Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
Kék turmalinkristály
  2021-09-15 21:22:21, szerda
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Ásványok-ékszerek   
Ezek okozhatják az időskori memóriaromlást
  2021-09-15 21:20:09, szerda
 
  Az emberi test már huszonévesen hanyatlani kezd. Persze nem látványosan, de azért a szervezet, a sejtek kezdenek öregedni, aminek negyven, ötvenéves korban már látható, érzékelhető nyoma is lesz. Ezért is hangoztatják azt a hozzáértők, hogy nem lehet elég korán elkezdeni az egészséges életmódot, amihez a helyes táplálkozás, a rendszeres testmozgás, az aktív életmód is hozzátartozik. Mert bizony a fiatalkori nemtörődömségnek idősebb korban nyoma lesz, mégpedig betegségek formájában.

A legújabb kutatások arra mutatnak rá ugyanis, hogy például a fiatalkori elhízás, magas vérnyomás és vércukorszint jelentősen megnöveli az időskori memóriaproblémák kockázatát.

A fiatal felnőttek egyre nagyobb százaléka küzd valamilyen szív- és érrendszeri problémával, ami együtt járhat magas vérnyomással és vércukorszinttel, ez viszont kockázati tényezője lehet az időskori gyors kognitív hanyatlásnak.

Ezeket azonban könnyedén és egyszerűen ki lehet küszöbölni mégpedig rendszeres mozgással, egészséges táplálkozással, egyszóval életmódváltással. Ha mindent elkövetünk a szív- és érrendszerünk egészségéért, azzal nagyon sokat teszünk annak érdekében, hogy idős korunkban is egészséges maradjon az agyunk.

Napjainkban egyre több gyermek és fiatal küzd túlsúllyal és lesznek cukorbetegek. A diabétesz egyik szövődménye a szív- és érrendszeri betegség. Ez további problémákat is okozhat idősebb korban, többek között az agyi képességek csökkenését. Már csak emiatt is érdemes odafigyelni a gyermekeink, unokáink egészségére, hiszen nagyon nem mindegy, hogy milyen egészségnek örvendenek idősebb korukban.

Egy tanulmány arról számolt be, hogy a fiatalkori emelkedett vércukorszint is összefüggésbe hozható az idősebb kori alacsony kognitív képességekkel. Egy másik tanulmányban pedig arról írnak, hogy a fiatalkori szív- és érrendszeri betegség az időskori demencia magasabb kockázatával jár együtt.

A kutatások nemcsak a fiatalokra terjedtek ki, hanem középkorúakat is vizsgáltak. Megállapították, hogyha egy 50 éves személynél kiderül valamilyen szív- és érrendszeri probléma és megkezdődik a kezelés, illetve az életmódváltás, akkor a kognitív képességek hanyatlása, a demencia vagy az Alzheimer-kór kialakulása igen magas.

Tehát a legjobb, ha már fiatalkorunkban elkezdjük az egészséges életmódra való áttérést, habár a legideálisabb az lenne, ha egészen kicsi gyerekkorban is egészségesen élnénk, azaz már a mozgás és az egészséges táplálkozás is az életünk része lenne.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:   Betegségekről  
A cukorbetegségről
  2021-09-15 21:16:56, szerda
 
  Minden, amit a cukorbetegségről és az inzulinrezisztenciáról tudni érdemes:

Sokan szenvednek inzulinrezisztenciában vagy cukorbetegségben. Talán nem is tudnak róla, csak érzik, hogy valami probléma van, de azt nem tudják, hogy mi is állhat a tünetek hátterében. Cikkünkben néhány fontos dologra hívjuk fel a figyelmet a betegséggel kapcsolatban.

Az inzulinrezisztenciának és a cukorbetegségnek számos tünete létezik, az egyik ilyen az édességek iránti sóvárgás, a folyamatos éhségérzet, a hányinger és az izzadás. A tünetek közé tartozhat még a szorongás, az idegesség, az ingerlékenység, a türelmetlenség, a fáradtság, a hiperaktivitás, a szédülés.

Amennyiben valakinek nem stabil a vércukorszintje, úgy további változásokat is megtapasztalhat. Ilyen például a súlygyarapodás, a szénhidrát-érzékenység, kialakulhat zsírmájbetegség, lehet magas a vérnyomás, a koleszterinszint és a trigliceridszint, és lehetnek az illetőnek szív- és érrendszeri betegségei is, amelyek hátterében az inzulinrezisztencia és a cukorbetegség is állhat.

A cukorbetegséget és a vércukorproblémákat lehet kezelni, javítani és néha vissza is lehet fordítani. Ehhez fontos, hogy kerüljük el a finomított és a feldolgozott szénhidrátokat, a cukros italokat, a mesterséges ételeket és édesítőszereket. Fogyasszunk ezek helyett friss zöldségeket, dióféléket, magvakat, jó minőségű zsírokat, halat, tojást, avokádót, olíva olajat. A fogyás szintén megakadályozhatja a cukorbetegség kialakulását, és így sokkal jobban kezelhető a már kialakult betegség.

Az is lényeges, hogy elegendő vizet fogyasszunk, ugyanis a kiszáradás, a dehidratáció miatt, a máj egy olyan hormont választ ki, amely megemeli a vércukorszintet. Amikor megiszunk egy-egy pohár vizet, akkor a vércukorszint is csökken.

A napi 30-60 perces mozgás a legegyszerűbb módja annak, hogy csökkentsük a gyulladást és kezeljük a stresszt. Az inzulinérzékenység is fokozódik, így a sejtek is jobban fel tudják használni az inzulint.

A stresszkezelés is nagyon lényeges, hiszen a túlzott stressz, megemeli a szervezetben a kortizolszintet, amely viszont növeli a vércukorszintet. de nemcsak azt, hanem a sóvárgást is az olyan ételek és italok után, mint alkohol, koffein, csokoládé, egyéb édességek.

Ha nem alszunk eleget, szintén megnő a kortizol szintje a szervezetben, de az éhség hormoné is, ami megint csak vércukorproblémákat generálhat.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:   Betegségekről  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2021.08 2021. Szeptember 2021.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 162 db bejegyzés
e év: 2541 db bejegyzés
Összes: 43498 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1806
  • e Hét: 13535
  • e Hónap: 6079
  • e Év: 742196
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.