Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
Reccsent egyet a magyar ipar - augusztusra begyűrűzhetett az
  2014-10-07 19:32:03, kedd
 
  Reccsent egyet a magyar ipar - augusztusra begyűrűzhetett az orosz válság

2014. október 7. kedd 09:13:59




Augusztusban a kiigazított adatok szerint váratlanul 5,7 százalékkal csökkent a magyar ipar teljesítménye júliushoz képest.

Ahogy a lenti ábrán is látható ilyen mértékű csökkenésre nagyon régen nem volt példa. Ráadásul a csökkenés úgy következett be, hogy augusztusban a győri Audi háromműszakos munkarenddel teljes kihasználtsággal működött.

A havi zsugorodás így az éves növekedési ütemet is 2,9 százalékra vitte le a júliusi 12,3 százalékról.

A KSH előzetes tájékoztatójában részletes adatokat nem közöl, azonban nagyon valószínű, hogy az orosz-ukrán konfliktus negatív hatása gyűrűzött be a magyar iparba is. A német ipari statisztikákban a visszaesés már korábban tetten érhető volt, ezért is okozott meglepetést a kiváló júliusi adat. Most azonban egy nagyon jelentős volumencsökkenést láthatunk, a német zuhanással párhuzamosan.

Elvileg magyarázhatnánk a történteket a nyári szabadságolásokkal is, de ez a korábbi évekre nem volt jellemző, így nagy valószínűség szerint döntő részben most sem ez áll a beesés mögött.

Update: Schindele Miklós, a KSH főosztályvezető-helyettese az adatok ismertetésekor az MTI-nek elmondta: a havi visszaesést elsősorban az egyik nagy járműgyártó cég egész hónapos leállása okozta. Emellett a vegyiparban is voltak alkalmi leállások és az élelmiszeriparban is csökkent a termelés.

mfor.hu

http://www.mfor.hu/cikkek/115932.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az európai média elveszítette az információs háborút
  2014-10-07 19:30:51, kedd
 
  Az európai média elveszítette az információs háborút
2014.10.07 13:15


Egy új jelenségre hívja fel a figyelmet a csehországi Free Press főszerkesztője az ukrán helyzettel kapcsolatos információs háborúban; a média háttérmunkálataiban egyre nagyobb feszültségeket okoz, hogy még az állami médiába is kezdenek beszivárogni az ukrajnai eseményekkel kapcsolatos valós hírek, ami komoly aggodalommal tölti el az újságírók egy részét. A Free Press csehországi főszerkesztője szerint az európai média elveszítette az információs háborút, mostanra hatalmas "rés van a pajzson", amin a valóság egyes elemei áttűnnek.

Korábban a politikai megrendelők meghatározott utasításokat osztogattak az európai sajtóorgánumoknak arra vonatkozóan, ahogy az újságíróknak az ukrajnai eseményeket be kell mutatnia - esetenként konkrét előírás, többségében "hallgatólagos elvárás" volt az orosz felkelők démonizálása, a nyugatbarát kijevi kormány pozitív színben feltüntetése. A főszerkesztő szerint azonban ez mostanra megváltozott. Lehet szó arról, hogy az európai médiára egyre kisebb kontroll nehezedik az ukrajnai események eltorzítása irányába, vagyis a politikai megrendelők már nem tartják fontosnak a propagandaháború folytatását. Ez elsősorban a jelentősebb, állami kontroll alatt lévő sajtóorgánumoknál észlelhető, a jelentéktelenebb médiafelületek tovább folytatják a démonizálást. Azonban az a tényező is megjelent, hogy az újságírók mindinkább kezdenek valós aggodalmakat táplálni az ukrajnai események alakulásával kapcsolatban. Azt követően, hogy az EBESZ megerősítette az orosz felkelők észleléseit, miszerint a délkelet-ukrajnai tömegsírok feltárásakor a holttestekből hiányoznak a belső szervek, megdőlt az az elmélet, miszerint az ilyen bejelentéseket pusztán az orosz propaganda termékének kell tartani.

Az újságírók - a probléma többhónapnyi elbagatellizálását követően - kezdik komolyan venni a délkelet-ukrajnai tömegsírokkal kapcsolatos információkat, több esetben már az európai sajtó is beszél a szervkereskedők ukrajnai jelenlétéről. A Free Press csehországi főszerkesztője szerint megfigyelhető, hogy már az állami médiafelületekbe is kezdenek beszivárogni a szervkereskedőkről, civilek meggyilkolásáról és kínzásokról szóló hírek, ami részben annak köszönhető, hogy az újságírók többé nem hajlandók az orosz propaganda termékének tartani a valóság egy részét. Mindez feszültségeket gerjeszt az újságírók, szerkesztők, főszerkesztők és anyagi támogatók közti kapcsolatokban, ami a fenti hírek mind gyakoribb megjelenésével karöltve azt mutatja, hogy az európai média elveszítette az információs háborút.

Miközben az európai sajtó - annak ellenére, hogy a szélsőjobboldal Európában általános hisztéria tárgyát képezi - teljességgel figyelmen kívül hagyta a fasiszta szervezetek jelenlétét az ukrán fronton, mostanra a Jobb Szektor önkéntes alakulatai is elkezdtek a korábbinál jelentősen nagyobb figyelmet kapni. A német közmédia pedig elnézést kért nézőitől, amiért elfogultan tudósított a Donbassz régióban zajló eseményekről. Egy héttel ezelőtt az ARD tv-csatorna elnézést kért nézőitől, amiért elferdítve közölte a híreket a civil halálesetekkel kapcsolatban. A tévécsatorna korábban ugyanis azt közölte, hogy az orosz milícia végzett két ukrán állampolgárral. Később kénytelenek voltak beismerni, hogy a civileket a Jobb Szektor önkéntes alakulatai gyilkolták meg. Hogy egy ilyen bocsánatkérés valóban elhangzott, azt mutatja, hogy az európai média valóban elveszíti az információs háborút. Az információs társadalomban közel lehetetlen megakadályozni, hogy az igazság alternatív médiafelületeken át utat törjön, akár a teljes médiacsenden át is.


http://www.hidfo.net/2014/10/07/az-europai-media-elveszitette-az-informacios-habo rut
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A KSH elmagyarázta, miért nem mondják meg, mennyi a szegény
  2014-10-07 19:15:49, kedd
 
  A KSH elmagyarázta, miért nem mondják meg, mennyi a szegény

9 hozzászólás propeller.huPropeller ma, 12:03 548 megosztás


A Központi Statisztikai Hivatal szakmai okokból összevonta három, ősszel megjelenő publikációját, és egy új, nagyobb terjedelmű elemző kiadvány megjelentetését tervezi 2014 novemberében - közölte a hivatal, miután többen felvetették, hogy az önkormányzati választásra való tekintettel nem merik publikálni a szegénységről szóló - egyébként már elérhető - adatokat.

A társadalmi kirekesztődés nemzetközi összehasonlítására szolgáló indikátorok, 2013 (jövedelmi referencia év: 2012), Fogyasztási szokások, valamint Jövedelmi viszonyok című kisebb elemzés együttes publikálása lehetőséget biztosít a lakosság életkörülményeinek átfogó, komplex vizsgálatára, az egyes tényezők mögött meghúzódó jelenségek, összefüggések részletesebb feltárására - indokolták. Az új kiadvány már tartalmazza a 2014. évi háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvételből származó szegénységi adatokat is, vagyis azok egy évvel frissebbek azoknál, amiket szeptemberben publikálhattak volna.

A tájékoztatás szerint az adatfeldolgozási folyamatok felgyorsításával összefüggésben, a korábbi évektől eltérően a szegénységre és a társadalmi kirekesztettségre vonatkozó előzetes adatokat is közreadják még az Eurostatnak való kiküldésük előtt, így a hazai közvélemény az eddigieknél 9 hónappal korábban ismerheti meg azokat.

A korábban szeptemberben megjelenő A társadalmi kirekesztődés nemzetközi összehasonlítására szolgáló indikátorok című kiadvány adatait a KSH - az uniós tagállamok közül elsőként - még 2013. decemberben elküldte az Eurostatnak, engedélyt adva az adatok közzétételére, amelyek 2014. június óta hozzáférhetők az Eurostat honlapján. A hivatal ezzel biztosította, hogy a felhasználókat ne érje adatveszteség - írták.

Korábban a KSH még pénzhiánnyal magyarázta az adatok hazai megjelentetésének visszatartását.

http://propeller.hu/itthon/2998364-ksh-elmagyarazza-onnek-miert-nem
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Európa beismeri, hogy nem működnek az oroszellenes szankciók
  2014-10-07 18:41:18, kedd
 
 
Ma, 17:41

Európa beismeri, hogy nem működnek az oroszellenes szankciók

© Archív fotó: RIA Novosztyi/Szergej Gunyejev

Az Európai Unió bejelentette, hogy "nagyon csodálkozik" Joe Biden alelnök nyilatkozatain, melyek szerint Washington kényszerítette rá Brüsszelt az Oroszország elleni gazdasági szankciók bevezetésére. Federica Mogerini az EU jövő külügyminiszterének október 6-án vedekeznie kellett az EP-képviselők ellen, akik magyarázatot követeltek tőle.

"Magam is nagyon meglepődtem, mert Bidennel együtt dolgoztunk, és úgy gondoltuk, hogy ez párbeszéd, nem pedig diktátum" - mondta a volt olasz külügyminiszter.

A múlt héten Joe Biden előadást tartott a Harvardon is. És annyi rossz dolog mondott, hogy beszédét még ma is kommentálják az arab és az európai fővárosokban. Sok arab országot azzal vádolta, hogy támogatták a Iszlám Állam terroristáit". És közben elmondta, hogy Washington rákényszerítette Brüsszelt szankciók bevezetésére. Az araboktól Biden már elnézést kért.

Október 6, Moszkvában Szergej Lavrov orosz külügyminiszter elmondta:

Más nyilatkozataiért, azért, ami a Harvard Egyetemen mondott beszédében hangzott el, nem kért bocsánatot. Az USA rákényszerítette az EU-t, hogy akarata ellenére, és kárára magára vállalja az oroszellenes gazdasági szankciók főbb következményeit.

Ugyancsak az Európai Parlamenti meghallgatáson Federica Mogerini beismerte, hogy továbbra is kérdéses a szankciók hatása "az orosz politikára". Ez azt jelenti, hogy a szankciók kudarcot vallottak, és helyrehozhatatlan kárt okoztak az európai gyártóknak, az EU és Oroszország közötti kapcsolatoknak.

Európa, amely szorgalmasan hallgat az USA-ra, egy veszélyes csapdába kergeti saját magát. Még egy pár pillanat, és ez a csapda becsapódik - véli Dmitrij Danyilov politikasi elemző. Moszkva kénytelen alternatívákat keresni, Európa viszont elveszíti Oroszországot, mint a jövő stratégiai partnert - mondta.

Oroszoszág kénytelen nem csak katonailag, hanem gazdaságilag is védekezni. Megerősíteni gazdaságát és a pénzügyi szféráját, új partnereket keresni. A konfliktus nem csupán az EU és Oroszország közötti kapcsolatok tekintetében mér csapást Európára, hanem a világban elfoglalt pozíciója szempontjából is.

Az USA rákényszerítette Európára saját álláspontját az ukrajnai helyzet kapcsán. Elrontotta kapcsolatait Oroszországgal, megfeledkezve a jóról és a gonoszságrólalkotott hagyományos európai elképzelésekről. Most már senki sem veszi észre, milyen bűncselekményeket hajtanak végre az emberiség ellen Délkelet-Ukrajnában, senki sem látja, a nácizmus jeleit, a szabad véleménynyilvánítás elnyomását Kijevben - emlékeztet rá Jevgenyij Kozsokin.

Az EU-ban, sőt az USA-ban is van egy nagyon komoly belső probléma. Mi történik ott a demokráciával? Vajon fontosabb számukra gazdasági, ideológiai, stratégiai konfliktus Oroszországgal, mint saját értékeik? De hiszen ezt a konfliktust könnyen meg lehetett volna oldani tárgyalások útján.


Teljes szöveg: http://hungarian.ruvr.ru/2014_10_07/Europa-beismeri-hogy-nem-mukodnek-az-oroszell enes-szankciok-7122/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Navracsics, az Alkalmas
  2014-10-07 18:01:42, kedd
 
  Navracsics, az Alkalmas

Feladta: 2014, október, 7

Salamoni döntést hozott tegnap az Európai Unió szakbizottsága: nem toltak ki a Főbiztossal, de Navracsics jelölt urat is (érdemeinek elismerése mellett) elküldték a jófenébe. Mostantól főhet J.-C. Juncker feje, hogy mi az ördögöt csináljon az Illiberális Falkaforradalom átható ... khm ... illatát árasztó magyar ex-miniszterrel.

Az Április Hatodikai Sajnálatos Események óta köztudott volt, hogy a “kreatív" választási “jogszabályok" (meg a hasonlóan ötletes választókerületi határ-rajzolgatások) következtében ismételten kétharmados III. Orbán-kormány fog jelöltet állítani az Unió kvázi-kormányának számító Európai Bizottság egyik biztosi (ha tetszik: miniszteri) posztjára. Az sem volt különösebben takargatott titok, hogy ez az illető Navracsics Tibor lesz.

A Maffiapártállamban “megszokott" dolog, hogy a janicsárságot, tehát feltétlen hűséget Don Vittorio valamiféle jólfizető szinekúrával jutalmazza meg. A rangsorban elfoglalt hely, valamint a gazemberkedés fokától függően egyeseknek csupán egy vidéki ispánság, másoknak fővárosi gombnyomogatói pozíció jut. Ám a Kiemelt Nertársak, a vezéri ánuszrózsát a Kirakatban nyelvükkel illető Illetők, az önmagukat lejáratni korlátlanul képes alakokból azonban Főhivatalnokok, azaz miniszterek, különböző “elnökök" lehetnek. Így került az MNB élére Járay Zsigmond és (jézusmáriám!) Matolcsy György, így lett köztársasági elnök nemdoktor Schmitt Pál (hehehe) és dr. Áder János (brrr!), s ezért lett biztosjelölt Navracsics Tibor.

“Csicska" már hosszú évek óta szolgálja a Vezért, s ezalatt többször is tanúbizonyságát adta annak, hogy nem egy válogatós/fintorgós fajta. Amikor frakcióvezetőként az volt a feladata, hogy “karakterileg" leamortizálja a korabeli miniszterelnököt (Gyurcsány) és lehetőleg működésképtelenné, béna kacsává tegye a kormányt, az Országgyűlést és ezzel magát a Köztársaságot is, nem habozott azt kivitelezni. Karöltve az úgynevezett “keresztény jobboldal" egyik leggusztustalanabb figurájával (Semjén), akitől legbelül talán még ő is undorodott.

Osztán jött a Falkaforradalom és Csicska megint csak ott küzdött az Első Sorokban. Mint miniszterelnök-helyettes és főleg (i)gazságügyi miniszter, erejét (és maradék tisztességét) nem kímélve végezte az Alkotmányos, Jogállami Demokrácia le-, illetve az Illiberális Patyomkin-köztársaság felépítésének kubikosmunkáját. Nem húzta ki magát abból a melóból sem, amikor a Gyarmatosítók ellen köllött harcolni a Nemzeti Függetlenségért. Ha arra volt szükség, hát ravasz csellel (“véletlenül" félrefordított törvényszövegek) tévesztette meg az Ellenséget. Ha pedig a nyílt konfrontációra, hát rögvest ki is bújt a kultúrált úriember köpönyege alól a kocsmai verekedő (alpári visszapofázások Nieli Kroes és Viviane Reding EU-biztosoknak).

Ezek után nem is csoda, hogy a hivatalosan “Magyarország" (mínusz Köztársaság!) nevű Orbánlandnak “járó" EU-biztosi posztra csakis és kizárólag ez a hűséges és “ügyes" Navracsics találtatott alkalmasnak. Azt, hogy a Maffián belül mi számít hűségnek, már tisztáztuk: a gerinctelenség és az amoralitás. Ámde azt, hogy mi az az “ügyesség", még nem. Ez a tulajdonság - csakúgy mint minden más ebben az unorthodox államban - , pontosabban annak definíciója ugyanúgy a feje tetején áll, mint bármiféle más, az erkölcshöz és a jóízléshez kapcsolódó fogalomé. Agyarországon ugyanis nem csak a “magasabb", de az “alacsonyabb" körökben is az számít “ügyesnek", aki gátlástalanul ver át bármikor és bárkit. Majd miután “lebukott", nem csak szemtelenül belevigyorog a károsult képébe, de még ő vagyon felháborodva.

Navra nertárs az első, biztosjelölti meghallgatását tulajdonképpen tökéletesen abszolválta. Ez azonban nem az ő “ügyessége", hanem a “vizsgarendszerbe" épített “biztosítékok" következménye volt (lásd itt!). Csicska ugyan gátlástalanul hazudozhatott és vigyorogva kerülhette meg a kérdéseket, ámde az egész performansz arra mindenképpen jó volt, hogy a fentebb említett “erényei" egy újabbal egészüljenek ki. Nevezetesen azzal, hogy esetében a “gerinctelenség" egy speciális “alfajával" van dolgunk, amit úgy hínak, hogy Jellemtelenség.

A pasmag ugyanis, kizárólag a biztosi poszt elnyerése érdekében, háromszor is megtagadta a saját “hitét", azaz a Nemzeti Együttműködés Rendszerét, tehát lényegében a Megváltóját. Ámde míg a Názáreti azért bocsájtott meg (előre!) az Áruló Tanítványnak, mert tisztában lévén az emberi jellemmel alapvetően filantróp volt, addig a Felcsúti Szalvátor azért, mert ez volt az előre egyeztetett taktika. Ennek betartása pedig a Hűség újabb megnyilvánulása ... lévén ő is tisztában volt “apostola" “jellemvonásaival".

Milyen funkcióra alkalmas Navracsics Tibor?

Uniós biztos

Magyar miniszter

Talpnyaló

Az első kettő kivételével bármelyikre!

VoteView

ResultsPolldaddy.com

Felejthetetlen volt az a bizottsági csodálkozás, ami Navracsics nyálkásan csusszanós “válaszadásait" övezte (lásd a fentebbi link alatt!). Meg is állapodtak abban, hogy nem lehet megállapodni, azaz Csicskát “pótvizsgára" köll küldeni. Így is lett, amit persze a Jelölt (hasonló stílusban) vasárnap estig abszolvált ugyan (részletezve itt!), de ennek az lett a következménye, hogy megszületett egy tulajdonképpen salamoni, azaz “igen, de“-döntés.

Ennek értelmében Navra nertárs “alkalmas" ugyan a biztosi funkcióra, de a “portfólióra" már nem. Ez pedig “közmagyarra fordítva" azt jelenti: “Tisztelt Juncker Úr! Mi nem akarunk kitolni Önnel, de legyen olyan kedves ezt a Jelöltet olyan messzire vinni tőlünk, amennyire csak lehetséges, lévén bűzlik! Csináljon vele amit akar, de lehetőleg ne itt!“.

Tiszta és érthető az üzenet bárki számára, aki nem a fideszes médiacsöcsön csimpaszkodik, behunyt szemmel magába szívva az “információkat". Az europarlamenti hozzáállást e témához talán ez a bejegyzés mutatja meg legjobban:

rui tavares @ruitavares


@EuropeanVoiceEV well done! do not put Mr. Navracsics anywhere near citizen's rights.

18:28 - 6 Okt 2014

Igaz, ezt Tovaris Tavares, a Hírhedt Jelentéstevő írta, (szabad fordításban: “Nagyon helyes! Ne is engedjék Navracsicsot a polgárjogok közelébe!“) ezért osztán a Csöcsön Csüngők körében eleve hiteltelen. Nekik valószínűleg a maffiapárti győzelmi jelentések (lásd itt!) az eklatánsak, melyek arról szólnak: a lényeg, hogy Navracsicsból biztos lesz, az meg le van szarva, hogy milyen portfólióval! (Ezek közül is kiemelkedik Gépontfodor, a “Politikai Gondolkodó“, aki három mondattal intézte el ezt az elképesztő lebőgést! ... Akit érdekel, katt ide!).

Ami az egészben a “legaranyosabb", hogy ezek a “Funkcik" már egyáltalán nem akarnak emlékezni a volt MSZP-elnök, Kovács László esetére, akit a 2004-es meghallgatásán ugyanígy elutasított az illetékes bizottság, mint Energiaügyi Biztos-jelöltet. Akkor arról csivitelt a fideszes Papagáj-kommandó (© Kuncze Gábor), hogy Kovács párthálából történt jelölése csúfos kudarcba fulladt és szégyent hozott az országra. Most meg ... hehehe! Pedig Kovács sokkal jobb külügyminiszter volt (no meg sokkal demokratább és européerebb), mint Csicska. Nemde bár?!

Milyen uniós biztosi beosztást kap Navracsics Tibor?
Ugyanezt a portfóliót csonkítatlanul"Ifjúsági és Sportbiztos" lesz (tehát az Unió Dajcstamása)Tárcanélküli biztos (tehát az EU "hungaricum"-a)Juncker simán haza zavarja
VoteView ResultsPolldaddy.com

Szóval most főhet Juncker Főbiztos feje. Hogy mi az ördögöt csináljon ezzel a Navracsiccsal, akit, mint “Budapesti Békát", kénytelen volt lenyelni. Magával a békával még nem is lenne baj, hiszen combja rántva nagyon finom étel. No de élve lenyelni?! Ráadásul úgy, hogy még évekig (öt esztendő!) ott fog ugrálni és brekegni a gyomorban?! ... Pfúj! ... Részvétem Juncker Úrnak!

Ámde van talán megoldás! Javaslom a Főbiztosnak, hogy Navracsicsot egyszerűen nevezze ki Tárcanélküli Biztosnak! Ezzel nem csak kihúzza a dolog méregfogát, de beírja magát a történelemkönyvekbe is, s mivel így létrehozza az Európai Unió Első Hungaricumát, örök és megbonthatatlan barátságba kerül Fazekas Sándor földművelési miniszterrel! ... Meg sem említve a Főnyereményt: a Felcsúti Jóindulata! ... Erre pedig egyszer még szüksége lehet!

... és ezt ...

... szendamondja!

http://szendamondja.wordpress.com/2014/10/07/navracsics-az-alkalmas/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
HÁROM RÉSZRE SZAKADT ORSZÁg
  2014-10-07 17:14:14, kedd
 
  2014. október 7., kedd

HÁROM RÉSZRE SZAKADT ORSZÁG

Mint hajdan, a török időkben.
Csak most annyival szarabb a helyzet, hogy nem területileg szakadt szét, hanem társadalmilag, és élesebb határokkal, mint Móré László idején...
Az egyik rész élén korunk Móré Lászlója áll.
Az országnak ez a kis része jól elvan egymással, üzletelgetnek, barátkozgatnak, torzsalkodnak, helyezkednek, ránézésből is olyanok, mint egy jólsikerült busójárás.
És fosztogatnak, hatalmaskodnak, az ország iránt semmiféle felelősséget nem érezve.
Ők azok, akik a hivatalos politikát képviselik, akik a törvényeket hozzák, még, ha mindegyikük nem is személyesen ül a parlamenti padsorokban.
Nincsenek gátlásaik, mára már a látszatra sem vigyáznak, egyszerűen megfeszítik politikai és gazdasági izmaikat és elvárják, hogy mindenki rettegjen tőlük.
Lassan már a törvényeket is úgy írják alá, mint hajdan a szultán: ,,Rettegve halljátok szavam, s remegve engedelmeskedjetek!"

Sajnos, miután megszállták az államot, ez nem üres fenyegetés, szép hosszú a lista, akiket tönkretettek az elmúlt években anyagilag, emberileg, mert nem állt be a sorba.
Orbán ennek a szisztémának csak a kirakata, teszi is a dolgát remekül.
Eleinte voltak, akik azt hitték, hogy személyében egy bábot mozgatnak, de a báb önálló életre kelt és a barbárok erőszakosságával mára gazdasági és politikai szuperhatalommá vált a helyi pályán, akivel mára nemigen tudnak mit kezdeni hajdani futtatói.

Most éppen a pozíciók újraosztása folyik, de ebbe az ország népének nincs semmiféle beleszólása, az emberek többségét meg nem is érdekli, úgy hiszik, ez őket nem érinti, nincs rájuk hatással, pedighát...
Ezt a réteget az érdek mozgatja, ha kell, anyjuk gyilkosával is kiegyeznek.
A hatalom sem azért kell nekik, hogy az országgal ezt vagy azt tegyenek, a hatalom csak gazdasági érdekeik biztosítéka, mert az már mégiscsak tűrhetetlen lenne, hogy az általad befizetett adó ne az ő zsebükben kössön ki...
Nincsenek sokan, bizalmasaikkal együtt is legfeljebb párezren, de a vagyon és a hatalom az ő kezükben összpontosul.

Ők manipulálnak téged, ők hitetik el veled, hogy ez, és csakis ez az egyetlen elfogadható társadalmi berendezkedés, ebben vagy szabad, jóllehet ma már csak azt csinálhatod, amit szabad, és jogaid csúcsa az, hogy jogodban áll hallgatni...
A társadalom fele a történetet megpróbálja kívülállóként szemlélni, merthogy nekik még van munkájuk, törékeny kis egzisztenciájuk, vesztenivalójuk - és még vannak illúzióik.

Ők azok, akiket a hatalom különféle karámokba terelt, gondosan ügyelve arra, hogy gyűlöljék azokat, akik másik karámokban vannak.
Én meeerinó jeeerke vagyok, bégeti az egyik, és lenézi a rackát, a másik feeehér lenézi a feeeeketét - pedig mindegyikük birka, csak erről nemigen akar tudomást venni, mert ebben az országban mindenki legalább egy lépcsőfokkal magasabbra pozicionálja magát, mint ahol éppen áll.
Itt a kispolgár azt gondolja magáról, hogy ő a felső középosztály, pedig csak egy birkaszőrszál választja el a nyomortól, a lecsúszástól, mégis boldogan tapsol azoknak, akik anyagi-erkölcsi függésben tartják, boldogan békamenetel vagy demokráciázik, holott a törésvonalak igazából nem a jobb és a bal amúgy sem tisztázott határvonalán, hanem a fent és a lent között húzódnak.

Még a szélsőjobb is a nincstelenség terméke, mert arra játszik, hogy az egyik ember irigyelje a másikat, vagy a másikat okolja saját nyomorult életéért, hiszen addig sem azokat fogja okolni, akik létrehozták ezt a helyzetet.
Mérd magad a legnyomorultabbakhoz és érezd magad gazdagnak, szépnek, okosnak, mindjárt rendben lesz az önbecsülésed!
Ha meg mégsem, akkor írd fel rovásírással a viskód oldalára, hogy magyar vagyok, és mindjárt rend lesz.
Kilóg a segged a gatyából, libacombot csak akkor látsz, ha felnézel az égre, mert a fejedre pottyant valami, de kit érdekel, hiszen magyar vagy.

Nem biztos, hogy mindenkinek azonos életszínvonalon kellene élni, de az sem biztos, hogy nyomorogni kell, vagy rettegni a lecsúszástól.
Kézzel-lábbal iparkodva tartják fenn sokan a látszatot, de hiába, a Vezér már megmondta, hogy le kell számolni az illúziókkal, nem kell mindenkinek érettségi, egyetem meg aztán végképp nem.Kivéve az ő gyerekeiket, de azoknak legalább külföldön.
Így aztán be is lőtte gyermeked pályaívét, te pedig sírva röhöghetsz majd azon, hogy valaha is ezekre adtad a voksod, - bármilyen szinten is.

A legszegényebbek, akik lassan az ország felét teszik ki, hallgatnak.
Mondhatnám, hogy a bárányok hallgatnak, de ezek nem bárányok, hanem birkák, akik beletörődtek sorsukba.
Nem lázadnak, nem politizálnak, egy pacalért eladják a voksukat, közmunkáért gazsulálnak az őket zselléreiknek tekintő polgármestereknek, megalázkodnak az új kulákok előtt, ha a helyi mészároslőrinc megtiltja nekik, hogy szóbaálljanak valakivel, akkor elfordítják fejüket a találkozásnál, mert a gyereknek enni kell, a lakásba villany kell és az se lenne baj, ha nem dideregnének telente.

Addig nem is lesz itt normális ország, ameddig az emberek nem ismerik fel, hogy kik és mi okozza a nyomorukat, de ehhez tanítani kellene őket, mert a tapasztalatokból az ember csak nagyon lassan tanul.
Ezért kellenének baloldali pártok, harcos szakszervezetek, ezért kellene a fiatalokkal foglalkozni.
Akkor sem lenne könnyű a harc, de talán nem lenne reménytelen egy élhető társadalmi rend kivívása.
Nem lenne szabad továbbra is illúziókban élnünk, azt hiszem...


http://www.pupublogja.hu/2014/10/harom-reszre-szakadt-orszag.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tölgyessy Péter: a Fidesz azt adja a magyaroknak, amit azok
  2014-10-07 17:09:42, kedd
 
  Tölgyessy Péter: a Fidesz azt adja a magyaroknak, amit azok nagyon akarnak

2014.10.07 08:17

Igen nagy siker, hogy ekkora arányban újraválasztották a Fideszt áprilisban - mondta Tölgyessy Péter politikai elemző az InfoRádió Aréna című műsorában. Egyáltalán most először választották újra a korábbi miniszterelnököt Magyarországon, Gyurcsány Ferenc nem vitte végig az egész ciklust, 2002-ben még Medgyessy Péter győzött. Mindez roppant eredmény szerinte, és a Fidesz eltökélten viszi tovább korábbi politikáját.




Két általános választás után vagyunk, illetve önkormányzati választás előtt, majd egy hosszú, választás nélküli időszak fog következni. Mit mutat most a magyar politikai térkép?

Nagyjából azt, amit az országgyűlési választásokon mutatott. Nagy változás nincs, ami önmagában egy kicsit szokatlan. Általában az a szokásos Magyarországon, hogy aki nyer tavasszal, az már nem szerepel olyan jól ősszel. Most azonban nagy változás egészen biztos nincsen. Előfordulhat, hogy a tavaszi győztes egy kicsit gyengébb lesz. Így volt ez 2010-ben is. De nagy felfordulás nincsen. Működik a centrális politikai erőtér. Egy legény van a gáton, a Fidesz, középen meglehetősen nagy támogatottsággal, és a két oldalán van az ellenzék. Ez adja jelentős részben az erejét. Az ellenzék egésze lehetetlen, hogy összefogjon. Hogy még könnyebb legyen a Fidesz helyzete, korábban alapvetően az MSZP volt az ellenfél, most azonban az MSZP alig nagyobb, mint a másik két baloldali párt, legalábbis az Európai Parlamenti választáson így volt. Vezetőváltás is történt, folyik a dominanciaharc: Gyurcsány Ferenc újra bejelentette igényét, övé legyen a vezető szerep a baloldalon.

Ennyire jól van kitalálva a centrális erőtér, vagy ennyire bénák voltak a másik oldalon?

Azt hiszem, inkább az előbbi. A centrális helyzet erős pozíció, és a tetejében nagyon mély hazai történelmi hagyomány. A dualizmus korában egységes pártnak hívták, aztán a két világháború között is újra ekként nevezték, a harmincas években pedig már nagyon hasonló egyensúlyozást folytatott a centrális erőtérben lévő vezető párt a nemzeti radikalizmus és a régi baloldal között. Ez tehát régi magyar hagyomány. De egész biztos, hogy az ellenzék is tesz róla: a baloldal, amit nem régen művelt, az egyre inkább azt mutatja, hogy nem jelent valódi kihívót. A vissza nem térni látszó múlt a kétpólusú erőtér. A baloldalon három párt van és nincs köztük túl nagy különbség, nincs iránymutató párt közöttük. Az Európai parlamenti választások eredménye, ugyan sajátos körülmények között, de valami ilyesmit mutatott, ami azt jelenti, hogy a baloldalon még dominanciaharcok lesznek ezután is.

A dominanciaharcok folyamatossága miatt nem találtak semmilyen módszert a baloldalon, hogy feljöjjenek?

Nem. Ez is szerepet játszik benne, de szerintem a döntő ok az, hogy a Fidesz valami olyasmit ad a magyaroknak, amit azok nagyon-nagyon akarnak. Tehát ha valaki érti az emberek vágyait, az Orbán Viktor. A külfölddel való szabadságharc, a tulajdonosi őrségváltás, tehát hogy a külföldiektől a belföldiekhez kerüljön az energetika, a bankszektor meghatározó része, az újabb és újabb akciók, a rezsicsökkentés, most a devizaadós-mentés, mind-mind olyasmi, ami nagyon tetszik a magyar választók egy jelentős részének. Ez pedig elég ahhoz, hogy a centrális erőtér fönt maradjon. Erre még, ha úgy tetszik, ráadás az ellenzék tehetetlensége, alkalmatlansága. Egyszerűen nincs ellenzéki vízió, ami egy egészen más elképzelés alapján kihívóvá tehetné az ellenzéket. Például a hétfői parlamenti évadkezdő nap legfontosabb ügye a devizaadós-mentés volt, ami egy igen vitatható dolog, és azt hiszem, túlzás, amit a kormány a bankokkal csinál. Nagyon nagy ára lehet Magyarország számára, amit a kormány tesz, és évek óta egyre nagyobb terheket helyez a bankokra. Ám igazán kemény ellenzéki ellenvetés nem is nagyon hangzott el. Minden más ügyben támadták az ellenzéki pártok a kormánytöbbséget. Volt, aki azt mondta, hogy még adós-barátabbnak kellene lennie, de olyan, aki, ha úgy tetszik, a kapitalizmus felől bírálta volna a kormányfő fellépését, hát nemigen akadt.

Gondolati csírát sem lát sehol az ellenzékben? Amiből kifejlődhet valami?

Egyelőre nem. Úgy tűnik, hogy a Jobbik nem nagyon nő tovább. Igen erős a jobboldali radikalizmus, de nem nagyon nő tovább. Ami az önkormányzati választásoknál azt jelenti, hogy nem lesz túl sok településen Jobbik jelölte polgármester. A baloldal meg olyan, amilyennek láttuk. Tehát a négy éves helyben járás után, most lett három főleg egymással rivalizáló párt. Az egyik igen nagyrészt Bajnai Gordon személyére alapozott párt volt. Ám most Bajnai Gordon véglegesen kiszállt a politikából. A másik Gyurcsány Ferenc szervezete, a volt miniszterelnök állandóan elmondja: övé az egyetlenegy egészséges erő az egész baloldalon. Legyen összefogás, legyen valamilyen pártunió a baloldali pártok között. Ismételten elmondja, hogy nem akar már újra miniszterelnök lenni, de minden megnyilvánulásából látszik, hogy mégis csak vezetője kíván lenni ennek a baloldali uniónak, ami persze potenciálisan éppen azt jelenti, hogy mégiscsak szeretne az újra pólusképző baloldal valóságos vezetőjeként visszatérni. De vágya aligha tűnik erősnek, mert határa van annak, hogy hány szavazó fogadhatná el azt, hogy Gyurcsány Ferenc ismét az erő pozíciójába kerüljön. Ami ismét a Fidesznek kedvez. Még mindig elő lehet jönni, és még szerintem sokáig, azzal mi volt abban a "nyolc évben".

A Fidesz elkényelmesedett, vagy hozza azt, ami ilyenkor elvárható? De az elvárhatót és semmi többet?

Látszik a Fideszen, hogy volt benne egy komoly izgalom, hogy 2002 esetleg megismétlődhet. Az, hogy a Fidesz nagyon vezet, aztán utána, mégis választási vereség következik. És most, újra megvan a kétharmad, ami azért, megjegyzem, jelentős részben a választási rendszer eredménye. A Fidesz nagyon sok szavazatot veszített. Belföldön szűk 53 százaléka volt négy évvel ezelőtt, most meg a határon túli magyarok szavazatait nem számolva, ami 2010-ben még nem is volt, 43 százaléka van.

De az egyéniben meg hozták nagyon magukat.

A választási rendszer sok ponton a Fidesz kedvére átalakult. Így újra megvan a kétharmad, és ez rendkívüli dolog. Ha a térségben megnézzük, hogy ebben a 25 évben hány választás volt, a tágabb térségben körülbelül 140, de még ezek tíz százalékában sem választották újra a korábbi kormánypártot. Tehát azt lehet mondani, az igen nagy siker, hogy ekkora arányban újraválasztották a Fideszt. Egyáltalán most először választották újra a korábbi miniszterelnököt Magyarországon, Gyurcsány Ferenc nem vitte végig az egész ciklust, 2002-ben még Medgyessy Péter győzött. Mindez roppant eredmény. A Fidesz eltökélten viszi tovább korábbi politikáját. Ezzel a felhatalmazásával még határozottabban, még keményebben halad előre, sőt, már a saját hátországában is vitákat, ütközéseket kezdeményez. Az egyik újdonsága a nyárnak, hogy az egykori pártpénztárnok, a párt pénzügyeit kezelő Simicska Lajos körül egyértelműen harcok indultak.

Erről a szereplők soha nem nyilatkoznak. Ha viszont nem nyilatkoznak, akkor mindenki beleálmodhatja és vágyakozhatja a saját forgatókönyvét ebbe a történetbe.

Én ezt semmiképpen sem tenném, nem akarok a legszemernyibb mértékben sem találgatni. A Fidesznek az egyik nagyon régi élménye 1994-es traumája. 1992-ben a Fideszt még nagyon magasra mérték a közvélemény-kutatók. Úgy nézett ki, hogy Orbán Viktor lesz a következő miniszterelnök, és aztán a Fidesz, mint a zuhanó repülő leesett, és alig jutott be a parlamentbe.

Majdnem kimaradt.

Aminek a Fidesz számára a legfőbb tanulsága az volt, hogy nem lehet Magyarországon pártpolitikát csinálni két dolog nélkül: saját sajtó és saját gazdasági háttér nélkül. A szocialisták majdnem megsemmisültek 1990-ben, és talpra tudtak állni 1994-re, mert volt biztos hátterük. Aki nem azért támogatja őket, mert okosakat mondanak, mert szépek, aranyosak, hanem azért, mert a sajátja. Azért, mert identitás alapon támogatja, vagy érdek alapon támogatja a pátot. A Fidesz az 1994-ben 72 százalékos mandátumaránnyal diadalmaskodó baloldaléhoz fogható hátországot akart magának, itt és most azonnal, vérrel és vassal, keményen teremtetve ezt meg magának. Magyarországon nem lehet úgy pártot finanszírozni, ahogy egy rendes országban lehetséges. Egy rendes nyugati országban vagy sok tagja van egy pártnak, vagy kisösszegű csekket adnak az állampolgárok. Magyarországon viszont kevés tagja van a pártoknak, pénzbeli támogatást meg végképp nem adogatnak. Legális vállalkozói támogató is alig akad. Tehát olyan, hogy teljesen betartva minden szabályt adna valamely vállalkozás tízmillió forintot vagy százmilliót, olyan sem nagyon van.

Az LMP-nél volt egyszer talán.

Nagyon ritkán fordul elő. Alapvetően meglehetősen illegalitásban van a hazai pártfinanszírozás. Ennek volt a mestere Simicska Lajos. Ma is az. Egy hatalmas birodalom, vállalatbirodalom, médiabirodalom épült föl körülötte. Magam is hallottam már réges-régen olyan hangokat, hogy szinte nagyobb hatalma van, mint a miniszterelnöknek. Most azt hiszem, hogy egy olyan miniszterelnök, aki kézben szereti tartani a dolgokat, nehezen működhet együtt egy másik ilyen roppant erőhatalommal. Addig, amíg megvolt a másik politikai pólus, addig minden erőre szükség volt. Most, hogy már csak egy pólus van, centrális erőtér van, most már a miniszterelnök gondolhatja úgy, jobb,ha több gazdasági háttérhatalom van a holdudvarában és nemcsak egy.

Jönnek az önkormányzati választások. Kinek mi a tétje ezen a választáson? Kezdjük a Fidesszel! Mi a tét? Ha ekkora nyerésben vannak.

Érdekes módon a Fidesznek a legveszélyesebb az önkormányzati választás. Szinte minden hely az övé. Ha kicsit is előretör bármilyen ellenzék, akkor az már kudarc. Ez nagyon nehéz helyzet. Tehát ha csak néhány helyet is elveszít a kétharmados többség, akkor tessék, veszített a Fidesz. És néhány településen azért nem olyan nehéz veszíteni. De szerintem a tét mindent egybevetve mégis sokkal kisebb. A Fidesz teljesen átalakította az önkormányzati rendszert.

Nemcsak Budapesten?

Nem, a teljes önkormányzati rendszert átalakította. Az önkormányzatoknál volt régen Magyarországon, tulajdonképpen minden, ami egy településen lényeges. Mára azonban a legfontosabb intézményeket elvette a kormány a helyhatóságoktól, azok központi, kormányzati hatáskörbe kerültek. Tulajdonképpen egyedül a településüzemeltetés az, ami teljesen önkormányzat hatáskörben maradt. Tehát a közutak, közvilágítás, tömegközlekedés, bölcsőde, óvoda, ilyesmi. Ami falvakban alig van. Ami nagyon fontos ellátórendszer volt, a közoktatás, a kórház, a komolyabb segélyügy és az I. fokú közigazgatás önkormányzati hatáskörben működött korábban, most azonban a kormányhivatalok, a járási kormányhivatalok kezébe került, ezek mind a kormány, tehát végső soron a miniszterelnök alá kerültek. De még egy nagyon fontos dolog megváltozott. Eddig a polgármester képviselő is lehetett. A jelentős városokban típusosan országgyűlési képviselő is volt a polgármester. Tehát erős kijáró ember is volt a polgármester, Kósa Lajostól kezdve Rogán Antalig mind-mind polgármesterek is voltak a Fidesz főemberei, és most ez is megszűnik. A polgármesterek a korábbinál szerényebb városüzemeltetők lesznek, akiknek meggyengülnek a kijáró funkciói. De a költségvetése, a hitelfelvételi lehetősége is nagyon vissza lett vágva az önkormányzatoknak. A megyéknél különösen drasztikus a visszavágás. A megyéknél alig maradt valami. A megyék korábbi költségvetése, tehát hat évvel ezelőtti költségvetésének már csak a 2 százaléka van közvetlenül a megyéknél. A normál önkormányzatoknál körülbelül a korábbi pénzek fele maradt, mert a többit, a feladatokkal együtt központosították. Ezzel immáron jóval kisebb Magyarországon az önkormányzati választások tétje.

Ez azt jelenti, hogy nem is érdemes nyerni az önkormányzatokban?

Hogyne volna érdemes. A közéletben lényeges tisztség marad a helyi stallum. Mégis az önkormányzatok, a polgármesterek valóságos jelentősége sokkal kisebb, mint korábban volt. Az önkormányzati választásokból hazánkban általában, meggyengülve jön ki a tavaszi győztes. Nem mindig volt így, ám többnyire így volt. De van egy további sajátossága is az önkormányzati választásoknak, a magyarok szívesen újraválasztják a polgármesterüket.

Hozzászoktunk.

Tehát míg az országgyűlési képviselőket általában szívesen elzavarták 1990 és 2010 között a választók, újrainduló képviselőnek lenni inkább hátránynak számított a soron következő választáson. Viszont polgármesterek esetében ez inkább előny volt. Egy gyenge polgármestert vagy egy gyenge közepest is ismételten újraválasztottak. Demszky Gáborra érdemes gondolni. Már alig volt mögötte párt, és mégis húsz évig főpolgármester maradhatott. Tehát komoly előnye van a hivatalban lévő polgármestereknek. Akiknek a túlnyomó része most kormánypárti. A kihívó fél helyzete az önkormányzati választásokon általában nehezebb. Az Európa Parlamenti választásokon, de a magyar parlamenti választásokon is a baloldal számos településen, és igen fontos településeken, első helyen Budapesten, versenyben volt a Fidesszel. Tehát nagyon veszített a falvakban, csakhogy a falvak, nem a pártok területe, ott úgymond független, nem pártkötődésű emberek rendszerint a polgármesterek. Ám a legfontosabb városok egy részében, Miskolcon például, elvileg nem reménytelen a baloldal szereplése, csak hát Szegeden kívül, jobbára nem ők adják a meglévő polgármestert. A Fidesz számára komoly a tét. Ha a kétharmados hatalom elveszít akár csak néhány várost is, vagy Budapesten akár csak megszorítják is, a magát a nemzettel azonosító kormánytöbbségnek az már kudarcnak látszhat. Most három kerületben van baloldali vezetés a fővárosban, amennyiben ez fölmegy, mondjuk hatra, azt a baloldal úgy értékelheti, hogy lám végre komolyan javított helyzetén.

De mi értelme van az új budapesti választási rendszernek, amit nagyon átalakítottak. Még az utolsó pillanatokban is.

A fővárosi választási rendszert kétségkívül teljesen a pártérdek alapján írták át. Főleg annak fővárosi testületi részét. A választójog szempontjából megszűnt a főváros, mint olyan. Tehát szavazunk a főpolgármesterre közvetlenül, és ezen kívül szavazunk a kerületi polgármesterekre. A győztes kerületi polgármesterek egyenes ágon bent vannak a testületben, és még kilenc ember, vesztes polgármester-jelölt is arányosan bekerül. Tehát azt tételezi föl a választási rendszer, hogy Budapest nincs is, kerületek vannak, és a kerületi emberekből áll fel a fővárosi közgyűlés.

De ez nem esik egybe inkább az emberek igényével? A fővárosi érzés nem nagyon volt.

Kerületi érzés alighanem még kevésbé. Szerintem egy átlagos budapesti, más kerületben lakik, más helyen dolgozik, és a gyermeke sokszor máshová jár már iskolába. Ez persze a belső kerületekre vonatkozik. Újpesti vagy csepeli identitás létezik. De, mondjuk, a Széll Kálmán téren három kerület találkozik. Bizony meglehetősen korlátozott a külön kerületi kötődés. De érdemes külföldi nagyvárosokat is megnézni. Általában nincs is választott testület a kerületeknél. Elöljáróság, hivatal, miegyéb van, hogy ne kelljen messzire menni az állampolgárnak, de olykor nincs is kerületi polgármester. A főváros egységes egész, legalábbis a belső része feltétlenül az. Az új fővárosi választási rendszerrel sérül a választások közvetlenségének elve. Ami már magának az alkotmánynak a sérelme. Általa az emberek már nem szavazhatnak közvetlenül a fővárosi ügydöntő testületre. Amíg a sokkal jelentéktelenebb megyei közgyűlésre továbbra is közvetlenül voksolhatnak. A Fidesz úgy számolhatta, az új rendszerrel nem veszíti el a fővárosi testületi többséget. Azt hiszem, döntésében az is benne lehetett, hogy a baloldal ne szerezhessen többséget, hanem a főpolgármester se növekedjék túlságosan nagyra.

De a főpolgármester épp most készül kapni garanciákat, vétójogot, meg mindent.

A kerületi érdek, sok tekintetben szemben áll a fővárosi érdekkel, és mostantól a fővárosi közgyűlést a kerületi polgármesterek uralják, akiknek az a dolguk, hogy a kerületüket képviseljék. Már eddig is túlságos volt a kerületek súlya, most még inkább az lesz. Az egységes főváros igényeit csaknem egyedül a főpolgármester képviseli majd. Nagyon nehéz lesz így kormányozni, bárki is a főpolgármester. A mostaninak nagy tapasztalata van a kisebbségi vezetésben. A III. kerületben sokszorosan megtapasztalhatta ezt. Ám szerintem szerencsétlen, hogy a kerületek lettek intézményesen az elsődlegesek és nem a főváros. Alapvetően a Fidesz választási érdekei mozgatták ezt a megoldást, ám ezzel Budapest egésze veszíthet. Lehetnek olyan döntések, amelyek újra és újra a kerületi külön érdekeknek kedveznek, holott rengeteg dolog, az összes nagy közlekedési útvonal kerületközi, a tömegközlekedés kerületközi, az összes vonalas létesítmény, a csatornától kezdve kerületközi, fővárosi, összbudapesti jellegű.

Kész van a kormányszerkezet, igaz, már a választások után kész volt. Mit mutat, miről szól az új kormányszerkezet?

A kormányszerkezetben igazán döntő váltás nincsen. Orbán Viktor sokszor elmondta, hogy nagyjából korábbi politikáját akarja még eltökéltebben folytatni. Ami változás: az újabb kétharmad még nagyobb önbizalmat adott a miniszterelnöknek. Minden megmozdulásán látszik, nagyon hisz abban, amit akar, az a siker felé visz. Sőt nem egyszerűen a magyaroknak akar irányt adni, hanem szinte az egész világnak. Nézzék Magyarországot, mert Magyarországé a jövő. Nem a Nyugaté, mert az elmerült válságában, hanem az új utakon járó Magyarországé, mondja rendszeresen. Maga a kormányzati szerkezet alapvetően a régi. Ami újdonság van, hogy megnőtt a kormányzati gépezet. Ez várható volt, a Fidesz folyamatosan centralizált. Van egy olyan kategória, hogy állami felsővezető. A helyettes államtitkártól fölfelé. Most körülbelül kétszer annyi van, mint Antall József idején, tehát a kezdet kezdetén volt. És mintegy ötven százalékkal több, mint úgy 2005 körül volt. A Fidesz kormányzása az erős és tevékeny, tehát a nagy és költséges állam programja.

Ez nem teljesen természetes? Amikor iskolákat, kórházakat, mindent magához vont, és irányítani kell valahonnan?

Ez a mindent átható centralizáció a következménye. Ami újdonság, hogy piramisszerű az egész felépítés. Tehát a piramis csúcsán a miniszterelnök, aztán jönnek a miniszterelnök-helyettesek, ami nem is volt régen. Az eredeti terv az lehetett, hogy ők tehermentesítsék a miniszterelnököt. Csakhogy ebből semmi nem valósult meg. A miniszterelnök ugyanis alkatilag, de a kialakított kormányzati szerkezet miatt is olyan, hogy ami neki fontos, abban a legapróbb részletekig dönteni akar.

Ez baj? Vagy ez a teljesítőképességnek határt szab? Mi a probléma ezzel?

Hát sok probléma van vele. A kormányzati döntésekhez nagyon sokféle tapasztalat kell, életkorbeli tapasztalat, ágazati tudás. Ha mindent a miniszterelnök magához ránt, akkor egyszerűen lecsökken a visszacsatolások mennyisége. Egyszerűen több szem többet lát. Olyan helyzet alakult ki, hogy a miniszterek fontos ügyekben alapvetően a kormányfő tanácsadói és végrehajtó közegei. Megszűnt a személyes miniszteri felelősség és hatáskör ebben a rendszerben. A szokottnál jóval kevésbé mondhatnak ellen a kormány tagjai miniszterelnöknek. Magyarországon mindig is erős kormányfő volt, de azért miniszterelnöknek ellent lehetett mondani. Horn Gyulának három minisztere lemondott a Bokros-csomag miatt, vagy korábban Imrédy Béla a parlamentáris helyett rendeleti kormányzás javaslatára válaszul négy miniszter jelentette be távozási szándékát. Köztük a kormányzópárt korábbi elnöke. Ez elképzelhetetlen lenne a Fideszben. A kormányfő minden korábbinál messze több hatáskört magára húz, egészen kivételesen centralizál. Ez részint drága államot jelent, akár tetszik, akár nem. A közigazgatás már drágább, mint korábban, többen dolgoznak benne már, nagyobb létszámmal. Másrészt a kivételes arányú központosítás felelősséghárító, nehézkes közigazgatást jelent. Folytonos menekülést a döntéshozatal felelősségviselésétől. Ott van az iskolaügy, amit ugye államosítottak. Hozzávetőleg 3600 önálló jogi személy önkormányzati iskola volt Magyarországon, körülbelül tízezer telephelyen, kistelepülési tagiskolában. Ez most egyetlenegy hierarchikus láncban van összefogva. Az összes igazgató kinevezését, ami korábban önkormányzat hatáskör volt, elvileg az illetékes államtitkár tartja a kezében. Elképesztő hatalmas gépezet, 140 ezer alkalmazottal.

De az az előnye sincs meg, hogy legalább az államtitkárt lehet szidni, ha valamit elront?

De, ez az előnye meglehet, ezen a területen már államtitkárcsere is volt. Ám a magyar miniszterelnök hajlamos beavatkozni a dolgokba, és nincs olyan mechanizmust, hogy ő a jó király és vannak a rossz miniszterek. Mindenért fölvállalja a felelősséget, és szívesen megy személyesen harcba is. Készséggel vállal föl konfliktusokat, és szívesen ütközik akár a legapróbb részletkérdésekben is. Ezért meglehetősen korlátozott a felelősség-áthárítás, ami elvileg megvalósulhatna egy ilyen rendszerben.


Lázár János minisztériuma, személye, az hozott-e valami változást a rendszerben?

Lázár János minisztériuma tengernyi témát fog a kezében, de nem látszik, hogy önálló politikát vinne. Szerintem a szándék sem ez volt. Az új miniszter a kormányfőnek próbál aládolgozni, a miniszterelnök elvárása, iránymutatása szerint működik. Egész biztos, annyiban jelenthet szűrőt, hogy a miniszterelnökhöz valószínűleg nehezebb bejutni személyesen. Tehát a Lázár Jánoshoz kell először menni. Ettől függetlenül a Fidesz sokszori győzelme után több lehet a belső helyezkedés, kompetencia-vita a kormányzópárton belül. A nyilvánosság előtt is jobban látszik, hogy az alvezéreket a kormányfő mennyire versenyezteti egymással. Itt a Simicska-ügy, miegyéb, de döntő változást szerintem nem hozott a hatalmi szerkezetben Lázár János minisztériuma.

A hatékonyságban mi okozhat változást? Mi mutathatja meg, hogy ez a rendszer, ami egy hatalmas piramis, ez képes kiforogni magát vagy nem képes kiforogni magát?

Egy biztos, a költségvetési számok azt mondják, hogy ez egy drágább rendszer, szükségképpen, hiszen jóval több feladatot visz. Én nem nagyon hiszek az erősen centralizált vezetésben. Szerintem ott kell dönteni, ahol a probléma jelentkezik, ahol megvannak a megfelelő információk. Ha följebb megy a döntés, akkor nagy a veszélye, hogy rossz döntések következnek. Ugyanakkor tény: a magyar önkormányzati rendszer számtalan ellentmondást hordozott, a helyi társadalmak kevéssé tudtak hatékonyan élni széles autonómiájukkal. Helyi kiskirályok nőttek föl, akik meglehetősen szuverénül és néha meglehetősen csúnyán uralkodtak. A korábbi decentralizált rendszer is meglehetősen alacsony hatékonysággal, és nem is igazán demokratikusan működött. Ám mostanra egyetlenegy okos ember maradt az országban. Ahogy Gömbös Gyula mondogatta, hogy Magyarország kis ország, elég, ha egy okos ember vezeti az országot. Egy olyan kormányzati szerkezet formálódott meg Orbán Viktor rendszerében, amely tetterős centralizációt, gyorsaságot hozott azokon a területeken, amik a miniszterelnöknek fontosak. Ugyanakkor ez valahogy akként működik, mint a tengerparti világítótorony. Ami a miniszterelnöknek fontos, azt hallatlan eltökéltséggel végigviszi, minden más meg sötétben marad arra az időre, míg a miniszterelnök nem figyel fel rá.

De az látszik, hogy a miniszterelnöknek mi a fontos most, 2014-ben? Megnyerte az összes választást.

Most például látszik, hogy ezen a héten a devizaadós-ügy volt fontos, és ez végig fog görögni.

De ez eddig is fontos volt.

Eddig is fontos volt. Eddig részben kampánytéma volt, de most végig fog menni. Fideszes módra megvan a törvény, ez gyorsan végig fog futni a parlamenten. Egészen bizonyos, hogy a lényeget illetően a Fidesz folytatni fogja azt, amit az elmúlt négy évben cselekedett.

Minden alapja megvan erre, hogy folytassa. Eddig nem bukott bele.

A választási eredményeket tekintve egyenesen fantasztikusan szerepelt.

Jutalmazta a nép.

Egészen kivételes, már önmagában az újraválasztás ténye, az aránya meg különlegesen. Ha csak a gazdasági adatokat nézzük, azok jól számszerűsíthetők. Bizonyos adatok szenzációsak.

Alig van infláció. Van némi növekedés.

http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-667273
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ügyes!
  2014-10-07 16:49:08, kedd
 
  Csaknem ötvenmillió forintot fizetett ki az Országgyűlés Hivatala két cégnek azért, hogy fejlesszék és karbantartsák a Fidesz-frakció honlapját. A Fideszfrakció.hu oldalon azonban nincs tartalom, automatikusan átirányít a Fidesz honlapjára. Ügyes!



2014. október 7.
48 millió forint közpénz ment el a Fidesz üres honlapjára

Csaknem ötvenmillió forintot fizetett ki az Országgyűlés Hivatala két cégnek azért, hogy fejlesszék és karbantartsák a Fidesz-frakció honlapját. A Fideszfrakció.hu oldalon azonban nincs tartalom, automatikusan átirányít a Fidesz honlapjára.

A Fidesz honlapján viszont nincsenek adatok a párt parlamenti képviselőcsoportjáról.

Lázár János és Rogán Antal kérésére háromszor is szerződést kötött az Országgyűlés Hivatala két különböző céggel. A három szerződés összesen 48 617 000 forintról szól.

A Fidesz szerint semmi kivetnivaló nincsen abban, hogy a párt és a frakció egyetlen portált működtessen. Mint az RTL Klub megkeresésére írták, a párt és a frakció közötti megállapodás szerint a Fidesz.hu oldalt a frakció használja. A Fidesz.hu és a Fideszfrakció.hu egy és ugyanaz az oldal, a végrehajtott karbantartási munkák a Fidesz.hu honlapon jelennek meg. Az online felület tartalmát a frakció határozza meg, éppen ezért az üzemeltetés költségeit is a frakció állja.

A Transparency International arra hívta fel a figyelmet, hogy a két szervezetnek (a pártnak és a frakciónak) két külön jogcímen jár támogatás.

A Fideszfrakció.hu oldalt ,,fejlesztő" Support-Express Kft.-vel Lázár János és Rogán Antal is szerződött. Az RTL Klub híradója hiába kereste a vállalkozást: az e-mail címük már nem él, és a bejegyzett telephelyen sincs nyoma a cégnek. A Support-Express Kft. vezetőjét végül a Fidesz-frakcióval szerződő másik cégen, a Naphold-2006 Kft.-n keresztül sikerült elérni, ám nyilatkozni nem akart.

A Naphold-2006 Kft.-ről a cégadatbázisban csupán egy veresegyházi telephelyet lehet találni. Az RTL Klub Veresegyházán megkereste a vállalkozás telephelyét, ahol csupán egy családi ház áll, a cégre utaló kiírást sehol sem látni.

Az Országgyűlés Hivatala más szerződéseket is kötött a Naphold-2006 Kft.-vel összesen majdnem 28 millió forint értékben. A szerződések aláírója Rogán Antal volt, akit ez ügyben nem sikerült elérni.



http://www.168ora.hu/itthon/48-millio-forint-kozpenz-fidesz-ures-honlapjaert-1311 90.html?print=1#sthash.bBsBQyHc.dpuf
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Globál-gigabotrány! A szószátyár „Bazooka Joe” k
  2014-10-07 16:43:56, kedd
 
  Globál-gigabotrány! A szószátyár ,,Bazooka Joe" kifecsegte az Új Világrend legnagyobb titkait
2014. október 07. 09:15
Hunhír.info

"Bazooka Joe, vagyis a szószátyár amerikai alelnök, Joe Biden mindent megtett azért, hogy a világ gondolkodó része semmi perc alatt átlássa az Új Világrend valós ténykedéseit az ISIL terrorkalifátus és az Oroszország elleni globálatalantista szankciók kapcsán. Erről nem beszél a cionisták uralta világmédia, Finian Cunningham, az ismert nyugati publicista és elemző tényfeltáró írásában már úgy nyilatkozott, hogy az amerikai alelnök "ellőtte Washington mindkét lábát". Nem szükséges összeesküvés-elméleteket gyártani, elég csak az alelnök által nagy nyilvánosság előtt elmondottakra hivatkozni. Csak annyit kell tenni, hogy felidézi az alternatív világmédia Bazooka Joe elszólásait a világ jelenlegi két legnagyobb problémája, az ISIL, és az Oroszország elleni újabb hidegháború kapcsán.

Joe Biden a múlt hét végén előadást tartott a Harvard Egyetem, és az ott feltett kérdésekre a megfigyelők szerint rögtönzött válaszokat adott. Csakhogy nem egy ismeretlen oktató, hanem az amerikai alelnök kotyogott ki olyan titkokat, amelyek leleplezik az Amerikát és a világot uraló körök és páholyok valódi arcát.

Az amerikai alelnök nyíltan és világosan beszélt Szíriáról, az ottani robbanásveszélyes politikai, katonai helyzetről. Bejelentette: hogy Amerikai regionális szövetségesei támogatják az Iszlám Állam terror hálózat. Biden meg is nevezte őket. Azzal vádolta Szaúd-Arábiát, Törökországot és az Egyesült Arab Emírségeket, hogy ők biztosították az anyagiakat és fegyvereket az IS, az al-Nusra Front és más al-Kaida-típusú terrorista csoportok létrehozásra.

"A legnagyobb problémát a mi szövetségeseink jelentik Szíriában és az egész régióban" - fogalmazott az alelnök.

Utalva a Szaúd-Arábiára, Törökországra és az Egyesült Arab Emírségekre, Biden kijelentette: "Annyira eltökéltek voltak a szíriai elnök, Assad megdöntésében, hogy több száz millió dollárt, és több tízezer tonna hadianyagot adtak szinte bárkinek, csakhogy támadja Assad rendszerét.

Ezt úgy hívják, hogy szponzori terrorizmus - minősítette a Joe Biden által elmondottakat Finian Cunningham, és leszögezte: Ezért hiteltelen az Amerika vezette terrorellenes koalíció. Az elemző nyomatékosította: Ezt állította az amerikai alelnök.

Biden "fantasztikus bevallása" után arra kényszerült a hétvégén, bocsánatot kérjen állításaiért Recep Tayyip Erdogan török elnöktől. Az utóbbi dühösen tagadta ország részvételét a a szíriai terrorista csoportokban - jelezte Finian Cunningham.

Az amerikai alelnök azt is elismerte egyetemi beszédében, hogy stratégiai hiba, hatalmas hazugság annak állítása, hogy Szíriában vannak mérsékelt lázadók. Ezeknek az Assad ellenes erőknek a szír elnök hatalma megdöntésére 500 millió dollárt adott az amerikai kongresszus.

Bazooka Joe másik "káros" elszólalása az ukrán válság kapcsán volt - nyomatékosította Cunningham. Az alelnök ugyanis elismerte, hogy az USA az egykori hidegháborúnál is veszélyesebb helyzetet teremtett, és a nyugat által bevezetett szankciók Európának fognak, fájni, nem az Államoknak, mind a gázellátás, mind a mezőgazdasági termékek orosz importtilalma következtében.

Az európai kormányok vonakodtak az országaik gazdaságát is nagymértékben romboló oroszellenes büntetőintézkedések meghozatalában, de az agresszív amerikai politika, és Obama amerikai elnök személyes meggyőzése miatt behódoltak az európai vezetők.

Biden kijelentette: az amerikai megfélemlítés erősítette az ellentéteket Oroszország és Európa között. Ha nem lett volna a Washington ellenséges, akkor az ukrán válság megoldható lehetett volna diplomáciai úton is - mondta ki az amerikai alelnök. Jön a tél, és a fagyoskodó európai polgárok Amerika-ellenessége még nagyobb lesz - ismerte be az amerikai alelnök.

Hunhír.ifo - PressTv

http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=78952
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Krisztus-gyilkosoknak naponta csontig benyaló Fidesz támog
  2014-10-07 14:10:49, kedd
 
  2014-10-07. 08:47

A Krisztus-gyilkosoknak naponta csontig benyaló Fidesz támogatására buzdítják híveiket a zuglói katolikusok


"Támogassa mindenki a Fideszt! Templomunknak, plébániánknak és egész közösségünknek nagy kellemetlenséget okozunk, ha nem tudjuk folytatni az együttműködést a zuglói vezetéssel" - közölték a hívekkel a katolikus templomban. Pajor András plébános szerint ez nem kampány. Az viszont összeegyeztethetetlen a demokráciával, ha valaki számon kéri a papokon, hogy politizálnak. "A templomban semmilyen kampány nem folyik" - közölte az Index kérdésére Pajor András zuglói plébános, miután megkérdezték, csakugyan bekerült-e a templomi hirdetések közé a következő felhívás: Mindannyian menjünk el szavazni úgy, hogy meg­erősítjük újabb 5 évre a jelenlegi önkormányzati fel­állást, a fideszes képviselőket. Ez azért is fontos, mert templomunknak, plébániánknak és egész kö­zösségünknek nagy kellemetlenséget okozunk, ha nem tudjuk folytatni az együttműködést a jelenlegi zuglói vezetéssel. A plébános ugyanakkor nem tagadta, hogy ez az iránymutatás szerepelt a hirdetések között, sőt úgy vélte, az egyháznak egyenesen erkölcsi kötelessége, hogy "az elveihez és gyakorlati tevékenységéhez legközelebb álló közéleti csoportot vagy személyt támogatja, a vallás nem távolodhat el a való élettől." Az eredeti fotó a képre kattintva érhető el "Azt viszont nem tartom összeegyeztethetőnek a demokráciával, hogy a szabad véleménynyilvánítást (templomon kívül vagy belül) bárki, bárkin, akár egy egyházi közösségen vagy személyen is számon kérje. Őszintén érdekelne, hogy a kérdéssel valamiféle kellemetlenkedés a céljuk?" - kérdezte Pajor. (Index nyomán) Korábban még a Jobbik oldalán szolgálta a nemzetet az "atya" - de nyilván kifizetődőbb a Fidesz szekerét tolni


Forrás: https://kuruc.info/r/2/134103/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
2014.09 2014. Október 2014.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 541 db bejegyzés
e év: 6200 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1371
  • e Hét: 4473
  • e Hónap: 15584
  • e Év: 169080
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.