Belépés
jupiter21.blog.xfree.hu
" Elég, ha megértjük, hogy mindannyian valamilyen célból vagyunk itt, és elég, ha elkötelezzük magunkat ennek a célnak. " Paulo Coelho "Né... Keller Istvánné
1946.04.10
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
Edda-Lelkünkből
  2012-03-02 11:19:57, péntek
 
  Link  
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Videók,linkek  
Ezoterikus jótanácsok a gazdagsághoz
  2012-03-02 10:38:17, péntek
 
 

Az íráselemző grafológia szerint nem mindegy, hogy nevünk leírásakor az utolsó betűk végét merre kanyarítjuk. Mert ha lefelé, akkor a sikerek nem tudnak kiteljesedni, de ha felfelé kanyarítjuk, így a felfelé ívelő sikereket bevonzzuk magunkhoz.
Az sem árt, ha az univerzum törvényeit betartva élünk, mert ekkor a "kérjetek, s megadatik" megvalósuló ereje szerint is bővelkedhetünk a jóban. De azt se felejtsük el, hogy az a boldogtalan ember, akinek valójában soha semmi nem elég, tehát ne essünk át a ló túlsó oldalára, először értékeljük a kisebb elért eredményeket is, mert a nagy boldogságok sokszor a kicsiből tevődnek össze.

Az is elképzelhető, hogy előző valamelyik életedben tettél egy negatív állítást a pénzzel kapcsolatban. Erre egyik megoldás lehet az is, ha fogsz egy fehér gyertyát miután meggyújtottad, kérj Michael Arkangyaltól védelmet, kérheted Stamiel (siker) Angyalát, hogy segítsen neked anyagi sikereid kiteljesítésében és mondd el 3x, hogy "most feloldom előző életeimben tett, minden negatív állítást, mely a pénz felám áramlását megakadályozta". Megerősítésként elmondhatod a Mi Atyánkat.
Kicsit csukd be a szemed, végy egy mély lélegzetet s miközben a levegőt kifújod, mondd magadba: "minden feszültség távozik testemből" - és érezd, hogy ez így is van, szívedben békélj meg mindenkivel. Hasson át az öröm érzete, és lásd hogy lelkileg, szellemileg és anyagilag egyre jobban gyarapodsz.
Nyugodtan eltölthetsz egy kis időt ebben az állapotban míg jól esik. Ha kész vagy, nyisd ki a szemed és köszönd meg az Angyaloknak a jelenlétet és a segítséget, s bízz benne, hogy ha csak rajtuk múlik, segítenek. Ez alól kivétel lehet, ha te születésed előtt más élettervet készítettél magadnak, vagy karmikusan tanulnod kell a szegénység állapotából. De elképzelhető, hogy mivel a Teremtő Szent Atya kegyelme határtalan, ezt is fel oldja, főleg ha már megtanultuk a lmegtanulandót.

De lehet kérni a csodálatos Angyali csapatokat a segítséghez: miközben meggyújtunk egy vagy a Szentháromság nevében három fehér gyertyát, elmondjuk közben a Mi Atyánkat, kérhetjük Emkiel, az anyagi biztonság angyalát vagy Stamiel, a siker Angyalát is helyzetünk javításáért.
Lényeges az, hogy pontosan fogalmazzuk meg, mit kérünk. Fontos, hogy bízzunk bennük mert ők nagy erővel és hatékonysággal tudnak segíteni nekünk embereknek. S ha már a bizalomnál tartunk, fontos, hogy tudjuk: ha egy hajszálon múlik az életünk akkor is bízzunk abban a hajszálban.

Az ásvány birodalom is felkínál néhány lehetőséget, például a citrin a pénz köve is, ezért hordhatjuk pénztárcánkban is.

A macskakövet ha becsomagoljuk egy nagyobb címletű papír pénzbe, háromszögbe hajtjuk és átkötjük piros szalaggal, és magunknál (pl. zsebben) hordjuk, így megfialja a pénzt.

Jó ha a nálunk hordott papír pénzek háromszögben vannak hajtogatva, mert a páratlan számok növekedést hoznak létre.

A pénztárca jó ha nagy és piros színű, mert a piros életet ad a pénz áramlásnak.

A feng shui is felkínál néhány lehetőséget: pl. a lakást, vagy a helyiségeket (szoba, konyha stb.) felosztjuk 9 egyforma részre, és az ajtóban megállva és befelé nézve a legtávolabb eső bal sarkot (gazdagság sarok) elkezdjük aktivizálni.
Beteszünk oda egy teknős figurát egy kínai pénzérmével, vagy egy magyar 100 ft-ossal. Oda tehetünk, hajót, mely befelé úszik, csobogót, akváriumot, halat, pontyot ábrázoló képeket, figurákat, delfines szélcsengőket, aprópénzeket, felálló orrú elefántokat, feng shui kristályokat.

Ne utáld és ne szidd a csekkeket, mert fizetőképességedet mutatja. Ne mond azt, hogy soha nincs pénzed, nem elég semmire, szerencsétlen vagy, mert mivel te vagy a parancsnok, így parancsot adsz az agynak, hogy így is történjen és így persze, hogy szegény maradsz, hiába áhítozol a gazdagságra, ha közben nem veszed észre, hogy negatív kijelentéseiddel éppen magad alatt vágod a fát, s ezzel nem engeded magadhoz a gazdagságot.

Mielőbbi minden irányú gyarapodást, és minden jót kívánok mindenkinek,
Erika.


Forrás : Link







 
 
0 komment , kategória:  Ezo : A szerencse anatómiája   
Megtisztító mágia angyalokkal
  2012-03-02 10:29:40, péntek
 
 
Kellékek:

-egy fehér mély tál
-3 fehér úszógyertya
- kevés só
-gyújtóalkalmatosság (gyufa, öngyújtó)

A szertartás

Tégy vizet a tálba, és helyezd rá a gyertyákat. Mindegyik gyertya egy-egy angyalt jelképez:


Auretiel - az egészségért
Simiel - a szerelemért
Emkiel - a jólétért

Gyújtsd meg a már úszó gyertyákat! Tedd a fürdőkádad, vagy a zuhanyzód közelébe! Végy a rítus előtt egy sima fürdőt, lehet zuhany is! Ha zuhanyozol, akkor tegyél a kezedre egy tenyérnyi sót, és a vizes bőrödön oszlasd szét, majd zuhanyozz le újra. Ha kádban fürdesz, akkor tégy a kádba 9 teáskanállal, és feküdj bele. Ez meditatívabb élményt nyújt! Jobban ellazít!


FIGYELEM! A tisztítás alatt csak a 3 gyertya világíthat!


Ha lezuhanyoztál, akkor még a zuhany alatt vedd a kezedbe a tálat. Ha kádban ülsz, akkor helyezd az öledbe, és nézd egy ideig az égő gyertyákat! Érezd, hogy a fény megtisztítja a tudatodat! Ha már úgy érzed ellazultál, akkor kezdd el kérni az angyalokat, mégpedig úgy, hogy elmondod az alábbi varázsszöveget:


''Megidézem a 3 angyalt, és kérem, hogy áldják meg életemet egészséggel, szerelemmel és jóléttel! Kérlek Téged, Auretiel, áldd meg az egészségemet, segíts, hogy erős legyek! Kérlek Téged, Simiel, áldd meg a szerelmi életemet, segíts, hogy harmonikus és boldog legyen! Kérlek Téged, Emkiel, áldd meg a fizikai jólétemet, segíts, hogy az bőséges és termékeny legyen!''


Ha úgy érzed, szükséged van rá, szólhatsz hozzájuk külön-külön is. Pl. ha van valami konkrét gond az egészségeddel, kérheted Auretielt hogy gyógyítson meg. Vagy ha a szerelemben van problémád, akkor Simielnek elmondhatod, és kérheted a segítségét. Ha pedig a pénzzel kapcsolatos gondjaid, fordulj bizalommal Emkielhez!


Ha ezzel meg vagy, akkor fejezd be a fürdőt, gyere ki a fürdőszobából, és hozd ki magaddal az égő gyertyákat is. Tedd le az edényt a legközelebbi asztalra.


A szertartás befejezése:


Ha nincs időd, nem kell megvárnod a gyertyák leégését, de semmiképpen ne fújd el őket. Inkább vidd a hálószobádba, és tedd le az éjjeli szekrényedre, vagy a kedvenc kisasztalodra.




 
 
0 komment , kategória:  Ezoteria : Rituálék  
Hétköznapi mágia
  2012-03-02 10:19:34, péntek
 
 
Hétköznapi mágia - Az amulettek hatalma

Címkék:amulett, ezotéria, varázslat, talizmán, mágia

Sokan csak legyintenek rá - még azok is, akik mindennap viselik az amulettet. Hiszen mi más lenne egy csillogó karikagyűrű a kedvesünk ujján, ha nem szerelmünket hirdető, védő, bennünket egybeolvasztó, mágikus erővel bíró amulett?

A mágia legnépszerűbb és egyben legegyetemesebb tárgyai az amulettek és a talizmánok. Az amulettek apró tárgyak, melyeknek feladata viselőjük mágikus védelmének elősegítése. Régebben ez a rontás elhárításában, a szemmel verés ellen játszott nagy szerepet, esetleg szellemek és démonok távol tartása reményében hordták, ám ma is mágikus erővel bírnak. Persze csak akkor, ha viselője bízik az általa viselt, kedvelt tárgy "varázserejében". Itt ugyanis a hit védelmező, gyógyító szerepéről van szó. Vagyis egy olyan belső erő kivetítéséről egy bizonyos tárgyra, amely ilyen módon segít akár a lehetetlen feladatok megoldásában is.

Varázslatos kavicsok

Amulett lehet valamely természet alkotta tárgy - akár egy izgalmas formájú kavics vagy fadarab is, esetleg drágakövek, féldrágakövek. És persze minden emberi kéz által készített tárgy: ékszer, egy gomb, vagy egy apró szobrocska. Amulett tulajdonképpen bármi lehet, amely viselője számára jelentéssel és erővel bír. A nagypapa szemüvege is...
A kabalatárgyak és az amulettek között éppen ezért nehéz lenne éles vonalat húzni, hiszen céljukat és működésüket tekintve hasonlóak: a személy saját, belső erejének megmozgatásával érik el hatásukat.

Az amulettek érzelmi alapon működnek. Talán éppen azért, mert amulettet általában attól kapunk ajándékba, aki nagyon szeret minket. És ez a szeretet az, amely - ha az ajándékozó távol is van tőlünk - de segít előcsalogatni a lélek rejtett erőtartalékait. Nem véletlen, hogy az érettségiző diákok előszeretettel visznek be apró tárgyakat, akár plüssmacikat, gyerekkori játékokat az érettségire. Ezek érzelmi erejében bíznak, ahogy a műtétjére készülő nagymama is - ha teheti, a keze ügyében tartja az unokája által eszkábált gesztenyebabát vagy a rajzait.

A szimbólumok erejével

A talizmánok ennél bonyolultabban működnek. Először is, szinte mindig valamilyen emberi kéz által létrehozott tárgyat nevezünk talizmánnak, és minden esetben valamilyen mágikus ábra van rajtuk. A kör alakú talizmánok gyakori szimbólumai a démonok, istenek, angyalok jelképei, nevüknek betűi, karakterei, képmásai és szigillumai lehetnek. A talizmánok anyaga meghatározott és szigorú szertartások során, egy tulajdonképpen felszentelési rítuson át nyerik el "varázserejüket". A talizmán készítésénél semmi sem esetleges. Határozott céllal és módon készülnek és hatása akkor igazán erős, ha azt a birtokbavétel után csak tulajdonosa érinti meg. Minden más érintés csökkenti annak hatékonyságát.

Hogyan tudjuk személyessé tenni és felizzítani a vásárolt talizmánt?

Sokan a holdfény tisztító hatására esküsznek, és azt javasolják, hogy a talizmánt, amelyet aztán hosszú időn át használni szeretnénk, legalább egy teljes holdhónapig minden éjjel tegyük ki az ablakpárkányra, olyan helyre, ahol hosszú órákig tud fürödni a holdfényben. Ez idő alatt nemcsak megtisztul a "gyártása" során összeszedett szennyeződésektől, de fel is töltődik energiával.

A megtisztított, feltöltött talizmánt ruha alatt kell viselni, úgy, hogy érintkezzen a bőrünkkel, így tud majd azonosulni velünk. Néhány nap múlva karcoljuk a hátuljába a saját monogramunkat, vagy valamilyen olyan jelképet, ami ránk jellemző - akár a mosoly szimbólumát, egy szívet, könnycseppet, virágszirmot. De lehet ez bármilyen, számunkra sokat jelentő, kedvelt szimbólum. Ilyen lehet szerelmünk születési dátuma is, vagy kedvesünk nevének matematikai számsora.

Ha a személyre szabás megtörtént, ha már szinte a bőrünkön érezzük a talizmán simogató erejét, akkor megkérhetjük arra, hogy segítsen. A tenyerünkbe ültetve koncentráljunk erősen a rajta lelhető szimbólumra, majd arra a célra, amelyet szeretnénk elérni. Ha elég erősen tudunk összpontosítani, akkor beindul egy láthatatlan, mágikus folyamat, amelynek hatása nem lesz kézzelfogható egyik napról a másikra, de biztosak lehetünk abban, hogy a kérés nem talált süket fülekre.

Minden kornak és kultúrának megvoltak a kedvelt talizmánjai

Néhány ezek közül:

Az asztro-navigációs talizmánok a XVIII. századból maradtak fenn és a Földközi-tengeren hajózó tengerészek viselték annak érdekében, hogy a talizmán segítsen a helyes út megtalálásában, a hullámok lecsendesítésében és a szerencsés hazatérésben a családhoz.

Egy különleges talizmánnak a serleg a szimbóluma. És hogy mit jelent? A serleg a nőiség legősibb jelképe, a szerelem és a termékenység (mindenkori) istennőjének jele. A kereszténység eszköztárában is jelentős szerepe volt, kehely, mint Mária teste, kehely: a Szent Grál.

Ízisz-csomó: az ókori Egyiptomban élő nők kedvelt szimbóluma, a mágikus támadások elhárítására és a menstruációs fájdalmak enyhítésére szolgált.

Az élet-, világfa motívuma minden kultúrkörben fellelhető, nem más, mint a világ tengelye, az egymás fölött elhelyezkedő világszférákat jelképezi. Gyökere a démonok, a közepe az emberek, a lombja pedig az istenek otthona.

Buddha lábnyoma: ez a buddhizmus nyolc szimbólumát foglalja magába, például a könyörületet, tisztaságot, bölcsességet, szabadságot, a gyógyítás erejét, a védelmet.




 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
Mágia - hit - ráció
  2012-03-02 09:57:58, péntek
 
 

HAJDRIK-PATÓ SELAM: MÁGIA - HIT - RÁCIÓ

Jelen cikkemben a mágikus és a racionális embert szeretném konfrontálni egymással. Ezt kívánom tenni elsősorban azért, hogy meglássuk: milyen nehezen betájolható a mágia és a ráció közti határvonal, ha ugyan egyáltalán van létérvénye?! Másfelől megkülönböztetem a tudatosan és az ösztönösen alkalmazott mágiát, végezetül pedig be kívánom vonni ezen összefüggésekbe a hitet, ami minden mágikus világkép "kovásza".
"Mágia: maga az élet." - idéztem már több helyütt Szepes Mária e definícióját. S ezúttal rendhagyóan nem arról az oldalról közelítem meg a problematikát, hogy mit jelent, hanem sokkal inkább abból az aspektusból, hogy mit nem foglal magába: nevezetesen, mi az, ami nem mágia? Szeretettel szegezem e kérdésemet Kedves Olvasóimhoz: mindazokhoz, akik vágynak dolgokra, akik hisznek valamiben, s akik törekszenek valamire, úgy egész létük során, mint ahogy minden bizonnyal e sorok olvasása közben is. De tovább megyek ennél: azokhoz, akiket jelenpillanatban is körülvesz egy konkrét atmoszféra, a maga fizikai érzékleteivel, és egy láthatatlan erőtér, pozitív-negatív energiák rezgéseivel, harmóniájával vagy konfliktusával. Nem utolsósorban pedig, akik lelkük anyagi lenyomatában: testükben is mágikus ideák kifejezői, hordozói, hieroglifái. Mert külsőnk, már önmagában véve is: idéző-formula. Anatómiánktól arcberendezésünkig, testtartásunkon és mozgásunkon keresztül: non-verbális krónikásunk, ami a maga jelképrendszerében mesél rólunk és aktuális töltéseinkről... Egy mágikus ember számára feltétlenül több mint a racionális szemlélet szerinti életté szerveződött szén, molekulák, vegyületek és miegymások komplexuma. Materiális környezetünk úgyszintén hangok, illatok, színek, formák disszonáns vagy harmonikus, szellős vagy zsúfolt jelképrendszere. A spirituális erőtérről már nem is beszélve: melybe emanáljuk vonzási és taszítási tendenciáinkat, s akár fizikai értelemben vett magányunkban, akár (még bonyolultabb!) közösségben vagyunk, mások és az univerzum tendenciáival is kölcsönhatásban állnak és interakciókba lépnek a mi tendenciáink! Mivel ezt a kritériumot mindnyájan betöltjük, nem alaptalan a kérdésem: ha a fentebb felsoroltak mind jellemzői a jelenségvilágban megnyilatkozó élet mágiájának, akkor mi NEM mágia?!
A racionális ember is rendre él a mágia eszközeivel, annyi különbséggel, hogy nem feltétlenül tudatosan, hanem inkább ösztönösen. A polarizálódott világunkban minden elmozdulás mágiának minősül, mert míg az egyik pólushoz közeledik, addig a másiktól távolodik, mind e mögött pedig a törekvés a motiváció. A törekvések meghatározói a vágyak, melyek egyben a sorskerekünket forgató "motor üzemanyagai". Csuang-ce így ír: "Embernek lenni annyi, mint az égnek lenni, s ami megakadályozza az embert abban, hogy az ég legyen, az a saját aktivitása". Szanálunk, kreálunk, rehabilitálunk: hogy eltávolodjunk valamitől, s közelebb kerüljünk másvalamihez. Pl. az anyagi szükségtől a jóléthez, a mellőzöttségtől az elismertséghez. Mindenhez viszonyulunk, s a dolgokat egymáshoz is viszonyítva mozgunk aszerint, hogy individuális (vagy isteni?) törekvésünk mire ösztönöz. Váltogatjuk a maszkjainkat: attól függően, hogy mely helyzetben mi vezet közelebb célunkhoz, öltünk szigorú arcot vagy simulékonyt. Uralni igyekszünk azt, hogy kit/mit vonzzunk, illetve taszítsunk. Alig akad akárcsak két ember, akiknek ugyanazt az arcunkat mutatnánk. Kezünk balról elvesz, jobbra ad, egyik pillanatban simogatást, másikban pofont osztunk valakinek (akár átvitt értelemben). S hogy miért? Mert ösztönösen mágiát alkalmazunk! Egyik órában még vonzónak akarunk mutatkozni egy rendezvényen, ahol ebből csak előnyünk származhat; kevéssel később, ha lekéstük az utolsó járatot, és gyalog igyekszünk hazafelé a sötét éji utcán, zsebre vágjuk csillogó ékszereinket, és mogorva arccal meredünk a szembejövőkre, akikben esetleges támadóinkat sejtjük. A magunkból kibocsátott rezgésekkel önkéntelenül is manipulálni igyekszünk az embereket, de még a tárgyak sem mentesek a kisugárzásunk alól. A kacatokat könnyű szívvel rúgjuk félre, míg a becses darabok érintése előtt akár kezet is mosunk. S micsoda fintora a sorsnak, hogy viselkedésmódjaink visszahatnak ránk! Egy bevágott ajtó nagyot visszhangzik a lelkünkben, amiben még hosszan háborog a disszonancia zaja, és belső minőségünk kárára fordul a negatív cselekmény, míg a pozitív viszonyulás harmóniát szül a lélekben, és emeli annak minőségét. De itt már áttértünk a mágikus visszahatások mechanizmusára, mely nem képezi e fejtegetés tárgyát.
Az ösztönösen alkalmazott mágia kérdéskörénél maradva: a racionális világképű emberek éppúgy élnek a vágy hatalmával, a cél elérésébe vetett hittel, és az ehhez rendelkezésre álló természetes arzenállal, mint a mágikus világképűek. Csupán annyiban különböznek, hogy megnyilvánulásaikat (amennyire tudják) észérvekkel igyekeznek alátámasztani. A mágiának is megvan a maga racionalitása: elsősorban az analóg észlelési mód. A különböző tendenciák ismerete, és a hozzájuk kapcsolódó jellemzőké. A mágikus ember a rejtett összefüggések feltárására törekszik, és tudatossági szintjéhez mérten, tudatosan alkalmazza a tényezőket, egy-egy relációban. A ceremoniális mágia szinte egészében az analógiákra épül. Megjegyzendő azonban, hogy csak addig van szükség kellékekre, amíg a műveletet végrehajtó személy projekcionáló képessége nem tökéletesedett, és képzelőereje objektív mankóiként kényszerül alkalmazni a segédeszközöket. A mágikus szubjektumnak már nincs szüksége rájuk. Materiális makettezés nélkül operál. Sikerének kulcsa pedig, a HIT. Ez az a tényező, mely nélkül sem ösztönös, sem tudatos módon nem lehet mágiát gyakorolni. Míg pl. valaki ösztönös állapotában vágyik a meggazdagodásra, de nem hisz abban, hogy ez számára lehetséges, addig ha tudatosan igyekszik is végrehajtani az erre a célra irányuló operációt, hit híján mindkét esetben fiaskóra van ítélve. A hangsúly tehát nem azon nyugszik, hogy az ösztönösség vagy a tudatosság oldaláról közelítjük meg a vágy tárgyát, hanem a hiányán vagy a meglétén annak a hitnek, amelynek erejében beteljesülhet. Eltekintve attól, hogy egyes műveletek olymértékben ellenkeznek az egyetemes törvényekkel, hogy egy bizonyos univerzális tiltás következtében nem valósíthatóak meg, a kudarcok zömének hátterében a hitetlenség (kishitűség) áll! Amikor valamiben nem vagyunk képesek teljesen hinni, olyankor gyakorlatilag az ellenkezőjében hiszünk: evidens, hogy képzelőerőnket akaratlanul annak a táplálására fordítjuk!
"A hit a reménylett dolgok valósága." - állítja Szt. Pál, méghozzá abban a nagyon is figyelemreméltó jelen-idejű szövegszerkezetben, mely nem egy majdani valóságról szól, hanem a jelenlegiről illetve mindenkoriról. Érdekes ebben az idézetben a "dolgok" szó is: többes-számban, nem egy valamire vonatkozik (mint pl. feltámadás); nem kifejezetten élőre, és azt a degradáló fordulatot sem feltételezhetjük, hogy magára Istenre. Nem is azt állítja, hogy a hit út vagy kapu lenne a reménylett dolgok valóságához, hanem gyakorlatilag azt jelenti ki, hogy azzal azonos. Nem értelmezhetjük tehát másként, minthogy hitünk maga a valóság, a reménylett dolgok vonatkozásában. "A dolgokat akarni és szenvedélyesen kívánni kell s a lehetetlen is lehetségessé válik." - írja W. Charon. Nos, ez az akarás, ami terminálható aktív vágyként is, és életünk minden pillanatában permanens, voltaképpen maga a mágia. Egy konstruktív vagy destruktív energiaörvény, a polaritás relációjában. Azzal a meghatározottsággal, hogy mire vágyunk, determinálja azt is, hogy mire nem! Fontos kitérni ezen a ponton arra is, hogy a hit hitelesítője a cselekvés. Tetteink tanúskodnak valóságosan arról, hogy miben hiszünk. Ha az, amiről azt állítjuk, hogy hisszük -, és az, amit cselekszünk, disszonánsak egymással, akkor a hit csak állítólagos, nem valóságos. Minden hitben késztető erő rejlik tehát, ami arra inspirál, hogy a vele harmonizáló tetteinkben tanúságot tegyünk róla. Nem mintha rászorulnánk erre a visszatükröződésre, viszont a hiánya akár kétségessé is tehetné a hitünket. Egy prédikáción hangzott el egyszer ez a mondat: "Nem lépni annyi, mint hátrafelé haladni!". A hit olyan valami, aminek a mérlege a vele való együttlépés, szinkronban haladás. Ez kimerülhet annyiban, hogy alávetjük magunkat Isten akaratának (konkrétan ezt jelenti az iszlám hit követőit jelölő muszlim szó), vagy ahogy a taoista Tung Csung-su írja: "Valójában az emelkedett ember kezdettől végig elfogadja az Ég Akaratát". A kereszt elfogadása ugyanezt fejezi ki. A taoizmus tanaira jellemző még a nemcselekvő-cselekvés fogalma is: ennek értelmében (szintén Csuang-ce-től): "a Tao mindig nem-cselekvő és nincs semmi, amit ne ő tenne". Ennek a kijelentésnek már számos félremagyarázásával találkoztam, a keleti vallásfilozófia lejáratására törekvő értelmezésekben. Ezek eloszlatására hangsúlyozom, hogy ez nem úgy értendő: vesse magát hanyatt az egész emberiség, ki-ki ott, ahol éppen van, és egy destruktív passzivitásban így várjuk, hogy jöjjön, aminek jönni kell! Sokkal inkább arról szól, hogy a Taoból (analóg Jézussal, aki kijelenti: "Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet", továbbá hogy "az Atya és én egy vagyunk") kiáradván, mint szikrái, tüzének az egészével összhangban létezzünk, "személyes érdekeink ne keresztezzék a közös utakat"! Csak akkor élünk igazán, ha az Élet teljességével és annak áramlásával egybe vagyunk kapcsolódva; akkor tud megszületni csíránkból az a tudat, hogy mi magunk is Élet vagyunk. De ez már az üdvözülés lélekállapota, amelyről a tanítványok érdeklődésére "Jézus rájuk nézett, és így szólt: ,,Embernek ez lehetetlen, Istennek azonban minden lehetséges." (Mt 19.26)" Emlékszünk a fentebbi idézetre? "Embernek lenni annyi, mint az égnek lenni, s ami megakadályozza az embert abban, hogy az ég legyen, az a saját aktivitása". (Lao-ce Tao-ja -, mely "Tan"-t jelent, ahogyan a kereszténységben Krisztus az "Ige" -, egyébként i.e. a 6. századtól datálódik. Érdemleges az összevetésre az a terminusa is, hogy "mint minden nemzésnek nemzőjét, változásnak hívjuk. /.../ Lét és nem-lét szüli egymást. /.../ A változás nemzi a Taot, és a Tao törvénye a változás." -, Krisztus úgyszintén az áldozati elváltozásban van jelen! Mégpedig a Fény és a Sötét metszéspontjában! - De erről már írtam bővebben, a Rituálé: vallásgyakorlat vagy mágia?! c. esszémben.)
Leszögezhetjük tehát, hogy az Élet a pólusok közti változások állandóságának mágiája. Függetlenül attól, hogy magunkat racionálisnak tartjuk, és észérvekkel igyekszünk értelmezni ösztönös irányultságunkat, vagy mágikus emberekként orientálódunk tudatosan: létünk örvényt szülő mágia, a fent említett metszéspontban! Konstruktív mágia, ha képesek vagyunk egynek lenni az Egy Akaratával, és annak a vágya teszi számunkra lehetségessé a lehetetlent is; destruktív viszont akkor, amikor az ego-zárvány nem képes az áldozati átalakulásra, és individuális érdekeivel keresztezi a közös utat. Ez különbözteti meg a fehér mágiát a feketétől, s nem az, hogy ösztönösen gyakoroljuk, vagy tudatosan! Egy bizonyos: magában az életünkben valósul meg az, amiben hiszünk, mert a hitünk szabja meg utunk irányát; és az Élet, meg az Út, meg az Igazság: EGY...





 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
Mágia és misztika 2
  2012-03-02 09:20:25, péntek
 
 

Vannak dolgok, amiket nemcsak az égiek, hanem az alvilági lények is meg tudnak tenni, - hiszen magát az Urat is ,,vivé az ördög egy magas hegyre" - de nem mindeneket.

Fontos dolog, amire figyelnünk kell, ama módszer és ama szellem, amellyel e két tábor ,,cselekszik..."

Alvilági lények műve és tana a mágia, a szellemekkel való érintkezés, a szellemek kihasználásának a tudománya, illetve az, miként lehet a szellemekkel érintkezésbe jönni s azoknak vagy mesterévé - ez az igazi mágus - vagy csak eszközévé - ez az igazi médium - lenni. Mindkét esetben azonban, a végén, a szellemeké a - bevétel...

Ezzel szemben a misztikus célja az Istennel való lehető legmélyebb kapcsolat kitermelése tanulás, elmélkedés és aszketikus élet által, hogy így - mindinkább jobb és méltóbb eszközévé váljon az Úr Jézusnak és több szolgálatot teljesíthessen Isten és embertársainak s végül egyesülhessen Istennel.


A mágia útja bizonyos fizikai feltételek folytán való kapcsolódás a szellemekkel.

A misztika útja bizonyos lelki fejlődés útján való egyélevés az Istennel.

Amíg az első gyorsan elérhető, addig a másikhoz évek, évtizedek önmunkálása szükséges... De aztán mások ezek gyümölcse is...



Link..



 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Vegyes**  
Piknikezőhelyek
  2012-03-02 08:28:49, péntek
 
 




Látogass el az ország meseszép piknikezőhelyeire!
A piknikezés mellett a környéken egész évben
sok látnivalót csodálhatsz meg.

Gyönyörű, természeti szépségekben és történelmi emlékekben
egyaránt bővelkednek.

 
 
0 komment , kategória:  **** Ez itt az én Hazám !**  
Nézzen körül az Öbölben!
  2012-03-02 08:24:46, péntek
 
  Link  
 
0 komment , kategória:  Képek -Fővárosunk képekben   
Zalatnay Sarolta : Hosszú, forró nyár
  2012-03-02 08:17:46, péntek
 
  Link

HIBÁS VIDEÓ BESZÚRÁS!
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gólya web-kamera
  2012-03-02 08:09:25, péntek
 
 



Link...... ........A kamerát meghibásodás miatt leszerelték, s csak márciusban, a gólyák megérkezése előtt kerül vissza a templomtoronyba.
 
 
0 komment , kategória:  Videók : Állatok  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
2012.02 2012. Március 2012.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 989 db bejegyzés
e év: 8914 db bejegyzés
Összes: 26968 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 144
  • e Hét: 1434
  • e Hónap: 10104
  • e Év: 66037
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.