Belépés
eposz.blog.xfree.hu
(Merkúr: Csillagjegy: Szűz: Föld) (Nap: Aszcendens: Oroszlán: Tűz) "Isten létezhet Sátán nélkül, Sátán nem létezhet Isten nélkül." Eposz Lauter Szabolcs
1987.09.04
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 13 
Pop
  2019-07-25 07:44:39, csütörtök
 
 


Album: Petula Clark - Downtown

Country of origin: United Kingdom
Type: Full-length
Release date: 1965
Genre: Soul, Pop
Style: Vocal, Ballad

Downtown is an album by Petula Clark (her first album licensed to Warner Brothers Records) following the success of her single of the same title. The album's tracks were all produced, arranged and conducted by Tony Hatch and were recorded at the Pye Studios in Marble Arch with the session personnel including drummer Bobby Graham, guitarist Big Jim Sullivan and the Breakaways vocal group; the "Downtown" track included guitarists Vic Flick and Jimmy Page in addition to Sullivan. Most of the album's tracks pre-dated the title cut, with almost all of the sides Hatch had produced from their inaugural collaboration: the 1963 single "Let Me Tell You Baby", being included.

Downtown entered the Billboard 200 on 13 February 1965 for a 36 weeks chart run with a #21 peak. Despite Clark's subsequent album releases being more focused on the hit sound Hatch had devised for Clark with the "Downtown" single, the Downtown album would remain Clark's most successful US album release. Downtown did not rank in the UK album charts which were then limited to the Top Twenty.

Petula Clark - Downtown
Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Heavy Metal
  2019-07-22 16:54:50, hétfő
 
 


Fekete Sereg

Country of origin: Hungary
Location: Kaposvár
Status: Active
Formed in: 1995
Genre: Heavy Metal
Lyrical themes: War against the Turkish, Middle Ages, King Mathias
Current label: Hammer Records
Years active: ?-? (as Will o' the Wisp), 1995-present

"Fekete Sereg" is Hungarian for "Black Army", which was the name of the mercenary army of Hungarian king Mátyás I (1458-90) of the Hunyadi dynasty.

Members:

Gábor Horváth - Vocals (2015-present)
Attila Séta - Guitars (1995-present)
Gábor Vörös - Guitars (1995-present)
Bálint Szegvári - Bass (2011-present)
Rudolf Bodnár - Drums (1995-2003, 2004-2006)





Album: Fekete Sereg - Hollók Földjén
Type: Full-length
Release date: January 1st, 2016

Fekete Sereg - Árnyalak Leszel
Link

Mindig várni kell, ami nem jön el,
Mindig az leszel, aki nem felel.
Szótlan magányban, némán veszni el,
Elvesztett árnyalak te magad így leszel.
Halott lélektánc, csodákban nem hiszel,
A vágy most elveszett, minden így sorvad el.
Utolsó szó jogán üvöltve kérdezel,
Fájdalmas néma csend, most senki nem felel.

Tisztítótűz, vigyél, vedd el az életem!
Tisztítótűz, vigyél, nem kell így énnekem.
Álmomban új nap kél, új reményt hoz nekem,
Szívem most újra ég, egy főnixként él velem,
igen, hogy jobb legyen.

Tisztítótűz, vigyél, vedd el az életem!
Tisztítótűz, vigyél, nem kell így énnekem.
Álmomban új nap kél, új reményt hoz nekem,
Szívem most újra ég, egy főnixként él velem,
igen, hogy jobb legyen.

Hazug szavakból már régen elég,
Bármit adsz magadból, az többé nem a tiéd.
Vissza már nem kapod, elveszett örökség,
Kifosztott lélekkel, könyörögsz kegyelemért.
Rejtett gondolat, sehová nem jut el,
Hagyom a gondokat, az árnyék hűs lepel,
A bánat másra száll, most nem érdekel.
Új reményt adj nekem, és végre szabadíts fel.

Tisztítótűz, vigyél, vedd el az életem!
Tisztítótűz, vigyél, nem kell így énnekem.
Álmomban új nap kél, új reményt hoz nekem,
Szívem most újra ég, egy főnixként él velem,
igen, hogy jobb legyen.

Mindig várni kell, ami nem jön el,
Mindig az leszel, aki nem felel.
Szótlan magányban, némán veszni el,
Elvesztett árnyalak te magad így leszel.
Halott lélektánc, csodákban nem hiszel,
A vágy most elveszett, minden így sorvad el.
Utolsó szó jogán üvöltbe kérdezel,
Fájdalmas néma csend, most senki nem felel.

Tisztítótűz, vigyél, vedd el az életem!
Tisztítótűz, vigyél, nem kell így énnekem.
Álmomban új nap kél, új reményt hoz nekem,
Szívem most újra ég, egy főnixként él velem,
igen, hogy jobb legyen.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Heavy Metal
  2019-07-19 13:37:18, péntek
 
  Witchfynde

Country of origin: United Kingdom
Location: Mansfield, England
Status: Active
Formed in: 1973
Genre: NWOBHM
Lyrical themes: Satan, Hell, Metal
Current label: Bad Omen Records
Years active: 1973-1984, 1999-present

Witchfynde was formed in 1973 when Gra Scoresby's band met Montalo playing guitar in his own band formed with his school friends. The two teamed up and formed Witchfynde, the name was suggested by Montalo because he was very interested in occultism and he wanted to use the band as a way to "fynde" like minded people.

Compilation Appearances

- "Belfast" on The Friday Rock Show (BBC Records, 1981)
- "I'd Rather Go Wild" on Metal Battle: The New Generation Heavy Metal Sampler (Roadrunner/Neat, 1983)
- "Leaving Nadir" on New Wave of British Heavy Metal '79 Revisited (Metal Blade, 1990)
- "Give 'em Hell" on Give 'em Hell (Nectar, 1995)
- "Give 'em Hell" and "Give Now Pay Later" on Rock Out! 40 Classic Heavy-Rockers (Emporio, 1996)
- "Cloak and Dagger" on Britannia Infernus - A History of British Occult and Black Metal (Godreah, 2002)
- 'Stab in the Back" on The Roots Of Metallica (Rock Classics, 2010)
- "Give 'em Hell" on Classic Rock Presents NWOBHM - New Wave of British Heavy Metal (UMC, 2011)
- "The Stars" on Cherry Bombs (Classic Rock, 2012)




Album: Witchfynde - Give 'Em Hell

Type: Full-length
Release date: February 1980

Witchfynde - Give 'Em Hell
Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hm...
  2019-07-13 15:43:41, szombat
 
  "Bud Spencer, eredeti nevén Carlo Pedersoli a filmezés mellett - melyet ... Fénykorában 194 cm -es testmagassága és 150 kg-os testsúlya"

Én magasságom 198 cm, és 160 kiló körül, akkor elvileg én is túlélnék egy ilyesmi akasztást...

x'D
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
ooOoo
  2019-07-13 15:35:56, szombat
 
 

Link



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kínzások és kivégzések Magyarországon
  2019-07-13 14:18:03, szombat
 
  (A felnégyeléstől a kerékbetörésen át az élve eltemetésig)

* Az ítéletvégrehajtó: A hóhérmesterség és annak művelői




A hóhér a halálbüntetés és a kínvallatás intézményének központi alakja: a könyörtelen végrehajtó, ki valamennyi szakértelmét a megtorló hatalom rendelkezése szerint alkalmazta, tekintet nélkül a kezére adott áldozat nemére, korára, vélt vagy valós bűneire. Érzések nélkül való, bármilyen körülmények közepette rendíthetetlen és biztos kezű ember, kinek mestersége a halál és a kín. Érzéketlen a kiontott vérre és a halálsikolyra, a csontok ropogására és az égett hús bűzére, céljától a közemberek számára megrázó hatású szenvedések sem tántoríthatták el: megfelelő javadalmazás esetén parancsra gyötört és gyilkolt.

A hóhérmesterség mint rendes hivatás sokáig nem volt jelen Európában: a halálos ítéleteket a vádló személy, az elítélt valamely rokona, maga a bíró, találomra kiválasztott katonák, illetve börtönőrök teljesítették be. A halálbüntetés végrehajtása tehát évszázadokon át esetlegesen zajlott, erre a feladatra senkit sem kértek fel, senkit sem szerződtettek, vagy akár köteleztek állandó jelleggel. A hivatáos hóhér alakja csak a 13. században bukkant fel, hogy hosszú évszázadokig legyen oly sokat emlegetett résztvevője az európai történelemnek, kinek pallosa által közemberek sokasága, esetenként nemes uraságok vagy akár koronás emberfők is kobakjuktól megválni kényszerültek.

A hóhérmesterség megfelelő ismereteket kívánt, így a szerződéssel alkalmazott hóhérnak járatosnak kellett lennie a különböző kivégzési nemek és kínzatások területén. A halálbűntetésnek minden másnál nagyobb elrettentő hatást tulajdonított a törvényhozó és törvényalkalmazó hatalom, így annak precíz, hibamentes kivitelezése, vagy akár a legkisebb hiba elkövetése is nevetségessé tette volna az eljárást. A hóhérnak ezért mesterpróbát kellett tennie, mely során bizonyíthatta, hogy keze biztos, tudása pedig kifogásolhatatlan. A tanonc a próbára való felkészülés során rendszerint állatokon gyakorlatozott, azokat kínozta és ölte le.

Mivel a hóhérmesterség többnyire apáról fiúra szállt, a gyermek már élete korai szakaszában is elkísérhette felmenőjét, és tanoncként támogathatta munkáját: hóhérsegédnek meg kellett ismernie a kínvallatás fokozatait, ki kellett tanulnia a szakma számos fogását, hisz hivatását később csak ezen ismeretek birtokában végezhette megfelelően. A hóhérmesterség azonban nem pusztán tudásbéli, de alkatbéli követelményeket is támasztott, hisz az ítéletvégrehajtónak mindenekelőtt bátorságra és megingathatatlan nyugalomra volt szüksége munkája sikeres végzéséhez. Ha keze a sorsdöntő pillanatban megremegett, s elvétette a csapást, vagy éppen figyelmetlenül járt el a kínvallatás során, és akaratlanul megölt valakit, úgy megrótták, fizettségét nem adták ki, vagy akár el is bocsáthatták. Ha pedig kontármunkát végzett, a nyilvánosság haragját is magára vonhatta: megesett, hogy a hóhér elvétette a pallossal való vágást, a kivégzés véres aktusában gyönyörködni kívánó csőcselék pedig olyannyira felháborodott ezen, hogy kövekkel dobálta meg az ítéletvégrehajtót.

A hivatásos ítéletvégrehajtó státusza által felvetett problémákat, egyszersmind a dilemmák feloldására tett kísérlet hiábavalóságát is ékesen példázza, hogy szerte Európában akadtak területek, hol különbséget tettek a hóhéri kötelezettségek szerint, s differenciáltak az ítéletvégrehajtók között - így próbálván meg elkülöníteni a "tisztességes" hóhéri státuszt a "tisztességtelen" hóhéri státusztól. A nyakazásokért felelős hóhér pallost vagy bárdot forgatott, ily módon mért halálos csapást az elítéltre a bakó ezzel szemben az alantasabbnak tartott feladatokat hajtotta végre, mint az akasztás, a kerékbetörés, a felnégyelés, a tortúra alá vonás, vagy az elevenen megégetés. Eme különbségtétel is árulkodik róla, a törvény betűje mily kétségbeesett igyekezettel próbálta egymás mellé rendelni a keresztényi erkölcs előírásait és a törvény általi megtorlás borzalmait, a középkor eme homlokegyenes ellenkező, ám évszázadokon át egymás mellett élő jelenségeit hisz az állam, a helyi hatalom és az egyház egyfelől a Biblia erkölcsi tanait hírdette, máfelől nézvén pedig rettenetes szadizmussal torolta meg az elkövetett vétkeket. Ez a kettősség magától értetődő módon Magyarországon is csúfos képmutatást fiadzott, amely világosan kitetszik a hóhérok megítélését, illetve az ítéletvégrehajtók életvitelét szemlélvén. A tisztességes jobbágyok, a nemesek, illetve a városi polgárok kivetetették maguk közül a vértől csatakos kezű mesterembert: soha, semmilyen körülmények közepette nem érintkeztek sem vele, sem asszonyával, sem családja egyéb tagjaival. A hóhér leszármazottai nemkülönben a számkivetettek keserű kenyerén osztoztak, még tisztes mesterséget sem tanulhattak, a céhek ugyanis nem vettek fel olyan tanoncokat, kik "becstelen ember" leszármazottai voltak. Pozsony városának 1439 évi számadó könyve meglehetősen beszédes adatokkal szolgál az érdeklődők számára, miszerint a hóhért a város sárga karszalag viselésére kötelezte, kardját csakis jobb oldalán hordhatta, jószágot vagy piacra vitt árut kezével nem illethetett, templomban és kocsmában kizárólag a számára elkülönített helyre ülhetett, csapszékbe betérvén csakis a számára fenntartott fakupából ihatott, egyházi házasságot nem köthetett, holta után egyházi temetésben nem részesülhetett. A hóhér lakhelyének hollétét nemkülönben szokásjog igazgatta, miszerint városban, avagy faluban nem lakhatott, csakis a település szélén emelt házban élhetett családjával együtt. Az ítéletvégrehajtó tisztes polgári vagy jobbágyleányt feleségül nem kérhetett, hisz hozzá őt úgysem adták volna, gyermekeit nemkülönben nem házasíthatta ilyesféle famíliák sarjaihoz. Így esett meg, hogy a hóhércsaládokban nevelkedett ifjak és leányok gyakorta házasodtak egymás között s hogy az idők során hóhérdinasztiák alakultak ki, melynek tagjai egymásnak adták át a mindenki által rettegett kétélű pallost, az ítéletvégrehajtó pedig saját fiát, esetenként lányát tanította ki a mesterség fogásaira, kik gyakorta segédkeztek mellette, mely munkáért megfelelő javadalmazást kaptak. (Még arra is akadt példa, hogy a hóhérmester betegsége okán annak lánya végezte ki az elítéltet.)

S ha már szó esett a javadalmazásról, érdemes ismét felidézni Pozsony városának számadó könyvét, mely nemcsak a hóhérral szemben alkalmazott megkötéseket foglalja magában, de részletesen rendelkezik a végrehajtót illető pénzbeli és egyéb juttatások felől is. Egy akasztásért a város 1-3 forintot fizetett, ha pedig akasztófát is kellett állítani, azért 2 forint 60 dénár ütötte a hóhér markát. Az ítéletvégrehajtó emellett - a tényleges feladatoktól függetlenül - rendes heti bérezésben is részesült, amely 200 dénárra rúgott.

Torrente del Bosque (Géczi Zoltán)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
ooOoo
  2019-07-13 14:03:43, szombat
 
 

Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kínzások és kivégzések Magyarországon
  2019-07-13 11:59:14, szombat
 
  (A felnégyeléstől a kerékbetörésen át az élve eltemetésig)

* Vlad Tepes vajda: Az emberarcú bestia és az ő rémtettei




A páratlan rémtettei okán legendává vált Vlad Tepes, ha származását tekintve nem is köthető Magyarországhoz, katonai és politikai döntései nagy mértékben kihatottak a magyar porta történelmére. A hazai hatalmasságok hol erejük javából támogatták őt, hol pedig ellene törtek, eme ellentmondások pedig jócskán befolyásolták Erdély és Magyarország, közvetve a teljes keresztény Európa sorsát - így Vlad Tepesnek nem pusztán rémtettei, de katonai-politikai cselekedetei okán is helye van a magyaroroszági kínzatások és kivégzések dicstelen, halálszagú panoptikumában.

Vlad Tepes kiemelkedő alakja volt az európai történelem ama korszakának, melyet Magyarországon a Hunyadiak neve jelzett. Keménykezű és könyörtelen vajda volt, ki nem ismert sem bocsánatot, sem kegyelmet: hadvezérként és nemesemberként egyaránt páratlan lendülettel és erővel lépett fel, ám vitathatatlan kvalitásaira és káprázatos katonai eredményeire ördögien sötét árnyékot vetett olthatatlan vérszomja, amely példátlanul kegyetlen tettekre sarkallta őt. Ellenségeivel, vélt ellenségeivel, a bűnözőkkel, a keresztény dogmák ellen vétkezőkkel, az árulókkal, a hadifoglyokkal és gyanúba keveredett személyekkel szemben oly szadizmust gyakorolt, mely még a korabeli viszonyok közepette is kirívónak számított. A vajda azonban mit sem törődött önnön megítélésével, kényekedve szerint gyakorolta sátáni üzelmeit.

A zsarnoki Vlad Tepes (Vlad: "Ördög" vagy "Démon", Tepes: "Karós" vagy "Karóbahúzó") még a nevét is kedvenc kivégzési módszeréről kapta, mellyel oly gyakorta élt: ellenségeit és az általa bűnösnek találtatott személyeket rendszerint karóba húzatta. Bár az írott forrásanyag ugyancsak hiányos, a korabeli orosz és német krónikák pedig ebben a kérdésben meglehetős különbségeket mutatnak, valószínű, hogy ténykedése során legalább negyvenezer vagy akár százezer embert is legyilkoltatott ily módon. Nem kizárólag áldozatainak száma, de vajda személye és cselekedetei is holmi balladai homály által fedettek: hiteles forrásokból alig néhány tucat, vérgőzös legendákból pedig számlálhatatlanul sok maradt az utókorra.

A karóba húzás a kínhalál egyik legszélsőségesebb formája, ám korántsem Vlad Tepes ördögi elméjének találékonyságát dicséri. Maga a módszer keletről származik: feljegyzések szerint már az asszírok is alkalmazták, a perzsáknál pedig általános bűntetés végrehajtási módozatnak számított. Észak-Afrikában nemkülönben ismerték és gyakorolták ezt a förtelmesen szadista eljárást, innen kerülhetett át a török gyakorlatba, majd a nyugati országokba, többek közt Havasalföldre, Erdélybe és Magyarországra is. A karóba húzás eredetileg a holttest közszemlére tételét szolgálhatta: a megölt gonosztevő vagy ellenség testét hosszú póznára tűzték, majd a póznát nyilvános helyen állították fel. Nem kérdéses, hogy az átdöfött tetem látványa minden másnál ékesebben szemléltette a törvényi megtorlás mindenek feletti hatalmát, s elrettentő hatást gyakorolt az emberekre - az eleven test felnyársalása azonban ennél is szörnyűségesebbnek bizonyult, így gyakorlata gyorsan elterjedt Európában.

Maga a karó, mint kivégzőeszköz, az általa okozott kínokat tekintve teljesen egyedülálló instrumentum, amely legfeljebb a kereszttel említhető egyazon oldalon. Ám míg a kereszt esetében szögekkel, vagy kötéllel kellett felerősíteni a testet, a karóba húzás gyomorforgató procedúrája ennél jóval egyszerűbb volt. Abban az esetben, ha a lehető leghosszabbra kívánták nyújtani az áldozat kínjait - a cél pedig ez volt -, roppant szakértelemmel kellett eljárnia a hóhérnak, hisz ha gondatlanul, minden körültekintést nélkülözve hajtotta át a karót az emberi testen, úgy az létfontosságú szerveket roncsolhatott szét, az így elszenvedett sérülések pedig gyors halált okozhattak. A karóba húzás lényege azonban éppenséggel a szenvedés elnyújtása volt, a minél hoszabban tartó kín - ezért a hóhérnak nagy körültekintéssel és biztos kézzel kellett eljárnia.

A karóba húzás mint kivégzési és kínoztatási forma kiváltképpen visszataszító, ocsmány művelet. A kivégzés legfőbb instrumentuma, maga a karó egy 3-5 méter hosszú, kihegyezett, de nem hegyesre vágott farúd volt mely minél hosszabb, annál messzebbről látszódott a halódó áldozat. A karót használat előtt olajjal locsolták meg, és gondosan vigyáztak rá, hogy felülete a lehető legsimább legyen, se éles részek, se egyéb csonkok ne legyenek rajta. Első lépésben a kivégzendő személy kezeit a háta mögött megkötötték, szoros gúzsba kényszerítve, hogy tiltakozásával, csapkodásával ne zavarja a vegrehajtó munkáját, majd lábait szétfeszítették, többen lefogták, avagy kikötözték, hogy ne rugdalózhasson, ne állhasson ellen. A kihegyezett rudat a halálos ítélettel sújtott személy végbelén át vezették be a testbe, ügyelve rá, hogy a karó ne sértsen létfontosságú szerveket. A karót gyakorta kézi erővel hajtották át az emberi testen, így a folyamat nem csak rigorózus, de meglehetősen fáradtságos, illetve hosszadalmas is volt. Legalább három erős férfi szükségeltetett a karó testen való átvezetéséhez, így ezt a műveletet később állati erő igénybevételével hajtották végre, és igavonó barmok segítségével végezték. Az eljárás azonban így is meglehetősen sokáig tartott - a legélénkebb emberi fantázia sem elégséges hozzá, hogy elképzelje, mily rettenetes szenvedésen mehetett keresztül az ily módon kivégzett személy. Megesett, hogy fordítottak az eljáráson: ilyenkor nem a személyt, hanem a karót rögzítették, és az állatokhoz kötözött áldozatot húzták rá magára a karóra, amely módozat némileg felgyorsította a borzalmas eljárás menetét. A végbélen át behatoló karó először a vastagbelet roncsolta szét, majd a további belek következtek. Ha adott volt a kellő hóhéri gyakorlat, s megfelelően sima volt az instrumentum, úgy a farúd nem sértette fel a hasüregben lévő létfontosságú szerveket (a máj elrepesztése például az áldozat gyors elvérzését okozta volna), hanem áttörte a diafragmát, és a mellkasba jutott. A karó vezetése során különösen ügyeltek arra, hogy elkerüljék a szívet és az aortát, amelyek roncsolása gyors halálhoz vezetett volna. Ha a hóhér jól végezte dolgát, és segédei sem vétettek hibát, úgy a karó hegye a lapocka, vagy a váll tájékán bukkant elő a testből. Egyes ábrázolásokon megfigyelhető, hogy a végrehajtók kivételes hozzáértése esetén a karó egyenesen futott át a testen, átszúrta a gyomrot, szétroncsolta a nyelőcsövet, és az áldozat száján bukkant elő - a szerencsétlen elítélt látványa ez esetben, ha egyáltalán lehet fokozni a fokozhatatlan rettenetet, még inkább elborzasztó lehetett. Ám a korabeli rajzok az mutatják, hogy a végrehajtás nem mindig sikerült ily precízen: megesett, hogy a farúd az áldozat mellkasából bukkant elő, ha pedig elhamarkodták a műveletet, úgy a has magasságában törte át a bőrt. Miután a hóhér és a segédjei bevégezték fertelmes munkájukat, a karót felállították, és rögzítették. Ha az instrumentumot megfelelően hajtották át a testen, az áldozat pedig ereje teljében lévő, egészséges személy volt, úgy szenvedései akár két-három napon át is kitarthattak. A megkínzott, halódó áldozatok, ameddig csak erejükből tellett, hangosan jajveszékeltek, kiabáltak és könyörögtek, vagy éppen átkozódtak - akár napokon át.

Torrente del Bosque (Géczi Zoltán)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Black Metal
  2019-07-13 11:27:28, szombat
 
  Forgotten Tomb

Country of origin: Italy
Location: Piacenza, Emilia-Romagna
Status: Active
Formed in: 1999
Genre: Black | Doom Metal (early), Gothic | Melodic - Black Metal (later)
Lyrical themes: Depression, Suicide, Negativity, Solitude, Nihilism
Current label: Agonia Records

Forgotten Tomb was born as a Herr Morbid one-man project after the disbanding of his previous black metal band Sacrater. All releases by Forgotten Tomb were recorded only by Herr Morbid (with occasional aid of Wedebrand as session drummer) up until the album Love's Burial Ground.

Forgotten Tomb also appeared on the Tormenting Legends compilation LP (500 copies, Blut & Eisen Productions, 2003) with the track "Desolated Funeral".

Forgotten Tomb also contributed to the Ildjarn tribute Gathered Under the Banner of Strength and Anger on Pestilence Records (now known as |Target:Earth| Productions) with the tracks "No Gleaming Light" (2:29) and "Moerklagt sti" (3:33).




Forgotten Tomb - Springtime Depression
Release date: 2003

Forgotten Tomb - Desolated Funeral
Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Makettezés
  2019-07-13 09:33:40, szombat
 
 







Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 13 
2019.06 2019. Július 2019.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 13 db bejegyzés
e év: 868 db bejegyzés
Összes: 868 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 70
  • e Hét: 150
  • e Hónap: 1516
  • e Év: 9935
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.