Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
Széll-toló forradalmi kormány!
  2011-03-17 19:32:24, csütörtök
 
  Széll-toló forradalmi kormány!

barikad.hu
2011, március 17 - 16:03


Az adósság-szabadságharc Orbán módra
Cikk Front kép - 280x185:

Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter, Orbán Viktor miniszterelnök jelenlétében, a múlt héten hozta nyilvánosságra a Széll Kálmán Tervet, amit a tartalma alapján nyugodtan lehetne Orbán-csomagnak is hívni, hiszen a tavaly meghirdetett ,,szabadságharcos" gazdaságpolitikával teljesen ellentétes irányú, és igen kemény megszorítási célokat és összegeket határoz meg.

Úgy tűnik, hogy most már nem csak burkoltan, indirekt különadók formájában vonnak el forrásokat a leszakadó, szegényebb rétegektől, hanem közvetlen megszorításokat hajt végre a kormány. A tavalyi, kormányzati retorikában a különadó, mint a bankok és a multinacionális vállalatok elleni harc egyik fegyvere került meghatározásra. Annak ellenére, hogy már akkor is sokan felhívták a figyelmet arra, hogy a különadókat megfelelő ellenőrzés híján, a társaságok rendkívül egyszerűen továbbhárítják a lakosságra, a kormány nem tett semmit. Ennek eredményeként nem a különadóval sújtott gazdasági szektorok profittömegét adóztatta meg a kabinet, hanem a végfelhasználók, a magyar emberek jövedelmét. A Széll Kálmán Terv most már nyíltan a leszakadó félben lévő rétegnek a közvetlen adóztatását tartalmazza, melynek a kormányzati megnevezése, ,,átfogó szerkezeti átalakítás". A Terv egyébként a piaci elemzőket is megosztotta, egyfelől néhányan üdvözölték, mert a célokkal és az irányokkal egyetértenek, azonban sokan inkább arra hívták fel a figyelmet, hogy túl általános és nem tartalmaz konkrétumokat. Amit az is bizonyít, hogy a terv olyan általános megállapításokat és célokat fogalmaz meg, amelyek esetleg egy választási programban helytállóak lennének, de egy 9 hónapja működő kormány részéről még tervezet szintjén is többre lenne szükség. Sokak szerint az Orbán kormány ezzel a dokumentummal próbálja pótolni az egy évvel korábbi választási program hiányát.

A Terv céljait és az általa meghatározott, ,,átalakítandó" területekre vonatkozó változtatásokat inkább megszorításnak lehetne minősíteni, mint harcnak. Persze, ha már ez a retorika, akkor elmondható az is, hogy mint minden harcnak, ennek is lesznek civil áldozatai. Az sem lenne meglepő, ha a kormány a túlzott társadalmi reakciókat látva, finomítana a Terven, amivel azt az érzést keltheti az emberekben, hogy ugyan megint rosszabbul jártok - ahogy az elmúlt húsz évben mindig - de járhattatok volna még rosszabbul is. A húzd- meg ereszd meg politikája korábban már rengetegszer bevált, így várhatóan most sem fog csődöt mondani. Azt azonban világosan jelzi a Széll Kálmán Terv, hogy a Fidesz kormány a tavalyi adóátrendezést követően irányt váltott, és most már komoly gazdasági átalakításokra készül, aminek az árát nem fizethetik mások, mint a magyar adófizetők. 2012-ben 550 milliárd forinttal, azt követően 2014-ig pedig 900 milliárd forinttal kívánják javítani az államháztartás egyenlegét, és ezzel párhuzamosan a 65-70%-os sávba szorítják le a GDP - bruttó hazai össztermék - arányos államadósság mutatót.

Amiről eddig még nem eset szó, hogy a Széll Kálmán Terv nem csak tartalmilag marad el a várakozásoktól, hanem alakilag is igen egyszerű, és gyorsan összecsapott anyag benyomását kelti. A szerkesztés, a betűméret, a beszúrások, a margók és a bekezdések mind arról árulkodnak, hogy vagy személyesen Orbán Viktor szerkesztette, aki köztudottan nem egy modern számítógép felhasználó, vagy egy néhány óra alatt összedobott fércmunkáról van szó.





Adósság és munka

A Széll Kálmán Terv 3 lehetséges utat ajánl fel, de alapvetően a közmunkát állítja a középpontba. A közmunkát kiterjesztené a nagy infrastrukturális beruházásokra, a munkaerő kölcsönzés rendszerére, valamint az egyéni közmunkaprogramokra is. Ezek ígéretesen hangzanak, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a jelenlegi kormány 9 hónapja működik, és már az elején megfogalmazta, 1 millió munkahelyet kíván teremteni, amit gyorsan pontosított is, hogy ezt tíz év alatt képzeli el. Így indokolt lett volna már tavaly elkészíteni és hatályba léptetni a szükséges törvénymódosításokat annak érdekében, hogy a közmunkák már 2011. január elejétől elkezdődhessenek. Ezzel szemben, az önkormányzatok információi alapján, a közmunkaprogramokban résztvevők számát ez év január elsejétől drasztikusan csökkenteniük kellett a központi finanszírozás hiánya miatt. Ha a kormány nem 9 hónapos késéssel reagált volna a helyzetre, akkor már növekedhetett volna a foglalkoztatás, és nem kellett volna ennek külön fejezetet szentelni a Széll Kálmán Tervben.



Adósság és nyugdíj

Abban teljesen igaza van a kormányzatnak, hogy magas a rokkantnyugdíjasok aránya mind a nyugdíjasok, mind pedig a teljes társadalmon belül. Összehasonlítva a környező országokkal látszik csak igazán az eltérés, Szlovákiában ugyanis fele annyi a rokkantnyugdíjas, mint hazánkban. A tavalyi, parlamenti választási kampányban a Fidesz és az MSZP vérre menő küzdelmet folytatott a svéd nyugdíj modellel való riogatásban. A Fidesz akkor tagadta, hogy ennek bevezetésére készülne, de a jelenlegi Tervből látható, hogy a rendszer nem teljesen idegen a kormánypárt számára. A svéd modell azt jelenti, hogy az adófizető állampolgár, annyi nyugdíjat fog kapni, amennyit a munkával töltött idő alatt járulékként befizetett. Ha ezt a rendszert nem egy adófizetőre, hanem a teljes járulékfizetői társadalomra vetítjük ki, akkor látszik a hasonlóság a Széll Kálmán Tervben megfogalmazottakkal, azaz, hogy amennyit a társadalom nyugdíjjárulékként befizet, csak az fordítható nyugdíjkifizetésre. Ezt nevezik vertikális egyensúlynak. Ez az egyensúly egyébként nem teremthető meg, hiszen év elején a költségvetés tervezésekor nem lehet tudni, hogy a tárgyévben mennyi járulék kerül befizetésre és ennek megfelelően kifizetésre a nyugdíj-jogosultak között. Nyilván a tervezés folyamán - tekintve, hogy várhatóan nem fogják a nyugdíjak összegét csökkenteni - a kiadások alapján tervezik majd a bevételeket, ami igen kiszámíthatatlanná teheti az adó és járulékrendszert, hiszen így akár évente változtatni kellene a nyugdíjjárulék fizetés kulcsát. Ráadásul, egy öregedő társadalom esetében a járulékfizetési kötelezettség folyamatosan nőni fog, amennyiben a központi költségvetés nem finanszírozza a nyugdíjkassza hiányát. A cél inkább az lehetne, hogy a vertikális egyensúly helyett, - ahol az éves be- és kifizetések megegyeznek - a horizontális egyensúly - ahol a teljes életpálya alatti be és hozammal növelt kifizetések egyeznek meg - teremtődjön meg a nyugdíjrendszeren belül. Így az egyes járulékbefizetők, az általuk befizetett és a hozamokkal növelt összegből kaphatnák meg időskorukban az állam által kifizetett nyugdíjjáradékot.



Adósság és közösségi közlekedés

A Terv leírja, hogy a MÁV, a BKV és a Volán társaságok is nagy hatással vannak az államadósságra, hiszen hatalmas méretű veszteségeket termelnek, melyet csak hitelből tudnak finanszírozni, egészen addig, míg az állam fel nem tőkésíti őket, és ekkor kezdődik minden előröl. Egyrészről azért, mert eddig is pártkifizető helyként működtek ezek a közszolgáltatók, másrészt pedig azért, mert a korrupción túl indokolatlan beruházásokat és beszerzéseket valósítottak meg. Ehhez jön még hozzá az állami cégeknél jellemző nagylétszámú és indokolatlan közép- illetve felsővezetői réteg, amelyik a nagy fizetéseken túl még nagyobb végkielégítéseket kaphatott a múltban. A terv leírja, hogy a MÁV, a BKV és a Volán társaságok összevonásával a szinergiahatásoknak köszönhetően csökkenthetők lesznek a jegyárak. Ez sem igaz, hiszen a szinergiahatások - amik egyébként munkanélküliség növelő hatásúak, hiszen nem lesz szükség ugyanannyi könyvelőre, vezetőre alkalmazottra stb. - akkora mértékű megtakarítást nem fognak jelenteni. Főleg az első évben - tekintve az egyszeri leépítési költségeket pl. végkielégítés stb. - mint amekkora bevételkiesést okoz a jegyárak csökkentése. Természetesen, a kedvezményrendszert is meg akarják változtatni, ami gazdaságilag indokolt, azonban nem tűnik túl hitelesnek, ugyanis ezt korábban Kóka János SZDSZ-es gazdasági miniszter kezdte el felülvizsgálni, és akkor a Fidesz volt az, aki ellenezte az ezirányú változtatásokat.

Az elektronikus útdíj-rendszert már évekkel korábban be kellett volna vezetni, erre vonatkozólag volt is kormányzati kezdeményezés, azonban pénzhiány miatt nem lett belőle semmi. Akkori áron számolva ugyanis körülbelül 70 milliárd forintos beruházást jelentett volna a rendszer kiépítése.



Adósság és oktatás

A felsőoktatásról leírtak, miszerint növelni kellene a műszaki és a reáltudományok arányát, teljes mértékben indokoltak. Az is helyes természetesen, hogy a középiskolákban erősíteni kell a szakképzést, és meg kell teremteni a megfelelő arányt a gimnázium, a szakiskola és a szakközépiskola között. A kisebb önkormányzatok részéről üdvözlendő, hogy a kormányzat ,,államosítja" az általános iskolai oktatást, hiszen a kisebb településeknek nagy anyagi áldozatokat jelent ezek fenntartása és működtetése. Az állami normatívák és egyéb támogatások ugyanis nem fedezik az intézmények valós fenntartási költségeit. Itt kérdéses, hogy az oktatással együtt az intézmények fenntartását is átveszi-e az állam, vagy az marad a helyi önkormányzatok kezelésében.

Az államilag finanszírozott helyek számát évről évre a gazdasági lehetőségek alapján állapítja a meg a kormányzat. A felsőoktatásra vonatkozóan a Széll Kálmán Terv ugyan nem említi Bokros Lajos nevét, azonban az általa korábban javasoltakat írja le, miszerint a felsőoktatást a piaci és gazdasági igények alapján kell tervszerűen működtetni. Természetesen akkoriban, amikor Bokros ezt írta, a Fidesz még ellenezte az elképzelést, de úgy látszik, azóta megváltozott a párt álláspontja.

A 14+1 éves tankötelezettség nem tűnik túl szerencsésnek, akkor már logikusabb lett volna 14 évre - az általános iskolai tanulmányok végéig - csökkenteni a jelenleg hatályos, 18 évet. Nem tűnik túl életszerűnek, hogy, ha egy diák elvégzi az általános iskolát, akkor 1 évre ,,kipróbálja" a középiskolát, és ha nem megy, akkor irány a munkaerőpiac. Természetesen, az évvesztes diákok számára pont ideális lehet a 15 éves tankötelezettség, bár akkor, az egy éves középiskolai ,,betekintőre" nem marad idő. A tankötelezettség csökkentés magyarázata világos és érthető, hiszen, ha egy diák folyton megbukik, és képtelen elvégezni még a 8 általános iskolai osztály is, akkor fölösleges őt 18 éves koráig összezárni olyan diákokkal, akik viszont pont az ilyen tanulók miatt szenvednek hátrányt. Az ilyen és ehhez hasonló problémák kezelésére az oktatási rendszeren belül lenne más lehetőség is. A többször bukott, tanulni nem akaró diákokat például iskolánként, összevont felzárkóztató osztályokba lehetne járatni.



Adósság és egészségügy

,,Át kell alakítani a gyógyszertámogatás rendszerét úgy, hogy a gyógyszerek ára ne emelkedjen, de az adófizetők pénzéből kevesebbet kelljen költeni rá." Ez azt jelenti, hogy az állam kevesebb támogatást ad a gyógyszerekre, de azok ennek ellenére nem kerülhetnek többe a magyar emberek számára. Ha a piaci mechanizmusokat nézzük, akkor ilyen rendszer nem létezik, de természetesen a kormányzat itt is bevezetheti a hatósági árképzést. Ahogy azt a különadók esetében már a piaci szereplők bebizonyították, az extraprofitról nem mondanak le, inkább árat emelnek, és áthárítják a fogyasztókra, így a kormányzat, ha át is alakítja a rendszert az várhatóan áremelésekhez fog vezetni, annál is inkább, mert a 350 milliárd forintos gyógyszerkasszából 120 milliárdot kíván elvonni.



Adósság és vállalkozások

A Széll Kálmán Terv jól megfogalmazza a problémákat, mint például a körbetartozást, vagy a magas jegybanki alapkamatot, azonban az ezekre vonatkozó megoldási alternatívák nem tartalmaznak konkrétumokat. Azt viszont deklarálja a Terv, hogy ameddig nem csökken az államadósság, addig nincs lehetőség további adó és járulékcsökkentésre. Ami üdvözlendő a dokumentumban, hogy a végrehajtási és felszámolási eljárásokat gyorsabbá és átláthatóbbá kívánja tenni a kabinet. Ez azért is fontos, mert nagyon sok életképes és jól működő vállalat került az úgynevezett felszámolási maffia kezébe, amely a jogszabályi kiskapukat kihasználva, sokszor fillérekért szerzett meg milliárdos piaci értékű társaságokat. Ami negatívum, hogy a kormány még csak az ötletelés fázisában van, hiszen csak az év végig vállalta az új szabályozás elkészítését.



Adósság és megélhetés

A devizahitelesek problémájának megemlítésén túl, semmiféle megoldási javaslatot nem fogalmaz meg a Terv, ami azért is aggályos, mert itt jelen pillanatban 1 millió emberről és a nemzetgazdaság legnagyobb akkut problémájáról van szó. Ha ezek az emberek elvesztik az általuk hitelből vásárolt ingatlant, esetleg kiköltöztetik őket - amellett, hogy egy óriási társadalmi konfliktust fog okozni - az ingatlanok tömeges elértéktelenednek, veszélyeztetik a bankok stabilitását, valamint nemzetgazdasági összeomláshoz is vezethet. Szó esik a Tervben a rezsiköltségek befagyasztásáról, melyet július elsejéig dolgoz ki a kormányzat. Konkrétum természetesen nem jelenik meg ebben a fejezetben sem. Az azonban sejthető, hogy ahol részben vagy egészben piaci társaságok szolgáltatnak, és még nincs hatósági árképzés, például a szemétszállításnál, a távfűtésnél, a víz, vagy a csatornaellátásnál, a törvény hatálybalépését követően ellátási kockázatok is felmerülhetnek. Természetesen, a hatósági árképzés bevezetése nem jelent garanciát az áremelések ellen sem, hiszen a gáz és az elektromos áram jelenleg is hatósági áras szolgáltatás, áraik - köszönhetően több tényezőnek - mégis folyamatosan emelkednek.



Adósság és állam

Olcsóbb, de hatékony állam megteremtése. Emlékeim szerint ez szintén központi eleme volt az SZDSZ-es gazdasági ideológiának, amelyben ,,az állam egyben mindig rossz gazda" is volt, éppen ezért meglepő, hogy egy ilyen ideológiai gondolat köszön vissza a Fidesz kormány strukturális reformtervében. Nem az állam olcsósága, vagy drágasága okozza a problémát, hanem egyrészt az, hogy a döntéshozók nem jól végzik a munkájukat, mert egyéni érdekeiket a közösség érdekei fölé helyezik, másrészt pedig az, hogy a célok elérése érdekében elvégzendő feladatokhoz nincsenek hozzárendelve a megfelelő eszközök és erőforrások, sem anyagi sem más értelemben. Mindenképpen pozitívum, hogy a közbeszerzési rendszert átalakítják, azonban azon túl, hogy az offshore tulajdonú társaságokat száműzik a rendszerből, javasolt lenne egyéb változtatásokat is elvégezni. Mindenképpen előnyben kellene részesíteni a magyar közép- és kisvállalatokat a közbeszerzési eljárásokban, valamint - a bürokrácia csökkentésével párhuzamosan - arra kellene optimalizálni a közbeszerzési rendszert, amire annak idején kitalálták, hogy az állam a legolcsóbb beszerzési forrásból tudja kielégíteni igényeit.

Pozitív a tervben, hogy a kiszervezéseket meg kívánják szüntetni, de természetesen konkrétumok híján nem lehet tudni, hogy pontosan mely területre gondol a kormányzat. Szintén támogatandó cél, hogy az önkormányzatok eladósodását meg kell állítani, azonban itt sem egyértelmű a megfogalmazás, hogy csak a rövid és hosszú távú hitelfelvételt kötik majd kormányzati döntéshez, vagy a kötvénykibocsátást is. Továbbá, tesz-e majd különbséget a kabinet a már vészesen eladósodott és a jó pénzügyi háttérrel rendelkező önkormányzatok között. Ez egyébként politikai kockázatokhoz is vezethet, hiszen a nem kormánypárti irányítás alatt álló önkormányzatok gazdálkodását a kormányzat nem csak, hogy meg tudja nehezíteni, de akár el is tudja lehetetleníteni.



Államadósság csökkentő alap

A Széll Kálmán Tervben szerepel, hogy a társasági adó 19%-ról 10%-ra csökkentése csak 2014 után várható. Addig, a kormány szerint a költségvetés 120 milliárd forintot tud az államadósság csökkentő alapba befizetni. Megmarad viszont 500 milliós nyereségig a 10%-os társasági adófizetési kötelezettség. Ez leginkább a kis- és középvállalkozásoknak jelent előnyt, hiszen általában e cégek adófizetés előtti eredménye nem haladja meg az 500 millió forintot. Ez sem minden esetben van így, ugyanis több multinacionális vállalat eddig sem a valós teljesítménye alapján fizette meg a társasági adót, ha ugyan fizetett egyáltalán. Erre kiváló példa az Auchan, amely 2008-ban és 2009-ben is - amikor még nem volt különadó sem - jóval 200 milliárd forint feletti forgalmat ért el, viszont mindkét évben veszteségesen működött, 2009-ben például több mint nyolcmilliárd forintos veszteséget mutatott ki eredményként. Ahelyett, hogy ezeknek a társaságoknak 10%-ra viszi le a kabinet a társasági adót, inkább be kellene zárni azokat a jogszabályi és adózási kiskapukat, amelyek lehetőséget teremtenek az adóelkerülésre. Ezen összegekből lényegesen nagyobb bevétel keletkezne, mint akár a fent említett területek bármelyikén.

Összefoglalva elmondható, hogy a Széll Kálmán Terv a kormány korábbi ígéreteivel ellentétben egy szigorú megszorító csomag, amelynek vannak ugyan gazdaságilag racionális elemei, de jelenleg, konkrétumok híján csak az látszik, hogy eddig - a fentebb említett területeken - nem történt érdemi kormányzás. Az ,,ötletelés" megkezdődött a kormányzat részéről, az érdemi munka még várat magára.

Forrai Richárd

Gazdasági szakértő

http://barikad.hu/sz%C3%A9ll-tol%C3%B3_forradalmi_korm%C3%A1ny-20110317
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tarlós újabb embere bukhat be:
  2011-03-17 19:29:03, csütörtök
 
 
Tarlós újabb embere bukhat be: besúgóhálózatot szervezett a III/II-es Pető György
barikad.hu
2011, március 17 - 16:09


Pető 2010-ben olyan személyeket szervezett be informátoroknak, akik a választás után nagy fővárosi cégek vezetői lettek
Cikk Front kép - 280x185:

Pető György, a Fővárosi Biztonsági Iroda vezetője 2010-ben a BRFK nyugállományú rendőrtisztjeként olyan személyeket szervezett be informátoroknak, akik az önkormányzati választás után nagy fővárosi cégek élén találták magukat. A volt III/II-es ügynököt Tarlós István főpolgármester nevezte ki 2010 októberében.

tarlósTarlós István kiszolgált kommunista-szocialista és SZDSZ-es káderekre építő személyzeti politikája ismét csúfos kudarcot vallott. Március elején László György, a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) vezérigazgatója (a több milliárdos hűtlen kezelés miatt feljelentett Főtáv volt kommunikációs igazgatója) adta be lemondását. Szerdán a főpolgármester bejelentette, hogy április 1-jei hatállyal meneszti Tölgyesi Balázst, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) vezérigazgatóját, akit a poszton Klug Lajos, a Városháza nemrég kinevezett közmű és környezetvédelmi osztályvezetője vált. Tölgyesi az előző ciklusban Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes nyomására lett az FKF vezérigazgató-helyettese, ahol nagyberuházásokkal és stratégiai kérdésekkel foglalkozott. Mindkét politikus Tarlós István fideszes főpolgármester felkérésére lett cégvezető.

Az index.hu hírportál ma arról számolt be, hogy a rendőrség látókörébe került Pető György is, aki jelenleg a Fővárosi Közterület-felügyelet, illetve az újonnan megalapított, budapesti cégek vagyonvédelmét felügyelő és koordináló nonprofit kft, a Fővárosi Biztonsági Iroda (FBI) vezetője. Pető 1979-1983 között a Belügyminisztérium III/II-es főcsoportjának kémelhárító tisztje volt, majd 1989-ig a KISZ Központi Bizottságának osztályvezetőjeként tevékenykedett. 2002-ben Óbuda szocialista alpolgármestere volt, majd 2006-tól a XI. kerületi MSZP-s polgármester, Molnár Gyula kabinetfőnökeként dolgozott. 2009-ben a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) Gazdaságvédelmi Osztályán helyezték el, mígnem 2010 októberében Tarlós István kinevezte az említett két cég élére.

Az index.hu információi szerint Pető György 2010-ben, még a BRFK rendőrtisztjeként olyan személyeket szervezett be informátoroknak, akik a választás után nagy fővárosi cégek vezetőiként kaptak megbízást, volt köztük olyan is, aki ezt már az őszi választások előtt nyíltan hangoztatta. Valószínűsíthető egyébként, hogy Tölgyesi Balázs feldobása mögött is Pető áll, akit többek között az FKF-nél, a Főtávnál és a fővárosi gyógyfürdőcégeknél történt gyanús ügyek kivizsgálásával bíztak meg 2010 elején. (Az FKF-nél hűtlen kezelés, fiktív tanulmányok és egyéb bűncselekmények gyanújával 2009 novembere óta folytat vizsgálatot a Nemzeti Nyomozó Iroda.)

A barikad.hu Staudt Gábort, a Jobbik budapesti elnökét is megkereste az ügyben, aki elmondta: a Jobbik az önkormányzati választások óta tiltakozik az ellen a személyzeti politika ellen, amelyet Tarlós István folytat. Véleménye szerint ennek egyenes és sajnálatos következménye, hogy az elmúlt húsz év olyan kulcsfigurái, mint Atkári János és Pető György komoly vezető szerephez juthattak. ,,Ez csak a jéghegy csúcsa, a mélyben a két évtizedes Demszky-éra személyzeti állománya tovább kísért" - nyilatkozta Staudt, aki bízik abban, hogy ezek az ügyek végre megindítják a személycseréket és a valódi elszámoltatást a fővárosban, amelyre ősszel a budapesti választók nagy része szavazott.

Bencsik János

barikad.hu-index.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Veszélyben a magyar vízgazdálk
  2011-03-17 19:24:40, csütörtök
 
  Veszélyben a magyar vízgazdálkodás: 2000 cigány gátőrt képeznek
2011. 03. 17. csütörtök. - 11:11


Kétezer cigány munkavállaló foglalkoztatásáról írt alá együttműködési megállapodást Farkas Flórián, az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) elnöke és Ligetvári Ferenc, a Vízgazdálkodási Társulatok Országos Szövetségének vezetője szerdán Budapesten.

A megállapodás szerint "első körben" két, két és fél ezer cigány - hathónapos képzést követően - Szabolcs-Szatmár-Bereg, Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar és Borsod-Abaúj-Zemplén megye területén víz- és csatornaőr munkálatokat végezhet, míg a víztársulatok a csatornák és kisvízfolyások rendbetételére cigány kisvállalkozókat vonnak be.

A két szervezet vezetője a megállapodás aláírásakor azt hangsúlyozta: céljuk, hogy négy év alatt 5-6 ezer ember számára tudjanak munkát biztosítani, míg az ORÖ a munkahelyteremtés és a szakképzés koordinálását vállalja.

Farkas Flórián fideszes országgyűlési képviselő, az ORÖ elnöke a dokumentum aláírásakor azt mondta: a megállapodás értelmében "a romák által is szívesen végzett munkálatokat komoly feladatvállalással" láthatják el, így szabad, teljes értékű, állandó, megbecsült munkát kaphatnak. Azok, akiknek érettségijük van, a vízmesteri képzés után úgynevezett régi gátőri feladatokat láthatnának el - tette hozzá.

Ligetvári Ferenc azt mondta: a természettel való együttélés hozzátartozik a cigány identitáshoz, mert a cigányok nem szalag mellett, gyárban akarnak dolgozni, így a programba bekerültek új értékeket hoznak létre, ugyanis a táj arculatának kialakítása is a feladatuk lesz.

Arról persze a magyar munkavállalókat nem kérdezik meg, hogy illik-e az identitásukhoz a munka amit végeznek. Magyarországon csak a képzetlen, analfabéta, semmire sem alkalmas cigány érzékeny lelke fontos, mert nem mindegy, hogy milyen körülmények között lopja a napot (vagy mást).

A Vízgazdálkodási Társulatok Országos Szövetségének vezetője szerint a víz- és csatornaőr képzés lehetőséget ad a cigányok gondolkodása és mentalitása szerinti munkavégzésre, s elsajátíthatják azt a vízmesteri szakképzést, amely a második világháború előtti időszakban nagyon fontos pozíció volt.

Ha tehát alapul vesszük a cigány mentalitás szerinti munkavégzést, akkor elkezdhetünk komolyan aggódni a magyar vízgazdálkodási rendszer jövőjéért, mert hamarosan összeomlik.

Csiszár Gábor - Kitartás.hu
.

http://kitartas.mozgalom.org/friss-hirek/veszelyben-magyar-vizgazdalkodas-2000-ci gany-gatort-kepeznek
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A gyöngyöspataiak marasztalják
  2011-03-17 19:23:48, csütörtök
 
  A gyöngyöspataiak marasztalják a polgárőröket (+video)


A 2800 lakosból már több mint ezren írták alá a maradásukat kérelmező ívet.
Thu, 2011/03/17 - 18:30

Az elszaporodott lopásokra, betörésekre, a cigányság agresszivitására panaszkodtak a gyöngyöspataiak a községben szerdán megrendezett falugyűlésen.

A fórumon felszólaló 10-12 falubeli úgy nyilatkozott, hogy sokat javult a közbiztonság a településen, amióta a Szebb Jövőért Polgárőr Egyesület járőrszolgálatot teljesít. A járdákon lehet közlekedni, és nem érik az időseket folyamatos inzultusok a cigányság részéről - mondták a hozzászólók.

A helyi művelődési ház zsúfolásig megtelt színháztermében megrendezett fórumon a Jobbik helyi vezetője, Juhász Oszkár bejelentette: a község 2800 lakosa közül már 1005-en írták alá azt ívet, amelyben kérték, hogy a Szebb Jövőért Polgárőr Egyesület továbbra is lásson el járőrszolgálatot a településen.

Mirkóczki Ádám, a Jobbik szóvivője kijelentette, azt üzenik valamennyi cigány embernek, hogy a Jobbiktól nem kell félni. Egyben felszólította a becsületes cigány embereket, hogy álljanak közéjük, és rekesszék ki maguk közül a bűnözőket.

A korábbi és a jelenlegi kormánypártokat egyaránt felelősnek nevezte a cigány-magyar együttéléssel kapcsolatban kialakult, már-már tarthatatlan helyzetért. A Fidesz-KDNP-t struccpolitikával vádolta.

Beszámoló a falugyűlésről részletesen

Helyi szervezetet alakít a Szebb Jövőért Polgárőrség Gyöngyöspatán, így ha elmennek, akkor is maradnak. Falugyűlést tartottak, ahol győzött az igazság.

A gyöngyöspatai önkormányzat elismeri a Szebb Jövőért Polgárőrség jelenlétét a faluban, tevékenységüket támogatja, amíg az a törvényes keretek között marad - jelentette be a szerda esti falugyűlésen Tábi László polgármester. A közlést tapssal honorálta a művelődési házban egybegyűlt több száz helybéli.

Tapsból eztán már nem nagyon jutott ki a polgármesternek, aki ismertette azt a cselekvési tervet, ami egyebek mellett a szociális ellátások szigorítását, feltételekhez kötését tartalmazza. Az iskolában megkeresik a módját a kezelhetetlen gyerekek kiszűrésének, roma referenst alkalmaznak, megkövetelik a tiszta lakókörnyezetet, és megvizsgálják az érpataki modellt és bevezetésének lehetőségét - egyebek között ezekről beszélt Tábi László, bejelentve azt is: felmentették a település jegyzőjét.

A falugyűlésen a helybéli Juhász Oszkár, a Jobbik helyi elnöke Adjon az Isten köszöntésére ha nem is egyöntetű, de azért meggyőző Szebb Jövőt harsant, majd a helyi politikus arról beszélt: nem pártpolitika húzódik meg a gyöngyöspatai ügy mögött. Akkor sem, ha ellenségeik ezt állították. Javaslolta a helyieknek, hogy ezen ellenségek "arcát és nevét jegyezzék meg". Cáfolta, hogy a Jobbik március eleji demonstrációja pártpolitikai rendezvény lett volna, hogy a párt így akarta volna "elfoglalni az önkormányzatot", ő maga pedig esetleg a polgármesteri széket.

Juhász Oszkár úgy vélte, az önkormányzat tehetetlensége vezetett el a kialakult helyzetig, támadta a polgármestert, mondván, felbátorít cigánybűnözőket. Szónoklatában előszeretettel használta a cigányhorda, cigánycsürhe szavakat, egyebek között a március 15-i demonstráció résztvevőire is. Mint mondta, ha a 2006-os eseményekben résztvevőket lehet csürhézni, akkor ő is csürhézhet. Szerinte egyébként az említett demonstráció résztvevői megszegték a gyülekezési törvényt. Hosszasan ecsetelte, hogy miként járt közben - rendőri vezetők leváltását, a helyszínen lévő rendőrök feje fölül a házuk elperlését is kilátásba helyezve - a fajvédők demonstrációjának feloszlatása érdekében. Sikerrel, természetesen, mint azt hangsúlyozta.

Utalt arra is, már 2006-ban is felszínre törtek az etnikai, közbiztonsági ellentétek a faluban, de "akkor még nem volt Jobbik, nem volt gárda, nem volt Szebb Jövőért Polgárőrség, hogy megvédje a békés magyar embereket országszerte."

- Mi nem vagyunk rasszisták, nem akarunk egyetlen cigányt sem kiirtani - nyomatékosította Juhász Oszkár,megjegyezve, most még a falu 85 százaléka magyar, és az önkormányzat, a jegyző felelőssége, hogy mivé válik. Úgy vélte, a pataiaknak is joguk van kiközösíteni azokat, akik nem tartják be az alapvető normákat. "Őserdő, amiben ezek élnek" - világította meg, hogy mire is gondol pontosan. Elhangzott még, hogy a cigányság számaránya egyre növekszik, "s tíz esztendőn belül ki fognak irtani a saját hazánkban."

Kisebb polémia alakult ki arról, hogy melyik polgárőr-szervezet a hatékonyabb, ki védi meg valójában az embereket. László Attila, a Szebb Jövőért Polgárőrség vezetője úgy fogalmazott: megmutatták, hogy igenis két hét alatt rendet lehet tenni.

Bejelentette: Gyöngyöspatán mintegy 30 bátor hazafi és honleány részvételével megalakul a helyi szervezetük, így ha a most szolgálatot teljesítők el is mennek, a szervezet marad. Köszönte a helyiek támogatását, akik történelmet írtak Magyarországon, mert sosem volt még ekkora összefogás. Úgy vélte, megérdemlik a tapsot a bátor helyi lakosok, mert felemelték a fejüket.

Tóth Mihály, a helyi polgárőrség vezetője arról beszélt: bizony kevesen vannak, s erejükből évente néhány ezer óra szolgálatra futja, ha a helyiek közül többen csatlakoznának hozzájuk, akkor többet tudnának teljesíteni. (A délutáni polgárőr-megbeszélésen Túrós Andrást, az Országos Polgárőr Szövetség elnökét arról tájékoztatta Tóth Mihály, hogy jelenleg 15 aktív taggal dolgoznak, holott valamikor 120-an alkották az egyesületet. Technikai felszereltségük jó, de az ember kevés.) Emlékeztetett arra is: a polgárőrség szigorú szabályok szerint végzi a munkáját, s ettől nem áll módjukban, s nem is akarnak eltérni.

Hivatásos rettegők, Szanyi kapitány, rend

Mirkóczki Ádám, a Jobbik országgyűlési képviselője és szóvivője Vona Gábor parlamenti felszólalásából hozott idézeteket - Gyöngyöspata kapcsán tükröt kapott az ország; a kutya visszatért a hányásához -, majd arról beszélt: a kormány struccpolitikát folytat, s bármit mondanak a hivatásos rettegők, a Jobbikot nem a politikai tőke motiválta. "Mi a rend pártja vagyunk - jelentette ki, majd mintegy mellékesen - de többször emlegetve a piát - odafricskázott "Szanyi kapitánynak" a Tomcat-féle telefonbetyárkodás okán.

Mirkóczki úgy vélte, a faluban járőröző és az azokhoz hasonló szervezeteket nem tiltani, nem büntetni kéne, hanem támogatni.

- Itt vannak a jobbikosok, itt vannak a gárdisták, ezért van sok rendőr a faluban. Ha ez az ára, hogy rendőrök legyenek egy faluban, akkor megérte - jegyezte meg, majd arról beszélt: nincs bajuk senki bőrszínével, ám nem a Jobbik bűne, hogy a cigányság nagy része úgy él, ahogy.

- A mi bűnünk az lenne, ha mi tettük volna az országot ilyen helyzetbe - nyomatékosította Mirkóczki, hangsúlyozva: már nem hisznek a szavaknak, a tetteknek hisznek. Arra biztatta a tisztességes cigányokat: álljanak közéjük, de azt elvárják tőlük, mintegy első lépésként, hogy rekesszék ki maguk közül a bűnözőket.

Az érpataki modell - épít, vagy rombol

A bő másfél órája tartó fórum közben megérkezett Orosz Mihály Zoltán, Érpatak polgármestere, akit Tábi László gyöngyöspatai polgármester arra kért, ismertesse az "érpataki modellt," amit egyébként a patai önkormányzat is mihamarabb szeretne minél alaposabban tanulmányozni.

Orosz Mihály Zoltán lendületesen magyarázni is kezdte a lényeget: ők eldöntötték, hogy kétféle ember van. Az egyik épít, a másik rombol. Aki rombol, az ellen harcolnak, mindegy, hogy cigány, vagy sem. És addig harcolnak, amíg vagy megváltozik, vagy elköltözik, vagy börtönbe dugják.

Elmesélte, hogy ők a legrombolóbbakkal kezdték, minden területen szembesítve őket a törvényekkel. Úgy vélte, ha a hangadó kemény fiúkat megtörik, akkor ezután a cigánytársadalom alkalmas lesz a beilleszkedésre.

Néhány apróság

Tábi László polgármester kérdésre válaszolva kijelentette: néhány napja még valóban azt szerette volna, hogy a gárdisták hagyják el a falut, ám politikai nyomásra megváltozott az álláspontja.

Sanyi bácsi tudja a megoldást: a falu szélén kell sorházakat építeni a cigányoknak és három méter magas téglakerítést kell emelni a telep és a falu közé. Ha ez kivihetetlen, akkor a cigányok által tönkretett Kecskekő is megfelel, hadd élvezzék a kilátást. De fal ott is kell. Habsburg Ottónak is építsenek házat ott, hadd éljen közöttük. Sanyi bácsi egyébként már régen megmondta, de kinevették. A motorfűrészét viszont ellopták és csak azután kapta vissza - másnap -, hogy előbb összeveszett a rendőrökkel.

Eszes Tamás gyöngyöspatai telek- és pincetulajdonos két hete egy ruhában alszik, hogy ha kell, segíthessen. Ki védi meg a javait? - kérdezte a polgármestertől (a rendőrség, válaszolta Tábi, de kikacagták). Félelemkeltő vagyok? - kérdezte eztán Eszes Tamás telek- és pincetulajdonos a falugyűléstől. Nem. Nem az, válaszolták a gyöngyöspataiak.

Vissza a rendőrőrsöt

Vona Gábor (Jobbik) és Balázs József (Fidesz) országgyűlési képviselők segítségével szeretnék eljuttatni Pintér Sándor belügyminiszterhez a falu kérését, a rendőrőrs visszaállítása érdekében - jelentette be a polgármester, a cselekvési terv részeként.

Két hét alatt rend lett Gyöngyöspatán

http://szentkoronaradio.com/belfold/2011_03_16_a-gyongyospataiak-marasztaljak-a-p olgaroroket?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+at isztamagyarhang+%28Szent+Korona+R%C3%A1di%C3%B3+%2B+Magyar+Jelen%29
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Súlyosbítást kért a kesznyéten
  2011-03-17 19:15:05, csütörtök
 
 
2011-03-17. 15:18
Súlyosbítást kért a kesznyéteni bácsira az ügyész

Az ügyész több emberen elkövetett emberölés bűntettének kísérlete miatt súlyosítást, a védő - balesetnek minősítve az esetet - a kesznyéteni kertjét árammal védő Szoboszlai Barna felmentését indítványozta csütörtökön a Debreceni Ítélőtáblán.
A vád szerint a Kesznyétenen élő vádlott 2008 júniusában - azért, hogy megvédje veteményét a tolvajoktól - a portáján belüli veteményest körbekerítette, a kerítésbe áramot vezetett, amely az év június 30-án éjszaka egy ember (értsd: cigány - a szerk.) halálát okozta, két másik behatoló pedig súlyos sérüléseket szenvedett.
Az első fokon eljáró Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bíróság a "vádlottat" emberölés vétségében és testi sértés vétségében találta bűnösnek, ezért egy év fogházra ítélte, s a büntetés végrehajtását két év próbaidőre felfüggesztette.
A Debreceni Ítélőtábla Balla Lajos vezette büntetőtanácsa az ügyben március 21-én hirdet jogerős ítéletet.
(MTI nyomán)


http://kuruc.info/r/2/75964/

Az ügyész több emberen elkövetett emberölés bűntettének kísérlete miatt súlyosítást, a védő - balesetnek minősítve az esetet - a kesznyéteni kertjét árammal védő Szoboszlai Barna felmentését indítványozta csütörtökön a Debreceni Ítélőtáblán.
A vád szerint a Kesznyétenen élő vádlott 2008 júniusában - azért, hogy megvédje veteményét a tolvajoktól - a portáján belüli veteményest körbekerítette, a kerítésbe áramot vezetett, amely az év június 30-án éjszaka egy ember (értsd: cigány - a szerk.) halálát okozta, két másik behatoló pedig súlyos sérüléseket szenvedett.
Az első fokon eljáró Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bíróság a "vádlottat" emberölés vétségében és testi sértés vétségében találta bűnösnek, ezért egy év fogházra ítélte, s a büntetés végrehajtását két év próbaidőre felfüggesztette.
A Debreceni Ítélőtábla Balla Lajos vezette büntetőtanácsa az ügyben március 21-én hirdet jogerős ítéletet.
(MTI nyomán)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Imre Kerteszt és Tom Lantost d
  2011-03-17 19:13:15, csütörtök
 
  2011-03-17. 18:39
Imre Kerteszt és Tom Lantost dicsérte értelmes államfőnk Berlinben

Kertész Imrét is idézte a CDU-hoz közelálló Konrad Adenauer Alapítvány berlini rendezvényén elmondott beszédében Schmitt Pál.
A magyar államfő nagy elismeréssel beszélt Kertészről - tudósít boldogan a Népszabadság.
- Amikor bejelentettem, hogy a néhai amerikai kongresszusi képviselőről, Tom Lantosról elnevezett intézetet tervezünk nyitni Budapesten, kaptam hideget-meleget, hogy miért kell ez nekünk, s miért pont Tom Lantos a névadó. Nos, Tom Lantos igenis kiállt Magyarországért, a magyar ügyekért. Elutasítok bármifajta diszkriminációt - hangoztatta a kommunista lap kérdésére Schmitt.

(Nol nyomán)

http://kuruc.info/r/26/75973/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Mit tettél magyar rendőr?
  2011-03-17 19:11:42, csütörtök
 
  Mit tettél magyar rendőr?


Posted on 2011/03/17

Jól figyelj, magyar rendőr, és szállj magadba, mert az egyik kenyéradó gazdád szól hozzád!

Himnusz gyalázás 2011 március 15-én. Hősök tere

2006. őszén azt gondoltuk, ennél lejjebb nem züllik a magyar rendőri állomány. Rosszul gondoltuk!
Ott voltam néhány méterrel odébb, ahol ez a kis film készült. Megvallom a lábam gyökeret vert a kőbe. Van a gyalázatnak olyan foka, amikor az áldozat, vagy a tanú tehetetlenné válik az ámulattól. Attól az ámulattól, ami egy ilyen gyomorforgató jelenet kapcsán - de még csak szemlélőként is - lélekbemarkolóan rátör az emberre. Az emberre, nem a rendőrre.

2006-ban magyarságunkban porig alázott minket a sok darab rendőrnek látszó robot. Nincs mentség a kiemelten védett nemzeti jelképeink meggyalázására. Emlékezzünk a zászlók szándékos megtaposására! Emlékezzünk az emberek arcába ordított ,,Rohadt magyar!" kifejezésre!
Nincs mentség! Nincs bocsánat!! Nem is lesz soha!!!
S most itt a Himnusz, amelyet a magyar alkotmány kiemelten véd. Az a vers és az a dallam, ami sok-sok éve a magyar emberek lelkébe ivódott, nemzedékről nemzedékre meghatározta szellemi, lelki, s nem utolsó sorban fizikai hovatartozásunkat.
Ezután már csak a címer következhet, ugye magyar rendőr? Azt akarod? Arra kaptál parancsot, hogy a Magyar Himnusz éneklése közben láss hozzá a tömeg igazoltatásához? Kitől kaptál rá parancsot? Csak nem attól a fekete öltönyös, kopasz, középkorú alaktól, aki a műcsarnok előtt vigyorogva élvezte az események látványát egy rendőrautónak támaszkodva?

Bezzeg a ruszki címerért úgy kóterba vágtatok embereket, csak úgy zörgött a csontjuk. Azt az önkényuralmi jelképet véditek, amit régen el kellett volna bontani. A megszállók emlékét védve magatok is megszállókká váltatok - vagyis idegenné. Erre sincs bocsánat!
Magyar rendőr! Nem ismered az állampolgári kötelességed? Még a kommunista alkotmány is kiemelten védettnek nevezte a nemzeti jelképeket, és azok használatát. Te meg jössz, ki tudja melyik omladozó vályogsorról, s mert mundért adott rád a rendszer, azt mutogatod, neked bármit szabad megtenned?
Nem! Neked, magyar rendőr szolgálnod kell! A pénzemért, a pénzünkért, értem, érettünk! Ezt jól jegyezed meg!
Nem az a dolgod, hogy a magyar Himnusz éneklése közben elhurcold, aki azt énekeli! Felfogtad?! Az a dolgod szolga, hogy a magyar Himnusz alatt feszes vigyázzba vágd magad és tisztelegj! Megértetted?!?! Egy szó a helyes válasz!!!: Igenis!

Hiszen semmibe nem került volna megvárni a dallam végét, és akkor kimondatni a szervezővel a rendezvény befejezését. A csak úgy magunk között szólva önmagatok leköpésével egyenlő, hiszen mint törvényalkalmazónak nem áll jogodban ezt megítélni. Nem feloszlatott szervezetről van szó, hanem új társaságról. Olyan kiváló emberekről, akik meglehet a szüleid házát is védték árvíz idején, vagy a kommunista ivadékok hatalmas üzletének tragikus végén a vörösiszaptól mentették. Ehhez nem kell iskola! Ehhez nem kell, hogy a veréb lepiszkítsa a vállapod! Emberség kell ehhez. De az benned nincs!
Mit tettél magyar rendőr?!

Utólag a filmet látva a hányinger kerülget. Ott a helyszínen azért nem okádtam, mert nem volt semmi a gyomromban. És tudod miért? Azért, hogy a 16%-nyi adócsökkentésnek hazudott pénzemből, pénzünkből hájasodhass! Azért! Belőlem, belőlünk élsz! A veszett kutyához váltál hasonlóvá, magyar rendőr, amelyik belemar az őt etető kézbe. Halkan mondom, és lassan is írom. Ugye tudod, mit szoktak ilyenkor a gazdák tenni?

Nos, neked ez nem jár ki! Túl egyszerű volna. Szenvedj majd előbb, azt kívánom! Nem kicsit! Nagyon! Szégyentelen intelligencia-hulladékokká váltatok, akik elhurcoltátok a Himnuszt éneklőket a pokolbéli parancsnokotokkal együtt. Annyi vér nem volt abban a bizonyos tagodban, hogy figyelmeztesd a parancsnokod, hogy éppen a nemzeti imánk meggyalázására adott parancsot, s mint ilyen, azonnal szolgálaton kívülinek kell kikiáltanod? Ez nem fér a fejedbe?

Soha, érted?, soha nem nyersz ezekre a bűnökre bocsánatot! Takarodj vissza, ahonnan jöttél! Kotródj árkot tisztítani! Az való neked! Szégyenbe keverted a magyar fegyvert!
Tűnj el, vissza se nézz!

Budapest, 2011. március 16.

Lengyel Károly

Nemzeti InternetFigyelő

http://internetfigyelo.wordpress.com/2011/03/17/mit-tettel-magyar-rendor/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
2011.03 2011. Március 2011.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 420 db bejegyzés
e év: 5608 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 156
  • e Hét: 2416
  • e Hónap: 19209
  • e Év: 152126
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.