezt a vad rohamot, hogy az általatok annyira gyűlölt nemzeti szocialisták, a Hungarizmus katonái titeket is megmentsenek, a ti asszonyaitokat és leányaitokat is megvédjék a gyalázattól. Igen, a magyar milliók ma egyetlen nagy gyűlöletben forrnak össze: nem tiértetek, hanem a magyar jövőért, a magyar gyermekekért, az örök magyar folytatásért, a magyar bölcsőért, a magyar család, a magyar élet tisztaságáért. Egyetlen nagy gyűlöletben az ellenség ellen, egyetlen forró rajongásban a Haza iránt! Ti addig szavaltátok, hogy az életet - de mindig csak a mások életét - fel kell áldozni a Hazáért, míg október 15-én a Hazát akartátok feláldozni nyomorult életetekért! Ti fegyházba vetettétek Szálasi Ferencet és most várjátok, hogy a 9323-as fegyenc szabadítson meg benneteket, mert soha nem magatoktól, hanem mindig másoktól vártátok a szabadulást. Megmérettetek és könnyűnek találtattatok: ki fogtok hullani a magyar történelem nagy rostáján, ha meg nem tértek és meg nem javultok. És nem lesz protekció, nem lesz sógor és koma, nem lesz uram-bátyám, aki megmentsen benneteket. Mert vegyétek tudomásul, ez az ország nem urambátyámék országa többé! Ez az ország nem dús vadászterület egyetlen nagyétvágyú, duplapuskás orvvadász számára sem. Ebben az országban október 15-én 180 fokos szöggel hajlott el a történelem. Október 15-től nem azt mondjuk: "Ez volt az apám!", hanem ezt: "Ez vagyok én!" Nem az számít, hogy hol születtél, hanem az, hogy hol dolgoztál. Nem az az érték, hogy mennyit kerestél, hanem, hogy mennyit harcoltál. A jövőt, az életet - ezt tessék tudomásul venni: - nem sorsjegyen fogjuk nyerni, hanem ki fogjuk verekedni, mert ki kell ve-re-ked-nünk!

Trianon óta országló uraink kinevezték a magyarság szent madarának a sült galambot és várták, hogy tátott szájukba berepüljön! Mindenért, ami a vágyunk, ami a jussunk, minden talpalatnyi földért, minden tanyáért, minden faluért, minden páncélosért: a Holnap viszonylagos biztonságáért elsősorban nekünk, magunknak kell megharcolnunk, s hitünket legfeljebb csak megerősítheti, elszántságunkat csak növelheti, izmainkat csak acélosíthatja, hogy mögöttünk 100 millió német bajtárs is harcol érettünk úgy, mintha csak a német földet, a német otthont védené. Igen, utoljára, a huszonnegyedik óra hatvanadik percében, de annál keményebben harsant fel a nagy riadó: "Ébredj magyar, az ősi föld veszélyben!..."

Immár nem a kárpáti bérceken, hanem a Mátra és a Bükk hegyein gyulladtak ki a szurkos fenyők, az örök magyar lármafák, hogy kísérteties tüzükkel száz és száz kilométerekre hirdessék: baj van magyarok! Gátra magyarok! Nem ijedezni, nem rémüldözni, nem sápítozni, hanem küzdeni és harcolni! Hogy hol áll meg a szovjet? Ott, ahol megállítjuk! - mondotta Magyarország Nemzetvezetője. Itt már nem is a fegyverek harcolnak, itt már az idegek harcolnak! Lloyd George és Churchill vallották be az első világháború után, hogy ha a központi hatalmak még csak két hónapig kitartanak, akkor Franciaországban és Angliában következett volna be az összeomlás.

Most, a második világháború szörnyű finisében Churchill megint az idegekre spekulál, s a mi idegeinknek jobbnak kell lenniük a bolsevistákénál is, az angolokénál is, a zsidókénál is. A csoda bennünk van: a mi erőinkben és abban az elszántságban, hogy győzni akarunk és hogy egy emberként sorakoztunk fel a mögé a Férfiú mögé, aki október 15-én a végpusztulás széléről rántotta vissza ezt az elárvult nemzetet. Nem durcáskodni, nem presztízsen bolhászkodni, hanem dolgozni, küzdeni, harcolni! Ébredj magyar! - harsogtuk esztendőkkel ezelőtt... Testvér, elég a szolgaságból! - riadt ajkunkról a Hungarista Induló. És most, indulónk hangjai mellett a végső, nagy sorakozóra szólnak a kürtök és fújnak a harsonák!... Egy megváltást váró Nemzet szíve-dobbanása veri a nagy indulóhoz az ütemet... Kitartás!


http://kitartas.mozgalom.org/friss-hirek/hubay-kalman-radiobeszede
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A besárgult ország, az új főpo
  2010-10-14 20:49:58, csütörtök
 
  A besárgult ország, az új főpolgármester, a pártok, a média, a bankok és... ,,Bakonyi kontra Budaházy"
Posted on 2010/10/14 by Nifadmin

Az önkormányzati választások éjjelén lényegében besárgult az ország - mondhatnánk. De azért ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a sárga mellet már ott vannak az önkormányzatokban a piros-fehér színek is.

Néztem a valasztas.hu oldalon az eredményeket, melyek tagadhatatlanul jól mutatták azt a változást, amelyet a nemzet kikövetelt a parlamenti pártoktól. Itt elsősorban a Fideszre gondolok, mely a teljes országban biztosította többségét az önkormányzatokban. Hogy ez “mire lesz elég" - már ami a nemzet számára nélkülözhetetlen teendők elvégzésében lényeges - még nem tudni. Azonban van egy baljós sejtésem, mégpedig az, hogy a Fidesznek a legnagyobb politikai ellensége továbbra sem a nemzetet lerabló volt MSZ(M)P hatalmasai lesznek, hanem a Jobbik, amely (és elsősorban az ország keleti megyéiben) súlyozott jelenléttel szerepel majd az elkövetkezendő négy évben az önkormányzatokban.

Az ország eddig soha nem látott gazdasági problémákkal küszködik. Az elmúlt években a Gyurcsányék által felvett IMF hitelek törlesztésének megkezdése nyomasztó teherként nehezedik az új kormányzatra. Talán nem véletlen ennek következtében, hogy Matolcsy György több esetben is félreérthetően nyilatkozott a nyilvánosságnak és a gazdasági szakértőknek, minek eredményeként - állítólag - megingott a miniszterbe vetett bizalom a kormány, de leginkább a kormányfő, Orbán Viktor szemében. Matolcsy - aki egyébként egy valóban kitűnő közgazdász, és tényleg igyekszik távol tartani a kormányt az IMF-től annak ellenére is, hogy a házon belül mások erről bizony nem így vélekednek, de leginkább a nemzetfejlesztésért felelős Fellegi - ugyan tagadja a kialakult helyzetről terjengő véleményeket, egyes források azonban mégis tudni vélik, hogy nem elképzelhetetlen, hogy Járai Zsigmond vagy akár Széles Gábor is ott kopogtat már a kormányfő ajtaján.

Nos, a Széles-média utóbbi pár hónapos tevékenységét tekintve ezt nem tarthatjuk elképzelhetetlennek, annál is inkább, mert a milliárdos által üzemeltetett Echo Tv - az országgyűlési választások időszakát követő pár hetes terminustól eltekintve - ismét ,,széles" mellel állt ki a Fidesz mellett, de favorizálja Mesterházyt éppúgy, mint az LMP-s Jávor Benedeket. A Jobbik képviselői a Echo-n történő megjelenést illetőleg a fasorban sincsenek. Meg nem erősített információk szerint azonban - valamikor az országgyűlési választások idején - Széles Gábor a Jobbiknak gazsulálva felajánlotta - mint koncot - a szintén általa működtetett Vital Tv-t.

Széles Gábor és médiája azonban még mindig inkább a jobbik oldalon mozog, amennyiben összehasonlítást akarnánk végezni a közszolgálati médiumokkal, tehát a Magyar(nak nevezett) Televízióval és Rádióval. Ezen médiumok Jobbik elleni ténykedései a helyhatósági választások finisében csúcsosodtak ki igazán, amikor önhatalmúlag állították le - szinte hatóságként működve - a nemzeti radikális párt választási filmanyagának vetítését.

A közszolgálatinak mondott média mindenesetre roppant érdekesen tálalta az október 3-i helyhatósági választásokat. Még a gyanútlan tévénézőnek is feltűnt, hogy az M1 és M2 által közvetített választási ,,műsorban" jól hallhatóan elsiratták az MSZP-t. Nos, nem hiába, hiszen a több évtizedes beidegződések és kötődések nem múlhatnak el nyomtalanul.

Továbbra is tendencia maradt - és minden bizonnyal marad is - a Jobbik körüli információ elhallgatása, vagy csúsztatott fél információk leközlése, ezzel is minél nagyobb ellenszenv keltése a fiatal, a magyar nemzetből szerveződött, a pártállami időkhöz semmilyen szinten nem kapcsolható párttal szemben. Csendben megjegyzendő, hogy több ilyen parlamenti párt nincs, a Fidesz-KDNP az 1989-es úgynevezett ellenzéki (értsd: MSZMP) kerekasztal szülötte, az LMP pedig kimondva, kimondatlanul a budapesti (és még más, nem magyar városbeli) zsidóság pénzén támogatott szerveződés, mely vidéken lényegében nem létezik, s aminek feladata a korábbi budapesti SZDSZ-es szavazótábor életben tartása. Jogosan vetődik fel a kérdés Budapest kapcsán, hogy a fővárosiak mit is várhatnak majd az új városvezetéstől és az új főpolgármestertől Tarlós Istvántól?

Miközben az MSZP-t siratta az M1, M2, közvetített a Fidesz választási központjából is, ahol Orbán megszokott nemzeti egységről szóló expozéja után Tarlós István megválasztott főpolgármester oly nagy mértékű szervilizmusának adott hangot beszédében, mely mélyen gyökerezik az MSZMP-s hagyományokban. Kiderült ugyanis, hogy Tarlós feleségén kívül még Orbán Viktornak köszönheti ezt az eredményt, akivel mindig mindent megbeszélt, és akivel a jövőben is ugyanilyen szoros együttműködést kíván folytatni, hiszen a főváros működéséhez elengedhetetlen az állam segítsége.

Tarlós szervilizmusának lényege tehát: veled vagyunk Viktor, érted vagyunk Viktor, jelentünk neked Viktor, engedélyt kérünk tőled Viktor.

Mindezen túl a ,,vérfrissítésre" természetesen óriási szüksége volt a fővárosnak, hiszen az elmúlt húsz esztendő szélsőségesen liberális és mélységesen korrupt városvezetése olyan mélyre züllesztette mind erkölcsileg, mind gazdaságilag Budapestet, amely mára végképp tarthatatlannak bizonyult. Az sem elhanyagolható továbbá, hogy a nemzeti radikálisok a Jobbik színeiben mostantól a Fővárosi Közgyűlésben is hallathatják szavukat.

Most pedig ismét a média, mert hazai médiaállapotoknak megfelelően a helyhatósági választásokat követő napok médiaüzenetei a Jobbikkal szemben a bagatellizálás, elhallgatás, vagy éppen a háttérbe szorítás eszközeit vonultatták fel, és ez alól nem volt kivétel egyetlen elektronikus médium sem, de nem is lesz mindaddig, amíg a Jobbik nem gondoskodik saját elektronikus médiájának megteremtéséről. Sajnos ma még nem elég az internet, bár a kibertérben kétség kívül a Jobbik a jobbik, azonban a mélymagyar szegénység legtávolabbi csücskeibe nem jutnak el az internetes közösségek kábelei. Ezt a Jobbik a helyi bejárásokkal, településlátogatásokkal igyekezett pótolni, azonban ezeknek a módszereknek a hatásai közel sem olyan biztosak, mint például egy televízióé. Persze tudják ezt a párt médiaszakemberei is, csakhogy például egy televíziós csatorna fölépítéséhez és működtetéséhez, pénz kell, nagyon sok pénz, no meg kiosztott frekvencia, aminek a megszerzéséért a közeljövőben ismét óriási harcok folynak majd lehetőleg úgy, hogy a Jobbik ne juthasson saját frekvenciához, pláne ne országoshoz.

No, de ne csupán a frekvencia által legyen perifériára szorítva Vona pártja a korábbi parlamenti mamelukok által, hanem lehetőleg térben és időben mindig és mindenhol. Elképesztő például, hogy mennyire egy húron pendül ,,nemzetbiztonsági kérdésekben" a Fidesz és az MSZP. Staudt Gábor esete ezt tökéletesen bizonyítja. A huszonhét éves jogász végzettségű fiatalember ugyanis ,,nemzetbiztonsági kockázat". És ezt kérem lenyomják a választópolgárok torkán. Azok meg el is hiszik. Az Alkotmányvédelmi Hivatal ugyanis nemzetbiztonsági kockázatnak minősítette őt és három társának jelenlétét az országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságában. Vajon mekkora kockázatot jelentenének ezek a fiatalok? Jó nagyot, na ugyan nem a nemzetbiztonságra, hanem inkább a FIDESZMP elmúlt nyolc évére, meg az azt megelőző tizenkettőre. Ezért nem lehetnek ott Staudt Gáborék, ezért kell őket kirekeszteni. Ezeken túl azonban az is egyre jobban érezhető, hogy a Jobbik képviselői - ha lassan is, de - elkezdtek belesimulni a parlamenti ,,elitbe".

Mind eközben pedig Gyurcsányt és sleppjét az alkotmányügyi bizottság védi - foggal, körömmel -, hiszen nem támogatták Gaudi-Nagy Tamás beterjesztését arról, hogy vegyék tárgysorozatba azt a törvénymódosító javaslatot, mely szerint börtönnel sújthatók legyenek azok, akik nem jelennek meg a parlamenti vizsgálóbizottságok előtt. Itt két olyan súlyú valós problémával találja magát szemben az emberfia, melyek kérdés nélkül is logikus válaszokat generálnak. Az elmúlt két évtized parlamenti pártjai egymást mosogatva, támogatva igyekeztek minél nagyobb hatalomra és vagyonra szert tenni. Miért kell Gyurcsányt védeni? Miért nem szabad betekinteni a nemzetbiztonsági iratokba? Miért kell a legfontosabb információkat elzárni a legfiatalabb párttól és a legfiatalabb képviselőktől? Csak nem azért, mert a FIDESZMP együttműködés és a nemzetmegnyomorítás nyomaira, netalán bizonyítékaira bukkannának a fiatalok? Mi másért? Erre több logikus magyarázat nem létezik. Ennyi. Ezért a Jobbik ellenes tendencia minden szinten!

A vörös iszap tragédia is az MSZ(M)P-s múltban gyökeredzik. Még abban az időben, amikor Horn-pufajkás miniszterelnök regnálása alatt az Ajkai Alumíniumipari Kft. Gyurcsány Altusz birodalmának ölébe hullott. A tragédia után nincstelenné vált emberek máris a hitelező bankok célkeresztjébe kerültek, hiszen banki képviselők keresik a korábbi hiteleseket, hogy felmondják a velük kötött szerződéseket, mondván a ház elúszott, a jelzálogjog érvénytelen, itt az idő, hogy fizessenek. Ezeket a csirkefogókat egyébként a köznyelv csak banki hiénáknak nevezi. Közben felreppent a hír, hogy néhány ,,hányattatott sorsú" bank elhagyja hazánkat, mert részt kellene vállalnia abból, amiből a bérből és fizetésből élők, a kis- és középvállakozók vagy csak egyszerűen a dolgozó magyar emberek eddig is kivették részüket úgy, hogy sokuknak ez az életébe is került. Hát, ha menni akarnak, akkor csak menjenek, nem kell értük sírni, hiszen a piac megmarad, jönnek majd más cégek, pénzügyi vállalkozások, akiknek megfelelnek majd az új feltételek. Annak ellenére, hogy megpróbál majd riogatni és félelmet kelteni ennek a folyamatnak a gazdaság-összeomlasztó hatásai miatt a cionista média, nem szabad senkinek sem azt majd komolyan vennie. A ,,vörösiszappakolás" felelősét viszont őrizetbe vétel után szabadon engedték. Pedig micsoda taps és egyöntetű éljenzés fogadta a parlamentben Orbán Viktor bejelentését a MAL ZRT. fejének, Bakonyi Zoltánnak őrizetbe vételéről.

Bakonyi, akit bizonyára felelősség terhel az eddig nyolc emberéletet követelő tragédia miatt, tehát haza mehet. Nem úgy Budaházy György, akit a mai napon, 2010. október 13-án írásai miatt(!!!) - tetszenek érteni???? - másfél év felfüggesztett börtönre ítélték úgy, hogy már tizenhat hónapja van előzetesben mindenfajta bizonyíték nélkül!!! Bakonyit azért engedték haza, amiért Budaházyt elítélték, vagyis Bakonyi a politikai ,,elit" bizonyos csoportjainak kegyeltje, Budaházy pedig súlyosan veszélyezteti az összefonódottak hatalmát. Budaházy a Fidesznek éppúgy kényelmetlen, mint az MSZP-nek volt, hiszen a sukorói botrányt ő és Hunnia csoportja kezdte boncolgatni, majd amikor veszélyessé is válhatott volna a kapcsolatszálak felgöngyölítése, Budaházyt hűvösre tették és a vezérszónok az a Budai Gyula lett, aki a Fidesz által támogatott Magosz meghatározó szereplője volt, ma pedig már miniszterelnöki megbízottként vizsgálja a sukorói kórtörténetet. Mire is gondol ilyenkor a józan életű egyszerű magyar ember? Arra, hogy a Fidesz embere azért vette át a ,,teendőket", hogy lehetőleg csak azokat áldozzák fel ebben a politikai maffiaharcban, akikre már nincs szükség, de kirakatperre még remekül felhasználhatóak lehetnek. Nagy sajtófelhajtással pedig könnyebb megállítani - egy esetlegesen ma még a nyilvánosság előtt nem ismert - más, Sukoró-jellegű bűncselekmények napvilágra kerülését.

Nos, most egyelőre ennyit. Bár a kép még egyáltalán nem teljes, viszont roppant narancsszínű. A sárgája megvan, csak valahogy az íze..., na az nem egyértelmű. Vagy mégis? Sokaknak talán igen. Mi viszont nem vártunk jóízű narancsot, így meglepődni sem tudtunk. És Ti többiek? Nektek eddig hogy ízlik???

Bella Árpád

Nemzeti InternetFigyelő

http://internetfigyelo.wordpress.com/2010/10/14/a-besargult-orszag-az-uj-fopolgar mester-a-partok-a-media-a-bankok-es%E2%80%A6-%E2%80%9Ebakonyi-kontra-budahazy%E2% 80%9D/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Sajnos a vörös iszap mindent
  2010-10-14 18:16:07, csütörtök
 
 
Sajnos a vörös iszap mindent beborít

Beborított régen is, na meg a napjainkban is mindenre jellemző barbár rombolással. Sajnos tarol, és emberi életeket követel. Így kell élnünk már évtizedek óta, megfosztottan mindenünktől, a vagyonuktól, a jogainktól, az egészségünktől.

Ingatlan és lakásmaffiás ügyek, hitelesek ügyei, a családok kifosztására irányuló mindent elsöprő, törvénytelenségeket megtestesítő hivatali eljárások tömkelege, az, ami vörös iszapként évtizedek óta csordogál és végül beborította az országot. Letarolt mindent.

A felelősségre vonás elmaradása,, annak megtagadása, elévültetése, kivétel nélkül minden esetre jellemző.

Számtalan sok jogilag mindenétől megfosztott család, a zsebekben landoló, megvásárolt törvényesített törvénytelenségek. Sec - perc alatt elvett és ellehetetlenített életek, az élhetetlenné tett jövő, növekedő halálesetek számával, tragédiákkal.

Ki hinné a mai világban, hogy az eljárások levezénylésében felelősséggel, a hatalommal felruházva családokat foszthatnak meg mindenétől, foszthatnak meg a jogaiktól, az életvitelüket az életfeltételeiket vehetik el? És mindezt tehetik azzal a halandzsával, hogy rosszul értelmeztek valamit, nem jól gondolták, és akkor az nem büntethető.

Következésképpen tényszerűen bújhatnak ki minden felelősség alól, a XXI században, és tehetik évtizedek óta.

Sajnos a vörös iszap áldozatai elvesztettek mindent. Mindenük oda lett. A borzalmas napokat elfeledni sajnos nem lehet. Ezt már sokan megtapasztalták. Elfeledhetetlen. Nem lehet még akkor sem feledni, ha nem történik meg a sorozatos tragédia. Sajnos itt kilencen vesztették el az életüket.

Mi a számtalan sok jogilag mindenétől megfosztott család, a zsebekben landoló, megvásárolt törvényesített törvénytelenségek, a sec - perc alatt elvett és ellehetetlenített életek, az élhetetlenné tett jövő okán csak a külföldben bízhatunk. Másban már nem, vagy várhatjuk a halotti anyakönyvi kivonatot, az időpont megjelöléssel annak az okán, hogy a bírói és egyéb hivatalnok nem vonható felelősségre a közzétett embertelen, közönyös, fals, családellenes nyilatkozatok szerint.

Ez a jövő?

Tóth Katalin
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ellenfél nélkül, mentség nélk
  2010-10-14 08:08:08, csütörtök
 
 
Ellenfél nélkül, mentség nélkül

Ellenfél nélkül, mentség nélkül - illusztrációSzabad a tér a Fidesz előtt. Az előző nyolc év alatt csak 2005-ben és 2007-ben fordult elő, hogy nem tartottak országos választást vagy népszavazást. Most - előreláthatóan - három és fél év múlva lesz ilyen legközelebb. A Fidesznek nem kell azzal törődnie, mit hoz a holnap, lehetősége nyílt, hogy a holnaputánra tekintve kormányozzon. Nincs ellenfele, amely ebben megakadályozhatná, de mentsége sincs, ha nem ér el átütő sikert.
Lakner Zoltán
2010. október 14. 06:30
Az alkotmány

A Fidesz egyetlen másodpercig sem titkolta, hogy kétharmados többségét fel fogja használni a Köztársaság alkotmányának átalakítására. A mai kormánypárt hozzáállása gyökeresen eltér az 1994-es kétharmados koalícióétól. Tizenhat évvel ezelőtt sem volt alkotmányozási kényszer. Viszont ugyanúgy voltak tisztázandó, pontosításra váró passzusok az alaptörvényben, ugyanúgy sokak szemét bántotta, hogy még mindig az 1949. évi XX. törvényként kell hivatkozni az alkotmányra.


Az MSZP és az SZDSZ koalícióban kormányzott, elképzeléseik nem egyeztek meg, már csak ezért is hosszú egyeztetési folyamattal kellett számolni. Az állampárt utódpártja a bizonyításvágytól hajtva, az SZDSZ pedig a demokratikus ellenzék különb voltát is aláhúzva úgy ítélte meg (helyesen), hogy az alkotmányozás nem kizárólag az aktuális kormány ügye, abba az ellenzéket is be kell vonni. Önként vállalták, hogy az új alkotmány előkészítését a többségüket meghaladó négyötöddel lehet csak útnak indítani, továbbá az alkotmányozás előkészítésének idejére alkotmánymódosítási moratóriumot hirdettek (egyedül az önkormányzati választás szabályait változtatták meg egyoldalúan). Végül az alkotmányozási folyamat a koalíción és az MSZP-n belüli egyet nem értés, valamint az ellenzék együttműködési készségének hiánya miatt megakadt; 1997-ben néhány fontos változás történt, de nem született új alaptörvény.

Az alkotmányról
Nincs önkorlátozás, nincs évekig tartó többpárti egyeztetés, lesz viszont alkotmány.
Az alaptörvényen május óta jelentős módosításokat hajtott végre a kormányoldal, ezek egytől-egyig a kormánypárt számára kedvezőek, és nyilván a "végleges" alkotmányba is bekerülnek. Időről időre szó esik a konstruktív bizalmatlansági indítvány megszüntetéséről is, de ez azért nem biztos. A nemzeti együttműködés jegyében a közjogi intézmények és a pártok által felkért civil szervezetek káprázatos ötletbörzéjének is tanúi lehetünk. A javaslatokat - hogy is fogalmazhatnánk? - az elgondolkodtató, a megdöbbentő és a szórakoztató kifejezésekkel jellemezhetjük.

Politikai értelemben az a kérdés, mennyire lesz fontos a választók számára az alkotmányozás? Mennyire élik meg fontos ügyként, érdekli-e őket egyáltalán? Van, aki szerint itt húzódik majd a magyar politikai élet fő választóvonala: Gyurcsány Ferenc erre alapozva hozza létre Demokratikus Koalíció nevű platformját - ami nem is annyira platform, inkább egy fél lábbal az MSZP-ben, fél lábbal azon kívül álló politikai mozgalom. A volt miniszterelnök szerint a politikai centrum ott húzódik, ahol az MSZP szavazótábora összeér az egykori SZDSZ-es és MDF-es bázisokkal.
A miniszterelnök a Széll Kálmán Alapítvány rendezvényén (Fotó: MTI)

A miniszterelnök a Széll Kálmán Alapítvány rendezvényén (Fotó: MTI)
Az alkotmányvédés valóban lehet az ellenzéki együttműködés alfája, más kérdés, hogy a '89-es demokrácia védelmezése mennyire szerencsés megfogalmazás. Az alkotmányos kontrollfunkciók felszámolása nyilván az ellenzék közös nevezője lehet, de ettől még a '89 utáni rendszer kritikai elemzése nagyon fontos volna. Nehéz lesz meggyőzni a rendszerrel elégedetlen választókat arról, hogy nekik 2010-ben '89-re van szükségük, s különösen nehezen győzheti meg őket erről éppen Gyurcsány Ferenc. Ez nem jelenti azt, hogy a Fidesz alkotmánymódosító törekvései ellen felesleges tiltakozni. Az a kérdés, célt ér-e, aki erre fűzi fel a politikáját.

Erőpolitika

Orbán Viktor új korszakot akar nyitni, lehetőleg mindenben, illetve bármiben. Érdemes felidézni, hogy első miniszterelnöksége idején még "csak" azért küzdött, hogy a szocialistákat kizárja a rendszerváltásból: többször is elmondta, hogy szerinte a rendszerváltás kezdőpontja nem 1989, hanem 1990, az első szabadon választott országgyűlés megalakulás volt. Mostani szimbolikus politikai vállalkozása sokkal nagyszabásúbb, hiszen immár "rendszeralapítóként" lépne fel. A politikai cél azonban ugyanaz: az ellenfelek kiszorítása a jelenből és a jövőből, bezárásuk "a múlt sötét erői" feliratú kalitkába.

Ez a törekvés 1998-2002 között kudarcot vallott, azonban a helyzet ma egészen más. A nemrég még ellentétes pólust jelentő MSZP ma annak örül, hogy a legerősebb ellenzéki pártként megkapaszkodott, ám nincs egy súlycsoportban a Fidesszel. A többiek még rosszabb helyzetben vannak. Az erőtlenség önmagában is politikai tényező: ha a Fidesz hatalmi törekvései irritálnák is a választók többségét, akkor sincs olyan "automatikus" választási lehetőség vele szemben, mint amilyen az első Orbán-kormány idején az MSZP volt. Ez talán inkább passzivitásba fordíthatja az esetleges majdani csalódottságot, semmint ellenzékiségbe.

A fideszes politikusok már 1998-ban is azt vallották, hogy a hatalomtól nem félni kell, hanem élni vele. Ezt teszi a Fidesz most az alkotmány kapcsán is, ami miatt sokak aggodalma jogos, illetve a Fidesz maga is aggódhatna: ha saját szabályai érvényesülése mellett kerül egyszer ellenzékbe, nagyon rossz dolga lesz. Azonban a kormánypárti vezetők ezzel nem törődnek, helyette élnek a kétharmaddal. Ez, úgy tűnik, önmagában is politikai teljesítménynek számít a választók sokasága szemében. A Fidesz ráérzett az erőpolitika iránti igényre, az alkotmányozást is ennek rendeli alá.

Az erőpolitikáról
A fideszes politikusok már 1998-ban is azt vallották, hogy a hatalomtól nem félni kell, hanem élni vele.
Ugyanez a logika érvényesül a rettenetes vörösiszap-katasztrófa utáni rendcsinálásban is. Enyhén szólva szokatlan, hogy a kormányfő jelenti be a parlamentben egy állampolgár őrizetbe vételét, most ez is megtörtént. A "lex MAL" feleslegesen ad széles hatáskört a magáncégek állami felügyelete alá vonásához, ám ez valószínűleg nem egy államosítási hullám, inkább megint csak az erő- és sikeraddikció jele. A Fidesz eddig is benyújtott pongyola szövegezésű javaslatokat fontos tárgyakban, ha gyorsan akart dönteni, most is ez történt.

Ezen az úton nehéz megállni. Márpedig az erőpolitika "hoz", mikor van bizalom és nincs ellenfél, de "visz", ha a kormány körül fogyni kezd a levegő. A "légsűrűség" pedig jelentős részben függ a gazdasági helyzet, a gazdaságpolitika, az életszínvonal alakulásától.

Gazdaság

"Aki kétszer annyit dolgozik, az csak kétszer annyit fizessen (...) ha valaki többet dolgozik és többet keres, az ne szenvedjen el büntetést az állam részéről, inkább más is ezt tekintse a meggazdagodás útjának, a több munkát" - fejtette ki pár napja egy interjúban Varga Mihály. Matolcsy György pedig a múlt héten mondta az országgyűlésben, hogy "azok nyernek többet" az új adórendszerrel, akik "gyermeket, munkát, tudást vállalnak, akik tesznek a közösségért".

Ajánlott weboldalak

*
Adókedvezmény.lap.hu
*
Adózás külföldön.lap.hu
*
EU-csatlakozás.lap.hu

Ha most feltesszük azt a kérdést, hogy aki kétszer többet keres, az biztosan kétszer többet dolgozik-e - s például mi van akkor a napi 12 órát lehúzó árufeltöltőkkel - illetve, hogy vajon mitől függ az, hogy kinek van módja olyan munkát végezni, amelynek a piaci értéke magasabb, mint másoké, akkor rögtön egy létfontosságú politikai és társadalomelméleti vita közepén találjuk magunkat.

Mindez azért is érdekes, mert a Fidesz vezető gazdaságpolitikusai (hogy egy irányba vezetnek-e, az már kérdés) azt a 16 százalékos egykulcsos személyi jövedelemadót magyarázták a fenti módon, amelyről még fél évvel ezelőtt sem volt szó (és amely talán nem is lesz annyira egykulcsos és egyszerű). Mikor a kérdés komolyabban felmerült, akkor Orbán Viktor egy 2009-es interjúban az egykulcsos adóval szemben foglalt állást. Nyilván volt rá oka.

Nehéz szabadulni a gondolattól, hogy a kormánypárt a gombhoz varrja a kabátot. Miután a költségvetési hiány emelésére nem volt lehetőség a szorító nemzetközi elvárások közepette, június elején elő kellett rukkolnia egy látványos bejelentéssel. Ez volt az egykulcsos adó, azóta pedig ehhez igazítják a retorikát és a gazdaságpolitikát. Másfelől az is igaz, hogy egy kormány világnézetéről akkor tudhatunk meg igazán sokat, ha döntéshelyzetbe kerül. A Medgyessy-kormány is mindent akart egyszerre - béremelést, adócsökkentést, az adókedvezmény-rendszer fenntartását, stb. -, ám amikor megszorításra kényszerült, el kellett döntenie, hogy például a nyugdíjemelést állítja le, vagy az adókedvezményeket vonja vissza. Most is hasonló a helyzet: politikailag nyilván az a legkényelmesebb, ha mindenkinek mindent lehet adni. Ha mégse, akkor dönteni kell, és a döntés iránya sokat elmond a döntéshozó gondolkodásáról.

"Új korszakot akar nyitni, lehetőleg bármiben" (Fotó: MTI)
A miniszterelnök és a nemzetgazdasági miniszter gyakran hangoztatja, hogy az új szisztémában mindenki nyertes lesz, de Matolcsy György idézett parlamenti felszólalásában jelezte: lesz, aki többet nyer. Ha ők azok, akik munkát, tanulást, gyermeket "vállalnak", akkor ez azt jelenti, hogy nagyrészt a kedvezőbb kiinduló helyzetben lévők - vagyis a munkával rendelkezők, a tanulást finanszírozni képesek - nyerhetnek többet. A Széchenyi terv vitairatában is olvashatjuk, hogy a jövőben az egyenlőtlenségek növekedhetnek, tehát a most jobb helyzetben lévők gyorsabban haladhatnak előre. Az egykulcsos adórendszer pontosan erről szól. A 16 százaléknyi teher összegszerűen nyilván kisebb a 100 000 forintos havi jövedelem mellett, mint, mondjuk 500 000 forint esetében, ám az alacsonyabb keresetűnek jobban hiányzik az ő 16 százaléka, míg a magasabb jövedelmű képes volna magasabb terhet is vállalni. Az "arányos" adórendszerben ezt a többletterhet nem kell viselnie.

Kapcsolódó cikkek

*
10.10.13 Akcióterv: nem lesznek áremelések?
*
10.10.13 Megszorítást sejt az MSZP
*
10.10.13 Londoni elemzők kiadási reformokra várnak
*
10.10.13 Matolcsy részletezte Orbán szavait
*
10.10.13 Válságadót vet ki Orbán
*
10.10.13 Legyen Orbán kemény fickó
*
10.10.13 Lesújthatnak a vörösiszap vörösbáróira
*
10.10.13 Elkeni a középosztály száját a Fidesz?

A tervezett új adórendszerben a nagyobb keresetűeket nem terheli a második, magasabb adókulcs. Akiknek a jövedelme nem érte el a sávhatárt, csak minimális adócsökkentés élveznek majd, hiszen ők a jelenlegi 17 százalékról mennek le 16-ra. Máris látható: van, aki "többet nyer". És ez még nem minden, mert az alacsony keresetek esetében eddig adójóváírás enyhítette a terheket, a minimálbér esetében pedig ez csaknem teljes szja-mentességet jelentett. Az egységes 16 százalék bevezetése tehát adónövekedést jelentene, 0-ról 16 százalékra. Június óta folynak a találgatások azzal kapcsolatban, hogyan kezeli majd ezt a helyzetet a kormány. Emiatt merült fel a minimálbér emelése, ami a munkaadók terheit növelheti, ellenben az alacsony keresetűeket nem biztos, hogy kompenzálja az adó miatt elveszett forintokért. Ha pedig a minimálbér teljesen kompenzálna is, az alacsony bérű munkavállaló még mindig csak ,,egálban" lesz, miközben van, aki ,,többet nyer". Ugyanaz, aki a magasra emelt gyermekek után járó adókedvezményt teljes mértékben igénybe tudja venni. 1998-2002 között is azért érte kritika az adókedvezmény-rendszert, mert a legalacsonyabb jövedelműek kimaradtak belőle, az igénybe vehető összeg pedig (egy plafonig) a jövedelem növekedésével együtt emelkedett.

Lehet azt mondani, hogy ez "munkára ösztönöz", de a mai munkapiaci viszonyokat ismerve talán belátható, hogy "a többet dolgozom, többet keresek" összefüggés a maga egyszerűségében finoman szólva nem általános. Nem beszélve arról, hogy ha ez az automatizmus létezne, akkor az emberek maguktól is többet dolgoznának (ha lenne arányosan növekvő kereslet a munkájukra), nem kellene őket adókedvezménnyel ösztönözni erre.

Elvileg nagyon is indokolható, hogy minden munkakereset után kelljen személyi jövedelemadót fizetni, ahogy az is igaz, hogy az adómentes minimálbér visszaélésre csábít. Csakhogy igen keveset tudunk arról, valójában hányan vannak a több mint egymillió minimálbéres körében a tényleges visszaélők, a munkaadójuk által visszaélésre kényszerítettek és azok, akik valóban minimálbért kapnak kézhez. És akkor ez még csak a magyar gazdaság egyik nagy problémája, a személyi jövedelemadót nem fizető foglalkoztatottaké (más közterheket ők is fizetnek). Van egy ennél is nagyobb: a nem vagy nem legálisan foglalkoztatottak tömege, akiknek (legális) munkát kellene adni. Pusztán az adóverseny kevés lehet a munkahelyteremtő befektetések ösztönzéséhez. Különösen, ha közben a válságadó (bankadó 2.0) ronthatja az érintett szektorok, cégek versenyképességét, sújtja a fogyasztókat, a minimálbér-emelés többletterhet rak a munkaadókra, és ha az eszeveszett területi különbségek nem csökkennek (a kormány méltán büszke az új Audi-beruházásra, de ettől nem lesz több munka Nógrádban vagy Szabolcsban).

A gazdaságról
A legnagyobb horderejű változás azonban a nyugdíjrendszerben várható.
A legnagyobb horderejű változás azonban a nyugdíj- rendszerben várható. Orbán Viktor lényegében az 1997-es nyugdíjreform felszámolását jelentette be szerdai beszédében. A reform reformjára egy évet szán a kormány - ez, például, Svédországban egy évtizedet, de még a kilencvenes években Magyarországon is bő két évet vett igénybe. Az átmeneti időszakban pedig az állam egyszerűen lenyeli a magánnyugdíj-pénztárakba irányuló befizetést a válságra hivatkozva, vagyis a teljes 9,5 százalékos nyugdíjjárulék a társadalombiztosítási alapot fogja gyarapítani. Emellett erős érveket lehet felhozni, viszont kérdés, hogy ez a fajta eljárás nem vet-e majd fel komoly jogkövetkezményeket, amelyeknek anyagi vonzata is lehet.

Összességében, gazdaságpolitikai áttörés egyelőre nem történt (a nyugdíjreform áttörés értékű lehet, ha és amikor megvalósul). A Matolcsy által képviselt "növekedéspárti" gazdaságpolitika lényege az volna, hogy akár a fiskális egyensúly kárára is élénkíteni kell a gazdaságot, hogy az később kinőhesse a hiányt. Csakhogy Magyarországnak meg kell őriznie a költségvetési egyensúlyt, így a klasszikus "növekedéspárti" politika nem valósulhat meg. A kormány az állami bevételeket növeli, mikor bővíti az szja-val terheltek körét, akiket aztán más oldalról igyekszik valamennyire kompenzálni, és a kiadásokat csökkenti, mikor keményen megszorítja az állami intézményeket.

Persze "az állam" címszó alá tartoznak az iskolák és az egészségügyi intézmények is, vagy éppen a környezetvédelmi hatóságok, tehát gyakorlati, hétköznapi következményei lehetnek az önmagán takarékoskodó állam jól hangzó jelszavának - ráadásul a közszférából kikerülők jelentős része munkanélküli lesz. Mindez azért történik, hogy források szabaduljanak fel az adócsökkentésre és a most mérsékeltebbnek prognosztizált jövő évi gazdasági növekedés negatív hatásainak ellensúlyozására.

A kormány tehát egyelőre nem tör át, hanem átrendez; a jövedelmek mentén felfelé, a gyermeket nevelők körében a magasabb jövedelműek irányába. Áttörés akkor lenne, ha megindulna a fair bérrel és munkakörülményekkel járó foglalkoztatás markáns növekedése. Ám egyelőre nem világos, mi vezetne ehhez a gazdaságpolitika eddig megismert elemei közül. Ezt nem lehet kétharmaddal elintézni. Márpedig ez lesz a Fidesz kormányzásának igazi nagy vizsgája.

http://www.fn.hu/belfold/20101013/ellenfel_nelkul_mentseg_nelkul/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 9 
2010.09 2010. Október 2010.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 546 db bejegyzés
e év: 3186 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 904
  • e Hét: 4668
  • e Hónap: 8413
  • e Év: 161909
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.