Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 28 
Kanadának nagyon elege van belőlünk
  2015-08-05 20:41:11, szerda
 
  Kanadának nagyon elege van belőlünk

2015. augusztus 03., hétfő, 19:08 Utolsó frissítés: 2015. augusztus 03., hétfő, 19:32

Szerző: hvg.hu

Még nehezebb lesz a beutazás Kanadába, miután az ottawai kormány bejelentette, 2016-tól bevezeti az elektronikus utazási engedélyt. Ha erre nemleges választ kapunk, biztos nem utazhatunk. Ha pozitívat - nos a belépés akkor sem garantált.

2016. március 15-től megváltoznak a Kanadába utazás feltételei. Hasonlóan az USA-hoz Kanada is bevezeti az elektronikus utazási engedélyt (electronic Travel Authorization, eTA), egy tulajdonképpeni online regisztrációt. Egy elektronikus űrlapot kell kitölteni, amit az esetek többségében perceken belül elbírál az ország. A magyar nyelvű kanadai weboldal, a kanadavilaga.com hírében kiemeli egyfelől, hogy ez az engedély nem garantálja a belépést az országba, de annyiban pozitív változásként értékelhető, hogy így sokan nem a kanadai határon vagy még a repülés előtt szembesülnek csak a beutazás elutasításával, hanem már az elektronikus utazási engedély elutasításakor, és így csak azt a 7 dollárt vesztik el, amit erre költöttek kezelési költségként, nem pedig az egész repülőjegyet, amit a légitársaságok gyakran nem térítenek meg.

Ez az előny azonban csak látszólagosnak tűnik. Az eTA egyfelől aggályosan sok adatot követelhet meg: akár orvosi papírokat (Kanadába csak jó egészségi állapotban léphet be bárki), rendőrségi adatokat, ráadásul interjú elkészítését is elrendelheti a hivatal, valamint meghívólevelet is kérhet. Mindezek mellett pedig még mindig simán visszaküldhetik bárhonnan azt, aki megkapta az eTA-t. Az utazónak meg kell győznie ugyanis a bevándorlási tisztviselőt, hogy van elég pénze az ott tartózkodásra, lesz hol laknia, vannak családi kötelékei, és - mi sem egyszerűbb ennél - hogy az utazás végén biztosan haza fog térni a származási országba. Megemlítendő, hogy csak a légi utazásra szükséges az eTA, aki szárazföldön vagy tengeren lépne be Kanadában, csak a megfelelő úti okmányokkal kell rendelkezzen.

Az eTA bevezetése azért mindenképpen a beutazási lehetőségek szűkítéseként értelmezhető, egyfelől még egy adminisztratív akadályt jelent (magához az igényléshez is kell emailcím, bankkártya és útlevél is), másfelől elutasítása esetén nem lehet beutazni, elfogadása esetén viszont nem garantálja a belépést.

Tucatnyi magyar család beutazását megtagadta Kanada korábban bécsi, müncheni, törökországi, illetve budapesti indulással, vitatható eljárással - a sértettek elégtelenül lefolytatott vizsgálatokról számoltak be, amikor a kanadai hatóságok csak látszólag ellenőrizték le a kinti, amúgy rendben lévő családi kapcsolatokat. Az sem volt elég, hogy általában volt meghívólevelük, a kint tartózkodáshoz elég pénzük, lebeszélt szállásuk. A Budapesten pórul jártak az elveszett jegyek árát nem kapták vissza, ebből az Air Transat légitársaság sem csinált titkot, mivel az utolsó pillanatban "felszabaduló" helyeket nem tudják már értékesíteni.

Új fejlemény viszont, hogy a Bécsből visszafordított, hvg.hu által először megírt roma írónő kártérítést kapott az Austrian Airlinestól, amely már előzőleg visszatérítette a jegye egy részét is.

http://hvg.hu/vilag/20150803_Kanadanak_nagyon_elege_lehet_belolunk#utm_source=hvg _daily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2015_08_05&type-id=Hvg Daily&user-id=572662BE&utm_content=latest
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Polt és istenallatkertje figyelmébe
  2015-08-05 20:07:31, szerda
 
  2015. augusztus 5. szerda

“A korrupcióellenes harc kulcsa az ügyészek függetlensége" - Laura-Codruţa Kövesi, a DNA főügyésze
laura-codruta-kovesi

A bilincsben elvezetett politikusok látványára Romániában ma már nem kapja fel a fejét senki. A Korrupcióellenes Ügyészség (DNA) sűrű vádemeléseit elnézve viccből lassan nem az a kérdés hogy a jelenlegi politikai elitből kit csuknak le, hanem az, hogy ki marad szabadlábon. A magyarországi szemmel elképzelhetetlennek tűnő folyamat háttere és e-mail interjú Laura-Codruţa Kövesivel, a DNA főügyészével.

A Korrupcióellenes Ügyészség (DNA) tevékenysége ma már szinte olyan népszerű beszédtéma Romániában, mint a foci. A játszótéren nem kell meglepődni, ha a telefonos lehallgatások jogi hátteréről beszélgetnek, családi pikniken, a második sör után egy-egy vádirat részleteit vitatják meg a derék apukák, majd kedélyesen tippelni kezdenek, hogy szerintük melyik politikus korruptabb, és kit vezetnek el legközelebb a ,,maszkátok" (a fekete maszkos különleges készenléti egységek népszerű megnevezése).

A korrupcióellenes harc az a téma, amihez úgy tűnik, mindenki ért, és amiről mindenkinek megvan a maga kedvenc összeesküvés-elmélete, amit minden lehetséges alkalommal ki is fejt. Korábban a legtöbben úgy vélték, a ma ismert DNA létrehozója, Traian Băsescu mozgatja a szálakat, politikai ellenlábasai sakkban tartására.

Nyugatosodás vagy ügyészállam?

Aztán amikor Băsescu testvére ellen is vádat emeltek 2014 júliusában, az lett az uralkodó narratíva, hogy az amerikai befolyás alatt levő titkosszolgálatok megpróbálják lecserélni, vagy legalábbis állandó kontroll alatt tartani a romániai politikai elitet.

Vannak olyan hangok, akik szerint a ,,felvilágosult" szervek az ország ,,nyugatosodásának" legfőbb garanciái, mások szerint épp ellenkezőleg: Romániából ,,ügyészállam" lesz, a DNA önálló életre kel, a korrupció-ellenes harc pedig lassan boszorkányüldözésbe megy át.

Ehhez a vitához érdemben nem lehet hozzászólni: hosszú idő, valószínűleg évtizedek kell elteljenek ahhoz, hogy az archívumok megnyíljanak, és a különféle egyedi mozgások mögött álló trendeket dokumentálni lehessen (ha egyáltalán lehet majd).

Hivatalban levő miniszterelnök ellen is vádat emeltek

A DNA mindenesetre látványosan aktív. Csak az idei év első felében 167 ügyben emeltek vádat, a vádlottak száma összesen 631. Bíróság elé került 7 honatya (kettő közülük volt miniszter), egy volt miniszter, egy államtitkár valamint minisztériumi főtitkár.

Szintén az igazságszolgáltatás dönt hat megyei tanácselnök, négy megyei tanács-alelnök, 19 helyi tanácsos, 5 bíró, a Szervezett Bűnözés Elleni Ügyosztály (DIICOT) főügyésze, további 6 ügyész, rendőrtisztek, két tucat polgármester, ugyanannyi állami hatóság vezetője ügyében. Az ügyészek 149 millió eurónyi pénzt és egyéb javat foglaltak le, számos honatya és miniszter mentelmi jogának a felfüggesztését kérték a parlamenttől.

A DNA leglátványosabb idei sikere azonban az ország hivatalban levő miniszterelnöke, Victor Ponta elleni vizsgálat, illetve vádemelés. A szociáldemokrata politikust azzal vádolják, hogy 2008-ban, még ügyvédként kamu tanácsadásért állított ki hamis számlákat.


Bürokrácia és állandóan változó szabályok

Románia a közelmúltig - és részben azért jelenleg is - a közép-kelet európai gyenge állam tipikus példája volt. Ez az az ország, ahol ugyan vannak törvények, azonban ezek legfeljebb tájékoztató jellegűek: azok megszegéséért sokáig nem, vagy csak elvétve járt szankció. Ráadásul a paragrafusokba a törvényhozók sokszor eleve beépítenek kiskapukat.

Ott az egyre csak burjánzó bürokrácia, a túlszabályozottság, és ha ez nem elég, a jogszabályok annyira gyakran változnak, hogy ember legyen a talpán, aki követni tudja azokat. Azon kevesek, akik a törvény betűje szerint járnának el, azzal szembesülnek, hogy sokszor a rendelkezések is homályosak, értelmezhetőek, nem egyszer ellentmondóak - mintha eleve a 22-es csapdájának a mintájára lettek volna kitalálva.

Az idő pénz. Szó szerint

Románia az a hely, ahol egyszerűbb és olcsóbb informális kapcsolatok mentén ügyintézni, mint betartani a törvényt. A közelmúltig nyílt titoknak számított vállalkozói körökben, hogy melyik hivatalnál kivel kell ,,jóban lenni", mennyit kell ,,adni", melyik az a tanácsadó cég, amely ,,biztosan elintéz", és ahol precízen be volt árazva, hogy egy bizonyos ügy elintézése mennyi időbe kerül ,,hivatalosan", illetve mennyi pénzbe kerül ,,nem hivatalosan". A vállalkozó pedig eldönthette: időt és energiát, vagy pénzt szán egy engedély megszerzésére?

A politikusok, közhivatalnokok eleve nem azért léptek politikai pályára, hogy a közt szolgálják, hanem hogy adott esetben ,,letelefonáljanak", ,,elintézzenek", ,,kijárjanak" különféle dolgokat azoknak, akik segítettek őket funkcióba jutni.

Egy telefonhívás mindent megold

Személyes élményem is van arról, hogyan működött mindez a gyakorlatban: ezelőtt nem egészen tíz évvel egy autóban utaztam egy romániai magyar politikussal, aki abban az időben miniszter volt Bukarestben. Egyszer csak megcsörren a telefonja - szólnak neki, hogy egy ,,magyar" rendezvényen rendőrök fiatalokat igazoltnak.

A politikus nem is tesz fel több kérdést. Azonnal felhívja a belügyminiszter kollégáját, és megkéri, ,,csináljon már valamit". Alig telik el tíz perc, ismét hívják: az intézkedő rendőröknek CB-rádión leszóltak, azok sarkon fordultak, mindenki heppi.

Megéri kormányon lenni

Akkoriban ez annyira természetes volt, hogy sem nekem, és valószínűleg a miniszterenek sem fordult meg a fejében, hogy a belügyminiszterrel együtt épp a befolyással való visszaélés bűncselekményét követték el. Éppen ellenkezőleg, a politikus ,,hatékonyságára" láthatóan büszkén magyarázta, hogy lám, mennyire megéri kormányon lenni.

És ez nem kivétel, inkább a normalitás volt azokban az időkben, és valószínűleg részben jelenleg is.

Mindenkinek van valamilyen ,,ügye"

Amikor korrupcióról, visszaélésekről beszélünk, akkor nem több millió eurós panamákat, pénzzel teli bőröndöket kell elképzelni. Sokkal gyakoribbak a fentihez hasonló kisebb-nagyobb szívességek, közbenjárások, kölcsönös leköteleződések. Aki ügyesen mozgott ebben a sűrű szövevényben, az olyan kapcsolati tőkét halmozhatott fel, mellyel gyakorlatilag bármit el tudott intézni, ergo jó, pártja számára értékes ,,kijáróemberré" vált.

Ezt a kapcsolati tőkét aztán könnyen lehetett jövedelmező üzletre, biztos befutó helyre, jól fizető igazgatótanácsi tagságra váltani. Nem minden közhivatalt betöltő politikus gazdagodott meg, és biztosan akadt olyan is, aki jóhiszeműen járt el. De valószínűleg mindenkinek, aki az utóbbi 25 évben a közszférában dolgozott, van valamilyen ,,ügye", ami bármikor előkerülhet, ha az ügyészek alaposan körülnéznek.

Nem véletlen, hogy a leggyakoribb, politikusok és köztisztségviselők ellen felhozott vád nem a csúszópénz elfogadása, hanem a befolyással való visszaélés - egy homályos, gumiszabály-szerű büntetőjogi kategória, melyet nagyon sok mindenre rá lehet húzni.

Kövesi válaszol

A kérdéseink megválaszolására interjút kértünk Laura-Codruţa Kövesitől, a DNA főügyészétől. Kövesi időhiányra hivatkozva elutasította a személyes interjút, azonban e-mailben válaszolt.

Átlátszó: 2013 óta vezeti a Korrupcióellenes Ügyészséget (DNA). Ha megnézzük a statisztikákat, akkor minden mutató arra utal, hogy az ügyészség egyre aktívabb. Mi a siker titka?

Laura-Codruţa Kövesi: Nem hiszem hogy a sikernek van valamilyen titkos receptje. A DNA nem tett mást, mint egyenlően - politikai színezetre vagy betöltött funkcióra való tekintet nélkül - alkalmazta a törvényt. A vádemelések és a bírósági ítéletek révén a DNA betölti azt a szerepet, amit alapításakor neki szántak: a magas szintű korrupció ellen küzd.

A DNA olyan, magas rangú kormányzati tisztségeket betöltő személyek ellen indított vizsgálatot, akik korábban érinthetetleneknek, immunisaknak tűntek. Az, hogy ezekben a nagykorrupciós ügyekben elmarasztaló ítéletek születnek, azt bizonyítják, hogy a vizsgálatokat szakszerűen bonyolítjuk le, a vádak pedig a törvényesen begyűjtött bizonyítékokon alapulnak.

Ennek eredménye az, hogy egyre többen látják azt, hogy a ,,senki nem áll a törvény fölött" mondás lassan valóvá válik. Egyre több lakossági feljelentés érkezik korrupciós ügyekben, 2014-ben például 75 százalékkal több ilyen megkeresés érkezett az előző évhez képest. Ez egyrészt azt jelenti, hogy az ügyészeknek egyre több a munkájuk, másrészt azt, hogy a társadalom egyre kevésbé elnéző a korrupcióval szemben.

Van-e különbség az ön által vezetett intézmény és a Daniel Morar által 2006-2013 között vezetett ügyészség között?

A DNA nem egy személy, hanem egy intézmény, éppen ezért nem gondolom azt, hogy az eredményeket valamilyen módon személyekhez kell kötni. Daniel Morar majdnem 8 évig vezette a DNA-t - ez volt az az időszak, amikor az első nagykorrupciós ügyek elkezdődtek, és ebben a tekintetben érdemeit nem lehet megkérdőjelezni.

Sok, az ő mandátuma alatt elkezdődött ügyben a közelmúltban született ítélet. Ezek az ítéletek, a DNA újabb vádemeléseivel együtt, nagyban hozzájárultak az ügyészség hitelességének a megerősödéséhez. Mi folytatjuk a korábbi, jó minőségű munkát.

A DNA-nak Daniel Morar vezetése alatt nagyon jó erdeményei voltak. Ez egy rendkívül kényes periódus volt, annak idején egy-egy magasrangú tisztségviselő, befolyásos üzletember elleni vádemelés példátlan reakciókat szült azon érdekcsoportok részéről, melyek fenyegetve érezték magukat. Főügyészként, amikor szükséges volt, igyekeztem támogatni a DNA munkáját.

A DNA által összeállított vádiratok esetében az elmarasztaló ítéletek aránya folyamatosan 90 százalék fölötti - ez magasan az európai átlag fölött van. ,,Házon belül" milyen szűrőkön megy keresztül egy-egy ügy ahhoz, hogy megbizonyosodjanak: biztos lábakon áll a vád?

A törvény által előírt szűrőkön kívül nincsen más kontroll. Minden ügyész munkáját, a vádemelés törvényességét közvetlen felettese ellenőrzi. Vezető pozícióba való kinevezéskor pedig kizárólag a szakmai tejesítmény és komolyság a kritérium.

Ugyanakkor minden felmentő ítéletet elemzünk, hogy kiderítsük, hol követtünk el hibákat, és hol tudunk javítani a munkánkon. Sok szakmai találkozót, szemináriumot szervezünk a bírákkal - megpróbáljuk összhangba hozni a munkánkat. Figyelünk arra, hogy hol követtünk el hibákat, vagy hol értelmeztük tévesen a törvényt.

Milyen hatása van a DNA munkájára egy neves vádlott felmentése?

Ha nem lennének felmentések, az azt jelentené, hogy a bíró gyakorlatilag egy báb, és egy autokráciában vagy diktatúrában élünk. A felmentések aránya azonban elég alacsony.

Ezek nagy része a törvénykezés változásának tudható be - egy sor, korábban bűncselekménynek számító cselekedet például kikerült a Büntetőtörvénykönyvből. Vannak ügyek, ahol 10-11 év után születik meg a felmentés.

Nyilván kritizálnak is ha egy közismert személy ügyében felmentő ítélet születik, ez azonban nem befolyásolja komolyan a DNA szavahihetőségét. Közvélemény-kutatások szerint a lakosság Korrupció-ellenes ügyészségbe vetett bizalma egyre nő, 2015 júliusában ez az arány 61 százalék volt.

2014-ben életbe lépett az új Btk. A váltás nem volt problémamentes, azonban úgy tűnik, a DNA ügyészei gyorsan megtanultak az új törvény alapján dolgozni. Volt felkészülési periódus?

Az ügyészek krémje dolgozik a DNA-nál. Bármi is legyen a szakmai kihívás, egy jó szakember gyorsan megtanul megfelelni, és az sem gond, hogy miközben egy ügyön dolgozik, az új Btk. paragrafusait is meg kell tanulja. Épp mi jeleztünk az Alkotmánybíróságnak számos értelmezhető előírást.

Sokszor jutnak el a sajtóba olyan, ,,DNA-hoz közel álló" forrásokból származó értesülések, melyekről aztán kiderül, hamisak. Más esetben olyan dokumentumokat is publikálnak, melyek elvileg nem sajtónyilvánosak. Mit lehet tenni az információszivárgás ellen?

Intézményes szinten nekünk nagyon világos szabályaink vannak, ami az ügyeinkkel kapcsolatos tájékoztatást illeti. A sajtóközleményeink rendszerint tényközlést tartalmaznak, és semmi mást. Soha nem fűzünk kommentárokat egy-egy ügyünkhöz, ezt egyébként a törvény is tiltja.

Ugyanakkor a büntetőjogi perrendtartás előírja, hogy már a nyomozás ideje alatt iratokat adjunk ki a gyanúsítottak, valamint az ügyvédeik számára. Előfordul, hogy akár 20 iratcsomót is kiküldünk, ezek pedig sokszor kézről kézre járnak.

Nehéz a szivárgást megelőzni akkor, amikor a törvény arra kötelez, hogy ezeket a dokumentumokat nyilvánosságra hozzuk (Romániában, Magyarországtól eltérően, az igazságszolgáltatást nagyfokú nyilvánosság jellemzi - szerk. megj.). Az újságírók pedig a szenzációra vadásznak, ez ellen nehéz bármit is tenni.

Az utóbbi időben egyre többen mondogatják azt, hogy az előzetes letartóztatás intézménye, illetve az a gyakorlat, hogy a vádlottakat sokszor a különleges készenléti egységek kísérik be, valójában a média számára megrendezett cirkuszok. Ki dönt arról, hogy egy vádlottat fényes nappal, gyakorlatilag az utcán kell letartóztatni?

Nincsenek fényes nappal, közterületen, különleges készenléti egységek által végrehajtott letartóztatások. A bűncselekmények elkövetésével gyanúsított személyek ellen foganatosítható megelőző intézkedésekről, illetve letartóztatásokról vannak törvényes előírások. Ezek az előírások nagyon világosak a tekintetben, hogy az ügyész mikor rendelheti el ezeket az intézkedéseket.

A tavalyi év során 7 ezer személy lett előzetesen letartóztatva - azonban csak 2,5 százalékuk a DNA kérésére. 2014-ben a DNA ügyészei 274 esetben kértek előzetes letartóztatást - ezen kérvények több, mint 90 százalékát jóváhagyták a bírók. Ez pedig azt mutatja, hogy a kérések megalapozottak voltak.

Azért ne használjuk az előzetes letartóztatás eszközét, mert ez egyes személyeket zavar? Szerintem a kérdés az, hogy ezek az emberek miért követik el a bűncselekményeket, nem pedig az, hogy a DNA miért emel vádat, és tartóztatja le őket.

EVOKS: Legyen-e Korrupcióellenes Ügyészség Magyarországon?

Nem kell messze menni ahhoz, hogy a korrupciós eseteket vizsgáló független ügyészségi szervezetet találjunk egy országban. De vajon szükség lenne-e ilyen intézményre Magyarországon is? Érvelj és szavazz!

Hogyan néz ki a DNA együttműködése a Román Hírszerző Szolgálattal (SRI)? Utóbbi szerepe kimerül a technikai jellegű segítségnyújtásban (pl. telefonok lehallgatása), vagy pedig konkrét ügyekre is felhívja az ügyészek figyelmét?

A korrupció-ellenes törvényként is ismert 78/2000-es törvény minden, ellenőrzési jogkörrel rendekező közintézményt arra kötelez, hogy amennyiben tudomást szerez korrupcióról, azonnal értesítsen.

Előfordul, hogy a SRI értesít egy feltételezett korrupciós ügyről, és melynek folyományaként mi bűnvádi eljárást indítunk. A jelenlegi eljárásaink 5 százaléka alapul a hírszerzés által szolgáltatott információkon.

Azonban a nyomozás kizárólag az ügyészek dolga, a SRI tisztjei nem vesznek részt kihallgatásokon, nem gyűjthetnek bizonyítékokat, és úgy általában semmivel nem járulhatnak hozzá a vizsgálathoz.

A SRI-n belül is van korrupció?

SRI tisztek, sőt, tábornokok ellen is indított vizsgálatot a DNA. Közülük egyeseket jogerősen elítéltek, más ügyekben még nem született ítélet.

A törvénytelenül szerzett vagyonok elkobozására van ugyan törvényes lehetőség, azonban elég ritkán használják. Miért?

A törvénytelenül szerzett vagyonok elkobzásáról szóló törvényt 2012 második felétől kezdték el alkalmazni. 2015 első felében négy esetben kérték az ügyészek a vagyonelkobzást. Erről azonban a bírók döntenek majd, a per végén, amennyiben elmarasztaló télet születik.

Mit gondol: csúcsra lett járatva a korrupció-ellenes harc?

Az első félévi eredményekből kitűnik, hogy az ügyészek egyre aktívabbak. Az elmúlt évek során soha nem láttunk ennyi vádemelést és végeleges ítéletet. Idén fél év alatt annyi magas rangú köztisztviselő ellen emeltünk vádat, mint 2014 egészében.

A korrupció mint téma ma óriási érdeklődést vált ki Romániában. Ha az állampolgárok elvárásait nézzük, megteremtődtek a körülményei egy gyökeres társadalmi átalakulásnak, ahol új mentalitások és szabályrendszerek kezdenek el működni.

Ugyanakkor a DNA ankétjai folyamatosan a saját közpénzek felett rendelkező, pozícióit féltő politikai osztály és üzletemberek ellenállásába ütköznek.

Éppen ezért úgy gondolom, a román társadalom ma keresztútra ért, kulcsfontosságú az, hogy az igazságszolgáltatást ne blokkolhassák azok, akik ellen nyomozás folyik.

Ha röviden össze kellene foglalnia a korrupció-ellenes harc receptjét egy másik ország ügyészei számára, melyek lennének a legfontosabb hozzávalók?

A korrupcióellenes harc kulcsa az ügyészek függetlensége valamint a DNA intézményes stabilitása. Ha ezen két feltétel nem teljesülne, súlyosan károsulna a magas szintű korrupció elleni harc hatékonysága.

A jogszabályi környezet, valamint a DNA intézményes felépítése jelen pillanatban lehetővé teszi az ügyészeknek, hogy bárki ellen vádat emeljenek, funkciójától függetlenül. Kiemelt figyelmet kéne fordítani azonban arra, hogy a rendelkezésre álló anyagi erőforrások arányban legyenek az egyre több munkával.

Sipos Zoltán (Átlátszó Erdély



http://atlatszo.hu/2015/08/05/a-korrupcioellenes-harc-kulcsa-az-ugyeszek-fuggetle nsege-laura-codruta-kovesi-a-dna-fougyesze/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Egy cowboy bemegy egy bárba. Odamegy hozzá egy nő és kérdi:
  2015-08-05 20:02:58, szerda
 
  Egy cowboy bemegy egy bárba. Odamegy hozzá egy nő és kérdi:
- Te igazi cowboy vagy?
- Igen! - válaszolja a cowboy.
- És mit csinál egy cowboy?
- Reggeltől estig vigyáz a csordájára, majd estétől reggelig alszik, majd így megy ez minden nap. Te ki vagy valójában?
- Én egy leszbikus vagyok - mondja a nő.
- És mit csinál egy leszbikus? - kérdi a cowboy.
- Reggeltől estig és estétől reggelig kívánja a nőket.
A nő elmegy majd odamegy egy férfi és kérdi:
- Te egy igazi cowboy vagy?
- Hát egy fél órával ezelőtt azt hittem, hogy az vagyok, de most azt hiszem, hogy leszbikus vagyok
 
 
0 komment , kategória:  Humor  
Vlagyimir Putyin fölhívta a moszkvai török nagykövetet
  2015-08-05 19:40:01, szerda
 
  Vlagyimir Putyin mintegy szívélyes búcsúüzenetként még beigért Erdogannak és terrorbrigádjainak egy méretes “szíriai Sztálingrádot"!



Vlagyimir Putyin fölhívta a moszkvai török nagykövetet

Posted on 2015/08/05 Szerző: Admin

Hétfőn jelentette be Washington, hogy engedélyezi a légicsapásokat az általa kiképzett szír felkelők védelmében, minden támadó, akár a szír kormányerők ellen is. Már az sem helyeselte az Aszad szír elnök mellett töretlenül kiálló Moszkva, hogy a legfőbb latorállam hadserege májusban kiképzési és felfegyverzési programot indított Törökország területén a politikailag mérsékeltnek tartott szíriai-Asszad elnök ellen harcoló-fölforgatók számára, harcképessé tegye őket az Iszlám Állam (IS) ellen. A légicsapások engedélyezése akár a szíriai kormányerők ellen is, végképp kiváltotta Oroszország teljesen jogos nemtetszést.
Hétfőn a külügyminiszterek dohai találkozóján Szergej Lavrov már kontraproduktívnak nevezte a légicsapások engedélyezését a szíriai kormányerők elleni, állította csak tovább bonyolítanák az IS elleni harcot. Azt hangsúlyozta, hogy a terrorcsoport a legfőbb veszélyforrás Szíriában és Irakban, Moszkva emiatt támogatja mindkét ország kormányát. A nyugat, így Washington is azonban csak az iraki kormányt tekinti partnernek az IS elleni harcban.
Tegnapelőtt aztán Moszkva bejelentette, nemzetközi összefogást sürget az IS ellen, mert aggasztja a terrorcsoport növekvő befolyása a térségben. (Az összefogás nyilván létezik, csak abban nem játszik szerepet Oroszország.) A bejelentés burkolt kritika volt az amerikai vezetésű koalíció eddigi sikertelenségére. Az Obamaki-adminisztráció egy névtelenül nyilatkozó tisztségviselője is épp tegnap ismerte el a CNN-nek, hogy az IS a légicsapások ellenére erősödött. A Kreml nem közölte a terv részleteit, de mindenkit együttműködésre szólított fel. Az orosz elnöki szóvivő úgy fogalmazott, a nemzetközi közösség ,,koordinálatlan" hadműveletei csak rontanak a helyzeten, különösen Szíriában.
Oroszországból érkezett hír szerint aztán Oroszország elnöke is a héten. Pontosabban hívott. Azaz telefonált.
Ne lehet azt mondani, hogy a diplomáciában bevett szokás szerinti dolgot lépett meg Vlagyimir Putyin amikor telefonon hívta fel Ankara moszkvai nagykövetét-de ez történt.
Hogy Umit Yardima gyorsan elfeledje a telefonhívás miatti meglepetését, arról megintcsak gondoskodott az orosz elnök. Aki Törökország ámokfutását kifogásolta, amit a terrorizmus elleni harc ürügyén művel Szíria területén.
Röviden: megkérte a nagykövet urat, hogy adja át szóbeli ígéretét Recep Tayip Erdogannak-Ankara Döbrögijének-ami nagyjából így hangzott:
OROSZORSZÁG KÉSZ MEGFONTOLNI A TÖRÖKORSZÁGHOZ FŰZŐDŐ DIPLOMÁCIAI KAPCSOLATAINAK A MEGSZAKÍTÁSÁT, ha tovább folytatja a Fényes Porta a szíriai kalandot.
Vlagyimir Putyin mintegy szívélyes búcsúüzenetként még beigért Erdogannak és terrorbrigádjainak egy méretes “szíriai Sztálingrádot"!



https://balrad.wordpress.com/2015/08/05/vlagyimir-putyin-folhivta-a-moszkvai-toro k-nagykovetet/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Már megint qrmányunk rossz hírét keltik valakik
  2015-08-05 19:18:01, szerda
 
  Már megint qrmányunk rossz hírét keltik valakik

Posted on 2015/08/05 Szerző: Admin

PA: nem látszik a gazdasági csoda


Továbbra is magas a 25 éven aluli munkanélküliek aránya, a munkanélküliség átlagos időtartama pedig meghaladja a másfél évet - derül ki a Policy Agenda legfrissebb elemzéséből.
A Policy Agenda 2010 óta számított Gazdasági Fejlődés Indexe (GFI) 2015. II. negyedévében 0,96. A 2014 év összességében kedvező gazdasági folyamatai nem ismétlődnek meg, ezt jelzik is a vállalati szféra körében végzett konjunktúra felvételek.
A GFI index indikátorai alapján - a külföldi tőke kivonulása, a korábbi erőteljes ipari termelés lassulása, - a Policy Agenda arra a következtetésre jutott, hogy a következő néhány évben sem a gazdaság szereplői, sem pedig a háztartások nem látnak gyors és érezhetően pozitív fordulatot a magyar munkaerő elvándorlásában.
A 25 éven aluliak munkanélküliségi aránya változatlanul magas, 17,8 százalék, bár egy év alatt 2,2 százalékponttal mérséklődött.
Súlyos gond a tartós munkanélküliség: az álláskeresők 46,5 százaléka legalább egy éve reménytelenül keresett munkát.
A munkanélküliség átlagos időtartama meghaladja a másfél évet.
A lakosság felső és alsó ötödeiben élők jövedelmei és fogyasztása a 2015-ös adórendszer változtatásaival sem javultak. A GFI háztartási gazdálkodásra vonatkozó mutatói nem mutatnak olyan egyértelmű javulást, amely a foglalkoztatottságban, a jövedelmi helyzetben komoly pozitívumot eredményezhet.
A lakossági tehervállalás is emelkedik, az első öt hónapban 782 milliárd forint adót fizetett, 6,6 százalékkal többet az egy évvel azelőttinél.
Több bevétel keletkezett szja-ból 5 százalékkal, illetékekből 10,8 százalékkal, gépjárműadóból 4,7 százalékkal. A társadalombiztosítási alapok bevétele 2067 milliárd forint volt, 1,9 százalékkal kevesebb, mint egy éve. A nyugdíjalap bevétele 2,7 százalékkal, az egészségbiztosítási alapé 0,6 százalékkal csökkent.
A vállalkozói szféra gazdálkodásának GFI indikátorai sem magukban, sem pedig összesítve nem jeleznek javuló helyzetet 2015 második félévére.
A vállalkozói szféra romló hangulatát a gazdálkodás bizonytalansága, a beruházási lehetőségek hiánya, a külföldi tőke érdektelensége alapozza meg.
Ezen kedvezőtlen folyamatok mutatkoznak meg az ipari termelés lassulásában, az exportpiaci teljesítés lanyhulásában és természetesen a cégek hitelfelvételi hajlandóságának alacsony szintjében is.
2015 eddigi hónapjaiban a hitelek törlesztése a vállalati (és a lakossági) körben meghaladta az új folyósítások nagyságát. A leépülés üteme ráadásul gyorsult, a teljes hitelállomány 5 százalékkal, 16 900 milliárd forintra csökkent, ami 2007 közepe óta a legalacsonyabb bruttó hitelállomány. A vállalati hitelek nagysága 6 400 milliárd forintra (6 százalékkal) mérséklődött, és ez a 2005 végi állománynak felel meg. Ez jól mutatja, hogy a cégek a beruházási folyamatok finanszírozását nem vállalják banki forrásokból és ezzel a fenntartható növekedés esélye is jelentősen csökken.

rekl
A gazdálkodó szervezetek az első öt hónapban 508 milliárd forint adót fizettek, 7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Társasági adóból 3,1 százalékkal kevesebb, közműadóból 5 százalékkal több, míg a pénzügyi szervezetek különadójából ugyanannyi, 0,2 százalékkal nagyobb bevétel keletkezett. Az egyéb központosított bevételek 24,1 százalékkal nőttek, noha a múlt évben is nagyon jelentősen, 38,8 százalékkal meghaladták a 2013. évit. E bevételek közé tartoznak az elektronikus útdíjak, a környezetvédelmi termékdíjak, a különböző bírságok.
(atv.hu / Policy Agenda)
Bal-Rad komm: Valaki nem mond igazat! Márpedig qrmányunk szerint...! Qrmányaink pedig SOHA EDDIG minket be nem csaptak!
“...E bevételek közé tartoznak az elektronikus útdíjak, a környezetvédelmi termékdíjak, a különböző bírságok..."

https://balrad.wordpress.com/2015/08/05/mar-megint-qrmanyunk-rossz-hiret-keltik-v alakik/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Mi jöhet még?
  2015-08-05 19:16:31, szerda
 
  Mi jöhet még?


Posted on 2015/08/05 Szerző: Admin


A miniszteri biztos szüleinek háza nyert egymilliós támogatást

A Városliget Zrt.-t vezető Baán László szüleinek Dembinszky utcai társasháza lett az egyik első nyertese a Városliget Zrt. pályázatának, amelyet a Városliget beépítésének népszerűsítése érdekében hirdettek meg a környező kerületekben - írja az Index.
A Városliget Zrt. a tavasszal tette közzé a Zöld a Ligeten túl című felhívását, amelyben 1 millió forintos keretet ajánl fel VI., VII. és XIV. kerületi társasházak számára homlokzat és udvar zöldítésre. A Dembinszky utca Ligettől legtávolabbi végén, a Városligettől 750 méterre található 4-es szám alatti ház a VII. kerületi belsőudvarok zöldítési kategóriájában kapott támogatást.
Az Index megkereste a Városliget Zrt.-t, ahol azt állították, csak a véletlennek köszönhető, hogy a miniszteri biztos szülei abban a házban laknak, amely egy kitűnő pályázatot adott be.
(vg)
Bal-Rad komm: Hát erre már csak nyeríteni lehet! Ugyanakkor a dolog mindenképpen értékarányos. Miniszterelnöknek futballakadémia stadionnal, kisvasúttal, csónakázótóval. (Meg egyebek!)
Miniszteri biztosnak nyertes milliós pályázat a szülői ház részére! Homlokzat és udvar zöldítésre.
Szóval nem akármilyen kiötlőkapacitás birtokában van ám a döbrögista horda.

https://balrad.wordpress.com/2015/08/05/mi-johet-meg/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tízmilliárdba kerülhet az olimpiai pályázat
  2015-08-05 18:46:08, szerda
 
  Nem az olimpia kell nekik, hanem az ilyen-olyan pályázati/tanulmányi célzatúlag túlszámlázott kifizetések...

*****************************

Tízmilliárdba kerülhet az olimpiai pályázat
Hírszerkesztő

2015. augusztus 05

Budapest immár biztosban végig versenyben lesz a 2024-es olimpia megrendezéséért, mert a NOB a végső döntés előtt nem szűkíti a jelentkezők listáját, ezzel azonban a költségek is emelkedhetnek.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság vasárnap úgy döntött, nem szűkíti a 2024-es olimpiára jelentkező városok listáját a helyszín végleges kijelölése közt - írja a vs.hu. Ezzel eldőlt, hogy Budapest végig versenyben marad a rendezésért, másrészt a 2017-es döntésig vezető út immár biztosan milliárdokba kerül majd Magyarországnak.

A PricewaterhouseCoopers nevű könyvvizsgáló cég hatástanulmánya szerint a pályázati bizottság költségei a következőképp alakulhatnak:

tervezés és előkészítés 1,9 milliárd forint
marketing és kommunikáció 4,5 milliárd forint
utazás és reprezentáció 1,1 milliárd forint
adminisztratív költségek 2,2 milliárd forint
NOB-nak fizetendő díjak 0,2 milliárd forint

A PwC a múltbeli tapasztalatok alapján azt írja, az olimpiára pályázó városok átlagosan 8-22 milliárd forintnyi összeget költöttek el - közölte az Origo.hu.

A cég elismeri: elsősorban a nemzetközi pályázati szakértőktől kapott információkra, illetve a sajtóban, szakmai forrásokban fellelhető adatokra támaszkodott az elemzés elkészítésekor.

A legnagyobb tétel a tanulmány szerint a marketing és a kommunikácó lehet, amelynek keretében 4,5 milliárd forintot költhet el a főváros weboldal-fejlesztésre, promóciós film készítésére, hirdetésekre.








http://civilhetes.net/eletmod/sport/tizmilliardba-kerulhet-az-olimpiai-palyazat


 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Beült a parlamentbe, öt éve kussol, és ezért az egészért 55
  2015-08-05 18:44:42, szerda
 
 
Beült a parlamentbe, öt éve kussol, és ezért az egészért 55 milliót kap

július 15., szerda 10:50


A fideszes Bíró Márk a legnagyobb király.

2010-ben jutott be a parlamentbe a Nógrád megyei pártlistáról, ezért az elősző ciklusban havi 394 320 ezer forintos alapfizetése mellé 414 ezer forint választókerületi pótlék is járt neki, meg 116 ezer forint lakhatási támogatás. 2014-ben már országos listáról jutott be, ezért havi bruttó 748 ezer a fizetése. A Blikk számításai szerint így az utóbbi 5 évben 55 millió forintot keresett.

A képviselők között ez nem kiemelkedő teljesítmény.

Az viszont kiemelkedő, hogy Bíró az elmúlt öt évben

egyszer sem szólalt fel a parlament plenáris ülésén.

Ezzel egyedül áll a mezőnyben, a némaság hófödte ormáról tekint a karattyoló plebszre.

Bíró jelenleg a honvédelmi bizottság tagja is, öt év alatt összesen 10 indítványt terjesztett be. Ez is elég kevés, képviselőtársainak többsége ennél többet dolgozik.

A 444-nek már két éve is szemet szúrt Bíró Márk csöndes természete, Herczeg Márk meg is kérdezte a képviselőt, hogy miért nem szólal fel a parlamentben. Ezt válaszolta:

,,Véleményem szerint az országgyűlési képviselő egyik fő feladata, hogy megismerje a választók véleményét és képviselje azt. A képviselet egyik formája a felszólalás, amit több helyen is megtehet, például a parlamentben vagy frakcióülésen. Én ott szólaltam fel először, ahol véleményem szerint először kell ahhoz, hogy megfelelő támogatásban részesülhessen a képviselő, hogy a képviselt témát végig is tudja vinni, ez pedig a frakció előtti felszólalás. Javaslataim elfogadásra is kerültek. Jómagam a munkacsoport vezetésén kívül a szaktárcák közötti egyeztetések állandó résztvevője voltam és vagyok, ahol a frakció és a munkacsoport álláspontját képviselem és nyomon követem ezen tárgyú előkészítések törvénnyé válását."

Bírót ma is próbáltam hívni, de kinyomott. Most biztos nem tud beszélni :DDDDD


http://444.hu/2015/07/15/beult-a-parlamentbe-ot-eve-kussol-es-ezert-az-egeszert-5 5-milliot-kap/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Határzár: a Fideszben már elveszítették a fonalat
  2015-08-05 10:20:16, szerda
 
 
168 Óra Online írása






2015. augusztus 5.

Határzár: a Fideszben már elveszítették a fonalat


Ez még az Orbán-kormánytól is szokatlanul nevetséges hazugság - DK

Tuzson Bence, a Fidesz-frakció szóvivője keddi sajtótájékoztatóján a magyar-szerb határon épülő vasfüggöny költségeit firtató kérdésre azt válaszolta, hogy ,,a határzár építésének közvetlen költsége 3 milliárd 65 millió forint".


A Demokratikus Koalíció (DK) erre reagálva közölte, hogy ,,a kormánypártban eszerint látványosan elveszítették a fonalat az aktuális hazugságokat illetően". A DK közleménye emlékeztetett rá, egy hét sem telt el azóta, hogy Kovács Zoltán kormányszóvivő bejelentette: a kormány 22 milliárd forinttal egészíti ki a vasfüggöny költségeire szánt 6,5 milliárdot, így arra már 29 milliárd forint van elkülönítve.

A Demokratikus Koalíció szerint ezentúl nem ártana, ha a fideszes politikusok reggelente egyeztetnének egymással arról, hogy mit fognak aznap az ország szemébe hazudni, a 30 milliárdosból egy hét alatt 3 milliárdossá váló határzár ugyanis még az Orbán-kormánytól is szokatlanul nevetséges hazugság.

http://www.168ora.hu/itthon/hatarzar-fideszben-mar-elveszitettek-fonalat-138008.h tml
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Micsoda ajánlat?!
  2015-08-05 09:44:44, szerda
 
  Micsoda ajánlat?!

Posted on 2015/08/05 Szerző: Admin

Ha az Antarktiszon bevált, a magyar gazdáknak is jó lesz!


A Massey Ferguson az MF 5610-es különleges kiadásával ünnepli a világszerte milliók által követett ,,Antarctica2“ Déli-sarkra indított expedíciót. A traktorok már elérhetők a magyar piacon is.
2014 decemberében a ,,traktoroslány“ Manon Ossevoort érte el a világon először hagyományos kerekes traktorral a Föld legdélebbi pontját. Ezzel az MF 5610 történelmet írt. Az expedíció a Sir Edmund Hillary által 1958-ban vezetett vállalkozás nyomvonalát követte, amely anno a Massey Ferguson TE20 traktor segítségével az első sikeres kísérlet volt a Déli-sark meghódítására.
Az MF 5610 Antarctica 2 kiadása az egyedi felszereltségen kívül megalkuvás nélküli teljesítményt, megbízhatóságot és robosztusságot kínál. Ezek pontosan olyan jellemzők, amelyek az Déli-sarkon és az Ön gazdaságában is elvárhatók.

Massey Ferguson traktor
Ideális homlokrakodóval való munkavégzésre, állattenyésztésbe és szántóföldi munkákra egyaránt.
A 105 LE-s AGCO POWER (SISU) motorokkal, karakteres lejtős motorháztető kialakítással, rendkívül egyszerű kezelhetőséggel, valamint csúcshatékony Dyna-4-es váltókkal az MF 5610 egy tökéletes mindenes traktor.
MF Antarctica 2 speciális kiadás - egyedülálló felszereltség és exkluzív külső
Az egyedi limitált felszereltség olyan elemeket tartalmaz, amelyek a Déli-sarkot megjárt traktorra is fel voltak szerelve és tovább növelik a gépek értékét, javítják a kényelmet, biztonságot. Az extrák között olyan szempontok voltak előnyben, amelyek szükségesek egy 5.000 km hosszú út alatt a legkeményebb körülmények között, gyakorlatilag egyedül a világ végén.
Az MF 5610 Antarctica 2 speciális kiadás limitált darabszámú széria és a majdani használtkori értékesítésnél is nagy érdeklődésre tarthat számot különlegessége végett.
Az MF 5610 Antarctica 2 megkülönböztető jegyei:
• Dyna-4 váltó AutoDrive funkcióval
• Légrugózású ,,SuperDeluxe“ vezetőülés
• Mechanikus fülkerugózás
• Munkalámpa csomag 6 led lámpával
• 540/540E/1000 teljesítményleadó tengely
• Massey Ferguson Premium Off-Road Audio szórakoztató központ
• Hátsó ablaktörlő
• Különleges festés
• AgCommand automatakormányzási rendszer előkészítés
• Antarctica 2 kezelői csomag
• Trelleborg gumizás alapfelszereltségben
• Légkondicionáló
Hogy a modellcsalád még teljesebb csomagban legyen elérhető, nagyon kedvező finanszírozási lehetőséget biztosít a géphez az expedíció szponzora, az AGCO Finance.
(agroinform)
Bal-Rad komm: Nnna Pista bá'! Meg Józsi! Kiugrani az MTZ-ből, beugrani a bótba-oszt' gyorsan venni egyet! Nem is!-kettőt! Legyen már az asszonynak is egy! (Gondoljuk, hogy alig harmincmillióért már hozzá lehet jutni.) Persze semmi celleculla nincs ráaggatva, de a szórakoztató központ, no meg a különleges festés-MINDEN MAGYAR FARMER álma-azok benne vannak az alapárban. Meg az AgCommand automatakormányzási rendszer előkészítés. A bolondnak is megéri!-nem hogy a magyar FARMERNEK! Behozza az árát!
És ha valakit ellenállhatatlan kényszer gyötör, hogy VEHESSEN EGY ILYEN masinériát, szeretnénk megkönnyíteni a dolgát. ITT bővebb felvilágosítást kaphat, csak kattintani kell!

https://balrad.wordpress.com/2015/08/05/micsoda-ajanlat/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 28 
2015.07 2015. Augusztus 2015.09
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 446 db bejegyzés
e év: 5660 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 649
  • e Hét: 4413
  • e Hónap: 8158
  • e Év: 161654
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.