Regisztráció  Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 11 
Brüsszel furcsállja, mi kerül egy autópályán kilométerenként
  2018-02-05 22:13:09, hétfő
 
  A diktatúra alapköveinek lerakása kerül ennyibe!






Brüsszel furcsállja, mi kerül egy autópályán kilométerenként 4,5 milliárdba
MN

2018. február 5., hétfő 07:44, frissítve: hétfő 09:15

Kőműveskanalak az M4 autópálya Berettyóújfalu és a nagykereki országhatár közötti szakaszának ünnepélyes alapkőletétel Berettyóújfalunál 2017. július 11-én


Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI




Elég rosszul áll az M4-es autópálya Berettyóújfalu-Nagykereki, országhatár közötti szakasz szénája, a megküldött dokumentáció 27 pontjában is magyarázatot kért az Európai Bizottság - írja a 24.hu. A portál a projekt támogatási kérelmére adott brüsszeli választ ismerteti, amely több ponton tesz fel kérdést a magyar félnek, amely uniós pénzből finanszírozná a beruházást.



A legnagyobb fejtörést a pályaszakasz kapcsán az ára okozza: a magyar oldalon a beruházás teljes költsége alapján kilométerenként 14,4 millió euró, csaknem 4,5 milliárd forintos ár adódik. A magyar fél a 24.hu szerint azzal indokol, hogy hidakat és az árvíz ellen töltést kell építeni.

Tovább csúszik az M4-es autópálya bővítése
HÍR TV
Tovább csúszik az M4-es autópálya bővítése
A kormány legutóbbi határozatával 2020-ra halasztotta a befejezési határidőt.

A bizottság a forgalmi adatokat sem találta elég meggyőzőnek, ezért magyarázatot kér arra, miért kellene a kétszer egysávos utat kétszer kétsávosra fejleszteni. Az útépítés érdekessége, hogy a román oldalon egyelőre nem látni, mikor folytatódik az autópálya-építés, az ugyanis elakadt: a romániai csatlakozó szakasz nélkül a magyar autópálya a mezőn fog végződni. Az EB annak a tisztázását is kéri, hogy végeredményben mennyi a támogatásigény.

Az M35-ös projekt esetében még több, 33 ponton kértek pontosításokat Brüsszelből. A beadott támogatásigénylés alapján a beruházás teljes költsége 329,9 millió euró, a kilométerenkénti egységköltség nettó 11,1 millió euró (3,44 milliárd forint). Ez magasnak tűnik a viszonylag egyszerű topográfia és a viszonylag alacsony népsűrűséget figyelembe véve. Vagyis indoklást kérnek az EU-bürokraták, hogy mi kerül több mint 3 milliárd forintba sík terepen, ahol sok lehajtót sem indokol a népsűrűség.

A 24.hu kormányközeli forrása azzal magyarázta a problémákat, hogy nem teljesen kidolgozott dokumentációt küldtek meg Brüsszelbe. A sietség pedig összefügg az uniós pénzek gyors lehívási, kifizetési kényszerével.



https://mno.hu/gazdasag/brusszel-furcsallja-mi-kerul-egy-autopalyan-kilometerenke nt-45-milliardba-2445024

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
EDDIG AKADÁLYOZTÁK, mOST AZ ÉLÉRE ÁLLNAK: LÁZÁR KÖRE SZEDHET
  2018-02-05 22:06:22, hétfő
 
  En csak abban bizom, erre mar nem lesz idejuk...


EDDIG AKADÁLYOZTÁK, MOST AZ ÉLÉRE ÁLLNAK: LÁZÁR KÖRE SZEDHETI MEG MAGÁT A NAPENERGIÁN


A trafikmutyihoz hasonló szisztéma épülhet ki a napenergia-ágazat átalakításával - írja a Zoom.hu nyomán a HírTV.


A csatorna szerint a Lázár János dohányügyi tanácsadójaként és barátjaként elhíresült Sánta János és érdekköre már egy egész céghálót alapíthatott a napenergia-tenderekre.

Valószínűleg nem véletlen, hogy minderre azelőtt került sor, hogy újranyílik egy az a százmilliárd forintos keretösszegű, uniós energiahatékonysági pályázat, amelyet korábban felfüggesztettek. Emellett a Széchenyi 2020 programom belül is kiírtak egy közel 25 milliárdos tendert a központi költségvetési szervek részére.

Ezen a kiíráson az idén már hasított is a bajai Optimum Solar, amely a Sánta Jánoshoz ezer üzleti szálon kapcsolódó Reitmann Balázs érdekeltsége.

Lázár János a december 14-i Kormányinfón jelentette be, hogy a kabinet az Agrárkamara kezdeményezésére elfogadott egy szabályrendszert, amely ösztönzi, hogy a mezőgazdaságban érdekeltek - tehát a tulajdonos földhasználók, a földművesek - legyenek azok, akik első helyen kapnak lehetőséget naperőmű létesítésre, jövedelemkiegészítő tevékenységet folytathatnak, áramot állíthatnak elő, amit az állam kötelezően át is vesz tőlük.

Ennek akár örülhetnénk is, ha nem a szokásos fideszes módszer sejlene fel a színfalak mögött: nagy valószínűséggel itt is azok a Fidesz-közeli oligarchák és családtagjaik, strómanjaik lesznek a kedvezményezettek, akik egyébként már a nemzeti földvagyon szétlopásából is alaposan kivették a részüket.

"Több lépésről is döntöttünk, részben hogy a földhasználati szabályokat a földműves számára, vagy olyan cégek számára, amelyek földművesek tulajdonában állnak, liberalizáljuk, tehát megkönnyítjük azt, hogy egy hektáros napelempark legyen a földjén, a termőföldjén az érintett földművesnek, másrészről kedvezményes hitelfelvételt is kidolgozunk a Magyar Fejlesztési Bank bevonásával és harmadrészről pedig arra fogjuk ösztönözni és biztatni a hálózattulajdonosokat, hogy minél több csatlakozási pontot létesítsenek, ahová a napelem parkok csatlakozhatnak" - idézte a HírTV a kancelláriaminisztert.






https://alfahir.hu/2018/02/05/fidesz_lazar_janos_santa_janos_napenergia_optimum_s olar_reitmann_balazs
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
KIMONDTA aZ ÜGYÉSZSÉG: BLÖFFÖLT AZ ÁSZ, NEM KÖVETETT EL TÖRV
  2018-02-05 22:03:12, hétfő
 
  2018. 02. 05. 13:47

KIMONDTA AZ ÜGYÉSZSÉG: BLÖFFÖLT AZ ÁSZ, NEM KÖVETETT EL TÖRVÉNYTELENSÉGET A JOBBIK
Megkapta a hatóság határozatát a számvevőszék: nem akadályozta az ellenőrzést a Jobbik.



Az Állami Számvevőszék tavaly októberi sajtóközleményében jelezte: mivel szervezetük nem hatóság, nem rendelkezik nyomozati és szankcionálási jogkörrel, ezért az ügyészséghez fordul, hogy bebizonyítsa: a Jobbik nem működött együtt a számvevőszéki ellenőrzés során.

A Jobbik ezzel szemben több közleményben és sajtótájékoztatón is tudatta: az ÁSZ úgy ellenőrizte a pártot, hogy a határidő előtt megszüntette az adatok feltöltési lehetőségét, majd mikor közleményt adott ki arról, hogy a Jobbik titkolja az adatokat, a számvevőszék nem volt hajlandó átvenni azokat akkor sem, mikor Schön Péter gazdasági igazgató, és Volner János alelnök újságírók gyűrűjében személyesen adta volna át a dokumentumokat.


Az Állami Számvevőszék holnapján múlt hét pénteken jelent meg egy újabb közlemény, igaz, ezt nem verték nagy dobra, az MTI sem számolt be róla - csak ma, miután a Jobbik meghirdette kora délutánra reagáló sajtótájékoztatóját. (Erről hamarosan portálunk is beszámol.) Pedig kiderül belőle, hogy a számvevőszék

megkapta a nyomozóhatóság határozatát, amely a számvevőszéki ellenőrzés akadályozásával kapcsolatban nem állapította meg szándékos bűncselekmény elkövetését.

Az ÁSZ ugyan nem él panasszal a döntés ellen, de továbbra is azt állítja, hogy a Jobbik nem tett eleget kötelességének. Hangsúlyozzák továbbá, hogy az ügyészség döntése nem befolyásolja az ellenőrzés végén kiadott jelentést sem.

Mint ismert, az Állami Számvevőszék 660 milliós gigabírságot szabott ki a Jobbikra tiltott pártfinanszírozás miatt. Az ellenzéki párt politikusai többször hangsúlyozták: a Jobbik törvényesen működik, a számvevőszék lehetőséget sem biztosított rá, hogy a párt bemutassa a kért dokumentumokat, pusztán Orbánék politikai megrendelésére próbálja ellehetetleníteni a kormánypárt kihívóját. Nyikos László, az Állami Számvevőszék volt alelnöke az N1TV-nek nyilatkozva kijelentette: a szervezet alkotmányellenesen működik.

Frissítés:

BOCSÁNATKÉRÉST ÉS ÚJ VIZSGÁLATOT KÖVETEL A JOBBIK
A Fidesz-KDNP hazugsággyára újra megbukott, kézivezérelt, eredetileg független szervezete, az Állami Számvevőszék bűnei pedig lelepleződtek - reagált sajtótájékoztatóján Z. Kárpát Dániel, a Jobbik alelnöke.

A politikus szerint ezáltal az ellenzéki pártra kivetett tetemes bírság is alaptalannak bizonyult. Z. Kárpát úgy látja, a kommunisták térden állva könyörögtek volna a receptért az eljárást látva, hiszen az annyira koncepciózus volt.

Fotó: Béli Balázs

A Jobbik követeli az ÁSZ vezetőjétől, hogy álljon ki a közvélemény elé, kérjen bocsánatot attól a politikai közösségtől, amit nem szakmai, hanem politikai indokok alapján igyekezett ellehetetleníteni. Az ellenzéki párt követeli azt is, hogy a számvevőszék folytasson le egy új, törvényes alapokon nyugvó vizsgálatot.

Z. Kárpát felszólította Orbán Viktort is, hogy ne eredetileg független állami szerveket uszítson politikai ellenfeleire, hanem álljon ki egy miniszterelnök-jelölti vitára Vona Gáborral.

https://alfahir.hu/2018/02/05/allami_szamvevoszek_jobbik_z_karpat_daniel_ugyeszse g
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Egyre átláthatatlanabb a magyar költségvetés, és a helyzet c
  2018-02-05 21:52:50, hétfő
 
  2018. február. 05. 14:40 2018. február. 05. 16:27 GAZDASÁG

Egyre átláthatatlanabb a magyar költségvetés, és a helyzet csak romlik

Farkas Zoltán


A polgárok szándékait nem mérlegeli, őket nem vonja be a költségvetés összeállítása során, az átláthatóságot pedig úgyszólván mellékesnek tartja a magyar kormány.


Magyarország az Európai Unióban és az OECD tagországai között a sereghajtók közé tartozik, de még a kelet-európai, közép-ázsiai feltörekvő régióban is gyengén teljesít - állapította meg a költségvetés átláthatóságát vizsgálva az International Budget Partnership nevű civil szervezet. A felmérés dokumentumok és objektív kritériumok alapján értékelte 115 országban, hogy a kormány mennyire nyilvánosan tárgyal az államháztartást meghatározó legfontosabb törvényekről, bevonja-e a polgárokat azok előkészítésébe, figyelembe veszi-e szándékaikat, illetve mennyire részletes és közérthető információkat nyújt. Vizsgálja továbbá, hogy az egyes nemzeti parlamentek, számvevőszékek vagy más független szervezetek mennyire hatékonyan felügyelik a központi költségvetés végrehajtását.

Az elérhető 100 pontból Magyarország 46 pontot érdemelt ki, ezzel az 57. helyre szorult, holtversenyben Mongóliával, Malajziával és Kenyával. A két évvel korábbi felmérésben 49 pontot kapott, vagyis rontott, miközben a régiónkban inkább javult a helyzet. Ám Magyarországon a költségvetési törvényjavaslat gyorsított tavaszi elfogadása, a háttérszámítások titkosítása, a közérdekű adatokhoz való hozzáférés szűkítése hozzájárult a lepontozáshoz.


© International Budget Partnership
Tény, hogy a kormány 2010 óta sokat tett azért, hogy az állam gazdálkodását egyre kevésbé lehessen áttekinteni (erről a héten megjelenő HVG-ben jelenik meg elemzés). ,,A gyenge eredmény oka, hogy a kormány a nemzetközileg elfogadott nyolc legfontosabb költségvetési dokumentum közül hármat - a költségvetési irányelveket, a féléves jelentést és a polgárok költségvetését - el sem készít, a másik öt közül négynek a tartalma még a régiónkban jellemző színvonaltól is elmarad" - magyarázza a bizonyítványt a Költségvetési Felelősségi Intézet, amely az International Budget Partnership felkérésére közreműködött a vizsgálatban.

A felmérés nem közvélemény-kutatás, és nem a szubjektív véleményeket értékeli, hanem szigorú, objektív módszertanon alapul, az eredményeket pedig független hazai és nemzetközi szakértő ellenőrzi. A 142 kérdésből álló kérdőívre adott első válaszokat legalább egy másik független civil szakértő véleményezi, de észrevételeit a kormány is közli. Ezt a magyar kormány képviseletében a Nemzetgazdasági Minisztérium is megtette, olykor vitába bonyolódva a független szakértőkkel.

A nemzetközi szervezet egyebek mellett megállapítja, hogy a magyar kormány a nemzetközi gyakorlattal ellentétben a költségvetési irányelveket csak belső használatra szánja, elmulasztja a folyamatok féléves értékelésnek nyilvános bemutatását, és az éves költségvetésből nem készít olyan közérthető változatot, amelyben egyértelművé tenné, hogy milyen döntéseivel mit szeretne elérni.

A kritikából a tárca képviselője többet visszautasított. Például a féléves értékelés hiányát, mégpedig arra hivatkozva, hogy az államháztartás főbb pénzügyi folyamatait összefoglaló júniusi tájékoztatót annak tekinti, holott abban sem a gazdasági folyamatok elemzése, sem kitekintés, sem aktuális prognózis nem szerepel. Amikor a szervezet ezt szóvá tette, a kormány azzal kontrázott, hogy igenis készülnek ilyen dokumentumok, amelyeket a Költségvetési Tanács publikál. Tény, hogy az utóbbi megrendelésére az Állami Számvevőszék, a Magyar Nemzeti Bank, a GKI és a Századvég rendszeresen előáll féléves értékeléssel. Ám ha a kormányzat ezeket a sajátjának tekinti, meglehetősen kínos helyzetbe hozza a felügyeletével ellátott és jogilag tőle független intézményeket.

Ami a költségvetés közérthető változatát, a Polgárok költségvetését illeti, a kormány bizonyíték gyanánt két kördiagramra hivatkozott, amely a bevételek és a kiadások megoszlását szemlélteti, és némi szerencsével a több száz oldalas költségvetési tervezetben rájuk lehet bukkanni. Amit azonban a nemzetközi szervezet a Polgárok költségvetésének titulál, annak a magyar gyakorlatban nyoma sincs. Bár történt rá kísérlet, éppen a Költségvetési Felelősségi Intézetet vezető Romhányi Balázs vezetésével: a büdzsé tervezetének közérthető bemutatása, elemzése és ábrázolása fél évtizede Bajnai Gordon Haza és Haladás Alapítványa honlapján volt elérhető. Romhányi másik projektje keretében, 2015-ben több civil szervezet fűzött javaslatokat a költségvetési törvény tervezetéhez, ám nem értek el áttörést. A civilek bevonása továbbra is mellékes, sőt észrevétlen maradt.

Az átláthatóság kritériumaiból a legalacsonyabb pontszámot, 100-ból mindössze 11-et a nyilvánosság bevonására adott a nemzetközi szervezet. Ebben a kategóriában amúgy a rendszerváltó országok többsége gyengén szerepel.

Magyarországon a törvényhozás korlátozott felügyeletet gyakorol a költségvetés felett - állapította meg az International Budget Partnership. A kifogások közt felmerül, hogy a költségvetés végrehajtása során a kormány nem kéri az Országgyűlés jóváhagyását, mielőtt az egyes fejezetek között forrásokat csoportosít át, vagy határozataival költi el a terven felüli bevételeket.

A magyar pontszámot (46) és ezzel az ország besorolását (56.) paradox módon a költségvetés felügyelete húzza felfelé. ,,Magyarországon a számvevőszék megfelelő felügyeletet gyakorol a költségvetés felett" - állapítja meg a jelentés. Ebben kifejeződik, hogy az Állami Számvevőszék elnökét az Országgyűlés nevezi ki, és kizárólag országgyűlési vagy bírói jóváhagyással lehet elmozdítani. Vagyis az intézmény formálisan függetlennek tekinthető. Azt az elemet azonban a felmérés nem ragadja meg, hogy a számvevőszéki elnök személye mennyiben tesz eleget ennek a kritériumnak.

Függetlennek tartja az elemzés a Költségvetési Tanácsot is. Pedig az Orbán-kormány 2010-ben elzavarta azt a valóban független Költségvetési Tanácsot, amelyet a nemzetközileg elismert szakember, Kopits György vezetett, és amely megannyi kellemetlenséget okozott a Bajnai-kormánynak. Helyébe háromfős testületet állított, amelyet az Állami Számvevőszék és a Magyar Nemzeti Bank elnöke, valamint egy független szakember alkot. A régi Költségvetési Tanács szakértői csoportját történetesen Romhányi Balázs vezette.

http://hvg.hu/gazdasag/20180205_Egyre_atlathatatlanabb_a_koltsegvetes_es_a_helyze t_csak_romlik
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A kormány 210 millió forint közpénzből taníttatott ukrán áll
  2018-02-05 21:26:20, hétfő
 
  A kormány 210 millió forint közpénzből taníttatott ukrán állampolgárokat magyarul


2018. február 04. - 08:39
VÁLASZTÁS


Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szerint magyarul nem beszélő magyarokat oktattak.


A Demokratikus Koalíció szombati sajtótájékoztatóján közölte Varju László, a párt országgyűlési képviselője, hogy korábban azzal a kérdéssel fordultak a kabinethez, hogy milyen céllal fordított az állam 210 millió forint közpénzt kárpátaljai ukrán állampolgárok nyelvoktatására. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes pedig válaszában azt közölte, magyarul nem beszélő határon túli magyaroknak szerveztek tanfolyamokat.

Az MTI tudósítása szerint az ellenzéki politikus szerint ezzel a válasszal a ,,nemzetieskedő Fidesz" egyszerre alázta meg a határon túl élő magyarokat és leplezte le, hogy a kormány közpénzből tanít ukrán állampolgárokat a magyar állampolgárság megszerzéséhez.

,,Nyelvében él a nemzet" - fogalmazott Varju László, aki hazaárulónak minősítette a kormány ,,szavazatimportját". Megjegyezte, a kormány válasza alapján akár több tízezer olyan ukrán állampolgár is szavazhat a tavaszi választáson, aki soha nem élt vagy fizetett adót Magyarországon. (magyarnarancs.hu)

https://civilhetes.net/a-kormany-210-millio-forint-kozpenzbol-tanittatott-ukran-a llampolgarokat-magyarul



milyen büszke a két hazaáruló
szardarab
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az ellenzéki pártok eljárást kezdeményeznek a miniszterelnök
  2018-02-05 21:21:23, hétfő
 
  Az ellenzéki pártok eljárást kezdeményeznek a miniszterelnök vagyonnyilatkozata miatt, szerintük ugyanis kihagyott belőle egy darab Mészáros Lőrincet.  
 
0 komment , kategória:  Általános  
Soron kívüli ellenőrzést rendeltek el a ferihegyi reptér föl
  2018-02-05 21:17:16, hétfő
 
 
Soron kívüli ellenőrzést rendeltek el a ferihegyi reptér földi kiszolgálóinál

Botos Tamás
gazdaság
ma 15:27


Miután sorozatos poggyászlopásokról érkezett hír, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

soron kívüli hatósági ellenőrzést rendelt el a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szolgáltató földi kiszolgálóknál.

A minisztérium közleménye szerint az ellenőrzés kiterjed az alvállalkozókra és az üzembentartó Budapest Airport Zrt.-re is. Vizsgálják például, hogy a munkavállalók repülőtérre történő be- és kilépése során milyen biztonsági intézkedéseket tesz és tett annak érdekében, hogy megakadályozza a forgalmi előtéren és a poggyászosztályozó területeken bűncselekmények elkövetését.

A soron kívüli ellenőrzésnek várhatóan tavasszal lesz eredménye, de légügyi hatóság már most közölte: készek korlátozni minden olyan cég működési engedélyét, ami nem képes garantálni, hogy

a Budapestre érkező vagy onnan induló utasok poggyászaikat sértetlenül és bontatlanul, azok tartalmát, értéktárgyaikat hiánytalanul kapják vissza.

Az MTI megkereste a Budapest Airportot, de a cég nem kommentálta a hírt.


https://444.hu/2018/02/05/soron-kivuli-ellenorzest-rendeltek-el-a-ferihegyi-repte r-foldi-kiszolgaloinal

--------------------------------------------------------------------------------- ----------------



Soros ellenőrzés nem volt?

Ezert kell magangeppel jarni, akkor nincs ilyen gond.
Kisebb távra a kőcsön helikopter is jó, a tisztes pógári fizuból ki is jön....
Nincs saját repülőd, annyit is érsz...

Lopik a Magyar nahát ez nekem új!

Majd a miniszterelnök űr esztet is megállítccsa!


Erős és büszke ország
Ez a reptér mindig is a lehúzás és lopás szinonimája volt!

Hol a taxisok, hol a pénzes poggyászkocsi, na a pénzváltóról nem is beszélve.
Itt rögtön érzi az ember, hogy melyik országba érkezett meg.
A gazos, koszos, viszont drága parkoló csak erősíti az érzést..

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Elvisszük az Amerikában élő, magyar származású gyereketeket
  2018-02-05 21:04:46, hétfő
 
  Elvisszük az Amerikában élő, magyar származású gyereketeket nyaralni közpénzből, csak legyetek szívesek ránk szavazni

Forgács Erzsébet | Február 4, Vasárnap | 20:04

Szép estét, vidám választási kampányt!

Január 18-án indult és továbbra is tart a Stop Soros törvénycsomag társadalmi egyeztetése, az elmúlt két hétben több mint négyszáz javaslat érkezett be, az eddigi vélemények többsége támogató, vannak közöttük, amelyek szigorításokat szorgalmaznak - mondta el vasárnapi budapesti sajtótájékoztatóján Tuzson Bence kormányzati kommunikációért felelős államtitkár. (MTI)

Tudom, hogy ma volt már erről szó, de az ilyen jó hírekből soha nem elég. Tehát négyszáz embernek volt véleménye erről a hülyeségről. A négyszázból volt olyan, aki gyakorlatilag elvenné a külföldről támogatott szervezetek támogatását. Remélem ez a kedves illető soha az életében nem kerül olyan helyzetbe, hogy szüksége lenne akár jogi, akár anyagi segítségre, mert bizony nem lesz, aki segítsen rajt. Majd irkálhat könyörgő leveleket a kormánynak - postacím egyezik azzal, ahová most a jó ötleteit küldözgeti - és soha nem fog választ kapni.

Tegye fel a kezét, aki nem hallott a kormánytól legalább tizenöt olyan dolgot, ami a magyarság megmaradásának a záloga! Naugye! De biztos, hogy ez újdonság lesz mindenkinek. Mi a mai zálog? Na? A cserkészek. Bizonyám.

Szilágyi Péter: a cserkészek őrző-védő tevékenysége a magyarság megmaradásának biztosítéka.

A cserkészség életforma és elköteleződés, olyan jellemformáló erő, mellyel a közösség tagjai a nemzeti kultúrát, hagyományt és identitást egészen gyermekkortól őrzik - hangsúlyozta Dr. Szilágyi Péter, a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkára szombat este a 45. alkalommal megrendezett magyar cserkészbálon San Francisco-ban. (MTI-OS)

Tehát. Van nekünk egy Szilágyi Péter nevű helyettes államtitkárunk. A másik százvalahány helyettes államtitkár mellett elfér. Én ugyan még nem hallottam a nevét, de az semmit nem jelent. Megkerestem a miniszterelnökség hivatalos honlapjára feltöltött önéletrajzát, hogy okosabb legyek. Nem lettem. Mutatom.

szilagyi

Nem arról van szó, hogy ennyit másoltam ki, vagy megvágtam. Nem. Centire ennyi az önéletrajz. Abból tippelek arra, hogy nem kétszer fél évre futott neki az egyetemnek, hogy doktori fokozata van. Akkor meg csak van diplomája is. Hogy miből, az nem igazán derül ki. Igaz, nem is fontos. Az fontosabb, hogy elment San Franciskoba örvendezni a cserkészek báljának. Alighanem ott is el vannak nyomva a magyarok, ha őrizni és védeni kell a magyarságukat. Azt csak remélni tudom, hogy Szilágyi Péter helyettes államtitkár közpénzből utazott el odáig.

Hoppá, van folytatása a közleménynek, mert három részes.

Magyarország Kormányának az elmúlt nyolc évben olyan sikeres nemzetpolitikai stratégiát sikerült felépítenie, mely határokon átívelve összefogja a magyar közösségeket, kiemelt figyelmet fordítva a Kárpát-medencén kívül élőkre is. 2018-ban két új pályázatot írtak ki a diaszpórában élők számára, összesen 500 millió forint keretösszegben: a hétvégi magyar iskolák támogatására 200 millió forintot, míg a diaszpóraszervezetek számára 300 millió forintot különítettek el - mondta a helyettes államtitkár, hozzátéve: a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkársága a Rákóczi Szövetséggel együttműködésben pályázatot hirdetett 1000 diaszpórában élő 10 és 29 év közötti magyar fiatal számára, hogy az anyaországtól távol élő fiatalok is megismerjék a Kárpát-medencét. A 5-10 napos tanulmányi utakra 2018 januárja és decembere között kerül sor. Ez egy újabb lehetőség a fiatalok számára, hiszen 2014 óta az államtitkárság a Kőrösi Csoma Sándor Program keretében fiatal “nagyköveteket" küld a világ különböző pontjain élő magyar közösségekhez, akik aktívan részt vesznek a helyi közösségi élet szervezésében.

A Magyar Kormány 2010 óta biztos hátországként áll a diaszpóra magyarsága mögött, azonban ahhoz, hogy ez a jövőben is így maradjon és a megkezdett munka folytatódjon, fontos, hogy a külhonban élő magyarok is hallassák hangjukat a közelgő magyarországi országgyűlési választásokon.

Fordítom, jó? Van pénz, mint a pelyva. Elvisszük az Amerikában élő, magyar származású gyereketeket nyaralni közpénzből, csak legyetek szívesek ránk szavazni. Mily kedves!

A cserkészbált követően Dr. Szilágyi Péter helyi idő szerint vasárnap délelőtt ünnepi szentmisén vesz részt a Woodside Priory katolikus templomban, délután pedig előadást tart Magyarország Kormányának nemzetpolitikájáról a San Francisco Öböl Környéki magyar szervezetek vezetőinek találkozóján, amelyen részt vesznek a környékbeli magyar iskolák és egyházak képviselői.

Kiadó: Miniszterelnökség

Tehát. A Miniszterelnökség kiad egy közleményt arról, hogy elküldte San Franciskoba az egyik helyettes államtitkárát azért, hogy ő ott elmondja az egybegyűlteknek: kapnak pénzt, csak szavazzanak a Fideszre. Mert ugye pártokra szavazunk, nem pedig kormányokra. Meg nem miniszterelnökségekre. Utazgatni, kampányolni, pénzt osztani azonban a kormány tud. Semmi különös, csak az történik, ami eddig is: a Fidesz közpénzből kampányol a választásokra. Ismétlem: a Fidesz. Ami egy párt. És amire vonatkoznak a törvények, amely törvények megszabják, hogy milyen forrásból mennyi pénzt költhetnek kampánycélokra. Tiszta szerencse, hogy az Állami Számvevőszék soha, semmi problémát nem talál az ilyen ügyekben.


https://kolozsvaros.com/rovidek/elvisszuk-az-amerikaban-elo-magyar-szarmazasu-gye reketeket-nyaralni-kozpenzbol-csak-legyetek-szivesek-rank-szavazni/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szerintem én is értek annyira a sertéságazathoz, mint egy an
  2018-02-05 21:02:53, hétfő
 
 
Szerintem én is értek annyira a sertéságazathoz, mint egy angoltanár

Molnár Bálint | Ma | 8:03

Nem tudom eldönteni, hétfőn lehet egyáltalán olyat mondani, hogy jó reggelt? Ezzel mindig bajban vagyok. Kicsit olyan, mintha sértegetni akarnánk ezzel, mert hát a hétfő, ugye. Nyomorúságos egy érzés, az biztos. Pedig ez is csak egy nap, de hát minden fejben dől el. Úgyhogy szépjóreggelt kívánok, februárban először van hétfő, nekem ez ma többszörösen is remekül indult.

Az első dolog, ami ma reggel beleömlött az arcomba, sajnálatos módon az aranyszájú publicista Fejlövés című írása a lopott pénzből működő Magyar Idők nevű portálon. Mondanom sem kell, hogy kiről és miről van szó ebben az újfent remekbe szabott alkotásban. A pénteken kirobbant, az ország aktuális miniszterelnökét fejbe lőve ábrázoló montázsról elhíresült, az MSZP egyik pécsi képviselőjéhez köthető akciót - ne kelljen megismételnem - nincs miért és nem is lehet mentegetni, aki ezt teszi, azzal nincs mit tárgyalni. Simon József azóta kilépett az MSZP-ből, noha a jegyzőkönyv kedvéért írjuk ide: pártja első reakciója nem a bocsánatkérés, hanem a Fideszre mutogatás volt. Erről is megvan a véleményem. Azonban menthetetlenül csúszik a szakadékba az az ország, ahol Bayer Zsoltnak van mondanivalója erről a történetről, ahol Bayer Zsoltnak van pofája Tisza István egykori miniszterelnök meggyilkolásával (fejbelövésével) párhuzamba állítani a dolgot. Nem bocsátkoznék a költői túlzásokkal vastagon megpakolt történelmi lecke részleteibe, pusztán a csattanót jegyezzük meg:

Arra van szükség, hogy nagyon figyeljünk és imádkozzunk ezek helyett is: nehogy egyszer a mi türelmünknek legyen vége.

Vagyis ha majd a mi, a nemzeti-polgári oldal türelmünk elfogy (egyelőre még megelégszünk a lánctalpas uszítással, taknyon-véren csúszás belengetésével, buzizással, büdösliberálisozással, hazaárulózással, és mindennel, amiről egy igazi hazafi megismerszik), akkor majd jogos lesz bármilyen megmozdulás, mert ezekkel máshogy nem lehet. Mit is mondhatnék? Szép ez, úgy ahogy van. Csak a szokásos köldöknéző, önkritikátlan nemzeti agresszió, amely minden esetben indokolt, amire mindig van magyarázat és jogalap.

Ezzel párhuzamosan Schmidt Mária NER-ideológus és terrornagyasszony viszi a jóhírünket a nagyvilágban. Mondjuk, azt nem pontosan értem, hogy az erősödő európai xenofóbia kérdésében a Guardian miért gondolta jó ötletnek őt megkérdezni, de Mária nem okozott csalódást a főnökének sem, a híveinek sem, a többiek meg le vannak szarva. Felmondta a leckét mimagyarokról, a kultúránkról, az életmódunkról, meg arról, hogy nekünk ne mondják meg a németek, a franciák, hogyan éljünk. Aztán azt is elmondta, hogy a hanyatló nyugatra vándorolt honfitársaink természetesen mind haza fognak jönni, mert elkerülhetetlenül rájönnek arra, itt jobb, mint bárhol máshol. Nem felejtett el megemlékezni az 1100 éves magyar államról sem, amely szemben a náci, szovjet, oszmán birodalmakkel még életben van (értsd: a birodalmi EU helyett a nemzetállamok Európai Uniója a menő). És ekkor felért a csúcsra őnagysága:

Németország, összehasonlítva, egy fiatal ország. (...) Nem szeretem, ha olyan emberek oktatnak ki, akik nem tudtak felállítani egy nemzetállamot 1871 előtt.

Máriáról eddig is tudtuk, hogy őt nem lehet kioktatni, neki nem érdemes kibontani a valóság szálait a propagandával szemben, mert akkor felemeli a hangját és dührohamot kap. De azért mégiscsak beszédes, hogy e kiakadás után a hivatala/irodája emailt küldött a lapnak, amelyben elmagyarázták, hogy Schmidt Mária csak viccelt. Ezek a lábszagú, ócska viccek, csak ezek ne volnának. Ha most bayerül kellene kifejeznem, akkor csak annyit mondanék: de ezektől mégis mi a fenét várjunk? Szomorú ez.

Legalább annyira szomorú, mint Sebastian Kurz osztrák kancellár interjúja, amelyet a bécsi Der Standard című liberális lapnak adott, és amely alighanem teljesen más színben tünteti fel azt a bizonyos találkozót, amiről a pávatáncos és lakájai természetesen teljesen másképp számoltak be a híveiknek. Az osztrák-magyar barátság és Bécs meghódítása nem egészen úgy áll, ahogyan a hátizsákos kocaturista és virslizabáló előadta. Kurz érezhetően próbálja letolni magáról Orbánt, és a bokros nézeteltérések kidomborítása sokkal nagyobb szerepet kap, mint azok a kérdések, amelyekben történetesen egyetértés van közöttük. Kurz szerint például az uniós büdzsé kérdésében Ausztriának a nettó befizetők a szövetségeseik. Magyarország NATO-tagállamként, valamint az uniós támogatások legnagyobb egy főre jutó kedvezményezettjeként egyik témában sem Bécs oldalán áll. Szar hír lehet az is, hogy Kurz az elismerés hangján szólt Jean-Claude Junckerről és hát az EU adófizetőinek pénzéről vallott nézetei sem biztos, hogy Orbánék ki akarnák tenni a kirakatba:

Jelenleg nagyon sok pénz folyik Kelet-Európába, miközben sok tagállam még csak nem is elégedett a juttatásokkal. Megkérdőjelezik sokan, hogy a pénz a megfelelő címzetthez jut egyáltalán, miközben Nyugaton arra panaszkodnak, milyen antidemokratikusak a keletiek. Erre gombot kéne varrni.

Senkinek nem ajánlom, hogy örömében dörzsölgetni kezdje a tenyerét, ugyanis ez is csak azt mutatja, micsoda ordas agymosás folyik és mennyire távolodunk Európától, miközben a nemzeti kormány olyan szövetségeseket próbálnak szövetségesként beállítani, akik úgy fintorognak Orbánéktól, mint akik büdöset szagoltak.

Itt a kerítésen belül meg tombol az elmebaj, az erkölcstelenség, a sötétség, egy populista, korrupt banda háborúja a hatalmon maradásért. Nem, nem az országot felzabáló korrupció ellen harcolunk, nem az ellen a pusztító mentalitás ellen küzdünk, ami mindenhova beette magát és fejlődés helyett Európa sereghajtóivá katapultált néhány év alatt, hanem a migránsszervezőnek titulált civileket vegzálják és titulálják ügynöknek, a haza ellenségeinek. Idióta, hazug, gagyi plakátokról ordít az orbáni paranoia, a mindennapokat meghatározó létkérdések háttérbe szorultak és azon megy a nyűglődés, hogy ki akarja lebontani azt az átkozott kerítést, és ki nem. Ömlik a közpénz a baráti egyházakhoz, folyik a rezsimcinkos agymosás a szószékeken, újabb és újabb igaz keresztények magyarázzák, hogy a liberalizmus halált hoz ránk, hogy vagy keresztények maradunk, vagy elveszünk és miért kell leköpni, gyűlölni mindenkit, aki más, mint mi.

Úgyhogy nem tehetek mást, mint egy igazán ide illő jó hírrel zárni ezt a hétfői jóreggelt-posztot: Kósa Lajos államtitkárának angoltanár felesége 109 milliót kapott ,,sertéságazat fejlesztésére". A maximálisan ismeretlen Horváth István államtitkár angoltanárként futó kedves nejének cége tavaly összesen 400 millió forintos állami és uniós támogatást kapott. Horváth tavaly októberig a kormány sertséprogramért felelős miniszteri megbízottja volt, jelenleg pedig a Magyarországi Sertéstenyésztők és Sertéstartók Szövetségének elnöke. Hát nem jó hír? De. Ennyi erővel nekem is adhatták volna, pont annyira lett volna értelmes befektetés, szerintem én is értek annyira a sertéságazathoz, mint egy angoltanár.

Így múlik el ennek az országnak a dicsősége. Úgyhogy tudom, volt már ez a nóta, de nem lehet megunni. Kezdődjön a hét, és aki még nem futott szanaszét ebből a földi paradicsomból, annak kitartást kívánok, április 8 közeledik ugyan, de így is még reménytelenül messze van. Gyertek ma is, mi itt leszünk!

https://kolozsvaros.com/rovidek/szerintem-en-is-ertek-annyira-a-sertesagazathoz-m int-egy-angoltanar/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A NER a fejekben van
  2018-02-05 21:00:24, hétfő
 
  A NER a fejekben van
Szalonna | Ma | 18:01

Utolsó írásom ezen a portálon. Elegem lett az őrjöngő nem-tudásból. Abból, hogy tombol a sötétség, a szellemi tömegnyomor, és minden kísérletet, ami egy ici-pici gondolkodásra késztetné az embereket, a habzó szájú tömeg kíméletlen elszántsággal tipor el, foggal-körömmel ragaszkodván önnön langymeleg, ám jól ismert nyomorúságához. Utolsó ez az írásom, úgyhogy kurva hosszú lesz. Figyelj jól.

Diktatúra vs. demokrácia

Minden politikai hatalom alapja a társadalom hármas felosztása. Eszerint vannak a Nélkülözhetetlenek, a Támogatók, és a Lecserélhetők. A Nélkülözhetetlenek a Hatalom legfőbb, legprominensebb személyiségei: övék a pénz, ők pénzelik a (leendő, vagy már regnáló) Vezetőt, hogy kampányát a Hatalomhoz sikerrel végigvigye. A Támogatók a ,,harcos élcsapat". Ők azok, akik az aktivistái, fogaskerekei a Hatalomnak. Plakátolnak, szórólapoznak, szerveznek, gyűjtenek. A Lecserélhetők a mindenki más. A Nép. Éljünk akár demokráciában, akár diktatúrában, mindig ez a hármas felosztás van jelen. Az, hogy az adott politikai rendszer demokrata vagy autoriter (azaz diktatórikus), attól függ, hogy e három csoportnak milyenek az arányai a társadalmon belül.

A demokratikus rendszerekben ez a három csoport egy fordított piramisra hasonlít: a legszélesebb réteg a Nélkülözhetetleneké, mivel a demokratikus keretek miatt a Vezetőnek a lehető legszélesebb népréteget kell megnyernie a hatalomra jutáshoz (elvi esetben a szavazók 50+1%-a). Ezt követi a Támogatók csoportja, akik a Vezető szervezetét működtetik. Az ő arányuk mindig rendszerfüggő, egyes országokban kisebb, másokban nagyobb. De a legkisebb csoport egy demokráciában mindig a Lecserélhetőké. Azoké az embereké, akikre nincs szükség se a hatalom megszerzéséhez, se a megtartásához, ergo, a Hatalom soha nem is fogja figyelembe venni az ő igényeiket.

Az autoriter rendszerekben ezzel szemben éppen fordítva van. A legkisebb csoport a Nélkülözhetetleneké. Minél kevesebb embert kell megfizetnie a Vezetőnek a Hatalom fenntartásáért, annál nagyobb szeleteket lehet szétosztani a közös ,,tortából" az egyes embereknek (és magának is). A következő csoport itt is a Támogatóké - szervezetre, bürokratikus keretekre minden hatalomnak szüksége van. Az autoriter rendszerekben pedig végül a legszélesebb csoport a Lecserélhetők csoportja. És minél diktatórikusabb egy rendszer, annál szélesebb ez a csoport. Mondom miért.

Demokráciából áttrappolni diktatúrába

Adott egy ország, amiben 100 ember lakik. Ebből a 100-ból egy valaki akar a Vezető lenni. De ez egy demokratikus ország, ezért szüksége van legalább 51 szavazatra, ahhoz, hogy azzá váljon. Csakhogy jelöltünk nem akar demokratikus rendszert. Mit tehet? A kulcs az adórendszer. Mert minden egyes ember, tehát mind a 100 befizet a közösbe fejenként 10 ft-ot, évente. Ez évi 1000 ft. Ebből a kormányzat normál körülmények között 500 ft-ot költ a működésére és az állami szervek működésére, 500-at pedig visszaoszt a népnek, különböző szociális juttatások formájában. Azaz, elvileg mindenkinek visszajár 5 ft fejenként. Nos, leendő Vezetőnk ezt használja ki. Megkeresi a marketing szempontból a három legprominensebb embert, akik a legtöbb embert képesek maguk körül befolyásolni, és felteszi nekik a nagy kérdést: miért kapnál csak 5 ft-ot vissza az adódból, ha 15 ft-ot is kaphatnál? Nincs más dolgod, csak meggyőzni a többieket, hogy rám szavazzanak. Azok ezt meg is teszik (pénzügyi befektetés). A jelöltet megválasztják. És ekkor a jelölt beváltja ígéretét.

Ám ahhoz, hogy ennek a három ,,strómannak" több jusson vissza a közösből, mint a többieknek, a Vezetőnek el kell vennie vagy a szociális juttatások, vagy az állam működésének keretéből. A legbiztosabb, legkevésbé feltűnő, ha mindkettőből elvesz egy kicsit, és azt osztja szét. Csakhogy. A strómanoknak (akik immár a Nélkülözhetetlenek csoportja), hamar az eszébe ötlik, hogy a következő választást egy kicsit drágábban hozzák majd a Vezetőnek, és ha nem akarja, hogy esetleg az ellenjelöltet támogassák, akkor többet akarnak kapni. És a Vezető ismét kicsit többet oszt ki nekik a közösből, miközben a többieknek még kevesebb jut. Ez egy darabig működik. Egészen addig, amíg a Vezető eléggé erős nem lesz a választók körében ahhoz, hogy már ne számítson annak a személye, aki a megválasztását pénzeli. És működésbe lép a politikai guillotine.

Mert a felhasználható pénzmennyiség egyre csak fogy, hiába termelődik újra minden évben adó formájában, a növekvő hiány egyre szembetűnőbb. Ám a mohóság nagy úr, és mivel a Vezetőt ez a három ember juttatta hatalomba, bármikor úgy gondolhatják, hogy megtehetik újra, egy másik jelölttel. Ezért amikor eljön az idő, az okos Vezető lép: lecseréli a Nélkülözhetetlenek csoportjának tagjait. Ugyanis az előző csapat ,,királycsináló" volt. Az újak viszont már a Vezetőhöz lesznek feltétel nélkül hűségesek, hiszen Ő juttatta őket abba a pozícióba, ahova. Az érthetőség kedvéért: konkrétan ez történt Simicska Lajossal. Minden más csak hanta.

És mi van mindeközben a Néppel? Semmi, teljesen lényegtelenek. Az ő dolguk négy évente szavazni, de csak mert ez a törvény. Ám ami késik, az csak sokára jön. De jön. Általában a kül-, és geopolitikai helyzet függvénye, hogy egy államban milyen könnyen és milyen mélységben lehet az adott politikai rendszert megváltoztatni. Ám idővel, a felkínálkozó lehetőségek ügyes kihasználásával meglehet. És ahhoz, hogy a Vezető végleg kiiktassa a Népet, mint drága és bonyolult módon manipulálható felügyeleti szervet az egyenletből, nem kell mást tennie, mint a Nélkülözhetetlenek csoportjába beemelnie a fegyvereseket. Merthogy e képzeletbeli száz emberből kettőnek géppisztolya is van ám, méghozzá törvény adta jogánál fogva. Na, ugye mindenki kitalálta már, mi a nagy felismerés: fizesd meg azt a kettőt, akinél gépfegyver van, hogy kordában tartsa a többi 97-et, és máris azt teszel, amit akarsz. Elkészült a totális diktatúra.

De hogyan lehet ezt elkerülni, vagy ha már nyakig benne vagyunk, kijönni belőle? Egyszerűbben, mint hinnéd. Mutatom.

III. A diktatúra halála

Sokan ábrándoznak arról, hogy a példánkban szereplő Vezetőhöz kísértetiesen hasonló Orbán Viktor által vezetett NER-t majd egy - véres vagy kevésbé véres - forradalom megdönti. Csakhogy autoriter rendszer soha nem bukik meg pusztán népi felkeléssel. Soha. A ,,forradalom" egyetlen egy esetben jár sikerrel: amikor a Nélkülözhetetlenek kihátrálnak a Vezető mögül és nem pénzelik tovább. Ekkor a Vezetőnek elfogy a pénze, nem tudja megfizetni a fegyvereseket, akik pedig nem fognak a feldühödött tömeg útjába állni. Ameddig ez nem történik meg, ameddig a Nélkülözhetetlenek nem gondolják úgy, hogy - szerzett pozícióik ellenére - nem éri már meg a lojalitás a Vezetőhöz, addig a rendszer nem fog megbukni. Ráadásul a forradalom hatványozottan magában hordozza azt, hogy rövid kilengés után egy új autoriter rezsim emelkedik fel. (Erre utal a híres mondás: ,,a forradalom felfalja gyermekeit.")

Ez eddig nem túl rózsás. Csakhogy. Minden politikai rendszer legitimációjának alapja a népi felhatalmazás, azaz a választás megnyerése. Tök mindegy, mekkora csalás, vagy aránytalan és igazságtalan a választási rendszer, de mindaddig, amíg egyáltalán van, addig adott a lehetőség, hogy a demokratikusból autoriterbe forduló átmenetet a nép megfordítsa. Ehhez viszont egy öntudatánál lévő nép szükséges. Az, ha egy nép egyáltalán eljut odáig, hogy kétségbeesetten kell kapálóznia a diktatúra elől való kitéréshez, már önmagában felvet kérdéseket, de tekintsük úgy, hogy ilyen ,,apró" hibák megesnek néha.

A legfőbb fegyvertény, amit a nép birtokol, az, hogy minden autoriter rendszer demokratikus alapokról indul. Kivételt az ismétlődő autoriter rezsimek jelentenek egyedül, melyeknél az eredeti demokratikus minta az egymást gyakran véres konfliktusokkal (ahoj, forradalom!) váltó rezsimek tetemei alatt elveszett. Mi itt nem tartunk, és ez a legfőbb, ha nem az egyetlen érdeme az elb*szott Rendszerváltásnak. Egy rövid, de éppen elégséges időre kizökkentette az ország politikai életét az egymásra épülő autokráciák rutinjából. Ezért van a magyaroknak, még ha meglehetősen homályosan is, de némi halvány fogalmuk a demokratikus működésről - ami már önmagában mérföldes előny, mondjuk egy zimbabwei, vagy egy líbiai polgár azonos ismereteihez viszonyítva.

Az állampolgár mint a demokrácia őrzője

Hogyan lehet ezt a tudást - még ha oly bizonytalan is - használni? Baromi egyszerűen - és itt már végképp rátérnék a mai magyar helyzetre. Ugyanis a demokratikus keretek még megvannak. Ki lettek üresítve, az ellenzék csicskáztatva van, de a lehetőség még adott. Az egész az emberek aktivitásán múlik. A Fidesznek még mindig választást kell nyernie ahhoz, hogy hatalomban maradjon. Ezt egy módon lehet megakadályozni: ha minden egyéni kerületben a legesélyesebb ellenzéki jelölt indul. Ehhez együttműködésre kell kényszeríteni a pártokat. És ezt csak a szavazók, az adott párt szavazói tehetik meg! Senki más. Egy jobbikos hiába hőbörög egy MSZP-s fórumon, és fordítva. Tök felesleges. Az MSZP-s szavazónak kell az MSZP körmére néznie, a jobbikosnak a Jobbikéra.

Nem a pártoknak kell a kormányváltást ,,akarniuk", hanem az embereknek, és ki is kell mutatniuk azt. A pártok - még a Fidesz is - rá van szorulva arra, hogy az emberek akaratával legitimálja magát. Ha az emberek nem tesznek semmit, csak kommentekben gyalázkodnak és ütik egymást, akkor sima ügy: azt mondanak, azt tesznek amit akarnak, és ráfogják, hogy ez a nép akarata. Ellenben ha az emberek, a saját szavazóik, mindig és minden fórumon számon kérik a saját pártjukat, képviselőiket arról, hogy mit tesznek értük, mit tesznek a NER ellen, akkor azok igen rövid időn belül, fogcsikorgatva bár, de idomulni fognak a választókhoz. Mert belőlük, az ő szavazataikból élnek!

És ez nem valamiféle légből kapott idealizmus: ebben a szisztémában élünk. Elmegy 1-3000 ember egy tüntetésre. Senkit nem érdekel. XY egy ellenzéki párt színeiben beszélget egy művelődési házban 5-6 nyugdíjassal. Senkit nem érdekel. Az interneten azonban mindenki HARCZOS. Ahhoz azonban gyávák, hogy odamenjenek tüntetni, mint a netadónál (a mai napig nem érti senki, hogy nem az a lényeg, hogy milyen ügy volt ami miatt annyian kint voltak - azóta is mindenki AZ ügy-re vár, mint a Messiásra, teljesen feleslegesen - hanem az, hogy ott voltak és annyian. Ha nincsenek ott csak mint kb a legutóbbi diáktüntetésen, akkor biza, most keményen fizetné mindenki a netadót), vagy hogy elmenjenek a művelődési házba, és konkrétan rákérdezzenek dolgokra a jelöltnél - annál az embernél, akire elvileg szavazni fognak! A magyar emberek még a minimális esélyt sem adják meg maguknak azzal, hogy legalább a saját, számukra szimpatikusnak, vagy ,,nyerőnek" gondolt pártot rákényszerítsék a valódi népképviseletre.

És mi történne, ha mégis? Gondoljatok bele: ha ezzel a nemtörődöm, lesz*rom passzivitással 8+8 év alatt romba lehetett dönteni az országot, akkor egy minimális aktivitással maximum ugyan ennyi idő alatt újjá is lehet építeni. Közhely: a képviselő a választókat szolgálja. Csakhogy miféle ,,Úr" az, aki oda se b*szik a szolgájára, az büntetlenül meglophatja, a szemébe hazudhat, sőt azt is hagyja, hogy a többi szolgát becsicskítva, azok előtt is lezüllessze a reputációját? Ha a magyar nép valóban azt akarja, hogy a választott képviselői valóban neki feleljenek, és ne egy autoriter Istencsászárnak, akkor bizony számon kell kérnie őket. Nem csak négy évente. Mert az már csak az ítélet. Egy vizsga: vagy megfelelt a képviselő, vagy nem. De a köztes időben is figyelemmel kell kísérni a ,,szolgák" munkáját. Máskülönben az ,,Úr" fejére méltóztatnak nőni.

Néhány hónappal vagyunk a választások előtt, és - a Fideszt leszámítva - teljes a zűrzavar mind a pártok között, mind a szavazók fejében. Most kell fellépni! Most kell aktivizálódni! Most kell odamenni a kampányoló ellenzéki képviselőkhöz! Kérdezni tőlük, jó hangosan. Mert ha a többiek nem is mernek kérdezni, de a válaszra MINDENKI kíváncsi lesz, és ezt a jelöltek is tudják. Konkrét kérdések kellenek: mit és hogyan akar csinálni másképp a jelölt, mik az elképzelései egy demokratikus átmenetről, mi a véleménye a mentelmi jogról vagy a képviselők visszahívhatóságáról, az államot ellenőrző szervek és a független bíróságok helyzetéről, és így tovább... Mindent meg kell kérdezni tőlük, ami az adott választókerület és az egész ország szempontjából fontos - éreztetni kell velük, hogy rajtuk van a nép szeme! És ez igenis legyen számukra kényelmetlen érzés! Tudják, hogy többé nem ők a Nagy Testvér! Hogy hazugsággal, aljas szándékkal csak egyszer, egyetlen egyszer lehet négy évet lehúzni a Parlamentben!

Ezekkel a módszerekkel a NER eltörölhető. Nem egyetlen nap alatt, mert nem egyetlen nap alatt épült fel. Nem lehet nagykalapáccsal szétverni, mint a Sztálin-szobrot, mert nincs teste. A NER a fejekben van, minden magyar fejében ott van, pártállástól függetlenül: a kicsinyes önzőség, a csak a saját érdekből, saját érintettségből való megmozdulás, a szolidaritás nélküli teljes közömbösség, az igénytelenség, az érzelmekből való ítélkezés, a saját véleménytől kicsit is eltérők totális kirekesztése az emberiségből és végezetül a feltétel nélküli, szenvedélyes gyűlölet minden és mindenki iránt, aki nem a ,,mi" táborunk - ezek a NER téglái. Ezekből épült fel Orbán autokrata rendszere, ezeket kell elbontani.

Búcsúzóul ajánlott művek a művelődni vágyóknak:

* Bruce Bueno de Mesquita - Alastair Smith: Diktátorok kézikönyve - Miért jó politika a rossz viselkedés? / GABO, Budapest, 2014

* Daron Acemoglu · James A. Robinson: Miért buknak el nemzetek? - A hatalom, a jólét és a szegénység eredete / HVG Könyvek, 2013

* Fábri Zoltán: Az ötödik pecsét (film, 1976)

Tisztelettel,

Pájer Csaba
buddhista tanító

Írország, 2018 február

https://kolozsvaros.com/2018/02/05/a-ner-a-fejekben-van/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 11 
2018.01 2018. Február 2018.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 19 db bejegyzés
e hónap: 285 db bejegyzés
e év: 1400 db bejegyzés
Összes: 63820 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2092
  • e Hét: 37635
  • e Hónap: 376070
  • e Év: 1800810
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.