Regisztráció  Belépés
vg999.blog.xfree.hu
Az ÉLET a lényeg! xxx xxx
1901.01.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 14 
Retró technika
  2012-11-20 18:50:04, kedd
 
  Orion AT 403 Tisza TV











Link
 
 
0 komment , kategória:  Technika  
Mégsem voltak magyarok a Titanic fedélzetén
  2012-11-12 09:14:32, hétfő
 
  Hivatalosan is kiderült, hogy sem magyar túlélője, sem magyar áldozata nem volt a Titanic tragédiájának, a hajó utasai és személyzete között nem volt magyar nemzetiségű. Elter Tamás tengerbiológus, az első magyar Titanic-expedíciót szervező The Explorer Society Alapítvány alelnöke elmondta, hogy az Osztrák-Magyar Monarchia londoni konzulátusa 1912. április 28-án kelt és a közös külügyminisztériumnak címzett feljegyzésében 33 magyar utasról tesz említést, a benne szereplő "magyar" megjelölés azonban nem az áldozatok nemzetiségére, hanem állampolgárságára vonatkozott. Valamennyien horvát és bosnyák nemzetiségűek voltak.

A tengerbiológus megvizsgálta az összes olyan fellelhető forrást, amely hivatalosan is megemlíthette a Titanic magyar utasainak nevét. Átnézte az Encyclopedia Titanica összesített utaslistáját, valamint az 1912. április 10-i southamptoni, cherbourgi és az egy nappal későbbi queenstowni beszállólistákat.

Kutatásához az RMS Carpathia fedélzetére mentett és New Yorkban kiszállt utasokról készült kimutatásokat is felhasználta. Áttekintette a vízbe veszett, ismeretlen áldozatok személyazonosításáról készített jegyzéket és személyesen beszélt Lengyel Árpád unokájával, a Titanic túlélőit elsőként ellátó Carpathia magyar hajóorvosának leszármazottjával. Az unoka megerősítette, hogy nagyapja abban az öt írásbeli forrásban, amely a Titanic katasztrófájával kapcsolatban tőle fennmaradt, egyetlen magyar túlélőt sem említ.

A The Explorer Society Alapítvány a kutatásokból kiderítette, hogy a magyar forrásokban túlélőként számon tartott személyek - Kisik Antal és felesége, Hoffer Lujza, Reischl Mátyás, Cirbusz Géza, Horváth Dénes, Veress Zoltán és felesége, valamint Baghy Irma - sem a White Star Line egyetlen utasjegyzékén, sem pedig a Carpathia fedélzetére felvett megmentettekről készített listán nem szerepelt. Egy 1913-ból származó kaposvári hatósági iratban Titanic-áldozatként szerepelő Simonyi Gizella neve szintén nem lelhető fel az áldozatokról készített egyetlen korabeli dokumentumban sem - részletezte Elter Tamás.

Reischl Mátyás, aki - állítólag - a Titanic egyetlen magyar alkalmazottjaként a luxusgőzös elsőosztályú éttermében szolgált pincérként, a hajó munkaszerződéseiben és fizetési jegyzékén sem szerepel. Részletesen átkutatták a Titanic első-, másod- és harmadosztályú éttermeiben szolgáló alkalmazottak, a szobapincérek és stewardok listáját is. "Reischl vagy akár csak hasonló nevű alkalmazott nevével azonban nem találkoztunk" - jegyezte meg.

"Semmi bizonyíték nem utal arra, hogy akár egyetlen magyar nemzetiségű honfitársunk is utazott volna a Titanicon" - szögezte le Elter Tamás.

(Mult-kor)
 
 
0 komment , kategória:  Történelem  
Tényleg volt Kínában Marco Polo
  2012-11-12 09:10:55, hétfő
 
  Az egyik német sinológus forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy a legendás világutazó, Marco Polo valóban járhatott Kínában. A kutató szerint a velencei kereskedőnek a kínai pénzről és a sóról írt beszámolói annyira eredetiek, hogy azt csakis ő készíthette.





Évszázadokon át sokan azzal vádolták a világhírű kereskedő-utazót, hogy a Fekete-tengerrel, Konstantinápollyal és Perzsiával kapcsolatos tudását a különböző kereskedőkkel folytatott beszélgetéseiből illetve ma már elveszett perzsiai könyvekből szedegette össze. A Marco Polo was in China: New Evidence from Currencies, Salts and Revenues című könyvében a Tübingeni Egyetem oktatója, Hans Ulrich Vogel egyszer s mindenkorra le kíván számolni a rosszhiszemű vádakkal.

A szerző először számba veszi az érveket, majd a vonatkozó kínai, japán, olasz, francia, német és spanyol irodalom áttanulmányozásával folytatja. A kínai utazást kétségbe vonó, elenyésző forrás mellett számos olyan van, ami inkább arról tanúskodik, hogy Marco Polo valóban járt a távol-keleti országban - jutott a végső konklúzióra Vogel.

Kételyek már a 18. században is felmerültek a vitatott kínai utazást illetően. A kritikusok például gyakran elmondják, hogy az utazó nem tesz említést a kínai nagy falról. Igaz, a Nyugaton és Keleten ismert falat a Ming-dinasztia (1368-1644) építette fel, a korábbi struktúrák elpusztultak, elveszítve ezzel katonai funkcióját. A másik ellenérv, hogy Marco Polo utazótársait, apját és nagybácsiját nem említik a kínai források. Ez azonban eleve túlbecsüli a kínai krónikások pontosságát; azok ugyanis még a híres pápai követ, Giovanni de Marignolli (1290-1357) látogatását sem említik, pedig ő 32 fős kísérettel érkezett a császári udvarba.

Vogel azzal érvel, hogy egyetlen utazó sem ír olyan részletességgel a kínai pénzekről, a sótermelésről és -monopóliumról, mint Marco Polo. Ezeket az információkat - például hogy a papírpénz eleinte csak északon terjedt el, s volt, ahol kagylóval, sóval, arannyal és ezüsttel fizettek - a későbbre datált kínai források és régészeti kutatások is megerősítették. S mivel Marco Polo nem beszélt kínaiul, nem is tudott volna a későbbi forrásokból meríteni munkájához.

(http://mult-kor.hu)
 
 
0 komment , kategória:  Történelem  
Ez első szovjet mobiltelefonok.
  2012-11-10 13:10:41, szombat
 
 




 
 
0 komment , kategória:  Technika  
Tank a tóban.
  2012-11-10 12:24:42, szombat
 
  2000 Szeptember 14, kihúztak egy elhagyott szovjet építésű T34 a Johvi tó közelében Észtországban.
1944 februárja és szeptembere között nagy csatát vívtak a keskeny, 50 km széles, Narva front északkeleti részén Észtországban. Több mint 100.000 ember vesztette életét és 300.000 ember megsebesült. Csatában a 1944 nyarán, a tankot elfogtak és használt a német hadsereg. (Ez az oka annak, hogy a német jelöléseket festettek a tank külső oldalára.) 1944 szeptember 19-én német csapatok megkezdték a szervezett visszavonulás a Narva fronton. Azt gyanítják, hogy a tankot ezután céltudatosan hagyták a tóban.
























 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Pripyaty
  2012-11-10 11:41:09, szombat
 
 


































 
 
0 komment , kategória:  Fotók  
Jessica Alba fotók
  2012-11-10 10:45:12, szombat
 
 
















 
 
0 komment , kategória:  Filmek, Színészek, Sztárok  
Izraeli csajok
  2012-11-10 10:27:37, szombat
 
 
















 
 
0 komment , kategória:  Fotók  
Formula 1. 1951 Spanyol GP
  2012-11-01 15:16:30, csütörtök
 
  2. évad 8. Futam

Az 1951-es Formula-1-es világbajnokság szezonzáró futama a spanyol nagydíj volt.

Dátum 1951. október 28
Hivatalos elnevezés XI Gran Premio de España
Helyszín Pedralbes Circuit, Barcelona, Spanyolország
Versenypálya 6,316 km
Táv 70 kör, 442,120 km
Időjárás meleg, száraz

Időmérő edzés:

Poz. - Versenyző (Csapat) - Köridő
1 - Olasz Alberto Ascari (Ferrari) - 2:10.590
2 - Argentína Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo) - 2:12.270
3 - Argentína José Froilán González (Ferrari) - 2:14.010
4 - Olasz Giuseppe Farina (Alfa Romeo) - 2:14.940
5 - Olasz Luigi Villoresi (Ferrari) - 2.16.380
6 - Svájc Toulo de Graffenried (Alfa Romeo) - 2:16.400
7 - Olasz Piero Taruffi (Ferrari) - 2:16.800
8 - Német Felice Bonetto (Alfa Romeo) - 2:21.800
9 - Francia Robert Manzon (Simca-Gordini) - 2:23.810
10 - Francia André Simon (Simca-Gordini) - 2:24.600
11 - Francia Maurice Trintignant (Simca-Gordini) - 2:25.250
12 - Monaco Louis Chiron (Talbot-Lago) - 2:30.320
13 - Francia Philippe Étancelin (Talbot-Lago) - 2:31.000
14 - Francia Yves Giraud-Cabantous (Talbot-Lago) - 2:32.180
15 - Belgium Johnny Claes (Talbot-Lago) - 2:34.460
16 - Francia Georges Grignard (Talbot-Lago) - 2:36.580
17 - Spanyol Paco Godia (Maserati) - 2:37.450
18 - Spanyol Juan Jover (Maserati) - 2:41.990
19 - Thaiföld Prince Bira (Maserati) - 2:45.990
20 - Francia Louis Rosier (Talbot-Lago) - 2:46.780

Futam:

Az évad zárófutamára szintén új helyszinen került sor. A Spanyol nagydíjat Barcelonában rendezték meg. Fangio három pontos előnnyel Ascari előtt érkezett Barcelonába, González további négy ponttal volt csapattársa mögött. Fangio az előző évben megtapasztalhatta, milyen az, mikor az ember pontelőnyből veszíti el a világbajnoki címet az utolsó futamon. Fangio félelmei felerősödtek, mikor a tavalyi évadzáróval ellentétben már az időmérőn kikapott. Ascari szerezte meg a pole pozíciót, mögötte Fangio, aki mögött másik riválisa, a honfitársa, González várhatta a rajtot. (Egyébként érdekes módon a rajtrácson Ferrari-Alfa-Ferrari-Alfa-Ferrari-Alfa-Ferrari-Alfa sorrend alakult ki.) Fangio végül magabiztosan nyerte a futamot, ráadásul megfutotta a verseny leggyorsabb körét, esélyt sem adva a riválisainak. Mögötte González és Farina volt a befutó. Ascari körhátrányban lett negyedik.

Fangio tehát nemcsak megőrizte, növelte is előnyét, és végül magabiztosan megnyerte a világbajnoki címet.




A futam végeredménye:

Helyezés - Versenyző - Gyártó - Körök száma - Idő/Kiesés oka

1 - Argentína Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo - 70 - 2:46'54,10 (158,939 km/h)
2 - Argentína José Froilán González - Ferrari - 70 - + 54,28
3 - Olaszország Nino Farina - Alfa Romeo - 70 - + 1'45,54
4 - Olaszország Alberto Ascari - Ferrari - 68 - + 2 kör
5 - Olaszország Felice Bonetto - Alfa Romeo - 68 - + 2 kör
6 - Svájc Toulo de Graffenried - Alfa Romeo - 66 - + 4 kör
7 - Francia Louis Rosier - Talbot-Lago-Talbot - 64 - + 6 kör
8 - Francia Philippe Etancelin - Talbot-Lago-Talbot - 63 - + 7 kör
9 - Francia Robert Manzon - Simca-Gordini - 63 - + 7 kör
10 - Spanyol Paco Godia - Maserati - 60 - + 10 kör
Ki - Olaszország Luigi Villoresi - Ferrari - 48 - Gyújtás
Ki - Francia André Simon - Simca-Gordini - 48 - Motor
Ki - Belgium Johnny Claes - Talbot-Lago-Talbot - 37 - Baleset
Ki - Olaszország Piero Taruffi - Ferrari - 30 - Kerék
Ki - Francia Maurice Trintignant - Simca-Gordini - 25 - Motor
Ki - Francia Georges Grignard - Talbot-Lago-Talbot - 23 - Motor
Ki - Francia Yves Giraud-Cabantous - Talbot-Lago-Talbot - 7 - Baleset
Ki - Monaco Louis Chiron - Talbot-Lago-Talbot - 4 - Gyújtás
Ki - Thaiföld Prince Bira - Maserati-Osca - 1 - Motor
Ki - Spanyol Juan Jover - Maserati - 0 - Motor (Nem indult)

Statisztikák:

A versenyben vezettek:
Alberto Ascari 3 kör (1-3)
Juan Manuel Fangio 67 kör (4-70)
Ascari 2. pole pozíciója
Fangio 8. (R) leggyorsabb köre
Fangio 6. (R) győzelme
Alfa Romeo 10. (R) győzelme
Alfa Romeo 13. (R) leggyorsabb köre.
Paco Godia első versenye.



A világbajnokság végeredménye:

1. - Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo - 37 pont
2. - Alberto Ascari - Ferrari - 28 pont
3. - José Froilán González - Ferrari - 27 pont
4. - Nino Farina - Alfa Romeo - 22 pont
5. - Luigi Villoresi - Ferrari - 18 pont
6. - Piero Taruffi - Ferrari - 10 pont
7. - Lee Wallard - Kurtis Kraft-Offenhauser - 9 pont
8. - Felice Bonetto - Alfa Romeo - 7 pont
9. - Mike Nazaruk - Kurtis Kraft-Offenhauser - 6 pont
10. - Reg Parnell - BRM - 5 pont
11. - Luigi Fagioli - Alfa Romeo - 4 pont
12. - Consalvo Sanesi - Alfa Romeo - 3 pont
12. - Andy Linden - Sherman-Offenhauser - 3 pont
12. - Louis Rosier - Talbot-Lago-Talbot - 3 pont
15. - Toulo de Graffenried - Alfa Romeo - 2 pont
15. - Jack McGrath - Kurtis Kraft-Offenhauser - 2 pont
15. - Manny Ayulo - Kurtis Kraft-Offenhauser - 2 pont
15. - Bobby Ball - Schroeder-Offenhauser - 2 pont
15. - Yves Giraud Cabantous - Talbot-Lago-Talbot - 2 pont

Képek:Link




F1 - 1951 Pedrabeles GP - Highlights Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2012-11-02 06:58:15
feltöltő: vg999
nézettség: 1532
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: Formula, One, F1, Pedrabeles, 1951,
kategória: sport
leírás: The 1951 Spanish Grand Prix was a Formula One motor race held on October 28, 1951 at Pedralbes Circuit. It was the eighth and final round of the 1951 World D...

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!


 
 
0 komment , kategória:  Formula 1  
Julie Bell rajzai
  2012-11-01 13:35:29, csütörtök
 
 
















 
 
0 komment , kategória:  Művészetek  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 14 
2012.10 2012. November 2012.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 3 db bejegyzés
e hónap: 14 db bejegyzés
e év: 85 db bejegyzés
Összes: 1801 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 768
  • e Hét: 1413
  • e Hónap: 19661
  • e Év: 114268
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.