Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 27 
Soha nem látott terhet rakna a középkorúakra Döbrögi
  2014-10-16 20:20:48, csütörtök
 
  Soha nem látott terhet rakna a középkorúakra Döbrögi

Posted on 2014/10/15 Szerző: Admin

Ha megvalósulna Orbán Viktor kijelentése, az olyan terhet jelentene a mai középkorúakra, amilyennel még senki sem találkozott a történelem során.
Az Idősügyi Tanács legutóbbi ülésén Orbán Viktor miniszterelnök - aki egyben a tanács elnöke is -, a tudósítások szerint idézte az Alaptörvény azon cikkelyét, amelyben az áll, hogy a nagykorú gyermekek kötelesek gondoskodni rászoruló szüleikről. Szerinte szakítani kell azzal a hozzáállással, amely szerint az idősödés csak költséget jelent a társadalomnak. Az idősekre nem teherként, hanem társadalmi erőforrásként kell tekinteni.
Mint sok politikai szónoklatnál, most is egyet kell értenie minden jóérzésű embernek ezekkel a nemes gondolatokkal. Mélyebb értelmezésük után azonban súlyos ellentmondások kerülhetnek napvilágra a nyugdíjrendszer jövőjének alakítása kapcsán. Kezdjük azzal, hogy bármely modern öregségi nyugdíjrendszernél a társadalomnak mindenekelőtt három kérdést kell megválaszolnia.
Az első, hogy mi a cél? Az aktív korban elért életszínvonal legalább egy részének megőrzése nyugdíjasként (ez a járulékfizetéstől függő munkanyugdíj-verzió) vagy az időskori elnyomorodás megakadályozása?
A második, hogy mi az ígéret? Kifizetünk minden jogosultnak egy előre megígért szintű nyugdíjat, függetlenül attól, hogy erre a célra mennyi pénz áll rendelkezésre (ez a szolgáltatás-meghatározott, defined benefit változat), vagy csak annyi nyugdíjat fizetünk minden jogosultnak, amennyi pénzünk erre a célra aktuálisan tényleg van?
A harmadik, hogy ki finanszírozza a rendszert? Generációk közötti jövedelem-átcsoportosításra alapozzuk (ez a felosztó-kirovó, pay-as-you-go rendszer, amikor a mindenkori aktív korosztályok fizetik a mindenkori nyugdíjasok járandóságát), vagy a generáción belüli pénzáramlásra?
A nyugdíjrendszerek tervezése az elmúlt százhuszonöt évben mindig e három alapkérdésre adható hat alapválasz körül forgott, és sokáig egyértelműen jónak tűnt a Bismarck és Beveridge nevével fémjelzett modell alkalmazása. A sok aktív dolgozó jól átlátható, könnyen ellenőrizhető és ritkán változó, nagyon hosszú munkaviszonyokban szerzett jövedelme után fizetett viszonylag magas járulékokból fizessük a nyugdíjazásukat követően jellemzően már csak néhány évig élő, viszonylag kevés időskorú nyugdíját (vagyis járulékokból fizetett, szolgáltatás-meghatározott munkanyugdíj, felosztó-kirovó finanszírozással).
A szép régi nyugdíjasvilág már a múlté a demográfiai változások és globális gazdasági fejlemények miatt, így az alapkérdésekre adott régi válasz ma már rossz. Ezért érzi minden kormányzat annak a kényszerét, hogy lépnie kell, különben a társadalmi béke a kincstári optimizmus ellenére rémisztően rövid időn belül felrobbanhat.
A nyugdíjdesign művészete természetesen továbbra is a három alapkérdésre adható hat alapválasz megfelelő vegyítését jelenti. A gondot egyáltalán nem oldja meg, ha a nagykorú gyerekekre tesszük a rászoruló szüleik eltartásának kötelezettségét, mert ez a megoldási javaslat eleve kívül esik a modern nyugdíjrendszerek keretein.
A történelem során a gyermeknevelés és az öregek eltartása mindig a család feladata volt. Csakhogy akkor, amikor a születéskor várható élettartam évezredeken át a 40 évet sem érte el - még 1891-ben, a bismarcki segélyrendszer bevezetésekor is csak 46 év volt -, az együtt élő nagycsaládokra nem rótt sem nagy, sem hosszan tartó terhet az idős szülők támogatása. Az ipari forradalmat követően azonban az addig együtt élő háromgenerációs nagycsaládok a gazdasági kényszerek hatására szétestek, így az öregek családi eltartása megnehezedett, vagy teljesen ellehetetlenült. Ekkor lépett be az állam, mint újraelosztó szervezet, amely az öregek aktív kori teljesítményének függvényében nyugdíjat fizetett a részükre a fiatalok keresetére terhelt járulékokból.
Ha a nyugdíjrendszert fenyegető egyre súlyosabb problémák elől az állam úgy próbál menekülni, hogy évszázadokkal visszanyúlva a történelembe visszateszi a középső generáció nyakába a szüleik közvetlen eltartásának terhét, miközben nem mentesíti őket a járulékfizetés alól - és hagyja, hogy továbbra is őket terhelje a gyermekeik felnevelésének költsége -, akkor ezt a mai középkorú generációt a történelemben még sosem látott módon kizsákmányolhatja. Így veszélybe kerülhet az idős- és a gyermekellátás egyaránt.
Ráadásul a nyugdíjrendszer csak hosszú késleltetési idővel alakítható, hiszen az éppen nyugdíjas korosztályok alkotmányosan megígért járandóságait életük végéig ki kell fizetni, így a lényegi változások csak a még aktív korosztályok jövőbeli nyugdíjaira vonatkozhatnak. A legnagyobb horderejű és beláthatatlan következményekkel járó társadalmi változást azt generálja, hogy az emberi története során először többségbe kerülnek az idős emberek a fiatalokkal szemben. Ez a folyamat már zajlik a fejlett világban, és egy generáción belül rázúdul a fejlődő államokra is.
Abban lehet követendő példa a svéd modell, amely szerint a várható élettartam növekedését mindenkor arányosan meg kell osztani az aktív munkaévek és az inaktív nyugdíjasévek között. Magyarul: nem fix évekkel növelik egy bizonyos időtartam alatt a nyugdíjkorhatárt - mint nálunk vagy Európa sok más országában -, hanem az élettartam-növekedés időtartamát osztják el egy dinamikus képlet alapján a munkaévek és a nyugdíjas évek között. Az idős embereket így soha többé nem lehet eltartandó koloncként stigmatizálni. Csak így valósulhat meg ténylegesen a magyar miniszterelnök óhaja is.
A társadalmi és gazdasági metszetek sokaságának elemzése nélkül egyébként sem lelhető jó gyógyír a nyugdíjrendszer panaszaira. Ráadásul, ha ezt nem európai keretekben keressük, akkor a magyar rendszer végvidéki sárvárait könnyedén elmoshatják a globális demográfiai, migrációs és foglalkoztatási trendek.
Szerző: Farkas András/vg.hu)
Bal-Rad komm: “...Mint sok politikai szónoklatnál... idézte az Alaptörvény azon cikkelyét..." - azaz a döbrögista Tákolmányból idézett, amelyekből ALKOTMÁNYOS jogokat hagytak ki!
Van azonban több más gond is a cikkben felsoroltakon kívül:
1. Ma nagyon sok AKTÍV korú szorul az IDŐS, NYUGDÍJAS SZÜLŐK anyagi támogatására!
2. Nagyon sok magyarnak nem lesz nyugdíja!
3. Nincs magyar gazdasági háttér a nyugdíjakra!
Oszt' itt a vége, fuss el véle!

http://balrad.wordpress.com/2014/10/15/soha-nem-latott-terhet-rakna-a-kozepkoruak ra-dobrogi/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Megtudtuk: káosszal fenyeget a devizahiteles elszámoltatás
  2014-10-16 20:19:21, csütörtök
 
  Megtudtuk: káosszal fenyeget a devizahiteles elszámoltatás
2014.10.16 08:10

Turzó Ádám Pál
A bankok és a szabályozók között a devizahiteles perek színfala mögött már nem a bruttó 900-1000 milliárd forintos bukóról vitatkoznak, hanem arról, hogyan lehet bírságok nélkül megúszni az elszámoltatást. Ugyanis az egyáltalán nem biztos, hogy technikailag problémamentesen végre tudják hajtani egy több oldalas bonyolult képlet átvezetését a banki rendszereken. Persze gőzerővel keresik a megoldást, de például a számításokhoz szükséges adatok egy része csak papíron vagy olyan elektronikus formában létezik, amivel még rengeteg munka van. Az informatikai gigaprojektek mellett az ügyfelek kiértesítése is százmilliós nagyságrendű költséget jelenthet egy-egy nagybanknál. A rejtelmes tárgyalásokról tudtunk meg fontos információkat.


Nagy felfordulást okozott az elszámoltatás

Jön a nagy elszámoltató képlet

A bankok által tisztességtelenül beszedettnek minősített törlesztéseket vissza kell téríteni az ügyfeleknek, az összegeket a hitelek teljes futamidején a díjak felmerülésének adott pillanatában történt tőkeelőtörlesztésként kell elszámolni. Ez lesz a bankok nagy elszámoltatása, mely jövő év elején, január-február környékén várható. Az erről szóló törvényhez tartozó rendeletet és az ebben szereplő képletet az MNB tiszte és kötelessége meghatározni, melynek megjelenése novemberben várható. Az MNB augusztusban már közzétett egy képletet, mely alapvetően az árfolyamrés elszámolására alkalmazandó, azonban ugyanezen az elven kell a tisztességtelennek minősített kamatok miatti túlfizetéseket is elszámolni. Bár a képlet használata elvileg nem kötelező, gyakorlatilag mégis az, hiszen az MNB ez alapján fogja ellenőrizni a bankokat.

A novemberben várható rendeletnek a részletei nemcsak azért fontosak, mert az intézkedés bruttó 900-1000 milliárd forintos veszteséget eredményez a bankoknál, hanem azért is, mert hatalmas és költséges informatikai, jogi megfelelési és logisztikai feladatot is jelent számukra. Hogy milyen alternatívákról esett szó, és mi zajlik a devizahiteles banki perek színfalai mögött, arról összesen kerek egy tucat bankot, szabályozót, informatikai vagy tanácsadó céget kérdeztünk meg, de csak néhányan voltak hajlandóak beszélni az ügyről, ők is név nélkül.

Mission impossible

Az MNB augusztusi képletéből egyenesen következő számítás gyakorlatilag "visszajátssza", modellezi a teljes elmúlt 10 évet, és a törvényben szereplő elvárásnak megfelelően minden egyes időpontban előtörlesztésként számolja el a túlfizetéseket. "Az, hogy a felmerülés pillanatában kell tőketörlesztésre fordítani az adott összeget, legyen az bármilyen kicsi, gyakorlatilag azt jelenti, hogy a hitelek összes paraméterét, az összes napzártáját le kellene futtatni 2004-től kezdve. Lehetne írni olyan programot, ami ezt a feladatot elvégzi, de ezek gigászi fejlesztések. Az embernek van egy olyan érzése, hogy drágább a leves, mint a hús. Nem igaz, hogy nem lehetne kitalálni egy olyan közelítő algoritmust, ami mindenki számára elfogadható, és mégsem okoz ekkora informatikai és logisztikai problémát. A legtöbb bank erre a manőverre ilyen formában nem is képes" - mondta el kérdésünkre az ügyet jól ismerő egyik szakértő.

A képlet logisztikai, informatikai és számviteli kivitelezésével több probléma is akad:

A feladat több éves számlavezetés felülvizsgálatát, átszámítását jelenti a megadott rövid határidőkre, ráadásul ezen szimulációt az éles rendszerektől elkülönülő - még nem is létező - rendszerekben kell elvégezni, hiszen az "élet ettől nem állhat meg", a hiteleket továbbra is vezetni, a törlesztéseket pedig kezelni kell.
Az elszámolandó fogyasztói követelés meghatározásához pontos iránymutatást az MNB még nem adott ki. A pontos részletek csak a megjelenésre váró rendelet ismeretében programozhatók le.
Az MNB honlapján továbbra is csak a július végén kiadott átszámítási képlet érhető el, amely csak azon esetekben használható, ahol az ügyfél egyszer sem volt késedelemben, nem volt előtörlesztése és nem lépett be semmilyen állami vagy banki fizetéskönnyítő programba (pl. gyűjtőszámlahitel, áthidaló hitel, törlesztéscsökkentés). Ez gyakorlatban az érintett ügyletek 5-10%-t jelenti csak.
Vannak olyan bankok, ahol az elmúlt évek során lecserélték az elszámolórendszert, amelyik a hiteleket kezeli, vagy az összeolvadások, akvizíciók során másik rendszerből származó hitelügyletek egy új rendszer szoftverébe kerültek át. A szóban forgó képlet szerinti elszámoláshoz a régi rendszereket kell majd visszaállítani, ehhez pedig szükség lenne számos dokumentáció tanulmányozására, és szükség lehet azokra a szakértőkre is, akik évekkel ezelőtt részt vettek a rendszerek fejlesztését, működtetését és aztán az integrációját támogató projektekben.
A több ügyféllel és szerződéssel rendelkező nagybankoknál az ügyek sokasága okoz nagyobb fejfájást a szakembereknek, a kivételeket ugyanis nagyon nehezen, vagy sehogy sem kezeli az MNB képlete a jelenlegi formájában. Úgy tudni, ezekről zajlanak még tárgyalások.
Egyes hitelügylet-adatokat 10 évvel ezelőtt még nem kellett a rendszerekben tárolni, de most szükség lenne rájuk visszamenőlegesen. Például egy tíz éves hitel esetén nem mindig lehet tudni, hogy adott időpontban, amikor előtörlesztést kell végrehajtani, mennyi idő volt hátra éppen az ügylet futamidejéből. Az eredeti és a jelenlegi futamidő persze ismert, de az ügyféllel az évek során történt szerződésmódosítások (például a hitel átstrukturálása, tartozás-elengedés stb.) miatt a futamidő változhatott, ami az érintett több tízezer ügylet között azért nagy számban előfordul.
A bankok az ügyfeleik adatait minimum 8 évig kötelesek megőrizni azután, hogy megszűnik a felek közötti üzleti kapcsolat, vagyis az elszámoláshoz szükséges adatoknak meg kell lennie valamilyen formában. Az adatok egy része azonban csak egyedileg kereshető vissza, sokszor papír alapú archívumokból és napi mentések állományaiból, vagyis sok ügyfél vagy ügylet esetében elektronikusan és tömegesen nem feldolgozható állapotban vannak jelenleg.
Egyes nagybankoknál az elszámolást részletező ügyfélértesítő kiküldése kapcsán több százmillió forintos költséggel számolnak, ugyanis akár 50-nél is több oldalas lehet egy ilyen levél, ha valóban minden részletet közölniük kell. Ráadásul az ügyfelek számára egy ilyen elszámolás nagyon nehezen érthető a bonyolultsága miatt.
Tovább növelheti a költségeket, hogy az értesítő levelet gépileg egy borítékba legfeljebb 5 lap (10 oldal) terjedelemig képesek elhelyezni a bankok, ezen felüli oldalszámok esetén már manuális borítékolás szükséges.
A tértivevények elkészítése és felragasztása a levelekre szintén csak manuálisan végezhető el. Ez több százezer -bankrendszer szinten millió - tértivevény elkészítését jelenti a törvényben megadott 2-4 hét alatt. Az sem elhanyagolható kérdés, hogy ezen leveleket (amely hirtelen akár több tonnányi papírtömeget is jelent), miként fogja a Magyar Posta ennyi idő alatt befogadni és kézbesíteni.
A bankok arra számítanak, hogy az ügyfelek tömegesen keresik majd fel a fiókokat útmutatásért, ezért fel kell készíteniük az ügyintézőket erre szakmailag, illetve a kígyózó sorok elkerülése érdekében több alkalmazottra lehet szükség az időszakban.
MNB rendelet hiányában még nem lehet tételesen meghatározni azokat az adatokat, amiket a levélben majd fel kell majd tüntetni, viszont ezek mielőbbi ismerete is szükséges a határidők betartása és a szükséges informatikai projektek elindítása miatt.
Visszamenőleges elszámolás miatt az összes banki eredménykimutatás és mérleg hibás lesz, ami "a számvitelben káoszt okozhat". Emiatt módosul egyébként a 2009-es mérlegek alapján számolt bankadó, a 10 év során befizetett társasági adó is, ezúttal a bankok számára kedvező irányba.



A fentiek fényében nem csoda, hogy a szakértők szerint a bankok egy egyszerűsített megoldást is javasoltak.

A bankok is előálltak egy javaslattal

A "gyűjtőszámlás", egyszerű megoldás

Ez egy olyan alternatíva, amelyet a bankok más megoldásokhoz képest könnyebben adaptálhatnának. Lényege, hogy az elmúlt 10 év törlesztő részlet túlfizetéseit felhalmozza egy gyűjtőszámlán, és annyival kamatozza fel ezt a folyamatosan gyűlő tőkét, mint amennyi kamatot a hitelért adott időszakban fizetett az ügyfél. Szakértők szerint ez a megoldás matematikailag nagy biztonsággal közelíti a fent említett első elszámolási módozat eredményét, de nem minden esetben pontosan ugyanarra az eredményre vezet.

A bankok javaslatát senki nem fogja használni

Mint egyik forrásunk elmondta, összesen három lehetőségről volt szó a tárgyalásokon, az MNB összetett, a bankok egyszerűbb javaslatáról és egy közbülső számításról. . "Logikus, hogy nem akarnak két vagy több algoritmust lefejleszteni a bankok, tehát igazából mindenki az első megoldáson dolgozik" - árulta el az egyik forrásunk.

No comment

A kerekasztal-beszélgetések folynak, az az MNB és a bankok között ésszerű szakmai párbeszédet szeretnének kialakítani erről a témáról, mert az érintettek szerint égető szükség van erre. "Azért ódzkodnak a bankok nyilatkozni erről, mert borzasztóan kiszolgáltatott helyzetben van a szektor. Most éppen folynak a kerekasztal beszélgetések a képletről, de valójában már másról nincs szó, az 1000 milliárd forintos csomagot már mindenki elfogadta" - mondta egyik forrásunk.

Úgy tudjuk, a legtöbb banknál egyenesen vezérigazgatói szintről tiltották le a kommunikációt a témában. Az általunk megszerzett információk alapján meglehetősen biztosnak tűnik, hogy a pénzintézetek már megbékéltek sanyarú sorsukkal, és csak annyit szeretnének elérni, hogy legalább ne kapjanak még bírságokat is a nyakukba az elszámolás szintén banki forrásokat igénylő ellenőrzése után az MNB-től.

Az MNB annyit erősített meg megkeresésünkre, hogy zajlik a szakmai munka az elszámolás részleteiről, de csak később, a rendelet megjelenésekor tudnak válaszolni a részleteket firtató kérdéseinkre. A Bankszövetség pedig sem a tárgyalásokkal, sem a konkrét lépésekkel kapcsolatban nem nyilatkozott.

Sütő Ágnes kommunikációs vezető a témáról az alábbi általános összefoglalást adta.

A magyar bankszektor - ahogy eddig folyamatosan - most is az aktuális jogszabályok szerint működik. A fogyasztási hitelek rendezése hatalmas adminisztrációs és informatikai fejlesztési munkát jelent az érintett bankoknak, és intézményenként eltérő feladatokat ró a szereplőkre - ahogy különböznek és különböztek a termékek és a banki üzletpolitika is a versenyhelyzet miatt.
A tisztességességüket peres úton védő bankok jelenleg a jogi folyamatokra koncentrálnak, hiszen ezek eredménye határozza majd meg a végleges teendőiket. Így az elszámolásról szektor szintű képet nehéz nyújtani ebben a pillanatban. Azt ugyanakkor elmondhatjuk, hogy mind a Bankszövetség, mind az érintett bankok időben, részletes tájékoztatással fogják segíteni az ügyfeleket, hogy a jogszabályok szerint megítélt elszámolás történjen meg.


Megint nem jut pénz az innovációra?

A bankok informatikai részlegeit egyébként már eddig sem kímélték a szabályozók, elég, ha csak a tranzakciós illetékre vagy az ingyenes készpénzfelvételre gondolunk. A bankok informatikáért felelős igazgatói egyetértenek abban, hogy az innovációt nagyban hátráltatják ezek a szabályozói lépések, az informatikai büdzsék jelentős része megy el erre az új befektetések és innovatív fejlesztések helyett. Tavaly egyébként 57 milliárd forintot költött a hitelintézeti szektor informatikára.

Megtudtuk: káosszal fenyeget a devizahiteles elszámoltatás

www.portfolio.hu
http://www.portfolio.hu/finanszirozas/megtudtuk_kaosszal_fenyeget_a_devizahiteles _elszamoltatas.205079.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Putyin elnök “beszólt” a Főlatornak!
  2014-10-16 20:13:56, csütörtök
 
  Putyin elnök “beszólt" a Főlatornak!

Posted on 2014/10/16 Szerző: Admin

Oroszországgal szembeni ellenséges hozzáállással vádolta az Egyesült Államokat az ukrajnai válság körül kialakult feszültséggel kapcsolatban Vlagyimir Putyin orosz elnök egy szerb lapnak adott interjúban.

Fotó - RIA Novosztyi - Alekszej Nyikolszkij - 9RIAN_02463733.HR.ru
Putyin a Politikának nyilatkozva az mondta, a nukleáris hatalmak között az ukrajnai válság ügyében kialakult feszültség veszélyezteti a globális stabilitást.
“Reméljük, hogy partnereink észre fogják venni, milyen vakmerőek az Oroszország zsarolására tett kísérletek, és észre fogják venni a kockázatot, amelyet a fő nukleáris hatalmak közötti feszültség jelent a globális biztonságra nézve" - mondta Putyin.
Az Egyesült Államokat Oroszországgal szembeni ellenséges hozzáállással vádolta Putyin, utalva Barack Obama amerikai elnöknek az ENSZ Biztonsági Tanácsában mondott beszédére, amelyben Obama a világot jelenleg fenyegető egyik fő veszélynek nevezte “Oroszország európai agresszióját". Putyin szerint az Oroszország elleni szankciókat is figyelembe véve “ezt a hozzáállást nehéz másként értelmezni, mint ellenségesként".
Putyin erős hangot megütő nyilatkozata nem sokkal azelőtt jelent meg, hogy pénteken Milánóban tárgyal más európai vezetők között Petro Porosenko ukrán elnökkel is.
Kijelentette, hogy Oroszországot nem lehet szankciókkal “megzsarolni", s azt hangoztatta, hogy az Egyesült Államok és az Európai Unió részéről Oroszország ellen bevezetett kényszerítő intézkedések hátráltatják a béke elérését Kelet-Ukrajnában.
“Oroszország a maga részéről kész építő jellegű együttműködést kialakítani az egyenlőség és egymás érdekeinek valódi figyelembe vétele alapján" - mondta az orosz elnök.
A Moszkva és Washington közötti kapcsolatok a hidegháború vége óta a legsúlyosabb válságukat élik, amióta Oroszország annektálta az Ukrajnához tartozó Krím félszigetet, és - nyugat szerint - támogatja az Oroszország-barát kelet-ukrajnai szakadárokat.
(napigazdasag.hu)
Bal-Rad komm: Obamaki ..." a világot jelenleg fenyegető egyik fő veszélynek nevezte Oroszország európai agresszióját..."
Háát...! Hogy is volt az az eset Jugoszláviában?
Ki “osztogatott cukorkát Kijevben"?
A Krím - félsziget meg mintha vissza tért volna oda, ahová mindig is tartozott. Az anyaországhoz. Oroszországhoz!
Arról már nem is beszélve, hogy mintha amerikai orgyilkosok őgyelegnének Oroszország határainál.
Obamakiéknak tudomásul kéne venni: NAGYOT KEZDETT FORDULNI A VILÁG! Nem az ő szájuk íze szerint, de hát...ez van!

http://balrad.wordpress.com/2014/10/16/putyin-elnok-beszolt-a-folatornak/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hajóval járhatna a Várba Orbán Viktor
  2014-10-16 20:12:15, csütörtök
 
 
Hajóval járhatna a Várba Orbán Viktor
Origo2014. 10. 16. 13:16


Viharos gyorsasággal épült kikötő a Parlamentnél, a BKK szerint azért, hogy javítsák a Belváros forgalmát. A parlamenti kikötőből 5 perc alatt át lehet érni a budai Várba is - ahova a tervek szerint két éven belül Orbán Viktor hivatala költözik. A testőrök rémálma a forgalmi dugó, logikus lenne, ha a védett személyt inkább a Dunán szállítanák - mondta el az Origónak Tarjányi Péter biztonságpolitikai szakértő.

Kikötő épült a Parlament előtt: rendkívül gyorsan felállított megállóhelyet október 15-én már át is adták a vízi forgalomnak. A döntés váratlanságát mutatja, hogy a BKV szeptembertől érvényes hajózási menetrendjében még jelzésszinten sem szerepelt az új állomás.
hirdetés

A Népszabadság úgy tudja, "fentről kérték" a Budapesti Közlekedési Központot, hogy létesítsen kikötőt az Országház előtt a pesti rakparton.
Teljes összhangban

A közlekedési központ a lapnak megerősítette, ők rendelték meg a parlamenti kikötőt, összhangban a fővárosi és kormányzati szándékokkal - a felső kéréssel kapcsolatos érdeklődésre viszont nem válaszoltak.

Kikötő a Parlament előtt
Forrás: Polyak Attila

A BKK szerint a közel 50 millió forintos összköltségű kikötővel javulna a Belváros vízi megközelíthetősége, a helyszínt pedig azért választották, mert itt áll meg a 2-es villamos és az M2-es metró is. A központ hozzátette, csak az építkezés felénél tartanak: a kikötő rész elkészült - azt a Nemzeti Közlekedési Hatóság jóváhagyta - a parti szakasz viszont jelenleg is épül.

Mint az Origo megtudta, az NKH már szeptemberben kiadta a kikötő megépítéséhez szükséges létesítési engedélyt, a használatba vételre pedig október elsején nyújtott be kérelmet hozzájuk a a BKK - a folyamat engedélyeztetése még tart, hiszen a hatóság csak a kikötői használatára bólintott rá.
A túloldal már készen áll

Bár a központ hangsúlyozta, hogy az új kikötőben közforgalmú hajók állnak majd meg, a helyszín gyors közlekedési útvonalat teremt a budai Várba - ami különösen jól jön, ha egy politikust, esetleg a kormányfőt kell a két helyszín között szállítani. A Várkert Bazárnál már augusztusban átadtak egy korszerű kikötőt, ami a parlamenti megállóhely párja is lehetne.

Mint júniusban írtunk róla, Orbán Viktor hivatala 2016 márciusára a budai Várba költözik, a Miniszterelnökséget a Várszínház épületébe helyezik át.
hirdetés
A testőrök rémálma a dugó

A Parlament és Budai Vár közötti útvonalat logikus választásnak nevezte Tarjányi Péter biztonsági szakértő is. "A biztonsági kíséret legnagyobb ellensége a dugó, hiszen ilyenkor hosszú percekre beragad a védett személyt szállító jármű is - dugóból pedig egyre több van Budapesten. Ésszerű, ha e helyett a vízi közlekedést választják: profi személyzettel 3-5 perc alatt megtehető ez az út "- mondta az Origónak Tarjányi Péter, hozzátéve, a hajózás nem drágább a közúti szállításnál.

Orbán Viktor konvoja Debrecen határában, április 5-én
Fotó: Hajdú D. András - Origo
Nyílt vízen

Az egykori kommandós szerint a vízi szállítás nem veszélyesebb a közútinál: a nyílt terepben ugyan van kockázat, de ilyenkor a támadó és a védő is átlátja a kérdéses területet, kiegyenlítődnek az esélyek. Attól sem kell tartani, hogy a politikus a vízen maradna: védett személyeket dupla motoros hajóval szállítanak, és kísérő hajó is követi - ha mindkét motor lerobban, legfeljebb átszállnak a kísérőhöz.

Korábban miniszterek is megerősített védelmet kaptak, mára azonban csak két magyar politikus számít védett személynek: Orbán Viktor miniszterelnök és Áder János államfő.
A TEK behajózik?

Tarjányi Péter biztos abban is, hogy ha tényleg hajóval szállítanák Orbán Viktort, azt a Terrorelhárítási Központ intézné. Ha így lenne, akkor valószínűleg már ki is képezhettek erre egy csoportot - jegyezte meg a biztonságpolitikai szakértő.


http://www.origo.hu/itthon/20141016-at-is-hajozhat-a-budai-varba-orban-viktor.htm l

****************************


Azt figyeld ki,amikor februárban a duna jegén fejére teszi a koronát,és lazán átsétál...
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Álarc nélkül
  2014-10-16 20:03:19, csütörtök
 
  Álarc nélkül
írta: Edgar Swan

Nem tudom, más hogy van ezzel, de én nagyon utálom, ha hülyének néznek. Ezzel - mármint a hülyének nézéssel - van módom napról napra találkozni, mondhatni: üzemszerűen így működik kisded országunk.

Most éppen egy (a sokból) reklám szokta kiverni a biztosítékot, miszerint kormányunk elintézte nekünk, hogy sokkal több Uniós forrást kapjon orbanisztán a vállalkozások fejlesztésére. Aha, ja. Az úgy van ám, hogy a költségvetési ciklusoknak különféle céljai vannak. Praktikusan: eddig az infrastruktúra fejlesztésre lehetett felhasználni az Uniós források jelentős részét (tetszünk tudni: díszburkolat, díszjárda, díszmagyar), mostantól pedig - mivel új költségvetési időszak indul - vállalkozások fejlesztésére adják a pénzt. Ezt nem ám Orbán harcolta ki nekünk a két szőrös kezével. Az Unió megmondta, mire lehet költeni. Pont.

Ez nem gátolja meg kedvenc családunkat abban, hogy a mi pénzünkért reklámhadjáratban nekünk hazudjanak. Már azt sem értem, az ellenzék miért nem cáfolja tételesen és következetesen a napi hazugságokat (a nemisigazbibibiii! kevés ám, tényszerűen kellene), azt meg még annyira sem értem, hogy vannak, akik boldog mosollyal tapsikolnak, hogy hát tényleg, minő csuda egy kormányunk van nekünk!

Ami azt illeti, tényleg. Mutasson nekem valaki ebben az évszázadban és ezen a kontinensen még egy olyan országot, amelyet egy családfő irányításával néhány család és az ő hűséges szolgái vezetnek, tökéletesen magánvállalkozásként - saját hasznukra - üzemeltetnek és teszik zsebre minden vagyonát. Még csak titkolózniuk sem kell. A nem létező szemérem nem kényszeríti őket erre, az Unió tehetetlen, mi meg kábultan nézünk ki a fejünkből. Pedig az orbáni biznisz működése olyan egyszerű, mint a faék. Talán éppen ezért nem hiszünk a szemünknek. Így is lehet? Lehet hát! Látjuk a valóságot, már csak el kellene hinni.

Azt már tudjuk, hogy Orbánék elfoglalták az országot. Szó szerint, nem képletesen. Gyorsan átírták az Alkotmányt Alaptörvényt gyártva belőle. Ebbe mindent belevettek, amit törvényként elkaszált az Alkotmánybíróság. Minden jogi hátteret megalkottak a rablás legalizálásához. Mára minden létező helyen Orbán közvetlen és közvetett hűséges emberei ülnek, az Alkotmánybíróságtól a legapróbb szabolcsi falu iskolaigazgatói posztjáig. A család tényszerűen megszállta az országot, nyíltan, pofátlanul és minden ellenállás nélkül.

Visznek mindent, ami nincs lebetonozva. Azt is, ami le van. Állami földeket adnak a jó szolgáknak, egyelőre bérbe. Gondolom, még a ciklus vége előtt meg lehet majd vásárolni, kedvezményesen.

A fiúk nem voltak restek lehajolni az apróért sem, minden fillért zsebre raktak. Mégpedig nyíltan, nem ám sötétben ólálkodva. Tegye fel a kezét, aki még nem hallott a trafikok botrányos kiosztásáról, a földpályázatokról, a kaszinókról, a nyerőgépekről, a nyelviskolákról, a reklámpiacról, filmgyártásról, tankönyvkiadásról és még lehetne sorolni. Na, ez mind családi birtok lett. Senki ne aggódjon, a bankok körüli hercehurca vége is az lesz, hogy véletlenül megint jól fognak járni a lojális barátok.

Hogy ne legyen ugatás, minden poszton az ő embereik felügyelik a rendet. Önkormányzatoktól az egyetemekig, bíróságtól a rendőrségig, ügyészségtől a különféle hivatalokig mindenhol. Aki nem akarja elveszíteni az állását, kockáztatni a hozzátartozói egzisztenciáját, az kussol. Működik az omerta.

Soha nem tudtam megérteni, hogyan tud egy ilyen rendszer megerősödni. Mintha semmiből nem tanulnánk. Soha. Mindannyian ismerjük ezeket a rendszereket, láttunk már ilyet, tanultunk róla. A szicíliai maffiától kezdve a különféle rezsimeken át, Hitlertől Putyinig mindenről tudunk.

Egy kaptafára működik mind, egyszemélyi vezető, szervilis média, hűséges alárendeltek, totális gazdasági és politikai hatalom. Ezernyi ilyen volt már, soha nem volt happy end, mégis képtelenek vagyunk felismerni és tenni ellene.

Pedig még nem értünk az út végére, lesz még baj elég. Ugyanis ennek a rendszernek nem érdeke, hogy jól működjön a gazdaság. Nem enged piaci szereplőket a területére, mert az versenyt jelentene. Inkább működteti alapjáraton a gazdaságot, kiveszi a hasznot belőle, ameddig van mit kivenni. Csakhogy így nem lesz gazdasági fejlődés, nem is lehet.

Munkahelyek sem lesznek, a közmunkát leszámítva. Az meg sehonnan sehová nem visz. Akkor sem, ha kötelező és teljes körű lesz.

A lecsúszottakra, rokkantakra, bármi módon segítségre szorulókra nincs szüksége a hatalomnak. Ők selejt, akik csak a pénzt nyelik. Le fogja őket rázni magáról, mint kutya a vizet. Olcsó hazugsággal ideológia is lesz (már most is van), hogy potyautasok, akik csak élősködnek. Holott már most is haldokolnak. Olyan mértékben be fog szűkülni a szociális háló, hogy senki nem fér bele. Tudatosan történik, nem lehet a hozzá nem értéssel indokolni. Jelzem, ebbe a körbe fognak tartozni azok a mostani hívek, akik a néhai Zámbó Jimmy rajongói kör tagjaiként új idolt keresve Orbán Viktor körül nyüzsögnek. Az ő nyugdíjuk is felesleges kiadás, de ez meg fog szűnni.

Művelt, széles látókörű, önálló véleménnyel rendelkező, pláne kritikus hangot megütő polgárok sem kellenek. Az ilyenek már elhagyták az országot, vagy csomagolnak éppen. Nem marad választásuk, tudatosan üldözi ki őket a szorgos szolgahad. A következő generációnál már nem lesz ilyen gond, az általános iskolában megtanulják, hol a helyük. A kultúrát, művészeteket, filozófiát, az ezekre való igényt remekül helyettesíti az "egy a tankönyv, egy a kormány". Ehhez lelkes segédletet nyújt a keresztény egyház, a keresztes háborúk, inkvizíció mellé újabb szégyenletes bélyeget véve magára.

Egyszóval a mi kisded maffiánknak nem érdeke a jól működő gazdaság, a gondolkodó, véleményt formáló polgárság létrejötte, nem célja a fejlődés. A cél: az Uniós források "újra elosztása", ugyanis ez a nagy pénz, nem az országban megtermelhető javak. Ehhez sajnos életben kell tartani az országban néhány embert, kell valami látszat-gazdaság és nem lehet táborba hurcolni a nyomorékokat, cigányokat, zsidókat, gondolkodókat, értelmiséget.

Ha fogcsikorgatva is, de tudomásul veszi a hierarchia, hogy meg van kötve a keze.

Az ilyen maffiák maguktól nem bomlanak fel. Ragaszkodnak a hatalmukhoz, maroknyian képesek terrorizálni tömegeket. Időnként háborúznak kicsit, ha új Don követeli a trónt. Ezeket felszámolni egy módon lehet: ha a hallgatás törvényét átlépve elzavarjuk őket a bánatos francba.

http://orditok.blog.hu/2014/10/15/alarc_nelkul_937
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Egy újabb választás tanulsága
  2014-10-16 20:00:42, csütörtök
 
  Egy újabb választás tanulsága


Pontosan az történt október 12-én, amire számítani lehetett: újra a megtévesztettek, érdekemberek, elvakultak és korlátoltak akarata érvényesült. Tény, hogy majdnem minden társadalomban ők vannak többségben, a különbség csak annyi, hogy míg külföldön az értelmesebb egyharmad képes hatni erre a rétegre és így a végeredmény is változatosabb, addig nálunk a gondolkodó egyharmad passzivitásban él, így korlátlanul tombolhat a populizmus néphülyítése. És persze egyhangú végeredmények születnek. Egyhangúan mindig az orbánizmus győz. Naná. Szinte már komikus módon. Az ember már mosolyogva nézi a butaságnak ezt a féktelen reneszánszát kis hazánkban. Mást úgysem tehet. De hát ez van, így szeretjük ezt a picinyke országot, a hülyeségeivel együtt.

Persze egy ilyen választás után már nem olyan melodramatikus baromságokon ,,kattog" az ember, hogy ,,úristen hogyan történhetett ez", hanem azt értékeli, hogy még mindig megvan ugyanaz az egyharmad , aki nem kér a Fideszből és továbbra is használja a fejét. Sokra persze nem megyünk ezzel, de mégis biztató. Minden három emberből egy akad, aki nem szopja be az Orbán-Simicska regulát. Na jó, tudom, a választásokon résztvettek egyharmadáról van szó, de azt gondolom ez az arány kivetíthető az egész magyar társadalomra. (Legalábbis nagyon remélem, hogy a távol maradó tömegekben sem rosszabb a demokraták aránya.)

Felmerülhet bennünk, mi következik ezután? Semmi. Az ellenzék már nemigen süllyedhet mélyebbre. Az MSZP tönkrement, a DK megrekedt, az Együtt pedig a süllyedő hajójának réseit tömi be eszeveszett módon. Padlón az egész galeri. De egy biztató dolog azért van: a padlónál lejjebb már nem kerülhetnek. Csak felfelé van út. 2018 ugyan nagyon messze van, de sok is a teendőjük. Újra kell építeni mindent. Persze nem tudom miért is kéne optimistának lennünk, okunk nem sok van rá. Ha valaki a Horthy kor elején bizakodott egy igazságosabb korszakban, annak 24 évet kellett erre várnia. A kádárizmus idején szintén ezt lehetett érezni: 1956 után jött 30 év szocializmus. De kihúzták az emberek. Most is ki fogják. Tart, ameddig tart. Én minden esetre türelmes leszek, és arra gondolok: van körülöttem másfél millió ember, aki pontosan ugyanúgy érez mint én. Ők adnak okot a bizakodásra.

http://koznaplo.blog.hu/2014/10/13/egy_ujabb_valasztas_tanulsaga
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Papírtigris vigyorog
  2014-10-16 19:58:51, csütörtök
 
  Papírtigris vigyorog
Feladta: 2014, október, 16

Rogán Antal, a budapesti “Ötker" egykori polgármestere, a Maffiaállampárt jelenlegi, országgyűlési frakcióvezetője immáron “nyugodtan alszik“. Hiszen van nekije egy senki által nem látott (és soha nem is látható) NAV-papírja arról, hogy vagyonosodásával minden a legnagyobb rendben! ... Papírtigris vigyorog! ... Bele a pofánkba!

Rogán Antal egy igazi “Kistigris“! A ma negyvenkét esztendős Tóni hatalmas ugrásokkal (és kimeresztett karmokkal) haladt előre a “ranglétrán" (Q.V.: lásd itt!). A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen “valakik" tehetségesnek gondolták, így diplomájának 1995-ös megszerzése után óraadóként(?!) az Alma Mater falain belül maradhatott. Közgazdászi pályafutása azonban ezzel le is zárult, lévén Tónió a közéleti érvényesülést tűzte ki az akkor még szemüveg mögé rejtett “optikai érzékelői" elé.

Ebben is sikeresnek bizonyult. Miután alapító tagja volt a leendő Maffiapárt ifjúsági szervezetének, el is nyerte annak alelnöki funkcióját (1997). Egy esztendővel később pedig be is költözhetett az Országgyűlésbe, ahol már '99-ben (egészen 2007-ig) pártja frakcióvezető-helyettese lehetett, 2006-tól pedig Budapest V. kerületének polgármestere (valamint és ezek mellett számos egyéb, nagyon fontos funkciók betöltője).

Jelen “felállás" szerint ő a Maffiaállampárt országgyűlési frakciójának vezetője, illetve számos, eddigi jövedelmeivel egyáltalán nem indokolható ingó és ingatlan vagyontárgy büszke tulajdonosa. Megemlítendők még a “jövedelemtermelő tevékenységgel" egyáltalán nem foglalkozó neje birtokában álló “egyéb" vagyontárgyak is, de ez ebben az esetben csupán “mellékes", hiszen ki az a hülye (a kádéjenpés Rubovszky Györgyön, no meg a fidesznyikekre bármikor szavazni hajlandó “mezeieken" kívül), aki elhiszi, hogy Toncsiné mindezeket a tűpénzből, meg a családi pótlékból takarékoskodta össze? (Kézenfekvő párhuzam: Orbánné Lévai Anikó!)

Tartom annyira Olvasóimat, hogy most ezt az egészet ne kezdjem részletesen ismertetni. Lényege mindössze annyi, hogy Tónió Pasa parki Szerény Lakja, az idén tavasszal beállt “hirtelen felmelegedés" következtében tökéletesen demonstrálta a fizikából ismert Hőtágulás Törvényét. Ahogy egyre melegebb lett (Tóni gallérja mögött is!), úgy vált mind terjedelmesebbé az a bizonyos lakóparki ingatlan: kicsinyke, alig 147 m²-es legénylakásból kissé nagyobbá - magánterasszal, asszonylakással, meg a fene tudja mivel még.

A “Sajtó" (ilyesmire még) érzékeny része persze kísérletet tett az úgynevezett “Rogán-féle Ingatlantágulási Egyenlet" levezetésére. Ezen törekvésében pedig jelentős iniciáló körülmény volt, hogy éppen akkor zajlott az a jelentős, a Maffiaállampárton belüli (nehéztüzérséget is felvonultató) háború, mellyel Tónió és Dzsentri Dzsoni akarták eldönteni azt, hogy melyikük lehet “A Főkormányzó Úr Személye Körüli Miniszter".

A “Háború" még tavasszal véget ért. Dzsoni lett a Főalfőnök. Tóni meg most parkolópályán kering az ő Napkirálya körül és arra vár, hogy Janó-üstököst magába szippantsa a Központi Égitest, azaz a Fekete Lyuk, majd ezek után ő foglalhassa el a helyét ... persze hasonló pályát befutva.

Ámde annak “Utórezgései“ még mindig éreztetik hatásukat. Lévén Tóni anno úgy védekezett az őt ért “nemtelen vádak" ellen, hogy kijelentette: vagyonosodási vizsgálatot kér önmaga ellen ... a NAV-tól. Amelyik ilyesmit csakis akkor folytathat le (saját kérésre!), ha az érintett önmagára terhelő nyilatkozatot tesz!. Tett ilyesmit a mi Tónink? Nem! A NAV így megvizsgálhatta őt? Nem!

Ennek ellenére Tóniónak “Papírja" vagyon! Arról, hogy a Vagyon az jogosan vagyon! ... Szerinte!

“A bathi Mrs. Smith,
kinek paripája tigris,
Odafelé még ő van felül,
visszafelé már ő van belül.
És vigyorog a bathi tigris!“

Vigyorog a Papírtigris is. Bele az orcánkba. Szemérmetlenül. Úgy, ahogyan a Többiek is!

... és ezt ...

... szendamondja!

http://szendamondja.wordpress.com/2014/10/16/papirtigris-vigyorog/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Legyen tánc! Legyen zárcsökkentés!
  2014-10-16 19:42:06, csütörtök
 
  Legyen tánc! Legyen zárcsökkentés!

Elképesztő felvétel a "szavazópolgárról". A Füzesabonyi Városi Televízió késztített interjút két, amúgy szavazati joggal bíró állampolgárral az önkormányzati választás napján. A riporternő szavazókörből távozókat kérdezte meg arról, miért úgy döntöttek, ahogy. Fgyelemre méltó, ahogy a riporternő röhögés nélkül kibírja a válaszokat vagy az is lehet, hogy csak lefagyott.

http://www.youtube.com/watch?v=aab5HfDasmo
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Országos a felháborodás Orbánék terve miatt
  2014-10-16 19:38:53, csütörtök
 
 
Országos a felháborodás Orbánék terve miatt


Az írás a Népszabadság 2014. 10. 16. számában jelent meg.



Óráról órára erősödik a most készülő országos taxisrendelet elleni tiltakozás. Soprontól Békéscsabáig elfogadhatatlannak tartják a személyszállítók a tervezett szigorításokat, amelyek többek szerint rengeteg taxist ellehetetlenítenek. Egy bizonyos körnek viszont nagyon is kedvezhetnek.


- A kormány azt hangoztatja, hogy vállalkozásbarát politikát folytat, ám ha a készülő országos taxisrendeletet úgy fogadják el, ahogy mi ismerjük, vagyis csak hétéves koráig lehetne használni az autót, a sofőrnek pedig ötévente vizsgáznia kellene, akkor az nem segíti, hanem épp ellenkezőleg, hátráltatja, ellehetetleníti a piac szereplőit - jelentette ki az egyik soproni taxiscég vezetője, aki több más társaság vezetőjéhez hasonlóan névtelenséget kérve mondta el véleményét a lapunkban szerdán ismertetett ,,reformokról." (Idetartozik, hogy úgy tudjuk, tegnap délelőtt a rendelet egy újabb változata ,,került ki" a minisztériumból. Forrásaink szerint ez hozzányúlna a használható autók életkorhatárához, azaz változna a hétéves limit. A tervezethez nem sikerült hozzájutnunk, s az ügyre rálátó informátoraink sem közölték, valóban van-e változás e téren, s ha igen, az milyen mértékű.)

- Nem értjük, miért csinálják ezt! Mi nem a fővárosban vagyunk, itt nincs olyan forgalom, mint Budapesten. Nálunk rengetegen vannak, akik hétévesnél idősebb kocsikat használnak, nekik szinte reménytelenné válna a helyzetük - mondta egy békéscsabai fuvarozó, aki szerint a taxisok körében hitetlenkedés fogadta a rendelettervezetet. Mint fogalmazott, a békéscsabai sofőrök döntő része számára a hétévesnél fiatalabb autó árának kitermelése megoldhatatlan feladat, így lényegében most kiütnék a piacról azt, aki a közelmúltban 4-5 éves kocsiba fektetett.
Laufer László / Fotó



Hasonlóan vélekedett a soproni cég első embere is: ,,A városban rendkívül nyomott tarifával dolgozunk, messze vagyunk a budapesti díjaktól. Ebből egy autó lecseréléséhez szükséges tőkét viszonylag rövid idő alatt kitermelni elképzelhetetlen. Hitelből hitelbe esnénk, és adósságcsapdába kerülnénk. Az sem lenne megoldás, ha emelnénk a tarifát, hiszen úgy jelentősen csökkenne a kereslet a szolgáltatás iránt."

Egy dunaújvárosi vállalkozás vezetője úgy vélekedett: a reformok a piacon lévő vidéki sofőrök jelentős részét padlóra küldenék. ,,Ebből csak arra tudok gondolni, hogy ezt az iparágat valaki kinézte magának, és nagyon kell neki. Mi másért tennének ilyet?" - tette föl a kérdést. Mint mondta, abban partnerek lennének, hogy a KRESZ változásai miatt időközönként egy ,,frissítő tanfolyamot" elvégezzenek a sofőrök, ám az érthetetlen, miért kellene bizonyos időközönként újra vizsgázni. ,,A kőművesnek, vagy a szobafestőnek sem kell újra és újra vizsgáznia, akkor a taxisoktól miért várják ezt el!?" - fakadt ki. A megkérdezettek úgy vélték, a rendszeres vizsga csak egy új bevételi forrás bevezetése miatt kell a kormánynak.

Felvetésünkre, hogy valóban folynak-e egy demonstráció előkészületei, a megkérdezett fuvarozók egyöntetűen igennel válaszoltak. Mindannyian megjegyezték, ha lesz sztrájk vagy tüntetés, akkor abban részt vesznek ők is. Egyikük visszafogottan, ám indulatokkal telve csak annyit mondott: ha ebből a tervből törvény lesz, akkor az összes helyi taxis nevében mondhatom, elindulunk Budapest felé.
Indulás előtt. Pécsi taxisok várnak fuvarra
Indulás előtt. Pécsi taxisok várnak fuvarra
Laufer László


Győrben is elutasítják a tervezett szigorításokat. Kilencvenöt autójával Győr legnagyobb szolgáltatója a Duna Taxi, amelynek vezetője, Udvardi Csilla is indokolatlannak tartja, hogy kollégái ötévenként megújítsák engedélyüket. A kocsik életkorára vonatkozó utasítással sem ért egyet. Mint mondta, igen furcsa volna a hétéves korhatár elrendelése abban az országban, ahol a személyautók átlagéletkora tíz év fölötti. Ráadásul, mondta, nem csupán az autó életkora számít, hanem karbantartása, minősége, állapota is. Egy hétévesnél idősebb autó is lehet teljesen biztonságos és kényelmes. Azt a szigorítást pedig teljesen életszerűtlennek tartja, amely szerint csak ott vehetnének fel fuvart a taxisok, ahol szolgáltatnak.

A győri vasútállomás előtt megkérdezett taxisok az engedély rendszeres megújítását nevetségesnek tartották, a kocsik koráról pedig azt mondták: a hatósági műszaki vizsga garantálja, hogy műszakilag biztonságos autók kerüljenek forgalomba. Azt pedig a piac döntse el, vélekedtek, hogy az utas be akar-e ülni például egy tízéves Mercedesbe, vagy egy fiatalabb autót választ. A fuvarfelvétel szabályozását betarthatatlannak, ezért fölöslegesnek nevezték.

A 147 ezer lelkes Pécsen 298 kockás autó szolgáltat, s a legnagyobb taxiscég a 150 vállalkozót integráló Volán. A társaság vezetője, Kovács József nem látja jónak, hogy hétévesnél idősebb autókkal ne lehessen taxizni, ő inkább azt tartaná helyesnek, ha környezetvédelmi előírásokkal szorítanák rá a taxisokat a minél kevesebb káros anyagot kibocsátó autók használatára. A tervezetben szereplő, ötévenkénti vizsgát Kovács állami pénzlenyúlásnak sejti, ugyanakkor azt nem vitatja, hogy 5-6 évente valamilyen továbbképzés nem ártana a kollégáknak. Azt a szabályt, hogy a taxis egy másik településre fuvart vállalva visszafelé ne vehessen fel utast, életidegennek és nehezen ellenőrizhető, ezért felesleges előírásnak gondolja.

A volános vezető véleményét osztották a megkérdezett pécsi taxisok is. Az 55 esztendős Ujvári József 30 éve van a pályán, s ő is úgy érzi, hogy az ötévenkénti vizsga csak állami bevétel miatt lenne fontos. Ujvári egy tízéves VW-vel fuvarozik, és állítja, hogy mivel évente kell vizsgára vinnie ,,a vasat", értelmetlen lenne a hétévesnél öregebb autókat kiseprűző szabály. Megemlítette, hogy Bécsben 15-20 éves Mercedesekkel gurulnak a taxisok, pedig az osztrákok nagyon vigyáznak a levegő tisztaságára.


http://nol.hu/belfold/budapestre-jonnek-a-videki-taxisok-1492731
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Igen, ez maga volt a csoda
  2014-10-16 19:24:53, csütörtök
 
  Igen, ez maga volt a csoda


Az egész tegnapi szavazás teljes érdektelenségbe fulladt nálam, választásból elég egy is egy évben, de aki nem tudná a Fidesz nyert, megint. Meglepő, ugye?

Erre az ellenzékre így ebben a formában semmi szükség, mehetnek az MDF, MIÉP, SZDSZ mellé a panoptikumba. Remélhetőleg ez a három mészárlás elég lesz, bár be kell vallani, roppant szívósak.
Ők soha a büdös életbe nem váltják le a Fideszt, akik már 4 év alatt olyan szinten bebetonozták magukat, hogy már most sem volt semmi esélye az ellenzéki pártoknak. Akkor hogy akarnak nyerni 2018-ban? Megfordul a közhangulat és elkezdenek potyogni a szavazatok? Ennyi a nagy terv? Nem látják, hogy nem a közhangulat számít, hanem hogy van a Fidesznek 2 millió olyan választója, akik akkor is elmennek szavazni, ha az ebola-karanténból is kell kitörni?


Az ellenzék minden területen csődöt mondott, ráadásul jobban utálják egymást, mint a Fideszt.
Nincs meg sem az anyagi, sem a személyi feltétele hogy elinduljanak felfelé, a pártok szellemi állapotáról nem is szólva. Magyarul: nincs ötletük, az esetleges ötletecskéket bénán valósítják meg, vagy egymásnak tesznek keresztbe.

Ja, de Botka megint nyert. És? Mennyit segített az MSZP-nek, hogy Botka ellenzékbe vezeti Szegedet már egy jó ideje? Nem sokat. Sőt.
Óriási hiba volt diktatúrázni meg Orbán-rezsimezni egy helyi, önkormányzati választásban, ahol inkább az induló személye számít, nem a pártlogó. Totális félreértelmezése az önkormányzati választásnak, hogy itt majd az Orbán-ellenes protestszavazatokkal polgármesteri tisztséget lehet nyerni.

A másik kapitális szarvashiba, hogy nem jöttek rá, hogy mit jelent a főpolgármesteri tisztség, és ez mit jelent majd 2018-ban. Az egész választásnak ez volt az egyik legnagyobb tétje, mert persze biztos nagyon fontos, hogy Miskolcon ki a polgármester, de 200 ezer lakos nem vethető össze az 1,8 milliós Budapesttel, Miskolc gazadsági ere és potenciája Budapestével.
Budapesttel választást lehet nyerni, meg veszíteni is. Az EP-választással kiderült, hogy az ellenzék számára van esély nyerni.

És miért lett volna fontos nekik megnyerni a főpolgármesteri tisztséget?Azért, mert akárkit indítanak ellenzékből, két olyan címke van a hátára tűzve, ami elég nehéz leszedni:
a, full hülye,
b, úgyis lopni fog, mert szoci, vagy szociszármazék, de ha lopni fog, azt is kurva bénán teszi majd

Namármost, ha megnyerte volna az ellenzéki jelölt a főpolgármesteri címet, akkor 4 hosszú évük lett volna bebizonyítani:
1, van olyan emberük, aki nem nyomja fullba a kretént
2, nemcsak betalál az irodájába, de képes vezetni egy hivatalt
3, képes irányítani egy várost
4, képes többséget szerezni a közgyűlésben és képes azt levezetni
5, képes ellenzékből is hatékonyan egyeztetni a kormánnyal
6, képes olyan pontokat találni, amiben meg tudnak egyezni a pártok
7, képes és mer is vitázni
8, nem lop, nem a főpolgármesteri hivatalból töltik fel a pártkasszát és a haverok zsebeit
9, a maga hatáskörében próbálja ellensúlyozni a kormányzat baklövéseit (KLIK, egészségügy, szoborállítás, utcaátnevezés)
10, nem baszogatja a budapesti lakosokat

Ehhez vegyük hozzá az állandó sajtó és médiajelenlétet, a saját stábot és erőteret, akkor mit kapunk?
Sikeres szereplés esetén egy miniszterelnök-jelöltet 2018-re, aki mondhatja, hogy ő négy év alatt ezt tette le az asztalra.
De ahogy Orbán sem szerette volna, ha egy fideszes politikus Budapest élén megerősödik és esetleg magasabb szintű kormányzati ambíciói támadnának, szerintem az MSZP-DK-Együtt sem szerette volna, ha nem ők castingolnák - ahogy szokták - a jelöltjüket 2018-ban,

Ezért előszedték augusztusban jelöltnek Falus Ferencet, akinél viccesebb lúzer Torgyán óta nem volt a magyar politikában. Akit 60 nap után dobtak, egy kamu felmérésre hivatkozva egy Bokros Lajos miatt. Miközben teljesen világos volt, hogy még azt sem lenne elég a győzelemhez, ha a teljes szavazótábort mozgósítanák, szükség lenne középről is szavazatokra. meg valami vízióra hogy mit kezdenének Budapesttel, a BKV-val, a kerületekkel, a fideszes közgyűlési többséggel, az EU-s pályázatokkal .....És úgy gondolták, hogy Bokros neve és személy majd mozgósít, Bokros neve és személye majd szerez szavazatokat középről.

Mondom, hogy nem is akartak nyerni. Számukra teljesen érdektelen az emberek problémája, sem kedvük, sem tudásuk sincs meg hogy megoldásokat találjanak ki és ezen megoldásokat meg is valósítják. Csak a biztos hely, még négy év képviselőség, csak ez számít. Ezért remélem, hogy most már végleg eltűnnek a süllyesztőben, és csak kitermel, kiizzad az ország egy olyan ellenzéket, akire érdemes lesz váltani 2018-ban.

És hogy ki a felelős részben a fentiekért? A dobogón mindenképpen ott található a budapesti MSZP elnöke, Kunhalmi Ágnes. Akinek ma ahelyett, hogy lemondott volna, arról beszélt, hogy csodálatos eredményt értek el.

Tényleg egy csoda volt.

http://coub.com/view/3nxaz

http://vastagbor.atlatszo.hu/2014/10/13/igen-ez-maga-volt-a-csoda/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 27 
2014.09 2014. Október 2014.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 541 db bejegyzés
e év: 6200 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2275
  • e Hét: 5377
  • e Hónap: 16488
  • e Év: 169984
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.