Regisztráció  Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
Orbán szerint megroggyan a magyar gazdaság, jönnek a megszor
  2018-06-05 21:51:41, kedd
 
  Orbán szerint megroggyan a magyar gazdaság, jönnek a megszorítások


2018. június 04. - nickgrabowszki



Az eddig is lehetett tudni, hogy amit a miniszterelnök sajtótitkára kiadott az ún. kötcsei piknikről az nem igaz, de legjobb esetben is csak egy része az igazságnak. Miszerint Orbán főleg a migrációról és az európai kultúrharcról beszélt volna a Fidesz holdudvarának találkozóján.

Havasival szemben a résztvevők az atv.hu szerint egész máshová helyezték a hangsúlyt. Például a

megszorításokra.
Orbán a szót nem mondta ki, de azt igen, hogy a minisztériumok nem számíthatnak arra a bőségre, amire eddig. A miniszterelnök ugyanis európai gazdasági válságot lát közeledni, aminek

fő oka az amerikai protekcionista gazdaságpolitika, a védővámok, a kereskedelmi háború az Unió ellen.
Másfelől el fog tűnni a a piacról az olcsó pénz, azaz nem lehet (vagy csak drágán) hitelfelvétellel sem finanszírozni a gazdaságot.
Azaz arra számít, vége az eddig konjunktúrának és bőségnek. Az atv szerint már el is kezdődött a tárcák felkészítése a pénzbőség végére, de arról nem ír, hogy Orbán Kötcsén kimondta volna a magyar gazdaság megroggyanását, noha ez nyilvánvaló folyománya lesz egy európai válságnak. Egy kicsi és nyitott gazdaság nem tudja magát kivonni a következmények alól: a német autógyártókra kivetett amerikai büntetővámok 100 milliárdokat vonhatnak el a magyar GDP-ből, és így a költségvetésből is.

Az atv.hu szerint Kötcsén Orbán és Kövér (aki szerint az eddigi legnehezebb 4 évük jön) próbálta hűteni a várakozásokat. A megoldás szerinte az lehetne, ha feloldanák az Oroszországgal szembeni szankciókat, de erre nem számít, ezért

Európa beszorul Trump és Putyin közé.
A helyzet tehát úgy áll, hogy az európai konjunktúrának - ami eddig hatalmon tartotta a Fideszt (az uniós támogatások, a külföldi munkavállalás és az ügyészség semmittevése mellett) - éppen az az amerikai elnök vethet véget, akinek hatalomra kerülésében Orbán 2 éve, Tusnádfürdőn azért bizakodott, mert sokkal jobbnak gondolta Magyarország számára, mint ha a demokrata adminisztráció marad kormányon.

Nehéz volna azt állítani, hogy igaza lett. De azt biztosan lehet, hogy le fogják tagadni, hogy valaha ilyet mondott volna.



http://b1.blog.hu/2018/06/04/orban_szerint_megroggyan_a_magyar_gazdasag_jonnek_a_ megszoritasok?utm_source=bloghu_megosztas&utm_medium=facebook_share&utm_c ampaign=blhshare
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
KÖVÉR LÁSZLÓ KÉT AGYVÉRZÉST hORDOTT KI LÁBON 5 PERC ALATT
  2018-06-05 21:46:28, kedd
 
 
2018. 06. 04. 15:58

KÖVÉR LÁSZLÓ KÉT AGYVÉRZÉST HORDOTT KI LÁBON 5 PERC ALATT


Weiland Annamária

2018. 06. 04. 15:58

Kövér László kétszer kapcsolta ki Jakab mikrofonját. Erősen kezdett a parlamentben az új jobbikos képviselő.


Erősre sikeredett Jakab Péter első interpellációja, A lopott pénz ugye visszajár, ugye?, szegezte a kérdést Jakab a Pénzügyminisztériumnak. ,,Ennyi bűnözőhöz még nem beszéltem" - kezdte felszólalását Jakab Péter, a Jobbik új országgyűlési képviselője. Kövér Lászlónak azonban láthatóan nagyon nem tetszett Jakab beszédének felütése, mivel az első mondat után kikapcsolta a képviselő mikrofonját. ,,Vagy moderálja magát vagy vegye észre, hogy ki van kapcsolva a mikrofonja. Nem a kocsmában van" - utasította rendre a házelnök, végül egy kisebb monológ után visszaadta a szót a jobbikos politikusnak.

Jakab Péter nem zavartatta magát, miután ismét szót kapott, megköszönte ,,Kövér elvtársnak a kioktatást." Majd felette azt kérdését a magyar kormánynak, hogy mikor számolják fel végre a korrupciót. ,,160 milliárd forinttal lett gazdagabb Mészáros Lőrinc tavaly, naponta 440 millió forintot keresett, ha ez így folytatódik, 2024-ere Mészáros lesz a világ leggazdagabb embere a magyar pedig a legcsóróbb" - mondta Jakab. ,,Mészáros Lőrinc 18 másodperc alatt veszi el egy átlag borsodi egészségügyi dolgozó havi munkabérét" - tette hozzá.

Tállai András válaszolt Jakabnak, aki először emlékeztette a jobbikosokat arra, hogy nem lesznek ennyire vidámak, amikor majd ki kell fizetniük a több, mint 600 milliós ÁSZ büntetést, majd beszéde végén még egy kicsit Kovács Bélázott.

Jakab szerint Tállaihoz is ,,méltatlan volt a válasz", mivel a képviselő nem ,,válaszolt semmire, nem mondta el, hogy mikor adják vissza az ellopott pénzt" - ekkor azonban újra elhalkult a jobbikos politikus, mivel Kövér ismét kikapcsolta a mikrofonját.

https://youtu.be/xx6hcDbhxW4


https://alfahir.hu/2018/06/04/jakab_peter_jobbik_kover_laszlo
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Itt egyvalaki feltűnően modortalan, de legalább évtizedek ót
  2018-06-05 21:37:44, kedd
 
  Itt egyvalaki feltűnően modortalan, de legalább évtizedek óta. Az pedig ön, drága jó Kövér úr!


Molnár Bálint | Ma | 8:00

Hétfő után kedd! Jó reggelt kívánok, egy ilyen hétfő után várhatóan a kedd is ilyen lesz, de mivel sem idő-, sem tenyérjós nem vagyok, inkább maradjunk annál, amit biztosan tudunk.

Az ilyen hétfő egyik emblematikus híre az ország szedett-vetett gyűléséhez kapcsolódik. Ahol a házmesteri rendelkezés szerint - mint említettük már - csak a napirendi pontok megtárgyalása, és a napirend utáni felszólalások után, a szinte üres ülésteremben tehette le képviselői esküjét az LMP-s Hadházy Ákos. Itt és most erről már csak annyit, hogy Hadházy eskütételén mindössze hét képviselőtársa maradt a teremben. Ebből csak kettő volt LMP-s, a párt Szél nevű társelnöke nem volt köztük. Ez semmit nem jelent, a bokros teendők már csak ilyenek.

Ezzel áttételes összefüggésben a tegnapi nap videója ITT tekinthető meg. Főszereplő: Gyurcsány Ferenc és az LMP krémje. Részletes kommentárt nem tudok hozzáfűzni, viszont ez a kis pillanatfelvelvétel akaratom ellenére eszembejuttatta a választási kampányban előadott összeborulási-egy asztalhoz ülési bohóckodást és rablómesét amiből kiderült, micsoda pocsék vendéglátó ez a Feri, száraz a pogácsája és alkoholt sem ad a vendégeinek, holott ő csatakrészeg. Mellesleg a Fideszt akarták leváltani. Az irány kiváló volt és az is maradt.

Az ilyen hétfő másik hőse természetesen maga az igazságot és erkölcsöt oktató, frusztrált házmester (a pacalpörkölt-felelős államtitkárt meg a többieket most hagyjuk), aki nem volt hajlandó magyarázattal szolgálni arra nézvést, hogy a Gémesi György helyére kerülő Hohn Krisztina (LMP), illetve a Karácsony Gergely mandátumát átvevő Kocsis-Cake Olivio (P) miért nem tudták letenni az esküjüket. Mármint azt lehet tudni, hogy a házszabály szerint a megüresedett mandátumot megszerző képviselő választási iratait a mentelmi bizottságnak kell megvizsgálni az eskütétel előtt, a hölgyek-urak meg basztak rá összehívni a mentelmi bizottságot, pedig a hétfői parlamenti ülés napirendjén szerepelt, hogy két új ellenzéki képviselő esküt tesz. Viszont az eljárás, ahogyan a mindenható Kövér megpróbált átsiklani a mulasztás fölött, majd amikor Szél megkérdezte, hogy ezt mégis hogy gondolták, akkor enerváltan annyit nyögött ki, hogy majd tisztázzuk, magyarázatot fog kapni, mehetünk tovább a munkával, ha megengedi, pontosan megmutatja, mennyire magasról tesznek ők mindenre és mindenkire is. Mer' a kétharmaddal a háromharmadot, ugye.

És ez még mindig sehol nincs ahhoz a sértődéshez és hisztihez képest, amit Jakab Péter jobbikos képviselő felszólalása kapcsán előadott:

Jakab: Bevallom őszintén, kicsit meg vagyok szeppenve, nem azért, mert ez az első parlamenti felszólalásom, hanem azért, mert Isten bizony ennyi bűnöző előtt én még életemben nem beszéltem.

Kövér: Ahhoz képest, hogy ez az első hozzászólalása, feltűnő modortalanságról és ostobaságról tett tanúbizonyságot. (...) Legyen szíves, válogassa meg a szavait, mert nem a kocsmában van a jobbikos haverjai között, hanem a képviselőtársai között, és tisztelje meg őket meg a választókat, akik mögöttük állnak. Világos? Különben megvonom öntől a szót. Csak hogy tudja, mire számíthat.

Drága jó Kövér úr! Az, hogy Polt Péternek hívják a legfőbb ügyészt, aki a világ összes legfőbb ügyészének gyöngye, nem jelenti azt, hogy önök makulátlanul becsületesek volnának. Az, hogy valakit annak neveznek, ami (remélem, Flórián NER-társ is a teremben volt) semmilyen módon nem hozható összefüggésbe az ostobasággal és modortalansággal. A modortalanság az, amikor az ön által sérelmezett kijelentések ötletgazdáján kívül másokat is belekever a történetbe. Az, hogy önnek hatalmában áll elvenni a szót bármelyik képviselőtől, ha az illető az ön vájt fülének nem tetsző állításokat fogalmaz meg, az nem jelenti azt, hogy önnek automatikusan igaza van. Itt egyvalaki feltűnően modortalan, de legalább fennállása óta, az pedig ön, drága jó Kövér úr! Ha az idegei nem bírják a megpróbáltatást, miért erőlteti ezt a dolgot?

Ellenben mi azért próbálunk olvasni a sorok és a tágabb összefüggések között. Itt van például Trócsányi kartárs tegnapi bejelentése, miszerint önöknek változatlanul eszük ágában nincs résztvenni az Európai Ügyészség létrehozásával megvalósuló megerősített európai együttműködésben, eme beszédesnél is beszédesebb álláspont felülvizsgálata nem szerepel az önök zsúfolt napirendjén. Teljesen világos, hogy egy ilyen javaslat az önök számára aggályos és nem fognak lemondani arról a jogukról, hogy Polt Péterrel karöltve sikálják el a legordítóbb korrupciós ügyeket, amelyeknek történetesen önök a főszereplői. Semmi gond nincs ezzel, sőt, ez a garancia arra, hogy majd amikor újra meg újra a magyar jogállamiság nem teljesülése miatt kerülnek a brüsszeli terítékre, akkor legyen elégséges alap a vinnyogásra. Mindazonáltal olyan kiábrándítóan átlátszóan művelik ezt az egészet. Érteni véljük, hogy Viktorovics nyeregben érzi magát, jó az európai zsarolási potenciálja, látjuk, hogy a szélsőséges eszméket valló megborult európai vezetőket igen nagy sikerrel formálja a saját képére és veri szét napról napra az európai közösséget (ő ezt reformnak csúfolja), de hogy ezt az egész korrupt menetelést ilyen leplezetlen gátlástalansággal bírják csinálni, az a mindenhez is hozzászokott gyomor számára is undorító.

Mindegy is. Legalább már a Halász nevű valamilyen szóvivő és pojáca sem tagadja, hogy a felcsúti csühös és a hasonló európai projektek széthordása okán valóban pénzmegvonás vár az országra. Mi az a 100-150 milliárd forint, amikor önök mindentől is megvédik az országot?

Halász: Várjuk meg még ezt, hogy mit javasolnak. Várjuk meg, előre ne okoskodjunk, jó? Egyébként a magyar érdekeket, a magyar kormány meg fogja védeni minden körülmények között.

Hír TV: A magyar vállalkozók érdekeit, mert itt azért vállalkozásokkal kapcsolatos...

Halász: A magyar kormány a magyar érdekeket. Viszontlátásra!

Az valami egészen új csúcsa a szürreálisnak, amikor már ott tartanak, hogy Novák Katalinra bízzák a toporzékolási feladatot, vagyis hogy a holland kereszténydemokratákat mocskolja és hazugozza, és kérje ki magának mindazt, amiért a CDA kizárná a Fideszt az Európai Néppártból. Külön szánalmas, hogy Katika az ő összes eszével meg sem próbál tényeket felsorakoztatni a sértődésében gyökerező primitív vádak mögé. Van még hely a magma alatt! Nagyon érdemes elolvasni az egész sztorit ITT.

Remélem Kovács is élesíti már a billentyűzetét, és elküldi a vérbe azt a svéd szabadúszó újságírót, aki Orbánisztán, Félelem és undor az illiberális Magyarországon címmel írt könyvet a felcsúti zseniről, aki kinőtte a magyar ugart. Belátom, akármilyen előjellel is, de megcselekedte azt, amire mindig is vágyott. Tényező lett ő a világban. Közveszélyes tényező.

Ezt elmondhatják magukról a fideszes médiabirodalom tulajdonosai is egytől egyig: tényezők lettek és zsírosodnak, mint a kurvaélet. Biztosan nagyon szépen köszönik az adófizetőknek. Vajna András veszteséges TV2-jét leszámítva, fut a szekér mindenki másnak. Két év alatt levezényelték a média zsebrerakását, úgyhogy a fogalmatlan felcsúti disznószerelő Mediaworks nevű birodalmát csak éppen agyon nem ütik a milliárdok, Schmidt Mária figyelőjét de facto az adófizetők tartják életben, Matolcsy Ádám Origo című szennylapját szintén nagylelkűen tolja a kormány, a Habony nevű munkanélküli szipákolóművész médiacége egy év alatt megtizenkétszerezte a nyereségét, a Ripost, a PS és a Magyar Hírlap is kapaszkodik ezerrel a közpénzek hátán. Továbbá nincs oka panaszra sem az ATV-nek, sem a Puch László tulajdonában lévő Népszavának, ahol ma már szintén a kormányhirdetéseké a főszerep. Mindenki más meg bekaphatja és rohadjon is meg a baloldali médiatúlsúly. Meg Soros. És természetesen éljen a Stop Soros nevű izé, amit ma kezdenek tárgyalni Kövér homokozójában.

Azt hiszem, ennyi bőven sok is az első felindulásomból. Ha nem tévedek, akkor jövünk vissza hamarosan! Szebb napokat!

https://kolozsvaros.com/rovidek/itt-egyvalaki-feltunoen-modortalan-de-legalabb-ev tizedek-ota-az-pedig-on-draga-jo-kover-ur/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
7 évvel emelkedhet Magyarországon a nyugdíjkorhatár, ha így
  2018-06-05 21:32:20, kedd
 
 
7 évvel emelkedhet Magyarországon a nyugdíjkorhatár, ha így csökken a munkaerő

Árgyelán Ágnes
2018. június 5., 6:02

Míg 1980-ban még húsz 65 éves vagy a feletti korú jutott 100 aktív korúra, a következő 35 évre vonatkozó becslés szerint már 53 időskorú jut 100 dolgozó korúra az OECD országokban. Ha a foglalkoztatottság nem nő érdemben, az elöregedés jelentősen visszavetheti a nyugdíjas kori életszínvonalat. Egy friss tanulmány szerint a nyugdíjkorhatár emelése megoldást jelenthet, Magyarországon például 2050-ig a korhatár további 7 évvel történő kitolása, de önmagában a korhatár-emelés kevés: jelentős változásra van szükség a munkaerőpiacon, például a nők munkaerő-piaci aktivitásának növelésével, különben marad a magasabb nyugdíjjárulék, magasabb adók és egy folyamatosan deficites nyugdíjköltségvetés.
▾hirdetés

Portfolio Tanácsadó Központ - A jövő lehetőségei itt kezdődnek. Vagyon - profi megoldások

Egy friss, a társadalom elöregedéséről és a munkaerőhiány közti kapcsolatról szóló elemzésben a szerzők arra mutatnak rá, hogy a társadalom elöregedése egy gyorsuló, hosszú távú folyamat. Ha ezt az időskori függőségi rátával szemléltetjük (a 65 évesek vagy a felettiek aránya a dolgozó, 20-64 közöttiekre vetítve), akkor azt látni, hogy az OECD országok átlagában 1980-ban még 20 65 éves vagy a feletti korú jutott 100 aktív korúra, ez az arány 2015-re már 40%-kal emelkedett, tehát 28 időskorú jutott 100 aktív korúra.

A következő 35 évre vonatkozó becslés szerint pedig már 53 időskorú jut 100 dolgozó korúra, ami további 90%-os növekedés.

A lenti ábra az időskori függőségi ráta mellett a teljes függőségi rátát is mutatja, ami a szerzők szerint azért lehet relevánsabb mutató, mert azokat a fiatalokat is magába foglalja, akik még nem dolgoznak. Mindez jobban szemlélteti a demográfia hatását az egy főre eső GDP-re (a teljes függőségi ráta tehát a 20 éves vagy annál fiatalabb, illetve a 65 éves vagy annál öregebbek arányát mutatja az aktív korúakhoz képest).
7 évvel emelkedhet Magyarországon a nyugdíjkorhatár, ha így csökken a munkaerő


Annak ellenére, hogy az időskori függőségi rátában volt egy emelkedés, a teljes függőségi ráta az OECD-ben az 1980-ban mért 0,8-ról 0,65-re csökkent 2015-re. Ennek egyik fő oka az 1990-es években a termékenységben látott erőteljes visszaesés, ami a 20 évesek vagy annál fiatalabbak számának relatív csökkenését eredményezte. A tanulmány szerzői szerint a 100 aktív korúra jutó fiatalok száma a következő évtizedekben valamelyest stabilan megmarad a 40-nél, hacsak a termékenységben nem történik valami jelentős változás, ami a teljes függőségi ráta drasztikus emelkedését okozhatja.

Ha a foglalkoztatottság, ezen belül is az időskorúak foglalkoztatottsága nem emelkedik, akkor ezek a demográfiai irányok ceteris paribus (minden más változatlansága esetén) jelentősen visszavethetik a nyugdíjas kori életszínvonalat.
A nyugdíjkorhatár-emelés lenne a megoldás?

A fenti társadalmi kihívásokra a kormányok egy része a nyugdíjkorhatár megemelésével válaszolt, így a tanulmány szerzői utánajártak annak is, hogy önmagában a nyugdíjkorhatár emelése meg tudja-e oldani a munkaerőhiányt az OECD-s és EU-s gazdaságokban, és ha igen, hány évvel kellene megemelni a határt ahhoz (referenciaértékként a 65 évet használva), hogy stabil függőségi rátákat lehessen fenntartani a jövőben.

Kiszámolták, hogy 1980 és 2015 között mennyivel kellett volna emelni a nyugdíjkorhatárt ahhoz, hogy az időskori függési rátát annak 1980-as szintjén tartsák meg. Ha a 65 év a kiinduló szint, akkor a szerzők szerint a vizsgált 35 évben az OECD országokban átlagban 3,4 évnyi korhatár-emelésre lett volna szükség. Ugyanebben a vizsgált időszakban a 65. életévtől a várható élettartam 4,4 évvel emelkedett, tehát ennek a háromnegyedével megemelni a nyugdíjkorhatárt már elég lett volna ahhoz, hogy az időskori függési ráta ne emelkedjen. Ezzel ellentétben a teljes függőségi rátát akkor lehetett volna a vizsgált időszakban stabilizálni az 1980-as szinten, ha a nyugdíjkorhatárt 4,5 évvel csökkentik, tehát 2015-re 60,5 év lett volna az OECD országok átlagában.

Csakhogy a szakértők szerint ezek a számok jelentősen változnak majd a következő 35 évben az OECD országokban. A lenti ábra szerint a 65. életévtől várható élettartam valamelyest lassabb ütemben nő majd, mint a múltban, mellyel így viszont ahhoz, hogy 2015 és 2050 között stabilizálni lehessen az időskori függőségi rátát, már egy 8,4 évnyi nyugdíjkorhatár-emelésre lenne szükség. Ha a fiatalok aktív korúakhoz képesti állandó számával kalkulálunk, akkor valamelyest kisebb, de még így is 6,2 évnyi korhatáremelésre lenne szükség a stabil ráta fenntartásához.

Csakhogy az OECD országokban eddig bevezetett korhatáremelések átlagban csak 1,5 éves emelést mutatnak 2050-re, ez pedig nem elég ahhoz, hogy a modell szerinti időkori függőségi rátát állandó szinten lehessen tartani.
7 évvel emelkedhet Magyarországon a nyugdíjkorhatár, ha így csökken a munkaerő

Magyarországon nagyjából 7 évvel kellene megemelni a nyugdíjkorhatárt

Országfüggő, hogy hol mekkora korhatáremelésre lenne szükség ahhoz, hogy az időskori függőségi ráta fenntartható legyen.
Finnországban és Svédországban például ehhez 4,5 évvel kellene megemelni a nyugdíjkorhatárt, míg
Chilében, Mexikóban vagy Spanyolországban már 11,5 évvel.
Dél-Koreában a társadalom meglehetősen gyors ütemű elöregedése miatt már 15,5 évnyi emelésre lenne szükség, és
Dánia az egyetlen a vizsgált országok között, ahol a már bevezetett korhatár-emelési lépések meghaladják azt, amire szükség lenne az időskori függőségi ráta stabilizálásához.

A lenti ábrából kiderül, hogy Magyarországon az alapnak vett 65 éves szintről nagyjából 7 évvel, tehát 72 évre kellene emelni a nyugdíjkorhatárt ahhoz, hogy az időskori függőségi ráta 2015 és 2050 között stabilizálódjon.
7 évvel emelkedhet Magyarországon a nyugdíjkorhatár, ha így csökken a munkaerő

Tartós deficit jöhet a nyugdíjpénzekben, hacsak nem nő a foglalkoztatottság

Azok a döntéshozók, akik szeretnének egy megfelelő jövedelmi szintet fenntartani a nyugdíjas éveikben lévőknek is, jelentős pénzügyi nyomással szembesülnek majd. Az effektív időskori támogatottsági ráta (az aktív korúak aránya a nyugdíjba vonultakhoz képest) az inverze az effektív időskori függőségi rátának.

Egy felosztó-kiróvó nyugdíjrendszerben (mint amilyen a magyar is), egy százaléknyi csökkenés az időskori eltartottsági rátában 1%-os nyugdíjcsökkenést eredményez az átlagbérhez képest, vagy 1%-knyi emelést a nyugdíj-hozzájárulásban. Mindezek miatt a szerzők szerint csak úgy lehet elkerülni a társadalom elöregedése mellett a nyugdíjak csökkenését, ha
ha magasabb nyugdíjhozzájárulást fizetünk,
magasabb a foglalkoztatottság, például a nyugdíjkorhatár kitolásával vagy a nők munkapiaci aktivitásának növelésével, illetve
a nyugdíjbüdzsében beáll egy pénzügyi deficit, aminek fedezetét adókkal lehet majd pótolni.

Ehhez képest a befizetések által meghatározott (defined contribution) nyugdíjrendszerekben a befizetések mellett a jövőbeni nyugdíj összege a felhalmozott vagyonon elért hozamtól is függ. Ezek a hozamok ugyanakkor nagyban függnek azoknak a gazdaságoknak a teljesítményétől és termelékenységétől, ahová befektették a vagyont.

Ha csak az elmúlt 35 évet nézzük, az időskori támogatottsági ráta (az aktív korúak aránya a nyugdíjba vonultakhoz képest; tehát az inverze az effektív időskori függőségi rátának) kicsivel több mint 25%-kal csökkent az OECD országok átlagában. Mindez pénzügyi instabilitást és magasabb nyugdíjkiadásokat eredményezett, ami magasabb nyugdíj-hozzájárulási rátákban csapódott le. Az állami nyugdíjkiadások GDP-hez viszonyított aránya 1990 óta átlagosan több mint 40%-kal emelkedett.

Ha elképzelünk egy olyan átlagos aktív korút, aki 40 évet megszakítások nélkül végigdolgozott és csak annyi a különbség, hogy 2056-ban vagy 2016-ban megy nyugdíjba, akkor az Európai Bizottság becslése szerint ezekkel a paraméterekkel a frissen nyugdíjba vonuló 2056-ban 10%-kal kisebb nyugdíjra számíthat, mint 2016-ban. Mindeközben a demográfiai időskori támogatottsági ráta ugyanezen időszak alatt mintegy 50%-kal esik vissza,és csak kevés esély van arra, hogy a nyugdíjhozzájárulások növelésével vagy adóemeléssel lehessen a kieső nyugdíjat pótolni az országok többségében.

Mi a konklúzió? Ha a foglalkoztatottsági ráta nem nő érdemben, nagy lesz a nyomás a nyugdíjbevételeken. Az öregedő társadalmakban ezért kulcskérdés lesz, hogyan tudják növelni a foglalkoztatottságot, ha meg akarják őrizni a nyugdíjak jelenlegi szintjét.


https://m.portfolio.hu/befektetes/nyugdij/7-evvel-emelkedhet-magyarorszagon-a-nyu gdijkorhatar-ha-igy-csokken-a-munkaero.287718.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Brutális korrupciót tárt fel Brüsszel – közbeszerzés c
  2018-06-05 21:11:28, kedd
 
  Brutális korrupciót tárt fel Brüsszel - közbeszerzés címmel többszáz milliárd forint nagyüzemi lopásban szivárog el!


Írta: Rubóczki Tamás - 2018. június 4.07107




Magyarország nagyüzemben égeti az uniós pénzeket. Sajnos nem minden eurócentből lesz értelmes beruházás sőt, az uniós források egy jelentős része korrupciós pénzként szivárog el a közbeszerzésnek nevezett nagyüzemi lopásban.



Budapesten jártak az Európai Bizottság (EB) auditorai, akik utánanéztek annak, hogy mi történt a 2015 és 2017 közötti közbeszerzési pénzekkel. Egy nagyon jelentős, több mint 1200 milliárd forintnyi támogatásról van szó, mely összeg már szabad szemmel is látható, még Brüsszelből is.

Az auditorok megállapították, hogy a 34 vizsgált projekt fele olyan építési beruházás volt, aminek a szerződéses ára jelentősen, akár 70%-kal is meghaladta a közbeszerzési felhívásban becsült értéket - írta a 24.hu.

A 24.hu brüsszeli forrásokból úgy tudja, hogy Magyarország nagyon rosszul teljesített a vizsgálaton. A jelentés szerint a közbeszerzési ellenőrzési rendszerünk egy rakás szerencsétlenség, ami ráadásul éppen csak működik - ezt a magyar kormány természetesen nem szerette volna kitenni ki a kirakatba.

A lap megkérdezte a magyarországi főellenőrt is, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóságot (EUTAF) arról, hogy milyen hibákat fedeztek fel, de erről nem szerettek volna nyilatkozni, mondván a részletek bizalmas adatot képeznek.

Eltitkolni a jelentés következményeit azonban lehet. Az EB az uniós támogatások jelentős részének megvonását javasolta, ami nagyjából egy 10 százalékos korrekciót jelent - magyarul, ennyit kell majd visszafizetnünk, és ezt már megérezheti az uniós forrásokból élő magyar gazdaság is.

Brüsszel a miniszterelnökség számára is megküldte a jelentést, de ők nem reagálnak.

Mivel a Fidesz-KDNP kormány egyelőre hallgat, így csak találgatni lehet, hogy mennyi pénz visszafizetésére kell számítaniuk a magyar adófizetőknek, de az biztos, hogy az összeg százmilliárdokra tehető.



https://olkt.hu/brutalis-korrupciot-tart-fel-brusszel-kozbeszerzes-cimmel-tobbsza z-milliard-forint-nagyuzemi-lopasban-szivarog-el/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Százmilliárdos EU-pénzt bukhat Magyarország egy brüsszeli el
  2018-06-05 20:49:19, kedd
 
  Százmilliárdos EU-pénzt bukhat Magyarország egy brüsszeli ellenőrzés miatt

Weinhardt Attila2018. június 4. 10:57


Egy tavaly őszi ellenőrzés alapján arra a következtetésre jutott az Európai Bizottság, hogy súlyos hibákkal működik a magyarországi uniós támogatások közbeszerzési ellenőrzése és ezért 10%-os átalánykorrekciót javasol a testület, ami 100-150 milliárd forintnyi EU-pénz megvonását jelentené - írja a 24.hu brüsszeli információkra hivatkozva. A Portfolio információi ettől árnyaltabb képre utalnak és más területen is lehet probléma, de valóban benne van a levegőben ekkora mértékű uniós forrásvesztésünk a 2014-2020-as ciklusra.



A 24.hu cikkének lényege:

Novemberben jártak Budapesten az Európai Bizottság auditorai, és mintegy 1200 milliárd forint összértékű közbeszerzést vizsgáltak meg a 2015 és 2017 közötti "termésből". A 34 kiválasztott projekt fele olyan építési beruházás volt, amelynek a szerződéses ára rendre 20-70 százalékkal meghaladta a közbeszerzési felhívásban becsült értéket.
Az ellenőrzés során azt próbálták megállapítani, megfelelő-e az uniós támogatású projektek hazai közbeszerzési rendszere, különös tekintettel az ellenőrzésre, azaz megfelelően működik-e a Miniszterelnökségen a Közbeszerzési Felügyeleti Főosztály (KFF).
Már akkoriban arról írt a lap, hogy minden jel arra vallott: a legrosszabb is megtörténhet, azaz a 2014-2020 közötti finanszírozási időszak összes uniós támogatásának a folyósítását felfüggesztheti a Bizottság, ha baj lesz a KFF auditja során.
Ennek az ellenőrzésnek jött meg a napokban a jelentéstervezete, és az eredmény nem jobb a vártnál, mivel a teljes intézményrendszer közbeszerzési ellenőrzési rendszere hármas osztályzatot kapott a négyfokozatú skálán. Ez azt jelenti, hogy nagy hibákkal, éppen csak működik a rendszer.
A hármas besorolás azt takarja, hogy a közbeszerzés menete és ellenőrzése nem megbízható, így nincs garantálva az uniós pénzek hatékony és takarékos elköltése. (A lap megjegyzi: korábban egyszer kapott már a magyar intézményrendszer négyes fokozatot is a gigantikus vízközmű-tender kapcsán, amikor tömegesen zártak ki olyanokat, akiket nem kellett volna és olyanok nyertek, akik nem nyerhettek volna.)
Emiatt az Európai Bizottság az uniós támogatások egy részének megvonását, 10 százalék átalánykorrekciót javasol a megbízhatatlan közbeszerzési ellenőrzési rendszeren átfutott projektek mindegyikére. A lap szakértői kalkulációkra hivatkozva azt írja, hogy ez 100-150 milliárd forintot is kitehet.
A cikk megszólaltatta Dencső Balázst, a magyarországi főellenőrt, az uniós támogatások második szintű ellenőrzését végző Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság (EUTAF) vezetőjét. Ő azzal hárította el a választ, hogy a megküldött angol nyelvű jelentéstervezetet az Európai Bizottság bizalmasan kezelendőnek minősítette, ezért nem áll módjában annak tartalmáról tájékoztatást adni.
Azt viszont elárulta az EUTAF vezetője: a KFF súlyos hibái mellett sem kezdeményezi egyelőre a teljes intézményrendszer felfüggesztését addig, amíg a hibákat kijavítják. Azért nem teszi ezt meg, mert most még csak az angol nyelvű jelentéstervezet érkezett meg, a magyar fordítás kézhezvételétől számított 30 nap lesz az észrevételek megtételére.
Ha már lejátszotta az Európai Bizottság és a tagállam a meccset, akkor "a végleges jelentésben szokta az Európai Bizottság felkérni a tagállami audit hatóságot (EUTAF), hogy ellenőrizze, validálja a tagállami hatóságok számára a végleges jelentésben megállapított intézkedések végrehajtását". Vagyis az EUTAF nem kíván közbeavatkozni, majd az esemény után, a hibák kijavítását követően ellenőrzi a rendszert.


Az árnyaltabb kép, de van nagyobb veszély is

A Portfolio információi a fenti ügyben:
A 34 vizsgált szerződésből mintegy 20-nál talált különböző problémákat az uniós audittestület és a napokban már nem az előzetes angol nyelvű jelentéstervezetet, hanem magát az angol nyelvű jelentést küldte meg Magyarországnak a Bizottság. Ebben van benne a 3-as besorolási skála (súlyosak a hibák), azaz nem sikerült a magyar hatóságoknak elérni, hogy a jelentéstervezetben már szereplő 3-as fokozat 2-esre javuljon (azaz azt állapítsák meg, hogy kisebb hibákkal, de működik a rendszer).
Ez tehát nyugtalanítóbb fejlemény, de nincs még veszve semmi, mert a magyar hatóságoknak ilyenkor a véleményezési szakaszban van lehetősége vitatni a megállapításokat, hogy azok kikerüljenek a végső jelentésből és így a 3-asból 2-es fokozatúra javuljon az értékelés. Tudomásunk szerint a megállapításokban vannak arra utaló jelek, hogy a Bizottság meg akar felelni az Európai Parlament tavaly májusi állásfoglalása tartalmának, miszerint szigorúbban álljon hozzá a magyarországi uniós támogatás-felhasználási folyamatokhoz és ez olykor nehezebben védhető, vagy nem a témához tartozó megállapításokat is takar. (Az EP Költségvetési Ellenőrző Bizottságának idén januári ülésén a Bizottság tisztviselője úgy fogalmazott: túl későn vették észre a magyarországi közbeszerzési ellenőrzési rendszer hibáit, de a tavaly év végi látogatás alkalmával megbeszélték a hibák kijavításának módját.)
Más forrásból származó információink szerint objektív talajon állnak az auditmegállapítások, azaz nincs politikai jellegű irányított auditvizsgálat, így nem életszerű az a feltételezés, hogy "ki van adva a brüsszeli auditoroknak, hogy találjanak valamit".
A 24.hu információival ellentétben az angol nyelvű jelentésben nincs benne olyan, hogy 10%-os átalánykorrekciót javasol a Bizottság Magyarországnak. Csupán arról van szó, hogy a Bizottság minden évben visszatarthatja a tagállam felé a kifizetésre benyújtott számlaállomány 10%-át. Ez az éves pénzügyi elszámolás alapszabálya minden tagállam felé a 2014-2020-as ciklusban és most arról van szó, hogy a Bizottság meglátása szerint ez a 10%-nyi visszatartás várhatóan elegendő lesz a feltárt problémákból eredő pénzügyi korrekciókra. Mivel ez elegendő lehet, ezért nem javasolja a Bizottság a teljeskörű uniós támogatás-megszakítást, majd felfüggesztést Magyarország irányába.
Magyarország 2017-ben összesen mintegy 2,4 milliárd eurónyi fejlesztési számlát küldött ki az Európai Bizottság számára kifizetés céljából, és ebből a testület tavaly 2,1 milliárd eurót ki, lényegében a szabályok szerinti maximumot ki is fizette, így tehát a tavalyi évet érintően mintegy 300 millió eurónyi, kb. 90 milliárd forintnyi, kifizetést tartott vissza addig, amíg a pénzügyi elszámolás le nem zárul. Az előző években (és a későbbiekben) kiküldött számlaállománynak is a 10%-át ugyanúgy visszatarthatja a KFF-fel kapcsolatos ügyek miatt a Bizottság és ez adhatja ki a 24.hu kalkulációiban szereplő, összesen 100-150 milliárd forintos támogatás visszatartást (nem visszafizettetésről van szó, hiszen Brüsszelből ezeket a pénzeket még ki sem fizették).
Mivel a KFF auditjáról a végső, tagállam által elfogadott jelentés még nincs meg, ezért azt a kb. 300 millió eurónyi fejlesztési számlát, amelyet a magyar hatóságok idén április 30-ig kiküldtek Brüsszelbe, várhatóan ugyanúgy a szabályok szerinti maximális mértékig, 90%-ig kifizetheti a Bizottság 60 napon belül, azaz június 30-ig.
Egy lényeges ügy azonban ezt a várakozást keresztülhúzhatja, kifizetést időben jóval későbbre tolhatja, mégpedig a május közepén lezajlott EUTAF rendszeraudit eredménye. Amint május 22-i cikkünkben már felhívtuk rá a figyelmet: ez a fentitől független ügy azért lényeges, mert ha a vegyes előjelek mellett esetleg kedvezőtlen eredményeket hozna ez az audit (azaz a 2-es helyett hármas besorolást kapna az EUTAF az értékelési skálán, azaz az auditorok szerint nem működnek megfelelően az irányítási és kontroll mechanizmusok, így az itthoni fejlesztési számlák EUTAF általi auditálása körül is lennének hitelességi kérdések), akkor azzal a vitás kérdések rendezéséig, jellemzően sok hónapig ellehetetlenülne, hogy Magyarország bármilyen itthoni uniós fejlesztési számlát ki tudjon küldeni Brüsszelbe.
Ez a kisebb esélyű kedvezőtlen forgatókönyv tovább fokozná a magyar államháztartás első négy hónap alapján már egyébként is kifeszített helyzetét (minimális EU-pénz jött kintről, de itthon pörögnek a kifizetések), illetve az Államadósság Kezelő Központ intenzív forrásbevonását csak tovább fokozná, azaz megmaradna a kínálati nyomás az állampapírpiacon.


https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/gazdasagfejlesztes/szazmilliardos-eu-penz t-bukhat-magyarorszag-egy-brusszeli-ellenorzes-miatt.287682.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
2018.05 2018. Június 2018.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 142 db bejegyzés
e év: 1581 db bejegyzés
Összes: 64001 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2564
  • e Hét: 27015
  • e Hónap: 65328
  • e Év: 2282375
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.