Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 21 
Sorban állunk, várunk
  2014-09-14 18:53:01, vasárnap
 
  Sorban állunk, várunk

Feladta: 2014, szeptember, 12


Magyarországon immár senki és semmi nincs biztonságban a Hatalomtól. Aki ellenáll, azt azonnal, aki kiszolgál, azt pedig kicsit később teszik lapátra. De lapátra teszik, az biztos!

Fokozódó hányinger - ezt érezheti mindenki, aki ép erkölcsi érzékkel követi nyomon a magát “Magyarország Kormányá“-nak nevező hatalmi vállalkozás tetteit. Aki figyel, láthatja azt a folyamatot, mint válnak elébb relatívvá, osztán pedig semmivé a Legalapvetőbb Erkölcsi és Jogi Normák.

Kezdetben még “csak" a hazudozásokkal és a sandaságokkal találkozhattunk. Azzal, hogy egy szűk csoport érdekére bandzsító, elképesztően disznó jogszabály meghozatalába valamiféle nemes társadalmi célt hazudtak bele. Osztán ez kiegészült azzal, hogy ha a Jogrendnek ezek nem feleltek meg, akkor azon módosítottak és nem a rendelkezésen (ezt meg ugyi nem Jogtiprásnak, hanem “Hősies Szabadságharcnak" hazudták). Ez a módszer végül abban csúcsosodott ki, hogy ma már nem számít semmiféle bírói ítélet, nem számít semmilyen nemzetközi egyezmény és kötelezettség: a jogtiprás Alaptörvénnyé, a szabálykerülés pedig Alapszabállyá vált. Ezt, tehát az alig leplezett Önkényt hazudja a hatalom Rendnek, Illiberális Demokráciának. Az ez ellen küzdőket pedig Idegen Érdekek Kiszolgálóinak, tehát Hazaárulóknak, akikkel szemben minden eszköz, módszer megengedett ... persze csakis a Szent Cél, a Közjó érdekében!

Az Egyházügyi Törvény és annak máig húzódó története kitűnő példája annak, miként képzeli el ez a Modern Illiberális Demokrácia a Jogállamiságot. Három esztendővel ezelőtt a kormány és a Törvényhozás úgy döntött, egyfajta revíziót hajt végre a magukat egyházként definiáló szervezetek között megvizsgálandó: valóban tagjaiknak szakrális és nem csupán vezetőik anyagi igényeit elégítik-e ki. Mivel az addig eltelt húsz esztendőben mindenki hallott már rémtörténeteket a híveiket és a Közkasszát kifosztó “Bizniszegyházakról“, a cél elvileg vitathatatlan volt.

Ámde hamar kiderült, hogy itten valójában nem erről vagyon szó. Hanem arról, hogy a Maffiaállam hatalmi céljait kiszolgáló/támogató felekezeteket (tehát a valódi bizniszegyházakat!) “szakrális monopolhelyzetbe" hozzák, kitiltva az “egyház" kategóriából az azok számára konkurenciát jelentő vallási csoportosulásokat.

E célhoz volt “méltó" az alkalmazott módszer is. Az elbírálás nem objektív szabályok alapján történt (a szakminiszter és az illetékes parlamenti bizottság szubjektív, tehát önkényes állásfoglalása), a végső ítélet (az országgyűlési képviselők minősített többségének igenlő szavazata) ellen pedig semmiféle fellebbezésnek, külső fórumhoz fordulásnak helye nem lehetett. Ámde ez már annyira sértette még a Maffiaállam által önmagának alkotott Tákolmányt is, hogy azt, az egyébként szinte korlátlanul szervilis Alkotmánybíróság is kénytelen volt megsemmisíteni. A hatalom válasza erre: a szabálytalan törvényt az Alapszabály részévé tették, amelynek bírálatára, koherenciájának vizsgálatára idehaza semmiféle jog- és igazságszolgáltatási fórum nem jogosult! (Ez egyébként az a bizonyos “Tuskó Hopkins-módszer“!)

A Kitaszítottaknak így nem volt más választásuk, mint az Emberi Jogok Európai Bíróságához fordulni, beperelvén az államot azért, mert jogalkotásával megfosztotta őket a szabad vallásgyakorlás alapjogától. A Bíróság természetesen a javukra ítélt, s másodfokon is kimondta a jogsértés tényét.

Egy tisztességes állam ilyenkor fejet hajt és orvosolja az általa elkövetett hibát. Nem úgy, mint a “miénk", amelyik az utolsó utáni pillanatban is foggal-körömmel ragaszkodik a saját, immáron hazugságnak bizonyult elméleteihez. Sőt, azokat továbbiakkal tetézi, lévén az európai, emberi jogi Egyezményt saját hatáskörében átírni nem tudja (betartani pedig nem akarja!).

A strassbourgi ítélet kommentárjaként ugyanis Dicsőséges Kormányunk emberminisztériumának illetékes államtitkársága egy olyan nyilatkozatot adott ki, amelyet még a legcivilizáltabb kocsmában is azonnali orrbetöréssel szokás “honorálni". Szerintük ugyanis az Ítélet úgymond beleillik bizonyos “nemzetközi érdekcsoportok Magyarországgal szembeni támadássorozatába“. Maguk a pereskedő kisegyházak pedig nem a jogaikért, hanem csupán a megszerezhető kártérítésért fordultak a Bírósághoz. Céljuk tehát “az adófizető magyar emberek megkárosítása", amelyben “aktívan részt vesz egy magát emberi jogvédőnek beállító szervezet, amely az utóbbi időben egy másik ügy kapcsán is elhíresült“. Ezek után az államtitkárság odáig vetemedik, hogy “Európában példaértékű“-nek nevezi a magyar Egyházügyi Törvényt, amely nem csak engedélyezi, de nagyvonalúan támogatja is a vallási felekezeteket. ... Hát mit mondjak? No comment!

Sokáig nem értettem, hogy miért soroltak olyan egyházakat is a Kitaszítottak közé, amelyek egyébként minden szempontból megfeleltek a Törvényben szereplő, objektív kritériumoknak, napi tevékenységük során pedig soha nem fogalmaztak meg érdemi, avagy nagyobb “tömeghatást" kiváltó kritikákat a hatalommal szemben. A botrány elkerülése végett, miért nem voltak inkább nagyvonalúak, amit sokkal jobban lehetett volna “kommunikálni", mint a nemzetközi térre is kiszivárgó skandalumot? Kezdetben arra gondoltam, ez csupán a saját passzióira krőzusként költekező Orbán-kormány szokásos zsugorisága: minek adjon ki ilyen célra akár egyetlen fillérrel is többet a szükségesnél. Később rájöttem, hogy mivel ezeket az egyházakat megvásárolhatatlannak, annak vezetőit pedig túlzottan tisztességeseknek tartották, nem merték megkockáztatni, hogy majdan, a “bevett felekezet" tekintélyére támaszkodva ezek a vallási csoportosulások elvszerű kritikákat fogalmazzanak meg a Maffiaállammal szemben. Orbán és társai egyre fokozódó paranoiája már évvekkel korábban is ott tartott, hogy az ilyesminek még a lehetőségét is ki köll küszöbölni!

A “Norvégbűnöző" civil szervezetek is pont ezen, fokozódó elmeállapotnak köszönhetik a hónapok óta tartó és a napokban már-már a legszélsőbb határig eldurvuló vegzatúrájukat. Kezdődött ez azzal, hogy Dzsentri Dzsoni, ügyvezető miniszterelnök bejelentette a kormány igényét az úgynevezett “Norvég Alap" és a “Norvég Civil Támogatási Alap" anyagi forrásai feletti ellenőrzésére. Erre a donorországoktól az ökölből kimeresztett középső ujj volt a válasz, illetve az NA finanszírozásának leállítása. Erre a kormány kitalálta, hogy az NCTA lényegében közpénz (az is, csak nem magyar!), az ennek elosztására pályázati úton kiválasztott Ökotárs Alapítvány közpénzekkel gazdálkodik, tehát a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal jogosult annak kontrollálására. Erre egy újabb középső ujj volt a válasz. Reakció: az Ökotárs nem civil programokat, hanem egy bizonyos ellenzéki pártot finanszíroz. Mivel ennek sem volt hatása (pontosabban volt, de a várthoz képest ellentétes), a szokásos karaktergyilkolászáshoz, tehát a kriminalizáláshoz folyamodtak: sikkasztás, hűtlen kezelés, tiltott pénzintézeti tevékenység jellemzi az NCTA pénzeit elosztó és az azokból részesülő szervezeteket.

Ennek lett következménye, hogy hétfőn egy közel ötven(!) fős rendőri különítmény egyszerűen lerohanta elébb az Ökotárs hat(!) munkatársát, aztán annak könyvelő cégét, majd az informatikai rendszerét gondozó vállalkozást, illetve az egyik társalapítvány, a Demnet irodáját. Onnan pedig elcipeltek minden létező iratot és adathordozót, még azokat is, melyeknek közük sem volt a KEHI-féle, alig pár nappal korábbi feljelentéshez. Utóbbi egyébként “ismeretlen tettes" ellen szólt, így jogos volt az egyik érintett “norvégbűnöző", a kisegyházak strassbourgi perében is már megemlített Társaság A Szabadságjogokért alapítvány azon kérdése: ha a KEHI egyébként nem ismeri az “elkövetőt", akkor a rendőrök honnan tudták, hová köll menniük, ki küldte őket pont ezekre a címekre? Mindezt természetesen közérdekű adatigénylés címén, amire KEHI - az Orbán-kormány valamennyi minisztériumára és intézményére jellemző módon - nem válaszolt, mire a TASZ rögvest be is perelte eme nemes bürót.

(Szegény TASZ ezzel azonban csak tovább tetézte már eleddig is számos bűneit. Seszták Ágnes “újságíró" szerint ugyanis ez a “feljelentés" - mármint a TASZ-é - csakis azt a célt szolgálja, hogy megfélemlítse a rendőrséget, elbizonytalanítsa a választókat és ráijesszen mindenkire, aki akárcsak megnyikkanni merne az ilyen alapítványok működési szabálytalanságainak ügyében! ... Nem viccelek, ezt a nevezett skríbler tényleg így írta le. Kötélidegzetűek és mazochisták kedvéért ihol az eredeti cikk! ... Ehhöz sem fűznék kommentet, önmagát minősíti az egész!)

No erre a KEHI rögvest felszívta a vizet és válaszolt is. No nem a TASZ kérdésére, hanem annak “megfélemlítő" támadására. Ebben pedig az áll, hogy a hivatal “kiterjesztette a Norvég Alappal kapcsolatos vizsgálatot az Ökotárs Alapítvány által a Svájci - Magyar Együttműködési Program keretében kapott, illetve egyéb költségvetési forrásból származó támogatásainak ellenőrzésére is“, azaz csitítás helyett (vélhetően Felsőbb utasításra) inkább fokozza a botrányt. Osztán következik a szokásosan nyálkás, gusztustalan karaktergyilkolászás, a zembereket elszörnyülködtetni kívánó denunciálás:

“... az Ökotárs Alapítvány 2008 óta vesz részt a Norvég Alap forrásainak szétosztásában, 2008 és 2013 között 2,5 milliárd forint közpénz sorsáról döntött. Az alapítvány nyilvánosan közzétett beszámolói alapján megállapítható, hogy ugyanebben az időszakban a saját működésére közel 180 millió forint közpénzt költött úgy, hogy átlagosan mindössze 6 munkatársat foglalkoztatott, és eközben 111 millió forint nyereségre tett szert. (...) Az 1994-ben 200 ezer forintos induló vagyonnal alapított alapítvány 2013 végére 469 millió forint saját tőkét halmozott fel, vagyis a vagyona nem egészen 20 év alatt az eredeti több mint 2000-szeresére nőtt“.

Majd ezt követően (ami szerintem inkább a reklámja és nem a befeketítése volt az alapítványnak!) következik a nemesen hazug felháborodás és a konklúzió:

“Az Ökotárs Alapítvány, mint ,,civil szervezet" valójában közfeladatot ellátó szervként közpénzt oszt szét, így az ezzel a tevékenységgel kapcsolatos adatok a hatályos magyar jogszabályok szerint közérdekből nyilvánosak, vagyis azokat bármely magyar állampolgár jogosult megismerni - hangsúlyozza a hivatal. Ennek ellenére az alapítvány a tevékenységével kapcsolatos számos kérdésben hónapok óta titkolózik. (...) A Kehi a Norvég Alapból származó támogatások szétosztása és felhasználása terén már az eddig rendelkezésére bocsátott adatok alapján is átláthatatlan döntéshozatalt, fegyelmezetlen elszámolást, illetve esetenként súlyos visszaéléseket tapasztalt. Ezért terjesztették ki a Norvég Alappal kapcsolatos ellenőrzést az Ökotárs Alapítvány által a Svájci - Magyar Együttműködési Program keretében kapott, illetve egyéb költségvetési forrásból származó támogatásainak ellenőrzésére is.“

Nettó hazugságok, alpári denunciálások: ezzel operál ez a hatalom és ezzel tartja fent önmagát. No meg és egyre inkább a nyílt törvényhozási/hivatali/rendőri erőszakkal. Ebben pedig segítségére van az a számos szervezet (pl.: egyházak, alapítványok, pártok, politikusok, magánszemélyek), amelyek azt hiszik, ha beállnak a sorba, akkor nem csak sérthetetlenséget, hanem haszonélvezetet is biztosítanak maguknak. Ámde hatalmasat tévednek mindahányan!

Ahogy egyre nő Orbán hatalma, úgy fokozódik az “étvágya" és a paranoiája is. Aki tegnap segített neki egy “korlát" lebontásában, az ma már egy leküzdendő ellenség (lásd például a kitűnően dokumentált Orbán-Simcska háborút, vagy a Hallgatói Önkormányzatok esetét ... utóbbiról itt egy kitűnő írás!). Aki ma segít a tegnapi szövetséges lapátra tételében, az holnap lesz Aljas Áruló, Idegenszívű Bérenc, Népellenség. És ugyanez vár holnapután a holnapira mindaddig, amíg el nem fogynak a potenciális szövetségesek, a baksisra ácsingózó, amorális gerinctelenek. Amíg el nem emészti önmagát az elmebajos túlhatalom.

Mindnyájan állunk a sorban és várunk. A “Lapát"-ra! Ha valakinek így könnyebb: Lázár János miniszterelnökségi miniszter már majdnem a legelején van!

... és ezt ...

... szendamondja!

http://szendamondja.wordpress.com/2014/09/12/sorban-allunk-varunk/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nemzeti krumplileves
  2014-09-14 18:47:37, vasárnap
 
 
2014. sze 14.
Nemzeti krumplileves
írta: Edgar Swan

Gondolkodom a diktatúráról és a demokráciáról.

Nem vagyok filozófus, sem politológus, sem napkeleti bölcs. Amit gondolok, azt az én egyszerű, hétköznapi agyammal gondolom, mint szimpla liberális, zsidó, cigány, hazaáruló, idegen ország ügynöke, fizetett provokátor, agitátor, kultivátor.

A mindent jól átlátó, hozzáértő, független zsenik ( álcából vízvezeték szerelők, zöldségesek, tanárok, nyugdíjas vasutasok) kommentjeikben harsány kacajjal szokták nyugtázni, ha az orbáni országlást diktatúrának meri nevezni valaki. A fizetésért hurráoptimistákkal most ne foglalkozzunk.

Mert szerintük az mélységesen demokratikus dolog, ha szabadon lehet demonstrálni és még főbe se lövik az embert a helyszínen.

Az is a demokrácia egyik ismérve, hogy nem jön éjjel ama bizonyos, sokszor megénekelt, mítikus fekete autó azokért, akik beszélni, írni merészelnek az országban uralkodó állapotokról. Talán a hatóság majd átnyálazza az illető bevallásait, kicsit lerohanja valamelyik erőszakszervezet, némileg beviszik kihallgatni, megvádolják ezzel-azzal.

Mi több, akár még Orbánt is lehet szidni (úgysem tud róla, a környezete kínosan óvja a kritikától), vagy bármely, szabadon választott politikust.

Sajtószabadság van, hiszen nem hurcolják börtönbe az ellenzéki újságírókat. Legfeljebb megmotozzák, lejáratják, rabosítják, kirúgatják.

Bárki szabadon nyilváníthat véleményt, tüntethet, demonstrálhat. Fejenként 5 rendőr vigyáz a biztonságukra, meg is örökítik őket a családi album számára.

Az ember kommentelhet bátran, akár még a facebookon is like-olhat, ha úri kedve úgy hozza. Az a néhány spontán reagáló, aki a porba próbálja alázni, megfenyegeti és hasonló demokratikus módon vitázik, igazán nem számít. Akkor sem, ha az illetők misztikus módon reggeltől estig képesek minden felületet figyelni és ott teremni, ahol bírálják a rendszert. Biztosan lottómilliomosok és hobbiból védik a kicsit sem védtelen kormányt.

Az meg egyenesen a demokrácia csúcsa, hogy minden hülye vezethet blogot, leírhatja a gondolatait, véleménye lehet. Akár még olyan is, ami nem egyezik a kormány által meghirdetett és melegen ajánlott véleménnyel.

Biztosan én gondolom rosszul, de számomra ez még nem demokrácia. Csupán olyan diktatúra, emelyben a hatalomnak bizonyos (minimális) játékszabályokat be kell tartania.

Nem azért, mert a hatalom belátja és tiszteletben tartja az alapvető szabadságjogokat. Fenéket! Azért tart be minimális szabályokat, mert az Unió, habár szinte eszköztelennek tűnik az orbáni rezsimmel szemben, egy komoly fegyverrel mégis rendelkezik.

Jelesül: náluk van a pénzesláda kulcsa. Arra a pénzre pedig szükség van.

Nem azért, hogy fejlődjön az ország. Nem oktatásra, nem egészségügyre, nem fejlesztésekre, nem a gazdaság élénítésére, nem a civil szféra erősítésére.

Mindezek nem fontosak, sőt, kifejezetten károsak a hatalom számára.

A pénz azért kell, mert ha az elapad, nem lesz mivel tömni a renszer kiépítésében aktív szerepet vállaló háttérembereket. Az ő zsebük pedig kulcsfontosságú a hatalom megtartásában. Ha az országot magáncégként használó gazdasági hatalmasságok a politikai hatalom ellen fordulnak, abba bizony bele lehet bukni.

Ezért nem táncolhat ki az ország az Unióból, ezért kell olykor lenyelni a békát. Az Uniós források nélkül percek alatt államcsőd következne be. Bármennyire büszkék vagyunk a túrórudinkra, pálinkánkra, akácunkra, abból nehezen lehet működtetni egy országot. Még a mostani, minimum szinten sem menne a dolog. Nem hinném, hogy a nyugdíjrendszer összeomlása, a robbanó infláció, a bérek kifizetésének megszűnése, az egészségügy azonnali csődje, a bankok leállása, a szociális katasztrófa, az elkerülhetetlen éhezés aggasztaná a hatalom jelenlegi birtokosait.

Inkább a beruházások lefagyása, a támogatások megszűnése és ebből egyenesen következően, a most bőven csörgedező, baráti zsebekbe áramló milliárdok elveszítése megengedhetetlen.

Úgy gondolom tehát, diktatúra van. Álságos, sunyi diktatúra. Közmegegyezésen alapuló, a társadalom egy részének aktív közreműködésével kiépített diktatúra. Néhány ember anyagi érdekeit szolgáló, néhány csoport politikai mindenhatóságát fenntartó, a társadalom fásultságára, érdektelenségére, közönyös önzésére, félelmére, olykor ostobaságára épített diktatúra.

Nem hiszem el, hogy létezhet illiberális demokrácia. Üres demokrácia. Olyan, mint a száraz víz, a hideg tűz. Értelmetlen és számomra értelmezhetetlen.

Orbán Viktor és barátai, rokonai, ismerősei, üzlettársai személyes anyagi és politikai érdekből prostituálták az országot.

Elfoglalták a Parlamentet, maguknak sajátították ki és alakítják a jogrendszert, érdekeik szolgálatába állították a médiát, magánvállalkozásként használják a gazdaságot, ellenőrizhetetlenné tették az ország működését.

Pofátlanul, gátlástalanul és teljesen nyíltan, az arcunkba röhögve foglalták el az egész országot.

Az egyház készséges közreműködésével építgetik örökre szóló hatalmukat. A jogra hivatkozva, azt személyes érdekeik szerint átírva, kiforgatva nyomták térdre az egykor szabadságra vágyó, egységes európai értékeket valló, a demokrácia iránt valamikor elkötelezett országot. Ordas hazugságokkal etetik, aki hajlandó a kezükből enni. Aki erre nem kapható, azt hazaárulónak, külföldről fizetett álcivilnek, bukott baloldalinak, szánalmasan vergődő egykori kommunista funkcionáriusnak állítják be. Mindegy, hogy ebből mennyi igaz és mennyi nem.

Nem számít semmi. Az sem, hogy minimum elképesztő az újra harsogó hazaárulózás, a haldokló nyugat ócsárlása, a példaként ismét elénk állított orosz nemzet nagyságának fényezése, az értelmiségiek sárba rántása, az oktatás durva központosítása, a közvagyon állami kézbe, onnan pedig baráti zsebbe juttatása.

Szánalmasan ismerős a rendőrség, az ügyészség aktív részvétele a kritikus hangok elfojtásában, a demonstrációkon felbukkanó sokszoros rendőri túlerő, a rendőri kezekben megjelenő kamerák a tömegre (mindegy, mekkora tömeg) irányítva, a sajtó egyre nyíltabb fenyegetése, az ellenzéki gondolkodók degradálása. Ismerős a mindent elsöprő sikerpropaganda, a rágalomhadjáratok, koncepciós perek sora. A renitensek megbüntetése, a jó elvtársak jutalmazása.

Ami nem ismerős, az a ország lakóival szembeni tökéletes érdektelenség. A szociális rendszer teljes felszámolása. A hatalom birtokosainak, azok rokonainak, ismerőseinek leplezetlen, nyílt és gátlástalan mohósága. A jogrend személyre szabása. Messze vagyunk már a "krumplileves legyen krumplileves" puritán gondolatától.

Ma már bányák, szőlők, sportcsarnokok, szántóföldek, ingatlanok, cégbirodalmak, adókedvezmények, milliárdos megbízások, átcsatornázott Uniós források, kivágott erdők és beszántott vetések, trafikok, kaszinók kellenek.

Ma már határtalan arrogancia, gőg és pofátlanság, a jog mögé bújó szemérmetlen és gátlástalan úrhatnámság van.

Az odáig renben, hogy nálam demokrácia van. A hatalom tesz rám, én meg teszek a hatalomra.

Én szabad vagyok, mert nem függök a politkától.

De ez a demokrácia, ez a szabadság csak a kerítésig tart, mert ami azon túl van, arra rátelepedett az orbáni rezsim. Rátette a szőrös mancsát és hatalmas darabokat tépve, határtalan étvággyal zabálja.

Ez pedig nem jó így.

Nagyon nem jó.

http://orditok.blog.hu/2014/09/14/nemzeti_krumplileves
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Magyarország 2014....vagy amit akartok!
  2014-09-14 18:44:54, vasárnap
 
  A világ pénztárcája a kezükben van, de még a szegény Magyarország szerény adóforintjai is kellenek a hétpróbásoknak.

Magyarország 2014....vagy amit akartok!

Lázár János együttműködő hangulatúként jellemezte a Parlamentben tartott zárt tanácskozást, és a Mazsihisz elnöke is fontos lépésnek nevezte, hogy egy háromnegyed éve megszakadt párbeszédet tudtak folytatni.

"Az együttműködés újrakezdése volt talán a legfontosabb" - mondta a miniszter, aki a felmerülő kérdések közül megemlítette a magyarországi holokauszt-túlélők anyagi-szociális helyzetét, a magyarországi zsidó temetők ügyét, valamint a holokauszt megjelenítését a köznevelésben. Emlékeztetett, négy témát a kormány kezdeményezett, négyet pedig zsidó szervezetek.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Elkaptuk Lázárt a fogadóóráján
  2014-09-14 18:21:11, vasárnap
 
 
Elkaptuk Lázárt a fogadóóráján

G. Szabó Dániel
2014. 09. 13. 19:33

Elmentünk Lázár János hódmezővásárhelyi fogadóórájára, egy kisgyerekes anyuka és egy cukorbeteg néni között negyedórát mi is beszélgettünk a miniszterrel. Három dologról kérdeztük: az Ökotárs elleni KEHI-vizsgálatról, a külföldi útjairól és arról, hogy lesznek-e nemzeti italboltok. Közben kiderült, hogy az oroszokkal hol szokott tárgyalni, és hogy mit tart hibának.

Ki rendelte el az Ökotárs elleni KEHI-vizsgálatot?
A KEHI nem árulta el

A Társaság a Szabadságjogokért közérdekű adatigénylést nyújtott be, többek között azt kérdezték, hogy ki utasította a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalt a vizsgálatra. A KEHI erre a kérdésre nem válaszolt, ezért a TASZ pert indított.

Májusban a KEHI kiadott egy közleményt, amiben azt írták, hogy a "Miniszterelnökség felkérésére" folytatják le a vizsgálatot.

Ezt csak a miniszterelnökség rendelheti el, nem egy nagy titok, a miniszterelnökséghez tartozik a KEHI.

Mikor rendelték el a vizsgálatot?

2014 májusának második felében.

Ön szerint rendben zajlik a vizsgálat?

A KEHI elnöke minden héten egy írásos tájékoztatót készít arról, hogy milyen vizsgálatokat folytatnak. Azt jelezte, hogy minden a jogszabályoknak megfelelően zajlik és szeptember végére, a határidőre le fogja zárni a vizsgálatot, ami az ellenőrzéssel kapcsolatos. A vitapont, hogy a KEHI a norvég-magyar relációban vizsgálódhat, vagy nem. Ezen indult el az ,,attack".
DSC 9576
Fotó: Bődey János

A norvégok azt mondják, hogy a Magyarországgal kötött nemzetközi szerződés szerint csak ők vizsgálhatják a pénzek elköltését.

A nemzetközi szerződés szerintem nem rendelkezik erről egyértelműen, és van egy nemzetközi szerződés a nemzetközi szerződésekről, egy bécsi egyezmény, azonban az sem ad eligazítást az ügyben.

Önök szerint a Norvég Alapból folyó pénz közpénz, magyar közpénz?
A KEHI szerint nem kell keresztülfolynia a költségvetésen

A TASZ közérdekű adatigénylésére adott KEHI-válaszból úgy tűnik, hogy a KEHI szerint nem folyik keresztül a központi költségvetésen a norvégok pénze. A levélben a TASZ többek között kérte a KEHI-t, hogy jelölje meg azt a költségvetési sort, amiben megjelennek a norvég pénzek.

A KEHI erre annyit válaszolt, hogy ,,a Hivatal minden, nemzetközi szerződés alapján kapott támogatás és segély felhasználását ellenőrizheti, függetlenül attól, hogy az a központi költségvetésben megjelenik-e."

A kérdésnek azért van jelentősége, mert a TASZ szerint a KEHI csak akkor vizsgálódhat nemzetközi szerződés alapján érkező pénzek után, ha azok keresztülfolynak a költségvetésen. A KEHI szerint a civil szervezet téved.

A hivatalos norvég álláspont szerint a Norvég Alap civil szervezeteket támogató részében nincs magyar közpénz.

Ez nem kérdés. A magyar költségvetésen keresztül kerül kifizetésre, így az államháztartási törvény értelmében közpénznek minősül. Ami pedig az államháztartási törvény hatálya alá esik, azt a KEHI-nek joga és lehetősége vizsgálni. Csupán azt nem értem, miért fáj ennyire, hogy valaki belenéz ezekbe a papírokba. Milyen titok van ott, amit nem láthat a nyilvánosság? Azt gondoltam, hogy a válasz nem egyfajta titkolózás vagy bujkálás lesz, hanem sokkal inkább az, hogy mindent nyilvánosságra hoznak az érintettek.

De nyilvánosságra is hoztak egy csomó mindent, feltették a honlapjukra.

Hozzanak mindent nyilvánosságra, akkor minden kétely eloszlik, és kiderül, hogy az őket feljelentők, a vesztes civilek, akik a kormányhoz vagy más szervezetekhez fordultak tévedtek. Vesztes és nyertes civilek között zajlik ez a vita.

Az, hogy hozzanak mindent nyilvánosságra, az a miniszterelnökségtől is egy szép gesztus lenne...

...az egy nagyon jó elv, maguktól tanultam...

...például a londoni, svájci, vagy olaszországi utakra vonatkozóan.

Természetesen, hogyha azok közpénzből lettek volna kifizetve, akkor nyilvánvalóan kötelező lenne.
DSC 9605
Fotó: Bődey János

Miért, ki fizette ezeket az utakat?

Mindegyiket kifizettem.

De eredetileg nem a miniszterelnökség fizette ezeket az utakat?

Eredetileg a miniszterelnökség fizette, majd jeleztem, hogy ez hiba, mert ezek nem a nyilvánosságra tartozó közfeladat ellátását szolgálják. Közcélú utak voltak, de utána magam kifizettem, innentől kezdve úgy hiszem, hogy a nyilvánosságnak ehhez semmi köze nincsen.

Mikor fizette ki?

A nyáron, pontosan meg tudom magának mondani, ha ez az interjúhoz kell, akkor a befizetési bizonylatot előkeresem.

Jó, az például jó lenne!

Kifizettem az utakat, mert az újságírónak szíve joga, hogy indít egy bírósági eljárást, bár nem vagyok abban a helyzetben, hogy a magyar nyilvánosságot tájékoztatni tudjam arról, kivel találkoztam. Három találkozóról beszélünk, egyet Észak-Olaszországban, Milánóban, a másikat Svájcban, Zürichben a harmadik pedig Londonban bonyolítottam. Az ügyfelek, a partnerek akikkel találkoznom kellett - mind a három állami érdekből került megszervezésre - jelölték meg, hol legyen a találkozó.
lazarbizonylat

Hol voltak ezek a találkozók, Londonban például melyik szállodában szállt meg?

Van ennek jelentősége?

Nagy az az összeg, amit az állam erre költött, és ezért érdekes, hogy milyen szállodában szállt meg.

Az utazás költségeit én fizettem.

De csak azért, mert per indult.

Azt nem tudjuk. A per vége előtt kifizettem.

Tehát anélkül is visszafizette volna, hogy per indult volna?

A per vége előtt kifizettem.

Ha nem indul per, akkor is visszafizette volna?

A per vége előtt kifizettem.

Akkor is visszafizette volna, ha nem indul per?

Természetesen! A pereskedés még folyamatban van.

Hogy dönti el, hogy mit fizet vissza és mit nem?

Alapvetően a saját pénzemből utazom. Nézze meg, mennyit utaztam, és ön is láthatja: a legkevesebbet utazó kormánytagok közé tartozom.
DSC 9535
Fotó: Bődey János

Hogy dönti el azt, hogy amit előre megfinanszíroz Önnek az Állam, azok közül később mit fizet vissza az államnak?
Nyolc hónappal a negyedév vége után

A befizetési bizonylat dátuma szerint 2014. május 28-án fizette be Lázár János a közel kétmillió forintot, míg a három utazás közül a legutolsó, az olaszországi 2013. júliusában volt.

Július a harmadik negyedévbe tartozik, ennek szeptemberben van vége. Ettől számítva nyolc hónappal később fizette be Lázár a kétmilliós összeget, azután, hogy az Origo cikkezni kezdett az utazásokról.

Lázár egyébként majdnem harmincezer forinttal többet fizetett be, mint amennyibe a miniszterelnökség által közzétett adatok alapján az utazások kerültek.

Negyedévente kapok a munkatársaim utazásairól egy kimutatást. Volt már rá példa, hogy megkértem a saját kollégáimat, vagy magam azt tartottam fontosnak, hogy bár éppen akkor a repülőjegyet vagy az utat kifizette a Magyar Állam, de mégse így legyen, hanem fizesse ki mindenki magának. Amióta kormányzati munkát végzek, negyedévente átnézem, hogy az állami vezetők, akik az én portfóliómba tartoznak, hogyan és mi módon utaznak.

És azon, hogy Ön ott közfeladatot látott el, vagy sem, az nem változtat, hogy később visszafizette az összeget.

Nem változtat ezen.

Ezért azt meg lehet kérdezni, hogy hol szállt meg és milyen jellegű emberrel találkozott. Nem pontosan, de milyen ügyben és milyen tisztségviselővel.

Ezt le is írtam a bíróságon.

Azt, hogy melyik szállodában szállt meg?

Nem, azt írtam le a bíróságon, hogy mi volt az utak célja, és hogy kivel találkoztam. Körülírtam azt, hogy ennek milyen jellege volt Londonban, Milánóban vagy Zürichben.

És Londonban milyen típusú tárgyalásokat folytatott?
Lázár, a gigaminiszter

Lázár János alá olyan sok terület tartozik, hogy a portfóliója alapján az építésügytől a kulturális örökség védelméig, a tudománypolitikától a kormányzati tevékenység összehangolásáig bármi lehetett volna a tárgyalások témája. A gigaminiszter hatásköreiről itt írtunk bővebben.

Az ottani titkosszolgálati partneremmel találkoztam. Nem gondolom, hogy ennek a találkozónak a részletei nyilvánosak. Meggyőződésem, hogy az államnak nagyobb érdeke fűződik ahhoz, hogy ezek titokban maradjanak, mint ahhoz, hogy a nyilvánosságra kerüljenek. A portfóliómból ki lehet találni, nem olyan bonyolult dolog. Tehát az újságírók helyében le merném azt írni, hogyha hozzám tartozik a Paksi Atomerőmű megvalósítása, vagy éppenséggel az Információs Hivatalt én felügyelem vagy a svájci pénzek visszaszerzésével (mármint az illegálisan Svájcban lévő magyar pénzek visszaszerzésével) kapcsolatos dolgok hozzám tartoznak, akkor ebből adódhatnak olyan feladatok, amelyek a partnerszolgálatokkal, ügyvédekkel, adott esetben szakértőkkel való találkozásokat tételeznek fel.

Akkor orosz kollégákkal is találkozott?

Találkoztam sok mindenkivel.

A paksi atomerőmű kapcsán oroszokkal találkozott?

Zürichben? Nem.
DSC 9587
Fotó: Bődey János

És Olaszországban, vagy Londonban?

Nem. Az oroszokkal mindig Budapesten találkozom állami és hivatali körülmények között.

És kivel utazott Londonba?
Most már legalább biztos

Korábban az Origo egy névtelen forrásra hivatkozva írta meg, hogy kik kísérték el Lázárt a költséges utakra. Lázár a parlamenti adatok alapján angolul ,,társalgási szinten" beszél, németből pedig középfokú nyelvvizsgája van.

Az lap névtelen forrása szerint más hasonló kiküldetéseken előfordult, hogy Lázárt titkosszolgálati tiszt kísérte, nem úgy, mint a per tárgyát képező három utazáson ahol egy politikai tanácsadó és a Magyar Holokauszt 2014 - Emlékbizottság titkára utazott vele.

Mind a két alkalommal használtam két kollégámnak a segítségét, az egyik Sonkodi Balázs doktor, a másik Perényi Zsigmond, akik tolmácsként vettek részt a munkában. Ezt is elmondtam a nyilvánosság számára, mikor eléggé szubtrópusi, magánéleti szálakat kezdtek belekavarni.

Sajnálom, hogy a munkámnak az újságírók szempontjából ez a legérdekesebb része. De biztosan én követtem el azt a hibát, hogy rosszul mérlegeltem, mert ha az Origo kérdésére válaszolok, és elmondom, hogy mennyit költöttem ételre, italra vagy akár gépjárműbérlésre, akkor ma nem ülünk itt.

De ha ezt most kiadná, akkor máris egy méregfogát kihúzná a dolognak.

Nagyon egyszerű a dolog. Továbbra is úgy gondolom, hogy ha valakivel találkozik az ember, nincs felhatalmazva arra, hogy a partnere hozzájárulása nélkül a megbeszélésről érdemi információt adjon. Nem hozhatom a partneremet abba a helyzetbe, hogy a velem való találkozás után egy vagy két évvel, magyarázkodásra kényszerüljön.
DSC 9567
Fotó: Bődey János

Egy dolog, hogy hol találkoztak, és kivel, a másik, hogy hol szállt meg. Az csak Önre vonatkozik.

Mind a három ugyanabban a szállodában történt.

Tehát szállodában találkoztak.

Az általa megjelölt helyen. Annyi hibát még elkövettem, hogy utána ott aludtam (nevet). Ez valóban hiba volt, kénytelen vagyok a magyar államszámáraezt,,megfizetni." Ezt a hibát elkövettem, hogy ott aludtam.

És... lesznek nemzeti italboltok?

Nagy érdeklődéssel követem ezt a vitát. Az én asztalomon az ügy nem járt, a kormány biztos, hogy nem tárgyalta, az általam felügyelt kormányzati egyeztetési fórumokban soha nem volt erről szó.

Tehát soha nem merült fel?

Soha nem merült fel.

Jó, köszönöm szépen!

Ez a három kérdés volt?

Igen.

Sajnálom, hogy ilyen hosszú utat kellett megtenni ezért a három kérdésért. Kérem, fejtse meg nekem, hogy ez miért ilyen jelentős. Halvány gőzöm nincs, hogy ki nyomja a nemzeti italboltot, a kormány biztosan nem foglalkozott ezzel a kérdéssel. De a másik kettő miért ilyen izgalmas? A norvég alappal mostanában sokat foglalkozik a sajtó, így ezt is értem.

Hát akkor, a háromba belefér egy, amelyik nem feltétlenül annyira aktuális. De ha szeretne valamit mondani, például, hogy ősszel mire számítsunk...

Próbálom megérteni, próbálok tanulni az eseményekből, aminek én vagyok a legnagyobb vesztese. Sokkal egyszerűbb lenne az Origo kérdésére válaszolni.

Ezt bármikor megteheti.

Megtehetném, de meg kell érteniük, hogy nem a magam ura vagyok ebben a helyzetben. Egy tárgyaláson az ember soha nem a maga ura, mert van egy másik ember, aki ott ül vele szemben.
DSC 9543
Fotó: Bődey János

De maga a helyszín is annyira titkos?

Onnan már bárki egy lépéssel kitalálja.

Gondolom egy nyilvános szálloda, ahol bárki megszállhat.

Ez így van. De miért hoznám a partnereimet kellemetlen helyzetbe? Már csak a szálloda megadása alapján bárki be tudja azonosítani, ha megnézi, azon az éjszakán, vagy azon a napon ott kik szálltak meg...

De hát ez nem nyilvános.

Szerintem az újságírók hozzá tudnak férni.

Megkérdezte egyébként a partnereit, hogy mit árulhat el a találkozókról?

Tájékoztattam a sajtó érdeklődéséről őket.

És megkérdezte, hogy zavarná-e őket ha nyilvánosságra hozná a szálloda nevét?

Olyan emberek.

Azt válaszolták, hogy zavarná őket.

Hát, olyan emberek.

Tehát nem kérdezte meg, csak feltételezi?

Nem, nem, nem. Beszéltem velük.

Tehát akkor ők azt mondták, hogy nem örülnének?

Tájékoztattam őket arról, hogy van egy sajtópolémia erről a kérdésről.

És erre ők azt mondták, hogy zavarná őket, hogyha nyilvánosságra kerülnének a részletek?

Kifejezetten elzárkóztak.

Tehát akkor ők nem szeretnék, hogy kiderüljön, hogy melyik szállodában találkoztak?

Az nem derülhet ki. Ez a pontos kifejezés.

Ez igaz az olasz, a svájci és a londoni útra is?

Mind a három útra. A három egymástól nem független, de nem tudok ennél többet mondani. Ez a helyzet, ilyen a munkám. Norvég ügyben pedig megvárjuk a KEHI-vizsgálat eredményét és ennek birtokában érdemes mérlegelni, hogy kérünk-e vitarendezési eljárást az Európai Bizottságtól. Mert nyilvánvaló, hogy a történetet valahogy le kell zárni.

A Bizottság azt mondta, hogy ők nem annyira érzik érintettnek magukat ebben a kérdésben.

Van egy vitarendezési eljáráshoz jogunk, a norvégoknak is meg nekünk is és volt már Brüsszelben két egyeztetés. Próbáltuk a helyzetet rendezni, de nem sikerült. Az a kérdés, hogy a KEHI-vizsgálat birtokában mi fog történni.

Nyilvános lesz a vizsgálat eredménye?

Úgy gondolom, hogy nyilvánosságra kell hozni, ez nem lehet kérdés.

Tehát ez szeptember végén várható?

A KEHI vezetője arról tájékoztatott, hogy szeptember végére a vizsgálat lezárul, ezt követően nyilvánosságra hozzuk. A KEHI tett egy büntetőfeljelentést egy ügyben. És ha jól értem a sajtót, van egy, az állam eljárásától teljesen független, magánszemély által tett feljelentés, amelyben eljárt a rendőrség. Erről nyilatkozni nem tudok és kommentálni sem szeretném.

http://index.hu/belfold/2014/09/13/lazar_fogadooraja/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Köszönjük bírónő, köszönjük Rezesova
  2014-09-14 18:12:28, vasárnap
 
  2014.09.14.
Köszönjük bírónő, köszönjük Rezesova
Hakapeszi Miki

Nem tudom, milyen szabályok és normák alapján olthat le egy bíró egy elítéltet. Fiam, szerintem te egy büdös bunkó vagy, látom a szemed sarkában a sunyiságot, csak játszod az eszed és megpróbálsz átverni. Gondolkodjál kis barátom az élet dolgairól, ha már anyád nem tanított meg, húsz év nyúvév. Talán az lenne a harci feladat, hogy a legjobb tudása alapján, a tények és bizonyítékok alapján meghozza az ítéletet. Persze figyelembe kell venni az őszinte megbánást, társadalomra veszélyességet, naná. De valahogy a filmekben se tetszett soha, amikor a mindenható bíró nem csak ítél, de istenként osztja az észt és miután hosszú évekre bekasztniz valakit, még kötelességének érzi felnyitni a szemét az élet nagy dolgairól, szétalázni erkölcsi kérdésekkel, ajánlásokkal.

Aztán olvasva a Rezesova-ügy fejleményeit, azt vettem észre, hogy tetszik, amit a tökös bírónő nyomat. Az átlagember számára is gyomorforgató volt, hogy hiába ment piásan 170-nel a nő, megpróbálták az ütközésért felelőssé tenni a balesetben meghaltakat. Rezesováról pedig fényévekről is lerítt, hogy szarik magasról az általa kinyírtakra. Annyi bőr nem volt a képén, hogy elnézést kérjen a családjuktól, egyfolytában saját nyomoráról papolt. Nem tudom, első fokon hogy hagyták meg szakértőnek azt a fazont, aki fizikai képtelenséggel próbálta bizonyítani a puntós vétkességét, de az igazságérzet valóban örömmel figyelte azt, ahogy a másodfokú bírónő durván picsába küldte az elfogult szakértőt és aztán az elítéltet is, az ügyvédjével együtt.

Nyilván az az ügyvéd dolga, hogy védencén segítsen, de egy laikusban gyakran megfogalmazódik a kérdés: hol a határ? Nyilvánvaló hazugságok, elfogult szakértő még belefér? Nálam erkölcsileg nem, jogilag meg nem tudom. Ennél az ügynél valahogy nem zavart annyira az érintettek szétalázása, nyilván mert a visszataszító figurák esetében visított a kotta, egyértelmű volt, mit tettek és miért. De egy kérdés még felmerül: lesz-e következménye a hamis szakértés készítőjére nézve annak, hogy kiderült a kamu. Mert ha nem, az arra utal, hogy bárki megvehető.

Pedig pont kurvára szeretnék még abban hinni, hogy a magyar igazságszolgáltatás egyik ága minden beavatkozási kísérlet ellenére máig független maradt. Elég sok jel mutat arra, hogy a narancsrezsim minden hatalmi ágat maga alá gyűrt: törvényhozás kicsit elcsalt kétharmaddal tiszta sor, megfélemlített közigazgatás dettó, média egyértelmű, s már az igazságszolgáltatásból is csak a bíróságok maradtak utolsó bástyának, miután az ügyészséget és az alkotmánybíróságot is lenyúlták. Ilyen helyzetben különösen érdekes a szlovák és a cseh reakciókat olvasni a Rezesova-ítéletre. Úgy látják ezek a magyarokat nem különösebben kultiváló népek, hogy példaértékű az ítélet, Rezesova otthon akár meg is úszhatta volna. Rendszerváltáskori rablóprivatizáción megtollasodott apuci elkényeztetett kislánya, aki azt hitte, neki mindent szabad, népe rühelli, mert látott már olyat, hogy a hasonszőrűek otthon simán megúszták. Most mi vagyunk az etalon. Mikor mondták utoljára a tótok, hogy tetszik nekik, amit mi csinálunk?

Becsüljük tehát meg ezt a bolhafingnyi kis előnyünket, ami még maradt. Gazdaságilag elkúrták politikusaink az elmúlt 15 évet Viktortól Megyón és Fletón át második Viktorig, a szlovákok is rég lehagytak minket a faszba, nem is tudok mást mondani, ami itt még jobban működik, mint a bíróságok függetlensége és szakmai színvonala. Nálunk halásos áldozat híján is simán bevarrták a sittre stólbucit és még épp elhiszem, hogy egy hasonló ügyet nem hogy Széles Gábor, de Orbán Viktor gyereke se úszna meg teljesen. Persze lehet hogy most teljesen naiv vagyok, hiszen a veszély pontosan látszik, elég egy friss ügyre gondolni: ahogy a napokban félhivatalosan Viktor pincsijévé vált Hernádi Zsoltot kimentették a turhából, az nem kicsit volt bicskanyitogató. Az meg nyilvánvaló, hogy miként Rezesova is otthon fogja letölteni a büntetését, a csókosokat egy váratlan betegség címén eddig is jobb körülmények közé lehetett helyezni nálunk is.

Köszönjük meg tehát a faszacsaj bírónőnek és a lelketlen szlovák milliárdos luvnyának, hogy egy pillanatra ráirányították minderre a figyelmet. A jogállam utolsó bástyája még áll és ez fasza. Az már kevésbé, hogy ha bármilyen látványosan döntik majd le, az se fog érdekelni senkit párezer lelkes tüntetőn kívül.

http://mentalisdeficit.blog.hu/2014/09/14/koszonjuk_birono_koszonjuk_rezesova
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
"Eltekerték" az oroszok a gázcsapot?
  2014-09-14 17:52:29, vasárnap
 
  "Eltekerték" az oroszok a gázcsapot?

2014. szeptember 14. 17:34


A megemelt rendelési mennyiségtől elmaradó gázt kapott szombaton is a lengyel állami gázimportőr az orosz Gazpromtól - jelezte vasárnap a lengyel vezetéküzemeltető Gaz-System. Közben a szlovák importőr SPP is arra panaszkodott a Reuters tudósítása szerint, hogy vasárnap sorozatban már az ötödik egymást követő napon kapott a korábbitól mintegy 10 százalékkal elmaradó mennyiségű gázt. A nyugtalanító hírek mellett érdemes megjegyezni azt is, hogy a román energiaügyi miniszter szombaton azt jelezte: a Gazprom elállt attól a bejelentett tervétől, hogy szombaton 9, vasárnap pedig 5 százalékkal kevesebb gázt szállítson nekik.

Lakást vagy házat venne? Az Otthontérképen több tízezer ajánlat között válogathat szerte az országban. (x)
hirdetés

A lengyel PGNiG állami gázimportőr vasárnapi tájékoztatása szerint szombaton is a péntekivel egyező, mintegy 20 millió köbméter földgáz érkezett keleti irányból, ami elmaradt attól, mint amennyi (megemelt) rendelést leadtak. Az orosz Gazprom szóvivője a Reutersnek úgy fogalmazott, hogy a lengyelek lényegében a maximális napi mennyiséget kérik tőlük, amelyet ők nem tudnak teljesíteni, ehelyett csak a két ország közötti szállítási szerződésben foglalt minimum körüli mennyiséget képesek teljesíteni. A lengyelek közben azt állították, hogy ők a napi maximumnál kevesebb mennyiségre adtak le rendelés.

A két ország közötti szállítási vita éppen azokban a napokban merült fel, amikor az Európai Unió a héten előkészítette, pénteken pedig el is fogadta az újabb gazdasági-pénzügyi szankciós kört (amelynek a lengyelek egyébként szószólói is). A lengyel miniszterelnök-helyettes a hétvégén úgy fogalmazott, hogy az oroszok most tesztelik a lengyel válaszreakciót a kérttől elmaradó gázszállításra. Érdemes megjegyezni, hogy a lengyelek egyetlen keleti irányú gázszállítója az orosz Gazprom, amely a tavalyi végleges adatok szerint a lengyel gázimport 54%-át szállította.

2014.09.12 18:19 Védőintézkedéseket vezetnének be az oroszok

2014.09.11 20:27 Itt vannak az uniós szankciók!

A térségbeli országok (Magyarország esetén nem jelent meg ilyen hír) a hét eleje óta panaszkodnak a szokásosnál, illetve a kértnél kevesebb orosz gázmennyiségre, igaz közben a lengyelek és a szlovákok is nyugtatják a saját országbeli ügyfeleiket, hogy el tudják látni őket. A rendelttől elmaradó orosz gázszállításnak azonban a héten már meglett az "eredménye": a lengyel PGNiG két napig nem volt képes Ukrajnának nyugati irányból visszafordított gázt szállítani, azóta azonban a megemelt cseh és német gázimport segítségével a lengyelek újra képesek az ukránok igényeit kielégíteni.

2014.09.10 15:27 Kevesebb orosz gázt kapnak a lengyelek - Nem tudják miért (2.)

http://www.portfolio.hu/gazdasag/energia/eltekertek_az_oroszok_a_gazcsapot.203658 .html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ideje kijózanodni! Az oroszok győztek
  2014-09-14 17:43:58, vasárnap
 
  2014. szeptember 14., vasárnap 11:59 Napi.hu

Ideje kijózanodni! Az oroszok győztek


Az ukrán politikai és gazdasági elit kezd kijózanodni a szeptember elején elfogadott tűzszünettel kapcsolatos illúzióiból. Ma már úgy látja, hogy befagy az ország délkeleti részén kialakult válság, folyamatos bizonytalansággal rongálva Európa gazdasági kilátásait is.
Tudj meg többet a befektetési alapokról! Ingyenes sorozat érthetően, egyszerűen, gyakorlati példákkal. Regisztrálj most!

Az ukrán szakértők egyre józanabbul értékelik a szeptember elején Minszkben tető alá hozott kelet-ukrajnai tűzszünetet. Korábban azt gondolták, hogy a megállapodás a kijevi vezetés sikere, amelyet segítettek az Oroszországot nyomás alá helyező uniós szankciók. Ma már ezzel homlok egyenest ellenkező vélemények is megfogalmazódnak a sajtóban - derül ki a bne regionális hírportál elemzéséből.

A tűzszüneti megállapodás kulcsfontosságú eleme egy különleges jogállás, amelyet az ukrán kormány ígérete szerint az oroszbarát szeparatisták ellenőrzése alatt lévő donyecki és luhanszki régiók kaphatnának meg. A gond az, hogy egyrészt tisztázatlan ennek a fogalomnak a tartalma, másrészt a lázadók a fegyvernyugvást kihasználva folyamatosan bővítik az ellenőrzésük alatt lévő területeket.

Játék a szavakkal

A minszki protokoll, amelyet Ukrajna, Oroszország, az EBESZ és a Donbasnak nevezett térségben tevékenykedő szeparatisták képviselői írtak alá, nem tartalmazza a föderalizálás kifejezést, ehelyett decentralizálásról beszél - fejtegette egy televíziós talk show-ban Irina Garascsenko, Petro Porosenko ukrán államfő tanácsadója. Az előbbi szót tabuként utasítja el az ukrán politikai elit.

A tanácsadó elmondta azt is, hogy a speciális státusról szóló törvényt benyújtották a parlamentnek, amely szeptember közepén dönthet arról, mi legyen a tartalma annak a nagyobb "gazdasági és humanitárius önállóságnak", amelyet a két régió megkaphat. A vita kemény lesz - tette hozzá, de énnél többet nem árult el a lehetséges "nagyobb szabadságról", amit a térségek lakói élveznének.

Eközben szólnak a vészharangok Kijevben, mivel a lázadók - elsősorban az orosz határ felé - bővítik a területeiket. Az ukrán hadsereg helyzetét mutató új térképeken látszik, hogy kihasználták az ukrán erők visszahúzódását az orosz tüzérség lőtávolságából. Mostanra a szeparatisták kezén van a donyecki régió teljes határszakasza. A luhanszki terület egy részén ellenőrzik az orosz-ukrán határt. Egy héttel a tűzszünet életbe lépése után egyre inkább úgy tűnik, hogy a lázadók az orosz medvével a hátukban a konfliktus befagyasztására készülnek.

Taktika és stratégia

Porosenkónak azért volt szüksége a fegyvernyugvásra, hogy időt nyerjen az ukrán gazdaság összeomlásának megelőzésére - írta facebookos blogbejegyzésében Tarasz Berezovec politológus. Orosz kollégája, Vlagyimir Putyin eközben elégedetten szemlélheti, hogy sikerült létrehozni egy terrorista enklávét Ukrajna területén. Célja továbbra is az, hogy destabilizálja a kijevi rendszert, megelőzze, hogy Ukrajna az EU vagy a NATO tagállamává váljon.

Jurij Lucenko belügyminiszter, egyben Porosenko egyik tanácsadója szeptember 9-én arról beszélt, hogy a szeparatisták ellenőrzése alatt lévő területeket el kell szigetelni egy speciális zónába. Olyan helyzetet kell teremteni, hogy az ország kijevi irányítás alatt lévő része, illetve ez a zóna gazdasági-életmódbeli versenyt vívjon egymással. Úgy valahogy, ahogy annak idején a két német állam, az NSZK és az NDK állt szemben egymással.

Lucenko biztos benne, hogy az analógiának megfelelően itt is az ország nyugati fele győzne, ami meggyőzné a leszakadó régió tagjait, hogy érdemes újra csatlakozniuk Nyugat-Ukrajnához. Egy korábbi nyilatkozata alapján ezt tartja a hosszú távú megoldásnak Porosenko is, aki bízik abban, hogy az európai integráció az életkörülmények javulását hozza, aminek kellő demonstratív hatása lenne Délkelet-Ukrajna lakóira.

Időzített bombák

Berezovic ugyanakkor úgy véli, hogy Porosenkónak lehetnek hátsó szándékai is a tűzszünettel és a végeláthatatlan tárgyalásokkal. Lehet hogy csak időt akar nyerni a hadsereg és belbiztonsági szervezetek megerősítésére, hogy ezt követően, egy-két év múlva eséllyel támadhassák meg a levált térségéket. Az analógia ez esetben a délszláv háború: a horvátok hasonló felkészülés után vették vissza Szerbiától a szakadár Krajinát.

Mások mindent veszni látnak a tűzszünettel, ami az oroszbarát csoportok és Moszkva kezére játszik. Sose kellett volna leülni tárgyalni az úgynevezett Donyecki, illetve Luhanszki Népköztársaság képviselőivel - állítja Vitalij Bali, az 1+1 TV televíziós csatorna politikai kommentátora. A speciális jogállás egy időzített bomba, amellyel ezek a régiók közelebb kerülnek a leváláshoz, ugyanis elismeri, hogy van Ukrajnának egy olyan része, amelyen nem érvényesül a központi hatalom.

Káosz

Kétlem, hogy a Rada választásokra készülő pártjai bármilyen törvényt elfogadnának a kritikus régiók különleges státusáról - fogalmaz Timothy Ash, a Standard Bank feltörekvő piaci elemzője. Porosenkónak nincs meg ehhez a támogatottsága, hiszen nincs saját pártja a parlamentben. Emellett teljesen tisztázatlan, hogy végül is kinek ígérnék oda a központi hatalom egy részét a decentralizálással. A két "népköztársaság" ugyanis meglehetősen bizonytalan állapotban lévő, senki által nem választott szervezet.

Gazdasági elemzők szerint a kaotikus polgárháború mellé most egy nem kevésbé zavaros tűzszünet párosult. A GDP az év második felében 11 százalékkal zuhanhat - mondja Elena Belan, a feltörekvő piacokra specializálódott Dragon Capital befektetési társaság elemzője. Ha a fegyveres konfliktus lefagy, egyfajta állóháborúvá válik, amelyben Ukrajna elveszti befolyását területe egy része felett, akkor még nagyobb lehet a gazdaság idei hanyatlása, ami áthúzódhat 2015-re. Az válság elhúzódása tartósan károsítaná Európa gazdaságát is.

Vereség

Az ukránok elkeseredésének adott hangot a Kyiv Post angol nyelvű hírportál szerkesztőségi cikkében. Eszerint a tűzszünet voltaképpen fegyverletétel az ukránok részéről. Oroszország minden elért, amit jelenleg akart: katonai győzelmet aratott, engedményeket kapott a kijevi vezetéstől és elkerülte az igazán durva nyugati szankciókat.

A Moszkva támogatását élvező szeparatisták visszaszerezték az ukrán hadsereggel szemben folytatott harcokban elvesztett területeket, és ma úgy tesznek, mint akiknek semmitől sem kell tartaniuk: sajtókonferenciákat tartanak és azt ígérik, hogy vezetésükkel Délkelet-Ukrajna visszakerül az Orosz Birodalomba. Putyin úgy vélte, hogy a Nyugat blöfföl. Kiprovokálta, hogy külföldi ellenfelei terítsék ki a lapjaikat, és kiderült, hogy igaza van. Győzött.

http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/ideje_kijozanodni_az_oroszok_gyoztek.58662 4.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
FÚJJUNK LUFIt, KERESKEDJÜNK GÁZZAL
  2014-09-14 17:38:52, vasárnap
 
  FÚJJUNK LUFIT, KERESKEDJÜNK GÁZZAL

A Magyar Fejlesztési Bank Zrt. a bank 100 százalékos tulajdonában lévő MFB Földgázkereskedő Zrt. megalapításával olyan állami érdekeltségű földgázkereskedőt hozott létre, amely további kereskedelmi földgázkészletek megvásárlásához nyújt finanszírozási hátteret.
Ezzel a lépéssel az alapítók szerint Magyarország tovább tudja növelni a rendelkezésére álló földgázkészleteket.
Ez a hivatalos indoklása a legújabb mutyigyanús akciónak.
Az új céget százmillió forintos alaptőkével hozták létre, ami ebben az üzletágban hozzávetőleg a nullával egyenlő, és minden lírai duma ellenére ez csak arra jó, hogy valakiknek a zsebébe beletolják a fent említett összeg többszörösét finanszírozási nehézségeik átmeneti enyhítésére.
Azt el kell ismerni, hogy Orbán és gazdasági holdudvara nem kispályán játszik, ami számunkra csak ezért szomorú, mert a jelenlegi helyzet olyan, mintha velünk akarná összedobatni a zsetonokra valót ahhoz, hogy bankot robbantson Monte Carlóban, a kaszinóban.
Volt már emlékezetes akciója a hatalomnak gázügyben.
Az állami tulajdonú MVM Partner Energiakereskedelmi Zrt. egy rendelet alapján hozott be olcsó földgázt Ausztriából.
Nagy részét azonban nem a szolgáltatóknak értékesítette, hanem minimális felárral továbbadta a MET Magyarország Zrt.-nek - korábbi nevén a Mol Energiakereskedő Kft.-nek.
Ez a cég többségében offshore hátterű: 50 százalékban kajmán-szigeteki, 10 százalékban svájci (itt járt legutóbb magánlátogatáson a Vezér és hű fegyverhordozója, Lázár...) tulajdonosa van.
A MET Magyarország Zrt. nagy haszonnal értékesítette a gázt, és évente körülbelül 35 milliárd forint nyereséget könyvelt el az üzletből, vagyis az elmúlt három évben összesen százmilliárdos nyereségre tettek szert tulajdonosai, akiket a kormány kijelölés útján tett milliárdosokká.
Ez már olyan szép összeg, mely meghaladja a hétköznapi állampolgár fantáziáját, nem is foglalkozik vele jóformán senki, mint ahogy a mostani cégalapítás sem veri ki a biztosítékot senkinél.
Jóllehet gázunk nincs, de immár két állami tulajdonú földgázkereskedelmi cégünk van.
Így aztán olyanok vagyunk, mint az az ember, akinek kilóg a csupasz feneke a gatyából, de a lábai mellett a kezeire is cipőt vásárol és büszkén flangál négykézláb, friss eleganciájában, végig a Váci utcán.
Ez a gázkereskedelem nem egy könnyű dolog, de hát könnyen ugrál az, akinek gázszerelő a barátja, az ab ovo ért a gázhoz, ha akarná, mindkét csuklóján gázórát viselhetne...
Ez abból is látszik, hogy az állam üres gáztározókat vett, ezzel is növelve a gázellátás biztonságát.
Ha valaki nem értené, akkor képzelje el, hogy elmegy a boltba és vásárol aranyáron egy húsz és egy tizenöt literes fazekat, majd hazacipeli és közli a családdal, hogy le van a gond a vasárnapi ebédekről. Az egyikben libaleves készülhet, maceszgombóccal, míg a másikban ott rotyoghat a csülkös babgulyás.
A problémát már csak a liba meg a csülkök beszerzése okozza, merthogy az élet egyre drágább és egyre inkább lehet aggódni, hiszen közel a nagybevásárlás napja, és az alku nem ígérkezik könnyűnek, jóllehet a gazdától már vettünk egy jólfejlett, hízott nutriát, kolbásznak.
De ne akadékoskodjunk, hiszen naponta kapjuk a szép, andalító szavakat arról, hogy az ország gázellátása biztosított, csináljon ez a Putyin bármit is, minket nem érint, minket nem fog a golyó.
Az idősebb korosztály persze aggodalmaskodik, hiszen nyuggereink némelyike még emlékszik azokra az időkre, mikor azt hirdettük - még népköztársasági logo alatt - hogy hozzánk nem gyűrűzik be az olajválság, oszt mégis begyűrűzött, ugye.
Ki tudja, hátha most is, de természetesen bízunk a Lánglelkű Vezér helyzetértékelésében, aki a külkapcsolatok terén mindig erős volt, partnerei világszerte rettegik, csak az általa aláírt papírokat küldik folyvást fordítás-hitelesítő irodákba.
Nem egy nyugati államférfit lehetett már látni, aki - miután kezet fogott vele - elfordult és aggodalmasan megszámolta az ujjait, megvannak-e még mind, vagy már egy ujját helyettesítenie kell valamivel, ha öt sört szeretne rendelni a kocsmában.
Ez különösen Angela Merkelt érintené érzékenyen.
Hát, majd meglátjuk, nagyobb baj nem érhet bennünket, hiszen a magyar stratégiai gáz-tartalékot a gazdasági vezetés biztonsági okokból ravaszul diverzifikálva Csányi teheneiben tárolja, baj esetén legfeljebb babbal takarmányozzák majd a csordát a légkondicionált, zenélő istállóban.
A hüvelyesek fogyasztása egyébként is egészséges, Lázárnak is milyen jót tett a londoni hüvelyes, olyan virulens lett tőle, mint egy tavaszi influenza...
Amúgy köszönjük, jól vagyunk, habár lehet, hogy az Úr bűneinket éppen özönvízzel tervezi megtorolni, amit ugyan megértek, de hogy miért éppen az én pincémen kezdte, ezt kevésbé.
Olvasom a hírekben, hogy Lenti környékére is csapást küldött a Fenti, áradnak a vizek, és ami igazán nagy baj, hogy korunk árvízi hajósa még elő sem vette legendás, nemzetmentő felemás gumicsizmáit...
Mindenesetre most elmegyek, és a téli előkészületek jegyében - ha mégis gáz lenne a gázzal - vásárolok egy jancsikályhát.
Lázárjancsikályha lesz a neve.

http://www.pupublogja.hu/2014/09/fujjunk-lufit-kereskedjunk-gazzal.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Visszarendeződés Kijevben? Árnyékkormányt alakít az ukrán el
  2014-09-14 17:32:16, vasárnap
 
 
Visszarendeződés Kijevben? Árnyékkormányt alakít az ukrán ellenzék
2014.09.14 14:04


Nem vesz részt az ukrán Régiók Pártja az októberben tartott országgyűlési választásokon, ehelyett egy árnyékkormányt hoz létre a párt, ami a választott kormánnyal párhuzamosan fog működni.

Korábban a Régiók Pártjának egy politikusa már nyilvánosan is bejelentette, hogy nem vesznek részt az országgyűlési választásokon. A mostani bejelentés szerint azonban már szeptember 18-án megtartja első ülését az alternatív kormány. Petro Porosenko államfő augusztus 27-én oszlatta fel a parlamentet, hivatalosan amiatt, mert nem tudott kialakulni koalíció a többségi kormányzásra. Ennek valós oka azonban az, hogy a Jacenjuk-kormány nem rendelkezett demokratikus felhatalmazással, senki nem választotta meg, egyszerűen kormányként kezdett működni a Kijevben lezajlott fegyveres puccsot követően. Az atlantista kormány demokratikus felhatalmazás nélkül folytatott tárgyalásokat az Európai Unióval, és kezdte meg az ország integrációját a NATO-ba.

Ukrajnában a jelenlegi rendszer ezer sebből vérzik. Janukovics hatalomból való eltávolítása illegitim módon történt, a Régiók Pártja szintén úgy vesztette el kormánypozícióját, hogy Kijevben nyugati zsoldosok utcai harcot folytattak a rendfenntartással, ennek során egy alkalommal a parlamentbe is behatoltak. Ez az esemény volt a fordulópont, akkor a kormánypárt több politikusa is elmenekült az országból. Aki maradt, azt pedig a Kijevben jelen lévő szélsőjobboldali szervezetek terrorizálták, a képviselők rendszeresen kaptak életveszélyes fenyegetéseket arra az esetre, ha nem szavazzák meg az illegitim Jacenjuk-kormány javaslatait. Az október 26-ára kiírt országgyűlési választásokon megválasztott kormányt a Régiók Pártja nem fogja elfogadni legitim kormánynak.

Mikola Azarov, az utolsó legitim ukrán kormányfő a nyugati zsoldosok beszivárgása miatt, fenyegetés hatására mondott le. Lemondását utolsó lehetőségnek gondolta a "békés" kompromisszumra.


http://www.hidfo.net/2014/09/14/visszarendezodes-kijevben-arnyekkormanyt-alakit-a z-ukran-ellenzek
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A mai napig riadoznak a Führer szülőházától - a Felelősség H
  2014-09-14 17:24:09, vasárnap
 
  2014-09-14. 09:04
A mai napig riadoznak a Führer szülőházától - a Felelősség Háza lehet belőle

Az osztrák Belügyminisztérium az átalakítás mellett áll, de végső döntés egyelőre nincs arról, hogy mi legyen Hitler braunaui szülőházából. A Felelősség Háza (Haus der Verantwortung) nevű projekt lehet a befutó.
Zoom
Bár volt már vendéglő, bank, műhely, könyvtár és iskola is, a Braunau-Am-Inn-i 15 Salzburger Vorstadt arról lett híres, hogy 1889. április 20-án ebben a házban látta meg a napvilágot Adolf Hitler. Apja, Alois Hitler (1837-1903) itt, a Linztől 90 kilométerre lévő felső-ausztriai kisvárosban dolgozott vámügyi tisztviselőként, de alig három évvel később a család elköltözött Alsó-Bajorországba, Passauba.
A rövid idő ellenére az itt eltöltött időszak nem múlt el nyomtalanul. Martin Bormann birodalmi miniszter azzal a céllal vásárolta meg az ingatlant, hogy egyfajta náci szentéllyé alakítsák, ahova a nemzetiszocialista pártfunkcionáriusoknak életükben legalább egyszer el kellett zarándokolniuk. Hitler Ausztria bekebelezésekor, az 1938-as Anschluss idején ugyan felkereste szülőházát, de többé már nem tért vissza. A háború vége felé le akarták rombolni, ám az amerikaiak végül elfoglalták az épületet, amelyet egykori tulajdonosának 1954-ben sikerült visszavásárolnia.

Nem mindenki ért egyet az elhatárolódó táblával
A braunaui önkormányzat 2011 óta havonta 3800 eurót fizet az ingatlan tulajdonosának, hogy ne hasznosítsa kereskedelmi céllal a neonáci szimpatizánsok körében nagy népszerűségnek örvendő épületet, míg nem sikerül megfelelő funkciót találni neki. A három év alatt már számos ötlet (integrációs központ, szálloda, nyelviskola) felröppent, de most úgy néz ki, végre eldől a rettegett ingatlan sorsa.
Andreas Maislinger osztrák történész és politológus 2000-ben, a jobboldali Osztrák Szabadságpárt kormányrészvétele után vetette fel, hogy Braunau-Am-Innben, Hitler szülőházában kellene berendezni a Felelősség Házát. A fiatal kutatókra építő nemzetközi workshop ötletének megvalósítása kezdetben akadályokba ütközött, ám most az osztrák Belügyminisztérium beállt Maislinger javaslata mögé.

A csecsemő Hitler
A Felelősség Háza támogatói remélik, hogy az ötlet megvalósításával sikerül távol tartani a szélsőséges eszméket hirdető híveket, akik minden év április 20-án szinte elözönlik a 15 Salzburger Vorstadtot, sőt idén a mauthauseni koncentrációs tábor területéről az épület elé szállított emlékkövet festékkel gyalázták meg. A város polgármestere, Johanne Waidbacher szintén a projekt támogatói között van, de a végső döntésre sajtóhírek szerint még heteket kell várni.
(mult-kor.hu nyomán)

https://kuruc.info/r/6/133018/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 21 
2014.08 2014. Szeptember 2014.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 539 db bejegyzés
e év: 6200 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 801
  • e Hét: 6553
  • e Hónap: 10298
  • e Év: 163794
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.