Regisztráció  Belépés
orsi1.blog.xfree.hu
"...az igaz embert egyedül az idő mutatja meg, míg a hitványra első percben ráfigyelsz. " --------- "A problémák azért vannak, hogy megoldjuk ... S. Orsi
1967.12.18
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 12 
Elrontották
  2013-05-30 17:33:21, csütörtök
 
  még a hétvégémet is.
Kezd nagyon elegem lenni már ebből.
Végre eljött a hónapok óta várt hétvége, hogy nincs semmi. Erre mit közöltek ma munkahelyen? Menni kell szombaton leltározni. Remélem kifizetik.

Még jó, hogy nincs tél... meg persze nem ilyen forró... (hogy nekem semmi se jó?? )





Inkább pihenni szerettem volna.....



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Da Vinci kód megfejtése 10.
  2013-05-30 17:29:19, csütörtök
 
  A Királyok imádása
Leonardo 1480-ban vállalta el a mű megfestését a Firenze közelében lévő San Donato a Scopeto-kolostor számára. A fizetségét egy bonyolult földügylet révén kapta volna meg, ám a megállapodás egyik kitétele szerint semmi nem járt neki, ha nem készül el időben a munkával. Leonardo, mint általában a határidős feladatoknál, nem tudta teljesíteni vállalását.
A festmény az újszülött Krisztust és anyját, Máriát felkereső három napkeleti királyt (vagy bölcset) ábrázolja. A hatvanhat emberből és tizenegy állatból álló tömegben egy pásztorfiú áll magányosan a kép jobb szélén, akiről azt tartják, hogy a fiatal Leonardót ábrázolja. A háttérben látható romok a pogányság hanyatlását jelképezik. Ez a szimbolika jellegzetes volt a korban. Ugyanakkor a festmény infravörös fénynél történő vizsgálata kimutatta, hogy néhány alak egy lépcsőt épít, ami egyesek szerint a reneszánszt jelképezi.
Mivel a festmény nem készült el, az okkerfesték alatt látni lehet a vázlatot, s így betekintést nyerhetünk Leonardo munkamódszerébe. A Királyok imádását mindig is Olaszország egyik legfontosabb festményének tartották. Egészen pontosan addig, amíg fel nem bukkant a színen Maurizio Seracini, a kiváló műelemző, aki közel harminc évet töltött műalkotások vizsgálatával. Az Uffizi Galéria bízta meg, hogy mérje fel, nem túl sérülékeny-e a Királyok imádása a restauráláshoz. Seracini ezután 2002. április 21-én a New York Timesban, Melinda Henneberger riporter kérdéseire válaszolva számolt be a döbbent világnak aprólékos vizsgálatai eredményéről. ,,A Királyok imádásán, ahogyan ma láthatjuk, egyetlen ecsetvonás sem a Leonardóé. Ami azt illeti, még csak nem is egy különösebben jó festő festette." Egyesek úgy vélték, Seracini egyszerűen csak szenzációt próbál kelteni. Ahogyan azt Dan Brown írja A Da Vinci-kódban, Seracini makacsul állítja, hogy a zöld és szürke vonalakat maga Leonardo húzta, ám felháborítónak tartja a gondolatot, hogy valaha is neki tulajdoníthatták a barna vonalakat. Érvelésében rámutat, hogy a Madonna jobb lábának hegyesek az ujjai és a sarka, a csecsemő lába úgy néz ki, mintha fából faragták volna, a haja pedig olyan, mintha paróka lenne rajta. Seracini szerint sértő az igen alapos anatómiai ismeretekkel rendelkező Leonardóra nézve, hogy évszázadokon át neki tulajdonították a festmény minden részét.
Elméletével egyetért a világ egyik vezető Leonardo-kutatója, Carlo Pedretti, a Los Angeles-i Kaliforniai Egyetem munkatársa is. Pedretti harminc éve ismeri Seracinit, és állítása szerint kétségtelen, hogy a legújabb vizsgálatok eredményei helyesek. ,,Abból, amit nekem mutatott", mondja Pedretti, ,,egyértelműen látszik, hogy Leonardo eredeti vázlatára ráfestett egy ismeretlen festő."
 
 
0 komment , kategória:  A Da Vinci kód megfejtése  
A Da Vinci kód megfejtése 9.
  2013-05-29 18:27:43, szerda
 
  Az Utolsó vacsora

Leonardót Ludovico herceg bízta meg azzal, hogy fesse meg az Utolsó vacsorát családi kápolnája és temetkezési helye, a milánói Santa Maria Bella Grazie refektóriumának falán. A freskó mérete körülbelül 10 x 5 méter, és háromévi munka után, 1498-ban készült el. A hagyománnyal szakítva Leonardo az összes apostolt az asztal egyik oldalára ültette, hármasával, azt a hatást keltve, mintha kis fókuszcsoportokat alkotnának. Az alakok mind nagyobbaknak tűnnek a valóságosnál, mivel az asztal túl alacsony ahhoz, hogy kényelmesen elhelyezkedhessenek mellette. Krisztust a mögötte lévő három ablak teszi a fókuszponttá, melyek közül a legnagyobb a feje és teste felső részét foglalja keretbe. Jézus teljes nyugalomban ül, míg az apostolok szemmel láthatólag izgatottak.
Leonardónak az jelentette a legnagyobb problémát, hogy megfelelő modellt találjon Júdás alakja számára. Több mint egy évig kereste a kellően gonosz arcot. Végül a Santa Maria Bella Grazie perjelének arcára esett a választása: ,,Egészen mostanáig megálltam, hogy a saját templomában tegyem nevetségessé". Soha nem kért engedélyt senkitől, hogy felhasználja arcát festményein, sőt modelljei nem is tudtak róla, hogy ez történt. Júdás az egyetlen alak a képen, aki nem Jézus felé hajol, keze pedig egy tál fölött lebeg, Jézus evangéliumi szavait illusztrálva: ,,Aki velem egyszerre nyúl a tálba, az árul el".
A freskó megszületése pillanatától kezdve rendkívül népszerű volt. Franciaország királyának annyira megtetszett, hogy az egész falat le akarta bontatni és Franciaországba akarta szállíttatni, ám túl bonyolult logisztikai problémákkal szembesült, ezért a festmény az eredeti helyén maradt.
Sajnos mára nagyon leromlott az állapota. Ennek részben az az oka, hogy a felhasznált kromatikus színek nem alkalmasak a falra történő festésre. A kép igen gyorsan romlásnak indult, és 1652-ben még egy ajtót is vágtak a közepébe! Ennek nyomai még ma is láthatók.
1796-ban Napóleon katonái istállónak használták a refektóriumot, és bár Napóleon megtiltotta, hogy bármiféle kárt tegyenek a freskóban, a katonák sárral dobálták meg az apostolokat. A teremben ezután szénát tároltak, s ha még ez nem lett volna elég, egy 1800-as árvizet követően zöld penész lepte be a festményt.
Mindezek ellenére a freskó még a szövetségesek 1943-as támadását is átvészelte, pedig ekkor elpusztult a refektórium teteje. A festményt homokzsákokkal próbálták megóvni, mégis súlyos sérüléseket szenvedett. 1954-ben teljes, aprólékos részletekbe menő restauráláson esett át. Az eredeti festék nagy része lekopott, lehetetlennek bizonyult az apostolok arckifejezését pontosan helyreállítani, az alakok körvonala viszont mindvégig látható maradt.
Az évszázadokon át zajló folyamatos romlás ellenére úgy tűnik, hogy a Krisztus jobbján ülő alak egy nő. Ahogy Dan Brown fogalmazott az ABC News Primetime Monday című műsorában, az Elizabeth Vargas által készített interjú során:

A festmények eredendően szimbolikus értelműek. Ami a festményen fellelhető ,,V" alakzat gondolatát illeti: a ,,V" már jóval Leonardo da Vinci előtt a nőiség szimbóluma volt. Ez a szimbólum itt nagyon szigorú, jelképes értelmében véve lényegében az anyaméh.

A ,,V" szimbólum mellett Magdolna és Krisztus alakja a ,,Magdolna" kezdőbetűjét, az ,,M"-et is megformálják. Ez sokkal tisztábban látható a festmény egyik másolatán, amit egy ismeretlen XVI. századi festő készített, s ami Belgiumban, a tongerlói Museo da Vinciben található. Ugyanakkor Bruce Bucher a ,,Megfejti-e a Da Vinci-kód Leonardót?" (New York Times, 2003. augusztus 3.) című cikkében rámutat, hogy az utolsó vacsora egyéb, korabeli firenzei ábrázolásain nemcsak az árulást hangsúlyozták jobban, mint ahogy azt az úrvacsora és a kehely teszik, hanem ,,Szent Jánost következetesen csodaszép fiatal férfiként ábrázolták, és azzal fejezték ki Jézushoz való szoros kötődését, hogy Jézus jobbjára ültették".
 
 
0 komment , kategória:  A Da Vinci kód megfejtése  
Ez a hét....
  2013-05-17 22:30:04, péntek
 
  ...eddig maga volt a pokol... Főleg a szerda.... Nem lehetne újra kezdeni? vagy inkább újrakezdés után átugorni ezt a pár napot? De most komolyan....
Most meg szakad az eső, dörög és villámlik... Milyen hétvégénk lesz? Remélem napsütéses... Jó lenne már végre némi színt is összeszedni, végül is mindjárt itt a nyár, a szolit nem nem igazán díjazom....



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Simán
  2013-05-13 21:37:32, hétfő
 
  Ma megint megjártam Csillebércet... a legnagyobb forgalomban mentem.... persze új útvonalra beszéltek rá, így hát simán el is tévedtem. Hiába no, nőből vagyok, vagy mifene lenne....
Holnap kiderül mennyi is az annyi, amiért mentem. Minden esetre jó sok
Szerintem holnap kisebbem hanyatt fog esni, ha meglátja a suliban
No, lépek, még vár rám valami

Egy ilyet azért még be tudnék falatozni :D



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Da Vinci kód megfejtése 8.
  2013-05-12 23:00:17, vasárnap
 
  A Mona Lisa

Ezt a festményt - talán a világ legismertebb festményét - 2003-ig a Louvre Denon-szárnyában, a Salle des Etatsban (az Államok termében) őrizték. Ezt követően áthelyezték egy másik, a látogatók hatalmas tömegét jobban befogadó terembe. Leonardo állítólag csak az ajkát tíz évig festette. Ez az egyetlen kétségkívül tőle származó portré, noha sem aláírás, sem dátum nem szerepel rajta. Mindemellett több néven is ismert. A franciák Le Joconde-nak, az olaszok pedig La Giocondának nevezik - mindkét kifejezés azt jelenti, hogy ,,vidám hölgy". Lehetséges, hogy ez volt Leonardo kedvenc képe, talán ezért vitte magával mindenhová, ahogyan arra Dan Brown is utal. Ugyanakkor az elképzelhető okok között szerepel az is, hogy a festmény sokáig befejezetlen maradt.
A festmény nyárfa táblára készült olajfestékkel, és a francia király eredetileg négyezer dukátért vásárolta meg. A Louvre-ba a francia forradalom után került. Napóleon a száműzetéséig a hálószobájában tartotta, ezután visszavitték a Louvre-ba. A kép eredetileg sokkal nagyobb volt - oldaltáblái két oszlopot ábrázoltak, melyek azt érzékeltették, hogy Mona Lisa egy teraszon ül.
Érdekes Dan Brown ötlete, hogy a Mona Lisa az ,,AMON L'ISA" kifejezés anagrammája, s így a női és férfi lényeg egységét fejezi ki. Ugyanakkor a név ugyanúgy lehet a ,,sol (és) anima" anagrammája is - ami azt jelentené, hogy ,,nap (és) lélek", s így a Nagy Constantinus korabeli Róma egyik legnagyobb vallására, a Sol Invictus-hitre (,,a győzhetetlen nap") utalna. A kereszténység sok hagyományt vett át ettől a vallástól. A modell kilétét illetően számos személy szóba jöhet. Akár még Dan Brown javaslata is igaz lehet, miszerint maga Leonardo látható a képen, ugyanis számítógépes grafikai vizsgálatokkal sikerült kimutatni, hogy erős hasonlóság áll fenn a Mona Lisa és Leonardo egyik önarcképe vonásai között. Mindazonáltal a legelterjedtebb nézet szerint a portré Madonna Lisa, Francesco di Bartolomeo del Gicondo feleségéről készült, megrendelésre.
Mona Lisa mosolya a modell kilétéhez hasonlóan igen rejtélyes. Egy olasz orvos szerint a hölgy kóros fogcsikorgatásban szenvedett, azaz alvás közben vagy stressz hatására nagy erővel csikorgatta fogait. Leonardo igyekezett szórakoztatni modelljeit festés közben, hogy minimális stresszhatás érje őket. E célból hat zenészt alkalmazott, továbbá egy fehér perzsamacskát és egy agarat tartott. A képen szereplő mosolystílust ugyanakkor Leonardón kívül több korabeli művész, például mestere, Andrea del Verrocchio is alkalmazta.
Vannak, akik szerint a festmény ,,unalmas", ám Leonardo új stilisztikai területet térképezett fel művével. Mona Lisát többek között az különbözteti meg a korabeli portréktól, hogy nem visel ékszereket. Leonardo azzal is eltért a kor konvencióitól, hogy fellazította a hagyományosan merev és formális portrépózt.
A sfumato festészeti stílus (amit a Sophie nevű szereplő ,,ködös"-nek nevezett A Da Vinci-kódban), amiben minden úgy jelenik meg, mintha köd lepné be, Leonardo festményeinek egyik fő jellegzetessége. Leonardo így fejezte ki a ,,megélt természetet". Dan Brown megjegyzi, hogy a festményen a horizont vonala egyenetlen, a bal oldalon alacsonyabb, mint a jobbon. Egyesek szerint Leonardo így hangsúlyozta ki a lét feminin, sötétebb felét. A festmény jobb oldalán egy tó látható, magasabban, mint a bal oldalon folyó patak. Amennyire tudjuk, Mona Lisa feje mögött egy vízesés lehet, ezen keresztül jut el a tóból a patakba a víz. Lehet, hogy ennél többet nem is érdemes ebbe a motívumba belelátni.
Amint arra Dan Brown is kitér, a festményt 1911-ben ellopták a Louvre-ból. Az olasz tolvaj Olaszországba vitte a képet. A hatóságok csak huszonnégy órával később fedezték fel az eltűnését, mivel azt hitték, hogy a hivatalos múzeumi fényképész dolgozik rajta. Ezután egy hétig tartott a Louvre átkutatása, de mindössze a képkeretet találták meg az egyik lépcsőházban. Két évvel később a tolvaj, Vincenzo Perugia 100 000 dollárért felajánlotta a festményt az Uffizi Galériának, s itt kiállításra is került, mielőtt visszavitték volna Párizsba.
Perugia a kép ellopásakor zárásig meghúzódott a Louvre egyik kisebb termében, majd beosont a Mona Lisa kiállítótermébe. Levette a képet a falról, és kivágta a keretéből. Ahhoz, hogy kijusson a múzeumból, szét kellett szerelnie egy elméletileg bezárt ajtó kilincsét. Perugia korábban a Louvre alkalmazásában állt képüvegezőként, így jól ismerte a múzeum elrendezését.
1956-ban egy elmebeteg látogató savat dobott a képre, és több évig tartott a helyreállítása. A festmény legutoljára 1974-ben került ki a múzeumból, amikor is Japánban állították ki. A japán kiállító hálája jeléül megajándékozta a Louvre-t azzal a vastag, háromrétegű üveglappal, ami ma is védi a golyóálló szekrényben tárolt képet. Mára megegyezés született arról, hogy a festmény soha többé nem kerül ki a Louvre-ból - túl nagy lenne a kockázat. Az alkotást folyamatosan 20 °C hőmérsékleten és 55 százalékos páratartalmon tartják. Beépített légkondicionálóval rendelkezik, és közel 5 kg szilikonzselé biztosítja, hogy ne történhessen változás a levegő állapotában. A szekrényt évente egyszer kinyitják, hogy megvizsgálják a festményt és elvégezzék a légkondicionáló rendszer karbantartását. A képet senki sem meri megtisztítani, nehogy megsérüljön, így a porréteg alatti színek sokkal ragyogóbbak lehetnek, mint amilyeneknek ma látjuk őket.

 
 
0 komment , kategória:  A Da Vinci kód megfejtése  
Már nem kell havazás
  2013-05-12 22:58:18, vasárnap
 
  Persze nálam most legalább 12 méteres hó van.
Valahogy nincs kedvem most semmihez igazán. Jól esne pár nap semmittevés.... Sok kilátásom nincs rá, csak az a baj, hogy érzem, a szokásos tavaszi vitaminhiány mellett a munka hullámaival történő küzdés kissé jobban kimerített.
Ma rájátszáson voltunk. Az első két meccs jkv-jének vezetését megúsztam, mert mi később kezdtünk. Na de 4 még megvárt
Végül a lányok a 2.helyezést szerezték meg. Szép teljesítmény ez, ha azt nézzük, hogy szeptemberben, mikor elkezdődött a kupa, fél évvel azelőtt újra szétszedték a csapatot, és lehetett jóformán a nulláról kezdenie az edzőnek felépíteni megint.....
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Da Vinci kód megfejtése 7.
  2013-05-06 20:13:45, hétfő
 
  A Sziklás Madonna


Dan Brown szerint a Sziklás Madonnát eredetileg a milánói San Francesco Grande-templom Szeplőtelen Fogantatás Testvériségének apácái rendelték meg. A megrendelés valójában ugyanannak a szervezetnek a szerzeteseitől származott. A Sziklás Madonna egyik változata a Louvre-ban található, ezt teljes mértékben Leonardo művének tartják. A londoni Nemzeti Galériában található másik változattal kapcsolatban korántsem ilyen határozott a szakértők álláspontja. Ez a kép sokkal ,,plasztikusabb" hatású, s ennek nyomán született az az elmélet, hogy valaki más is közreműködött az elkészítésében. A festmény nemcsak a szeplőtelen fogantatást ábrázolja, hanem azt is jól tükrözi, hogy keletkezésének idején milyen népszerűek voltak Firenzében a Keresztelő Szent Jánosról szóló legendák. A festmény a csecsemő Jézus és Keresztelő János első találkozását mutatja be. Mindkét gyermek Heródes hírhedt csecsemőmészárlása elől próbál menekülni. Keresztelő Jánost Uriel angyal oltalmazza. Leonardo tulajdonképpen egész életében kiemelt érdeklődést tanúsított Keresztelő János iránt. Az eredeti vázlatokon Uriel alakja erősen feminin vonásokat mutat, de magán a festményen sokkal inkább androgin jellegű.
A festmény nem a képi megformálása által keltett ,,rettenet" miatt váltott ki vitát. Keresztelő János Jézus Krisztus mentora volt, és az evangéliumok bizonyos feszengéssel írnak Krisztus János általi megkereszteléséről. Keresztelő János fontos szerepet játszott Jézus életében. A harmadik evangélium írója, Szent Lukács szerint unokatestvérek voltak. Áron leszármazottjaként János joggal formált igényt a papi messiás címre. Mivel Jézus egyszerre volt Áron és Dávid leszármazottja, mind a papi, mind a királyi messiás címet magának követelhette. Az unokafivérek tehát ugyanazon család spirituális és világi aspektusainak egyesítése révén a zsidók imáira adott választ testesítették meg. Mindemellett ez a helyzet a Makkabeus-dinasztia, Izrael utolsó királyi dinasztiája uralkodása idején alakult ki. Mindez nem illett a római katolikus egyház azon ,,tervéhez", hogy Jézust Isten fiaként állítsa be. Hogy is lehetett volna az, ha egy másik emberi lényre tanítójaként nézett fel?
Keresztelő János próféta volt, és megjövendölte, hogy el fog jönni egy királyi személy, aki a próféciát beteljesítve elűzi a Júdeát megszállva tartó rómaiakat. A római hatóságok emiatt olyan veszélyesnek tartották, hogy kivégeztették. Az, hogy ez az üzenet egyértelműen kiolvasható-e a képből, vitatható. A gyermekek egymáshoz képest elfoglalt helyzete nem tér el jelentősen a második változaton sem. A festmény kompozíciójának fő problémája abban rejlik, hogy az első változaton a szent alakok egyikének sincs glóriája - ezért találták elfogadhatatlannak a szerzetesek, s követeltek még egy változatot belőle.
A két változat között számos különbség van még, például az, hogy a második sokkal kékebb. Emellett Uriel keze, ami Dan Brown szerint vágó mozdulatot tesz Mária karomszerű keze mögött, nem Szent Jánosra mutat. Az első képen ez a mozdulat a János lefejezéséről szóló próféciára utalhatott.
Leonardót 1483. április 25-én bízták meg a festmény elkészítésével. Az igen szűk határidő a szeplőtelen fogantatás ünnepe, azaz december 8. lett. Leonardo a rá jellemző módon nem tudta tartani a határidőt, aminek két elhúzódó per lett a következménye. Lehetséges, hogy a művész a ma a Louvreban látható példányt XII. Lajos francia királynak ajándékozta, hálából a felmerülő jogi problémák elsimításáért. Emiatt még egy példányt kellett festenie. A szerzetesek aprólékosan előírták, mit szeretnének látni a képen:

Item, Miasszonyunk középen: köpönyege legyen aranybrokát és ultramarinkék. Item, ruhája legyen aranybrokáttal rakott karmazsin, olajfestékkel festve, finom lakkal borítva... Item, az Atyaisten: ruházata legyen aranybrokát és ultramarinkék. Item, az angyalok legyenek aranyozottak, redőzött szoknyájuk legyen olajjal kihúzva, görög módra. Item, a hegyek és a sziklák olajjal legyenek megfestve, sok színnel...

Mindazonáltal még ehhez képest is sok változtatás történt. Ma már tudjuk, hogy a festményt végül 1508. augusztus 18-án mutatták be, a honorárium pedig ugyanazon év októberében került kifizetésre.

 
 
0 komment , kategória:  A Da Vinci kód megfejtése  
Bűnözés volt....
  2013-05-06 20:12:43, hétfő
 
  .... tegnap és ma. Mert ünnepeltünk. Na nem egészen ilyen hiperszuper tortával, de nagyon fini volt. :)



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Da Vinci kód megfejtése 6.
  2013-05-05 13:44:55, vasárnap
 
  Leonardo 65 éves korában elfogadta a fiatal I. Ferenc francia király ajánlatát, és a szolgálatába lépett. Élete utolsó három évét cloux-i (a későbbi Clos-Lucé) kis rezidenciáján, a király Loire-völgyi nyári palotájának közelében töltötte. Címe ,,premier peintre, architecte et méchanicien du Roi" (a király első festője, építésze és gépésze) volt. Leginkább úgy kezelték, mint egy nagyrabecsült vendéget. Egyetlen festményt sikerült ekkoriban befejeznie, a Keresztelő Jánost, egyéb munkái nagyrészt kimerültek az udvari ünnepségekről készített vázlatokban. Tervezett egy kertpalotát a király anyja számára, de ezt a maláriaveszély miatt nem építették meg.
Leonardo da Vinci 1519. május 2-án halt meg Cloux-ban, és a saint-florentini palota kápolnájában temették el. A kápolna sajnos súlyosan megrongálódott a francia forradalom idején, s végül a XIX. században lebontották. Leonardo sírja így ma már nem látható. Birtokát legodaadóbb tanítványa, Francesco Melzi örökölte.
Leonardót többek között az egyik első rózsakeresztesként tartják számon, s egyik életrajzírója, Vasali ,,eretnek gondolkodású"-nak nevezte. Úgy tartják, ez az eretnekség abban is megnyilvánult, hogy Leonardo szerint Jézus Krisztusnak volt egy Tamás nevű ikertestvére - és az Utolsó vacsora című festményen valóban két, szinte teljesen azonos Krisztus-alak látható. A balról a második alak határozottan hasonlít a középen ülő Krisztusra, és sokan úgy vélik, hogy Tamást ábrázolhatja.
Robert Langdon, Sophie Neveu, Leigh Teabing és A Da Vinci-kód egyéb szereplői Leonardo számos művéről tesznek említést. A legfontosabbak ezek közül:

A Vitruvius-tanulmány

Da Vinci Vitruvius-tanulmánya legutóbb (és kétségtelenül legnagyobb példányszámban) az olasz egyeurós érmén jelent meg, jelezve, hogy a szimbólum népszerűsége mára sem fakult meg. Ez a rajz látható jelen könyv borítóján is. Maga Leonardo így írt a vázlatról:

Vitruvius, az építész azt mondja az építészetről szóló művében, hogy az emberi test méretei a következők: 4 ujj tesz ki 1 tenyeret, és 4 tenyér tesz ki 1 lábat, 6 tenyér tesz ki 1 könyököt; 4 könyök teszi ki egy ember magasságát. Ezen túl 4 könyök tesz ki egy lépést, és 24 tenyér tesz ki egy embert. Az ember kinyújtott karjainak hossza megegyezik a magasságával. A haja tövétől az álla hegyéig terjedő szakasz egytizede a magasságnak; az álla hegyétől a feje tetejéig terjedő szakasz egynyolcada a magasságának; a mellkasa tetejétől a haja tövéig egyhetede az egész embernek. A mellbimbótól a fej tetejéig egynegyede az embernek. A váll a legszélesebb részén egynegyede az embernek. A könyöktől az ujjhegyig az egyötöde az embernek; és a könyöktől a hónalj hajlatáig egynyolcada az embernek. A teljes kézfej az egytizede az embernek. Az áll hegyétől az orrig, illetve a hajtőtől a szemöldökig terjedő távolsága egyforma, s a fülhöz hasonlóan az arc egyharmada.
 
 
0 komment , kategória:  A Da Vinci kód megfejtése  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 12 
2013.04 2013. Május 2013.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 12 db bejegyzés
e év: 185 db bejegyzés
Összes: 5821 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 321
  • e Hét: 1246
  • e Hónap: 7118
  • e Év: 235983
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.