Regisztráció  Belépés
sacimama.blog.xfree.hu
Fordulj el a rossztól és tégy jót, keresd a békét és azt kövesd!" Zsolt 33,15 Németh Jenőné Saci
1952.06.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 23 
Spirituális "végrendelet"
  2018-01-17 21:12:12, szerda
 
  Ferenc pápa a chilei papokhoz, szerzetesekhez, szeminaristákhoz: Egy sebeket hordozó egyház képes megérteni a mai világ sebeit

Ferenc pápa január 16-án, kedden délután Santiago de Chile székesegyházában találkozott a papokkal, szerzetesekkel, szerzetesnőkkel, szeminaristákkal. Beszédében felhívta figyelmüket: ,,Nem létezik a hivatásbeli selfie (vagyis, hogy mi csinálunk önmagunkról képet). A hivatáshoz arra van szükség, hogy a fotót egy másik személy készítse el. Mit lehet tenni, ez így van." Nagy örömmel fogadták a Szentatyát a székesegyházban. Ricardo Ezzati bíboros, a chilei főváros érseke köszöntő beszédében kifejezésre juttatta a nagy várakozást, amellyel e találkozó elé tekintettek.
A pápa a felolvasott evangéliumi részből (Jn 21,1-19) indult ki beszédében. Ez alapján Péter és az első keresztény közösség három fontos pillanatát emelte ki: Péter és a csalódott közösség, Péter és a megbocsátást nyert közösség, valamint Péter és az átalakult közösség témakörökhöz fűzte gondolatait. Az apostolok tapasztalata ugyanis mindig erre a kettős, személyes és közösségi oldalra épült, amelyek elválaszthatatlanok egymástól.

A pápa beszéde első pontjában a csalódott Péterről és a csalódott közösségről szólt. Felidézi az evangéliumi jelenetet, amikor a tanítványok még nincsenek tudatában Jézus feltámadásának. Csalódottak. Mesterük halála miatt üresség él bennük. A zavar és az elveszettség pillanatai ezek számukra. Itt Ferenc pápa utalt a chilei egyházat sújtó szexuális visszaélések közelmúltbeli eseteire, amelyek megtépázták a helyi egyház hitelét. ,,Ismerem a fájdalmat, hogy mit jelentenek ezek a kiskorúak ellen elkövetett esetek és nagy figyelemmel követem, hogy mit tesztek e súlyos és fájdalmas rossz leküzdésére. Ismerem a fájdalmat az áldozatok, a családjaik szenvedése miatt, akik az egyház szolgáiba vetett bizalmukban csalatkoztak. Ismerem a fájdalmát mindazoknak, akik a lelkes munkavégzés fáradtságán túl megéltétek a gyanú, a kétség okozta kárt, amely sokakban félelmet és bizalmatlanságot kelthetett a történtek miatt."

Ferenc pápa ezzel kapcsolatban arra hívta a helyi egyház tagjait, hogy kérjék Istentől a világosságot, hogy a valóságot saját nevén nevezzék, a bátorságot, hogy bocsánatot kérjenek és a képességet, hogy megtanulják és meghallgassák, mint mond az Úr, és ne nyalogassák a sebeiket. A társadalom változóban van, tekintsünk előre és nézzünk szembe a személyes, közösségi és társadalmi valósággal úgy, ahogy van - tanácsolta a Szentatya.

Beszédének második pontja a megbocsátást nyert Péter és a megbocsátást nyert közösség volt. Felidézte a vezető, Péter esetét, aki ugyanolyan bűnös volt, mint a többiek és csalódást okozott annak, akinek védelmet ígért. Krisztus azonban nem veti ezt a szemére, nem ítéli el, csak azt kérdezi tőle, hogy szereti-e Őt. Az egyetlen célja, hogy megmentse Pétert a saját bűnébe zárkózás veszélyétől, attól, hogy rágódjon a saját korlátaiból fakadó kétségbeesésén. Amikor Péter reális választ ad az Úrnak, hogy tudja, hogy szereti Őt, akkor Jézus megerősíti küldetésében. Ezáltal véglegesen apostolává válik. Mi erősíti meg Pétert? - tette fel a kérdést a pápa. Az irgalmasság. Mi is tegyük ezt. Jézus sem sebei nélkül jelent meg övéinek. Tehát arra kaptunk meghívást, hogy mi se titkoljuk el vagy rejtsük el sebeinket. Egy sebeket hordozó egyház képes megérteni a mai világ sebeit, képes magáévá tenni, elszenvedni, elkísérni és begyógyítani azokat. A sebeket hordozó egyház nem magát helyezi a középpontba, nem gondolja azt, hogy tökéletes. Ehelyett azt állítja a középpontba, aki meg tudja gyógyítani a sebeket, vagyis Jézus Krisztust.

Jézusban a sebek feltámadást nyertek. Szolidárissá tesznek bennünket, ösztönöznek, hogy hidakat építsünk és elinduljunk az irgalmas szeretetre szomjazók felé. Isten népe nem azt várja tőlünk, hogy emberfeletti hősök legyünk, hanem pásztorokra van szüksége, megszentelt életű férfiakra és nőkre, akik ismerik az együttérzést, akik ki tudják nyújtani kezüket, akik meg tudnak állni az elesettek előtt és mint Jézus segítenek kikerülni az ördögi körből, hogy kétségbeesésükön rágódjanak, amely megmérgezi a lelket.
Ferenc pápa harmadik szempontja az átalakult Péter és az átalakult közösség volt. Jézus a megkülönböztetésre hívja Pétert és így kezd erőt nyerni sok minden Péter életében. Az Úr pedagógiája az, hogy nem fél elindulni és szolgálni a megsebzett emberiséget. Péter felismerte Jézusban, hogy sebei a Feltámadás útját jelenthetik. A csalódott, majd átalakult Pétert látva arra kapunk meghívást, hogy a csalódottak, elkeseredettek egyházából váljunk egy olyan egyházzá, amely a mellettünk élő sok csalódott embert szolgálja. Legyünk egy olyan egyház, amely képes Urát szolgálni az éhezőben, a bebörtönzöttben, a szomjazóban, a hajléktalanban, a betegben. Olyan szolgálat ez, amely nem a segélyezéssel vagy az atyáskodással azonosítja önmagát, hanem a szív megtérésével. A probléma nem abban áll, hogy ételt adjunk a szegénynek, gondozzuk a beteget, hanem, hogy figyelembe vegyük: a szegénynek, a betegnek, az elítéltnek méltósága van, hogy asztalunkhoz üljön, hogy otthon és családban érezhesse magát közöttünk.

Ferenc pápa ezért azt kérte: újítsuk meg elkötelezettségünket, hogy nem várunk el egy ideális világot, közösséget, tanítványt, hanem teremtsük meg a feltételeket, hogy minden csalódott személy találkozhasson Jézussal. Nem az ideális helyzeteket és közösségeket szeretjük, hanem a személyt. Hagyjuk tehát, hogy Jézus megújítsa szívünket! Végül arra kérte a chilei papokat, szerzeteseket, szeminaristákat, hogy hazatérve szívükben készítsenek egyfajta spirituális ,,végrendeletet". Tegyék fel a következő kérdéseket maguknak: Milyen az az egyház, amelyet szeretek? Szeretem-e ezt a megsebzett egyházat, amely életre lel Jézus sebeiben?

Forrás: Varikáni Rádió Magyar Műsor Link

 
 
0 komment , kategória:  - Ferenc pápa  
Vádolsz vagy közbenjársz?
  2018-01-13 21:53:25, szombat
 
 
Link



"A kommentátorok szerint, amikor Illés próféta a pusztába menekülése után, Isten kérdésére ezt válaszolta: ,,Nagyon buzgólkodtam az Úrért, a Seregek Istenéért, mert Izrael fiai elhagyták szövetségedet, lerontották oltáraidat, megölték prófétáidat karddal, egyedül én maradtam meg, s most nekem is életemre törnek, hogy elvegyék" (1Kir 19, 10) - akkor nagy hibát, sőt bűnt követett el.

Ugyanis Isten előtt nem vádolnia kellett volna a népet, hanem közbenjárnia értük...

Nagy figyelmeztetés ez nekünk is. Nem arról van szó, hogy nem vehetjük észre a hibákat, problémákat, bűnöket. Isten nem azt várja tőlünk, hogy vakok, süketek és bénák legyünk. A kérdés az, hogyan reagálunk minderre: vádolással, önféltéssel és/vagy önfelmagasztalással - vagy kéréssel, közbenjárással és segítségnyújtással?"

http://szeretetfoldje.hu/

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hogyan tudsz újjászületni, ha már élsz?
  2018-01-13 21:48:00, szombat
 
 
Link



MIT JELENT ÚJJÁ SZÜLETNI?
Hogyan tudsz "újjászületni", ha már élsz?

Újjászületés nem jelent testben születést. Az újjászületés egybefoglalja a szív megváltozását; az Istenhez való odafordulást, valamint a vágyat, Isten akaratának megfelelően élni.
De hogyan történik?

Először is, meg kell értenünk jelenlegi állapotunkat emberként. Van egy probléma, amellyel mindannyian szembesülünk, Jézus azt mondta, hogy ez a szívünkben kezdődik. A probléma, az a valami, amit bűnnek neveznek.

Mi, tudatosan vagy nem, igyekszünk egyedül megoldani ezt a problémát; valahogy megpróbáljuk kompenzálni vagy törölni bűnösségünket az elménkből, de tudjuk, hogy valami még mindig hiányzik. Semmi nem fog teljes mértékben kielégíteni minket, hacsak nincs Jézus az életünkben és az örökkévaló remény, hogy vele legyünk örökké a mennyben.

Van egy történet a Bibliában egy Nikodémus nevű emberről. Vallásos vezető volt és jó ember, több kérdésével egyik éjjel elment Jézushoz aki azt mondta Nikodémusnak: "Bizony mondom neked: ha valaki felülről nem születik, nem láthatja meg Isten országát" (János 3: 3). "nem születik vízből és Szentlélekből, nem mehet be Isten országába." (János 3:5) "Ami testből született az test, és ami a Lélekből született, az lélek." (Jn 3:6)

Ez csak Isten természetfeletti cselekvésén keresztül történhet meg, amikor Szentlelke meggyőz minket a bűnösségünkről, és új életet ad nekünk.

Szóval, mit kell tennünk?

Először is el kell ismerni amit a Szentlélek mond a lelkiismeretünkön keresztül; hogy a bűn útálatos Isten szemében, de kapunk egy segítséget, a bűnbánat kegyelmét. Ez az a fordulópont amikor eldől, hogy mit döntünk, merre tovább. Maradunk ott ahol eddig voltunk, vagy minden erőfeszítést megteszünk, hogy elszabaduljunk a bűntől.

Ez utóbbi esetben a Szentlélek betölt bennünket - belép a szívünkbe -, Isten maga így fejezte ki: "Új szívet adok nektek, és új lelket adok belétek" (Ezekiel 36:26).

Újjászületésünk pillanatában megvan az az élő hitünk, amelyre Isten válaszul örök életet adott nekünk, és ez az Élet az Ő Fiában Jézus Krisztusban van.

Tapasztald meg, mi van az út túloldalán, aki oda átjutott már nem akar vissza jönni, inkább azon siránkozik, miért nem hamarabb hozta meg a döntést.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Köteles vagyok
  2018-01-13 19:08:12, szombat
 
  Link



KÖTELES VAGYOK

"Mind a görögöknek, mind a barbároknak, mind a bölcseknek, mind a tudatlanoknak köteles vagyok." Róma 1,14

Pál apostol írja ezt a levelet. Amit magáról ír, így hangzik: "köteles vagyok". A német fordítás így mondja: "adós vagyok". Azért adós, mert olyan tartozása van Krisztussal szemben, amit életében soha nem elégíthet ki. Az óriási összeget, amit Isten fizetett érte Jézusban, azt a kegyelmet megfizetni nem tudja, és nem is lehet. Ki nem egyenlíthető tartozása van, és mindenkivel szemben köteles. Átélted-e már, hogy Jézus kifizette érted a vételárat, és most egy életen keresztül tartozol, adós vagy? Pál kimondja, hogy mindenkinek adósa vagyok.

Amikor Jézus Pétert megkérdezte, hogy "Szeretsz-é engem?", Péter felelete után egyetlen választ kapott: "Legeltesd az én juhaimat!" (Jn 21,17). Amivel nekem tartozol, fizesd a juhaim felé. Jézus azt mondta: amit a legkisebbel cselekedtetek, velem cselekedtétek. Cselekedj a legkisebbel, legeltesd a juhaimat! Szeresd az embereket magad körül. Fizesd a tartozást görögöknek, tudatlanoknak, művelteknek. Tökéletesen mindegy, hogy kinek, hiszen minden embernek adósa vagy. Ha átélted a szabadítását, ha elfogadtad, hogy Jézus kifizette érted a vételárat, ott van-e szívedben ennek a hihetetlen nagy tartozásnak a súlya, amire kevés egy élet, hogy valaha is kifizethesd?!

Pál mondja: köteles, adós vagyok az evangéliummal. Ami rajtam áll, kész vagyok megtenni. A Biblia azt mondja, hogy a szegényeknek az evangélium hirdettetik. Jézus a szegényeket, az elveszetteket jött keresni. Vajon tudod-e, hogy közöttük vagy?!

Részlet Trausch Liza "... beszéded megelevenít ..." - Áhítatok minden napra című könyvéből



 
 
0 komment , kategória:  - Trausch Liza  
Pillanatok kontrasztja
  2018-01-12 11:26:56, péntek
 
  Isten a magányt használja arra, hogy megtanítson az együttélésre.
A háborút használja arra, hogy megmutassa a béke értelmét.
A tétlenség unalmát pedig arra, hogy ráébresszen a kaland fontosságára.
Isten a csöndet használja arra, hogy megtanítson a szavak felelősségére.
A fáradságot használja arra, hogy megértesse az ébredés értelmét.
A betegséget pedig arra, hogy ráébresszen az egészség fontosságára.
Isten a tüzet használja arra, hogy a vízről tanítson.
A földet használja arra, hogy megértsük a levegő értékét.
És a halált arra, hogy megmutassa az élet fontosságát"

(Paul Coelho)

Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A teremtésvédelmi nevelés
  2018-01-09 20:16:52, kedd
 
  a teremtésvédelmi nevelés (vö. Laudato si' enciklika, 209-215).

Természetesen nem csak arról van szó, hogy megtanítunk bizonyos fogalmakat, jóllehet erre is szükség van. Olyan életstílusra kell nevelni, amely a közös otthonunkkal, a teremtett világgal való törődő magatartáson alapul. Olyan életstílusra, amely nem skizofrén, vagyis, példának okáért, nem fordulhat elő, hogy gondjainkba vesszük a kihalófélben lévő állatokat, de nem veszünk tudomást az idősek problémáiról, vagy hogy védelmezzük az amazóniai őserdőt, de elhanyagoljuk a dolgozók jogát az igazságos bérhez, és így tovább. Ez skizofrénia. Az ökológiának, melyre nevelünk, átfogónak kell lennie. A nevelésnek mindenekelőtt a felelősségérzet fejlesztésére kell irányulnia: nem arról szóló szlogeneket kell sulykolni, hogy mit kellene tenni másoknak, hanem fel kell kelteni a kedvet egy ökológiai etika megtapasztalásához, mindennapi döntésekkel és tettekkel kezdve. Olyan viselkedésstílusról van szó, amely keresztény nézőpontból a teremtő és megváltó Istennel, a Jézus Krisztussal, a világmindenség és a történelem középpontjával, valamint a Szentlélekkel, a teremtett világ szimfóniájában megvalósuló harmónia forrásával való kapcsolatban nyer értelmet és motivációt.

Ferenc pápa teljes beszéde a pedagógusokhoz itt: Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Boldog a nép, amely tud ünnepelni
  2018-01-09 20:15:24, kedd
 
  Boldog a nép, amely tud ünnepelni,
Uram, arcod fényében járni-kelni.
Nevedben ők ujjongnak szüntelen
és igazságod nagyságuk leszen.
Mert te vagy erejüknek fényessége,
s felemeli szarvukat kegyességed.[314]
Mert a mi pajzsunk az Úré
és királyunk Izrael szentjeé.

Áldott legyen az Úr mindörökké:
úgy legyen! úgy legyen!


88. zsoltár (Dávid házának dicsősége és hanyatlása)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ahhoz, hogy valami igaz legyen, nem kell elhangoznia
  2018-01-08 23:14:35, hétfő
 
 

Ahhoz, hogy valami igaz legyen, nem kell elhangoznia, tartották a sivatagi atyák és anyák.

A beszéddel kapcsolatos kényszerességünkre is rávilágít ez ma.

Ismerték azonban a szó gyógyító erejét is.

Rövid, megszólító, nem leíró tanításokat adtak közre. Tudták, hogy élő szó a csendben születik. Nem tartottak nyilvános beszédeket, mégis özönlöttek hozzájuk lelki útmutatásért azok, akik szerettek volna Istennek tetsző módon élni. A csendről úgy tartották, hogy az felhoz egy csomó szemetet, hiszen eleinte felkavar.
Ezért is riadunk meg annyiszor ma a csendtől saját lelki életünkben: mert amikor csendben vagyunk, békére vágyunk, de először békétlenségre lelünk.

A csendbe lépés ugyanakkor ki is nyit bennünket.

Kiderül, hogy a bennünk levő zűrzavar alatt van még valami más is: a valódi énünk, az, akik valójában vagyunk.

Ha nem fordulunk vissza a csend útján, idővel erősödik is az igaz énünk. Csakhogy ezen az úton, amint évszázadokkal ezelőtt, úgy ma is jó kísérők kellenek, hogy ne meneküljünk ki a csendből. A sivatagi atyák arra hívnak, hogy legyünk járatosabbak a csendben, amelyben erő szabadul fel: fegyelmezett energia, azaz: szelídség.

Legyünk alázatosabbak, ismerjük fel a határainkat, és akkor ragyogni látjuk a kincset! Bennünk dobog.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szeretetláng rózsafüzér
  2018-01-08 01:30:09, hétfő
 
  ,,Minden család egy kegyhely legyen, egy csodás hely, ahol veletek összefogva teszi csodáit a lelkek mélyén. Szívről szívre járva kezetekbe adja Szívének Szeretetlángját, mely a családokban uralkodni akaró sátánt a ti áldozatos imáitok által megvakítja."

(Szeretetláng Lelki Napló)

Szeretetláng rózsafüzér


"Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes, az Úr van te veled, áldott vagy te az asszonyok között és áldott a te méhednek gyümölcse, Jézus. Asszonyunk, Szűz Mária, Istennek szent Anyja, imádkozzál érettünk, bűnösökért, áraszd Szeretetlángod kegyelmi hatását az egész emberiségre most és halálunk óráján. Ámen".
A Szeretetláng rózsafüzér a mozgalom tagjainak körében egyre inkább terjedő, szíveket formázó rózsafüzéren, és a hagyományos öt tizedes rózsafüzéren egyaránt imádkozható.


A keresztre:
(A Szűzanya kérésének megfelelően, Isteni Megváltónk öt Szent Sebe tiszteletére mély áhítattal, egymás után ötször keresztet vetünk:)

Az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében. Ámen.

A nagy szemre (szívre):
Szűz Mária Fájdalmas és Szeplőtelen szent Szíve,
könyörögj érettünk, kik Hozzád menekülünk!

A három kis szemre (szívre):
1. Istenem, hiszek Tebenned,
mert végtelenül jó vagy!
2. Istenem, remélek Tebenned,
mert végtelenül irgalmas vagy!
3. Istenem, szeretlek Téged, mert mindennél
szeretetre méltóbb vagy!

A nagy szemekre (szívekre):
Szűz Mária Fájdalmas és Szeplőtelen szent Szíve,
könyörögj érettünk, kik Hozzád menekülünk!

A kis szemekre (szívekre):
Szűzanyánk, ments meg minket
Szeplőtelen Szíved Szeretetlángja által!

Minden tized után mondjuk:
Áraszd Szeretetlángod kegyelmi hatását
az egész emberiségre most és halálunk óráján! Ámen.

Befejezésül:
(A Szentháromság dicsőítésére háromszor mondjuk:)

Dicsőség az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek,
miképpen kezdetben, most és mindörökké. Ámen.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Vízkeresztség, lelki egység
  2018-01-07 22:19:06, vasárnap
 
 
Link



Egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség.

Egy a test és egy a Lélek, amint hivatásotok is egy reménységre szól. Egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség. Egy az Isten és mindeneknek Atyja, aki mindenek fölött áll, mindent áthat, és mindenben benne van.
Ef 4:4-6

Az egység alkotóelemei (4:4-6)

4:4. Pál különösebb kötőszó nélkül sorolja fel az egység hét alkotóelemét, melyek a Szentháromság három személyéhez kötődnek.

Ezek biztosítják az egység lelkét, melynek jellemeznie kell a hívők közösségét. Az egy a test kifejezés a nagy láthatatlan egyházra utal (1:23; 2:16; 3:6), melybe minden hívő beletartozik. Az egy Lélek a Szentlélek, aki a gyülekezetben jelen van (2:22). Aminthogy egy reménységre kaptatok elhívást. Ez a mondat jelzi, hogy minden hívőnek közös reménysége van az Istennel való jövőjüket illetően (vö. 1Pt 1:3; 3:15). Ez a reménység azóta tart, hogy elhívást kaptak az üdvösségre (Ef 1:4,18; 2:7; 4:1).

4:5. Az egy Úr (vö. Róm 10:12) Krisztusra, a gyülekezet fejére utal (Ef 1:22-23; Kol 1:18). Egy a hit. Valószínű, hogy ez a kitétel nem az objektív hitre vonatkozik melyet a keresztények vallanak (mint az ApCsel 6:7; 1Tim 3:9; 4:1,6; Júdás 3-ban), hanem egyéni hitet jelöl, amivel minden hívő rendelkezik, amikor hisz Krisztusban, Urában (vö. Kol 2:7). Az egy a keresztség kifejezés utalhat a keresztségre, azaz a belső valóság külső jellemzésére, és utalhat a hívő Krisztussal, az ő halálában való azonosulására (Róm 6:1-11; Gal 3:27). Nem valószínű, hogy a lélekkeresztségre utal, mert egy olyan hármas csokor egyik tagja ez, melyben a másik kettő Krisztusra, a Szentháromság második személyére vonatkozik. A tágabb szövegkörnyezetben (Ef 4:1-16) sem utal semmi arra, hogy itt a lélekkeresztségről van szó. Ha a vízkeresztséget jelzi, akkor azt jelenti, hogy a hívők ezzel az egyszeri cselekményükkel kifejezésre juttatják lelki egységüket.

4:6. Egy az Istene és Atyja mindeneknek; ő van mindenek felett, és mindenek által és mindenekben. Itt az Atyaistenről és az ő hívőkhöz való kapcsolatáról van szó. A ,,mindenek" kifejezés négyszeri használata ,,minden hívőre" és nem ,,minden emberre" utal. Nyilvánvaló, hogy a felsorolt tulajdonságok nem jellemzőek minden emberre. Isten az Atyja mindenkinek aki hisz; ők Isten gyermekei (Jn 1:12; Gal 3:26). Ő mindegyikük felett áll mindenható Úrként. Ő él rajtuk keresztül és megnyilvánul bennük.

Két dolgot kell megfigyelnünk e hét egyesítő elemmel kapcsolatban (Ef 4:4-6).

Először azt, hogy a Szentháromság szerves része a felsorolásnak. A hívők egy testét az egy Lélek mozgósítja és ezért minden hívőnek azonos a reménysége. Ez a test egyesül egy Urával (Krisztussal) minden tag saját hite és Krisztussal való személyes azonosulása révén, mely a keresztségben jut kifejeződésre. Az egy Atya Isten mindenek fölött áll, mindegyikükön keresztül munkálkodik, és mindegyikükben ott lakik. A Szentháromságban mind a hét alkotóelem egyesül.

Másodszor, érdekes a Szentháromság három személyének megnevezési sorrendje. Pál a Szentlélekkel kezdi felsorolását és nem az Atyával. Ennek az az oka, hogy az előző versekben beszél ,,a Lélek egységéről" (3. vers), és a 7-13. versekben a Lélek ajándékaira tér ki. A Szentháromság személyei azonos sorrendben fordulnak elő az 1Kor 12:4-6-ban is, ahol Pál szintén a Szentlélek ajándékairól ír.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 23 
2017.12 2018. Január 2018.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 23 db bejegyzés
e év: 26 db bejegyzés
Összes: 3945 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1391
  • e Hét: 8263
  • e Hónap: 25857
  • e Év: 56501
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.