|
1/2 oldal
|
Bejegyzések száma: 19
|
|
|
|
2019-03-10 22:12:32, vasárnap
|
|
|
Ne veszítsük el a bátorságunkat, mert az Úr megtisztítja az ő jegyesét, és magához téríti. Hagyja, hogy megtapasztaljuk: nélküle csak por vagyunk.
A római főegyházmegye papságával találkozott Ferenc pápa
2019. március 8. péntek, 20:21
Róma püspöke, Ferenc pápa a hagyománynak megfelelően március 7-én találkozott a római főegyházmegye főszékesegyházában, a Lateráni bazilikában az egyházmegye segédpüspökeivel, papjaival és diakónusaival.
Végül a római főegyházmegye minden papjának azt ajánlotta Ferenc pápa, hogy ,,kérjen bocsánatot az Istentől és testvéreitől minden bűnért, mely fenyegeti az egyházi közösség összetartását és elfojtja a missziós lelkületet".
...... .....
Bővebben Link |
|
|
0 komment
, kategória: Vatikan_Ferenc pápa |
|
|
|
|
|
2019-03-10 22:09:28, vasárnap
|
|
|
Bűnbánat és találkozás
2019. március 10. vasárnap, 16:01
Várkonyi Borbála írását közöljük a Győri Egyházmegye honlapjáról. Link |
|
|
0 komment
, kategória: versek |
|
|
|
|
|
2019-03-10 22:02:00, vasárnap
|
|
|
Erdő Péterrel ünnepelték a magyarországi Cursillo jubileumát
2019. március 10. vasárnap, 19:57
Erdő Péter bíboros, prímás ünnepi szentmisét mutatott be március 10-én, vasárnap a Cursillo mozgalom tagjainak a budapesti Szent Kereszt-templomban. A szentmise hálaadás volt a hazai mozgalom elmúlt 30 évéért és a 100. női cursillóért is, melyet Tahitótfaluban tartottak ezen a hétvégén.
...... ......
Bővebben Link |
|
|
0 komment
, kategória: Szent István bazilika misék |
|
|
|
|
|
2019-03-10 21:15:18, vasárnap
|
|
|
Nagyböjti gondolat: Kovács Zoltán tollából
A Lélek ösztönzésével vonul a pusztába Jézus. A Lélek az, aki kezdeményez, aki éltet, kísér, vezet, vigasztal, eltölt kegyelemmel.
Nekünk is a Lélekre van szükségünk, mielőtt a ,,pusztába vonulnánk", azaz megkezdenénk a szent negyven nap lelki zarándokútját.
Ne is várakoztassuk őt, hiszen már kopogtat szívünk ajtaján: jönne, hogy átformáljon, gyógyítson, hogy eltöltsön új erővel és jóra törekvő igyekezettel.
Hadd lépjen be az életünkbe, hadd tevékenykedjék: már most, a böjti idő elején hívjuk be életünkbe megtisztító lángját, hogy a bűnbocsánat szentsége által igazán szabaddá vált emberekként élhessük meg e megszentelt időszakot!
És hogy mire is hív igazán a Lélek az idei év nagyböjtjében? Meg fogja súgni, ha az imádság csendjében közel lépünk hozzá, ha kitartóan járjuk ezt a rögös utat, ha az elcsendesedett szív most még állhatatosabban keresi Jézus arcát.
Az istenarcot, amely e szent negyven nap vége felé egyre meggyötörtebben áll majd előttünk, de élő remény számunkra: az ő útján járni minden áldozatot megér.
Videó Link
*
Hamvazkodás is volt, azok részére, akik hamvazó szerdán nem részesült a bűnbánat keresztjével.
...... ........... ..............
...... ..............
...
...... .............
*
Videóhoz hozzászólást írtam:
Gratulálok Fabien testvér beszédéhez. Jó Isten kegyelmét kérem, hogy adjon erőt, egészséget Fabien testvérnek a sikeres papi hivatásához
* |
|
|
0 komment
, kategória: Gazdagrét Szentangyaloktemplom |
|
|
|
|
|
2019-03-10 13:41:10, vasárnap
|
|
|
Isten ingyenes ,,szolgáltató", százszázalékos lefedettséggel
2019. március 7. csütörtök, 15:17
A 2020-as budapesti Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra (NEK) való készület március 2-án folytatódott a debreceni Megtestesülés-templomban. Ez alkalommal a fiatalok és leendő bérmálkozók szempontjából szemlélték az Oltáriszentség titkát, többek közt Béri Renátó kármelita szerzetes segítségével.
Bővebben Link |
|
|
0 komment
, kategória: Szentségimádás |
|
|
|
|
|
2019-03-10 13:36:45, vasárnap
|
|
|
2019. március 10. vasárnap.
Végső vacsora estelén, a testvérekkel étkezéshez leheveredvén, megtartván a törvényt teljességgel, törvényes étkekben, a tizenkettő csoportjának, étekként adta önmagát saját kezeivel.
.........
A Pange lingua himnusz harmadik versszakával Szent Tamás a húsvéti vacsora termébe visz bennünket. A pászkalakomát, amit a zsidóság széderestének nevez, a skolasztikus teológus végső vacsorának mondja, amelyen Jézus a szokásnak megfelelően megtartotta a szertartást (Kiv 12,2-28), s az előírt ételek közül a kovásztalan kenyérben és a borban önmagát adta tanítványainak, akiket Tamás a tizenkettő csoportjának és Jézus testvéreinek nevez.
Miként a Lauda Sion Salvatorem kezdetű szekvencia kilencedik versszakánál, úgy a jelen versszakban is az ST III, a73q5 a teológiai háttér. Az Úr a tanítványaival elköltött utolsó vacsoráján alapította az Eucharisztia szentségét. Ez a vacsora lett földi nyilvános működésének (processus) záróakkordja. Elsősorban úgy adta magát a kenyér és a bor színe alatt, mint szentséget, még mielőtt ebből a világból eltávozott volna. Másodsorban pedig úgy, mint szenvedésének üdvösséget adó emlékezetét, mégpedig abban az értelemben, ahogyan ezt Szent Pál írja a rómaiakhoz írt levelében: ,,akit Isten rendelt hit által való engesztelésül az ő vére által" (Róm 3,25). Ennyiben Krisztus a kenyérben és a borban mint a húsvét áldozati báránya adta magát tanítványai kezébe, s ezzel szívükbe és emlékezetükbe véste az Eucharisztia titkát, éppen azáltal, hogy az ószövetségi megemlékezés szertartásába ágyazta a szentség alapítását, így adva meg húsvét és az új húsvéti lakoma értelmét.
Ebből adódóan érthetővé válik: Jézus arról is rendelkezett, hogy emlékezetét a későbbi korokban a kenyér és a bor eucharisztikus lakomájával üljék, hogy ezáltal minden őbenne hívő ember részesüljön Krisztus testében és vérében.
Magyar Kurír |
|
|
0 komment
, kategória: Biblia - szentírások |
|
|
|
|
|
2019-03-10 12:33:32, vasárnap
|
|
|
- A kísértés legyőzése
Urunk, Jézus Krisztus! Te földi életed során mindig felismerted a kísértést és visszautasítottad azt.
A legfontosabb pillanatban nem szálltál le a keresztről, hanem vállaltad a szenvedést és a halált a mi megváltásunkért. A kísértés a mi esetünkben is arra irányul, hogy eltávolodjunk Istentől, a tőle kapott küldetéstől, az ő szeretetétől, és szálljunk szembe az ő akaratával. A kísértés elutasítása azt jelenti, hogy kifejezzük szándékunkat: egyedül Istennek akarunk szolgálni, őt tartjuk életünk Urának, az ő akaratának szeretnénk mindenben engedelmeskedni. A kísértés legyőzése azt jelenti, hogy Isten útját, az üdvösség útját választjuk.
- Légy irgalmas!
Egyházunk három dolgot ajánl számunkra a nagyböjt idejére: a böjtöt, az imádkozást és az alamizsnát, vagyis az adakozást.
A böjti időszak emlékeztet minket arra, hogy mindenünk, amit földi életünk során birtoklunk, Istentől kapott ajándék, amelyet meg kell osztanunk másokkal. Nem mondhatjuk önző módon mindenre, hogy az csak a mi boldogságunkat szolgálja, hanem javaink egy részével érdemes enyhítenünk a szegények nyomorán. És ez nem csupán lehetőség számunkra, hanem keresztény kötelességünk. Ha másért nem, legalább örök üdvösségünk érdekében tartsuk szemünk előtt azt, hogy a végső ítéleten Jézus életünk igazságos bírája, azt kéri majd tőlünk számon, hogy gyakoroltuk-e az irgalmasság cselekedeteit.
- Teremtés és megváltás
A Biblia első oldalain arról olvashatunk, hogy a világ rendezettsége és a természet rendje mögött a természetfeletti erőt megsejtő, hívő ember hogyan gondolkodik a világ keletkezéséről.
Erről szól a teremtéstörténet, amit a szentírástudósok szerint nem szó szerint kell értelmezni, hanem annak tanítását, mondanivalóját kell megértenünk. A teremtéstörténet szerint kezdetben, az idők kezdetén rendetlenség, rendezetlenség, összevisszaság uralkodott, vagyis káosz. A teremtés, amit Isten tevékenységének tulajdonítunk, rendet tesz a rendetlenségben, megszünteti a rendezetlenséget, így jön létre a rendezettség, vagyis a kozmosz. Mondhatjuk azt is, hogy Isten meghatározza a természet törvényeit, amelyek annak rendjét biztosítják és fenntartják.
A hívő, a
teremtő Istenben hívő ember így gondolkodik, de ne feledjük, hogy vannak, akik kétségbe vonják ezt az elképzelést és csupán a véletlennek tulajdonítják a természetben kialakult, a világban uralkodó rendet és törvényszerűséget.
Visszatérve a Teremtő tevékenységéhez, láthatjuk, hogy a teremtés rendjében különleges helye van az embernek, aki lakóhelyül, élettérként ezt a teremtett világot kapta Istentől. Az embernek mindig vigyázni kell arra, hogy ne gondolja magát nagyobbnak annál, aki megteremtette, s akinek az életét köszönheti, nem feledheti, hogy teremtmény. Persze az első emberpár és azóta is minden ember szüntelenül azzal próbálkozik, hogy a teremtő Isten helyébe lépjen, átvegye életének és örök sorsának irányítását. Ezt a lázadást, engedetlenséget az első emberpár esetében, akit a Biblia
Ádámnak és Évának nevez, bűnbeesésnek nevezzük, a többi ember, mindannyiunk esetében pedig
bűnnek. Bűneinkkel tulajdonképpen tönkretesszük a teremtett világot, újra rendetlenséget csinálunk,
és persze tönkretesszük azt a lelki kapcsolatot is, ami bennünket Istenhez fűz, aki teremtőnk és
gondviselőnk, bűneinkkel megsértjük a vele való szeretetkapcsolatot.
Annak érdekében, hogy ez a szeretetkapcsolat újra helyreálljon, Isten elküldi az ő Fiát, a Megváltót, Jézus Krisztust, aki újjáteremti az embert, új rendet és új törvényt hoz az emberiségnek. A teremtés óta minden Megváltóra váró
nemzedék újratanulja a teremtett világ
rendjét és saját hivatását ebben a világban, a megváltó Jézus eljövetele után
pedig a már megváltott nemzedékek tanulják újra ugyanezt. Az újjáteremtés kegyelmi rendje, a Krisztusban való újjászületés, amelyet a keresztség jelképez, megerősít minket abban, hogy
Istenhez tartozunk, az ő teremtményei vagyunk, sőt olyan teremtményei, akik felé szeretettel fordul Isten, ezért mondhatjuk bátran, hogy az ő gyermekei vagyunk. |
|
|
0 komment
, kategória: Gazdagrét Szentangyaloktemplom |
|
|
|
|
|
1/2 oldal
|
Bejegyzések száma: 19
|
|
|
|
2019. Március
| | |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
506 db bejegyzés |
e év: |
4631 db bejegyzés |
Összes: |
47466 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 683
- e Hét: 6374
- e Hónap: 27057
- e Év: 229970
|
|
|