Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/37 oldal   Bejegyzések száma: 360 
Vegyes vicceK:
  2010-02-28 20:29:59, vasárnap
 
  Vak ember bemegy egy szombaton az étterembe. A pincér akarja hozni neki az étlapot, mire a vak ember:
- Ne hozzon nekem étlapot, mert úgysem látom, hozzon egy használt villát,
megszagolom, és eldöntöm, hogy mit akarok.
Pincér hoz neki egy villát, a vak ember megszagolja.
- Oh, pörkölt nokedlivel, nagyon jó, azt kérek én is.
Megebédel, elmegy. Következő szombaton megint ugyanaz. Villa, megszagolja.
- Székelykáposzta, nagyon jó, én is azt kérek.
Ez így megy 5-6 szombaton keresztül, amikor a pincér elhatározza, hogy
megvicceli a vakot, és mielőtt elmegy otthonról, egy villát a felesége
bugyijához dörzsöl.
A vak megint kér egy villát, odanyújtja neki az előkészítettet. A vak
szagolgatja, majd megszólal:
- Jé, nem is tudtam, hogy a Marika itt dolgozik!




Egy mikrobusz haladt Budapesten az Andrássy úton a Hősök tere felől a
belváros felé. A sofőr nem nagyon ismerte a járást errefelé, mert
folyamatosan balra indexelt. Arra akart kanyarodni, amit ezen a szakaszon jó
hosszan nem lehet. Leste az utcákat és elég lassan haladt a belső sávban.
Mögötte egy nagy, fekete BMW, sötötített üvegekkel nagyon hamar megunta a
lassú tempót és huzamos dudálásal próbálta a furgont jobb belátásra bírni. A
sokadik dudaszóra kinyúlt egy kéz a mikrobuszból és jól bemutatott a
bömbinek. Erre a BMW kurva gyorsan megelőzte, keresztben eléállt és kiugrált
belőle négy tipikusan nagy darab kopasz cigány. Az egyik a furgonhoz lépett,
feltépte a sofőr ajtaját, majd hanyatt bukfencezett. A sofőr a szép rúgás
után ki is szállt és sebtében megverte a többi hármat is. A mutatvány elég
nagy népszerűségre tett szert az Andrássy út közönsége körében. A rendezvény
fénypontjaként egy szakadt kanárisárga kiskocsiból kikiabált egy pasas a
levitézlett
"gengsztereknek":
- Látod, cigány? Ezért kellett volna megtanulnod olvasni!
A mikrobusz oldalára ugyanis ez volt írva jó nagy betűkkel: "Fehérorosz
Karateválogatott". A válogatott ki se szállt, csak röhögött a kocsiban.
A sofőr intézte az egészet, bár lehet, hogy ő is versenyző volt. (Valami
ifjúsági karate európabajnokság volt Pesten azidőtájt.)




Feldúlt vendég ül be a taxiba, bemondja a címet, majd elkezdi mesélni a
történetét:
- Uram, most jöttem rá, hogy a feleségem megcsal engem, és most is a
szeretőjével hetyeg a házamban. Megkérhetem, hogy jöjjön be velem, és
később, a bíróságon tanúskodjon?
A taxis gondolkodik kicsit, majd végül igent mond. Mikor megérkeznek, a férj
beront a hálószobába, lerántja a takarót, és ott találja a feleségét egy
idegen férfival félreérthetetlen helyzetben. Felordít:
- Tudtam! Ezt mivel magyarázod, te lotyó?
A felesége kicsit félve:
- Tudom, hogy dühös vagy, de tudod, a névnapodra kapott vadiúj sportkocsit a
tőle kapott pénzből vettem neked. Meg a nyaralót is...
A férj feldúltan megkérdi a taxisofőrt:
- Ezek után, Ön szerint, mit tegyek?
A taxisofőr kajánul:
- Szerintem takarja be az urat, nehogy megfázzon...




A cigánykérdésre három alternatíva merült fel. A mezőgazdasági, a
militarista és a sportszerű.
A mezőgazdasági: Egy réteg cigány, egy réteg föld.
A militarista: Egy sor cigány, egy sortűz.
A sportszerű: Barátságos vízipóló mérkőzés kiírása, fehér sapkában a
cigányok, fekete sapkában a krokodilok.




Sanyi és Mari épp 25 éve házasok. Sanyi végiggondolja az addigi életüket, és
azt mondja Marinak:
- Figyelj Mari! 25 évvel ezelőtt igaz, hogy nem volt pénzem, albérletben
laktam, busszal jártam, egy heverőn aludtunk ketten és nem volt TV-nk, de
akkor, ha szegényen is, de legalább egy 25 éves szöszi bombázó mellett
ébredtem reggelente. Ma van egy nagy házunk, hatalmas franciaágy, plazma TV,
mindkettőnknek kocsi, de mégiscsak egy 50 éves öregedő nő mellett ébredek
reggel, hiába van pénzem.
Mari gondolkozik egy kicsit, majd így szól:
- Tudod mit? Menj és keress magadnak egy 25 éves szöszi bombázót, az
ügyvédem pedig elintézi, hogy megint ne legyen pénzed.
És boldogan éltek, míg meg nem haltak.




Korosodó úriember üldögél este otthon a foteljában és így gondolkodik:
- Most menjek el a városba és nézegessem azokat, akiket sohasem dughatok
meg, vagy maradjak itthon és dugjam meg azt, akit látni sem bírok??




A kisfiú megkérdezi az édesapját, aki a konyhában mosogat:
- Apa! Mi az, hogy bigámista?
- Bigámista? Az olyan férfi, aki kétszer annyi edényt mosogat mint én.




Régimódi apuka dicsekszik az eladó lányával egy társaságban:
- Az én Marikámnak kétmillió forint a hozománya.
Mire valaki megjegyzi:
- Az nem hozomány, hanem kártérítés.




Reggel a férj kérdezi a feleségét:
- Remélem, drágám, semmi rosszra nem gondoltál tegnap éjszaka, amikor
részegen, monoklival a szemem alatt bedőltem az ágyba.
- Nem gondoltam, de amikor bedőltél az ágyba, még nem volt monokli a szemed
alatt.




- Képzeld, akkora mákom van!
- Miért?
- Tegnap amikor a szeretőmmel sétáltunk, összefutottam a feleségemmel.
- És?
- Ő se volt egyedül.
 
 
0 komment , kategória:  Viccek vegyesen..  
Érdekes törvények!
  2010-02-28 20:22:42, vasárnap
 
  Libanonban a férfiak törvényesen létesíthetnek nemi kapcsolatot állatokkal, de csak nőstényekkel. Hím állattal folytatott szexuális kapcsolatért halálbüntetés jár.




Bahreinben egy orvos törvényesen vizsgálhatja egy nő nemi szerveit, de tilos közvetlenül rájuk néznie a vizsgálat során. Csak tükörből
nézheti őket.




A mohamedánok nem láthatják egy holttest nemi szervét. Ez a temetkezési alkalmazottakra is vonatkozik. Az elhunyt nemi szervét
téglával vagy fadarabbal kell eltakarni.




Az önkielégítést Indonéziában lefejezéssel büntetik.




Guam szigetén vannak olyan emberek, akiknek a főfoglalkozásuk az, hogy az országot járva nőket fosztanak meg a szüzességüktől, akik fizetnek nekik azért, hogy először élhetnek nemi életet. Guam törvényei szerint szüzeknek tilos házasságot kötniük.




Hong Kongban egy megcsalt feleség törvényesen megölheti a házasságtörő férjet, de a saját kezével kell tennie. Fordított esetben a férj
bármilyen módon végezhet a hűtlen asszonnyal.




A liverpooli törvények megengedik a trópusi halakat áruló nőknek, hogy topless dolgozzanak.




A kolumbiai Caliban egy asszonynak csak akkor szabad házaséletet élnie a férjével, ha az első alkalommal az anyja is jelen van, hogy
tanúsítsa az aktust.




A bolíviai Santa Cruzban törvény tiltja, hogy egy férfinak egyszerre legyen szexuális kapcsolata egy nővel és annak a lányával.




Marylandben csak szeszes italokat árusító üzletekben elhelyezett automatákból lehet óvszerhez jutni.
 
 
0 komment , kategória:  Minden ami érdekes  
Mario Gabriele Andretti
  2010-02-28 14:50:52, vasárnap
 
  Mario Gabriele Andretti (Montona d'Istria, Olaszország (ma Motovun, Horvátország), 1940. február 28. - ) olasz származású amerikai autóversenyző, volt Formula-1-es pilóta.




Mario Andretti

Állampolgárság USA amerikai
Formula-1-es pályafutása
Aktív évei 1968 - 1972, 1974 - 1982
Csapata(i) Lotus, March, Ferrari, Parnelli, Alfa Romeo, Williams
Nagydíjak száma 131 (128 rajt)
Világbajnoki címek 1 (1978)
Győzelmek 12
Dobogós helyezések 19
Első rajtkockák 18
Leggyorsabb körök 10
Első nagydíj 1968 Olasz Nagydíj
Első győzelem 1928-1994.svg 1971 Dél-afrikai Nagydíj
Utolsó győzelem 1978 Holland Nagydíj
Utolsó nagydíj 1982 Las Vegas-i Nagydíj

Egyike a legsikeresebb amerikai autóversenyzőknek. Sokféle autós sorozatban indult, például az IndyCar sorozatban vagy a Formula-1-ben, de indult gyorsulási versenyeken is. Andretti a karrierje alatt megnyerte négyszer az IndyCar sorozatot, 1978-ban a Formula-1 világbajnoka, 1979-ben az IROC nevű sorozatot is megnyerte. A mai napig ő az egyetlen autóversenyző, aki megnyerte az Indianapolis 500-as versenyt (1969), a NASCAR-ban szereplő Daytona 500-as versenyt (1967) és Formula-1-es világbajnok is volt. Valamint Juan Pablo Montoyával csak ők ketten indultak a Formula-1-ben, a NASCAR-ban és az IndyCarban is. Egyetlen amerikai sem nyerte meg a Formula-1-es Holland Nagydíjat Andretti óta. Neki ez 1978-ban sikerült. Andretti 109 győzelmet aratott mindenféle versenysorozatokban összesen.

Andretti 14 NASCAR Grand National/Winston Cup (ma Nextel Kupa) versenyen indult. Az utolsó 10 versenyét Holman Moody autókkal teljesítette. A Holman Moody volt a NASCAR egyik legsikeresebb csapata. Andretti megnyerte 1967-ben a Daytona 500-at Holman Moodyval.

Andretti az 1968-as Amerikai Nagydíjon (akkor Watkins Glen) debütált egy Lotus 49-essel. Az 1971-es évet jól kezdte, ugyanis ekkor debütáló versenyén a Ferrarival rögtön nyerni tudott a Dél-Afrikai Nagydíjon. 1975-ben Andretti átszerződött az amerikai Parnelli csapathoz. Miután a Parnelli megszűnt, Mario visszatért Colin Chapman Lotusához. 1978-ban pedig világbajnok lett hosszú idő után.

Andretti 1982-ben az új Patrick Racingnél tért vissza. 1983-ban a Newman/Haas csapathoz szerződött, aminek a két vezetője Carl Haas és a színész Paul Newman voltak, és a Lola épített nekik autókat. Andretti a csapat első győzelmét Elkhart Lake-ben szerezte meg. 1984-ben a 16-ból 9-szer volt a pole pozícióban, és negyedszer nyerte meg a Champ Car sorozatot. Ekkor volt 44 éves. Mario fia, Michael 1989-ben csatlakozott a Newman/Haas-hoz, ezzel létrejött a történelem első apa-fia pilótapárosa. Mario a hetedik helyen végzett a pontversenyben, míg Michael megnyerte a sorozatot. Mario utolsó győzelmét az IndyCarban 1993-ban, Phoenixben szerezte. Ezzel ő lett a legidősebb győztes az IndyCar történetében 53 évesen. A második legidősebb győztes 34 éves volt.


forrás wikipédia: Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Sébastien Bourdais
  2010-02-28 14:48:28, vasárnap
 
  Sébastien Bourdais (Le Mans, 1979. február 28. - ) francia autóversenyző. A Champ Car sorozat egyik legsikeresebb résztvevője, a versenyág négyszeres bajnoka (2004-2007). 2008-tól a Toro Rosso Formula-1-es csapat versenyzője. Jelenleg Floridában él feleségével, Claire-rel és lányával, Emmával.




Sébastien Bourdais

Állampolgárság francia francia
Formula-1-es pályafutása
Aktív évei 2008-2009
Csapata(i) Scuderia Toro Rosso
Nagydíjak száma 27
Világbajnoki címek 0
Győzelmek 0
Dobogós helyezések 0
Első rajtkockák 0
Leggyorsabb körök 0
Világbajnoki pontok 6
Első nagydíj 2008-as Ausztrál Nagydíj
Első győzelem -
Utolsó győzelem -
Utolsó nagydíj 2009-es Német Nagydíj

A gokartozás után 1995-ben kezdődött karrierje, amikor a Formula Campus Bajnokságban indult, és az összesítésben a kilencedik helyen végzett. Ezután két évig a Francia Formula Renault Bajnokságban indult. 1997-ben öt pole-pozíciót és négy futamgyőzelmet szerzett, ezzel az összesítésben a második helyezést érte el. A következő két évben a Francia Formula-3 Bajnokságban versenyzett. 1998-ban öt futamgyőzelemmel a hatodik helyen végzett és megnyerte az Év Újonca díjat is. 1999-ben három pole-pozíciót szerzett, nyolc futamot nyert és ezzel a sorozatban az első helyen végzett.

2000-ben a Formula 3000 nemzetközi mezőnyében versenyzett a Prost Junior Csapattal. Összesítésben a 9. helyen végzett egy pole pozícióval és egy futamon elért második hellyel. 2001-ben a DAMS Csapathoz igazolt és Silverstone-ban megszerezte első futamgyőzelmét. 2002-ben ismét csapatot váltott. a Super Nova Racing autójával hét pole-pozíciót és három futamgyőzelmet szerzett. A pontversenyben vezető Tomas Enge pontbüntetése miatt ő örökölte meg annak első helyét, két ponttal megelőzve Giorgio Pantanót.

Ahogy a legtöbb Formula 3000 bajnok, úgy Bourdais is a Champ Car sorozatban folytatta karrierjét. 2003-ban a Newman/Haas Racing-hez igazolt. Első Nagydíján rögtön a pole-pozíciót sikerült megszereznie. Ezt a bravúrt előtte utoljára Nigel Mansell tudta véghezvinni. Bár ezt a futamot csak a tizenegyedik helyen fejezte be, nem kellett sokat várnia az első győzelmére. Az évad negyedik futamán Nagy Britanniában sikerült a dobogó legfelső fokára állnia. Az évben még két futamgyőzelmet, három második helyet, és egy harmadik helyet zsebelt be. Ezzel az összesítésben a 4. helyen végzett és megkapta az Év Újonca címet is. 2004-ben maradt a Newman/Haas Racing csapatnál. A McDonald's által szponzorált Lola autói uralták a mezőnyt. Bourdais nyolc pole-pozíciót ért el, tizennégy futamból tízen dobogós helyen végzett, ebből hét futamgyőzelem, egy második helyezés és két harmadik hely. Összesítésben első helyen végzett, dominanciáját az mutatja, hogy a világbajnoki ezüstérmes csapattársát, Bruno Junqueirát 28 ponttal előzte meg. 2005-ben szintén nem váltott csapatot, ötször indult az első rajtkockából, és tizenhárom futamból hatot nyert meg, további egy futamon ezüstérmet szerzett. Ezekkel az eredményekkel megvédte világbajnoki címét. 2006-ban is a Neewman/Haas Racingnél versenyzett. Hét pole-pozíciót és hat futamgyőzelmet zsebelt be, továbbá egy ezüst és három bronzérmet szerzett. Ezzel háromszoros világbajnok lett.

2007-ben sem váltott csapatot. Ötször indulhatott az első rajtkockából, nyolc futamgyőzelem mellett még egy ezüstérmet is szezett, ezzel négyszeres világbajnok lett.

2002-ben az Arrows csapattal tesztelt. A jó eredmények miatt az Arrows szerette volna szerződtetni, de a csőd szélén álló csapatnak erre az anyagi források hiánya miatt nem volt lehetősége. Még ebben az évben a Renault-nál is tesztelt, de végül a csapat Bourdais honfitársát, Franck Montagny-t szerződtedte le. (Egyes értesülések szerint először ő kapott ajánlatot, de nem szeretett volna együtt dolgozni a Renault vezetésével.)

2007-ben tért vissza a Formula-1-be a Toro Rossóval tesztelni. 2007. januárjában bejelentette, hogy abban az évben még marad a Champ Car-ban. 2007. augusztus 10-én jelentették be, hogy 2008-tól Bourdais Vitantonio Liuzzi helyén, Sebastian Vettel mellett a Toro Rosso csapatánál fog versenyezni.

A 2008-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a negyedik helyen állt, amikor megállt az autó motorja, de már teljesítette a verseny 90%-át, ezért értékelték, és a 7. helyet szerezte meg, két pontot szerezve ezzel csapatának. Malajziában már az első körben kilökte Nico Rosberg, Bahreinben a 15. helyen ért célba. A Spanyol Nagydíjon Nelson Piquet próbálta megelőzni, de későn vette észre a Renault belső íven kanyarodó versenyzőjét, és összeütköztek. Bal első kerékfelfüggesztése eltörött, ami a verseny feladására kényszerítette. Törökországban kicsúszott és kiesett. Az esős Monacói Nagydíjon csak pár kört tudott megtenni az új STR3-assal, amikor David Coultharddal ugyanott veszítették el uralmukat az autójuk fölött. A falnak, majd egymásnak ütköztek és mindketten kiestek. Kanadában utolsóként, a 13.-ként ért célba. Hazai versenyén, a Francia Nagydíjon sem volt esélye a pontszerzésre, csak a 17. lett.[2] A Brit Nagydíjon a 13. rajthelyet szerezte meg, és a 11. helyen ért célba. Németországban a 15. helyet szerezte meg az időmérőn, és a 12. helyen ért célba. A következő két versenyen is messze volt a pontszerzéstől, mígnem az esős Belga Nagydíjon megismételte élete legjobb Formula-1-es eredményét: 7. lett. Az év hátralévő öt versenyén mindannyiszor célba ért, de a pontszrzés rendre elmaradt. Japánban ugyan 6.-ként intették let, de utólag 25 másodperces időbüntetést kapott, mert a boxból kihajtva összeütközött Felipe Massával. A Kínai Nagydíj időmérő edzésén bejutott az első tízbe, de a versenyen csak 13. lett. A Brazil Nagydíjon ismét eljutott az időmérő edzés harmadik szakaszáig, de a versenyen nem tudta megtartani a 9. pozíciót és egy 14. hellyel zárta a szezont.

2008-ban Bourdais két 7. hellyel összesen 4 pontot szerzett, ami a világbajnoki pontverseny 17. helyére volt elég.

A 2009-es szezonban ismét maradt a Toro Rosso csapatánál. Mivel a szezon első felében rendszeresen gyengébben teljesített, mint csapattársa, az újonc Buemi, július 16-án kirúgta a csapata.

Szülővárosa híres versenyén először 1999-ben indult a Labre Competition színeiben Porsche 911 GT2-es autóval. Csapattársai Pierre de Thoisy és Jean-Pierre Jarier voltak. A versenyt a motor meghibásodása miatt 134. körben kényszerültek feladni. 2000-ben a Pescarolo csapattal indult Emmanuel Clerico és Olivier Grouillard mellett. Negyedik helyezett lett a három Domináns Audi mögött. 2001-ben csapattársai Jean-Christophe Boullion és Laurent Redon voltak, egy Courage C60-al álltak rajthoz. A versenyből 271 kör után estek ki. 2002-ben Jean-Cristophe Boullion mellett idén Franck Lagorce volt a csapat tagja. A kocsi nem változott, de idén sikerült beérni a célba a kilencedik helyen. 2003-ban nem indult. 2004-ben Nicolas Minassian és Emmanuel Collard csapattársaként versenyzett, de 282 kör után kiestek a versenyből. 2007-ben Stephane Sarrazin és Pedro Lamy mellett ált rajthoz a Peugeot 908-al. Az első körben a nedves pályán Bourdais kicsúszott, de a verseny során sikerült végül a második helyre felhozni magukat az Audi mögé.

Champ Car pályafutása alatt több más versenyen is kipróbálta magát. 2002-ben Christophe Bouchut, David Terrien és Vincent Vosse csapattársaként egy Chrysler Viper GTS-R-rel megnyerte a Spa-i 24 órás versenyt. 2006-ban a Panoz Esperante autóval megnyerte a Sebringi 12 órás verseny GT2-es kategóriáját. 2005-ben részt vett a Bajnokok Nemzetközi Versenyén, ahol 12 versenyző közül az ötödik helyen végzett. A négy futam egyikét, a Texas Motor Spedeway-en ő nyerte meg.


forrás: wikipédia Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Február 28. Évfordulók mára
  2010-02-28 14:43:13, vasárnap
 
  Február 28. az év 59. napja a Gergely-naptár szerint. Az évből még 306 (szökőévekben 307) nap van hátra.. A Julián-naptárban ez az év utolsó napja.

Névnapok: Antónia, Elemér + Antoniett, Antonietta, Ilmár, Oszvald, Ozsvát, Román. Szökőévben e napon 27-e névnapjai vannak, míg a maiak 29-re kerülnek át.

Események

* 1835 - Elias Lönnrot finn néprajztudós közzétette az első Kalevala-kötethez írt előszavát.
* 1947 - Szászország tartomány létrehozása.
* 1994 - Az ENSZ által Bosznia-Hercegovina fölött elrendelt tiltott repülési zónában a Szövetség repülői lelőnek - a tilalmat megsértő - négy harci repülőgépet.
* 1997 - Budapesten kitör a ,,Postabank-pánik".
* 2007 - A New Horizons Plútó-kutató űrszonda elhalad a Jupiter mellett.

Születések

* 1553 - Michel de Montaigne francia író, filozófus (+ 1592)
* 1672 - Aachs Mihály magyar író, iskolaigazgató (+ 1711)
* 1751 - Stjepan Zanović ,,Albánia hercege", dalmáciai kalandor, költő és író (+ 1786)
* 1833 - Alfred von Schlieffen porosz katonatiszt, német császári vezérkari tábornagy (+ 1913)
* 1865 - Baross Károly agrárpolitikus, gazdasági író, szerkesztő (+ 1905)
* 1883 - Somlay Artúr Kossuth-díjas magyar színész, színészpedagógus, Kiváló Művész (+ 1951)
* 1886 - Rácz Aladár Kossuth-díjas cimbalomművész (+ 1958)
* 1889 - Vaclav Fomics Nyizsinszkij ukrajnai születésű orosz balett-táncos († 1950)
* 1895 - Marcel Pagnol francia író, drámaíró, akadémikus (+ 1974)
* 1896 - Philip Showalter Hench Nobel-díjas amerikai orvos, patológus (+ 1965)
* 1901 - Linus Pauling kémiai és béke Nobel-díjas amerikai kémikus (+ 1994)
* 1903 - Vincente Minnelli amerikai rendező (+ 1986)
* 1904 - Tabák Lajos a magyar szociofotográfia megteremtője, legkiemelkedőbb alkotója (+ 2007)
* 1908 - Albert Scherrer svájci autóversenyző (+ 1986)
* 1912 - Alfonzó (er. Markos József) magyar színész, artista (+ 1987)
* 1914 - Elie Bayol (Elie Marcel Bayol) francia autóversenyző (+ 1995)
* 1915 - Sir Peter Brian Medawar Nobel-díjas angol zoológus, anatómus (+ 1987)
* 1915 - Zero Mostel amerikai színész, a New York-i Broadway színpadainak népszerű komikusa (+ 1977)
* 1919 - Antonio Creus (Antonio Creus y Rubín de Celis) spanyol autóversenyző (+ 1996)
* 1925 - Louis Nirenberg kanadai matematikus
* 1930 - Leon Cooper Nobel-díjas amerikai fizikus
* 1932 - Đoko Rosić szerb-bolgár színész
* 1940 - Mario Andretti (Mario Gabriele Andretti) amerikai autóversenyző, a Forma-1 egyszeres világbajnoka (1978)
* 1942 - Brian Jones angol zenész (Rolling Stones) (+ 1969)
* 1942 - Wisinger István újságíró, médiaszociológus, 1997-2004-ig a MÚOSZ elnöke
* 1946 - Kispál Ferenc politikus, MAGOSZ, majd Fidesz képviselő
* 1948 - Mike Figgis angol filmrendező, forgatókönyvíró, zeneszerző
* 1949 - Rostás-Farkas György magyar író, műfordító
* 1957 - John Turturro Emmy-díjas amerikai színész
* 1971 - Homonnay Zsolt magyar színész
* 1978 - Robert Heffernan ír atléta, gyalogló
* 1979 - Ivo Karlović horvát teniszező
* 1979 - Sébastien Bourdais (Sébastien Olivier Bourdais) francia autóversenyző
* 1979 - Vindisch Ferenc vízilabdázó
* 1983 - Tim Redwine amerikai színész
* 1983 - Sara Nordenstam norvég úszónő

Halálozások

* 1621 - II. Cosimo de' Medici toszkánai nagyherceg (* 1590)
* 1697 - Haller János erdélyi magyar politikus, író, műfordító (* 1626)
* 1852 - Beszédes József vízépítő mérnök, a Magyar Tudományos Akadémia levelező tagja (* 1787)
* 1869 - Alphonse de Lamartine francia romantikus költő, liberális politikus, a ,,Költői és vallásos harmóniák", ,,Szókratész halála", ,,Egy angyal bukása" szerzője (* 1790)
* 1897 - Torma Károly magyar régész, országgyűlési képviselő, az MTA tagja (* 1829)
* 1932 - Ambrus Zoltán író (* 1861)
* 1936 - Charles J. H. Nicolle Nobel-díjas francia orvos, bakteriológus (* 1866)
* 1946 - Imrédy Béla magyar miniszterelnök (kivégezték) (* 1891)
* 1964 - Tim Mayer (Timothy Mayer) amerikai autóversenyző (* 1938)
* 1966 - Elliott See (* 1927) és Charles Bassett (* 1931) amerikai űrhajósok (repülőgép-baleset)
* 1967 - Tóth Péter kétszeres olimpiai bajnok vívó (* 1882)
* 1972 - Barna Viktor huszonkétszeres világbajnok asztaliteniszező (* 1911)
* 1986 - Mérei Ferenc író, pszichológus (* 1908)
* 1986 - Olof Palme svéd miniszterelnök (meggyilkolták) (* 1927)
* 1989 - Konrad Lorenz osztrák etológus (* 1903)
* 1996 - Németh Marika színésznő, primadonna (* 1925)
* 2001 - Charles Pozzi (Carlos Alberto Pozzi) francia autóversenyző (* 1909)
* 2006 - Kaló Flórián színművész (* 1932)
* 2008 - Flórián Tibor 170-szeres válogatott, Eb-ezüstérmes röplabdázó (* 1938)

Ünnepek, emléknapok, világnapok

* A ritka betegségek napja

* Finnország: a Kalevala napja
* India: A tudomány napja
* Spanyolország - Andalúzia napja
* Tajvan: A béke napja

forrás wikipédia
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nikola Tesla /1856-1943/
  2010-02-27 22:04:12, szombat
 
 


Nikola Tesla
/1856-1943/

Tehát tudtad-e, hogy...
... a "Nikola Tesla" a szerb nyelvben eredetileg a következőt jelenti: Miklós ácsol?
... fizikusunk gyűlölte például a nőkön a fülbevalókat, különösen, ha ezek gyöngyből voltak, bár a kristály ékszerek mindig is elbűvölték?
... Tesla ki nem állhatta a kámfor illatát, rendkívül rosszul érezte magát tőle?
... ha egy folyadékkal megtöltött edénybe négyzet alakú papírdarabot ejtett a zseni, akkor rendkívül rossz ízt érzett a szájában?
... a kutató séta közben számolta a lépteit, étkezés közben mindig megbecsülte az elfogyasztott étel térfogatát?
... a fizikus nem bírta elviselni más ember hajának megérintését?
...Tesla sohasem tanúsított nagy haragvást a gonosz emberek iránt? Mivel szerinte az alkalmasság és a gonoszság (sajnos gyakran) együtt jár.
... néha egészen váratlanul, hirtelen, vakító fény kíséretében tárgyak, helyszínek jelentek meg Nikola szemei előtt annyira valósághűen, hogy néha nem tudta őket megkülönböztetni az igazitól?
... Teslával gyakran előfordult vele az iskolában, hogy a tanár még be sem fejezte a feladat felírását a táblára, ő már megkezdte a választ?
... amikor a feltaláló Pesten tartózkodott, furcsa idegösszeroppanást kapott, ami előtt az orvosok tanácstalanul álltak? Érzékszervei elképesztően érzékenyek lettek, egy légy repkedése már nagy fájdalmat okoztak neki. A pulzusa 260-ra (!) szökött, több orvos is gyógyíthatatlannak ítélte a betegségét. Végül rendszeres testmozgással javult az egészsége.
... Tesla egy könnyed kocogás alkalmával villant az agyába a váltóáramú rendszer felépítése és így először Budapest egyik parkjának porába rajzolta le?
... Edison mindenáron le akarta járatni Tesla váltóáramú rendszerét és ehhez különös eszközöket is bevetett? Kutyákat lopatott, megölte őket a váltóárammal, majd visszadobta őket gazdáik telkére.
... Edison egy széket felszerelt egy váltóáramú szerkezettel és ezzel megalkotta a világ első villamosszékét, ezzel is lejáratva a váltóáramot. Az első ilyen típusú kivégzés azonban kudarcba fulladt, mert Edison technikusai rosszul állították be a feszültséget és az áram bár nem végzett az elítélttel, de az eredmény így gyomorpróbáló lett.
... Pierpont Morgan Edisonnak egy támogatója volt. Többen rablóbárónak is nevezték, mivel egy alkalommal 5000 darab, egyenként 5 dolláros értékű, meghibásodott fegyvert 22 dolláros áron adott el darabonként. Amikor megkérdezték tőle, hogyan adhatott el a saját népének hadába ilyen fegyvereket, akkor azt válaszolta, hogy rossz a kérdés, és a helyes kérdés úgy szólna, hogy hogyan szerezte ő meg ezeket a puskákat. Morgan, aki a reinkarnáció híve volt, Nikolának azt ajánlotta, hogy szponzorálni fogja őt, ha elkezd foglalkozni a Földön-kívüli misztikus világgal, de Nikola felelete az volt, hogy az ő válaszai nem az űrvilágban rejlenek, hanem itt, a Földön. Ezek után hozzátett még egy bibliai idézetet a Zsidókhoz írt levélből: "Kitartott (Mózes), mint aki látja a láthatatlant."- mindezt egyértelműen magára értve.




... a nagy tudós olyan fénycsöveket mutatott be, melyek világítottak anélkül, hogy bármilyen vezeték csatlakozott volna hozzájuk; bárki a kezébe foghatta, vihette ide-oda, a cső vagy a gömb állandóan fényt sugárzott.




... Tesla első olyan kísérleténél, amikor drót nélkül próbált energiát továbbítani, 2030 (!) méteres szikrát tudott létrehozni, ez azonban túlterhelte a közeli városka generátorát és kigyulladt.
... a tudós egy éjszaka, olyan rádiójeleket fogott, ami valószínűleg egy rádiócsillagtól származott? Az akkori média felkapta a dolgot, és úgy állította be a felfedezését, mintha a jelek egy földönkívüli civilizációtól származott volna.




... az óriási rádiótorony, aminek építésének befejezéséhez Teslának nem volt elég pénze, valaki fölrobbantotta, nehogy a német kémek használhassák?
... 1915-ben (más források szerint 1912-ben) felröppent a hír, hogy Tesla és Edison együtt Nobel díjat kapnák eddigi munkásságukért? Végül is nem kaptak. Ha utólag ezt egyáltalán rekonstruálni lehet, akkor talán azért nem, mert Edison úgy nyilatkozott, hogy ő nem hajlandó Teslával együtt átvenni ezt a díjat.
... a szerb tudós az elismerő díjra nézve, a következőket mondta: "Nekem nincs szükségem elismerésre, hogyha más embereknek szolgálhatok." - gondolva ez alatt azokra a tudósokra, akik Teslának köszönhetik Nobel-díjaikat.
... Tesla fedezte fel a radar elődjét?
... Nikola Tesla kidolgozott egy olyan sugárfegyvert, amit az amerikai kormányzat 1947-ben titkosnak nyilvánított? Később része lett a csillagháborús tervnek.
... Tesla mit nevezett a legnagyobb találmányának? Íme:
"Egy újfajta cső és a hozzá tartozó apparátus. Már 1896-ban használtam olyan csövet, ami 4 millió voltos feszültségen működött. Később aztán 18 millió voltot is sikerült elérni, azonban ekkor legyőzhetetlennek tűnő akadályokba ütköztem. Meggyőződtem arról, hogy valami teljesen más típusú csövet kell kifejleszteni ahhoz, hogy ezeket a problémákat leküzdjük. Ez a feladat jóval nehezebbnek bizonyult, mint vártam, de nem elsősorban a cső elkészítésében, hanem a működtetésében. Éveken keresztül csak lassan haladtam előre. Aztán teljes sikert értem el. Olyan csövet találtam fel, amit nehéz tovább javítani. Ideálisan egyszerű, nem gyengül az idővel és bármilyen nagy potenciálon, feszültségen működtethető. Egészen nagy áramok is átfolyhatnak rajta, és bármilyen reális szinten belül használható energiaátalakításra. Könnyen szabályozható, és ezért nagyon nagy eredményekre számíthatok. Többek között lehetővé teszi, hogy olcsó sugárzó anyagokat állítsunk elő vele bármilyen mennyiségben, és sokkal hatékonyabb lesz, mint az anyag átalakítása mesterséges sugárzással."
... Nikola Tesla az összes Zsoltárt a Bibliából fejből tudta?
... a valamikori Jugoszláviában az 1970-80-as években egy Tesláról szóló sorozat készült? A sorozatban többször egy tó partján ábrázolták Nikolát, aki egy távirányítós hajóval játszadozott, amit ő maga készített.
... több országban, így a szerb EIN (Elektronska Industrija Nis) iparban is TESLA márkanevű elektromos berendezéseket gyártottak?
... ma élnek cégek, amik Tesla-tekercsek forgalmazásával, és bérbeadásával foglalkoznak? Így például egy rendezvényre kibérelt látványos T30-as tekercsért több, mint 100.000 Ft fizetendő egy napra.
... a tudósnak 112 általános szabadalma van az Egyesült Államokban, és több száz szabadalma a világ számos más országaiban? A nagyszámú, számunkra hozzáférhető szabadalmon kívül van több írás is, amelyekre nem kapott szabadalmi jogot. Ezen dokumentumok hamarosan hozzáférhetővé vállnak a belgrádi múzeumban az archívum digitalizálását követően.
... Belgrádban (Krunska u. 51.) a szerb Nikola Tesla Múzeum az egyetlen olyan intézmény, amely Tesla eredeti, személyes hagyatékait őrzi? Az 1955 óta működő múzeum célja elsősorban fizikusunk korának előidézése, másodszor pedig találmányainak bemutatása. Alkalmanként kiállításokat, bemutatókat is tartanak, ami egy Teslával kapcsolatos témát dolgoz fel, és prezentál, a következő rendkívül értékes kollekciót tárva elénk:
» több, mint 160 ezer eredeti dokumentum
» több, mint 2000 könyv és újság
» több, mint 1200 történelmi-technikai kiállított tárgy
» több, mint 1500 fénykép, festmény, eszköz és berendezés
» több, mint 1000 tervezet és elvirajz.
... 1943-ban egy nagyon extrém kísérletet hajtottak végre a Philadelphia-i kikötőben? A Rainbow project állítólag a második világháború alatt egy kisméretű kísérő rombolón végrehajtott kísérlet volt, melyet a Philadelphiai kikötőben és a tengeren végeztek; célja: a hajót az ellenséges felderítés számára láthatatlanná tenni. A beszámolók eltérnek attól függően, hogy az eredeti elképzelés szerinti ellenséges radaron való láthatatlanság, vagy amiről a későbbiekben csak titkolóztak: optikai láthatatlanság - elérése volt a cél. Maga a projekt még a '30-as években kezdődött és sokak beszámolója szerint első vezéregyénisége Tesla volt. A kísérlet 1943-ban zajlott, már ha megtörtént egyáltalán, mert az USA kormányzata a mai napig tagadja a kísérlet létrejöttét. Tesla, majd a projekt későbbi vezetője, Neumann János is elektromágneses-tér generálásával próbálta megoldani a lehetetlennek tűnő feladatot. Az állítólagos kísérlet két fázisban zajlott le. 1943. július 22-én 9 órakor, a kiszemelt Eldridge nevű rombolón felpörgött a két óriási generátor, ill. a négy tekercs, a három adókészülék és a 3000 erősítőcső. A kísérletre a Philadelphia-öbölben került sor, sokak szerint több megfigyelőhajó társaságában. Zöldes köd kezdte lassanként beborítani a hajót, elrejtve azt a megfigyelő elől. Majd maga a köd eltűnt s vele együtt az Eldridge kísérő romboló is, csupán háborítatlan vízfelszínt hagyva maga után azon a helyen, ahol a hajó pillanatokkal azelőtt horgonyzott. Rövidesen parancsot küldtek a hajónak, hogy a kísérletet szakítsa félbe. Amikor viszont mások a hajó fedélzetére szálltak kiderült, hogy a legénységet túlzottan is megviselte az elektromágnesesség, mindenki émelyegve került elő a hajó belsejéből. 1943. október 28-án 17:15-kor hajtották végre a végső tesztet az Eldridge-el. Újra felpörögtek a elektromágneses teret létrehozó generátorok és az Eldridge majdnem láthatatlanná vált; csupán a hajó testének gyenge körvonala látszott a vízben. Minden jól ment az első pár másodpercben és akkor, egy vakító kék villanás s a hajó teljesen eltűnt. Másodperceken belül újra megjelent mérföldekkel arrébb a Virginia állambeli Norfolk-ban és percekig látható volt. Majd amilyen titokzatosan érkezett, úgy tűnt el az Eldridge Norfolk-ból, újra visszatérve a Philadelphia-i kikötőbe. Ezúttal a legtöbb tengerész igen beteg lett. Néhányan a személyzetből egyszerűen eltűntek és soha nem kerültek elő. Páran megbolondultak, de ami a legérdekesebb, öt ember beleolvadt a hajótest fémszerkezetébe. Így szól tehát a Philadelphia-kísérlet legendája, melyben a kezdetekben Tesla is jelentős szerepet játszott. Döntő bizonyíték viszont még nem került elő a létezésére, a kormányzat pedig természetesen mindent tagad.

Forrás: http://www.bajabela.sulinet.hu/regi/diakmunkak/Makaji/ny/tudtade.rtf.
 
 
0 komment , kategória:  Feltalálók  
Matuska Szilveszter
  2010-02-27 21:30:16, szombat
 
  Matuska Szilveszter (Csantavér, 1892. január 29. - ? / eltűnt 1945-ben) kereskedő, a biatorbágyi merénylet elkövetője. Római katolikus családból származott, szülei Matuska Antal papucskészítő mester és Németh Anna. Szilveszter tízéves korában elveszítette apját, édesanyja ezután újból megházasodott, Kőmíves Sándorhoz, egykori segédükhöz ment hozzá. Ez az ember gondoskodott a gyermek taníttatásáról az anyja kívánsága szerint, aki gyermekét papnak szánta. Mostohaapja azonban úgy szerette volna hogy a gyermek a műhelynél maradjon, s elsajátítsa a papucskészítő mesterség fortélyait. Az 1903. év őszén beiratták a kalocsai jezsuita gimnázium I/b. osztályába. Gyenge tanulmányai előmenetelének okán később átiratták a szabadkai gimnáziumba. Itt határozta el hogy kántortanító szeretne lenni, így a kalocsai érseki tanítóképzőben folytatta tanulmányait. Miután megszerezte oklevelét, három helyre is kineveztek tanítónak, Matuska Szilveszter a püspökhatvani kinevezés mellett döntött.

1913 októberében önként vonult be a szabadkai 6. honvéd gyalogezredhez. Áthelyezték Zomborba, majd az első világháború kitörésekor már őrvezetői rangban szolgált a szerb harctéren. A harcosban megsebesült, majd előléptetést nyert. 1914 november vége - december eleje környékén a szabadkai kórházba osztották be, mint hadapródőrmestert. Miután innen kikerült, először zászlós, majd az altiszti iskola parancsnoka, végül a tiszti iskola parancsnokának helyettesi rangját kapta meg. Géppuskás tanfolyamot végzett, utána 1915 végén, az orosz harctérre vezényelték. A Topo-ruc-Rarance-i harcokban is részt vett a géppuskásosztag parancsnokaként. Késúbb áthelyezték a pécsi 19. honvédezredhez, majd Erdélyben hadnagyi minősítésben töltötte be egy trachomás század parancsnoki tisztjét. Felügyelt a mezőgazdasági munkálatokra, majd az összeomlás idején főhadnagyi rangot tudhatott magáénak, ezüst vitézségi érem és bronz katonai érdeméremmel (Signum Laudis) tüntették ki. Az összeomlást követően elárvereztette a kincstári holmikat és maga osztotta szét a befolyt összeget.

Szülőfalujába hazatérvén újból elfoglalta a tanítói állást, majd megszervezte a polgárőrséget. Kicsapongó életmódjához a tanítói fizetés nem bizonyult elegendőnek, ezért emellett kereskedelmi tevékenységet is folytatott. Felesége, Dér Irén szintén a csantavéri iskolában tanított. Gáspár Dezső igazgató azonban nem tartotta összeférhetőnek a tanítói hivatást a kereskedelemmel, ezért hogy megelőzze elbocsátását, Matuska Szilveszter írásbeli feljelentést tett a szerb tanfelügyelőséghez, mellyel azonban a testület nem foglalkozott.

Ezidőalatt nagy mennyiségben importált sót, petróleumot, cukrot, gyufát és festéket, az Újvidékről, Szabadkáról, Belgrádból, Bulgáriából. Ezen árukat szinte csak nála lehetett megvásárolni. Mezőtúron 120 kataszter hold földet vett 1.200.000 koronáért, ennek egyhatodát apósára és anyósára íratta, majd gazdálkodásba fogott. Időközben megszületett leánya, Gabriella, emellett tanítói állása is bizonytalanná vált. 1922 júliusában felvette a magyar állampolgárságot, majd családjával Budapestre költözött a Rottenbiller utcába. A birtokát eladta, s még egy házat vett a Visegrádi utcában, ám ezen hamar túladott. Ezután a Szabolcs utcában vásároltaa meg egy ház 7/8-ad részét, ám a szerződés utólagos korrigálása miatt - a "korona" szó helyett "korona értékben" került bele - a lakók feljelentették, hosszú pereskedés vette kezdetét, amit Matuksa Szilveszter 1926-ban másodfokon megnyert.

A felesége nevére nyitott fűszerüzletet, valamint az italmérési engedélyt is megkapta. Belépett egy fa- és szénkereskedésbe társként, emellett tőzsdézett és más kereskedelmi tevékenységeket is végzett. 1926-ban már mint részvényes dolgozott a ,,Házkezelési r. t."-nél, mely cég részvényeinek túlnyomó részeit birtokolta.

Matuska arra spekulált hogy a képviselőválasztások után Ausztriában emelkedni fog az ingatlanok ára, így több házat is szeretett volna vásárolni Bécsben az eladott budapesti lakás árából. Megvette a Dempscher gasse 3. sz., a Kloster gasse 12. és az Eszterházy gasse 4. számú házakat, melyeket jelzálog is terhelt. Foglalkozott borkereskedelemmel is, próbálkozott egy ,,Tigris tej" nevű édes kadarka eladásával is, ám ez nem járt sikerrel. 1928 májusában végleg Bécsben telepedett le.

1930 tavaszán a ,,Házépítési és Gazdasági Szövetkezet" korlátolt felelősségű társaság megalapításának egyik résztvevője volt. Céljában foglalott, hogy köz- és magánépítkezésekhez közvetítsen hozzájárulásokat. Szándékában állt az egyik házát felújítani és később értékesíteni, ugyanis magánszemélyként nem részesülhetett állami építési hozzájárulásban. Emiatt mondott fel a ház lakóinak, akik ezt nem fogadták el, így per következett, amit elvesztett. Anyagi haszonszerzés céljából felgyújtotta a ház tetőztét, ezáltal 180.000 schilling kártérítést kapott. A királyi törvényszék perbe fogta, megvádolva hogy saját maga vitte véghez a gyújtogatást, ám ezt bizonyítani nem tudták.

1929-ben felesége tüdőbajt kapott, melynek gyógyítása, a perek és a meghiúsult vállalkozások elvitték vagyonának körülbelül a felét. 1930-ban már húsznál is többször foganatosítottak ellene kielégítési végrehajtást, emiatt meg annak az évnek őszén letette a vagyontalansági esküt. A vagyonleltérában a következő tételek szerepeltek: 3 schilling készpénz, 2 arany jegygyűrű, néhány ruha, valamint a Hoffgasse 9. sz. alatti ház.

Mialatt Bécsben lakott, foglalatoskodott saját szabadalmainak árusításával is. Ezek közé tartozott a lassú víz által hajtott turbina, melynek segítségével elektromos áramot lehetett előállítani. Másik találmánya egy jelzőkészülék volt mely a vasútpályán lévő akadályra figyelmeztette a mozdonyvezetőt nagyobb távolságról. Kifejlesztett egy gázelzáró készüléket is, mely csak akkor engedte volna a csőben lévő gázt kiömleni, ha a gáz égett. Ezutóbbit a találmányi hivatalban ,,Orlisó" néven jegyezték be. Találmányainak segítségével próbált volna menekülni az anyagi csőd közeledése elől.




Matuska a vádlottak padján

Tettét 1931. szeptember 12-éről 13-ra virradó éjjel 0 óra 20 perckor vitte véghez. Torbágy lakói 1931. szeptember 13-ra virradóan, röviddel éjfél után hatalmas detonáció hangjára riadtak föl. A robbanás a völgyhídon történt - akkor, amikor odaért a Budapestről Bécsbe tartó gyorsvonat. A mozdony és az első hat kocsi a mélybe zuhant, s a szerelvény roncsai között 22 ember lelte halálát, 17-en súlyosan megsérültek. A bűncselekményt egy őrült bécsi kereskedő követte le, a 39 éves
Matuska Szilveszter (a képen: magyarázkodik a bíróság előtt), aki hetekig játszotta a megmenekült utas szerepét. Bár a helyszínre siető nyomozóknak azonnal föltűnt zavart viselkedése, s az általa előadott történet is hihetetlenül hangzott. Azt mondta ugyanis, hogy az lezuhant, utolsó kocsiban utazott, ám ehhez képest néhány horzsolással megúszta a balesetet.

Később fény derült arra, hogy Matuska követte el a korábbi németországi és ausztriai vasúti robbantást is. A bomlott agyú robbantót az osztrák fővárosban fogták el: az osztrák bíróság hatévi fegyházra, majd egy magyar törvényszék 1934-ben halálra ítélte. Ausztriában viszont eltörölték a halálbüntetést, ezért az ítéletet a kiadatási egyezmény alapján életfogytiglani fegyházra változtatták. Ausztriai büntetésének letöltése után Matuska a váci fegyházba került, ahonnan a második világháború végének zűrzavaros napjaiban kiszökött és eltűnt.




Annakidején Biatorbágy lakói - tűzoltók és civilek - elsőként érkeztek a merénylet helyszínére, és megkezdték a sebesültek ellátását. Mint később az újságok megírták, a robbantásban életét vesztették a vonaton szolgálatot teljesítő vasutasok, közöttük Morvai Alajos főmozdonyvezető, akinek ujjait úgyszólván le kellett fejteni a fékezőszelepről. Az ő gyors reagálásnak köszönhető, hogy a szerelvény fele, hat vasúti kocsi a viadukton maradt, s hogy nem következett be még nagyobb katasztrófa.

Építésének idején a biatorbágyi viadukt technikai bravúrnak minősült. Bár a korabeli újságcikkek arról szóltak, hogy fölrobbant a völgyhíd, valójában a merénylő csak a sínt robbantotta ki a helyéről, és így a szerelvény kisiklott. A mélybe zuhant vagonok között volt egy-egy osztrák, belga, olasz, román és angol tulajdonú vagon is.




A hidat sikerült viszonylag hamar helyreállítani, a mai napig áll; forgalom ugyan nincs rajta, de állagának megóvásáról a biatorbágyi önkormányzat gondoskodik. A felújításkor meg kellett erősíteni a szerkezetet, így kapta a híd mai alakját.
A technikatörténeti műemlék 1883-84-ben épült, majd 1903-ban megerősítették, harminc évvel később pedig a hídszerkezetet kicserélték. 1944-ben a megszálló németek a viaduktot előkészítették a robbantásra, ám a szovjet csapatok gyors előrenyomulásának köszönhetően nem maradt idejük a pusztításra. A völgyhíd megmentője azonban voltaképpen Wiesner Lajos pályaőr volt, aki fölajánlotta a menekülő német egységnek, hogy majd ő végrehajtja a robbantást; a katonák menjenek csak Isten hírével. Szerencsére elfogadták ajánlatát.


Forrás: wikipédia Link infóvilág Link
 
 
0 komment , kategória:  Sztárvilág, mozi:  
Magányos házak
  2010-02-27 15:15:00, szombat
 
  Az emberek mindig is vágytak olyan helyszínekre, ahol egyedül, mindenkitől távol élhetnek. A Föld legmagányosabb lakóépületei. Csend és természet, avagy a legkedveltebb meditációs helyszínek a világban.





















 
 
0 komment , kategória:  Épületek, Tájak, Városok  
Peter Revson autóversenyző
  2010-02-27 15:09:27, szombat
 
  Peter Jeffrey Revson (New York, 1939. február 27. - 1974. március 22.) amerikai autóversenyző, volt Formula-1-es pilóta.




Peter Revson Állampolgárság USA amerikai

Formula-1-es pályafutása
Aktív évei 1964, 1971-1974,
Csapata(i) Lotus, Tyrrell, McLaren, Shadow
Nagydíjak száma 33 (30 rajt)
Világbajnoki címek 0
Győzelmek 2
Dobogós helyezések 8
Első rajtkockák 1
Leggyorsabb körök 0
Első nagydíj monaco 1964 Monacói Nagydíj
Első győzelem Brit 1973 Brit Nagydíj
Utolsó győzelem Kanada 1973 Kanadai Nagydíj
Utolsó nagydíj
Flag of South Africa 1928-1994.svg
1974 Dél-afrikai Nagydíj

1964-ben mutatkozott be a Formula-1-ben, de később visszatért az amerikai sportkocsiversenyekre. Az Indycaron mutatatott kimagasló teljesítményére felfigyeltek a Formula-1-ben is. Az 1971-es Amerikai Nagydíjon a Tyrrell meghívására vett részt. Később két éves szerződést kötött a Yardley-McLaren csapattal. Nemsokára megbízható pontszerző lett és gyorsaságával sokakat meglepett. Amikor 1973-ban elkészült a McLaren M23-as Peter nagyszerű győzelmet aratott vele a Brit Nagydíjon. Győzelmet aratott az ugyancsak vizes pályán lebonyolított Kanadai Nagydíjon is. 1974-ben csak tesztpilótaként maradhatott volna a csapatban, ezért a Shadows-hoz szerződött.

Revson az 1974-es Dél-Afrikai Nagydíj egyik edzésén meghibásodott az első felfüggesztése és halálos balesetet szenvedett, miután átrepült a korláton a Shadowjával. Életét már nem tudták megmenteni.

Forrás wikipédia Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Február 27. Évfordulók mára
  2010-02-27 15:05:39, szombat
 
  Február 27. az év 58. napja a Gergely-naptár szerint. Az évből még 307 (szökőévekben 308) nap van hátra.

Névnapok: Ákos, Bátor + Akács, Antea, Antigoné, Balambér, Balda, Baldó, Éneás, Gábor, Gabos, Gábriel, Lándor, Lantos, László, Leander, Orfeusz, Valdemár. Szökőévben 26-a névnapjai kerülnek e napra, míg a maiak 28-án vannak.

Események

* 1673 - I. Lipót német-római császár, magyar és cseh király Ampringen János Gáspárt, a német lovagrend nagymesterét Magyarország teljhatalmú katonai kormányzójává nevezi ki.
* 1848 - Kitör a forradalom a Badeni Nagyhercegségben.
* 1849 - A kápolnai csatában Dembinszky Henrik főparancsnok honvéd csapatai súlyos vereséget szenvednek a Windisch-Grätz herceg főhadparancsnok által vezetett császári haderőtől.
* 1849 - Bem csapatai, Medgyesről kiindulva az Urban ezredes által vezetett császári erők ellen vonulnak, és kiszorítják őket Erdélyből, Bukovina felé.
* 1900 - Az FC Bayern München megalapítása a berlini Franz John kezdeményezésére
* 1917 - Az orosz időszámítás szerint e napon tör ki a februári forradalom (a Gergely naptár szerint március 10-én).
* 1933 - Berlinben felgyújtják a Reichstagot, a német Birodalmi Gyűlés épületét.
* 1946 - Budapesten aláírják a magyar-csehszlovák lakosságcsere egyezményt.
* 1946 - Szovjetunió és Mongólia új barátsági és kölcsönös segítségnyújtási szerződést, továbbá gazdasági és kulturális együttműködési megállapodást ír alá.
* 1988 - Az iraki légierő gépei csapást mérnek a teheráni Rey olajfinomítóra, bár elpusztítani nem tudják, azonban komoly károkat okoznak a létesítményben.
* 1988 - Az Rey olajfinomító elleni támadásra válaszul Irán három Scud rakétát lő ki Bagdadra, s ezzel kiújul a ,,városok háborúja".
* 1991 - Véget ér az Irak elleni első öbölháború.

Születések

* 272 - Nagy Konstantin római császár (+ 337)
* 1691 - Edward Cave angol nyomdász, szerkesztő és kiadó, a The Gentleman's Magazine, az első modern értelemben vett magazin megalapítója (+ 1754)
* 1805 - Nyáry Pál politikus, Pest vármegye alispánja, képviselő, az Országos Honvédelmi Bizottmány tagja (+ 1871)
* 1844 - Franz von Schönaich báró, táborszernagy, 1906-11-ig az Osztrák-Magyar Monarchia hadügyminisztere (+ 1916)
* 1857 - Kalecsinszky Sándor kémikus, geokémikus, az MTA tagja (+ 1911)
* 1861 - Rudolf Steiner horvát szárm. osztrák filozófus, az antropozófiai szellemtudomány atyja (+ 1925)
* 1902 - John Steinbeck Nobel-díjas amerikai író (+ 1968)
* 1905 - Franchot Tone amerikai színész (+ 1968)
* 1911 - Kazal László magyar színész, énekes, komikus (+ 1983)
* 1913 - Irwin Shaw amerikai író (+ 1984)
* 1917 - Devecseri Gábor magyar író, költő, műfordító (+ 1971)
* 1921 - Szőllősy András magyar zeneszerző, zenetudós (+ 2007)
* 1925 - Ebb Rose (Jesse Rose) amerikai autóversenyző (+ 2007)
* 1929 - Fodor András költő, esszéíró (+ 1997)
* 1930 - Joanne Woodward (er. Joanne Gignilliat Trimmier Woodward) Oscar-díjas amerikai színésznő
* 1932 - Elizabeth Taylor angol származású amerikai Oscar-díjas színésznő
* 1939 - Peter Revson (Peter Jeffrey Revson) amerikai autóversenyző (+ 1974)
* 1944 - Jean-Luc Salomon (Robert Jean Luc Clément Dominique Salomon) francia autóversenyző (+ 1970)
* 1945 - Daniel Olbrychski lengyel színész
* 1947 - Gidon Markovics Kremer lett hegedűművész, karmester
* 1957 - Timothy Spall angol színész, előadóművész, BAFTA-díjas
* 1965 - Pedro Matos Chaves (Pedro Pinto Ferreira Matos Chaves) portugál autóversenyző
* 1968 - Erdős Virág magyar költő, író
* 1979 - Pavel Novotný cseh kosárlabdázó
* 1983 - Duje Draganja horvát úszó
* 1988 - Gyömbér Gábor magyar labdarúgó
* 1990 - Arina Martinova orosz műkorcsolyázó
* 1992 - Artem Grigorjev orosz műkorcsolyázó

Halálozások

* 1865 - Jósika Miklós író (* 1794)
* 1883 - Abaffy Lipót Szlovák nyelvű író, evangélikus lelkész (* 1827)
* 1887 - Alekszandr Porfirjevics Borogyin orosz tudós, zeneszerző, az "Orosz ötök" egyike (* 1833)
* 1909 - Albert Midlane angol keresztény énekszerző
* 1936 - Ivan Petrovics Pavlov Nobel-díjas orosz orvos, fiziológus (* 1849)
* 1943 - Salamon Ernő költő (* 1912)
* 1945 - Mágócsy-Dietz Sándor botanikus, az MTA tagja (* 1855)
* 1954 - Bobby Ball (Robert Ball) amerikai autóversenyző (* 1925)
* 1960 - Ettore Chimeri venezuelai autóversenyző (* 1921)
* 1989 - Konrad Lorenz osztrák etológus (* 1903)
* 2006 - Bene Ferenc olimpiai bajnok labdarúgó (* 1944)

Ünnepek, emléknapok, világnapok

* A Dominikai Köztársaság nemzeti ünnepe: a függetlenség napja

Forrás wikipédia Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/37 oldal   Bejegyzések száma: 360 
2010.01 2010. Február 2010.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 360 db bejegyzés
e év: 4750 db bejegyzés
Összes: 38121 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 9515
  • e Hét: 27764
  • e Hónap: 145734
  • e Év: 3129934
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.