Regisztráció  Belépés
sacimama.blog.xfree.hu
Fordulj el a rossztól és tégy jót, keresd a békét és azt kövesd!" Zsolt 33,15 Németh Jenőné Saci
1952.06.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 38 
Mi az Isten akarata?
  2016-04-30 18:25:17, szombat
 
 
Sokan kérdezgetik: atya mi az Isten akarata velem? És valami nagy' dologra gondolnak. Annyira szeretnének valami nagyot tenni Istennek, és közben nem veszik észre, hogy mennyire nem becsülik a kis dolgokat, az egyszerűséget, a csendet, a nyugalmat, amire pedig vágynak. Csak kínozzák magukat aztán egy idő után mást is. Sokszor az ilyen nagyravágyás mélyén az ego törekvése rejlik. ÉN! Nevet szeretnének szerezni maguknak, hogy emlékezzenek rájuk és dicsőítsék őket. Egy rejtett tolakodó kevélység alázatoskodásba öltözve.
Pedig el kellene fogadniuk, hogy Isten egy nyugodt, szép életet akarna nekik ajándékozni. Sokszor ez az Isten akarata feléjük, ennyi és nem több! El kellene Istentől fogadni azt a boldogságot amire pedig vágynak és epednek, de persze nem a maguk feje szerint ahogy ők gondolják, hanem ahogy Isten szeretné megajándékozni őket. Csak sajnos nem becsülik és lenézikezt az ajándékot, mert ők valami nagyra' vágynak. Pedig ez a legnagyobb dolog az ember életében: a csend, a béke és a nyugalom!

Ha valakitől Isten valami extrát akar, azt úgyis tudomására adja. De azzal extra kereszt is jár!!!

Apcsel 16,6-10
"A Szentlélek megtiltotta, hogy Ázsiában hirdessék az Isten szavát, ezért Frígia és Galácia felé vették útjukat. Amikor Míziába értek, megkísérelték, hogy Bitiniába utazzanak, de Jézus Lelke nem engedte meg nekik. Ezért átvágtak Mízián, és lementek Troászba. Éjszaka Pálnak látomása volt: Egy macedón férfi állt előtte, és kérte: ,,Gyere át Macedóniába, és segíts rajtunk!" A látomás után rajta voltunk, hogy mielőbb útra keljünk Macedóniába, mert biztosak voltunk benne, hogy az Isten rendelt oda minket, hirdetni az evangéliumot."

Ott van Lisieuxi Szent Teréz hatalmas vágyakkal a szívében! És megértette, hogy az ő dolga csak egyetlen dolog: az, hogy szeressen. Csendes egyszerűségben. És mi maradt utána?! Azt mondták halálakor a nővérek, hogy "mit lehet erről írni?". Semmi nagy dolgot nem tett!!! Apró, semminek nem látszó életet élt, s közben lángolt a szíve a szeretettől!!! És Isten igazolta őt halála után a rengeteg csodával és imameghallgatással!

Mit tett? Pl a fröcskölős nővérre mosás közben nem fröcskölte vissza a vizet, de nem is fröcsögött rá!!! A fogcsikorgatós nővért, a rózsafüzér csörgetős nővért szeretettel elviselte. Az utálatos nővér pedig meg is kérdezte tőle "mondja miért szeret maga ennyire engem?"
Nagy dolgokat akarsz? Tedd a láthatatlan, jelentéktelen dolgokat nagyszerűen, nagylelkűen, óriási szeretettel!!! És fogadd ezt el Istentől! Ne lázadj! Nőj naggyá a szeretetben!!!

Ezek azok az apróságok ugyanis amik el tudják venni az ember békéjét, megkeseríteni a szürke hétköznapokat és megutáltatják a házastársadat, kollégáidat, stb

De ha ezt nagyszerűen teszed, szeretettel ahogy a kis Teréz is, akkor ragyogni fogsz a szeretettől, beköltözik a béke a szívedbe, és az életedbe, és boldog lesz nagyon sok ember, hogy ismer téged és a barátja vagy.

Ezek után felteszem én is a kérdést! Vajon mi is az Isten akarata? Hm?
Ugye milyen egyszerű! Csak el kell fogadni alázattal, hogy nem akar tőlem többet Isten, mint hogy boldog legyek és másokat is boldoggá tegyek.

Ámen
 
 
0 komment , kategória:  Α - Ω HIT  
Hogyan szeressünk tökéletesen?
  2016-04-30 00:22:01, szombat
 
  "Megértettem, hogy a tökéletes szeretet mások hibáinak elviselésében áll,
abban, hogy egy csöppet sem csodálkozunk gyöngéiken,
hogy épülünk a legcsekélyebb erényen, melyet szemünk láttára gyakorolnak,
főleg pedig azt értettem meg, hogy a szeretet nem maradhat a szív mélyén elzárva."
.
/Lisieux-i Kis Szent Teréz/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Te riporter, vagy szemtanú vagy?
  2016-04-29 23:10:12, péntek
 
  Te riporter, vagy szemtanú vagy?
A riporter nem volt ott, amikor a tragédia történt.
A szemtanú még lehet, hogy maga is áldozata a tragédiának.
A riporter nem sír.
A szemtanú lehet, hogy sírni se tud már, mert annyit sírt.
A riporter előre készül a kérdésekkel.
A szemtanúnak fogalma sincs, hogy miért történt az egész.
A riporter meghallgathat sok szemtanút, de nem kell elköteleződnie egyik mellett se.
A szemtanú csak azt tudja, amit látott és hallott, de arról nem hallgathat.
A riporter ritkán viszi vásárra a bőrét, csak akkor, ha maga is szemtanúvá válik.
A szemtanúnak már lehet, hogy le is nyúzták a bőrét.
Amikor a riporter elmondja a tragédiát, akkor lehet, hogy éppen a legfontosabbat hagyja ki.
Ha a szemtanú visszahallgatja a riporter összefoglalását, akkor biztos, hogy nem ért vele egyet.

Ezt a gondolatsort elég sokáig lehetne folytatni és én nem unnám meg, de attól még nem vagyok meggyőződve arról, hogy a kedves olvasó se unná.

A hitet kétféleképpen lehet megélni. Riporterként vagy szemtanúként. A riporteri mentalitás teoretikus hozzáállás. A szemtanú mentalitás egzisztenciális tapasztalat.

Totálisan teljesen mindegy, hogy valaki személyesen látta-e az élő Jézust, hiszen az Emmauszba vezető úton a tanítványok is majdnem orra estek benne, mégse ismerték fel (vö. Lk 24,13-35). Ráadásul korábban hallottak is Jézus feltámadásáról a szemtanúktól. Időbe tellett míg az egyetlen idegen, az élő Jézus szépen kihallgatta belőlük a siránkozásaikat. És aztán felépítette bennük a szemtanú mentalitást.

A hit titka pedig éppen az, hogy amikor szemtanúvá válnak, pont akkor tűnik el előlük.

És ez igaz ránk is.

Péter atya Link


Szemtanúvá válásra vagyunk hivatva.




 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A keresztény lét
  2016-04-29 22:53:19, péntek
 
  A keresztény lét nem vallási parancsok megtartására épül, hanem Urunk, Krisztus egyetlen parancsára, a szeretetre, amelyre képességet kaptunk, hiszen részt adott az ő életéből, elnyertük a Szentlelket, aki maga Isten szeretete.

Ez az Egyház és minden keresztény közösség alapja.

Ettől fogva nem beszélhetünk vallási teljesítményről, hanem csak gyümölcsről. Nem egy norma teljesítése a feladatunk, amely megszerzi számunkra Isten kegyelmét, hanem minden érdemünk nélkül megkapjuk ezt a kegyelmet, az isteni életet, és semmi más dolgunk nincs, mint egyre mélyebben élni azt, beléhelyezve földi létünk súlypontját: gondolatainkat, érzelmeinket, szándékainkat. Amint a szőlőtőből felszívott tápanyagból, vízből, napfényből zamatos ízű szőlőfürt lesz, amint a férfi és nő szerelméből új ember születik a világra, úgy terem gyümölcsöt a Krisztus életében részesülő keresztény is: nem saját erejéből, hanem a túlcsorduló isteni életnek köszönhetően.

Barsi Balázs
 
 
0 komment , kategória:  - Barsi Balázs  
Ha az ember nem teszi a jót...
  2016-04-29 21:59:06, péntek
 
 

Link



"Tudatom veled, hogy az összes erények és összes hibák a felebaráti szeretet közreműködésével bontakoznak ki. Aki gyűlöl Engem, a felebarátnak és önmagának (első számú felebarátjának) árt, mind általában, mind különlegesen.

Ha az ember nem teszi a jót, abból következik, hogy a rosszat teszi.

Nem Nekem, akinek nem tud ártani, csak annyiban, hogy én a magaménak számítom, amit mások ellen követ el. Önmagát megfosztja a kegyelemtől, ennél nagyobb rosszat nem tehet magának. A felebarátnak azzal okoz kárt, hogy megfosztja a szeretettől, mellyel tartozik segíteni őt.
Ha a lélek igazságban szeret Engem, biztosan hasznára lesz felebarátjának, és ez nem is lehet másképp, hiszen az Irántam való szeretet és a felebaráti szeretet egy és ugyanaz a valóság: amennyire Engem szeret a lélek, annyira szereti a felebarátot, mert az iránta való szeretet Tőlem való.

A felebarátot adtam eszközként, hogy általa gyakoroljátok és tegyétek próbára a bennetek lévő erényt, s hogy - mivel Nekem nem lehettek hasznomra - legyetek hasznára őneki. Általa bizonyíthatjátok, hogy lelketekben van erény.

Oly különbözőképpen osztogatom az erényeket, hogy nem adom mindet egynek, hanem az egyiknek ezt, a másiknak azt adom, annyira változatosan, hogy egyetlen személynek sem adtam meg valamennyit: azért nem, hogy kénytelenek legyenek egymás szeretetével élni. Kétségtelenül megtehettem volna, hogy megadjam az embereknek, amire mind a testüknek, mind a lelküknek szüksége van - úgy akartam azonban, hogy szükségetek legyen egymásra, s a Tőlem kapott kegyelmek és ajándékok osztogatásában legyetek az én szolgáim. Így az ember akár akarja, akár nem, nem képes a felebaráti szeretet tettei nélkül élni. Az azonban igaz, hogy ha a szeretet tetteit nem az Én szerelmemért teszi és ajándékozza, a természetfeletti kegyelem rendjében értéktelenek a tettei."

Sienai Szent Katalin: Dialógus (14. század közepe)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A magunk csokrát el kell vinni szeretteinknek
  2016-04-26 22:16:19, kedd
 
  A tudás önmagában nem üdvözít. Nem elég csak tudni, hogy van családunk, hazánk! Cselekvő szeretettel akarnunk kell a holnapot, áldozatot vállalnunk, útra kelnünk, fáradtságot, nehézséget vállalva, a magunk csokrát el kell vinni szeretteinknek.

Csaba testvér
 
 
0 komment , kategória:  - Böjte Csaba  
Ó nézd, mily szép a föld az ég!
  2016-04-24 18:13:01, vasárnap
 
 

Link



Kit áldva áldnak a végtelen mennyek.
Kit hírrel hirdet nap és éj!
Nagy Úr Tenéked csak hódolva zenghet
a kéklő bérc, a tenger mély.

A fény az árny is,
a fény az árny is csak általad élnek.
Te Úr Te drága égi Láng!
Ma hozzád szárnyal a szívbéli ének.

És kér, hogy védj, és gondolj ránk.
És kér, hogy védj és gondolj ránk!
A szív és lélek a földön, az égen.
Az Úrra bízva, hívőn néz.

De itt a szűk, vagy a távoli térben
Csak sejti őt a véges ész.
Ó lásd, te porszem, ó lásd, te porszem
az Úr csoda művét.

Ó nézd, mily szép a föld az ég!
Az Úrról szólni az ajkad ne szűnjék!
Mert Ő az Út, a Kezdet, Vég.
Mert Ő az Út, a Kezdet, Vég!

(Vargha Károly)
 
 
0 komment , kategória:  Α - Ω Dicsőség  
Vesd bele magad
  2016-04-22 12:15:42, péntek
 
  Ha igazán azt akarod, hogy az életed számítson, akkor vesd bele magad annak a szolgálatába, akitől kaptad azt!
DANIEL KOLENDA
 
 
0 komment , kategória:  Α - Ω HIT  
Fontos láncszem
  2016-04-21 22:52:38, csütörtök
 
 
Nap Szentje - Április 21. PARZHAMI SZENT KONRÁD kapucinus testvér (Parzham, 1818. december 22. +Altötting, 1894. április 21.)
Negyven éven át látta el Konrád az altöttingi Szent Anna-kolostor kapusi szolgálatát. Nemcsak az imádságban való buzgósága, hanem a zarándokok, vándorok és szegények iránti szolgálatkészsége és áldozatos szeretete is fáradhatatlan volt.
A kolostor kapujánál végzett szolgálatát ekként méltatta Pacelli bíboros, németországi nuncius, a későbbi XII. Pius pápa:
"Isten szolgája egyben az emberek, rendtársai és a nép szolgája is lett. Az altöttingi kapus anélkül, hogy pap, teológus vagy igehirdető lett volna, a szeretet apostolává vált. Megszentelődésének útja persze érdes és kemény volt: a vezeklés útja, a kereszt szegénységének az útja. Konrádban, a hit, a hűséges kötelességteljesítés és keresztény felebaráti szeretet e hősében hiába keresitek más szentek csodálatos nagy tetteit, amelyekre ámulva figyel fel a világ. Meglátjátok azonban benne a szent remeték jámborsága mellett az erénynek azt a hősiességét, amely nem marad el a nagy szenteknek Krisztus Egyházában végzett tevékeny élete mögött."
Konrád 1894. április 21-én halt meg Altöttingben. 1930-ban boldoggá, 1934. május 20-án szentté avatták.



A kapusi szolgálatot nem tudom mennyire becsülték nagyra anno, de annál a cégnél ahol dolgoztam egyszer azt mondta az igazgatónk, hogy egy hűséges, kötelességtudó portás a cég fontos láncszeme, felér egy vezérigazgatóval, hiszen egy portásnak mindenről tudnia kell ami a házban történik. Vele találkozik először mindenki a bejáratnál, tehát sok múlik rajta, mégsem látványos a minden pillanatban másokra figyelő szolgálata, mégis kincset ér!

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Istenre hagyatkozás, ráhagyatkozás
  2016-04-20 23:23:48, szerda
 
 

Link



Az Istenre hagyatkozás (továbbiakban ráhagyatkozás) a német misztika kifejezése, s az ember önmagától való megszabadulását jelenti. A misztikus egyesülés feltétele, mely által a lélek üressé válik, s helyet ad a benne megszülető Istennek. A 14. sz-i misztikusok ugyanezt a fogalmat a türelem, önmegtagadás, engedelmesség, önuralom, odaadás és más szavakkal is jelölték. Ellentéte az önmagunkhoz való ragaszkodás, mely az én-t és az önállóságot hangsúlyozza.

A ráhagyatkozásnak a misztikában három szakasza van:

Az első a testi világtól való elszakadás. Az embernek meg kell szabadulnia attól a függéstől, ami a tulajdon birtoklásában és a test iránt nyilvánul meg. El kell jutnia oda, hogy ne legyen fontos számára a kényelem, az egészségéről való gondoskodás; a munka és annak gyümölcsei. Mai szóval élve tagadni kell a legfontosabb kultúrértékeket: a világi tudományokat és karriert, a vagyont és a fogyasztást, az egészséget és a kényelmet.
E függések elszakítása még veszélyt jelent az ember énjére, mint a belső értékek megvalósítójára és ezért félelemmel jár.

A ráhagyatkozás második szakasza az, amikor az ember megszabadul a félelemtől és önfeledt lesz. Nem ragaszkodik a saját belső dolgaihoz, érzelmeihez sem. Ebben az értelemben nagyon mély jelentésű az ,,Istenre hagyatkozom'' kifejezés: nem kell fenntartanom magam, mert fenntartanak; nem kell terheket hordoznom, mert engem visznek; nyugodtan megfeledkezhetem magamról és feladhatom magam, mert Isten nem feledkezik meg rólam, törődik velem. Az, hogy ,,elhagyhatom'' magam, azt is jelenti, hogy meghalhatok. Így megélem a halál egy bizonyos fajtáját, és önmagam elhagyásával a halál ösztönös legyőzése fölé emelkedem.

A ráhagyatkozás harmadik, legmagasabb formája, amikor az ember nemcsak a világot és önmagát hagyja el, hanem az emberi eszközökkel megszerezhető és birtokolható istenismeret is elvétetik tőle. Az Abszolút, a végtelen utáni vágy a vallásokban sokféleképpen -- nyelvileg, szertartásokban, közösségekben, mítoszokban --, de végesen fejeződött ki. A hit tartalma emberi mű lett. Bizonyos vallásokban a képek és a szavak éppen arra szolgáltak, hogy őrizzék a közvetlen istentapasztalat titkát. ,,Amíg magad vesződsz a mennyek országáért, Istenért vagy a saját örök üdvösségedért, tehát amíg 'kívülről' dolgozol ezekért, valójában nagyon messze jársz a valóságtól.'' (Eckhart Mester) A ráhagyatkozás ezeket a korlátokat töri szét.
Dorothee Sölle


Forrás: A keresztény szellemiség lexikona
forrás: Pázmány Péter Elektronikus Könyvtár

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 38 
2016.03 2016. április 2016.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 38 db bejegyzés
e év: 711 db bejegyzés
Összes: 3945 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 885
  • e Hét: 7757
  • e Hónap: 25351
  • e Év: 55995
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.