Regisztráció  Belépés
evavicus.blog.xfree.hu
,,Jőjj pihenni, szabad perceidben, gépek, számok fáradt embere! A barátság meghitt otthonába hív a költő, - beszélgess vele." /Veress Ferenc/ Szuhanicsné Bencsik Éva
2001.01.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
A túlsúly és a D-vitamin összefüggése
  2018-04-13 11:50:16, péntek
 
  A túlsúly és a D-vitamin összefüggése: ha fogyni akarsz, ennyit kell bevinned naponta
A fogyáshoz jó egyszerre többféle D-vitamin-forráshoz is folyamodni.

Az emberi szervezet csak akkor használja fel saját zsírtartalékait, ha az étkezések biztosította kalória nem fedezi az energiaszükségletét. Éppen ezért a fogyásnak nincsen csodaszere, ami lehetővé tenné, hogy akkor is karcsúsodj, ha mellette bármit eszel. Akadnak azonban olyan tápanyagok, melyek segítik a zsírégetés összetett folyamatát.

A D-vitamin nemcsak sok-sok betegség kockázatát csökkenti, de megfelelő bevitele szorosan összefügg a normális testsúly kialakításával is. Ezt kutatások is alátámasztják, melyek azt is meghatározták, nagyjából mennyi D-vitamint érdemes bevinni naponta. D-vitamin fogyáshozA D-vitamin-hiány nagyon gyakori a túlsúlyos embereknél. Az összefüggést az orvosok a hipotalamusz működésével magyarázzák, mely az agy egy apró, többek közt a hormonrendszer szabályozásával foglalkozó része. Az agyalapi mirigy rendszere a D-vitamin alacsony szintjét érzékelve megnöveli azt a testsúlyt, aminek tartására berendezkedik, és ennek megfelelően vezényli az éhséghormonok működését. Éppen ezért közvetetten a D-vitamin-hiány megnövekedett étvággyal jár.
feherje2
A D-vitamin másik fontos testsúlyt alakító hatása a mikrotápanyag sejtszintű szerepével függ össze. Itt ugyanis megakadályozza a zsírsejtek növekedését és öregedését. A vitamin testsúlyra gyakorolt hatását több tudományos kutatás is alátámasztotta.
A Nutrition Journalben egy 12 hetes, nők körében végzett fogyáskísérlet alapján megjelent tanulmány kimutatta, hogy a D-vitamin-szint emelésével jobban csökken a zsírtömeg.
Egy 2012-es kutatás során a D-vitamint és a kalciumot egy táplálkozáskiegészítőben adták. Ez nem növelte a fogyás mértékét, ám a zsírveszteségnek nagyobb része történt a veszélyes, hason megjelenő viszcerális zsírból.
Az American Journal of Clinical Nutrition hasábjain 2010-ben már arról lehetett olvasni, hogy a D-vitamin a fogyókúra során számos, az egészségügyi állapotról visszajelzést nyújtó marker értékét javította, így a trigliceridszint és a gyulladást jelző TNF-alfa marker is csökkent.
Mindez azonban egyáltalán nem azt jelenti, hogy a D-vitamin őrült mennyiségű fogyasztása képes egyben megoldani a fogyókúrát, sőt, még az egészségi állapoton is javít. A megfelelő adaggal azonban hatékonyan támogathatod az étrendedet.
Mivel zsírban oldódó vitaminról van szó, a D-vitamin túladagolható, így csakis a javasolt mennyiségeken belül szabad fogyasztani. A bevitel fedezésére jó források a következők.
Az emberi szervezet képes a D-vitamin szintetizálására. A termelő folyamatok beindításához azonban napfény, UVB-sugárzás kell. Naponta 10-15 perc fedetlen kézfejjel és arccal már sokat segít, ám a mértéktelen napozás felesleges és káros. A szolárium hatására nem termelődik D-vitamin, mert itt főleg UVA-sugarak érik a bőrt.
A D-vitamin leggazdagabb természetes forrásai a zsíros halak, így érdemes heti egy-két alkalommal lazacot, makrélát beiktatni az étrendbe, ám emellett kisebb mennyiség előfordul a tojásban, a gombában, a sajtban és növényi olajokban is.
Az étrend-kiegészítő termékek legtöbbje D3-vitamint tartalmaz, melyet az emberi szervezet jobban fel tud venni ilyen módon, mint a D2-vitamint. Ezt megtalálod gyakran más mikrotápanyagokkal - kalciummal, cinkkel, magnéziummal - kombinálva a patikák polcain.
Amennyiben gyakran fogyasztasz D-vitamin-tartalmú ételeket, és rendszeresen elegendő időt töltesz napon, úgy körülbelül 1000-2000 NE - nemzetközi egység - D-vitamint javasolt az étrended kiegészítésére bevinned. Más esetekben és télen sem javasolt azonban 3000 NE fölé menni. A D-vitamin túladagolásának jele lehet a viszketés, hányinger, hasmenés, fogyás, idegesség és a túlzott szomjúság. 4000 NE rendszeres bevitele már nem ajánlott, 10000 NE pedig már túladagoláshoz vezethet.A D-vitamin-szint ellenőrzéséhez orvos adhat beutalót vérvételre, mely vizsgálatot a vitaminkészítmény bevétele előtt kell elvégezni. Ha ez alapján kapsz a vitaminra vonatkozó pontos utasításokat, akkor mindenképpen azokat tartsd be.Demencia ellen A következő ételek nemcsak alakbarátok, de az időskori elbutulás és az Alzheimer-kór megelőzésében is bizonyos fokig segíthetnek. Mutatjuk, mely ételekből lenne jó rendszeresen fogyasztani!

 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
A bölcs
  2018-04-13 11:41:09, péntek
 
  Juhász Gyula

A BÖLCS

Nyugalmas, tiszta szemmel nézni mindig
A háborgó és mulandó világot,
Az örök törvényt betartani sírig,
Spinóza, ez volt a te hivatásod.

Boldog bölcs, kinek állandó szerelme
A gondolat, kiben ott él az Isten,
Téged nem rendített jó, bal szerencse,
Te tudtad, hogy a vándorutad itt lenn

Örök körökbe tart, és mint a gyémánt
A porban, egyszer fölragyog a lélek,
És kiszabadul majd a gondolat.

Boldog bölcs, eltűnődve nézek én rád,
Ki úgy díszítéd föl magányodat,
Hogy gazdagabb volt, mint ott künn az élet.
 
 
0 komment , kategória:  Juhász Gyula versei  
Hegedű sír
  2018-04-13 11:37:52, péntek
 
  Reményik Sándor

Hegedű sír

Hegedű sír, magányos hegedű
A roppant csillag-kupola alatt.
Oly kristálytiszta üveghangokon
Jajdul a végtelenbe valaki;
Úgy ostromol Istent és éjszakát,
Könyörög, lázad, adja meg magát,
Hogy lehetetlen meg nem hallani.

És mennyi ilyen kristály-hegedű -
És mennyi ilyen harmat-tiszta hang -
És megváltásra méltó mennyi bánat
Az örök csillag-kupola alatt.

Ha ezeket nem hallja senki sem,
Ha ezeket nem bánja senki sem:
Mért hallaná meg az én hangomat?
 
 
0 komment , kategória:  Reményik Sándor versei  
Szonett
  2018-04-13 11:30:26, péntek
 
  Sík Sándor

Szonett

Feküdt az erdő őszült avarán.
Egy fáradt rózsa haldokolt kezében.
És jött az álom rózsaszín ködében,
Fátyolos arccal, jött a kék leány.

"Ez a Boldogság!" - kacagott szegény,
S levonta fátylát. Kezei remegtek,
S csalódva mondta: "Most ismertelek meg.
Ismerlek, ó lány: Te vagy a Remény."

És hozzá hajlott a kéklő kísértet
És megcsókolta. S ő mindent megértett,
És sírva mondta: "Ó Emlékezet!"

Remegő fák közt árva szél didergett.
Az alkony könnye az avarra pergett.
És minden fázó fűszál könnyezett.
 
 
0 komment , kategória:  Sík Sándor versei  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
2018.03 2018. április 2018.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 230 db bejegyzés
e év: 1541 db bejegyzés
Összes: 10631 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1512
  • e Hét: 4827
  • e Hónap: 26611
  • e Év: 614580
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.