Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 28 
A nagy átverés: kevesebb rezsi helyett több adó
  2014-12-07 21:10:12, vasárnap
 
  A nagy átverés: kevesebb rezsi helyett több adó

230.atlatszo.hu

2014. december 4. 15:41
A nagy átverés: kevesebb rezsi helyett több adó

Jókora lyukat ütött az államkasszában a rezsiharc, aminek következtében jövőre is több mint 100 milliárd forintnyi adóbevételtől esik el a költségvetés. Ezzel párhuzamosan az elmúlt két évben a lakosság által befizetett adók mértéke jelentősen megnőtt, és meghaladja a rezsicsökkentésből származó megtakarításokat.

Az Állami Számvevőszék idén is elküldte a következő évi költségvetési tervezetről írott véleményét a Költségvetési Tanácsnak. Az anyag hivatkozik a Nemzetgazdasági Minisztérium számítására, mely szerint a 2013. januári első rezsicsökkentés óta évi 15 milliárd forinttal csökkent az energiaellátók jövedelemadójából befolyt összeg. Ennek oka, hogy az adó megfizetésére kötelezett energiaszolgáltatók, - kereskedők, -termelők, bányavállalkozók stb. alacsonyabb bevételeket érnek el, és emiatt kevesebb adófizetési kötelezettségük keletkezik. A minisztérium és az ÁSZ a jövő évben is hasonló mértékű kiesésre számít. A hivatkozott számítás szerint az elmúlt két évben évi 15-19 milliárddal kevesebb társasági adó folyt be a rezsicsökkentés által érintett vállalatoktól, eredményességük csökkenése miatt. 2015-re 19 milliárd forintos kiesést valószínűsítenek a szakértők.

Az ÁSZ szakmai anyaga szerint a ,,rezsicsökkentés hatása az ÁFA-bevételeknél is megmutatkozik, azonban ennek hatása nem került számszerűsítésre". Ugyanakkor tavaly a Policy Agenda a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal adatait felhasználva vizsgálta az elmaradt ÁFA-bevételek nagyságát. Számításuk szerint az állam közel 40 milliárd forintról mondott le azáltal, hogy az első és a második rezsicsökkentés során csökkent a lakossági áram- és gázár, és így ezek ÁFA-tartalma is. A harmadik rezsicsökkentési hullám hatása nem ismert, mindenesetre ezek alapján az ÁFA-kiesés 2015-ben is legalább 40 milliárd forintra tehető.

A Magyar Bányászati és Földtani Hivatal jelentései szerint 2013-ban és 2014-ben évi 40 milliárd forinttal kevesebb bányajáradék folyt be a 2012. évihez képest. Az állam a jövő évi költségvetésben ennél is kevesebbet vár.

bányajáradékA költségvetésbe befolyó bányajáradék mértéke, az adatok forrása: MBFH



A bányajáradékot a kitermelt földgáz (és egyéb ásványi nyersanyagok) értékének arányában kell fizetnie a kitermelést végző vállalatoknak. A visszaesés fő oka az, hogy az állam az utóbbi években folyamatosan csökkentette mind a bányajáradék kulcsát, mind pedig a gáz árát az 1998. előtt termelésbe vont gázmezőkön kitermelt földgáz esetében. E mezők esetében ugyanis a kitermelő köteles hatósági áron értékesíteni a kitermelt gázt a lakossági fogyasztókat ellátó gázszolgáltatók részére.

Az 1998. előtt termelésbe vont mezőkön kitermelt földgáz 2003 óta a lakossági gázárak csökkentésére szolgál: ahogy a Századvég is megállapítja egy idei tanulmányában, ,,a 2010 után a hatósági áron átvett gáz árának és a bányajáradék mértékének folyamatos csökkentése a lakossági energiaárak befagyasztását, majd 2013-tól a rezsiköltség-csökkentést szolgálta". 2003 és 2010 között pedig az állam a bányajáradékból fedezte a lakossági gázártámogatást.

(Ennek eredményeként 2010 után jelentősen elszakadt egymástól az importált, illetve a hazánkban kitermelt földgáz ára, lásd pl. itt.)

A kieső adóbevételeket nyilvánvalóan kompenzálni kell valahogy az államkassza számára.

Az ÁSZ tanulmánya bemutatja, hogy az egyéb adók köre és mértéke évről évre nő. Míg 2012-ben a vállalatokra kirótt különadók (pénzügyi szervezetek különadója, az energiaszektor, távközlés és kiskereskedelmi szektor ágazati adói) 290 milliárd Ft bevételt biztosítottak a költségvetés számára, ez a várakozások szerint 2015-ben el fogja érni a 850 milliárd forintot (e-útdíj, tranzakciós illeték, reklámadó, stb.).

A lakosság jövőre 200 milliárd forinttal több adót (elsősorban személyi jövedelemadó) fizet majd a 2012-es szinthez képest, és a fogyasztáshoz kapcsolt adókból (ÁFA, jövedéki adó) is többet remél az állam 2015-ben: a növekedés a 2012. évi szinthez képest közel 750 milliárd forintot tesz ki.

adók
A diagram forrása: Állami Számvevőszék tanulmánya



A rezsicsökkentés éveiben (2013-14) a lakossági befizetések összesen 137,5 milliárd forinttal haladták meg a rezsiharc előtti befizetéseket. A fogyasztási adókra az elmúlt két évben összesen 511,5 milliárd forinttal költöttek többet az adófizetők - ugyanakkor ennek csak kb. kétharmada származik a lakosság fogyasztásából. Mindezt összegezve elmondhatjuk, hogy ebben a két évben a háztartások kb. 480 milliárd forinttal több adót fizettek be a 2012. évi szinthez képest.

A MEKH közleménye szerint a lakossági fogyasztók összesen 334 milliárd forintot takarítottak meg 2013. január 1. és 2014. október 1. között ,,a rezsicsökkentésnek köszönhetően". Vagyis kevesebbet, mint amennyivel több adót fizettünk be ugyanebben az időszakban.

Természetesen az adók nem kizárólag a rezsicsökkentés miatt emelkednek; vannak még egyéb betömésre váró lyukak is a költségvetésben. Mégis, összességében úgy tűnik, hogy ebben a harcban nem a lakosság áll nyerésre.


http://www.greenfo.hu/hirek/2014/12/04/a-nagy-atveres-kevesebb-rezsi-helyett-tobb -ado
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Földmutyi: darázsfészekbe nyúlt a Kehi
  2014-12-07 21:09:11, vasárnap
 
  Földmutyi: darázsfészekbe nyúlt a Kehi

2014. december 6. 8:55
Földmutyi: darázsfészekbe nyúlt a Kehi

A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal titkosított jelentése arra enged következtetni, hogy a Hortobágyi Nemzeti Park földpályázatán több pályázó esetében előre lezsírozták a végeredményt - állítják azok az ellenzéki képviselők, akik elolvashatták a dokumentumot.

Orbán Viktor utasítására a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) kivizsgálta a Hortobágyi Nemzeti Park (HNP) által lebonyolított állami földbérlet-pályázatot, és a jelentés megállapította, hogy az elbírálás sok esetben kifogásolható volt. Ezért azt javasoljuk, hogy a vizsgálati jelentés tízéves titkosítását oldják föl, ez ugyanis lehetőséget adna a veszteseknek polgári perek indítására a nemzeti park ellen - nyilatkozta a Népszabadságnak Gőgös Zoltán parlamenti képviselő, az MSZP alelnöke. Mint beszámoltunk róla: a HNP 2013-ban hirdette meg Hajdú-Biharban az állami legelők haszonbérbe adását, a pályázat eredményét idén januárban tették közzé. Hajdú-Biharban az eredményhirdetés súlyos visszaélések gyanúját keltette föl, így hatalmas felháborodást okozott. Voltak ugyanis olyan győztes cégek, amelyeket a pályázati kiírás után alapítottak, egyes nyertesek pedig nem is azon a lakcímen éltek, ahová be voltak jegyezve. Ennek következtében olyanok is elestek a legelőktől, akik valóban helyben gazdálkodnak.

A botrány hatására Orbán Viktor januárban utasította a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalt, hogy a Hortobágyi Nemzeti Parkot érintő földhaszonbérleti szerződéseket, valamint az azokkal kapcsolatos körülményeket vizsgálja meg arra vonatkozóan, hogy történtek-e szabálytalanságok, jogsértések. A vizsgálati jelentés elkészült, azt a napokban elolvasta két szocialista képviselő, Harangozó Gábor és Gőgös Zoltán, de az anyagot nem kaphatták meg, s nem is hozhatják nyilvánosságra, mert tíz évre titkosították.

Gőgös Zoltán a nol.hu-nak azt mondta: a Kehi precíz, korrekt vizsgálatot folytatott le, s az ellenőrzés alátámasztja azt a gyanút, hogy több pályázat esetében visszaélések történhettek. Elmondása szerint a Kehi kifogásolta, hogy a HNP nem ellenőrizte az adatok valódiságát, így a pályázók által megadott állatállomány számát nem egyeztették a hivatalos állatállomány-nyilvántartóval. A Gőgös szerint több pályázó a valótlan adatokkal nyerhetett, hiszen a valóságban nem rendelkezett annyi állattal, amennyit az adatlapon megjelölt. Hozzátette: a Kehi jelentése utal arra is, hogy többen "bérállatokkal" győztek, azaz csak a pályázat időtartamára vettek bérbe jószágot, hogy megfeleljenek a kiírásnak. Előfordult az is, hogy a pályázók magyar őshonos állatok tartásáról nyilatkoztak, azt viszont senki nem ellenőrizte, hogy az állományból ténylegesen mennyi az őshonos.

A képviselő közölte: a Kehi alátámasztotta azt a sajtóértesülést is, miszerint egyes cégek 2013-as megalapítása csak a bérleti jog megszerzésére irányult. Megemlítette, hogy a vizsgálat kifogásolja az elbírálás szubjektív elemeit: a beadott gazdálkodási tervre olyan magas pontszámot lehetett kapni, hogy ez önmagában eldönthette egy-egy pályázat sorsát, márpedig a terveket a bírálók lényegében úgy pontozták, ahogy akarták.

A képviselő közölte: hozzátartozik az igazsághoz, hogy a Kehi-dokumentumban a HNP megállapításai is olvashatók, márpedig a nemzeti park tagadja, hogy szabálytalanságok, jogsértések történtek volna. Az állatállomány ellenőrzésének elmaradását például azzal indokolják, hogy a pályázók a büntetőjogi felelősségük tudatában nyilatkoztak, ezért adtak hitelt az adatoknak. Kérdésünkre, miszerint a jelentés ismeretében milyen lépéseket terveznek, Gőgös Zoltán azt mondta: komoly ügyről van szó, így Orbán Viktorhoz fordulnak, elvégre év elején a miniszterelnök rendelte el a Kehi-vizsgálatot. Mint fogalmazott, azt kérik Orbántól, hogy kezdeményezzen egyeztetést a gazdák és a HNP között, hogy a legkirívóbb eseteket orvosolni lehessen. Hozzáfűzte: a teljes pályáztatást nem volna célszerű újra lebonyolítani, hiszen voltak olyanok, akik megérdemelten jutottak legelőhöz - írta a nol.hu.

Gőgös nyilatkozatára reagálást kértünk a HNP-től, ahol közölték: megkeresésünket továbbították az agrártárca sajtóosztályára.

A Kehi szerint is necces a hortobágyi földpályázat

A Kehi szerint is necces a hortobágyi földpályázat

A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal vizsgálatot végzett a Hortobágyi Nemzeti Park földbérletpályázatainak ügyében. Állítólag arra jutottak, hogy a pályázatok 28 százalékát nem lett volna szabad megkötni, közel 40 esetben pedig valótlan adatokkal pályáztak.

http://www.greenfo.hu/hirek/2014/12/06/foldmutyi-darazsfeszekbe-nyult-a-kehi
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
“Munkahelyteremtési” – célú hiteleskilakol
  2014-12-07 18:25:48, vasárnap
 
  “Munkahelyteremtési" - célú hiteleskilakoltatás!


Posted on 2014/12/07 Szerző: Admin


December 6-án lépett hatályba a végrehajtási törvény újabb módosítása, amely kimondja: nem akad meg a devizahiteles lakással kapcsolatos végrehajtás akkor, ha a végrehajtást helyi önkormányzat, illetve az önkormányzat vagy az állam kizárólagos tulajdonában lévő cég kéri, vállalva az ingatlan felújítását és munkaerő-piaci célú bérbeadását.
A törvényjavaslatot még szeptember végén beterjesztő Csöbör Katalin (Fidesz) azzal indokolta a végrehajtási törvény ilyen kiegészítését, hogy ezzel kikerülhető a devizahiteles törvényben megfogalmazott végrehajtási, illetve kilakoltatási moratórium ezekben a speciális esetekben, amikor az önkormányzat, illetve állami cég indítana végrehajtást. A javaslat alkotmányos indoka az, hogy a jogalkotó minden eszközzel segítse a munkahelyek létesítését - állt az indoklásban.
Répássy Róbert, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára - a törvényjavaslat tárgyalásakor - októberben elmondta, hogy az új szabály célja: a településeken az önkormányzatok bérlakások biztosításával tudják segíteni a munkahelyek, vállalkozások létesítését. A mostani módosítás szorosan kapcsolódik az első devizahiteles törvényhez, amely a devizahiteles ügyekben a végrehajtás szüneteltetését rendelte el. Ez alapján folytak - folynak - a bankok által indított perek, amelyekben a szerződési feltételeik tisztességtelenségének törvényi vélelmét kívánják megdönteni.
Azokban az esetekben, amikor a lakást már a devizahiteles törvény hatályba lépése - július 26. - előtt értékesítették, a kiürítés (kilakoltatás) elmarad a törvény szerint. A devizahiteles törvény elfogadásával egyidőben, idén nyáron, módosította az Országgyűlés a végrehajtási törvényt is. Ez viszont úgy szólt, hogy a kilakoltatási moratórium nem alkalmazható akkor, ha a lakást - még a moratórium elrendelése előtt - helyi önkormányzat, illetve az önkormányzat vagy az állam kizárólagos tulajdonában lévő cég vásárolta meg az árverésen.
A módosítás további megkötéseket is tartalmazott, így a vásárló önkormányzatnak, illetve köztulajdonú cégnek vállalnia kellett, hogy - a lakás birtokbavételétől számítva - 2 éven belül felújítja azt, továbbá pályázatot ír ki a lakás bérbeadására, a településen munkát vállalók számára. Ennek analógiájára módosult ismét a végrehajtási törvény. (MTI)
Bal-Rad komm: “...A javaslat alkotmányos indoka az, hogy a jogalkotó minden eszközzel segítse a munkahelyek létesítését - állt az indoklásban...ezzel kikerülhető a devizahiteles törvényben megfogalmazott végrehajtási, illetve kilakoltatási moratórium..." - az előterjesztő CSÖBÖR KATALIN FIDESZES HIÉNA szerint. (Jól jegyezze meg a “hitelestársadalom" ezt a nevet! CSÖBÖR KATALIN.) Ő egyébként a trafikmutyi egyik nagy nyertese is - férje révén.

MUNKAHELYEKET AKAR TEREMTENI - KILAKOLTATÁSSAL! Innentől lehet fantáziálni, hogy az állami vagy önkormányzati cégek kik számára, milyen munkavállalók számára vásárolják meg a bedőlt hitelek fedezeteit! (Van ugyanis elgondolás a kormányzati adminisztrációs siserehad széjjeltelepítésére az ország különböző városaiba Budapestről!)

https://balrad.wordpress.com/2014/12/07/munkahelyteremtesi-celu-hiteleskilakoltat as/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Mocskos, szemét rendszer ez
  2014-12-07 18:19:12, vasárnap
 
  Mocskos, szemét rendszer ez

Posted on 2014/12/07 Szerző: Admin


Mi, magyarok imádjuk a sikert. Igaz, nem minden sikert, de a világraszólót, az aranyfényűt, a luxuslimuzinnal érkezőt, az nagyon. Imádjuk Orbánt és Gyurcsányt meg a többi polgárháborús uszító milliárdost, mert imádjuk az erőt, a pénzt és a hatalmat. Imádjuk az állami kitüntetéseket, a Kossuth-díjakat, a nagy- és a kiskereszteket. Imádjuk a nemzet sportolóit, színészeit és egyéb hőseit. Hiába adósodunk el évszázadokra, számukra mindig akad havi félmilliónk, ha már a sportolók, művészek és tudósok tömegeit méltányosan megfizetni nem tudjuk.
Ők a mi hőseink. A nemzetnek nincsenek kőművesei, orvosai, tanítói vagy ápolói, és nincs is rájuk szüksége, hisz a teljesítmény csak akkor ér valamit, ha azt színpadon vagy arénában adják elő, egyébként a sógorság-komaság rendszere működik. Így aztán a nemzetnek polgárai sincsenek. Csak oligarchái és jobbágyai.
Szántai Attila egy soha nem volt világ, a polgári Magyarország hőse. Vállalkozott, dolgozott, négy gyereket nevelt, és amikor a maffia védelmi pénzt követelt tőle, ő kiállt magáért. Nemet mondott, a rendőrséghez fordult, önvédelmi fegyvert váltott ki. Bár ne tette volna! A rendőrség nem pusztán cserben hagyta a rendes működés szerint, hanem - mint kiderült - maga is a fosztogatók, a védelmi pénzt követelő bűnözők szövetségese lett. A férfit és családját a Fekete Sereg nevű banda tagjai addig fenyegették, zsarolták, provokálták és bántalmazták, míg az önvédelemből lelőtt egy embert, egy másikat pedig megsebesített.
Ezt követően Szántai Attilát a teljes jogállam cserben hagyta. Ügyészség, bíróság, elsőfok, másodfok. Börtönbe került, épp azok közé a bűnözők közé, akiknek a társát megölte. Iszonyú kínokat, megaláztatást és gyötrelmet szenvedett el méltatlan rabságának hét éve során. Emberi roncsként, megtört egészséggel, önmaga árnyékaként szabadult.
Ez az eset százmillió forintjába került a magyar államnak. Annyi pénzbe, amennyiből Szijjártó Péter még egy rendes családi házat se tudna venni. Szántai Attilával nem fognak együtt fotózkodni a politikusok, nem lesz meglepetésvendég az esti showműsorban, nem lesz ő a nemzetnek senkije, hiszen éppen az ő tragédiája mutatja, hogy mennyire erkölcstelen, romlott és képmutató az egész minket körülvevő magyar állam a celebjeivel, a hatóságaival és verőembereivel karöltve.
Legszívesebben messzire szöknék abból az országól, ahol az állam és a nyilvánosság számára ennyit ér egy aljas és értelmetlen módon tönkretett élet. Magyarországon a diplomahamisítók a hősök és a Szántai Attilák az áldozatok. Egy tönkretett élet és család akciósan százmillió forint. Mocskos, szemét rendszer ez.
(mandiner)
Bal-Rad komm: MI AKARTUK! MI - MAGYAROK!


https://balrad.wordpress.com/2014/12/07/mocskos-szemet-rendszer-ez/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nagyon besült a fideszes rezsiágyú
  2014-12-07 18:14:51, vasárnap
 
  Nagyon besült a fideszes rezsiágyú


Posted on 2014/12/06 Szerző: Admin


Fónagy János államtitkár az EU statisztikai hivatalára hivatkozva közölte: Európában nálunk a második legolcsóbb a lakossági energia. Az Eurostat adatai korántsem erről tanúskodnak.
A rezsicsökkentés eredményeként a háztartási fogyasztási kategóriában euróban számolva a magyar családok fizetik a második legkevesebbet a gázért és az áramért Európában - idézte szerdán az MTI az Eurostatra hivatkozó Fónagy Jánost, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkárát. Pénteken Orbán Viktor kormányfő is ezt hozta föl, amikor a rezsicsökkentés sikerét ecsetelte.

fón
Az államtitkár videonyilatkozatában, jegyzeteibe pillantva, azt állítja: ma az EU-ban a magyarországi lakossági végfogyasztói árak 20 és 200 gigajoule (GJ) gáz-, valamint 2500-5000 kilowattóra (kWh) áramfogyasztás mellett a második helyen állnak a jövedelmekhez mért árak tekintetében. Hozzáteszi: a rezsicsökkentés előtt, két éve mind a két területen a lista végén kullogtunk.
A legnagyobb jóindulattal sem lehet Fónagy számait megfeleltetni az Eurostat által nyilvánosságra hozott 2014-es első félévi adatoknak. Magyarország legalább 24 különböző lakossági áramársorrendben szerepel különböző értékekkel. Ez tág teret adna az önös szempontú csemegézésnek, ám a valóságban az Eurostat egyik áramár-összevetésében sem állunk még a második hely közelében sem.

stat
Az államtitkár által közölt fogyasztási sávban a tényleges ár szerint 38 vizsgált állam közül adómértéktől függően a 8-10. helyen vagyunk, jövedelemarányosan pedig 34-ből a 19-25. helyen. A Fónagy szavaira leginkább emlékeztető, bruttó ár szerinti jövedelemarány-mutatónk például a 21. Két éve mindkét összevetésben körülbelül tíz hellyel álltunk cudarabbul. A nyilatkozat talán azért az egyik legmagasabb áramfogyasztási sávot emeli ki, mert a legszegényebbeket érintő legalsó, évi ezer kWh alatti, tényleges ár szerinti 10. helyezésünk a rezsicsökkentés elmúlt két évében jottányit se változott.
A gázáraknál, ha vonalzónkat az államtitkár iránymutatása szerint a jövedelemarányossági sorra húzzuk, azt találjuk, hogy az első fél évben 27 országból a 4-14. helyen álltunk. A bruttó árak szerint ez fogyasztástól függően a 7. és a 14. helyet jelenti, ahonnan szintén nem látható az ezüstérem csillogása. Két éve a 10-18. helyen voltunk rangsorolva. A kormánytudósításban említettekre leginkább a tényleges gázár szerinti pozíciónk emlékeztet.

röh
Itt a mért 29 állam sorában a harmadik helyen állunk. Igaz, ha a nem EU-tag Törökországot kivesszük, máris ott a várva várt kettes. De akkor nem Európában, hanem az EU-ban, és nem a jövedelmekhez képest, hanem a tényleges ár szerint ezüstérmes a gázárunk. Az, hogy 2012-ben a sor végén kullogtunk volna, kevéssé értelmezhető, mert akkori helyezésünk 4-6. volt a 27-ből.
Az NFM érdeklődésünkre lapzártáig nem nevezte meg adatai pontos forrását. A kormánykommunikáció félreértelmezett állításaira hivatkozott tegnap a miniszterelnök is, a 2010 előtti időkhöz képest megtett nagy utat érzékeltetve. Mint azt korábban kimutattuk, 2010 előtti áram- és gázáraink messze nem a legmagasabbak voltak az EU-ban, sőt némely 2007-2009-es helyezésünk közel állt a mostanihoz, de a legkeményebb időket a 2010-es Fidesz-győzelem utáni két év hozta.
(NOL)
Bal-Rad komm: Az a baj ezekkel a statisztikákkal, hogy STATISZTIKÁK! Amelyek a legritkább esetben - legalábbis ORSZÁGUNKBAN - találkoznak a lakossági érzülettel.
Persze Fónagy szaki is úgy van ezekkekl a statisztikákkal, mint Churchill: azt hiszi el, amit ő maga hamisít! Oszt' jónapot!
De kéne csinálni már egy jövedelemstatisztikát is! Valósághűt. De azt viszont nem olvasnák be diadaljelentés gyanánt!

https://balrad.wordpress.com/2014/12/06/nagyon-besult-a-fideszes-rezsiagyu/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Felbukkantak a magyar tankok Donbasszban!
  2014-12-07 18:08:35, vasárnap
 
  Felbukkantak a magyar tankok Donbasszban!

Posted on 2014/12/07 Szerző: Admin

Nyalókakirály tegnap nem ment üres kézzel Harkov - régióba. Eljátszotta a Gyed Marózt! Ajándékot vitt latorjainak. Gazdag, hasznos ajándékcsomagot nyújtott át donbasszi hordáinak. Egy csomó Páncélost. Tankokat. Többek között 24 darab T-64 - est, 30 darab BTR - t, és 18 darab. 2Sz1 típusú páncélautót.
Jah! És felbukkantak az ajándékcsomagban MAGYARORSZÁGRÓL SZÁRMAZÓ T-72 - ES TANKOK IS!
A Bal-Rad - ot informáló forrásunk több mint hét darab KIMONDOTTAN MAGYATORSZÁGRÓL SZÁRMAZÓ T-72 - es tankot említett, többszöri rákérdezés után is. Mint közölte, gondoskodnak arról, hogy reményeik szerint még a mai napon ez a tény is napvilágot lásson.

https://balrad.wordpress.com/2014/12/07/felbukkantak-a-magyar-tankok-donbasszban/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Rossz hír a devizahiteleseknek: az önkormányzat kitehet a há
  2014-12-07 17:55:25, vasárnap
 
  Rossz hír a devizahiteleseknek: az önkormányzat kitehet a házadból
MTI
2014. december 6. 12:06


December 6-án lépett hatályba a végrehajtási törvény újabb módosítása, amely kimondja: nem akad meg a devizahiteles lakással kapcsolatos végrehajtás akkor, ha a végrehajtást helyi önkormányzat, illetve az önkormányzat vagy az állam kizárólagos tulajdonában lévő cég kéri, vállalva az ingatlan felújítását és munkaerő-piaci célú bérbeadását.



A törvényjavaslatot még szeptember végén beterjesztő Csöbör Katalin (Fidesz) azzal indokolta a végrehajtási törvény ilyen kiegészítését, hogy ezzel kikerülhető a devizahiteles törvényben megfogalmazott végrehajtási, illetve kilakoltatási moratórium ezekben a speciális esetekben, amikor az önkormányzat, illetve állami cég indítana végrehajtást. A javaslat alkotmányos indoka az, hogy a jogalkotó minden eszközzel segítse a munkahelyek létesítését - állt az indoklásban.

Répássy Róbert, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára - a törvényjavaslat tárgyalásakor - októberben elmondta, hogy az új szabály célja: a településeken az önkormányzatok bérlakások biztosításával tudják segíteni a munkahelyek, vállalkozások létesítését.

A mostani módosítás szorosan kapcsolódik az első devizahiteles törvényhez, amely a devizahiteles ügyekben a végrehajtás szüneteltetését rendelte el. Ez alapján folytak - folynak - a bankok által indított perek, amelyekben a szerződési feltételeik tisztességtelenségének törvényi vélelmét kívánják megdönteni.

Azokban az esetekben, amikor a lakást már a devizahiteles törvény hatályba lépése - július 26. - előtt értékesítették, a kiürítés (kilakoltatás) elmarad a törvény szerint.

A devizahiteles törvény elfogadásával egyidőben, idén nyáron, módosította az Országgyűlés a végrehajtási törvényt is. Ez viszont úgy szólt, hogy a kilakoltatási moratórium nem alkalmazható akkor, ha a lakást - még a moratórium elrendelése előtt - helyi önkormányzat, illetve az önkormányzat vagy az állam kizárólagos tulajdonában lévő cég vásárolta meg az árverésen.

A módosítás további megkötéseket is tartalmazott, így a vásárló önkormányzatnak, illetve köztulajdonú cégnek vállalnia kellett, hogy - a lakás birtokbavételétől számítva - 2 éven belül felújítja azt, továbbá pályázatot ír ki a lakás bérbeadására, a településen munkát vállalók számára. Ennek analógiájára módosult ismét a végrehajtási törvény.


http://www.portfolio.hu/vallalatok/hitel/rossz_hir_a_devizahiteleseknek_az_onkorm anyzat_kitehet_a_hazadbol.207525.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Többet loptok, mint négy éve: ez lesz a Fidesz veszte?
  2014-12-07 17:50:11, vasárnap
 
 
2014.12.06. 17:13
Többet loptok, mint négy éve: ez lesz a Fidesz veszte?


Lehet próbálni hülyébbnél hülyébb magyarázatokkal szépíteni, de megmásítani ezekkel sem sikerül: kormánypártunk Mikulásra méretes népszerűségesést kapott a választóktól.

Lassan ott tartunk, Orbán hiába hord össze hetet havat az úgynevezett nemzeti függetlenségünk elleni támadásról, ez már pont azokat nem érdekli, akiknek szavazataiból másodszor is összejött a kétharmad. Tegnap sikerült beszélgetni valahol Kelet-Magyarországon egy vidéki trafikossal, akitől kiábrándultabb és elkeseredettebb embert én még nem láttam. A keleti régióban vállalkozni nem az a kifejezett kéjmámor akkor sem, ha a trafikkal párhuzamosan élelmiszer boltot is visz a tulaj. A választásokra felpumpált közmunkás létszám rég a múlté, az egymillió beígért munkahely csak álom, így a településen lévő fizetőképes kereslet alulról súrolja a bányászbéka seggét. Az elnyert trafik koncesszió jó dolog, de így pont a semmire elég. Kettejüket nem tartja el a biznisz, emberünk felesége a pár tíz kilométerre lévő nagyváros egyik bevásárlóközpontjában melózik napi tíz órában, és még nem tudja biztosan, a munkahelyét vagy csak az átlagosan egy hónapra jutó két vasárnapját és az érte járó 6300,-/nap bérét veszíti el, ahogy mára kiderült személyesen Orbánnak köszönhetően.

- Hat napból is meg lehet élni, mi?! Nektek, bazmeg! - tör ki emberünkből az indulat, és ömlik belőle a szó:

- Én vérfideszes vagyok/voltam, soha senki másra nem szavaztam! Ismernek sokan a környéken, tudják mit gondolok, agitáltam szavazásra embereket eleget. Most meg leshetem amit művelnek: maguktól megnövő ingatlanok, apukám kölcsönéből vett paloták, tízéves kölyök nevén közel százmilliós luxuslakás, szőlőbirtok, sok tízmilliós kölcsönök magánszemélyektől, bankoktól, eltitkolt vagyonbevallások és a szégyen, hogy úgy vágták ki korrupciós váddal az adóhivatalunk elnökét Amerikából, mint vájárok a bányásztaknyot! Orbán lefeküdt a ruszki komcsiknak, azok meg hülyét csináltak belőle, Déli Áramlat nem lesz csak az unokánkig eladósítás Pakssal, ha ki nem hátrálnak Putyinék abból is!

- Én nem ezt akartam, nem erre szavaztam, és most szégyellnem kell magam helyettük is!

- Mert lassan ott tartunk, ezek többet lopnak, többet harácsolnak, mint a Gyurcsányék valaha! Meg ott is tartunk, hogy az ember kiábrándultságában inkább menne tüntetésre, mint békemenetre! Tudod mi a legszomorúbb? Hogy ennyire le és hülyének néznek egyszerre! Azt hiszik elhisszük, hogy a látványos, nem akármilyen gazdagodásuk a véletlen és a családi kölcsönök műve, azt hiszik nem tudjuk mire jók az átláthatatlansági törvények és ez a kabaré, amit a vagyonnyilatkozatokkal folyik! De tévednek. És ostoba kapzsiságuknak köszönhetően érdekeltté tesznek minket is abban, hogy ez megváltozzon. Előbb vagy utóbb, de biztosan!

http://varanus.blog.hu/2014/12/06/tobbet_loptok_mint_negy_eve_ez_lesz_a_fidesz_ve szte
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Puskov: Európában sok a józan gondolkodású ember
  2014-12-07 17:36:15, vasárnap
 
 
Ma, 16:08

Puskov: Európában sok a józan gondolkodású ember

© Fotó: RIA Novosztyi/Natruskin

,,Schrödertől Wendersig: a meghatározó német közéleti személyiségek felszólították Angela Maerkel német kancellárt, hogy ne haladjon az Oroszországgal való katonai konfliktus felé.

Európában sok a józan gondolkodású ember" - közölte az Orosz Állami Duma nemzetközi ügyekért felelős bizottságának elnöke, Alekszej Puskov a Twitteren.

A Die Zeit napilap a honlapján egy levelet közölt, amelyben több mint 60 közéleti személyiség szólított fel, hogy Európa ne taszítsa ki magából Oroszországot. A levél szerzői között ott van például Roman Herzog és Gerhard Schröder politikusok és Wim Wenders rendező is.



Teljes szöveg: http://hungarian.ruvr.ru/news/2014_12_07/Puskov-Europaban-sok-a-jozan-gondolkodas u-ember-0339/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
2015 - Ezt üzeni a kormány - Folyamatos a zsidóvám
  2014-12-07 17:33:39, vasárnap
 
  2015 - Ezt üzeni a kormány - Folyamatos a zsidóvám
2014. december 05. - 21:44


Egy ország temetésén - a végrehajtás gyászhuszárjai



2010-ben még válságadóként hívta életre a kormány az új, bizonyos szolgáltató szektorokat sújtó adónemeket, hiszen akkor még átmenetinek tervezte a sarcokat. Az idő elteltével azonban változott a helyzet, olyannyira, hogy a válságadók ágazati különadókká alakultak, az adórendszer szerves részévé váltak, és a kormány azóta minden évben meglepett 1-2 szektort egy-egy újabb különleges adóteherrel. Jövőre sem lesz ez másként. Elég csak a dohányipari cégeknek szánt rendkívüli egészségügyi hozzájárulásra, vagy a brutálisan megemelt élelmiszerlánc-felügyeleti díjra gondolni.

Mindezek fényében elérkezettnek láttuk az időt, hogy megvizsgáljuk: a kormány az elmúlt években mennyire épített a különadókból származó bevételre és mennyire függ majd ezektől az adóbevételektől jövőre. Kapóra jött ehhez az Állami Számvevőszék 2015-ös költségvetéssel összefüggő legutóbbi elemzése, melyben a számvevők összegyűjtötték a 2010 óta született szektoriális adókat. Ezeket az adatokat aktualizáltuk az Országgyűlés költségvetési bizottságának legfrissebb (csütörtökön elfogadott), 2015-ös évet érintő módosító javaslatában foglaltakkal.

A számok brutálisak. Idén várhatóan 845 milliárd forintnyi bevétel érkezhet összesen a legkülönbözőbb különadókból, 2015-ben pedig ez az összeg már 855 milliárd forintra hízhat. Hogy érzékelni lehessen:

jövőre szinte ezzel megegyező költségvetési hiányt tervezett be a kormány
az államháztartás (önkormányzatok nélkül számolt) teljes 2015-ös bevételének az 5,2%-ára rúg
a 2015-re tervezett (normál) társasági adóbevétel 341,4 milliárd forintos összegnek a két és félszerese


Már látható, hogy ezek a számok már tartalmazzák azt a feltételezést a helyi iparűzési adó alapjának szigorítására. 2013-tól lépett életbe az ELÁBÉ sávos leírhatóságának szabálya (pótolni hivatott a 2012 után megszűnt kiskereskedelmi különadót), mely szerint az árbevétel növekedésével párhuzamosan a kereskedő/közvetítő cégek egyre kisebb arányban vonhatják le az árbevételből az eladott áruk beszerzési értékét és a közvetített szolgáltatások értékét. A különadók életre hívását, majd fenntartását elsődlegesen a költségvetés helyzete indokolta: kellett a bevétel az egykulcsos szja véghajtásához és fenntartásához, vagyis a kormány folyamatosan a lyukakat tömködte ezekkel a bevételekkel. A mindenkori kormány az adópolitikájával azonban nemcsak a közterhek viselését és így költségvetés bevételeit biztosítja, hanem a gazdasági szereplők, jelen esetben a cégek magatartását is lényegesen befolyásolja. De mit üzennek ezek a különadók a Magyarországon működő vállalatok és tulajdonosaik számára?

1. Jaj az "extraprofitnak". Magyarországon a kormány nem nézi jó szemmel a túlzottan magas profitot, ezért az igazságos közteherviselés jegyében elveszi azt vagy annak egy részét.

2. Az igazságos közteherviselés a legutolsó vállalati különadók esetében progresszíven sávos adófizetési kötelezettséget jelent, az árbevétel alapján. Ezzel szemben a kormány a személyi jövedelemadózásban az egy kulcs híve és a tervek szerint a társasági adóban is 2016-tól egységes kulcs jönne.

3. Épp ezen különadók sávos jellegéből fakad, hogy egy-egy szektor bizonyos vállalatait sokkal jobban bünteti, mint másokat (elég csak a rendkívüli egészségügyi vagy az élelmiszerlánc-felügyeleti díj emelését felidézni). A kormány egyes képviselői az adók (és így a törvényhozás) szelektív jellegét nyíltan fel is vállalják. És ezek után hogyan is nézne ki, hogy bárki belekössön szakmai alapon abba a pátoszi megközelítésbe, hogy igenis a kicsi hazai cégeket kell támogatni a gonosz nagy multikkal szemben? Hiszen ez "multibérencség", ha van ilyen kifejezés.

4. A különadók eddigi példái azt is bebizonyították, hogy amit egyszer átmenetinek terveznek az tartósan fennmarad, legfeljebb átalakul, más formában lesz az adórendszer tartós eleme.

5. A 2015-ös költségvetéshez csatolt 2018-ig tartó kitekintésből is az olvasható ki, hogy a különadók tartósan velünk maradnak, vagyis a tulajdonosoknak ezt be kell építeniük üzleti modelljeikbe.

6. A fentiek fényében már mellékesnek tűnik néhány adó, adómódosítás transzparenciájának teljes hiánya. Azt ugyanis nem is merjük feltételezni a kormányzat munkájáról, hogy akár csak egyetlen adómódosításnak ne lenne pontos hatástanulmánya.

Konklúzió

A 2015-ös év egyébként vízválasztó lehet a magyarországi különadók történetében is. Eddig ugyanis szinte kizárólag a szolgáltató szektort büntette a kormány (leszámítva a népegészségügyi termékadót), a dohányipart sújtó rendkívüli egészségügyi hozzájárulás viszont már a termelő szektort is sújtja. Eddig a termelő szektor képviselőinek plusz terhelése tabutémának számított.

A dohányipari különadó csütörtökön ismertetett módosítása is arra utal, hogy a kormány felismerte: rossz üzenete lehet minden vállalatnak, ha már a termelő vállalatokat is különadóval sújtja. Elképzelhető, hogy ezért alkotta meg azt a módosítást, mely lehetővé teszi az adófizetési kötelezettség csökkentését a 2014-es beruházások értékével.

Az egyetlen módosító javaslat ellenére a fent bemutatott adópolitika kapcsán minden szektorban felmerülhetnek ezek - az alapvető működést érintő - kérdések:

Nem túl feltűnően nagy a cég megtermelt profitja?
Nem fog rászállni a kormány?
Eléri a mi szektorunkat is egy különadó?





Hírfigyelő Szolgálat - Jövőnk.info

http://www.jovonk.info/2014/12/05/2015-ezt-uzeni-kormany-folyamatos-zsidovam
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 28 
2014.11 2014. December 2015.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 532 db bejegyzés
e év: 6200 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 736
  • e Hét: 4500
  • e Hónap: 8245
  • e Év: 161741
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.