suzymama.blog.xfree.hu
1901.01.01
Offline
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6
Az élet egy vonattal való utazás…
  2018-05-11 19:20:51, péntek

Az élet olyan, mint egy utazás a vonattal: Felülünk és leszállunk gyakran, léteznek balesetek, kellemes meglepetések egyes megállókban és nagyon szomorúak másokban.
Mikor megszületünk és felülünk a vonatra, találkozunk emberekkel, akikről azt hisszük, hogy elkísérnek az egész kirándulásunkra: a szüleink.
Sajnos az igazság más. Ők leszállnak egy megállóban és otthagynak minket a szeretetük és a ragaszkodásuk nélkül, a barátságuk és a társaságuk nélkül.
Igaz, hogy a vonatba felülnek más személyek, akik egy fontos szerepet foglalnak majd el a utazásunkban. Ők a testvéreink, barátaink és azok a csodálatos emberek, akiket szeretünk.
Ezek közül egyes személyek, akik felülnek a vonatra, úgy nézik az utazást, mint egy rövid sétát.
Mások csak szomorúságot találnak az utazás alatt.
És vannak olyanok is a vonatban, akik mindig jelen vannak és készek segítséget nyújtani azoknak, akiknek szükségük van rájuk.
Egyesek leszállás után hagynak egy örök vágyat...
Egyesek felülnek, leszállnak, és mi alig vesszük észre őket.
Csodálkozunk azon, ha egyes utasok, akiket mi a legjobban szerettünk, átülnek egy más kocsiba és egyedül hagynak minket az utazásunk ezen szakaszán.
Természetesen mi nem hagyjuk magunkat és törekedünk, hogy megtaláljuk őket, és furakodunk abba a kocsiba ahol ők vannak.
Sajnos néha nem tudunk leülni melléjük, mert a mellettük lévő hely már foglalt.
Nem tehetünk semmit, ilyen az utazás: tele kihívásokkal, álmokkal, fantáziával, reménnyel és szakítással... de visszafordulás nélkül.
Tehát, az utazást a lehető legjobb módon kell megtegyük.
Törekednünk kell, hogy megértsük egymást azokkal, akikkel utazunk, és hogy keressük azt, ami a legjobb mindenkiben...
Hogy jusson eszünkbe, hogy az utazásunk bármely szakaszán létezhet egy útitárs, aki habozik, és akinek több mint valószínű szüksége van a mi megértésünkre.
És mi sokszor inogni fogunk, és lesz valaki, aki megért minket.
Az utazás titka az, hogy nem tudjuk, hogy mikor szállunk ki véglegesen a vonatból, és azt sem tudjuk, hogy mikor szállnak ki azok, akik mellettünk utaznak, még azt sem tudjuk, aki mellettünk ül.
Remélem, hogy körül leszek fogva kedvességgel, mikor véglegesen kiszállok a vonatból.....
De, csak remélem ezt.
Az elvállás egyes személyektől, akikkel találkoztam fájdalmas lesz.
Szomorúan hagyom ott azokat, akik kedvesek voltak előttem.
De remélem, hogy egyszer, fog jönni a végállomás, és úgy érzem, hogy fogom látni őket jönni, olyan csomagokkal, amelyek még nem voltak akkor, mikor felültek a vonatra.
Ami boldoggá tesz, az az a tudat, hogy én is aktívan részt vettem az ők csomagjaik szaporításában és ezek értékének növelésében.
Kedves barátaim, törekedjünk azon, hogy egy jó utazásunk legyen és hogy a végén tudjuk azt mondani, hogy megérte a fáradozást.
Próbáljuk meg, hogy kiszállásunk után, egy olyan üres helyet hagyjunk, mely vágyat, és szép emlékeket jelent azoknak, akik tovább utaznak
Azoknak, akik részesei az én utazásomnak, kívánok kellemes utazást!
"Sohase mond hogy vége, csak annyit, hogy ennyi megérte!"

0 komment , kategória:  Lélekemelő
Pünkösdi kilenced 2 . nap
  2018-05-11 16:54:38, péntek

SZENTLÉLEK VÁRÓ - Pünkösdi kilenced
2 . nap
Jöjj Bölcsesség Lelke, taníts meg arra, hogy minden gondolatunkat és cselekedetünket egyedül Istenre irányozzuk.

Szentírási rész: Ez 39.28-29
Akkor megtudják, hogy én, az Úr vagyok az ő Istenük, mert száműztem ugyan a népek közé, de most összegyűjtöm őket hazájukba, és senkit sem hagyok ott közülük. Nem rejtem el többé előlük arcomat, mert kiárasztom lelkemet Izrael házára - mondja az Úr, az Isten.

Bölcsesség
Verebekre nem lövünk ágyúval
Grock a híres német bohóc egyik reggel gyalázkodó és rágalmazó levelet kapott. Találkozott cirkuszbeli barátjával és elpanaszolta neki az esetet: - Nézd meg, micsoda otromba, rágalmazó levelet kaptam. Mit válaszoljak rá? A barátja elolvasta a levelet és visszaadta: - Semmit se válaszolj. Valamelyik irigyed vagy rosszakaród írta. Jelentsd fel a bíróságnál. Grock megköszönte a baráti tanácsot, de végül is a levelet visszaküldte a feladónak a következő melléklettel: "Kedves Uram! Nemrég kaptam kézhez a mellékelt levelet az Ön aláírásával. Elküldöm Önnek, hogy lássa, hogyan visszaélnek az Ön nevével. Önnek is érdeke, hogy a tettest kikutassa... Szívélyes üdvözlettel: Grock clown." Legközelebb barátja megkérdezte Grockot: - No, följelentetted az illetőt? - Á, dehogy! - felelte Grock. - Verebekre nem lövünk ágyúval. (Willi Hoffsümmer nyomán)

Jó tanács ahhoz, hogy mit tegyek, hogy mélyebben találkozhassam a Szentlélekkel?

Ne aggódj! Bízd rá magad - Jézussal egyesülten - a Mennyei Atyára s a Szentlélek vezetésére. (Vö..Mt 6,33-34) Tudatosan élj Jézus és a Lélek szabadságában, s próbáld sugározni ennek a szabadságnak örömét. (Gal 6,22-26)

Kérések:
Szentlélek, a bölcsesség és jó tanács Lelke - Jöjj el közénk !
Szentlélek, a bűnök megbocsátója - Jöjj el közénk !
Szentlélek Isten ! - Jöjj el közénk !

Küldd el Lelkedet és életre kelünk! - És megújítod a földnek színét.

Könyörögjünk!
Urunk a Te Szentlelked lángoljon fel ben­nünk, világítson és tisztítson meg bennünket ! Árassza ránk égi harmatát és tegye gyümölcsözővé jócselekedeteinket! A mi Urunk, Jézus Krisztus, a te Fiad által, aki veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben, Isten mindörökkön-örökké.

0 komment , kategória:  Ima kilenced
A méz és a fahéj összefőzve hihetetlen erővel bír.
  2018-05-11 16:40:35, péntek

Még a doktorok sem értik: az összefőzött méz és fahéj kezeli a rákot, a reumát, a koleszterin problémákat, az epebajt és 10 más egészségügyi problémát

A méz és a fahéj összefőzve hihetetlen erővel bír. Hogyhogy? Hát ezt nem nehéz megmagyarázni, 12 okot olvashatsz itt, amiért érdemes ezt a keveréket elkészíteni. A méz számos vitamint és nyomelemet tartalmaz. A méz vitamintartalma attól függ, hogy milyen virágból készítették a méhek. Baktérium és gombaölő szer, természetes módon fertőtleníti a testet. A méz erős antioxidáns is. Nagyszerű gyógyereje felerősödik a hozzáadott fehéj hatására. Fogyaszt, segíti a pihentető alvást, rendben tartja az ízületeket, a vérnyomást, a koleszterinszintet. Megelőzi a vírusos és bakteriális fertőzéseket, és ez még nem minden!

1. Epehólyag
Nagyon könnyű, két evőkanál fahéjt és egy evőkanál mézet elegyíts egy pohár langyos vízben és idd naponta. A keverék kimossa az epehólyagból a baccilusokat.

2. Koleszterin
Ez a mix azonnal 10%-al csökkenti a koleszterinszintet. Annyi a dolgod, hogy elegyíts 2 evőkanál mézet, három evőkanál fahéjjal és egy nagy csésze meleg teával. Idd naponta.

3. Szív
Készíts mézes fahéjas krémet és reggel kend meg vele a pirítóst. Minden nap egyél mézes fahéjas pirítóst. Ez a paszta csökkenti a koleszterinszintet, így a szívroham megelőzésében is jó.

4. Reuma
Keverj össze 2 evőkanál mézet, 1 evőkanál fahéjjal és egy pohár vízzel. Idd meg reggel és este, hogy megszabadulj az ízületi gyulladástól. A rák megelőzésében is hatásos!

5. Immunitás
Tudtad, hogy a méz és fahéj fogyasztása naponta élénkíti az immunrendszered, így megelőzheted a fertőzéseket.

6. Köhögés, orrdugulás
Egy evőkanál mézet negyed evőkanál fahéjjal keverj és edd ezt három napig, hogy elmúljanak a tünetek.

7. Hasfájás
A hasfájás elmulasztására és a bélproblémákra is használható ez a nagyszerű szer.

8. Influenza
Az orvosok szerint a mézben az összetevők vírusellenes hatásúak, ezért influenza esetén is fontos fogyasztani.

9. Fogyás
Fajéjt és mézet keverj össze és főzd meg, majd tedd egy bögre vízbe és reggelente fogyaszd ezt a keveréket, 30 perccel reggeli előtt.

10. Akné
Keverj össze mézet fahéjjal és kend követlenül a pattanásra, hagyd rajta éjszakára, majd reggel mosd le.

11. Hajhullás
Ha a hajhullástól szenvedsz, ez megoldást jelenthet. Keverj össze 1 evőkanál olívaolajat, 1 evőkanál mézet és 1 teáskanál fahéjt, masszírozd a fejbőrödbe, majd 15 perc múlva mosd le.

12. Rák
Ez a nagyszerű mix a rákmegelőzésben is hatékony. Csak össze kell keverni 1 evőkanál mézet és 1 evőkanál fahéjt és ezt minden nap megenni.

0 komment , kategória:  Egészség,életmód
A mézes-mustáros pakolás az ízületi fájdalmak ellen kiváló!
  2018-05-11 16:27:43, péntek

Évszázados népgyógyászati tapasztalat alapján.

Az öregedés okozta problémák között élen jár a mindenféle ízületi fájdalom. Főként a térd okozhat gondot, de a vállak, és könyök is a fájdalom forrás lehet. Az orosz népi gyógyászatban használják a mézes-mustáros pakolást, ami hatásosan csillapítja az ilyen típusú fájdalmakat.
Mézes-mustáros gyógykence összetevői:
- 1 evőkanál mustár
- 1 evőkanál méz
- 1 evőkanál víz
- 1 evőkanál finom só

Használhatjuk a boltban vásárolt mustárt, de sokkal jobb, ha mustármagot veszünk, és abból készítjük. A bolti mustár ugyanis sok adalékanyagot és tartósítószert is tartalmaz.
Keverjük össze a hozzávalókat, míg homogén állagú krémet nem kapunk. Ezután tegyük bele egy üres műanyag dobozba, és tároljuk hűtőben.
A fájó testrészekre kell tenni egy keveset a krémből, majd folpackkal tekerjük körbe. Végül tekerjük be egy meleg sállal. Kössük meg a sálat, de szorosan!
1-2 óra múlva langyos vízzel mossuk le a krémet. Már az első nap után érezni fogjuk az enyhülést, de a kezelés sikerességének érdekében 4-5 napon keresztül alkalmazzuk az eljárást.

Készíthetünk mustáros tapaszt vagy főzetet. Ez utóbbihoz öntsünk egy pohárnyi forrásban lévő vizet 1 teáskanálnyi őrölt mustármag­ra, hagyjuk 5 percig állni, majd áztassunk bele egy rongyot. Tegyük a borogatást az érzékeny területre.
A kevés mustárporral kevert forró lábfürdő serkenti a lábfej vérkeringését, aminek köszönhetően többféle problémára nyújthat enyhülést. Hozzájárulhat például az orr­dugulás megszüntetéséhez, segíthet levinni a lázat, és csillapíthatja a fejfájást azáltal, hogy csökkenti a vérerekre nehezedő nyomást a fejben.

A mustár hatása
A mustárt a ,,bőrvörösítő" (rubefaciens) gyógynövények közé sorolják, ami annyit jelent, hogy a bőrre alkalmazva enyhülést nyújtó vérbőséget vált ki. A cayenne-i borshoz vagy a csípős paprikához hasonlóan a mustár is kiüríti az idegsejtekből a P-anyagot. Ez az a vegyület, amely a fájdalomjeleket továbbítja az agyba.

Mustár készítése házilag
Fél csésze mustármagot egy csésze vízzel és 1 dl ecettel összekeverünk egy nem fém tálban. Hagyjuk ázni egy éjszakán át.
A következő reggel már kellemes illata lesz! Tegyük bele az egészet egy turmixgépbe, és addig pépesítsük, amíg sűrű pasztát nem kapunk.
Ezután jöhet a fűszerezés: 1 gerezd zúzott fokhagyma, egy csipet paprika, fél teáskanál só és egy teáskanál kurkuma.
Keverjük össze, majd forraljuk fel. Vigyázzunk, mert a forrásban lévő massza nagyon köpköd!
Pár perc forralás elég. Ezután tegyük tiszta üvegbe. Hűtőben tárolva sokáig eláll. A fűszerezés során lehetünk kreatívak!

Baklava

2 evőkanál méz
növényi olaj
Elkészítés:
1.Először készítsd el a lapot. Keverd össze a szobahőmérsékletű vajat, a megszitált liszttel. Adj hozzá 3 tojássárgát, a tejfölt, és a szódabikarbónát. Gyúrd össze, majd csomagold egy háztartási fóliába, és tedd a hűtőszekrénybe 1 órára.

2.Vedd le a fóliát a masszáról, és oszd el 8 egyenlő részre. Mindeniket formázd kör alakúra.

3.Készítsd el a tölteléket. Daráld meg a diót, a különválasztott tojásfehérjékből a cukorral verj kemény habot, majd keverd hozzá a dióhoz.

4.Egy meglisztezett deszkán minden lapot nyújtsd nagyon vékonyra.

5.Helyezd az első lapot az olajjal kikent sütőformába, majd kend meg a töltelékkel, tedd rá a második lapot, és azt is kend meg. Addig ismételd ezt, míg elfogynak a lapok.

6. A 200 fokra előmelegített sütőben hagyd sülni, 40-50 percen keresztül.

7.Olvaszd fel a mézet, keverd el 50 gramm puha vajjal, majd 5-10 perccel a sütés befejezése előtt öntsd a baclava tetejére.

Hidegen vágd fel, és tálalhatod is!

Grillázs készítése házilag :

Hozzávalók:

10 dkg kristálycukor
10-15 dkg dió

Egy serpenyőbe tegyük a cukrot és a diót, majd kezdjük el felmelegíteni. Amikor a cukor már kezd olvadni, mérsékeljük a hőfokot, és kezdjük el folyamatosan kevergetni, nehogy megégjen a cukros-dió.

Addig keverjük, karamellizáljuk, míg a felolvadt cukor teljesen bevonja a diót, és szép világos barna színt kap

Ezután vegyük le a tűzről, majd egy olajjal vékonyan megkent fém tálcára, vagy egy nagy vágódeszkára öntsük rá a forró diós-karamellt, kissé terítsük el, és hűtsük ki egészen.
(Akinek van kéznél márványlap az arra öntse rá, és hűtse ki)

Amikorra teljesen kihűl megkeményedik a grillázs. Ekkor tördeljük kisebb darabokra, majd a diódarálón daráljuk le.

A ledarált grillázst száraz helyen 2-3 napig tárolhatjuk, ha rögtön nem használjuk fel. (pár nap után kissé megereszkedik, és kezd összeállni, így már ne tegyük bele a krémbe, mert csomós lesz.)

A ledarált grillázst felhasználhatjuk krémek ízesítésére, valamit beleforgathatjuk a kekszgolyót, gesztenyegolyót, csokoládé trüffelt..... vagyis a felhasználásának csakis a képzeletünk szabhat határt. Jó étvágya

0 komment , kategória:  sütemények ,édességek
Legjobb gyógynövények amiket ,egész évben érdemes használni
  2018-05-11 14:15:37, péntek

A Gyógynövényeknek mindig szezonja van , az immunrendszered erőssitése szervezeted méregtelenítése érdekében. Próbáld ki ezeket a gyógynövényeket , amik segíthetnek abban , hogy egészségesebb lehess mint valaha !

MÁRIATÖVIS
Igazi májvédő, májtisztító csodaszer a máriatövis, antioxidáns és immunerősítő hatással. Képes regenerálni és ösztönözni a májat, hogy az meg tudjon szabadulni a felgyülemlett méreganyagoktól, például az antibiotikumtól, higanytól, növényvédő szerektől - de akár a bulikban elfogyasztott alkoholtól is. Emellett májvédő vegyületeket is tartalmaz. Erős gyulladáscsökkentő hatással is bír, emiatt is érdemes fogyasztani, méghozzá tea, olaj vagy kapszula formájában.

FEKETE ÁFONYA LEVÉL
A fekete áfonya levelét a népi gyógyászatban vizelethajtó és antibakteriális, antioxidáns hatása miatt használják, emellett a vércukorszintet is képes stabilizálni. Gyulladáscsökkentő hatással is bír, és az érfalak védelméhez is hozzájárul, mert csökkenti a hajszálerek sérülékenységét is.

Teaként fogyasztva fejti ki jótékony hatásait a szervezetben, 2 teáskanál levelet leforrázva, majd 10 percig állni hagyva ízesítés nélkül javasolt inni - de vigyázz, ne vidd túlzásba, mert gyomorirritációt, sőt mérgezést is okozhat.

ÁNIZS
A növény különleges, kellemes illatú termését használják gyógyászati célokra. Képes csökkenteni a teltségérzetet, a felfújódást, haspuffadást, nagyon jó emésztésserkentő, görcsoldó, szélhajtó gyógynövény - ha túletted magad, vagy valami nem stimmel odabent, vesd be az ánizsból készült gyógyteát. Emellett nyákoldó és köptető hatással is bír. Kismamáknak szoptatás során tejelválasztást serkentő hatása miatt szokták ajánlani az ánizstea fogyasztását.

ÉDESKÖMÉNY
Sokrétűen használható növény, íze és illata ánizsos, gumója finom zöldség, a magjából pedig gyógyhatású teát készíthetsz, utóbbi miatt lett ismert. Méghozzá azért, mert nagyon jó puffadásgátló és emésztést serkentő szer, hatóanyagát a magban található illóolaj adja. Menstruációs fájdalmak és PMS esetén is használhatod, mert görcsoldó hatású, nemcsak a belek simaizmaira, hanem a méh izmaira is jó hatással van. Akár kisbabáknak is adható a belőle készült tea, hogy hasfájásukat, bélgörcseiket enyhítse és emésztésüket javítsa. Felnőttek maximum napi 3 csésze fogyasztása esetén élvezhetik jótékony hatásait.

KAMILLA
Ez az igazi jolly joker gyógynövény, amit mindenki ismer, szeret és használ, annyira sokrétűen bevethető. Orvosi székfű néven is ismerheted a kamillát. Illóolajai gyulladáscsökkentő hatásúak, teája szintén segít a gyulladások megszüntetésében, rendszeres fogyasztása segít a gyomorpanaszok enyhítésében, csökkenti a hányingert és a bélgyulladás tüneteit. Külsőleg is használható, pattanásokra, nehezen gyógyuló sebekre, altesti gyulladások kezelésére. Nyugtató, görcsoldó, stresszoldó hatásai miatt is szeretjük. És megfázás, köhögés, vírusos vagy bakteriális légúti fertőzések esetén is bevethető.

CSIPKEBOGYÓ
Ez a piros húsos bogyó rengeteg olyan anyagot tartalmaz, ami a szervezet számára remekül hasznosítható: C-vitamint, A-vitamint, pektint, flavonoidokat rejt. Nem véletlenül lett kedvelt gyógynövény: a C-vitamin a szervezet ellenállóképességét fokozza, a flavonoidok gyulladásgátló hatásúak, valamint antibiotikus immunerősítők, a pektinek pedig az emésztést serkentik. Megfázás, influenza ellen bevethető a bogyóból készített tea, de a vesére, a hólyagra és a belekre is jó hatással van, javítja az emésztést. Hatóanyagainak teljes kioldódásához egy éjszakán át érdemes áztatni a kiszárított bogyókat, majd elfogyasztani a fantasztikus hatású csipkebogyó-teát.

1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6
2018.04 2018. Május 2018.06
14151617181920

• e Hónap: 11690
  • e Év: 62481

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,