Belépés
jupiter21.blog.xfree.hu
" Elég, ha megértjük, hogy mindannyian valamilyen célból vagyunk itt, és elég, ha elkötelezzük magunkat ennek a célnak. " Paulo Coelho "Né... Keller Istvánné
1946.04.10
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 27 
Az ormokra nem hivják .....
  2011-03-24 19:44:57, csütörtök
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Képek - Sziklák, kövek  
Szeressétek ellenségeiteket
  2011-03-24 19:36:40, csütörtök
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Képek - Sziklák, kövek  
Pentagram
  2011-03-24 19:11:53, csütörtök
 
 

Manapság igen divatos a pentagramma, az egyetlen ággal megrajzolt öt ágú csillag, melyet évszázadokon át a démonok távoltartására használtak, illetve a jin-jang életszimbólum. Ez a talizmán a lélek és a test harmóniáját segíti elő, azt jelképezi, hogy az egymással ellentétes erők egymás kiegyenlítésére törekszenek. A jang a férfiasságot, a fényt, a nappalt, az életet jelképezi, a jin a nőiesség, a sötétség és az éjszaka, a befogadás és a halál. Az ókori Egyiptomban sokan viseltek szkarabeuszt ábrázoló amulettet, mely állítólag távol tartja a betegséget, őrzi az életerőt és meghosszabbítja az életet.



 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
A szellemek 2.rész
  2011-03-24 18:57:09, csütörtök
 
 
/AURANKA/

A tökéletlen szellemek.

Az anyagnak a szellem fölött való uralkodása, a rosszra való hajlandóság, tudatlanság, gőg, önzés és a mindezekkel járó rossz szenvedélyek. Ugyan sejtik az Istent, de nem értik meg Öt. Nem mindnyájan lényegileg rosszak, mert némelyik inkább fölületes, következetlen és pajkos, mint gonosz. Némelyek sem jót, sem rosszat nem tesznek, de (éppen azzal árulják el, hogy alsórendűek, mivel semmi jót sem tesznek. Mások ellenben örülnek, ha alkalmuk kínálkozik rosszat tenni, mert jól esik nekik.

A gonoszsággal vagy a pajkossággal párosíthatják értelmüket: de akármilyen nagy az értelmi fejlettségük, gondolataik nem igen emelkedettek, érzéseik pedig többé-kevésbé aljasak.
A szellemi életről korlátolt ismereteik vannak és abba a kevésbe is, amit. tudnak róla, belekeverik a testi életből megmaradt fogalmakat és előítéleteket. Csakis téves és tökéletlen ismereteket nyújthatnak nekünk; de azért a figyelmesen vizsgálódó még ezekben a tökéletlen közleményekben is gyakran a nagy igazságoknak megerősítését látja, amelyekre magas szellemek tanítottak meg minket.
Jellemüket a nyelvük tükrözi vissza. Éppen ezért minden szellemet, aki gonosz gondolatokat árul el közleményei útján, a harmadik rendbe sorolhatunk, amiből az következik, hogy ha rossz, amit sugalmaznak nekünk, az csakis ilyen harmadrendű szellemtől származik.

Látják az ilyen szellemek a jó boldogságát és ez szüntelen gyötrelmet okoz nekik; mert az irígységből és féltékenységből származó félelmet mind átérzik.
A testi élet fájdalmainak emléke megmarad bennük és gyakran sokkal kínosabb ez a benyomás, mint a valóság. Eszerint igazán szenvednek ők. és részben oly fájdalmaik vannak, amilyeneket ők már elszenvedtek, részben pedig olyanok, amilyeneket ők okoztak másoknak. Mivel pedig szenvedésük hosszantartó, azt hiszik, hogy örökké fognak szenvedni. Isten büntetésképpen engedi meg, hogy ezt higyjék.

Öt osztályba sorolhatjuk őket:

Tisztátalan szellemek

Az ide tartozó szellemek nemcsak hajlandók a rosszra, hanem rossz szándéknak is. Mint szellemek, rossz tanácsokat adnak, egyenetlenkedést és bizalmatlanságot sugalmaznak, mindenféle álarc alá rejtőznek, hogy minél jobban csalhassanak. Olyanokat környékeznek meg, akik elég gyenge jelleműek arra, hogy sugalmazásaikra hallgatván, a saját vesztükbe rohanjanak; mert nagy megelégedésükre szolgál, ha látják, mint sikerül hátráltatniok a haladásban mindazokat, akik a kísértések alkalmával ilyenképen elbuknak.

Mikor szellemi közleményeket kapunk, a beszédükről ismerjük fel az ilyen szellemeket; mivel az ocsmány és durva beszéd úgy a szellemeknél, mint az embereknél mindenkor alantas erkölcsi, ha mindjárt nem is értelmi színvonalra vall. Közleményeik elárulják ala-csony hajlamaikat. Ha pedig okosra változtatják beszédüket, akkor nem képesek sokáig kitartani, hamar kiesnek a szerepükből és leleplezik magukat.

Bizonyos népek rossz istenségeknek tartják az ilyen szellemeket, mások ördögöknek, rossz szellemeknek, vagy a gonoszság szellemének nevezik.

Azok az élőlények, akiket ilyen szellemek éltetnek, mikor testet öltenek, minden bűnre hajlandók, amit csak rossz és lealacsonyító szenvedélyek szülhetnek, mint az érzékiség, a kegyetlenség, a csalás, a képmutatás, a pénz után való sóvárgás és a szennyes fösvénység. Ezek a rosszat minden indító ok nélkül azért cselekszik, mert kedvük telik benne, mert gyűlölik a jót és áldozataikat csaknem mindenkor a becsületes emberek közül választják ki. Valóságos ostorai ezek az embereknek, bármely társadalmi osztályba tartoznak, és a művelődés máza sem menti meg őket a szégyentől és gyalázattól.

Felületes szellemek.

Tudatlanok, incselkedők, következetlenék és gúnyolódok ezek. Mindenbe beleavatkoznak és mindenre felelnek, mit sem törődve az igazsággal. Szeretnek csekély bajokról és örömökről beszélni, bosszúságot okozni és rejtélyeskedés vagy tréfa által félrevezetni. Ezeket a szellemekét közönségesen hóbortosoknak, nyugtalankodóknak, gnómoknak és lidérceknek szokták nevezni. Függenek a magasabb szellemektől, akik gyakran ugy használják fel őket, mint mi a szolgálattevőket,
Az emberekkel néha szellemesen és tréfásan beszélnek, de többnyire tartalmatlan, amit mondanak. Mindennek a megfordítottját s a nevetséges oldalát ragadják meg és csípősen, gúnyosan fejezik ki magukat. Álneveket nem annyira gonoszságból, mint tréfából használnak.

Áltudós szellemek

Meglehetősen tág az ismeretük, de sokkal többet tartanak magukról, mint amennyit valóban tudnak. Mivel pedig több szempontból bizonyos fokig jutottak. Beszédüknek komoly jellegével tévedésbe ejtenek minket képességeik és felvilágosodottságuk felől. A legtöbb esetben azonban egész beszédük csupán a földi életben fennálló rendszerek fogalmainak és előítéleteinek vissza tükrözése, vagyis némi igazságnak és a legnagyobb tévedéseknek keveréke, melyből kirí az az önbecsülés, a gőg, a féltékenység és az önfejüség, amit még nem bírtak elvetni maguktól.

Semleges szellemek.

Ezek sem nem elég jók arra, hogy a jót, sem nem elég rosszak arra, hogy a rosszat cselekedjék. Egyformán hajlanak úgy az egyik, mint a másik felé és sem erkölcsi, sem értelmi tekintetben az emberiség közönséges színvonalán felül nem emelkednek. Ragaszkodnak a földi dolgokhoz és sajnálnak megválni a durva földi örömöktől.

Kopogtató és békeháborító szellemek.

Jelenlétüket gyakran érzékelhető és fizikai hatások által árulják el, ilyenek: a kopogások, mozgások és a szilárd testek rendkívüli helyváltoztatása, valamint a levegő megmozgatása stb. Úgy látszik, ezek a szellemek sokkal erősebben vannak az anyaghoz kötve, mint a többiek és valószínűleg főképen ők idézik elő a földgömb elemi átalakulásait is; akár a levegőre, vízre, tűzre, szilárd testekre, vagy akár a föld belsejére gyakorolják hatásukat. Észrevehető, hogy ezek a jelenségek véletlenül és fizikai okból nem származhattak, mivel szándékos és értelmes jellegűek. Minden szellem képes ilyen jelenségeket előidézni, de a magasabbak rendesen átengedik azok kivitelét az alárendelt szellemeknek, kik sokkal ügyesebbek az anyagi, mint az értelmi munkák elvégzésében. Mikor a magas szellemek az ilyen jelenségeket szükségeseknek találják, akkor segédekül használják fel azokat a szellemeket, kik ebbe az osztályba tartoznak.




 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
A szellemek 3.rész
  2011-03-24 14:26:33, csütörtök
 
 
/AURANKA/

1 Hozzászólások E-mail A szellemük uralkodik az anyagi részük fölött és a jót óhajtják. Hogy milyenek és mennyi erejük van a jó véghezvitelére, az attól függ, milyen fokig emelkedtek ebben a fokozatban. Némelyek a tudásban haladtak előre, mások bölcsek és jók; a legelőhaladottabbakban pedig egyesül a tudás az erkölcsi tulajdonságokkal. Mi­vel pedig az anyagból még nem bontakozhattak ki tel­jesen, fokozatuknak megfelelően kisebb vagy nagyobb mértékben viselik a testi lét nyomait, amely a beszé­dükben vagy a szokásaikban nyilvánulhat, melyek kö­zött még rögeszméket is fellelhetünk, különben tökéle­tes szellemek volnának.
Megértik Istent és a végtelenséget és élvezik már a jók üdvösségét. Boldogok, ha jót tehetnek és ha megakadályozhatják a rosszat. Kimondhatatlan boldogság forrása számukra az őket egyesítő szeretet, ame­lyet nem zavar meg sem irigység, sem lelkifurdalás, sem semmi olyan szenvedély, amely a tökéletlen szelle­meket gyötri, mégis mindeniknek bizonyos megpróbál­tatásokon kell átesnie, mielőtt a teljes tökéletességet elérhetné.

Mint szellemek, jó gondolatokat ébresztenek az emberekben és elterelik őket a rossz útról; támogatják az életben azokat, akik méltóknak bizonyulnak rá és ellensúlyozzák a tökéletlen szellemek befolyását azok­kal szemben, akik nem akarják magukat annak alárendelni.

Ha testet öltenek, jóakaratúak embertársaikkal szemben, nem hajtja őket sem a gőg, sem az önzés, sem a becsvágy; nem gyűlölködnek, haragot, sem tartanak, nem irigyek, nem féltékenyek és a jót magáért a jóért, cselekszik.

A néphit az ebbe a fokozatba tartozó szellemeket őrző szellemeknek, vagy jó szellemeknek nevezi. A babona és a tudatlanság korában jótevő isten­ségekké emelték ezeket.

Jóakaratú szelle­mek
Uralkodó jellemvonásuk a jóság; szeretnek az embereknek szolgálatára állani és támogatni őket, tu­dásuk azonban korlátolt. Nagyobb haladást tettek er­kölcsi tekintetben, mint értelem dolgában.

Tudós szelle­mek
Ami őket különösen jellemzi, az a mély tu­dásuk. Kevésbé foglalkoznak az erkölcsi, mint a tudo­mányos kérdésekkel, mert az utóbbiakra sokkal inkább rátermettek. A tudományt azonban csupán mint hasz­nos dolgot veszik számba, mentesek minden olyan szen­vedélytől, ami a tökéletlen szellemek tulajdonsága.

Bölcs szelle­mek.
Ezeknek a szellemeknek a legmagasabb fokú erkölcsi minőség a kiváló jellemvonásuk. Anélkül, hogy határtalan ismeretekkel bírnának, rendelkeznek oly ér­telmi képességgel, melynél fogva úgy az emberekről, mint egyebekről helyes ítéletet mondhatnak.

Magas szellemek
Ezekben együtt van meg a tudás, a böleseség és a jóság. Beszédjük csakis jóindulatot árul el és ál­landóan méltóságteljes, emelkedett, sőt gyakran fen­séges. Magas voltuknál fogva a többi osztálybelieknél sokkal inkább hivatottak arra, hogy az emberekkel a másvilágról helyes fogalmakat közöljenek, természete­sen csak azon a korláton belül, ameddig az emberek ebbeli ismeretének terjednie szabad. Szívesen közleked­nek azokkal, akik hittel keresik az igazságot és akik­nek lelke a földi kötelékektől eléggé fölszabadulI., hogy megértse őket. Azoktól azonban, akiket csupán kíván­csiság ösztönöz, vagy akiket az anyagiság visszatart a jó cselekvéstől, eltávolodnak.

Ha kivételesen testet öltenek, akkor az emberek haladását eszközlendő küldetést nyernek, és akkor bennük a tökéletességnek olyan típusát látjuk, amilyen­nél nagyobbat nem lehetséges az emberiségnek itt a Földön elérnie.

A tiszta szellemek.
Az anyag reájuk semmi befolyást sem gyakorol. Értelmi és erkölcsi felsőbbségük a többi fokozatba tartozó szelle­mekkel szemben határtalan.

Végig járták e szellemek a lépcsőzet minden fokát és levetették magukról az anyag minden tisztátlanságát. Miután, pedig elérték azt a tökéletességet, amit valaha teremtett lény elérhet, nem kell már megpróbáltatáso­kat elszenvedniük, sem bűnhődniök, hanem a mulandó testbe való költözés kötelezettsége alól is teljesen fel­szabadulva, Isten kebelében élik az örökéletet.

Háborítlan boldogságot élveznek, mert nincsenek már az anyag szükségleteinek és változandóságának alávetve; de azért nem az egyhangú tétlenség és örök elmélkedés képezi ezt a boldogságot. Istennek követei és szolgái ezek a szellemek, akik a nagy egyetemes összhang fenntartásában teljesítik Isten parancsolatait. Minden alájuk rendelt szellemnek parancsolnak, segítik őket a tökéletesbülésben és kijelölik küldetéseiket. Kedves foglalkozásuk, hogy az em­bereket szorongattatásaikban megsegítsék, őket a jóra indítsák vagy arra bírják, hogy vezekeljenek bűneikért, melyek távol tartják őket a legnagyobb üdvösségtől. Az emberek őket néha angyaloknak, arkangyaloknak, vagy szeráfoknak nevezik. Az emberek érintkezhetnek is velük, de merészül képzelődnék, aki állítaná, hogy azok állandóan rendelkezésére állanak.
/Részlet Allan Kardec: Szellemek könyvéből/
 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
A szellemek 4.rész
  2011-03-24 14:23:24, csütörtök
 
 
/AURANKA/

Ha volnának ördögök, Isten teremtményei volnának. Igazságos és jó volna-e azonban Isten, ha teremtett volna olyan lényeket is, akiknek örökre a gonosz felavatottainak és boldogtalanoknak kellene lenniük? Ha volnának ördögök, akkor a te alantas világodon és más ahhoz hasonló világon élnének. Azok a képmutató emberek az ördögök, akik az igazságos Isteni gonosz és bosszúálló Istenné alacsonyítják le és azt hiszik, hogy kedveskednek Neki, ha nevében aljas tetteket visznek véghez.
Az ördög (démon) szó csak a mostani értelmében jelenti a gonosz szellemet, mert a görög daimon szó, szellemet, értelmet jelentett és a test nélkül való lényekre vonatkozott, a jókra és rosszakra egyaránt.

A közönséges értelemben vett ördög alatt az emberek csakis gonoszt cselekvő lényeket értenek, akiknek, mint minden másnak, Isten teremtményeinek kellene lenniük. Isten azonban mindenekfölött igazságos és jó lévén, nem teremthetett, már természetüknél fogva, rosszra, szánt és örökre elkárhozott lényeket. Ha pedig ezek nem Isten teremtményei volnának, akkor Istennel egyenlően öröktől fogva kellett volna lenniük, vagy pedig léteznie kellene több felsőbb hatalom nak a mindenségben.

Minden tannak az az első feltétele, hogy logikus legyen, a szoros értelemben vett ördügről szóló tanpedig épen ez ellen a lényeges kellék ellen vét. Érthető az, hogy a régi népek, akik nem ismerték Isten tulajdonságait, hittek rosszat cselekvő istenségekben, sőt ördögökben is: de vét a logika ellen és önmagával is ellenkezik az, aki Isten jóságát isteni tulajdonságnak minősitve, feltételezi Istenről, hogy képes volt olyan, lényeket is teremteni, akiket a gonosznak szánt ós kiknek végzetük örökké gonoszat cselekedni; mert ezzel a feltevéssel tagadná Isten jóságát. Az ördög tanának hívei Krisztus szavára támaszkodnak. Mi pedig, akik sokkal jobban szeretnők az emberek szivében látni, mint szájukból hallani Krisztus tanát, bizonyára nem vitatjuk el annak tekintélyét; de azt kérdjük, egészen bizonyosak-e ama tannak hivei abban, hogy milyen értelmet adott Krisztus az ördög szónak? Nem ismerjük-e az ő beszédét épen arról a jellemző oldaláról, hogy képletes; és szó szerint kell-e vennünk mindazt, ami az egész evangéliumban van? Nem kivánunk több bizonyítékot, mint a következő sorokat:

,,A nyomorúságnak azon napjai után a nap elsötétedik és a hold nem fénylik, az ég csillagai lehullanak és az egekben lévő hatalmasságok megrendülnek. Bizony mondom néktek, hogy el nem múlik ez a nemzetség, mig meg nem lesznek mindezek."

Nem láttuk-e, hogy a teremtést és a föld mozgását illetőleg egészen mást állapított meg a tudomány, mint amit a bibliai tétel, szó szerint értelmezve, állított? Nem történhetik-e ugyanez azokkal a képekkel, melyeket Krisztus alkalmazott beszédében, kinek a korhoz és a helyhez kellett alkalmazkodnia tanításaiban? Tudományosan helytelent Krisztus nem mondhatott, és ha mégis van valami olyan a beszédében, ami az értelembe ütözik: akkor annak csak az lehet az oka, hogy mi vagy nem értjük meg, vagy rosszul értelmezzük.

Az ördögökkel ugyanazt tették az emberek, amit az angyalokkal. Amint azt hitték az angyalokról, hogy öröktől fogva tökéletesek voltak, úgy hitték az alsórendű szellemekről is, hogy örökké gonoszak. Az ördög szó alatt oly tisztátalan szellemeket kell értenünk, akik igen gyakran semmivel sem jobbak, mint amilyet ez alatt a név alatt érteni szoktak: csakhogy abban rejlik a különbség, hogy ez az állapot csupán átmeneti. Oly tökéletlen szellemek azok, akik zúgolódnak a megpróbáltatások ellen és azáltal meghosszabbítják szenvedéseiket.; de azért eljutnak ők is a helyes útra, mihelyt akarni fogják. Ilyen értelemben meg lehetne tartanunk az ördög szót; de abban a kizárólagos értelemben véve, melyben most használják, könnyen arra a félreértésre vezetne, hogy vannak külön csakis a rosszra teremtett lények.

A gonosznak valósággal képletes megszemélyesítője az ördög; mert nem tételezhetjük fel, hogy van olyan gonosz lény, aki ugy küzd Istennel, mint magához hasonlóval, és akinek egyéb foglalatossága nem is volna, mint hogy állandóan Isten ellenébe helyezze a saját szándékait. Mivel pedig az embernek képzelete kielégítésére mindig alakok és képek kellenek, azért olyan tulajdonságú anyagi testek alakjában festett,e le a test nélkül való lényeket, amelyek kellőképen kifejezték azoknak minőségét, vagy hibáit. így történt az, hogy a régiek az időt öreg ember alakjában ábrázolták, kaszával és homokórával; mert fiatal ember alakja épen az ellenkezőjét fejezte volna ki. Ugyanígy van jelképe a szerencsének, az igazságnak st.b. A jelen korban az angyalokat vagy szellemeket tündöklő fehérszárnyú alakoknak festették a tisztaság jelzésére. A szarvakkal, karmokkal és állati tulajdonságokkal ábrázolt, ördög az alacsony szenvedélyek jelképe. A közönséges ember, aki mindent betű szerint értelmez, valóságos egyéneknek tekintette ezek el a jelképeket, mint hajdanában Szatumusznak nézte az idő jelképét.

/Részlet Allan Kardec: Szellemek könyvéből/


 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
A szellemek 5. rész
  2011-03-24 14:20:33, csütörtök
 
 
/AURANKA/

,,Az élettan kutatói mindent abból következtetnek, amit látnak. Emberi gőg ez, melynél fogva azt hiszik, hogy mindent tudnak és nem képesek elhinni, hogy valami fölülmúlhatja az ő értelmüket. Maga az ő tudományuk teszi őket elfogultakká és nem hiszik, hogy a természet valamit elrejthetett előlük."

,,Nem igaz az, hogy a materializmus e tanulmányok eredménye; az ember helytelenül következtet belőlük, mert hiszen mindennel, még a legjob dologgal is visszaélhet. Elsősorban a ,,semmi"-től sokkal jobban félnek az emberek, semhogy elárulnák félelmüket és az erős értelmű emberek gyakran inkább nagyképűek, mint bátrak. A legnagyobb részük csakis azért materialista, mert nem tudja valamivel betölteni azt az űrt, mely örvényképpen tátong előtte. Mutass azonban mentő horgonyt nekik és ők sietve fognak abba kapaszkodni."
Vannak oly emberek, kik értelmük tévedéséből csak az anyag működését látják a szerves lényekben és abból származtatják minden cselekedetüket. Az emberi testben ők csupán villanygépet láttak, az élet gépezetét pedig csak a szervek játékán tanulmányozták. Látták, hogy gyakran egyetlen íonál elszakadása az, ami kioltja az életet és annál a fonálnál egyebet nem is láttak. Keresték, hogy nem maradt-e meg valami, mivel pedig csak tétlenné vált anyagot láttak és nem látták elszállani és meg nem foghatták a lelket: abban állapodtak meg, hogy minden csak az anyagnak tulajdonsága volt, tehát a halál után csak a gondolat hűlt helye marad meg.

Szomorú dolog volna, ha mindebből csak ezt lehetne következtetnünk, mert akkor céltalan volna minden jó és rossz. Az ember akkor oda süllyedne, hogy önmagánál egyébre nem gondolna és anyagi kedvteléseinek kielégitését minden fölé helyezné. Felbomlanának a társadalmi kötelékek és visszahozhatatlanul véget érnének a legszentebb vonzalmak. Ez a felfogás szerencsére távol sem általános, sőt mondhatjuk, nagyon is szűk térre szorítkozik és nem egyéb egyéni véleménynél, mert még nem sikerüli, tanná összefoglalni. Az ilyen alapon nyugvó társadalom. felbomlásának csiráit hordaná magában és tagjai vadállatok módjára széjjeltépnék egymást.

Az embernek megvan ösztönszerűleg az a gondolata., hogy életével együtt minden nem érhet véget számára. Irtózik a semmitől és bármennyire tiltakozott a. jövendő élet ellen, mikor elérkezik a nagy pillanat, alig akad olyan, aki azon ne tűnődnék, hogy mi lesz vele ezután; mert az a gondolat, hogy végkép kelljen megválnia az élettől, szívszaggató érzést kell. benne. Ki is volna képes közönnyel venni azt. hogy immár határozottan örökre el kell válnia mindentől, amit szeretett? Ki ne ijedne meg, látván maga előtt a semmiség végtelen örvényét megnyílni, amely elnyelni készül minden képességet és minden reménységet; és ki mondaná bátran: ,,Hogyan? hátam mögött a semmi, semmi más. mint üresség; minden véget ért örökre; még csak néhány nap és már nem is emlékeznek reám, akik túlélnek engem; csakhamar nyoma sem lesz földi pályafutásomnak, még a jót is el fogják feledni a hálátlanok; semmi jutalom mindezért és semmi más kilátás számomra, mint a férgektől megrágott testem?"

Nincs-e valami rettentő és megdermesztő ebben a képben? A vallás bennünket arra tanit, hogy nem lehet ez igy, józan eszünk pedig megerősíti ezt; csakhogy ez a bizonytalan határtalan jövendő lét nem elégiti ki bennünk a bizonyosság szeretetét; ez az, ami sokban kételyt ébreszt fel. Legyen ugy, hogy van lelkünk; de mi hát az, amit lelkünknek nevezünk? Van-e annak valami alakja, vagy észrevehető-e bármiképen is? Határok közé szorított, vagy határtalan lénv-e a lélek? Némelyek azt mondják, hogy Isten lehellete, mások szikrának és ismét mások a nagy mindenség egy részének nevezik, vagyis az élet és értelem elemének; de mit tudunk mindebből? Mennyiben érdekelhet az minket, hogy van lelkünk, ha az utánunk belekeveredik a végtelenségbe, mint a vízcseppek a nagy tengerbe? Nem egyenlő-e a nemléttel az, hogy egyéniségünk elvész? Azt is mondják, hogy anyagtalan a lélek, csakhogy az anyagtalan testnek nem lehetnének határozott méretei, ami előttünk annyi, mint a semmi. Vallásunk arra is tanit, hogy jó vagy rossz cselekedeteinknek megfelelőleg, boldogok vagy boldogtalanok leszünk; de micsoda boldogság várhat reánk Isten kebelében? Olyan üdvösség talán, olyan örök elmélkedés, melynek egyéb dolga sincs, mint az, hogy a Teremtő dicsőségét zengje? Valóság, vagy kép-e a pokol tüze? Maga az egyház ez utóbi értelemben veszi, de milyen fájdalmakat kell értenünk alatta? Hol van ezeknek a szenvedéseknek a helye? Szóval, mit teszünk és mit látunk ebben a reánk várakozó világban? Mondják, hogy senki maguk a síron túl evő lények jönnek el helyzetüket feltárni előttünk és megmondani, hogy mit cselekesznek. Ők maguk engedik meg, hogy tanúi lehessünk sorsuk fordulatainak abban az új életükben és igy megismertetik velünk azt a kikerülhetetlen sorsot, ami számunkra érdemeink vagy bűneink alapján várakozik. Van-e ebben valami vallástalanság? Éppen ellenkezőleg, hitet nyernek a hitetlenek általa, a lanyháknak pedig ez szükséges. Isten megengedi a spiritizmust, mégpedig azért, hogy felélénkítse ingadozó reményeinket és minket jövőnk meglátása által a jó útra térítsen vissza.

/Részlet Allan Kardec: Szellemek könyvéből/



 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
Imádkozásról
  2011-03-24 14:18:17, csütörtök
 
 

,,Az imádság a lélek lélegzetvétele"- mondta egyszer valaki. Találó megállapítás. Lélegezni annyit jelent, mint ellátni a testet a létfontosságú oxigénnel. Aki nem lélegzik, az megfullad, meghal.
Ha ezt szellemi értelemben vesszük, az említett hasonlat mindenben alkalmazható. Aki imádkozik, ezzel megvallja, hogy a maga ereje által nem képes boldogulni. Istenhez fordul ,,menyei levegőért". Élete új erőt, indíttatásokat kap. Az imádkozó Isten elé viheti szíve minden háláját és hódolatát; de ugyanúgy kitárhatja az Úr elé minden gondját és szükségét, hogy ilyen módon megszabaduljon tőlük.
Aki nem imádkozik, azon a halál jelei mutatkoznak.
Az imádság lehetőségével minden ember, de főként a keresztény óriási eshetőséget nyer. Aki Isten elé tárja kéréseit, bizonyos lehet benne, hogy Isten meghallgatja őt, tudomásul veszi azokat.
És akkor két dolog történhetik:

A kérések meghallgatást nyernek. Emberi gondolkozásunk számára ez az eszményi eset. Ha Isten teljesíti kérésünket, ez áldásul lehet számunkra. Még ki is kényszeríthetünk valamit Istentől. Ez azonban nem lesz áldássá.
A kérések - véleményünk szerint - nem találnak meghallgatásra, Isten nem teljesíti kívánságainkat. Ha ez történik, vegyük ezt is Isten feleletének. A keresztény ember legyen valóban meggyőződve arról, hogy minden a javára van, még ha Isten meg is tagadja kérése teljesítését - az ő üdvössége érdekében. Ezt bizony legtöbbször nem könnyű elfogadni és tudomásul venni. Egy azonban bizonyos: Isten gyermekei számára nagy áldás rejtőzik a meg nem hallgatott imádságban is.

Sohase képzeljük, hogy Istent úgy kezelhetjük, mint valami automatát: felül bedobjuk a pénzdarabot (imádságot) és alul kijön a meghallgattatás. Lehetséges ugyan Istennél kikényszeríteni valamit, de ez sohasem jó, se nem üdvös, se nem hasznos.

Ezért az igazi keresztények örömben és szenvedésben szilárdan megmaradnak abban, amit Uruktól és Megváltójuktól tanultak: minden kívánságomnál feljebbvaló Istennek, a mennyei Atyának jó, szeretetteljes és bölcs üdvözítő akarata. Egyedül az legyen meg,és az lesz számomra -sokszor minden látszat ellenére is - a legjobb.

Igehelyek:

Zsolt 32,6: ,,Ezért hozzád imádkozzék minden hívő, amíg megtalálhat."
Zsolt 50,15: ,,Hívj segítségül engem a nyomorúság idején! Én megszabadítalak téged, és te dicsőítesz engem."
Zsolt 65,2-3: ,, Téged illet a dicséret, Ó Isten, a Sionon! Neked teljesítik a fogadalmakat. Te hallgatod meg az imádságot."
Mk 11,24: ,,Ezért mondom nektek: higgyétek, hogy mindazt, amiért imádkoztok és amit kértek, megkapjátok és meg is adatik nektek."
Lk 21,36: ,,Vigyázzatok azért minden időben és könyörögjetek."
Lk 22,40: ,,Imádkozzatok, hogy kísértésbe ne essetek."
Fil 4,6-7: ,, semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és könyörgésetekben minden alkalommal hálaadással tárjátok kéréseiteket Isten elé; és békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban."
1 Tesz 5,17-18: ,, Szüntelenül imádkozzatok, mindenben hálát adjatok, mert ez Isten akarata Jézus Krisztus által a ti javatokra."
Jak 5,16: ,,Igen hasznos az igaz ember buzgó könyörgése."

Forrás: ,,Dieter Boddenberg: Kérdéseim - ISTEN VÁLASZA" című könyve

A következő fejezet címe: Testhelyzetünk imádság közben




 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
Átalakulás I.
  2011-03-24 14:15:28, csütörtök
 
 
/AURANKA/

Nem az un. hamadik szemről akarok beszélni.. Szép elgondolás, hiába próbálkoztam vele sokáig, mégsem sikerült.
A látás létrehozása a művészet, nem a látás. Tény az, hogy a született látók jó 90 százaléka sajnos megőrül. A miért az nagyon bonyolult. A maradék 10 százaléka a látóknak pedig elhallgat. Nem közlik látomásaikat. Szerettem volna tudni, hogyan is kell ezt csinálni?
3 évvel ezelőttig az elérhetősége a látásnak a nullával volt egyenlő. Szinte csak tudatosan félrevezető technikák voltak elérhetőek. Ezért eldöntöttem, hogy végére járok, és összeteszek egy olyan gyakorlatsort, amely végén elérhető a látás. Tapasztalat, hogy a nem látók olyan mértékben bizonytalanok a saját képzeteikkel kapcsolatban, hogy gyakorlatilag keresztül vágják minden érzésüket. El kell érni a bizonyosságot a saját látomásokban és érzékelésekben és még mindig a földön állni. Állandó jelleggel próbára tenni, ellenőrizni a látomásokat, és az energetikai jellegzetességei alapján tudni, hogy ez az, nem pedig az elme vetítése. Az elme vetítést megkülönböztetni a valódi látástól. Kiszürni, azt a két képet ami valódi az ezerből, amit az elme vetít. Ez a feladat. Aki a saját intuiciók tömegét képes analizálni, az egyre pontosabb és egyre jobb látóvá válik. Hogyan lehet belevinni az embert ebbe az érzékelésbe? Sehol sincs korrektül megmagyarázva, bevezetve. Eggyel találkoztam, de arról is kiderült,hogy végül totál félrevezetésbe visz bele!
Racionális és intuitív élményeink, tapasztalatunk megkülönböztetése.
Mikor vagy racionális?
Amikor fejedben vagy, és nem tudsz mást csinálni, mint, hogy egyszerre mindenből ,,kettőt" látsz. Jó- rossz, szép-csúnya, szeretem -nem szeretem. Nem mi magunk nézünk, hanem a szemünkön nézünk ki. Mikor vagy intuitív?
Amikor kimész a fejedből és benne vagy a szívedben. Számtalan olyan kifejezésünk van, ami mutatja, hogy ,,szívével lát az ember igazán" Amikor a nyelv keletkezett még voltak olyan hagyományok, melyek tudtad erről. Mind a kettő szélsőség, a másik nélkül zavarodottságot jelent. Beragadottság!! Aki el akarja kerülni a beragadottságot, annak:
- fel kell tudni mérni a saját helyét, hogy hol van a testében.
A vezetőnek képessé kell tenni őt problémamentesen elmozdulni a testében. Ekkor eléri azt, hogy tudja: ő mozog a testében.
- Bele kell tudni menni a szívedbe!

Az igazi látók, tudnak bármikor a kettő között átjárni!
Megnézi innen, majd megnézi onnan, aztán kialakítja véleményét. Elfogadja magát, másokat, képesek örülni az életnek. Ezekkel előre lehet jutni, lehet velük együtt élni.

Mondják, mostanra az emberiség számára elérhetővé vált az a tudás, ami az emberek tömeges megvilágosodásához fog vezetni. Ez a misztikus tudás, az egyetlen misztikus gyakorlat tudása. Mellette még nagyfokú tudati stabilitást kell léterehozni. Higgyem, hogy én azt meg tudom csinálni. Alakuljon ki az az érzés, hogy képes vagyok ennek a kalandnak nekimenni és nem fogok visszafordulni. Ennek a stabilitásnak kell kialakulnia.

A szívben van egy hely, amit szakrális, elektromagnetikus térnek mondhatunk.
Itt hozzá lehet jutni múlthoz, jövőhöz, jelenhez Tudnunk kell: ezt csak a szívben lehet megtenni. Szívünk érezhetően testünk megszentelt temploma. Interdimenzionális tudatállapotot hoz létre, az emberi tudatállapotból.
Ezen a helyen valóságosnak tünik a más-ság.
Ezt a teret kell megkeresni benned, a szíveden belül. Ehhez kell a segítség. Megfelelő biztonság után már nem kell instruktor ehhez. Itt megláthatod a világegyetem titkait. Hagyd magad! Már van kellő tapasztalat a szívbe menetel terén. Egyszer csak megérkezel a szívnek ebbe a belső terébe, és akkor rád tör a végtelen nyugalom, és akkor rájössz, hogy ilyet már éreztél. Néhányszor, sokszor. Nem közönséges alkalmakkor. Mikor a teljes elszakadás mindentől bekövetkezik. Ez az!
Csak vagy. Végtelen csönd, nyugalom.
Nem kell hozzá 10 évet meditálni, koplalni, megtagadni stb.
Meg kell találni azt a kicsi teret!
Ott benn a szívedben hangot hallasz. Elmondhatatlan. A hang valahonnan jön. Valamilyen irányból. Ezt elkezded követni, hagyd, menj utána, és így jutsz be abba a különleges helyre. Meg kell próbálni memorizálni a hangot, meg kell ismerni, utánozni ezt a hangot. Na akkor most csinálj amit akarsz. Ekkor már minden lehetőség menyillik.
Azok a misztikus élmények, melyekről beszámolnak a nagy könyvek most nyilvánvalóvá vállik számodra.
Amikor meghallotad a hangot, utána kimászol a szívből, és ettől kezdve ki-be járkálhatsz szívedből. Ezt a hangot kell utánozni, és automatikusan bele tudsz menni a másodperc töredéke alatt.
Ekkor vagy teljes egyensulyában a létezésednek.
Szívedben a totális szeretetet tudod megvalósítani fejedben pedig a totális emberi létezés a dolgod.
Ennek a kettőnek az egyensúlya a megvilágosodottság.
Hogy te ezzel mit kezdesz, az már a te dolgod. Amit akarsz, azt teszel. Abba nem lehet beleszólni.
A tanitóknak egyetlen dolga, hogy ezt az egy gyakorlatot neked megtanítsák. Semmi másra nincs szükséged.
Ettol kezdve mindent tudni fogsz, megnyilsz a létnek!

Ezen közben természetesen bajba kerülsz. Erről mindenféleképen kell beszélni. Bizonyos teoriák arról beszélnek , hogy nem igazán vagyunk mindenhatóak. Mások pedig arról, hogy az ember egy végtelen lény. Istenek vagyunk.
Akkor most hogy is van?
Ha mi végtelen tudással rendelkező lények vagyunk, miért nem csillantjuk meg.
Próbálnak megnyugtatni, hogy úton vagyunk. Lebutulás, majd istenülés. Azért vagyunk most itt, hogy megtanuljuk a dolgokat. De ki jelölte ezt ki az embernek? Vannak ellentmondások, viták ebben.
Itt van ez a technika, meg tudod csinálni a végtelen lehetőségeket. Mire vagyunk képesek? Gondolatot olvasni, befolyásolni, olyan dolgokat, melyeket normálisan nem tudnánk. Itt ,,kerülünk" bajba. Meg tudjuk tanítani, hogy stabilan be tudjál menni a szívedbe, de állandóan beleütközöl a lebutult állapotodba. Sebezhetővé váltál, mert beszálltál a játékba. Elkapható lettél. Néha úgy érzed, hogy rád vadásznak. Ez az energetikai kiszolgáltatottság.
Saját akaratodból? Nem. Mások által.
A végtelen kaland hamar véget ér.
Miért? Mert lehetőséged van a végtelen szabad létezés teljes szeretetének megélésére. Olyan mintha pörögne egy film rólad, visszafelé, és egyszer csak olyan ,,hülye" kezd lenni a kép. Semmi nincs, semmi, csak maga a létezés. Ez a nirvána. Ez az Isten-élmény. Ez volt azelőtt, mielőtt beszálltál volna a játékba. Újra és újra! Egy arasszal közelebb kerülsz a három arasznyira levo szakadékhoz.
Miért a szakadék? Hatás-ellenhatás. Eddig elkezdted felgombolyítani a deformáltságokat, és csak csináltad, csináltad, nem juthattál a végére. Most, mikor az első korlátodba beleütközöl, azonnal megnyílsz!

Miért nem kell a szeretetet megmagyarázni?
Következőképen néztél ki. Egy pont voltál, ami mégis nagy. Ez körül volt véve, egy hatalmas acél gömbbel. A felezővonalon vagy. Pozitív-negatív. Megfogtak és beletettek. Hosszú, hosszú időre. Szájba vertek egyszer,kétszer, sokszor. Egy idő után kihúztak, megpróbáltál szembeszállni, ellenállni a csapdának, de nem tudtál ellenállni, és gyakorlatilag egyé váltál ezzel a fémmel. Ez az egész fémgolyó te vagy. Borzasztó élmény. Jön a puhítás. Utána, -mintha valami lézerrel csinálnák- gyakorlatilag széthasítanak. Így te jóra és rosszra hasadsz, ettől kezdve ural téged a fizikai univerzum. Létrrejött az egod. Olyan energia van benne, hogy elképzelni nem lehet. Mikor teljesen szétfolytál és megadtad magad, elfogadtad az áldozat szerepét, lealjasítottak mint mindenhatót!
Fekete-fehér, jó-rossz, másként nem lehet. Soha többet nem leszel Egy. Ezért vagy ilyen és olyan. Nem tudsz vele mit csinálni. Robaj, borzalom, teljes szétesés. Kitörölhetetlen. Ezt kell tolerálni! Mikor saját lepusztulásodat többször végig nézted, , akkor utána már nem lesz bajod. Már tudod, mit kell ledolgozni, hogy szabadon használhasd a megszerzett új képességedet. Ettol kezdvbe tudod a többi ember hasonló szétszakadottságát is vállalni, elfogadni. Jézusként tolerálni. Valóban érteni fogod.

Ezzel kapsz vissza két dolgot:
-A teljes szabad akaratot
-A megértés képességét,
amiről az egyetlen misztikus gyakorlat szól.

Miért van csak szeretet alapként?
Azért, mert amikor te nem veszel részt a játékban, gyakorlatilag nem vagy bántható.
Ne ölj! Eredetileg: nem halhatsz meg. Meg tudod élni a meghalást, a szétszakadottság miatt. A HALHATATLAN LÉNY ezért élheti meg azt a luxust, hogy a szeretetre építse az egész világmindenséget, MERT SÉRTHETETLEN.
De amikor eloször beszáll a játékba, azzal együtt elvállalja a megsérthetőség állapotát. Jönnek akik meg fogják sérteni. MI történik? Ha sérthető, akkor már megtörtént az elméleti megértés, hogy téged lehet bántani. Erre pedig jön reakció, jön a bűn, stb. bűnelmélet. Eredendően csak a szeretet volt. Addig kell visszamenni. Krisztus, Buddha eddig jutott vissza, szabadon mászkált a két tér között.
Most már van egy út, amin végig tudunk menni, a piramisban lehet csinálni, és ott meg lehet tapasztalni a végtelen szeretetet.

Forrás: http://transzmutacio.freeweb.hu/




 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
Átalakulás II.
  2011-03-24 14:13:02, csütörtök
 
  /AURANKA/

Ezen az előadáson az egyetlen misztikus gyakorlat apróbb részleteit beszéljük meg. Teljesen felesleges másról beszélnünk, mikor van egy, aminél nem kell több.
Ma a lehető legegyszerűbben fogalmazom, meg, hogy mi az ember baja, és hogyan lehet ebből kilépni. Mindezt rövid úton és kevés erőfeszítéssel. De a nagy dolgoknál ez már csak így van.
Néhány olyan modern tanítónál jártam az elmúlt húsz évben, és nagyon sok pénzért és nagyon sok időt rászánva olyan bonyolult magyarázatot kaptam, hogy gyakorlatilag nem volt velük érdemes foglalkozni. Én ma nektek elmondom a lehető legegyszerűbben, a legnagyszerűbbet. Aztán kezdtek vele amit akartok.

Első megállapítás: A megvilágosodás technológiája és az ahhoz vezető út:
-nagyon egyszerű
-nagyon gyors
-bárki számára elérhető
Megvilágosodás definíciója. Az az állapot, amikor az ember végérvényesen rádöbben isteni mivoltára, rádöbben arra, hogy minden képessége meg van arra, hogy a testével azt csináljon amit akar, továbbá az érzelmek feletti teljes uralom.

Tehát, mi az a világban, amelyben te élsz, ami téged bánt, öl, butít, nyomorba dönt? Tegnap is és holnap is ezt fogja tenni. Ne bonyolítsuk. Egyszerű a kérdésfeltevés, egyszerű a válasz:Ami neked, neki rossz! Az, ami. Mindenkinek más és más.
Abba mész tönkre az életedben, ami neked rossz. Amitől boldog vagy, az pedig az, ami neked jó! Azt boncolgatni, hogy mi is neked a rossz, értelmetlen, mert mindenkinek más és más lehet az. Te éled meg rossznak, és jónak. Te! Nem jutsz el sehova sem, ha keresed a baj okát! Gondoljunk bele, mennyire elvisz bennünket, az okok keresése. Példa.: helyes táplálkozás, nagyon oda kell figyelni, aztán a mozgásra, aztán a helyes beszédre, aztán az illemre, aztán legyél jó hazafi is, aztán legyél singli, aztán férjes assszony, aztán a fittnes, wellnes és ennek soha nincs vége. Csak meg tudsz hülyülni, ha abba mész bele, hogy mi is a rossz, és az abból kivezető utakat kezded járni. Nevetséges. Sehova nem vezethet ez az út!
Tehát mit kell meghatároznunk, ami jó lesz mindannyiunk saját problémájára. A közös faktort kell megtalálni. Tudjuk, hogy ez az emberi test ebben a világegyetemben, ez a fizikai törvényszerűségek alapján működik. Tehát mit kell megnézni,azt hogy az egyes jelenségeket milyen alapvető dolgok hozzák létre!

Van öt dolog a világban, amiből az egész univerzum áll.
- gondolat
- szándék
- érzelem
- erőfeszítés, küszködés
- erőszak

Gondolat fölött a teremtés van, erőszak alatt pedig az anyag. Ezek mind az energia mozgás megjelenési formái. Ebből az öt jelenségből áll a világmindenség. Bármi ami neked jó vagy rossz, azok is ezek. Tehát ezeket kell megismerni.

Gondolattal nem kell foglalkoznunk, mert nagyon keveset gondolkodunk. Csak sémákban, jó ha 2-3 naponként van egy-egy eredeti gondolatunk.

Aztán van a szándék, jó-rossz szándék, meghatározhatatlan, hogy ki a jó és rossz. Kinek a pap, kinek a papné.

Aztán itt az érzelem, nagyon komoly dolog. Az érzelemnél felrajzolhatunk egy skálát, az legelszálltabb boldogságtól, egészen a bujdoklásig. Mit vált ki benned.
Ezt mutatja pld. a negatív érzelmi skála:
- unalom
- ellentétesség
- fájdalom
- harag
- düh
- félelem
- pánik
- bánat
- lemondás
- haldoklás
- halál
Alatta is vannak még, pld. a szégyen, stb. Amikor belemegyünk majd, akkor úgyis tudni fogjuk.
Ha ilyen érzelmek kisérnek bármiféle dolgot ami veled megtörténik, az neked rossz lesz!
Egy nagyon keveset ebből, abból még élvezni lehet, de végül is nem lehet. Kemény lehetsz, de igazából összerogysz tőle. Ez a negatív skála.

Van fölfelé is, az unalom fölött, ez a pozitív érzelmi skála:
- nyugalom
- csendes derű
- vidámság
- boldogság
- teljes egység érzése az univerzummal, a totális, átható szeretettel.
Ez jó, ez téged épít, gyógyít.

Minden olyan dolog, ami csak töténhet veled, az érzelmi reakciót vált ki belőled.
Te produkálod ugyanis. Minden olyan érzelemmel meg kell ismerkedned, ami neked rossz. Hogy milyen dolgok történnek veled, ami neked rossz, az teljesen mindegy. Ha ismered a harag, fájdalom, stb. természetét, akkor onnan kezdve, nem tudnak rád hatni, mert te ismered a természetüket. Természetesen külön-külön. Ha akarod fáj, ha akarod nem fáj, és így van ez a többi érzelemnél is. Erről szól a megvilágosodás, hogy ne okozzon többet problémát az, ami eddig a szenvedést okozta. Ezek mind energia manifesztációk. Mindegyiknek más hullámformája van, más amplitudója van, és kérdés, hogy mennyi energiával van megtöltve, mert annál hevesebb lesz a jelenség és természetesen a reakció. A hullámforma azonos, a töltöttség nem. Ha meglátod ezt a hullámformát, akkor kedved szerint tudod alakítani.

Az erőfeszítést ketté kell választani, mert vannak olyan erőfeszítések, amelyek neked jól esnek, de egy bizonyos szint után már nem esik jól. Onnan kezdve van vele bajod. Ennek szintén van hullámformája. Ezt a hullámformát nevezem én az energia természetének. Ezt kell megismerni. A küszködés egy fokkal jobb kifejezés. Egy teljes tanulmány lehetne írni a szerencsétlen ember egész életén át tartó küszködéséről. És nem jut eszébe, hogy talán a küszködés természetével kéne foglalkozni, és nem azzal ami a küszködést okozza. Nem a félelem tárgyát kéne keresni, hogy mitöl is félek, hiszen most a bogaraktól, most a sötéttől, most a világostól, most, most, most, nincs vége. Nem tudjuk kizárni félelmeink okait, hiába is próbáljuk meg. A félelemmel kell foglalkozni. A haraggal és nem azzal ami miatt haragszol.

Az erőszak pedig a fizikai test. Ha nem ismered meg az erőszakot, akkor nem tudod a daganatot a májacskádból eltüntetni. Ha nem ismerkedsz meg az erőszakkal, akkor ötven éves korodra kihullik a hajad, és nem tudod visszanöveszteni, akkor a romló látásoddal nem tudsz mit kezdeni, kihulló fogaidat csak sirathatod. Stb. Az erőszak ismerete, az a test formájának az átalakítási képességét adja meg neked. Mikor az erőszak természetét megismered, akkor bele tudsz avatkozni, például a ráncaidba. Majd fogok nektek szemelvényeket mesélgetni, amelyeket én magam láttam, csináltam. Csak és kizárólag az erőszak ismeretén keresztül tudod megoldani testi problémáidat!

Ezek egymásra épülnek, az erőszak ismeretéhez csak az erőfeszítés ismeretén keresztül tudsz eljutni, az erőfeszítés ismeretéhez csak az érzelmek ismeretén keresztül tudsz eljutni. Amig az erőszak dühét, bánatát, haragját stb. nem tudod tolerálni, addig magához az erőszakhoz nem tudsz hozzányúlni.

Most térjünk át arra, hogy mi van a fejedben. Gyakorlatilag ezt kell megoldani. Nem úgy, hogy kivezetjük, nem úgy, hogy oldást alkalmazunk, nem úgy, hogy kötést, nem úgy, hogy pszichoterápia, stb. Akkor, hogy? Meg kell mutatni az embereknek a természetét ezen energiamozgásoknak. Ezeket mindet, vajon a te fejecskédben mi hordozza? Az emlékeink!
Az egész múltunk, csomó szorongás és félelem a jövőtől, stb. Miből áll a múltunk? Emlékképekből! Ezek újra hatással vannak ránk. Előveszel egy húsz évvel ezelőtti emlékképet, és kivált belőled valamilyen hatást. Sírsz, nevetsz, szorongsz, stb. Tisztán látod az emlék képét. Ezek a képek energia mintázatok. Két részre legalább fel tudjuk osztani őket. Vannak olyan képeid a múltadból, amik jók. Ezekkel nincs is problémánk. Amik neked rosszak, azokkal vannak a problémáid. Te ezeket az emlékképeket rossznak ítéled meg.
Kérdés az, hogy mekkora energiával kell szembe nézned. Egész életedben ezekkel az emlékképekkel élsz együtt. Az energia tartalma határozza meg érzelmeidet. Minden egyes napod, minden egyes percében érvényesül nálad, kivéve azokban a pillanatokban, amikor nem érvényesül. Szép, ugye? Ezek azok a hirtelen pillanatok, amikor a teljes csönd és nyugalom áll be az elmédbe. Ezek a megvilágosodottság pillanatai, amikor a létezést úgy igazán megéled: a misztikus élmények. Ettől, vagy attól kezdve egész életünkben ezt, vagy azt az érzést szeretnénk újra és újra átélni. El kezded kergetni az érzést, és minél jobban kergeted, annál kevésbé foghatod meg.
A napod 24 órájában ki vagy téve, egy olyan kényszerű energia hatással való küszködés szükségszerűségének, hogy szembe nézz a képeiddel a fejedben, hogy ebbe gyakorlatilag állandó elfoglaltságot jelentenek, és ebbe felőrlődsz. Amikor pirinyó időszakra ebből ki tudsz szakadni, akkor átéled a szabadságot. Valahol ülsz a fejedben, egy kis pont vagy, és onnan érzékeled a jelenségeket. Kattog a fejed, jönnek mennek a gondolatok, és nem tudsz mit csinálni velük. Egész nap. Tested csak folyamatosan reagál ezekre a bombákra.
Az egyetlen misztikus gyakorlat lényege az, hogy beviszlek téged abba az egyetlen pici térbe a testedben, ahol nyugalom és csönd van, ahol ez az állapot lesz úrrá rajtad. És csak ebben a pici térben, a szívnek a szakrális terében vagy képes arra, hogy gyorsan megismerd azokat a dolgokat, hogy biztonságban kint legyél. (a fejedből) Itt vagy csak kívül a folyamatos bombázásból. Meg tudsz nyugodni. Ebben az állapotban vagy gyorsan oktatható. Ez a hely megvéd téged. Ennyire gyorsan még soha, semmilyen módszerrel nem tudtam haladni az elmúlt húsz évben a megvilágosodott állapot elérése felé. Itt minden sokkal gyorsabban történik meg.
Tudatos befogadás! Amit elutasítasz, az soha nem lesz a tied. Amit befogadsz tudatosan azt már nem okoz többet feszültséget benned. A rosszat elfogadni, a rosszat befogadni az a megoldás, csak senki nem hajlandó megmondani, hogyan kell ezt csinálni. De úgy befogadni, hogy közben ne sérülj tőle! A fejedben ez lehetetlen. A szívedben pedig, ahova be tudlak téged vinni, minden nehézség nélkül lehetséges. A szívedben eltünnek azok az érzelmek, amiket a fejedben képtelen vagy kezelni. A szívedbe befogadod, és érzed, hogy a tested egész egyszerűen kivirágzik. Itt meg tudod érteni és látni az érzelmek hullámformáját. Ezáltal megérted azokat. Ha látod és megérted, akkor meg is szünnek.
Drasztikus rehabilitáló hatása van a testre.
Megadom neked azt a szerszámot és tudást , hogyan kell belemenned a szívedbe, bárhol, bármikor képes legyél szívedben lenni, visszamenni, kijönni, stb. Megkapod tőlem a félelem, a fájdalom, a bánat, a harag és a halál megismerését, az erőfeszítés, küszködés természetének a megismerését és az erőszakhoz való hozzányúlás képességét.
Végtelen a te eddigi elmúlt életeid száma. A tested birokolja ezeket az emlékeket. Már senkire sincs szükséged, mert magad meg tudod majd oldani, kipucolni saját tested. Gyakorlatilag itt a vége annak, amit egyénileg meg lehet csinálni.
/forrás: http://transzmutacio.freeweb.hu//




 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 27 
2011.02 2011. Március 2011.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 594 db bejegyzés
e év: 12096 db bejegyzés
Összes: 26968 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 360
  • e Hét: 1650
  • e Hónap: 10320
  • e Év: 66253
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.