Regisztráció  Belépés
venci76.blog.xfree.hu
A ruha teszi az embert - a gyűjtemény a gyűjtőt. Szalvéta Gyűjtő
1976.04.08
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
Így jártam anyátokkal sorozat szalvétás epizódja:
  2014-05-28 21:07:36, szerda
 
  Hogy volt?

Így jártam anyátokkal 2x17 - Arrivederci, Fiero
2014. április 16. 13:00 - sawyer_15

Nos, a sorozatzáró résztől én speciel máig nem tértem teljesen magamhoz, de tekintsünk el attól a valahol gyomortájékon jelentkező kellemetlen izétől, amit okozott és helyette a sorozathoz illően ugrándozzunk kicsit az időben, ezúttal vissza pár évet, és tegyünk úgy, mintha. Nem lesz könnyű. Nyitókép: Ted és Marshall furikáznak, és baromira örülnek maguknak, meg annak, hogy még egy mérföld, és Marshall élete értelme eléri a kétezret. Csak remélni tudom, hogy ez alatt nem Lily múltját és műszaki jártasságát dekódolja. Thanks god, nem, helyette a Fieroját becézgeti, miközben Ted egy Robi rotációs kapa teljesítményével ekézi a nyugdíjas verdát: öregszaga van és furcsa hangok jönnek belőle hátul, csak pár gyöngyszem az analógiából.

Mindegy, mielőtt Fierot kiállítják a szekérmúzeumban, a nyugdíjas-búcsúztatóra Marshall megszavaz pár kubai szivart, egyenesen a kínai negyedből, pont a 2000 mérföldes alkalomra szánva. A szivardoboz eredetéhez nem férhet kétség, amit jól bizonyít, hogy két kínai evőpálcika kerül elő belőle, de legalább ízléses szalvétába csomagolva. Erre Ted is csak Üvegtigris Gaben örökbecsű konklúzióját tudja levonni, ,,na, ezzel speciel átbasztak". S még nincs vége a hányattatásoknak, a röhögéstől Marshall belerongyol egy akkora kátyúba, hogy lerobbannak. Ezt a szerepet vagy egy kátyúdublőrre osztották, vagy a Róbert Károly körútról importáltak egyet a jelenet kedvéért.

Ted-apu a háttérben elnarrálja a heti Coelho-parafrázist: Gyakran nem azt kapjuk az élettől, amiről álmodoztunk, emiatt próbálunk megőrizni pár apróságot, amik a régi énünkre emlékeztetnek. Egy tetkó, egy köldökpiercing, Marshall számára pedig a Fieroja jelentette a kapaszkodót a múltba. Minél inkább távolabb került az álmától, a környezetvédelemtől, annál jobban ragaszkodott élemedett korú kocsijához. Nem éppen apróság, de még mindig valóban jobban passzolt Marshallhoz, mint egy nonfiguratív varrat a bal lapockán.

Egy fasza kis autószerelő műhelyben folytatjuk, Ted tízlittyós fazékkal önti Marshallba a lelket, ha valahol, hát ebben a műhelyben összefércelik a Fierot, nézd a falon a sok díszes oklevelet, ja, arról, hogy a segédszerelő megevett egy félkilós steaket, ez is valami, legalább ők is jók valamiben. A forgatási helyszín elképesztően hiteles amúgy, nemhogy egy fél köbcenti motorolajszag nem árad a képernyő pórusaiból, de sehol egy bögyös-faros Miss Május a kilencvenvalahányas Playboy-ból, a kellékes akkor járt autószerelőnél, amikor a joviális Putyin gáláns engedékenységet mutatott területi kérdésekben.


Tedék éppen annak örömködnek, hogy így legalább lemaradnak a szalvétahajtogatásról, mert Lily legújabb őrülete esküvő fronton, hogy mindenki kézzel hajtogatott szalvétadarvakba törölje majd az éjféli töltött káposzta maradványait. Korai volt az öröm, kivágódik az ajtó, és Lily képében helybe jön az origami party, Barney és Robin sem úszták meg, lehet kezdeni a redőzést-visszahajtást, szárnyaljanak a darvak. Valahogy senki nem kezd veszett hullámzásba.

Átesünk egy kis polimizáláson, hogy Marshall számára a Fiero egy kiscsaj, vagy kissrác, vagy esetleg az LMBT-fesztiválok transzvesztita szekciójának vezérszónoka. De csak azért, hogy Robin rákérdezhessen, mióta tart ez a sajátosan boldog viszony, és belecsaphassunk a Fiero flashbackekkel zsúfolt élettörténetébe. Ha valaki meglepődött, magára vessen. Na, akkor indítókulcs kézben, adjuk rá a gyújtást: Marshall 16 évesen kapta a Fierot a korábban megismert lapaj bátyjaitól, és ez nem volt kedves húzás a részükről, meséli olyan arccal, amitől megsavanyodik a tartóstej. Flashback. A pattanásos, bundesfrizurás Eriksen testvérek úgy néznek ki, mintha a Borussia Dortmund ificsapatának edzéséről lógnának el éppen, Marshall-junior kinézetén a fogszabályzó fémes csillogása sem javít sokat.

A tesók a Fiero kulcsért cserébe azzal szopatják Marshallt, hogy utolsó próbatételként hozzon nekik 12 kávét a közeli drive-in gyorskajáldából. Egy kitétel, ők határozzák meg, milyen ruha lehet rajta. Marshall junior még veszettül nem érzi, hogy éppen most vágják keresztül a palánkon feszesre húzott szopóálarcban, mert annyit kérdez, Tényleg csak ennyi???, ahelyett hogy egy lemondó sóhaj kíséretében elkezdene vetkőzni. És lőn, Marshall mindösszesen két sor fogszabályzóban gurul be a kiadó ablakhoz. A meztelen Marshallból mi már kaptunk egy adagot pár résszel ezelőtt, így nem lepődünk meg annyira, mint a pultos, miközben kipakolja a 12 kávét... tartó és fedél nélkül, mert két colos srác fél órája felvásárolta az összeset.

Marshall olyan módszeresen bástyázza körbe magát a kávékkal, ahogy Bajnaiék eredményváróját kordonozta el a VII. kerületi önkormányzat. De hiába próbálna lábujjhegyen hazavánszorogni a Fieroval, a két lesben álló báty előugrik a gyorskajás bodé rejtekéből, Marshall pedig a saját bőrén tapasztalja meg a forró kávé perzselő frissességét. Innen ered a nincs kaja/nincs pia a Fieroban szabály. A számláló 72108 mérföldet mutat, a magnóból az I'm gonna be bömböl a The Proclaimers előadásában.

Vissza a szervízbe (megint rácsodálkozom, hogy az egész műhely mennyire steril, ide a rozsdásat, hogy a felvétel előtt egy órával még a Grace klinika forgatásán mosakodtak be itt a rezidensek szívbillentyű-műtéthez), Barney elrontja a hajtogatást, a daruja leginkább egy hormonzavaros kölyökrinocéroszra hasonlít, az meg baromira nem illik az esküvői hangulatba. Lily lehajszárítozza a fejét, közben ledarál egy félperces völgy- és hegyhajtásokkal súlyosbított használati utasítást, Barney olyan őszinte értetlenséget tükröz, amelyhez foghatót csak a Széles Gábor facebook üzeneteit olvasgatók élhetnek át.

Ted sztorija következik, felvezetésként vitába kezd Marshallal, a kajaszabály hülyeség, meg is halhattunk volna miatta, példának hozza a 100 ezres fiaskót, amit Marshall következetesen Fiero-askóként emleget, én kérek elnézést, Geszti biztosan ott sertepertélt a forgatókönyvírásnál. Jöhet a flashback: első év az egyetemen, téli szünet, Ted és Marshall még nem voltak igazán jóban. Koleszszoba, borzas Ted szemüvegben, a srácok olyan batikolt pulcsikban, amiért Woodstockban békejel medállal a nyakukban ment volna ölre még a betépett hippisereg is.

Marshall felajánlja, hogy kitérővel hazaviszi Tedet, jól jönne a benzinpénz. Ted lepattintja, egyrészt a szülei élnek Ohioban, ő a pillanatban él, ami Ted retro fejével párosítva kimeríti a vizuális oximoron fogalmát. Másrészt, nem megy haza szünetre, mert szeretné, ha Karennel - aktuális randomlány - működne a távkapcsolata, hálaadás óta nem látták egymást. Oké, hívj, ha meggondolod magad. No way, Karen pipa lenne, ha nem találkoznánk. Látatlanban büdös nagy szivola lehet a csaj.

A kocsiban folytatjuk, ahool Ted morózusan mormogja maga elé, hogy közös döntés volt, mégha Karen jött is elő az ötlettel. (Szivola, mondom.) Kicsit diskurálnak Lily-ről, Marshall nagyzol, nem fekszem az első csirke elé, nem lehet ketrecbe zárni, bla-bla. Az út eleje tipikus kocsizás, mennek a mérföldek (99788), szól a zene (I'm gonna be, I'm gonna be...), egyfolytában ugyanaz a szám. Ted feje a harmadik ájmgonabí után annyira elkeseredett lesz, amilyet Kálomista Gábor vágna, ha egy első sorközepi székbe szíjazva kellene végignéznie egy Shilling Árpád-féle színházi maratont.

A folytatás fényképekkel illusztrálva a linkre kattintva olvasható el:
Link



Link

 
 
0 komment , kategória:  Film,szalvéta felvillanásával  
Család, ahol a szalvéta az asztalnál például orrfújásra való
  2014-05-28 20:56:25, szerda
 
  Honey Boo Boo színre lép 1x02 - Glitz, a csillámmalac
2013. március 16. 10:00 - triforce


Alana már kezd túl lenni a nyeretlen versenyen, mivel anyuka és Sugar Bear beígértek neki egy kisállatot. Georgiában vagyunk, úgyhogy bem hörcsögöt vagy papagájt kap, hanem kismalacot. Honey Boo Boo egyből elnevezi Glitzynek, mert majd együtt mennek a szépségversenyekre és jól megnyerik az összeset. Az is rögtön kiderül, hogy genderügyileg képzett a kislány: hiába derült ki a kismalacról, hogy fiú, ő azért is lánynak fogja öltöztetni. Hiszen egy kismalacnak se lehet megmondani, hogy milyen nemű legyen! Ha Miss Amerika nem is, ENSZ-nagykövet még lehet Alanából.

Sugar Beart küldték el a süldőért, ki mást, addig a nők otthon maradnak, hogy összerakják a malacka járókáját. Negyvenöt perc próbálkozás után feladják, szóval ezt is Sugar Bear csinálja majd meg. Meg is hozza a Posh Pig nevű helyről a malacot, ahol még indulás előtt be is festették a körmeit, egyik lábán lilára, másikon zöldre. Már kezdem nagyon sajnálni a kis süldőt. Nem csak a nemiidentitás-keresés nemes, de eléggé rögös útjára terelték, még egy Fradi-Újpesten is számkivetett lenne. Sugar Bear szerint Glitzy megtalálja a helyét a családban, ha kellően szeretik, játszanak vele és becézgetik. Anyuka már a "mama" szót véli kihallani a visításából. Alana rápakol egy tiarát is. Itt most indokolt az anyám borogass.

Váltunk.
Anyuka ugyanis etikett oktatót hívott Alanához, mert a legutóbbi verseny zsűrije szerint hiányzik belőle az elegancia. Pumpkint is beülteti anyuka, mert belőle is hiányzik. Meg is jön az oktató, de a malacsivítás miatt még be se tud mutatkozni. Máris kiül az arcára a zavar, ami jó sokáig ott marad. ,,Az egy kismalac? Aha, értem." Kezdi már kapizsgálni, mire is vállalkozott. Pumkin nem érti az egészet, elvégre ő olyan, mint egy trendi szövegszerkesztő: azt kapod, amit látsz. Alanának kb. fogalma sincs az egészről, annyit ért, hogy ez segíthet neki a következő versenyén.Szegény tanár próbál szót érteni a lányokkal, de szakmájának Mount Everestjével nem bír el, pedig már dudorodnak az erek a fején, annyira dolgozik, hogy ne meneküljön el sírva a Thompson-házból. A bevezető small talkot nagyon gyorsan elsüllyeszti Alana és Pumpkin, úgyhogy mennek is tovább az asztali etikett szabályaira. A tanár rá is térne a szalvéta ISO9001-es használatára, de Pumpkin leszarja az egészet, és belefújja az orrát. Hihetetlen profi a tanár, mert még mindig nem vágja bele a nagykést a csajba, csak egy nagy sóhaj mellett áttér a következő fejezetre.

Pumpkinnak bejöhet az óra, mert megkérdezi a tanárt, hogy ebbe az etikett izébe hogy férnek bele a hobbijai: puki, kaki, ilyesmi. Amit most a tanár arcán látunk, közelebb vihet minket Mona Lisa mosolyának megfejtéséhez. Arcára fagyott mosollyal menti a menthetetlen, de Pumpkin megérezte a gyengeséget, és lecsap: böfög egy jó nagyot és azt is a kamerába mondja, hogy amíg a Föld kerek, Pumpkin metánt ereget - és közben úgy dobálja a haját, mint egy szupermodell valami samponreklámban. Az órát sorsába beletörődve fejezi be a tanár, valószínűleg bekapott egy marék Xanaxot. Az óra végén azért csak kicsúszik a száján, hogy talán valamikor kéne még nekik egy óra. Aztán röviden el is röhögi magát. Ez már az őrület első jele. Alanát is megkérdezik, hogy mit szólt az egészhez. Most hangzik el az epizód második tételmondata: az etikett óra hülyéknek való.

Most anyuka életének egy meghatározó fejezetébe láthatunk bele, a spórolásba, ugyanis a háztartási cikkek és kaják péntekenként megrendezésre kerülő aukciójára megyünk. Nem teljesen értem a koncepciót, mert igaz hogy fél áron, de kétdoboznyi chipset és édességeket vettek. Ez ennyi volt, dánkesőn, biztos afféle homage volt ez a Discovery Channel árveréses műsorai előtt. Megyünk ultrahangra, Anna a harmadik trimeszterben jár, meglessük a hasában Kaitlyn Elizabethet. Anyuka aggódik a lányáért, mert tudja, hogy milyen, ha 17 évesen szül az ember lánya. Bár ő akkor már a második lányát szülte, és abba is hagyta miatta a sulit, míg Anna mindenképp lerakja az ottani érettségit. Ez is progresszió és anyuka szívből büszke lányára. Meghitt családi élmény az ultrahang, nincs baszogatás, nincs ,,miért voltál ilyen hülye lányom", csak szeretet és támogatás. Ilyenkor azért elgondolkodtató, hogy akkor a képernyő melyik oldalán is lehet jobb ülni. Megy még egy kis poénkodás, Alana is ultrahangot kér, hogy Chicken Nuggetset keressen a hasában.

Az epizód az Alana és Glitzy között formálódó barátsággal zár. Ha így haladnak, többet lesznek együtt, mint a Gyurcsány-Molnár álompár. Kicsit évődik Alana Glitzy miatt, aztán befekszik mellé a járókába, és együtt elalszanak.

A forrásoldal a linkre kattintva tekinthető meg, fényképekkel illusztrálva:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Terítés az asztalon-tanácsok  
Francia nevezetességeket mintázó szalvéta:
  2014-05-23 22:07:50, péntek
 
 

Link

Union des commercants de Sannois. : Sannois (település) Kereskedőinek Szakszervezete.

Sannois egy község Párizs északnyugati külvárosában.

L'Anisée: egy erős francia parfüm.

Fleura Mme Boiléve:Vintage (régies,kopottas kinézetű, de nagyon szép, kissé rusztikus) , nagyon egyedi stílusú dekorációs és lakberendezéssel foglalkozó cég.Nagyon szép bútoraik és egyéb kiegészítőik vannak, melyek a linkre kattintva tekinthetőek meg.
Link
 
 
0 komment , kategória:  Tájmintás szalvétáimhoz  
Léghajómintás papírszalvéta:
  2014-05-22 17:47:05, csütörtök
 
 

Link

Léghajó


A léghajó olyan légi jármű, amelynek sűrűsége kisebb (vagy egyenlő), mint a környező levegőé, ezért energiafelhasználás nélkül képes lebegni.

Nevezik kormányozható léghajónak is, megkülönböztetve a nem kormányozható léggömbtől. A kis sűrűséget valamilyen töltőgáz biztosítja. Ez kezdetben a hidrogén volt, de mivel a hidrogén robbanásveszélyes, áttértek a nála kétszer nagyobb sűrűségű hélium töltőgázra. A hélium kémiai semlegessége, és kis sűrűsége miatt jobban megfelel a léghajók számára.

Szerkezetileg háromféle típusa terjedt el:

merev falú
félmerev
nem merev

Legkedvezőbb légellenállása a merev falú léghajónak van. A léghajó előrehaladását általában motor által hajtott légcsavar biztosítja. A magassági kormányzást részben a kormányberendezés, illetve elmozdítható súlyok biztosítják. A nagy szerkezeti méretek miatt gyors közlekedésre nem alkalmas. Hátránya, hogy a le- és felszálláshoz többnyire különleges kikötésre van szükség. Az időjárás viszontagságait is nehezen bírja. Előnye viszont, hogy a levegőben maradáshoz csak minimális energiát igényel, csendes, motorja kevésbé környezetszennyező, mint egy repülőgépé, és nagy vagy kényes rakomány szállítására is alkalmas.


A léghajó története

A léghajó a léggömb fejlődésével jött létre. Szükség volt olyan légi járműre, amely nem csak a szelek kénye kedvére halad a levegőben. A jobb légellenállás miatt a szivar alakú ballonokat kezdték alkalmazni. Ettől kezdve már a léggömb helyett a léghajó elnevezést használták. Az irányítás mindaddig megoldatlan maradt, amíg fel nem találták a gőzgépet. George Cayley 1837-ben tervezte meg, majd 1852-ben megépítette a gőzgéppel hajtott kormányozható léghajót. Az első alumínium szerkezetű léghajó tervezése Schwarz Dávid nevéhez fűződik. Schwarz Dávid halála után, 1898-ban Ferdinand von Zeppelin szerezte meg a szabadalmat, és beindította az alumíniumból, merev belső vázzal készült utasszállító léghajó gyártását. Ezekkel a léghajókkal lehetővé vált Európa és Amerika között az Atlanti-óceán feletti utasszállítás is. A léghajózás a második világháború előtt élte virágkorát. Hanyatlását a hatalmas, hidrogéntöltésű Hindenburg léghajó katasztrófája indította el. A léghajók ezután gyorsan eltűntek a levegőből, és helyüket a repülőgép vette át.

Léghajózás Magyarországon

Az első hidrogénnel töltött léggömböt Szablik István piarista tanár bocsátotta fel 1784-ben tudományos-kísérleti céllal az egykori vásártéren (ma kb. az Erzsébet híd pesti hídfőjének a helyén). 1811-ben egy Menner nevű orvos szállt fel léggömbjével a Városligetben, és a Gyöngyös melletti Gencspusztán szállt le. Ő volt az első, aki Magyarországon ejtőernyőt használt: léggömbjéről állatokat eresztett le ejtőernyővel, amik sértetlenül értek földet. Léhmann 1846-ban kétszer szállt fel a Városligetben. Az első nő, aki léghajóra szállt, Pálmay Ilka színésznő volt, Silberer léghajóján szállt fel a mai Lövölde térről 1883-ban. Az első magyar úszó, első sportlap alapító és első Balaton-átúszó Szekrényessy Kálmán (1846-1923)ugyancsak úttörőnek számít a hazai léghajózás történetében. Than Károly tanítványaként éveken át folytatott kísérletei eredményeként mutatta be a nagyközönségnek saját készítésű léghajóit. Először 1887. március 17-én, majd számos vidéki helyszínt követően (Balatonfüred, Szabadka stb.) 1895-ben a Nemzetközi Demográfiai Kongresszus alkalmából ismét a fővárosban. Kísérleteiről a hazai sajtóban több tucatnyi szakcikkben és tanulmányban számolt be. A maguk nemében egyedülállóknak számítottak légibemutatókkal egybekötött előadássorozatai, melyekkel egész Európát bejárta, ily módon is népszerűsítve a léghajózást. Nemzetközi missziójának és ösztönzésének köszönhetően - Zeppelin barátjaként - nem kis szerepet játszott az ún. irányítható léghajó kidolgozásában. Szinnyei József: Magyar írók élete és munkái Bp. 1909. 623-624. p. p.

A millenniumi ünnepségek kiállításán, 1896-ban Godard-féle léggömbbel sok ezren szállhattak fel, némi díjazás ellenében.

A Turul nevű léggömbbel 1902-ben kezdődött meg a rendszeres magyar tudományos és sportléghajózás. A Turul 1903-ig hetente egyszer, négy utassal szállt fel az Általános Osztrák-Magyar Légszesztársulat telepéről. A felszállásokról Herczeg Ferenc színész adott leírásokat. 1910-ben a bécsi Parseval típusú léghajónak volt bemutatója Rákosmezőn. 1928-ban a Hungária nevű léggömbbel újjáéledt az akkor már lanyhuló léggömbsport. 1931-ben már nagy esemény volt a Graf Zeppelin léghajó budapesti látogatása. 1967-ben, a Budapesten rendezett nemzetközi légipostabélyeg-kiállítás alkalmával Jan Boesman, az aerofilatelista világszervezet elnöke levelekkel terhelt léggömbjével szállt fel a Városligetben, majd 1971. szeptember 5-én, az önálló magyar postabélyeg-kibocsátás 100. évfordulója alkalmából Johannes Schreer és Kurt Rünzi szálltak fel szintén a Városligetben, és alkalmi postabélyeggyűjtők leveleit vitték Csömörig.

A léghajó jelene és jövője

Napjainkban a mérnökök újból foglalkozni kezdtek a léghajókkal. Főleg turisztikai és reklámcéllal, de kutatóknak, vagy mentési célokra is építenek léghajókat, amelyekbe integrálják a legújabb technikai vívmányokat (korszerű anyagok, modern navigáció, számítógépes vezérlés stb.).

Másrészt, a hadügyi irányítás újból érdeklődik e légi szállítási eszköz iránt. Olyan nagy múltú repülőgépgyárak, mint például a Lockheed-Martin úgynevezett hibrid léghajó tervein dolgoznak, amellyel nagy tömegű szállítmányokat lehetne lassan, de olcsón nagy távolságokra eljuttatni. E projekthez a pénzt a katonai költségvetés biztosítja. Az amerikai hadügyminisztérium Fejlesztési Ügynöksége, a DARPA 2005-ben 2,9 millió dollárt adott az említett cégnek, és 3,2 millió dollárt az Aeros Aeronautical Systems Corp.-nak egy nagymagasságú hibrid léghajó, a Walrus ("rozmár") kódnéven futó munka első fejlesztési fázisára. A hibrid léghajó nehezebb a levegőnél, ezért függőleges meghajtást és gázelőállítást is használ a repüléshez.

A hadsereg kívánalmai: 500 tonna felszerelés vagy legénység szállítása 22 000 km távolságra 7 nap alatt (ez a Föld túlsó oldala, gyakorlatilag a legnagyobb távolság két földi pont között), valamint fontos feltétel az előkészítetlen terepen való fel- és leszállás képessége. Összehasonlításul: az amerikai hadsereg legelterjedtebb légi teherszállítója, a C-130 Hercules mindössze 22 tonnát képes továbbítani, a világon jelenleg a legnagyobb teherszállító, az ukrán Antonov An-225 pedig 275 tonnát. A program pénzügyi támogatását azonban 2006-ban törölték.

A forrásoldal a linkre kattintva tekinthető meg:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
A motormintás szalvétasorozatom újabb tagja: Yamaha Fazer
  2014-05-21 17:34:50, szerda
 
  Az egyedileg készíttetett motormintás szalvéták sorozatának elkészült a harmadik egyedi szériája, ami egy Yamaha Fazer motort mintáz meg, világoskék, világoszöld, és téglavörös színű szalvétákon, amik így a motormintás szalvéták sorozatán belül egy saját kis sorozatot alkotnak. Jelenleg több darabom van ennek a szalvétasorozatnak minden tagjából, de korlátozott példányszámban, ha ezek elfogynak, pótolva nem lesznek, ha valaki szeretne belőlük kérni, kérem időben jelezze, akár mert a motorok/motorozás elhivatottja, akár mert konkrétan a Yamaha Fazer motor elhivatottja,és akár mert a szalvéták gyűjtője, esetleg dekupázsol.:



Link

A Yamaha Fazer márkájú motort a Yamaha Motor Company cég indiai leányvállalatánál gyártják, 2009-től. Sport túramotor. Hasonlít a kinézete és a tudása nagyon a Yamaha FZ16 és Yamaha FZ-S motorokhoz,a fényszóróiban tér el , illetve a burkolatban némileg.



Link

Ha ezen motoron utazik az ember, egy jellegzetes lovagló testtartást kell felvennie, mint ugyanígy az ehhez hasonló motorokon, hogy kényelmesen utazhasson hosszú távon.



Link

Monocross felfüggesztése van,140/60-17 méretű hátsó radiál gumiabroncs , 60%-os méretarányú.

További adatok a linkre kattintva olvashatóak el erről a motorról:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
Egy Indian motor a 66-os úton - mindez papírszalvétán :
  2014-05-20 21:38:43, kedd
 
  Ez is egy szalvéta mintája, amiből van jelenleg pár cseredarabom is, épp ma postáztam belőle még 89 darab szalvétával együtt Csehországba is, egy új, Klára Traxmandlová nevű cserepartneremnek is, Most városába.:



Link

A 66-os amerikai országút az Egyesült Államok és egyben a világ leghíresebb országútja. Szokták a "The Mother Road", azaz Az országutak anyja illetve "Az Egyesült Államok főútja" néven is emlegetni. Az USA-ban szokás, hogy az autóutak egy-egy híres ember nevét viselik. A 66-ost Will Rogers humorista után nevezték el. Az autópálya mind közlekedésileg, mind pedig történelmileg rendkívül fontos volt. Manapság már csak turisták és megszállottak keresik fel a közel 4.000 kilométeres országút egy-egy szakaszát vagy akár a teljes hosszát.

Története:

Kezdetek:

A 66-os országút építése 1926. november 11-én kezdődött azzal a céllal, hogy összekösse a keleti és a nyugati országrészeket. Az 2X1 sávos,csak kétirányú forgalomra alkalmas útvonal teljes egésze (Chicago - Los Angeles szakasz) mindössze 11 év alatt épült meg, 1938-ban már át is adták a forgalomnak. Kezdetben a 62-es számot kapta. A 66-os jelzést azért kapta, mert azt könnyű volt megjegyezni, kimondani és érdekes volt hallani. Az átadást követően folyamatosan hosszabbították különböző szakaszokkal, ám a köztudatban az eredeti (1938-ban átadott) útvonalként tartják számon.

Az 1930-as években kapta az első fontos szerepét. A már megépült szakaszon óriási "népvándorlás" indult meg, ugyanis Kaliforniában rendkívüli jelentőséget kapott a farmerkedés, így Oklahoma, Kansas és Texas államokból farmerek tömkelege indult a nyugatnak. Ezen embereket nevezték Okiknak. Az út mentén ekkor még sok kisváros létezett, melyek elsősorban a megnövekedett forgalomnak köszönhetően egyre nagyobbakká váltak, így megjelentek a nagyvárosok. Óriási jelentőséget kaptak az éttermek, az autósszervizek és az üzemanyag-töltőállomások. Egyre másra nyíltak meg, versengve az áthaladó autósok kegyeiért.


Az 1938-ban átadott teljes útvonal egy-egy szakaszát a Véres 66-nak hívták, mivel ezek rendkívül veszélyesek voltak. Közülük is a legveszélyesebb az Arizona állambeli Oatman közelében lévő hajtűkanyar, ahol már a legkisebb szél is képes volt az autókat lesodorni az útról (ami itt a Fekete-Hegységen halad át). Mindezek ellenére az országút közkedvelt maradt.

A második világháború alatt Kalifornia ipara virágzott, közben keletről pedig az Európába tartó hadi csapatok indultak, ezek következtében az országút telítetté vált. Emberek tízezrei hajtottak át rajta napról napra. Ekkor már a katonai egységek is igénybe vették, így nem volt ritka például egy-egy katonai jármű elhaladása sem az úton.


1950-ben a 66-os még nagyobb szerepet kapott. Los Angelesen belül a város főútjává nyilvánították, de mindeközben az utazók egyre inkább kezdték felfedezni Arizona híresebb helyszíneit: a Painted-sivatagot (Painted Desert; a Navajo indiánok őshazája), a Grand Canyont és a Barringer-krátert (az arizonai meteoritkrátert) is. Ezek a látványosságok egyre több turistát vonzottak az ország összes részéből, így a turizmus óriási méreteket öltött: megjelentek a motelek, az indián kuriózumokat áruló üzletek, a hüllő farmok és Frozen custard-ot (fagylalt, amelynek fő összetevője a cukor és a tojás) árusító bódék/standok. Ámde megjelentek a mai autópályák elmaradhatatlan megállói, a gyorséttermek is. Az első 'drive-through' (nem kell kiszállni az autóból a rendeléshez és az étel kézhez vételéhez) rendszerű étterem a Red Óriási Hamburgere (Red's Giant Hamburger) nevezetű étterem volt Springfieldben, illetve a McDonald's San Bernardinoban. Ezeknek köszönhetően egy teljesen új, a régitől eltérő mikrokozmosz alakult ki a középső országrészben, mely rövid idő alatt átformálta az egész országot.

Emlékek:

1956-ban Eisenhower, a már a '30-as években kifejlesztett és a világon először Németországban megépített "Autobahn" mintát követve, megalapíttatta az amerikai keresztezödések nélkuli államközi autópályák (továbbiakban: I-autópályák; I, mint Interstate (államközi)) rendszerét (Interstate Highway System), ezzel egy új, a korábbi országutakhoz (U.S. Route) képest egy magasabb rendű, többsávos (2X2+) útvonalhálózatot létrehozva.


A '60-as évek elején az államközi autópályák megjelenésével a kisebb rangú autóutak kezdtek elnéptelenedni, mivel az I-autópályákon nagyobb (120-135km/h) volt a megengedett maximális sebesség és az autósok gyorsabban tudtak eljutni A-ból B pontba a kevesebb kijárat és megálló miatt. Az ilyen kisebb rangú utak alól a 66-os sem volt kivétel. Ugyan az államok sorra kezdték felújítani a 66-ost, hogy visszacsalogassák az autósokat, de mindhiába. Ekkor már a Veteránok útja-ként kezdték nevezni, annak ellenére, hogy egy ideig, bizonyos szakaszokon a 160km/h-s sebesség is megengedett volt.

1953-ban megépült a 142 km-es Tulsa - Oklahoma City szakasz, de a kihasználtsága csekély volt az I-44 miatt. Később (1957-ben) hozzáépítettek egy ú.n. fordítót is, de ez sem növelte a forgalmat. A 66-os haladt a végzete felé. Egészen 1985-ig hosszabbítgatták újabb szakaszokkal az autósok visszacsábításáért, de mint a korábbi kísérletezések, ezek sem jártak sikerrel.

Következmények:


Miután az országút szinte teljesen kihalttá vált, egyes szakaszok kezdtek a szó szoros értelmében eltűnni. A megmaradt részeket pedig állami-, magán- és kereskedelmi országutakká nyilvánították. Az országút mellé telepedett üzletek, éttermek, motelek sorra kezdtek tönkremenni. 1957 és '66 között Oklahoma nyugati részén a korábbi 2x1 sávos országutat 2x4 sávos autóúttá bővítették. Ez egy darabig jó megoldásnak tűnt, de 1975-ben megjelent az I-40-es autópálya, romba döntve a 66-os felélesztésének újabb tervét. A '70-es évekig az autósok a korábban felújított szakaszokról sorra tértek át az új I-autópályákra. Az út annyira elhanyagolttá vált, hogy 1968-69-ben balesetek tömkelege történt rengeteg halálesettel egybekötve; ismét méltóvá vált a véres 66-os címre.


Majd jött egy hatalmas változás: összeolvasztották a 66-ost és az I-40-est, így a korábban két út már csak egy út volt. A 66-os kapta meg az I-40-et, így a régi I-autópálya burkolatait helyi autóutakká/-pályákká alakították át. Elkezdődött hát a 66-os felélesztése. Az útvonala mentén sorra épültek meg más I-autópályák, így a csomópontoknál elkezdett visszaszivárogni a forgalom az immáron I-40-re, vagyis a 66-osra.


Helyreállítás:


1990-ben az államok (amelyeken áthalad) egyre inkább kezdtek rájönni arra, hogy egy óriási jelentőségű autóút halad át az államukon. Minden idők leghosszabb, legöregebb és egyben legzsúfoltabb autóútja muzeális értékekkel bír, így az országút megtartása kulcsfontosságú. Irtózatos iramban elkezdték hát az autóutat finoman felújítani és ezzel együtt kapta meg a Történelmi 66-os út címet is. A burkolatra elkezdték felfesteni a 66-os szimbólumát, valamint az állam nevét, hogy hol is tart az autópálya éppen.


Az autósok elkezdtek szépen lassan visszaszivárogni az autóútra, de közülük is leginkább a fanatikusok illetve a megszállottak. 2008-ban a világ 100 legértékesebb létesítménye közé kapott besorolást, de a korábban elhagyatott részek ismét kezdtek fellélegezni: ismételten kinyitottak a töltőállomások, a motelek, a postahivatalok és az autósmozik, valamint elkezdtek megjelenni kisebb falvak is, eltüntetve a korábban elhagyatott területeket. Bár, egy-két szakaszt meghagytak emlékül. A turizmus is virágzásnak indult és 2007-ben visszasorolást nyert az állami országutak (U.S. Route) közé.


Mai állapotok:

A 66-os ma a történelem viszontagságainak ellenére teljes szakaszában járható. A régi útpályát mindenhol felújították, így az azon autózó úgy érezheti magát, mintha a történelem valamely korábbi éveiben furikázna. Egyetlenegy eltérés van a történelmi és a mai szakasz között: a Sziklák lánca híd St. Louis környékén. A híd az idők során egyre inkább használhatatlanná vált és ma már csak a gyalogosokat engedik át bizonyos időközönként; az autósforgalom elől el van zárva, mivel nem bírná ki az áthaladó autók tömegét. Felújításra nem került, mivel történelmi jelentőségű a híd; a felújítással elveszne a történelmi kultusza. Tőle pár kilométerre azonban megépült egy új híd és egy elvezető út, így ez a szakasz is járhatóvá vált.

A forrásoldal, illusztrációkkal, és a 66-os mai vonala, a különböző tagállamokban végigvezetve , a linkre kattintva tekinthető meg:
Link


A 66-os út motívuma mellett egy Indian márkájú motor is látható a szalvétán:

Kevés olyan hely létezik a világon, ahol annyira szeretik a legendákat, mint az Egyesült Államokban.

Hogy miért van ez? Talán mert - önazonosságuk megtalálásának érdekében - pár száz éves újkori történelmük minden kiemelkedő momentumát és szereplőjét igyekeznek nagy becsben tartani.

Egészen Amerika felfedezésétől kezdve, a hős fogalmán, a sas fenséges képén, a 66-os úton keresztül, az amerikai álomig vagy a Holdra szállás dicsőségéig bármit említhetünk, az amerikaiak büszkék lesznek arra.
Ebbe a felsorolásba illeszkednek az indiánok, illetve a motorozás szabadsága is, mely szimbólumok az Indian motorkerékpárok legendájában ráadásul össze is kapcsolódtak.

IndianHedstromEz a történet 1901-ben kezdődött, amikor két korábbi bicikliversenyző: George Hendee és Oscar Hedström megalakította Springfieldben a később Indian Motocycle Manufacturing Company névre keresztelt vállalatát.


A korai évek máris ígéretesen indultak, hiszen Hedström egy általuk gyártott motorral 1903-ban (- egyébként a későbbi rivális: a Harley-Davidson alapításának évében) motoros sebességi világrekordot állított fel 56 mérföld/órával.

1907-ben az Indian megépíti első V-motoros konstrukcióját, ami újabb sikereket és rekordokat hoz a gyárnak.


A fejlődés óriási méreteket ölt, így az 1910-es évekre az Indian már a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártójának címével büszkélkedhet.
1913-ban elérik az évi 32 000-es darabszámot, ami később is a legnagyobb éves eredménynek bizonyul a cég történetében.

Ezt követően jelennek meg a gyár kínálatában a legkedveltebb Indian modellek: az 1920-46 között gyártott Scout és az 1922-53 között gyártott Chief, melyek hírnevét erejük és megbízhatóságuk alapozza meg.

Ekkoriban válik következetesen használttá a vörös színű fényezés, illetve az indián fejdíszt ábrázoló logó a tankon, valamint az őslakosok képi megjelenítése a cég reklámanyagaiban.

1940-ben az Indian csaknem annyi motorkerékpárt értékesít, mint fő versenytársa, a Harley-Davidson - igaz, ebben az időben a motorokon kívül az Indian még repülő- és hajómotorok, biciklik, illetve légkondicionálók gyártásával is foglalkozik.


A II. Világháború során az Indian a Harley-vel együtt az amerikai hadsereg beszállítójává válik.
Számos katonai célú fejlesztésük azonban nem hozza meg a kívánt eredményt, mivel a döntéshozók véleménye szerint a Jeep-ek eredményesebben teljesítették azokat a feladatokat, amire a csapatoknak szükségük volt.

A háború után a cég vezetése a kisebb hengerűrtartalmú gépek gyártása felé vette az irányt, ekkor születtek meg a 149 Arrow, a Super Scout 249 és a 250 Warrior modellek.

E típusok sajnos nem hozták a remélt eredményeket, a motorkerékpárok piaca pedig az autók mind szélesebb térnyerésével egyébként is hanyatlásnak indult.
Ezek együttes hatásaként az Indian gyár 1953-ban csődöt jelentett.

A folytatásban az Indian név használatának jogai többször is gazdát cseréltek, és előbb pirosra fényezett Royald Enfield motorbicikliket, majd az Italjet Moto által gyártott, 50 cm2-es Indian Papoose nevű minirobogókat forgalmazták e legendás márkanév alatt.
Ezek sikere sem volt azonban örökéletű, és 1977-ben újabb csődeljárás következett a cég életében.

Az Indian név több mint 20 év után, 1999-ben éledt újjá tetszhalottságából, amikor Gilroyban, Kaliforniában S&S gyártmányú erőforrások felhasználásával újra beindult a gyártás.

Ám ez a próbálkozás is tiszavirág-életűnek bizonyult, mert 2003-ban ismét a csődbe jutott a vállalat, amikor az egyik fő befektető tőkekivonást hajtott végre.

De - csakhogy ne ilyen szomorú véget érjen a történet - 2006-ban a jogok ismét új tulajdonoshoz vándoroltak Kings Mountainbe, Észak-Karolinába, ahol megindult a legújabb Indian motorok gyártása.

A vezetőség szándéka szerint a limitált szériában gyártott Indian motorok ma egyet jelentenek a kiemelkedő minőséggel, teljesítménnyel és exkluzivitással.
Ez egyébként a gépek árában is egyértelműen tetten érhető, hiszen Amerikában nagyjából potom 31 000 $-os áron juthatunk hozzá egy alapmodellhez.

Na de oda se neki, lényeg az, hogy a legendák sosem halnak, és így az Indian motorok neve - ha kisebb-nagyobb kihagyásokkal is, de - feltehetőleg örökké fennmarad.
... és ezért egy kontinensnyi ország kezeskedik.


A forrásoldal,további információkkal és fényképekkel kiegészítve a linkre kattintva tekinthető meg:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
Párizsi Nemzeti Természettudományi Múzeum szalvétamintaként:
  2014-05-19 17:05:45, hétfő
 
  A Francia Természettudományi Múzeum tiszteletére egy szalvétaminta,mely üzletekben is megvásárolható, igaz nem tömegpéldány, nem mindenhol kapható.Én ma vettem egy kreatív hobbi boltban. A maga nemében nagy különlegességnek számít. Eiffel tornyos szalvéta nagyon sokféle van,egy ennek a bejegyzésemnek a végén is látható, de ennek a párizsi nevezetességnek nem sok szalvéta van szentelve, melynek most legfőképp szánom ezt a bejegyzésemet most. Pár cseredarabom is van korlátozott példányszámban ebből a szalvétából, így ha valakinek szüksége lenne rá, szeretne velem cserélni, keressen meg.:



Link



A múzeum hivatalos oldala a linkre kattintva tekinthető meg, természetesen francia nyelvű:Link

Párizs a múzeumok, művészek és kiállítások városa, rengeteg múzeum található Párizsban, ezért érdemes múzeumbérletet vásárolni.
A PARIS MUSEUM PASS / múzeumbérlet / érvényes szinte Párizs minden összes múzeumába ,sorban állás nélkül, így elkerülhető a sokszor több órás sorban állás.
Három formula létezik,2, 4, és 6 napos.
Árak:
-2 napos pass 39 Euro
-4 napos pass 54 Euro
-6 napos pass 69 Euro

A múzeumbérlet megvásárolható az összes múzeumban, metróállomásokon, repülőtéren.

Figyelem!
A legtöbb állami múzeum ingyen látogatható 26 év alatt,

-több múzeum ingyen látogatható a hónap első vasárnapján

-sok múzeum egész évben ingyenes látogatható

-általában a múzeumok zárva vannak hétfőn vagy kedden, január elsején és május elsején

A PARIS MUSEUM PASS-al látogatható párizsi múzeumok:

Párizsban
- Aquarium tropical
- Arc de Triomphe /Diadalív/
- Musée de l'Armée - Tombeau de Napoléon 1er (Hadtörténeti múzeum - Napoleon sírja)
- Centre Pompidou
- Guimet múzeum ázsiai művészetek múzeuma
- Musée des Arts Décoratifs
- Musée de la Mode et du textile -divat és textil múzeum
- Reklám múzeum
- Musée Nissim de Camondo
- Musée des Arts et métiers
- Musée de l'Assistence Publique
- Musée de quai Branly
- Musée du Cinéma /Filmmúzeum/
- Cité des Sciences et de l'Industries / La Villette/
- Conciergerie
- Musée national Eugéne Delacroix
- Musée des Egouts de Paris
- Musée Galliera - Musées de la Mode de la Ville de Paris
- Musée de l'Institut du Monde arabe
- Musée du Louvre
- Musée national de la Marine
- Musée de la Monnaie
- Musée Gustave Moreau
- Musée national du Moyen Age /Cluny/
- Musée de la Musique /Cité de la Musique/
- Crypte archéologique de Notre Dame
- Tours de Notre Dame
- Musée national de l'Orangerie
- Musée de l'Ordre de la Libération
- Musée d'Orsay
- Panthéon
- Picasso múzeum
- Musée des Plans-reliefs
- Musée de la Poste
- Rodin múzeum
- Sainte Chapelle

(Forrásoldal: www.parizsilatnivalok.hu/muzeumok.html )


Sokféle park van, mert sokfélék az emberek. Vannak kerítéssel körülvettek, és anélküliek, vannak, amik éjszaka is nyitva vannak, és akad olyan is, amit múzeum köré építettek. Van ahol szabad a fűben feküdni és van ahol ez tilos. Ahol nem szabad, ott nem teszik meg, senkire nem kell rászólni, sípolni a parkőrnek.
A történelmi kertek és parkok, hangulatukban elegánsak és kissé eltartóak, érezhető, hogy viselkedni kell bennük. A párizsiak azonban megtanulták ezt, e parkok legtöbbje, már a 17. századtól nyitva állt a nagyközönség előtt.

Itt van mindjárt a Luxembourg kert, a maga 25 hektárjával, a Szajna bal partján, karnyújtásnyira a Párizsi Magyar Intézettől. A fő látványosságok a nyolcszögletű medence, a Medici szökőkút, és a parkot körülölelő szobrok, amelyek többsége a 19. században épült. Ismerősöm, aki kamaszként, úgy 15 évvel ezelőtt látta a Luxembourg kertet, egy elhanyagolt, fecskendőkkel teleszórt, kifejezetten veszélyes helyre emlékezett. Ennek mára nyoma sincs: teniszpályák, játszótér, kávézó és egy zenekari pódium is megtalálható a kertben. Elegáns negyedben elegáns a közönség, de a Latin-negyed közelsége miatt sok egyetemistával is találkozunk itt. A kert este 9-ig van nyitva, a parkőrök tizenöt perccel zárás előtt belefújnak a sípjukba: mindenki szedelőzködik, nem kell kétszer mondani, hogy a szabály az szabály.

Az elegancia csimborasszója a Tülériák díszpark. A legismertebb, egyszersmind a leginkább sznob hely. A 16. században Medici Katalin számára épült, a kerteket pedig André Le Notre tervezte, 1664-ben. A nagyközönség azonnal látogathatta. A Louvre miatt mindenképp áthaladnánk itt. Tőszomszédságában a Jardin du Caroussel, amely sokkal szabadabb, fűben fetrengő kamaszokkal, gyönyörű sövényekkel, labirintusszerűen.

A kategória gyöngyszeme, a Jardin des Plantes, a Botanikuskert, amely 1626-ban, mint királyi füvészkert, azonnal megnyílt bárki számára. Buffon gróf pedig a 18. században továbbfejlesztette. Üvegházak, állatkert, 10 ezer különféle növényfaj, télikertek, rózsa- és hegyvidéki kertek várnak. Ahogy oly sok más párizsi park esetében, itt is találunk egy múzeumot, mégpedig a Természettudományi Múzeum kapott itt helyet. Közel az Arab Világ Intézete, amit minden Párizsba látogatónak meg kell néznie.


(Forrásoldal: epiteszforum.hu/parizsi-parkok-mindenutt-jo-de-legjobb-mashol )
Link



Link

Ez egy másik szalvéta, melyet szintén ma vettem, ha ebből is kellene valakinek, jelezze, és szívesen cserélek vele.
 
 
0 komment , kategória:  Tájmintás szalvétáimhoz  
Mandalamintás szalvétámhoz:
  2014-05-17 23:14:35, szombat
 
 

Link

A "mandala" szó a szanszkrit nyelvből ered és szent vagy mágikus kört jelent. Minden emberi kultúrában találkozhatunk a mandalák sokféle megjelenési formájával, pl. egyes templomok vagy szent helyek alaprajza, misztériumjátékok szakrális tánca, varázsigék mormolása közben homokba rajzolt mágikus körök, különleges meditációs képek vagy a templom építészetben és kódex festészetben.
A mandala felépítésének három alapvető rendezési elve: a középpont, a középpontból történő kisugárzás és a külső kör, ami az egészet lezárja. A középpont a titokzatos szellemi erőközpont, minden létezés szülőhelye a térben és időben. A kiáramlás, a középpontból történő kisugárzás kifelé törekszik, egészen a határig, a körig, összeköti a belsőt a külsővel és végül visszatér a perifériáról a középpontba. Így az egész mandala a középpontra koncentrál, ahonnan a mozgás kiindul és ahová ez az egész visszavezet. A középpont a kezdete és a vége minden lehetséges útnak. Egy ősi bölcsesség szerint: ,,Ha a pontot meg akarod ragadni, fedezd fel a környezetét." A külső kört egy határvonalként kell értelmezni, mely egy szent helyet védelmezve körülölel. Egyidejűleg azonban a végtelen, az egyetemes, a mindent felölelő szimbóluma is. Egy régi bölcs mondás szerint: ,,Az Isten egy kör, melynek a középpontja mindenhol ott van és a külső határa sehol sincs." A mandala, mely többdimenziós összefüggéseket mutat be egyszerűen és legtöbbször szimmetrikusan, könnyen felfogható a szemünkkel, mivel a szem írisze is egy mandala, egy látszólag egyszerű forma, mely azonban rengeteg összetett információt tartalmaz, ahogy ezt az íriszdiagnosztika is bizonyítja.
Akárhová megyünk, bárhol felfedezhetünk mandala formákat, gondoljunk csak a kerékre, a fazekaskorongra vagy az óra számlapjára. Azonban a természet is gazdag mandala formákban. Semmilyen mandala nem nyűgöz le annyira a szépségével, mint a virágok. A gyümölcsök, faágak, fatörzsek és a növények gyökerének keresztmetszete is a mandala szerkezetére emlékeztet, csakúgy, mint a madárfészek felépítése vagy a pókháló. A mikrokozmoszban is felfedezhetjük egysejtű lényekben vagy a növényi és állati organizmusok sejtjeiben, akárcsak számtalan csodálatos kristály- és molekula szerkezetben.
A makrokozmoszban csak képzeljük el a Napot és az őt körülvevő bolygókat, mely szintén egy mandalaként értelmezhető. A Nap a többi környező naprendszerrel együtt alkotja a Tejútrendszert, mely egy spirál alakú mandala. A számtalan galaxis, melyet egy hatalmas energiamező fog össze, mai tudásunk szerint olyan, mint egy végtelenül hatalmas kozmikus világ-mandala.
A világmindenségnek ez a végtelen és az emberi felfogóképességünket meghaladó nagysága, és a benne lejátszódó energetikai folyamatok külső megjelenési formáin túl megsejthetünk mélyebb, azaz szellemi összefüggéseket is. Az emberi létezést képtelenek vagyunk a maga teljességében felfogni, ha nem irányítjuk tudatosságunkat a létezés transzcendens területeire.

Ősidők óta tudomása van az emberiségnek az analógiák világáról a makro- és mikrokozmosz, az anyag és az energia, a testi és szellemi-lelki folyamatok között. A finomanyagi életerő újra dinamikus kapcsolatban van az asztrális, mentális és spirituális szintekkel, ahogy az ezoterikus hagyományokban nevezik. Így hangzik az óegyiptomi hermetikus filozófia ősi szellemi törvénye: ,,Amint fent, úgy lent."

A mandala, a maga teljességében szintén rámutat a külső megjelenési formákon túli dimenziókra. Tömörített formában megtalálhatjuk bennünk az emberi létezéssel kapcsolatos tapasztalatokat, sejtelmeket, kimondatlanul, egy érzékelhető képben megjelenítve.

(A forrásoldal a linkre kattintva tekinthető meg)
Link
 
 
0 komment , kategória:  Figurásszalvi,2-ért albumomhoz  
Charming Horses mintájú szalvétáimhoz:
  2014-05-16 18:45:53, péntek
 
  Charming:bájos,bűbájos,elbűvölő,elragadó,
Horses: Lovak




Link



A szalvéta normál méretű. Ehhez kapcsolódóan a mai -főleg a gyerekek között-divatos lovasmintás szalvéták mellé egyéb partitermékeket is lehet kapni. Nekem most csak a szalvétából vannak cseredarabjaim, de bemutatom, még miket lehet ehhez a szalvétához venni, ha valakinek ezek is megtetszenének. Én a szalvétából bárkivel szívesen cserélek.:

Charming Horses mintájú termékek Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2014-05-16 18:34:38
feltöltő: venci76
nézettség: 573
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: charming, horses,
kategória: reklám
leírás: Charming Horses mintájú termékek reklámja.

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!




Ehhez kapcsolódóan szeretném még betenni ebbe a bejegyzésbe, hogy most van még egy másik lovas szalvétám is, ez is normál méretű, mint az előző, ebből is szívesen cserélek bárkivel, ugyanúgy mint az előzőből is, ha megkeres bárki:



Link
 
 
0 komment , kategória:  Állatmintás csereszalvétáimhoz  
Hitelvesztő , ha nem csak szalvétát használ a politikus :
  2014-05-14 19:00:32, szerda
 
  Sike Lajos: Macerás

2014. február 10. hétfő, 16:36



Aki rendszeresen olvassa a maszol.ro-t, az elmúlt hetekben, a sok száz friss információ mellett azt is megtudhatta, hogy milyen macerás ügye támadt New York polgármesterének. Bill de Blasio villával és késsel ette a pizzát, holott az átlag amerikaiak, vagyis a nagytöbbség kézzel eszi. A tányéron szépen összehajtják, szalvétával megfogják és majszolják. A városvezető pechére az egyik lesifotós lefényképezte, és a sajtó tette a dolgát. Blasio meglepődött, amikor az eset nyomán szembesítették a választás előtti kijelentésével, amely szerint úgy él, mint egy átlag amerikai - holott, lám, a fénykép egyértelműen igazolja: úgy eszi a pizzát, mint az arisztokrata! Volt erre magyarázata, hogy az ő olasz szülőföldjén így szokás, de nem sokat használt. Alig pár héttel hivatali beiktatása után, mondhatni egy semmiségért, elszenvedte az első jelentősebb hitelvesztést!

Mifelénk ennél tízszer, százszor, sőt ezerszer nagyobb hitelvesztéseket is könnyen elnéznek. Zsenge demokráciánkban fölötte szokatlan, hogy a stabil demokráciákban semmit nem bocsátanak meg a közszereplőnek, ha eltér a választások előtt tett ígéretétől, kijelentésétől. Olyannyira szokatlan, hogy a hazai sajtó is éppen csak morgott egy keveset, s csak úgy a szája szögletében mondott egy-két ejnye-bejnyét, amikor nyilvánosságra hozták: a bukaresti parlamentben ötven átülés történt alig egy év alatt. A jobb funkció és a tömöttebb zseb reményében minden tízedik képviselő pártot, ideológiát, programot, meggyőződést, inget-gatyát cserélt, anélkül, hogy választóit megkérdezte, vagy csak éppen tájékoztatta volna! Ezek az urak nem is ezüst, de aranyozott villával és késsel eszik a jelképes pizzát, ocsmányul becsapva választóikat, akik közül sokan ma is cserépszilkéből kanalazzák az aludttejet, amihez kukoricacsuhéban sütött málékenyeret törnek.

De miért is ne, amikor Ponta miniszterelnök több mint kétesen szerzett doktori címének ügyét is egy legyintéssel leseperték a nyilvánosság asztaláról! Egy nagy blablával, hogy nem úgy volt az, ahogy állítják, nem eszik olyan forrón a kását, és nincs most idő ilyesmivel foglalkozni. Közben ugyanekkor vádoltak meg plágiummal egy németországi minisztert, aki meg se várta ügye tisztázásának megkezdését, azonnal lemondott! Mert hát Friciéknél más az erkölcsi mérce, a gyanú árnyéka is elég, hogy a közszereplő félreálljon.

Mi magyarok szeretjük magunkat a becsület és a tisztesség példájának nevezni. Mégis napjainkban a magyar politika hitelességét és a közállapotokat nézve nem az osztrák sógorok mellett leélt több évszázad hatása érződik, sokkal inkább az ötven év kommunista múlt és a balkáni országokkal való ,,testvéri" együttélés. Igazságtalanok lennénk, ha csak Gyurcsány hazudozásaira, a szocialistáknak a határon túli magyarokkal kapcsolatos internacionalista magatartására vagy akár Schmitt Pál macerás doktori címének hosszadalmas megvonására, s persze a romániai rendszerváltásban betöltött szerepéért mindnyájunk által becsült, de azóta több váratlan bukfencet végrehajtó Tőkés Lászlóra gondolnánk.

Mert az is szomorú, hogy a rezsicsökkentés kámforos hatására nagyon sokan lenyelik, hogy a miniszterelnök falujában a talpnyalók által elsőosztályba juttatott focicsapatnak pompás kis stadiont építenek, s mondják, hogy a kiránduló-vasút mellett repülőteret is kap a másfél ezres település. Jut a közpénzekből mindenre!

Mi Romániában ezt már negyedszázada megéltük, s nagyon jól tudjuk, hogy az ilyen tekintélyelvűségnek mi a vége. Aki nem hiszi, menjen el Ceauşescu mesterségesen felvirágoztatott falujába, és láthatja, mi lett az elsőligás focicsapatból, a stadionból és annyi más objektumból. Pedig a román diktátor még rezsit sem csökkentett. Vagy éppen ezért?

Tuti, hogy a németek, angolok, franciák keményen elővennék kormányfőiket az efféle túlkapásokért. Igaz, Putyin más. De bocsánat, magyar előjáróinknak most már ő lett a modell?

A választásokra is csak jót kívánhatunk nemzetünknek. Azt, hogy legyenek hiteles, tartásos vezetői. Akik még arra is adnak, hogy ne egyenek más evőeszközzel, mint a választóik.


( A forrásoldal a linkre kattintva tekinthető meg)
Link



Link

Illusztrációként részemről egy papírszalvéta, mely konkrétan nem része a cikknek, én biggyesztettem most a cikk alá, hogy jó étvágyat kívánjon ezzel politikusainknak egy (szalvétagyűjtésnek hódoló) átlagember nevében.
 
 
0 komment , kategória:  Politikusok és a szalvéta:  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
2014.04 2014. Május 2014.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 16 db bejegyzés
e év: 571 db bejegyzés
Összes: 3343 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1395
  • e Hét: 4983
  • e Hónap: 43281
  • e Év: 215035
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.