2014-09-23 04:33:32, kedd
|
|
|
Kedves barátom, honfitársam, Szent Korona népe!
Talán szokatlan ez a megszólítás, de ugyanígy köszöntöm a nemrég megjelent könyvemben is az olvasót, ugyanis nekem mindenki a barátom, aki velem szemben nem ellenséges, mindenki a honfitársam, aki a Kárpát medencében született, és függetlenül attól, hogy tud-e róla, mindenki a Szent Korona tagja.
*
Ma az emberek többségének negatív véleménye van a királyság, és a Szent Korona fogalmáról. Ez nem véletlen, hiszen eddig csak ilyen információkat kapott erről a témáról. Én sem vagyok tudományos kutató, nagyon sok könyvet olvastam, és előadásokat hallgattam erről a témáról. Minél többet értettem meg a Szent Korona alkotmányából, kialakulásáról, és a Magyar történelemből, annál inkább nőtt bennem a kétségbe esés, hogy itt van a kezünkben az az alkotmány, ami minden alkalommal kivezette az országot, bármekkora bajban volt is, és ma nem ezt használjuk!
*
A Szent Korona alkotmánya hatálytalaníthatatlan, mert az egyik alapszabálya kimondja: sem a király, sem a nemzet nem határozhatja meg a Szent koronához való viszonyát! A történelmi alkotmányunkat törvényes hatalom meg sem próbálta soha hatálytalanítani, ma is érvényben van, csak nem azt használjuk. Birtokosai vagyunk, de nem a használói!
*
Mohács óta minden háborúnkat elveszítettünk, de az utána következő jog-helyreállításokban a Szent Korona-tan következtében mindig győztünk, ennek köszönhető, hogy a Magyar nemzet mindig fennmaradt, és minden sorscsapás után, (amiből pedig nagyon sok volt) nagyon gyorsan helyreállt az ország erkölcsileg, anyagilag, morálisan, és megőrizte függetlenségét.
*
Háromféle korona létezik ma a világon:
- köznapi,
- országló, és
- beavató.
*
A köznapit bármikor viselheti a király, akár papucsban is.
*
Az országlót akkor, ha az országát kell képviselnie, ez lehet saját magának készített, vagy őseitől örökölt.
*
Beavató korona viszont csak egyetlen létezik a földön, és ez a Magyar Szent Korona! Csak egyszer érintheti a király fejét, koronázáskor, (szent időben, szent helyen, szigorú előírásokat betartva). Csak a Szent Koronával megkoronázott király törvényes Magyarországon.
*
Miért szent a korona?
Szentként tisztelünk minden olyan fogalmat, tárgyat, személyt, amely mindenek felett áll, ami megtámadhatatlan, és a legnagyobb tiszteletnek örvend.
Kölcsei azt írta a Szent Koronáról:
,,Szentnek nevezék a koronát, mert a legszentebbek gondolatát köték hozzája: gondolatát a szabad nemzet egy testbe foglalásának, gondolatát az egyesült néperőnek, mely ne csak idegen bitorló, de egyes honfiak féktelensége, és hatalomvágya ellen is bonthatatlan gátat emeljen!"
*
Azért is szent, mert az első királyunkat, Szent Istvánt ezzel koronázták meg, aki halála előtt a koronát, és az országot örök időkre felajánlotta Boldogasszonynak, azóta Magyarország örökös patrónusa, védőszentje, és királynéja Szűz Mária!
*
Magyarország örökös királyság, mindegy, hogy van-e éppen földi királya, mert örökös, égi királynője van, ezt az égi szerződést földi ember nem bonthatja fel! (Regnum Marianum)!
A Szűzanya fején, az egész világon egyetlen tényleges földi koronát szabad ábrázolni:
a Magyar Szent Koronát!
Latinul a szent kifejezést úgy írják le: sancta. Ez azt jelenti, az egyház szentté avatta.
*
Ám a Magyar Szent Koronát sosem így írták le, hanem úgy: ,,sacra korona".
Ez egy magasabb minőség, nem feltételezi az egyházi szentté avatást, ez mindenek felett áll.
*
A Szent Korona tan lényege:
Magyarországon, (és társult országaiban), a hatalom csúcsán a Szent Korona áll, mint élő jogi személy, önálló akarattal bíró misztérium, mely kapocs Isten, és ember között, Ő az államiság alanya, Ö a hatalom, tulajdon, és jog forrása.
Alapja az Isteni erkölcs!
Olyan világítótorony, mely mindig megmutatja a helyes utat.
Amíg ezt használjuk, az ország fellendülőben van, ha megszakad a jogfolytonossága, (mint ma is), minden összeomlik.
A Szent Korona megosztja a saját, korlátlan hatalmát a király (fő), és a nemzet (tagok) között, egyik fél sem törhet abba a magasságba, és csak együtt hozhatnak törvényeket, mindig a már bevált, kipróbált eddigiek szellemében.
Ezt nevezik szokásjogokon alapuló alkotmánynak.
*
A Szent Korona tan kialakulásának főbb pontjai:
- a vérszerződés öt pontja,
- Szent István intelmei Imre herceghez,
- 1222-ben az aranybulla,
- Werbőczi tripartituma (hármas könyve),
- a Pozsonyi országgyűlés törvényei 1848,
- a kiegyezés törvényei 1867,
- és az 1920-as törvények.
*
Mindenek alapja a vérszerződés, mely nyugodtan állíthatjuk, hogy nem akkor és ott találták ki, azok már bevett szokásjogok voltak akkor is, tehát sok ezer éves alapja a történelmünknek.
I. ,,Azon fejedelmi személyek, akik tulajdon szabad akaratukból választották Álmost urukká, sem Ők maguk, sem a fiaik soha, semmi esetre ne essenek ki a vezér tanácsából, és az ország tisztességeiből.
II. Ameddig az Ő életük, sőt az utódaiké tart, mindig Álmos vezér ivadékaiból legyen a vezérük.
III. Ami jószágot, (vagyont) csak fáradalmaik árán szerezhetnek, mindegyiküknek része legyen abban.
IV. Hogyha valaki Álmos vezér, és a többi fejedelmi személyek utódai közül az esküvel kötött megállapodásokat meg akarná szegni, örök átok sújtsa.
V. Ha valaki utódaik közül hűtlen lenne a vezér személyéhez, vagy egyenetlenséget szítana a vezér, és a rokonai között, a bűnösnek vére omoljon, amint az Ő vérük omlott az esküben, melyet Álmos vezérnek tettek.
*
A Szent Korona tan hármas alapelvre épül.
- A királyi elv,
- demokratikus elv, és
- a keresztényi elvre.
E három összefonódó alapelv mutatja meg, hogy alakult ki, és mennyire tökéletes a történelmi alkotmányunk.
*
A királyi elv lényege, hogy a királyság, az ország rendje, virágzása a korona körül forog.
Ma úgy vernek ékeket közénk, hogy elhitetik velünk, hogy milyen nagy törés volt a Szent Istváni ,,fordulat".
Atillát minden krónikás királynak írta, sőt a világ első, és legnagyobb királya az ősapánk (Nimród) volt.
Tehát a királyság bevezetése nem volt új a számunkra.
Álmos apánk megszületését már égi jelek kísérték, és őseink tudták, hogy Ő vissza fogja vezetni a népét az őshazába.
A vérszerződés II. és V. pontja megmutatja mekkora tekintély övezte a Turul dinasztia kialakulását.
Szent István a Turul dinasztia szakralitását adta át a Szent Koronának, a későbbi királyok rá hivatkozva emelték a tekintélyüket.
A Szent Korona így túllépett a mindenkori király személyén, és önálló életre kelt.
A teljhatalom (szuverenitás) nem a királyé volt, mint a nyugati királyságokban, hanem a koronáé. Mivel nem a királyé volt az ország teljes földbirtoka, így nem alakult ki az igazi feudalizmus sem, nem alá-fölé rendeltségi viszony alakult ki, hanem mellérendelő viszony.
*
A demokratikus elv lényege: A közösség átadja a hatalom nagy részét a vezérnek, később a királynak, de nincs teljhatalma, a tanáccsal (a nemzet képviselői) közösen hozhat csak törvényeket. Egyik fél sem törhet a Szent Korona hatalmi magasságába.
Szent István az intelmek VII. pontjában írja: A tanács állít királyokat, dönti el az ország sorsát, védelmezi a hazát, csendesíti a csatát, győzelmeket Ő arat, kerget támadó hadat, behívja a barátokat, városokat Ő rakat, Ő ront le ellenséges várakat.
Tehát nem királyi tanácsról van szó, (nem a király nevezi ki a saját embereit), hanem független, demokratikus intézmény! Ebben ott kellett lenniük a történelmi családok utódjainak is. Az Árpád-ház választás útján került hatalomra, később is sokszor a tanács döntött a király személyéről. Így került hatalomra I Endre, I. Béla, I. Géza, Szent László, II. Endre. A XI. sz.-tól oklevelek bizonyítják, a tanács szerepe mindenben jelen volt, külügy, belügy, birtokadományozás.
1222.-ben az aranybullában a köznemesség hatására leírták:
"Ha vendégek, azaz jó emberek jönnek az országba, az ország tanácsának beleegyezése nélkül ne nyerjenek semmiféle méltóságot! "
Ebben a tanácsban benne voltak a csatlakozott országok vezetői is egyenlő jogokkal. A társországok a Szent Korona oltalma, és védelme alá tartozóknak kérték magukat, és szabadon gyakorolták nyelvüket, vallásukat, kultúrájukat.
Mikor a Turul dinasztia fiú ágon kihalt (1301), a Szentkorona tan teljesen kialakította már a hatalommegosztó demokratikus elveit, ennek köszönhető, hogy a következő kilenc évig, míg Károly Róbertet törvényesen megkoronázták, az ország nem omlott össze, sőt a társországok is végig kitartottak, hiszen az országot a Szent Korona tana, és a tanács vezette tovább.
Később Zsigmondot a Magyar főurak börtönbe zárták az ellenállási jogra hivatkozva, mert a király nem az ország érdekeit nézte, hat hónapig az ország tanácsa irányított. Később a Habsburg királyok alatt a tanács tartatta be a királlyal a koronázási esküjét, így őrizve meg az ország függetlenségét.
*
A keresztényi elv: Az Őseink soha nem voltak Istentelen nép! Elődeinket sokféleképpen nevezték: Szkíta, Szittya, Szaka, Sumér, Pártus, Hun, Türk, Avar. Azonos kultúrájú, nyelvű, íjfeszítő népek voltak különböző időkben, és helyeken. Zarathusztra, a Szkíta hitélet megújítója Jézus előtt 1000 -ben leírta a szeretetvallás alapjait, és pontosan megjövendölte Jézus születésének idejét, és helyét. A ,,napkeleti" bölcsek ezt pontosan tudták. Jézus apostolai közül többen térítettek Szkíta területeken, tehát Őseink ismerték a kereszténységet! Méghozzá első kézből. Ezt bizonyítják az Árpád kori mellkeresztek is. Abban az időben a kereszténységnek több ága is volt, (mint ma is a kopt kereszténység), csak így képzelhető el a ,,Szent Istváni" térítés, hogy egyik keresztényi ágból (Szkíta kereszténység), egy másik, a Római kereszténységbe vezettek át bennünket.
*
Bocsássák meg Nekem, de Én nem segítek haragudni senkinek egy másik Magyar emberre! Ezt a luxust senki nem teheti ma meg. Ma attól függ, milyen információkat kapott először valaki, az alapján keres magának ellenséget, (ősi vallás, zsidó-kereszténység). Vegyük észre, itt tudnak legjobban megosztani bennünket! Ne ellenséget keressünk egymásban (ez kinek az érdeke?), hanem azt találjuk meg, ami összeköt bennünket!
*
A vérszerződés átvezetett a Szent Istváni koron, és a mai napig erre épül a történelmi alkotmányunk!
*
Szent István három helyről kérhetett koronát.
- A Bizánci császártól,
- a Német-Római császártól, vagy
- a pápától.
Ha valamelyik császártól elfogadja, ez azt jelenti, a hűbéresük lesz, tehát elveszítjük a függetlenségünket.
A pápától kapott koronát mindenki elismeri, és függetlenséget szavatol. A pápa a koronával olyan jogosítványokat is adott a Magyar királynak, amit sem előtte, sem azóta nem kapott senki. Nemcsak a világi, de az egyházszervezési jogot is megadta. Szent László avatta szentté Istvánt, és Imrét, valamint Ő hívta össze a Szabolcsi zsinatot.
A pápa úgy küldte vissza a koronát, "Én apostoli vagyok, Ő igazi apostol".
*
Az Árpád-ház több szentet adott Európának, mint az összes királyi ház együtt. A Magyar királynak vétójoga van pápaválasztáskor, ezzel élt is Ferenc József 1903.-ban.
*
Nálunk vezették be először a vallásszabadságot, és mint a kereszténység védőbástyája háromszor a saját testünkkel védtük meg Európát! (Tatár, Török, Szovjet). Ezt még soha nem köszönte meg senki, sőt! (Trianon).
*
Szent István azzal zárta az intelmeit:
"Mindaz, amit itt összeszedegettem, jelentik a Koronát, amely nélkül sem a Földön, sem az Égben nem uralkodhatsz!"
Ő már pontosan tudta, mit jelent az Istent képviselő Korona a számunkra!
A Szent Koronában gyökerező jogrendszer, a Szent Korona tana, mindig az ország túlélési programja volt, és ma is az!
(Folytatjuk)
Vesztergám Miklós
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
|
|