Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 8 
Az SS Great Eastern, korának legnagyobb hajója
  2017-11-12 21:15:39, vasárnap
 
  Az SS Great Eastern egy óceánjáró volt, amelyet 1858-ban bocsátottak vízre Nagy-Britanniában. Korának legnagyobb hajója volt, hozzá mérhető vízi járművet évtizedekig nem építettek sehol.

Az SS Great Eastern




Isambard Kingdom Brunel, a viktoriánus Nagy-Britannia legkiválóbb mérnöke az 1840-es éveket jellemző vasútépítő láz lecsengése után fordult a hajózás felé.

Isambard Kingdom Brunel, 1857-ben




Brunel a Great Eastern első vázlatait 1851-ben rajzolta jegyzetfüzetébe. Óriási hajót álmodott meg, amely kikötés és szénvételezés nélkül jut el Angliából Indiába, illetve Ausztráliába. Olyan gőzöst tervezett, amely kétszer hosszabb és ötször nehezebb volt bármely hajónál, amelyet addig vízre bocsátottak, vagyis a valaha létezett legnagyobb, ember által tervezett mozgó tárgyat akarta megalkotni.

A fedélzet, 1857

1
A hajó megépítésére és üzemeltetésére létrehozták az Eastern Steam Navigation Companyt. A költségeket 377 ezer fontra becsülték. A kivitelezést a skót hajóépítő, John Scott Russel vállalta.

A hajó a szárazdokkban 1857-ben




A készülő gőzös az SS Leviathan nevet kapta, utalva a bibliai tengeri szörnyre, a Leviatánra. A felvázolt hajó méretei elképesztők voltak. A megálmodott gőzös hossza 210,92 méter, szélessége 36 méter, térfogata 18 914 bruttó regisztertonna, vízkiszorítása több mint 27 ezer tonna volt. A hajóba két 4200 lóerős gőzgépet terveztek. A hajót négyezer utas és hatezer tonna áru szállítására szánták.

A hajó kevéssel a vízre bocsátás előtt, 1858-ban




A gőzösnek számos különlegessége volt: tervezői teljes egészében fém testet álmodtak meg, haladásáról pedig hat árbocnyi vitorlázatnak, valamint két óriási lapátkeréknek és egy hajócsavarnak kellett gondoskodnia. A lapátkerekek átmérőjét 17 méteresre, szélességét négyméteresre tervezték. A négyszárnyú öntöttvas hajócsavar 7,3 méter átmérőjű volt és 36 tonnát nyomott.

A fedélzet 1865-ben




Az építkezés 1854 tavaszán kezdődött Millvallban. A legforradalmibb elgondolás valószínűleg a dupla héjú szerkezet volt. Az erősen kimerevített két test között 85 centiméter távolságot hagytak az építők. A héjakra kerülő lemezeket kézi erővel hengerelték, méretre vágásukról gőzgép gondoskodott. Minden lemezt egyedi fasablon alapján készítettek el. Először a belső héjat és a keresztirányú választófalakat, majd a hosszanti merevítőket építették be a helyükre. Ezt követte az a sejtes tartószerkezet, amelyhez a külső hajófalat szegecselték.

A Great Eastern 1866-ban




A hajóba hárommillió szegecset vertek be kézi erővel. Az építkezésen kétszáz szegecselő csapat dolgozott, mindegyik három felnőttből és két fiúból állt. A felnőtt munkások közül kettő kalapáccsal verte a szegecset, egy pedig ellentartott a túlsó oldalon. Az egyik legnehezebb munka az ellentartóké volt, amikor a két hajótest közötti szűk résben, szinte teljes sötétségben dolgoztak egész nap, miközben a hajótestet 400 kalapács verte egyszerre.

A Great Eastern




Először 1857. november 3-án próbálták meg vízre ereszteni a hajót, de nem sikerült, ráadásul egy csörlőkezelő meghalt munka közben. Újabb két kísérlet után csak 1858. január 31-én sikerült a rámpáról a Temzébe juttatni a gőzöst. Ekkor kezdődtek a hajó sorsát végigkísérő anyagi problémák is. Az építtető cég a folyamatos csúszások és emelkedő költségek miatt csődbe ment, így a hajó építésének utolsó szakasza csak azután kezdődhetett meg, hogy a Great Ship Company megvette a Leviathant, majd Great Easternnek nevezte el. A hajó megépítése végül az eredetileg tervezett összeg csaknem kétszeresébe, 732 ezer fontba került.

A Great Eastern Dublinban, 1880-as években




A hajót sorsát végigkísérték a különböző balesetek, szerencsétlenségek. A Great Eastern 1859. szeptember 8-án indult első útjára Holyhead felé. Négy nappal később felrobbant az egyik kazán, és több ember meghalt. Isambard Kingdom Brunel a tragédia idején betegen feküdt Londonban, mivel kevéssel a hajó kifutása előtt szélütést kapott. A hajó szerencsétlenségéről szóló hírek annyira megviselték, hogy szeptember 15-én meghalt. A tragédiák ezután is folytatódtak: a Great Eastern első hosszabb útján a kapitány a tengerbe veszett.

A tengeralatti távírókábel fektető gép




Amikor első tengeri útján, 1860 nyarán New York felé hajózott, leállították a motorokat, hogy kipróbálják a vitorlák teljesítőképességét, azonban amikor felvonták azokat, a hajó egyszerűen megállt, tervezési hiba miatt ugyanis a vitorlafelület arányát félrekalkulálták a Great Eastern súlyához képest, így azok teljesen haszontalannak bizonyultak. Ugyanezen az úton derült ki az is, hogy a hajó nagy szalonjában elviselhetetlenné válik a forróság, ha a kazánokat teljesen felfűtik.

A Great Eastern Milford Havenben, 1870-es években




Miután kikötöttek New Yorkban, első este a legénység tagjai közül sokan lerészegedtek, köztük a navigációs tiszt olyan súlyosan, hogy alkoholmérgezésben meghalt. Két szintén részeg matróz a vízbe zuhant a fedélzetről, a testüket pedig hiába keresték, nem találták meg. Egy tucat tengerész, szintén erősen ittasan úgy összeverekedett egymással, hogy egyikük másnap a kórházban belehalt a sebeibe. Miután hazatért az Egyesült Államokból, a Brit-szigetek körüli vizeken alkalmazták. Itt 1860 végén összeütközött egy fregattal, amit kis híján elsüllyesztett, pár hét múlva pedig az oldalkerekek keltette hullámverés felborított egy kis halászhajót, aminek két tagja vízbe fúlt.

A Great Eastern New Yorkban, 1860-ban




A 13 csomós (24 km/órás) sebességre is képes hajó a kort meghaladó, gyakran forradalmi műszaki megoldások ellenére is elhibázott vállalkozásnak bizonyult. Az óriási gőzös fenntartása és karbantartása hatalmas pénzt emésztett fel, üzemeltetése gazdaságtalan volt.

A Great Eastern Heart's Contentban, 1866. július




1861 júniusában és júliusában a gőzös csapatokat szállított Quebecbe a kanadai brit erők megerősítésére. Ezeken az utakon 2144 katonát, 437 nőt és gyereket, valamint 122 lovat szállított az óceán túlpartjára. A Great Eastern ekkor csúcsot döntött: nyolc és egynegyed nap alatt tette meg az utat.

A hajó a vízre bocsátás előtt, 1858-ban




1862-ben három utat tett, de az utolsón, a New York-i kikötő megközelítése közben, nekiütközött egy sziklának. A szikla 2,7 méter szélesen, 25 méter hosszan felszakította a hajótestet, de a kettős héjnak köszönhetően a gőzös úgy érte el a partot, hogy az utasok észre sem vették a balesetet.

A hajó étkezője




A javítások után 1863-ban tért vissza a Great Eastern a tengerre, majd két újabb út után ismét csődbe vitte tulajdonosát. Ezután a Great Easternt egy árverésen eladták a Telegraph Construction Companynek, amely tengeralatti távírókábeleket fektetett. A hajó 1865-ben kifutott, hogy legénysége lefektesse az első működőképes kábelt Európa és Amerika között.

A hajó alaprajza




Negyvennyolcezer kilométernyi vezeték került a tengerekbe általa az elkövetkező években: hat újabb kábelt fektetett Európa és Amerika között, egyet pedig az Indiai-óceánon keresztül, illetve közreműködött két régebbi vezeték kijavításában. 1874-ben a walesi Milford Havennél kötötték ki, ahonnan 1886-ban hajózott Liverpoolba, ahol bemutató hajóvá alakították. Ebben az évben Londonba és Skóciába is elhajózott. 1887-ben visszatért Liverpoolba, ahol 1889-1890-ben szétszerelték, és ócskavasként beolvasztották.

A hajó szétbontásakor állítólag két egykori szegecselő csontvázára bukkantak a két hajótest között[6] A Great Eastern azon részéből, ahol az emberi maradványokat megtalálták, állítólag állandó kopácsolást lehetett hallani, amit géphibának tudtak be, habár ilyen jellegű problémát ott soha nem találtak.

A legmagasabb árbocot a Liverpool Football Club vásárolta meg zászlórúdnak. Az árboc ma is áll a csapat Anfield Road-i pályáján.



 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Veteményeskert is volt az ősi egyiptomiak sírjánál
  2017-11-12 21:14:23, vasárnap
 
  Az ősi Egyiptomban a gazdagok, valamint az uralkodócsaládok tagjai elképesztő csodákkal teli sírokat kaptak, melyek tömve voltak kincsekkel, de a falakat is színpompás képek és feliratok díszítették, melyek a mindennapi életet, vagy épp az isteneket mutatták be.




Az elmúlt két évszázad feltárásai nyomán mára már elég pontos képet kaphattunk az előbb két részre szakadt, majd újra egyesült birodalomról, mely három és fél ezer éven át, a Római Birodalom i.e. 31-ben történt támadásáig közel változatlan formában maradt fenn, de a falfreskókon, illetve leírásokban feltűnő, a sírok bejáratához szánt halotti kertek létezéséről nem sikerült bizonyítékot szerezni.




Egészen mostanáig, hiszen a 18. és 19. dinasztia idején elhunyt gazdag egyiptomiak sírjainak otthont adó luxori Dra Abu el-Naga hegyen a tudósok nemrégiben egy sír kapujának tőszomszédságában akadtak rá a négyszer hat láb, azaz 1,8 x 2,7 méteres, elétrő magasságú, de négyszögletes parcellákra osztott kertre.




A tudósok vezetője úgy véli, hogy minden parcella más növényfajnak adott volna otthont a túlvilági életben, ezt pedig az apró területről előkerült maradványok is bizonyítják majd.




A parcellák legnagyobbján egy cédrusbokor maradványaira, valamint egy datolyával és más gyümölcsökkel teli, négyezer éves edényre akadtak, de a többi is tartogathat meglepetéseket, hiszen pálma, platán, a Persea családba tartozó fajok magjai, valamint saláta maradványaira is bukkanhatnak.




A kutatók elemzik a begyűjtött magokat, de egy biztos: az eredmény mindenképp újraírja majd az egyiptomi halottkultuszról a tudományos világ által eddig tudottakat.





 
 
0 komment , kategória:  Egyiptomi  
A Veteránok Emlékműve Arizonában
  2017-11-12 20:42:13, vasárnap
 
  Az Anthem Veterans Memorial (Anthem, Arizona) emlékmű az Egyesült Államok fegyveres erői szolgálatának és áldozatainak tiszteletére. Az emlékműn átsüt a nap November 11.-én 11 óra 11 perckor, és megjelenik a földön előtte egy kép. Ez évente csak egyszer fordul elő a nap állása miatt. 500 évre tervezték a működését - mondta JM Martin főmérnök.















 
 
0 komment , kategória:  Művészet:  
A Dragomirnai kolostor
  2017-11-12 20:34:57, vasárnap
 
  A dragomirnai kolostor Moldva egyik fontos történelmi központja. Anastasie Crimca főpap alapította 1609-ben, aki gazdag moldvai kereskedő fia volt, 1602-ben Radóc püspöke, majd 1608-ban Moldva metropolitája. Gazdag örökségét fejedelmi adományozás révén is gyarapította: a kozákok elleni harcokban kitűnt vitézségével, ezért Petru Schiopul nagy birtokot juttatott neki, például Dragomiresti falut is. A főpap tragikus véget ért. Végzetének oka a hagyomány szerint az volt, hogy a dragomirnai kolostor építésében részt vevő, tapasztalt és ügyes mesterek szebben dolgoztak, mint akiket (II.) Stefan Tomsa fejedelem (ur.: 1611-1615) fogadott fel Solca kolostorának felépítésére. A hiedelem szerint ez volt az oka annak, hogy az uralkodó Solca kolostorának felszentelésekor erősen összeszólalkozott Anastasie Crimcával. A metropolita menekülésszerű távozásra kényszerült, a fejedelem azonban üldözőbe vette, s amikor utolérte kocsiját, buzogányával fejbe vágta. A főpap ezután rövidesen meghalt Dragomirnában.




A kolostort négy szögletes sarokbástyával erődített, masszív, vastag falak övezik. A védőmű, belső oldalán a falak mentén sorakozó szerzetesi lakhelyekkel, valamint délnyugati részen az úgynevezett Barnovschi-toronnyal, Miron Barnovschi-Movilă uralkodása idején, 1627-ben alakult ki. Főkapujában a boltozott bejárót nehéz tölgyfakapuk zárták. A fölötte emelkedő tornyot nemcsak harangozásra, hanem védelmi és harci célra is használtak.




A kolostortemplomot (Biserica mănăstirii), amely keleti szerzetesi szokás szerint az udvar központjában emelkedik, a 17. század elején építették. Térrendszere moldvai sajátosságok szerint az előtér, majd pronaosz, s végül a naosz, valamint a szentély részéből áll. A bejáratokon, a déli és az északi kapukon keresztül föltárul a sajátos szerkezeti megoldású, csillagboltozatos előtér, amely konzoltámaszos kis oszlopokon nyugszik. A keleti oldalon csúcsíves kapuzat vezet a pronaosz tágas, négyzetes terébe, amelyet a kompozíció hossz-tengelye mentén egymásután két, hevederekre támaszkodó csillagboltozat koronáz meg. Itt található a kolostoralapító Anastasie Crimca metropolita sírja, s a bojárok között állítólag az alkotás építészének, Dimának a síremléke is helyet kapott. A hajó hármas, csúcsíves nyíláson keresztül tűnik fel, amelyet szokásos módon háromkaréjos, athonita típusú térlezárás fog közre. A váz szerkezeti elemei itt is konzolos kis oszlopokon nyugszanak. Ezekre többszintes átmeneti nyaktagozat támaszkodik, a köralaprajzból a nyolcszögbe fonatos bordázat vezet át. Az ablakokkal áttört dobra fekszik fel a nyolcszögalaprajzú, fonatos bordázatú boltozat. A kupolát "Krisztus Pantokrátor" képe díszíti. Az ortodox ikonográfia rendjében elhelyezkedő képek ez alatt, kék alapon, vörös keretezésbe illeszkednek. Figyelemre méltóak az újtestamentumi ciklusban levő Passio realisztikusan megjelenített ábrázolásai. A szentélyrekesztő ikonosztáz gazdagon faragott barokk mestermű, 1793-ban, Solca kolostorából került ide.




A templombelsőt nagyvonalúan egyszerű, helyenként örmény stílusú külső architektúra szervezi egységbe. A homlokzati köpeny részeit felül ívezetes párkány, alatta pedig kötélfonatos vízszintes plasztika fogja össze. E kompozícióba illeszkednek bele a csúcsíves kapuzatok és pálcatagozatos ablakok gótikus keretezésű nyílásai. Az alkotás építészetileg rokon Putna és Szolka kolostoraival.




A kolostormúzeumot a gótikus jellegű egykori étkezőhelyiségben helyezték el. Ülőfülkés ablakok tekintenek a kolostor udvarára. A kiállítás anyagában főként 17. századi evangéliumok és zsoltárszövegek, miniatúrák láthatók. A kolostor temetője a falakon kívül, a kaputól jobbra található. Kis liget veszi körül, a szabadtéri ravatalozó kis gótikus kerti filiálé hatását kelti.























 
 
0 komment , kategória:  Épületek, Tájak, Városok  
Az Iszei nagy szentély
  2017-11-12 20:09:41, vasárnap
 
  Az iszei nagy szentély a rangelső japán sintó nagy szentély a közép-honsúi Isze városában, illetve a környező erdőben (kokoro no furuszato, 'a szív hazája', ahogy a turistacsalogató szlogen mondja). Két részből áll: a Belső Szentélyből (Kó taidzsingú vagy Naikú) és a Külső Szentélyből (Tojouke daidzsingú vagy Gekú). Előbbit állítólag a 3. században alapították (épületeit azonban a sikinen szengú nevű szertartás keretében 20 évente lebontják, és a mellette levő, ugyanakkora telken új anyagokból ismét felhúzzák), itt lakozik Amateraszu Ómikami, a Napistennő szelleme. Főépületének simmei-zukuri stílusa sehol másutt nem alkalmazható.




Ez a sikinen szengú nevű szertartás, amely fontos nemzeti esemény, így nem is sietik el: az előkészületei nyolc éven át tartanak, amiből csak négy év a faanyag előkészítése. A ceremónia részeként a helyiek ünnepélyesen a helyszínre szállítják az építkezéshez szükséges fát és a fehér köveket, amelyekkel körberakják a szentélyt. A szertartás egyrészt azt hivatott kifejezni, hogy önmagában semmi sem örök. Másrészt éppen ezzel óvják a szentélyt az idő múlásától, hiszen így szinte folyamatosan az eredeti pompájában ragyoghat, a periodikus újjáépülésével kifogva az enyészeten. Nem mellesleg pedig a két évtizedenként ismétlődő procedúra segít generációkon át megőrizni azt a tradicionális építészeti tudást, amely a technológia fejlődésével mára már rég eltűnt volna.




Legfontosabb szertartása az októberi újrizsszentelés, a kannameszai: a rituális ételáldozatot ősi szokás szerint készítik elő, két fadarab összedörzsölésével gyújtanak tüzet, az agyagedényeket pedig egyszeri használat után kidobják. A Külső Szentély, amelyet 20 évente szintén újraépítenek, 5. századi, s az étel, ruha és ház istensége, Tojouke no Ókami lakozik benne. A közeli tengeröböl óriási háncskötéllel összekötött "sziklapárja" (Futamigaura) egyesek szerint Izanagi és Izanami, mások szerint a Belső és a Külső Szentély égi és földi istenségének egyesülését szimbolizálja (a kötelet minden év január 5-én újra cserélik).

















 
 
0 komment , kategória:  Épületek, Tájak, Városok  
A Hallsands falu és tengerpart Dél- Devonban
  2017-11-12 19:50:20, vasárnap
 
  A Hallsands falu és tengerpart Dél- Devonban, Angliában a sziklák és a tenger között. Egy maroknyi ház minden, ami megmaradt az egykor virágzó kis halászfaluból. A 18-19. században az itt élők elsősorban a rákhalászatból tartották el magukat, majd az 1890-es években a Királyi Hajógyár a területet kavics- és homokbányaként kezdte el használni. A falu lakóit egyre nagyobb aggodalommal töltötte el, hogy a partok magassága folyamatosan csökkent a bányászat következtében, de a hivatalos szervek megpróbálták elcsendesíteni a lázongó falusiakat. 1900-ban egy nagy vihar teljesen elmosta a védőgátat, ami a gyárat a bányászat felfüggesztésére kényszerítette. De a korábbi átgondolatlan kizsákmányolás megbosszulta magát, 1917-ben a kegyetlen viharok és esőzések teljesen elmosták a falut a föld színéről. Az év végére csupán egyetlen ház maradt épen. A helybeli családok házaikkal együtt mindenüket elvesztettek, de a viharok szerencsére nem követeltek emberáldozatot. Az omlásveszély miatt a romok közt nem lehet sétálni, de a mellettük álló kilátóból tisztán lehet látni a falu maradványait. Az ismertető táblákon megsárgult fotók mutatják meg a látogatóknak, hogy milyen is volt South Hallsands, amikor még létezett.





































 
 
0 komment , kategória:  Épületek, Tájak, Városok  
A Putnai kolostor
  2017-11-12 19:27:37, vasárnap
 
  A putnai kolostor erődített épületével, bejárati kaputornyán a fejedelemség bölénymotívumos címerével gazdag történeti múlt emlékét őrzi Putnában, Suceava megyében. Építése az uralkodó, Stefan cel Mare által kiválasztott helyen, 1466-1470 között kezdődött. Az alapítási felirat is megmaradt a Kincses-toronynak (Turnul tezaurului) is nevezett vastag falú, 16 m magas nyugati saroktoronyban. Az építkezések után tűzvész pusztított a kolostorban, de 1484-1486 között már újjápítették. A kolostoregyüttes a környező terület gazdasági és kulturális központjává vált. A falakkal és tornyokkal biztosított együttes - egyúttal Stefan cel Mare családjának temetkezőhelye is. A kolostornak, 1503-ban uralkodói támogatás révén, már mintegy harminc falunyi birtoka volt. Az anyagi jólétben kibontakozó kulturális tevékenységét a későbbiekben több véres politikai esemény, háború zavarta meg.




A fellángoló harcok során 1654-ben az épületek meg is rongálódtak. Helyreállításukhoz már Gheorghe Stefan (1653-1658) hozzákezdett, majd 1662-ben Eustratie Dabija fejezte be. 1756-1760 között ismét felújításra került sor. 1902-ben a kolostor területén Karl Romstorfer, osztrák építész irányításával további átalakítási és felújítási munka kezdődött, ekkor készült a templom tetőszerkezete is, valamint a szerzetesi főtemplom négyezeti tornyának az eredetinél keskenyebb átmérőjű felmagasítása.




A kolostortemplom (Biserica Mănăstirii) ortodox szokás szerint a szerzetestelep négyszögletű udvarának központjában áll. Építészeti megoldásában nagyvonalúan fejeződött ki az uralkodóház halottkultuszával összefonódó egyházi és politikai rendeltetése. Az épület nyugati felében, a déli és északi bejáraton keresztül feltáruló, kettős keresztboltozattal fedett előtérből gótikus jellegű kapuzat vezet a sírterembe.




A kozmikusan ünnepélyes kupolás térben helyezkedik el Stefan cel Mare és családtagjai síremléke (Stefan cel Mare, 1504; első felesége, Maria de Mangop: 1477; második felesége, Maria Voichita, 1511, továbbá fia, III. Bogdán, 1517). A temetkezőhely után következik a templom kettős kupolával fedett hajója, majd a három ívnyílás keretében kibontakozó térlezárás, központi négyezetéhez három karéj kapcsolódik. A szentélyoldalon az apszis egyenes térbővülete mellett két oldalt van a miseáldozat előkészítésére szolgáló proszkomedie, illetve a sekrestyeként használt diakonikon. A templombelső athoszi emléket idéz, de már jellegzetesen moldvai sajátosságokat is mutat. A szentély-apszis előtt az évszázadokkal később készült szentélyrekesztő (ikonosztáz) barokkos pompája fokozza az összhatást.




A gazdagon kiteljesülő térrendszer a külső tömegalakításban is plasztikusan megjelenik. A homlokzatok architektúrája az átépítések, változtatások miatt nem teljesen egységes. Szembetűnő a különbség a nyugati oldalon, a kváderkövekből épített, két saroktámpillér közötti nagyméretű csúcsíves ablakokkal áttört, teljesen gótikus épületrész, amely a 16. század végén emelt slatinai, vagy sucevitai kolostortemplom kompozíciójára emlékeztet. A tetőzet alatti vakív-soros plasztika alatt csavart jellegű övpárkány oldja a falfelületeket, amelyeket e részen csupán kisméretű pálcatagozatos ablakok törnek át.




A kolostor múzeumának gyűjteménye világhírű. Számos irodalmi emléke között értékes evangélium példányok találhatók (többek között az ún. "Humori tetraevangélium" 1473-ból). Nevezetesek továbbá a kolostor remekmívű varrottas kézimunkái (például Maria de Mangop halotti takarója, 1477-ből).





















 
 
0 komment , kategória:  Épületek, Tájak, Városok  
Az Acutai nagyszentély
  2017-11-12 19:16:57, vasárnap
 
  Az acutai nagyszentély sintó nagyszentély Nagoja Acuta nevű külvárosában, rangban a második az iszei nagyszentély után. A 9. század óta élvezi a császári udvar kegyét, mivel állítólag itt őrzik a Kuszanagi ('fűvágó') nevű szent kardot, az uralkodói jelvények egyikét, a legendabeli hős Jamatotakeru fegyverét (aki, úgy hírlik, a szentély mögé van temetve). A sűrű erdő közepén álló, eredetileg a 3. században épült szentélynél újévkor ma is japánok milliói hódolnak a Napistennőnek, Amateraszu Ómikaminak, hétvégéken pedig amatőr színjátszó csoportok adnak műsort híres nócsarnokában. Hivatalos ünnepét június 5-én tartják.



































 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 8 
2017.10 2017. November 2017.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 137 db bejegyzés
e év: 1832 db bejegyzés
Összes: 37089 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 14069
  • e Hét: 58061
  • e Hónap: 183943
  • e Év: 5087650
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.