Belépés
jupiter21.blog.xfree.hu
" Elég, ha megértjük, hogy mindannyian valamilyen célból vagyunk itt, és elég, ha elkötelezzük magunkat ennek a célnak. " Paulo Coelho "Né... Keller Istvánné
1946.04.10
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
Spirituális tanítások - Szabó Judit honlapja
  2014-01-19 14:48:52, vasárnap
 
  Link...

Szellemi valóság- belső utazás : Link---
 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria : Videók,linkek  
HAMVAS BÉLA : a beavatás hét fokozata
  2014-01-19 12:31:02, vasárnap
 
  Scientia sacra

A földi lét varázslat és a földi élet csupa összetévesztés. A földi ember azonosítja magát, éspedig kényszerből és szükségből a nehéz anyagi testtel, a természettel, az idegtesttel, a tudattalan emlékezettel. A beavatottnak ezeket az összetévesztéseket mind fel kell ismernie. A felismerés nem nyugodt, személytelen, vagy szemlélődő tevékenység, hanem az összes erők legmagasabb fokú erőfeszítése. Minden réteg küszöbén őrség áll. Ez az őrség a daimon. A daimon a sors őre. A daimonokat az őskori hagyomány a bolygókról nevezte el. Az ember hét körön süllyedt az anyagi létbe, és hét körön át kell visszatérnie. Ez a hét kör a világegyetemben a bolygók hét körének felel meg. Ezen alapszik az asztrológia. A Hold a fizikai test, a Merkúr az értelem, a Vénusz a lélektest, a Nap az érzékelés, a Mars az életerő, a Jupiter a cselekvés, a Szaturnusz a gondolkozás.

Az első három réteg a nehéz test, az idegtest, és a tudattalan felszámolása. Ez a három réteg a földi léthez tartozik. A felszámolás itt sem jár nehézség nélkül.

Az összefüggés alapja a hetes szám. Az út, amit az ember megtett, amíg nehéz anyaggá vált. Az asztrológia megmutatja, hogy az emberi lélek milyen úton szállt alá. Ha a mester ezt az utat látja, meg tudja mondani, milyen utat kell megtennie visszafelé. Meg tudja mondani, hogy milyen daimonnal fog találkozni, hol milyen harcot kell vívnia. Az asztrológia csak a legnagyobb és legmélyebb összefüggésekben érthető. A beavatottnak meg kell ismerkednie daimonjával, hogy le tudja küzdeni. A daimon mint Indiában mondják a lélek karmikus angyala, és a lelket nem ereszti vissza. Az embert arra kényszeríti, hogy az életet az ő parancsa szerint élje. S ha valaki meg akar szökni előle, bosszút áll. Ez a küzdelem teljesen belső, láthatatlan. Ha a tanítvány a daimont megnevezi, az a szolgája lesz. A hét bolygó körét a hermetikus hagyomány a Teremtő hét lélegzetének nevezi. Ez a hét lélegzet a beavatás hét lépcsője, a hangsor hét hangja, a szivárvány hét színe, a Mithras-misztérium hét fokozata.

Az első fokozat a tanítványt elragadja, fölemeli. Ez a tudat kitágulása. Az anyagi énből való kilépés. Az anyagi világ merő varázslat, az érzéki látásnak a valósághoz nem sok köze van.

A második fokozat a levegőből a bolygók körébe való átlépés. Az egység, a tiszta szellemi távlat előérzete, ami az ésszerű gondolkozásban nyilatkozik meg.

A harmadik fokozat, amikor a tanítvány a bolygók köréből kilép, és a Sarkcsillaghoz érkezik. Az ész, és az érzékek számára értelmetlen képek, az emberi sors tulajdonképpeni urai. Mert az ember fölött igazi hatalma nem az érzéki képnek, nem az ésszerűségnek, hanem a belső képvilágnak van. Itt azonosulnak, és válnak el nem az ésszel megfogható tények, hanem az észfölötti alakok, amellyel az emberi én magát folyton azonosítja. Itt élnek a kollektív emlékezet képei. Itt alakulnak ki az érzelmek, ösztönzések, melyek az embert sorsába vezetik. A jóslás, a távolbalátás, az előérzet is ebből a körből valók.

A negyedik lépcső vezetését a Nap veszi át. A Nap az égi világosság. Ez a mítosz köre. A mítosz világának érvényessége nemcsak az egész emberiségre, hanem minden időre és a lét minden fokára kiterjed. A mítosz túllép az emberiségen. A mitikus látás ismeri a démonokat, isteneket, angyalokat, túlvilágot, halottakat. A mítosz végtelenül világosabb, intelligensebb, éberebb, mint az ész, vagy a belső érzék.

Az ötödik fokozaton a beavatott találkozik a Sors-szüzekkel. Ez az ideák világa. Az ideának a mítosszal ugyanolyan viszonya van, mint az értelemnek az érzéki tapasztalattal. Az ember úgy gondolja, hogy az egyetlen valóság az érzéki tapasztalat. A mítoszt és az ideát absztraktnak találja. Az értelem mint az érzéki világ alapelveinek, törvényeinek felismerése. Az idea nem egyéb, mint a mítosz kozmikus képvilágában az alapelvek és a törvények felismerése. A mítosz még képszerű, az ideában már nincs kép, csak ragyogó alak.

A hatodik fokozaton az emberi lélek találkozik a Sarkcsillag őrével. Ezt nevezik okkult körnek, vagy a tiszta szellem csarnokának. Már érti a mítosz az idea világát. Itt minden értelem csődöt mond. Itt az értelem számára felfoghatatlan, anyagtalan lebegés közepén a lélek tanácstalanul áll. Nem lát irányt, célt, ésszerűséget, formát, csak fényességben tündöklő könnyű imbolygást.

A hetedik az eksztázis foka. A tudat teljes átemelése az isteni világa. Mithra isten megjelenik és a visszatérő lelkeket fogadja. Ez a megváltás. Ez az abszolút. Nincs változás, nincs mozgás, nincs én, csak a lét. A lélek most megnyugszik. Tudja, hogy megérkezett.

SCIENTIA SACRA


Read more: http://spiritizmus.hupont.hu/19/hamvas-bela-scientia-sacraa-beavatas-het#ixzz2qqK 9qwJS



 
 
0 komment , kategória:  Író - Hamvas Béla  
EGYIPTOMi SZIMBÓLUMok
  2014-01-19 12:16:13, vasárnap
 
 



Link...



 
 
0 komment , kategória:  Ezotéria :Szimbólumok,mandalák  
ÁRPÁDházi SZENT MARGIT
  2014-01-19 11:24:38, vasárnap
 
 
Klissza (Dalmácia), 1242. +Nyulak szigete (ma: Margitsziget), 1270. január 18.

Atyja IV. Béla király, Szent Erzsébet testvére, anyja Laszkárisz Mária bizánci hercegnő volt. Margitot még a szíve alatt hordozta édesanyja, amikor a tatárok Batu kán vezetésével, 1241-ben Wahlstattnál megsemmisítették a németek és lengyelek egyesült seregét, majd a vértől és a győzelmi mámortól megittasodva betörtek Magyarországra. Béla király megkísérelte föltartóztatni őket a Sajónál, de borzalmas vereséget szenvedett, s Dalmáciába kellett menekülnie. A szülők végső szükségükben a születendő gyermeket Istennek ajánlották. És a lehetetlen megtörtént: messze Belső-Ázsiában meghalt a nagykán, s Batu a Duna-Tisza táján meghódított hatalmas területeket hátrahagyva, összegyűjtötte lovasait, és sietve távozott kelet felé, hogy le ne késsen az osztozkodásról.

Béla és Mária nem vonakodott fogadalmát teljesíteni: amikor Margit hároméves lett, átadták a domonkos nővéreknek Veszprémben.

A domonkosok rendi családja, amelyben Margit felnövekedett, még csak néhány évtizede létezett. Még telítve volt az első buzgalom frissességével és töretlenségével. Amíg a prédikáló testvérek bejárták Spanyolországot, Dél-Franciaországot és Észak-Olaszországot, tanítottak, koldultak, eretnekekkel vitatkoztak, addig a Szent Domonkos szabályait követő női kolostorok a belső, misztikus jámborság őrhelyei voltak. Szűz Mária bensőséges szeretete, a szenvedő Megváltó iránti nagy odaadás, valamint a megalkuvás nélküli vezeklő szellem voltak lelkiségük jellegzetes vonásai. A vezeklés mindenekelőtt a szeretet önfeláldozó tetteiben, betegek gondozásában, bélpoklosok ápolásában nyilvánult meg.

Ebben a szellemben nőtt fel Margit. Béla király, leánya részére új kolostort építtetett a Duna egyik szigetén (Nyulak szigete, ma Margitsziget), Buda közelében. Itt tett fogadalmat Margit 1254-ben. Különböző kijelentései értésünkre adják, hogy a tizenkét éves leány tudta, mit tesz, amikor letette fogadalmát Humbert rendfőnök előtt. Isten kétszer is nagyszerű lehetőséget adott neki arra, hogy az egész világ előtt bebizonyítsa: ő teljesen szabadon és szívének teljes odaadásával szentelte magát az Úrnak. Kétszer is lett volna rá lehetősége, hogy Rómától felmentést kérjen a fogadalma alól. Atyja ugyanis kétszer is fölkereste a kolostorban házassági ajánlattal, mindkét alkalommal biztosítva őt arról, hogy a fölmentést Róma minden bizonnyal meg fogja adni, hiszen a kilátásba helyezett házasságok igen nagy politikai előnyökkel járnának. Az első kérő a lengyel király volt, a második Ottokár cseh király. Margit mindkettőt határozottan visszautasította. Ottokárral azonban atyja sürgető kérésére egy bemutatkozás erejéig találkozott. A cseh király a találkozás után tudatta vele, hogy szépsége a rendi ruha ellenére is elbűvölte. Margit erre meglehetős fölháborodással azt mondta a nővéreknek: inkább levágatja az orrát, hogysem még egyszer ilyen hűtlenségnek kitegye magát. Atyját pedig emlékeztette arra, hogy ő ajánlotta föl egykor Istennek, és a cseh királyság összes kincsével és dicsőségével együtt siralmas látvány ahhoz az országhoz képest, melyet az ég és föld Királya ajánl neki, aki az ő jegyese egyszer s mindenkorra.

Szentté avatási aktái megmaradtak, s nővér- és kortársainak, élete tanúinak sok értékes és hitelt érdemlő vallomását is tartalmazzák. Értésünkre adják, hogy Margit számára magától értetődő volt a szabályok szigorú megtartása, a kemény önsanyargatás, s a legnyomorúságosabb, utálatot gerjesztő betegek szolgálatában való hősies kitartás. Nagyon gyorsan és erélyesen leszoktatta nővértársait arról, hogy benne bármi módon is a királylányt tiszteljék. Egy szolgáló, akit csodával határos módon mentett meg a megfulladástól, a szentté avatási akták szerint így tanúskodott: ,,Margit jó és szent volt, mindnyájunk példaképe. Alázatosabb volt, mint mi, szolgálóleányok.''

Életének alapszabálya egészen egyszerűen hangzik, de a három egyszerű tétel az evangélium egész tökéletességét magában foglalja:

Istent szeretni,

magamat megvetni,

senkit meg nem utálni, senkit meg nem ítélni.

Isten rendkívüli imameghallgatásokkal és csodákkal jutalmazta odaadását. Margit bírta a jövendölés adományát is. Bizonyított példa, hogy atyjának II. Osztrák Frigyessel Stájerországért folytatott harcában a győzelmet előre megmondotta. Nyilvánvalóan a fátyol alatt is IV. Béla odaadó leánya maradt. Nem hagyta ugyan politikai érdekből férjhez adatni magát, de az utolsó nagy Árpád-házi uralkodó messzemenő terveivel és erőfeszítéseivel szoros kapcsolatban volt. Talán ebben a kapcsolatban és közös felelősségben látta életének igazi értelmét. És ez az elhivatottság olyan vezeklő életre ösztökélte, ami ma nekünk szinte öngyilkosságnak tűnik. Egykor Istennek ajándékozták, mivel atyja azt hitte, ezáltal kieszközölheti Magyarország megszabadulását a tatároktól. Amikor Margit elég idős volt ahhoz, hogy önmaga felől szabadon döntsön, megerősítette ezt a fölajánlást. Remélte, hogy Isten elfogadja őt, mint elfogadta valamikor Krisztus áldozatát, akinek haláláról ezt mondja az Írás: jobb, ha egy ember hal meg, mint hogy az egész nép elvesszen.

Huszonnyolc éves korában halt meg, szeretettől és vezekléstől elemésztve. Halála óráját derűs arccal előre megmondotta a nővéreknek. Boldoggáavatási perét sohasem fejezték be, de tiszteletét 1789-ben hivatalosan is engedélyezték. 1943-ban avatták szentté.

Életét az 1300-as évek elején írták meg, s Ráskay Lea domonkos apáca másolatában maradt ránk egy 1510 körüli kódexben. Az alábbiakban ebből közlünk néhány részletet:

,,Mert eloszlott vala néminemű malaszt az ő orcájában és néminemű malasztos, megért erkölcs az ő tekintetében, úgy, hogy sem kemény beszédekkel, sem lágy beszédekkel nem láttatnék megváltoztatni... Gerjedez vala ez nemes szent szűz az isteni szerelemnek tüzével, és meggyulladván, imádkozék vala szüntelen, oly ha minden közbevetés nélkül, úgy, hogy napnak első idejétől fogva az konventnek ebédének ideiglen szünetlen imádságban marad vala meg.

És mennyével felülmúl vala mindeneket nemességgel, annyéval inkább erőlködik vala magát megalázni ez nemességes szent szűz, magyeri királnak nemes leánya. Hetet tart vala az konyhán, főz vala az szororoknak, fazekat mos vala, tálakat mos vala, az halakat megfaragja (lepikkelyezi) nagy hidegségnek idején, úgyhogy az nagy jeges víznek hidegségétől ez gyenge szűznek az ő kezének bőre meghasadoz vala és a vér kijő vala az ő kezéből, és némikoron bekötik vala az ő kezét az ő nagy fájdalmáért. Az konyhát megsepri, fárd hord vala hátán, vizet merét vala és ő maga az konyhára viszi vala.

Éjjel fölkel és úgy hallgatja vala, ha valamely szoror nyög, és hozzámegyen, megkérdezi. Némelyeknek bort hevít, némelyeknek ruhát melegít, és odateszi, hol az betegnek fájdalma vala. Ha kedég valamely az szororok közül meghal vala, tehát ez szent szűz mindaddig el nem megyen az meghalt szorornak testétől, mígnem eltemettetik vala. Hanem az holttestnél imádkozik, és oly igen nagyon siratja, nagyobban hogynem mintha őneki testi atyjafia volt volna.

Esmég ez szent szűz vala mindenben szegénységnek szeretője és megtartója és igen szeret élni vala szegénységben. Őneki ruhája, kápája vala igen ő és megszakadozott, és foltos vala. És némikoron ez szent szűz az sárból veszen ki posztódarabokat, és azzal foltozza vala meg köntösét, kápáját.

Ez szent szűz eszében forgatja vala gyakorta és néha egyebekkel is beszéli vala az ő nemzetének, eleinek életüket és életöknek szentségét. Azaz: Szent István királnak életit... Szent Imre hercegnek is ő életit... Szent László királnak életit... Szent Erzsébet asszonynak, az ő szerelmes nénjének szentséges életit... Ilyenféle gondolatokban és szólásokban foglalja vala magát ez szent szűz, és nagy magas fohászkodásokat vonszon vala az ő szívének belső részéből, és kéré vala ez szenteknek esedezésüket, hogy az ő érdemüknek miatta és az isteni ajándoknak, malasztnak miatta érdemlene lenni az ő nyomuknak és érdemöknek követője.

Mikoron az ő nagy keserűségét látnák szororok, olyha őrajta könyörülvén, úgymondnak vala őneki:

Mi tenéked benne? Mit gondolsz vele? Mire hogy minden történetért te tennen magadat gyötröd?

Tehát ez szentséges szűz Szent Margit asszony az ő szívének mélységéből vonszván nagy fohászkodást, ezen képpen felele:

Az anyaszentegyház, minden hív kereszténynek anyja az ő drágalátos tagiban metéltetik és igen keményen gyötretik. És ti azt mondjátok énnekem: Mi tenéked benne? Nemde nem ő szült-e keresztvíznek miatta újonnan engemet, ti veletek öszve?! Nemde az ő leányai közül való vagyok-e én? Bizonnyal az vagyok!

Mikoron jutott vala ez szentséges szűz az ő betegségének tizenharmad napjára, egy szombat napon... meggyullada ez méltóságos szűz az mennyei jegyesnek szerelmében: kit kéván vala, kit szolgál vala, kit mindeneknek felette szeret vala, kinek szerelméért mind atyját, anyját és ez világi országnak birodalmát elhagyta vala. Az ő ártatlan lelkét, szentséges, méltóságos lelkét ajánlván az ő Teremtőjének, az ő édességes, kévánatos jegyesének, elnyugovék az Úrban.''
Istenünk, szüzesség kedvelője és őre, kinek jóvoltából szolgálód, a mi Margitunk a szűzi tisztaság ékességét a jó cselekedetek érdemével egyesítette, kérünk, segíts, hogy lelkünk épségét az üdvös bűnbánattal visszanyerhessük!

 
 
0 komment , kategória:  Vallás - Szentek  
A félelem belső ellenségünk
  2014-01-19 11:04:41, vasárnap
 
  Életünk folyamán sok mindentől félünk. Betegségtől, öregségtől a haláltól. Aggódunk, hogy elveszítjük állásunkat, bevételi forrásunkat, és szegények leszünk. Félünk magától a változástól, egy új munkakörtől, egy új otthontól vagy éppen egy új kapcsolattól. Van, akiben az magány lehetősége, míg másokban a tömeg kelt félelmet. Tartunk attól, hogy mások nem fogadnak el minket, esetleg majd nyilvánosan bírálnak, megaláznak bennünket. A félelem az ember ellensége. Megzavarja belső békéjét és harmóniáját. Elszívja életerejét, energiáit, gyengeséget okoz, és gátat képez a fejlődésében.

A félelemnek két formáját ismerjük. Az egyik a természetes félelem, amikor életünket fenyegető helyzetbe kerülünk. Ez egészséges életösztön. Adott helyzetben akár életet is menthet. A természetes félelem az emberi haladás, fejlődés útját egyengeti. A félelem másik formája nem természetes, nincs kézzel fogható kiváltó oka, nevezzük ezt képzelt félelemnek. A lelki eredetű félelem forrása legtöbbször visszavezethető a gyermekkorba. Ebben az időszakában keletkeznek magvai, és a tudatalattiban szunnyadnak, majd bizonyos idő elteltével a csírái előtörnek a fellépő stressz, vagy krízis hatására.

A szorongás és az aggodalom a félelem következményei. A félelem bizonyos fajtái befészkelik magukat a tudatalattiba. Ilyenkor az ember minden ok nélkül aggódik. Elméje folyamatos nyomás, feszültség alatt áll, míg a félelem el nem múlik, amikor is az elme visszanyeri békéjét. A pánikszerű félelem fertőzőbb a koleránál vagy a tífusznál. Volt, ahol az atombomba híre ilyen, pánikszerű félelmet okozott. Az emberek elhagyták a házaikat, és falura költöztek, menekülést remélve.

A pszichológusok azon a véleményen vannak, hogy nem létezik teljes félelemmentesség, és az erre irányuló erőfeszítések csak korlátozott eredményt hozhatnak. Ez téves álláspont. A pszichológusok nem rendelkeznek transzcendentális tapasztalattal. A tökéletes bölcset, aki Brahman tudattal rendelkezik, nem érintheti a félelem. Az Upanishádok mennydörgő hangon állítják: “A félelemmentes Brahman megismerője maga is mentes lesz minden félelemtől".

Félelem csak a dualitásban létezik. Hogyan is félhetne bárki, aki már megtapasztalta a dualitás mentességet. A szattvikus bátorság, mely az Önvaló bölcsességéből ered, egyedül valós bátorság. Tény, hogy a félelem léte glorifikálja a bátorságot. Nem lenne értéke a jóságnak, ha a rossz nem létezne. Az egyik oldalnak nincs súlya a másik nélkül. Ebből eredően mindennek ezen a világon két oldala van. Dvandvas (ellentétpár) azért létezik, hogy mozgásban tartsa a világot.

A félelem illúzió, nem létezhet. A bátorság örök, nemhalhat meg. Minden ember, aki a földre születik veszélynek, természeti csapásnak van kitéve. Ezért hát, ó ember, vértezd fel magad bátorsággal, és türelemmel. Állhatatosság, bátorság, lélekjelenlét átsegít téged minden veszélyen. Mint ahogyan a sziklára, mely szilárdan áll a tengerparton, a nekizúduló hullámok nincsenek hatással, így az embert, aki bátorsággal megáldott, a szamszara (a létforgatag) sötét, veszélyes hullámai sem érinthetik. Hajlíthatatlanul kiállja a próbatételeket, és győzedelmeskedik felettük.

A félelem fenyegetése rémuralom a szíven. Élj erényes életet. Higgy istenben. Légy jó. Szolgálj szeretettel. Meditálj. Semmi sem fog megrémiszteni. A halál ura félni fog tőled. Még a halál réme sem fog gyötörni. Ne tartsd rémületben saját lelkedet képzeletbeli félelmekkel. Ezekből balszerencse és hibák származnak. A bátortalan ember a félelme által veszélynek teszi ki önmagát. Számtalan halált hal, még életében. Légy vidám és jókedvű. Ne engedd meg a szívednek, hogy elmerüljék a szertelen gondolat által teremtett félelemben. Önbizalmad és a hit segít. Az istenek gyermeke vagy. A fény gyermeke vagy. A hallhatatlan Brahman leszármazottja vagy. Csikard ki születésed előjogait! Szállj harcba Ó Ember! Védanta oroszlánja vagy!

A félelem egy érzelem (Vritti) az elmében, mely akkor keletkezik, amikor az ember élete külső körülmények hatásaként veszélyben forog. Az emberi reakció erre a félelemérzés, melynek külső jelei lehetnek a sápadt arc, a szívdobogás, a végtagok remegése, a fokozott verejtékezés, a beszéd elcsuklása illetve az elme tompulttá válása.

A félelem okai a “nem ismerés" és a kötődés, melyek együtt járnak, mint egy ikerpár. Az ember belekóstolt a tiltott gyümölcsbe, és saját érzékei rabszolgájává vált. Megfeledkezett eredeti, isteni lényegéről, amikor a tudatlanság örvényébe került. A végtelen, félelemtől mentes Brahman átváltozott egy korlátolt Jivává, aki azonosul fizikai testével, és azt, mint hangszert használja az érzéki örömszerzéshez.

A kisebbségi érzés a félelem egy másik ága, mely a magabiztosság, az önbizalom hiányát eredményezi. Az ember félelmet érez azokkal szemben, akik fölötte állnak tehetségben, erőben, rangsorban, avagy éppen hatékonyságban. A tehetetlenség érzése lesz úrrá rajta.

Testi elváltozás illetve fogyatékosság, az alacsony fizikai, ill. szellemi teljesítmény, a gyermekkorban elszenvedett hibás nevelés is lehetnek a félelem kiváltó okai.
Aki elméjének nyugalmát kínok között is megtartja, aki nem sóvárog földi örömök után, és aki megszabadult a kötődéstől, félelemtől és haragtól, azt bölcsnek nevezzük.
Kötődsz a töltőtolladhoz, könyveidhez, ruháidhoz, nagyobb értékeidhez. Ezek által a félelem bekúszik az életedbe. Aggódsz, hogy esetleg elveszíted őket. Fogadd be tehát a következő gondolatokat: Minden tárgy illuzórikus, halandó, és fájdalmat okozó. Kötődésed folyamatosan enyhül, később teljesen megszabadulsz tőle józan belátással.
Minden embernek van valamiféle képzelt félelme. Maya senkinek sem engedi meg, hogy nyugodtan pihenjen. Vágy, harag, kapzsiság, féltékenység, büszkeség és gyűlölet izgatja. Most a félelem szítja a világnyi lángot. Olajt önt a három 1 Taapaas lángjára. Az ember ugrik, és majomtáncot lejt. Egy percig sincs nyugta.

A valós alapú félelmeink mintegy öt százalékot tesznek ki. Képzelt félelmeink kilencvent. A képzelt félelmek betegségeket okoznak, elszívják az ember energiáját, okai a folyamatos izgatottságnak, az alacsony szintű életerőnek, szorongásnak, rossz közérzetnek, az összhang hiányának. Az ember retteg a járványoktól. Aggodalmaival, hogy a baktériumok bejuthatnak, vagy esetleg már be is jutottak a szervezetébe, komoly rombolást végez. Önmagát teszi a járvány áldozatává.

Néhányan aggódnak, hogy talán elveszítik állásukat. Mások azon töprengnek, hogyan alakulhat a sorsuk szerettük halálát követően. Megint mások nyugtalankodnak, hogy az üzletük esetleg csődbe megy. Se vége se hossza a képzelt félelmeinknek.

Ülj le egy kis időre. Gondold át a helyzetet logikusan. Tarts önvizsgálatot. Meglátod, minden képzelt félelmed elillan. Az elméd megtéveszt téged a képzelt félelmeiddel. Tanulj meg gondolkodni, megkülönböztetni, mérlegelni, tervezni. Fejleszd a lelki erődet. Légy csendes tanúja elméd színjátékának. Az elme lesben áll, mint egy tolvaj. Rá fogsz jönni, milyen módon tévesztett meg a hosszú évek során, és arra hogy ennek a félelemnek nincs valós alapja.

Amilyennek gondolod magad, olyanná válsz. Gondolataid, eszményeid nyomán alakul az életed.

Forrás: http://lelkunktitkai.lapunk.hu






A sóterápia alkalmazási módjai : Link
 
 
0 komment , kategória:  **** Egészséges életmód**  
Békesség
  2014-01-19 07:48:44, vasárnap
 
 


,,Békességet hagyok néktek; az én békességemet adom néktek: nem úgy adom én néktek, amint a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, se ne féljen!" (János evangéliuma 14:27).



,,Semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és könyörgésetekben minden alkalommal hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat az Isten előtt. És az Istennek békessége, mely minden értelmet felülhalad, meg fogja őrizni szíveiteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban" (Filippi 4:6-7).




A legjobb, legszebb dolgokat a világon se nem láthatjuk, se nem érinthetjük meg... a szívünkben kell éreznünk őket!


A Biblia azt mondja a Róma 12:4-5-ben: "Ahogy a mi testünknek is több része van és minden résznek megvan a maga feladata, úgy van ez Krisztus testében is. Mi a test különböző részei vagyunk és mindannyian egymáshoz tartozunk."


 
 
0 komment , kategória:  Idézetek - Lelki béke  
Egyiptomi képek
  2014-01-19 07:27:01, vasárnap
 
 



































 
 
0 komment , kategória:  Képek - Egyiptom  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
2013.12 2014. Január 2014.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 144 db bejegyzés
e év: 872 db bejegyzés
Összes: 26968 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1635
  • e Hét: 4135
  • e Hónap: 12805
  • e Év: 68738
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.