Belépés
kalmanpiroska.blog.xfree.hu
Minden kegyelem. Kovács Kálmán
1968.04.24
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
Isten miért küldte el a szolgáját egy kiszáradó patakhoz?
  2021-09-05 22:17:44, vasárnap
 
  Isten miért küldte el a szolgáját egy kiszáradó patakhoz?

Textus: 1Kir 17,1-7

Isten miért küldte el a szolgáját egy kiszáradó patakhoz? Mire akarta ezáltal tanítani? Jelképesen mondva, Isten miért küld el bennünket egy kiszáradó patakhoz?

Amikor Isten oda küldte Illést a Kerit patakhoz akkor ezáltal próbára tette a hitét. Hollók és a kiszáradó patak.

I. Először is, Isten azért küldte el szolgáját egy kiszáradó patakhoz, hogy megtanulja mennyire fontos követni Isten akaratát lépésről lépésre.

Hogy megtanulja követni Isten akaratát lépésről lépésre. Isten adott neki egy küldetést, egy feladatot. Menjen és adja át az üzenetét Aháb királynak. Illés átadta. Majd miután befejezte az első küldetését, a szolgálatot amivel Isten megbízta, azután szólt Isten hozzá és adta neki a következő parancsot. Azután közölte Ahábbal, hogy mi az akarata vele, hogy mit kell megtennie. Illés addig nem tudta, hogy a mi a második lépés, a következő lépés amíg nem adta át Isten üzenetét a királynak és Isten nem mondta meg neki, hogy: ,,Eredj el innen..." Amikor Aháb király előtt állt akkor még nem tudta, hogy mi a következő lépés számára. Mit kell tennie utána. Isten csak azután jelentette ki akaratát Illésnek miután az üzenetét átadta a királynak. Nem kellett aggódnia Illésnek amiatt, hogy mit fog tenni azután miután a királynak átadta az Isten üzenetét. Ami érdekelte, ami foglalkoztatta az volt, hogy mi az Isten akarata most. Egyszerűen csak engedelmeskednie kellett Istennek és rábíznia magát Istenre, az ő gondviselésére. Isten vezet lépésről lépésre. Tedd meg az első lépést és várd meg amíg ő elmondja neked hogy mi a következő lépés. Hit által kell éljük e földi életünket. Életünket Isten Igéje kell hogy irányítsa. De hol a hit abban ha mi az egész előttünk álló utat akarjuk ismerni, ha mindent előre tudni akarunk egészen az út végéig, ha mi az egész utat akarjuk látni a végéig, ha mi előre minden lépést akarunk tudni. Ha előre tíz lépésben akarjuk tudni hogy mit kell tennünk akkor hol van abban a hívő élet, a hitből való élet? Hol van abban az Úrban való bizodalom? Hol van abban a Isten Igéjétől való függés? Ha előre minden meg van adva nekünk, akkor hogyan tanulunk meg az Isten Igéje által vezetve élni? Isten annyi világosságot ad, hogy egyszerre egy lépést meg tudjunk tenni az engedelmesség útján, hogy megértsük azt, hogy az adott helyzetben mi az Ő akarata, mit kér tőlünk, hogy cselekedjünk. Jézus szavai: ,,Ne aggódjatok a holnap miatt. Elég minden napnak a maga baja." Látásban akarunk járni és ezért nehéz megtanulnunk ezt a leckét, hogy hitben járjunk. Szeretnénk mindent mi irányítani, mindent kézben tartani, mindent ismerni, mindent előre tudni. Nem szeretjük a rossz meglepetéseket az életben. Félünk a rossz meglepetésektől. A test az értelemre támaszkodik. A hitetlenség előre mindent akar tudni. Nem tud várni az Úrra, a következő szóra, a következő utasításra, a következő lépésre. A hitetlenség független Istentől. Ha Isten nem mutatja meg a következő lépést, akkor majd megteszem én, eldöntöm a logikám, a megfigyelésem alapján hogy mi számomra a legjobb az adott helyzetben és azt teszem. Nem várom meg az Urat.

Péld 3,5-6: ,,Bízzál az ÚRban teljes szívből, és ne a magad eszére támaszkodj! Minden utadon gondolj rá, és ő egyengetni fogja ösvényeidet."

Ígéret. Ha Illés a saját eszére támaszkodott volna, akkor az utolsó dolog lett volna az, hogy a Kerit patakhoz menjen, hogy ott elrejtőzzön. Szerintem ha a maga értelmére támaszkodott volna akkor elindult volna egy evangélizációs körútra az országban. Lerombolni a bálvány szobrokat, leszámolni a tévtanítókkal. De még nem jött el az ideje ennek. Isten Igéje munkálkodik a szívében ott a kiszáradó patak mellett is. Amikor úgy tűnik hogy hasztalanul tölti a napjait ott a kiszáradó patak mellett, Isten csendben munkálkodik a szívében ott is az Ő szava által. Szól hozzá. Meg kell tanulja, hogy kövesse az Isten akaratát lépésről lépésre. Várni az Úrra. Ne vegyük kezünkbe a dolgok irányítását. Nem várunk hasztalan az Úrra. Nem igaz az, hogy ilyenkor haszontalanok vagyunk. Egy lépést tegyünk meg előre hitben és a következő lépést is tegyük meg hitben.

,,Igen, de ha megteszem ezt a lépést akkor nehézségbe kerülök". ,,Tedd meg ezt a lépést" - mondja az Úr - ,,és bízzál Bennem a következő lépést illetően. Bízd magad rám a következő lépést illetően." Illés megtette az első lépést. Átadta az üzenete a királynak. És akkor szólt az Úr hozzá. Nem előtte. Csak miután megtette az első lépést. Miután engedelmeskedett az Úrnak és elvégezte a feladatot. Isten azután megmutatta a következő lépést neki. Az akarata az volt, hogy menjen el és rejtőzzön el a Kerit-pataknál. Isten akkor közli velünk az akaratát ha először engedelmeskedünk neki. Amíg nem tesszük meg az első lépést, addig nem mutatja meg a következőt.

Példa: Ifjú lelkész. Első gyülekezete. Megtartotta az istentiszteletet. Mindenki el volt ragadtatva tőle. Második Úr Napján is ugyanazt az igehirdetést mondta el. Azt mondták a tagok, hogy lusta a lelkész. Harmadik Úr Napján ugyancsak azt az üzenetet mondta el. Erre odamentek hozzá, és mondták, hogy nagyon aggódnak miatta, hogy mindig ugyanarról prédikál és valami baj van vele. Miért ugyanazt prédikálja? Válasz: Azért mert valamit nem tettetek meg ami első alkalommal elhangzott. Azért prédikálok ugyanarról mert várom hogy mikor teszitek meg azt amiről első alkalommal prédikáltam. Ugyanígy az Úr. Csodálkozunk hogy miért nem kapunk több vezetést. Minél inkább engedelmeskedünk neki, annál többet kijelent nekünk az ő akaratáról. Meg kell tanuljunk Benne bízni teljesen lépésről lépésre. Félelemmel tesszük meg talán azt a lépést. Bízzuk magunkat az Úrra. Neki gondja van reánk. Hitben kell megtegyük azt a lépést. A hitünk növekszik és így meg tudjuk tenni a következő lépést.

II. Másodszor, Isten a szolgáját a saját biztonsága érdekében küldte el, egy kiszáradó patakhoz.

Aháb fenyegetést jelentett Illés életére. De a legnagyobb fenyegetést Illés számára ő maga jelentette. Pál apostol - tövis adatott a testébe, a Sátán angyala gyötörte a kijelentések nagysága miatt amiben részesült. Miért? Azért, hogy el ne bizakodjon, hogy fel ne fuvalkodjon. A büszkeség jelentette a veszélyt, a fenyegetést Pálra és Illésre is. Aháb előtt hirdette Isten üzenetét. A szavára Isten bezárta az eget. Ezek mind azt a veszélyt hordozták magukban, hogy Illés felfuvalkodjék, hogy elbízza magát, hogy elteljen magával. Ezért Isten el kellett küldje az emberek közül hogy megalázza őt és hogy felkészítse őt egy még nagyobb megtiszteltetésre, egy még nagyobb szolgálatra. Önfegyelem tanítása és arra is tanította hogy a mindennapi betevő falat tekintetében is tőle függjön, rá támaszkodjon. Alázatosan alávesse a saját akaratát Isten akaratának. Szüksége volt a Kerit pataki időszakra, az egyedüllétre, kiképzésre mielőtt részesült volna a Kármel hegyi megtapasztalásban. Szeretnénk a Kármel hegyi megtapasztalásokat, de a Kerit pataki megtapasztalásokat nem annyira. Ahhoz hogy Isten használni tudjon bennünket az ő szolgálatában, ahhoz meg kell alázzon bennünket. El kell vezessen oda ahol meglátjuk hogy tehetetlenek vagyunk, semmik vagyunk, kicsik vagyunk, teljes mértékben rászorulunk, és tőle függünk. Megtanít arra hogy teljesen tőle függjünk, ráhagyatkozzunk, Benne bízzunk. Amikor fontosaknak tartjuk magunkat, nélkülözhetetleneknek, pótolhatatlanoknak, szükségeseknek az Úr munkájában. Megtanít arra, hogy nem vagyunk nélkülözhetetlenek az Ő munkájában, hogy Ő nincs reánk szorulva, hogy nálunk nélkül is elvégezheti amit akar, elvégezheti az Ő munkáját. Nem Neki van szüksége reánk, hanem nekünk Reá. A kiszáradó patak - az alázat iskolája.

III. Harmadszor, Isten a szolgáját azért küldte el egy kiszáradó patakhoz, hogy fontos leckéket tanítson meg neki a hívő életről.

Az egyre apadó patak látványa. Apadó népszerűség megtapasztalása - Keresztelő János. A fogyatkozó patak megtapasztalása - némelyek megtapasztalják az egészségük elfogyatkozását. Az anyagi bővölködés elapadó pataka. Munkahely elvesztése. A hollóknak parancsolt hogy ott gondoskodjanak róla. Nem pánikolt be Illés. Nem ment el onnan. Ott maradt és az Úrban bízott, hogy Ő gondoskodik róla úgy ahogyan megígérte. Isten nem hagyott el. Nem feledkezett el rólad.

1.A próba helyén (a kiszáradásban levő Kerit-pataknál) Isten a szolgáit az ő abszolút szuverenitásának az igazságáról tanítja.

Parancsolt a hollóknak. Olyan Istenünk van aki korlátlan hatalommal rendelkezik. Uralkodik minden fölött. Az ördög fölött is. Parancsol mindenkinek és mindennek. Nem függ senkitől és semmitől. Amit akar azt megcselekszi. Tőle függ mindenki. Ő tart kézben mindent. Népének ellenségeit is képes népének jóakaróivá tenni.

Róm 8,28: ,,Azt pedig tudjuk, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál, azoknak, akiket örök elhatározása szerint elhívott."

2. A próba helyén (a kiszáradásban levő Kerit-pataknál) Isten arra tanítja a szolgáit, hogy értékeljék az imádkozás és a Vele való közösség titkos helyét.

Illés Istennel volt együtt. Nem volt ott semmi külső dolog ami elvonhatta volna a figyelmét. Semmi tevékenység nem volt. Imádkozás - erő. Kevés imádság - kevés erő. Keveset vagyunk Istennel. Tanít, hogy Hozzá menjünk és imádkozzunk, imádkozzunk, imádkozzunk Hozzá.

3. A próba helyén (a kiszáradásban levő Kerit-pataknál) Isten tanítja a szolgáit, hogy mit jelent bízni Benne fenntartás nélkül.

A patak apadt és apadt és apadt. Nem tudjuk hogy Illés szorongott-e emiatt, Mi talán szoronganánk, aggódnánk. Az Úr nem szólt hozzá addig amíg teljesen ki nem száradt a patak. Illés meg kellett tanuljon teljesen megbízni az Úrban.

3a.) Testvérek, nekünk egy olyan Istenünk van akiben teljesen megbízhatunk minden körülmények között.

4vers: ,,A patakból majd ihatsz, a hollóknak pedig megparancsoltam, hogy gondoskodjanak ott rólad."

6vers: ,,A hollók hordtak neki kenyeret és húst reggel, kenyeret és húst este, a patakból pedig ihatott."

Ott kellett maradjon ahová Isten helyezte őt megbízva Benne, az Ő szavában. Megtanulta a leckét Illés - látjuk ezt amikor a sareptai özvegyasszonytól kéri hogy először neki süssön pogácsát a kevés lisztből és minden rendben lesz. Látjuk a Kármel hegyén ahol egy csomó vizet önt az áldozatra és az árokba és bízik hogy tűz által válaszol az Úr Neki.

4. A próba helyén (a kiszáradásban levő Kerit-pataknál) Isten felkészíti a szolgáit, hogy továbblépjenek a következő szakaszba a céljának megvalósításában. Felkészíti szolgáit a következő szolgálatra.

Ne add fel amikor Isten a hitedet próbára teszi. Tartsál ki egészen addig amíg a próba végetér.

1Pt 1,4: ,,hogy a ti megpróbált hitetek, amely sokkal értékesebb a veszendő, de tűzben kipróbált aranynál, Jézus Krisztus megjelenésekor méltónak bizonyuljon a dicséretre, a dicsőségre és a tisztességre."

Küldjél ahová akarsz Uram, csak gyere Velem. Ha arra van szükségem, hogy a Kerit-pataknál legyek, hogy bizonyos leckéket ott megtanuljak, akkor küldjél oda, hogy az ott tanult leckék által hasznosabb szolgád legyek a Te országodban, a Te munkádban. Ámen.
 
 
0 komment , kategória:  Hosszú építő írások  
Az Úr szava eltávozik
  2021-09-05 22:08:42, vasárnap
 
  Az Úr szava eltávozik

Textus: 1Kir 17,2-7

A Szentírás azt tanítja, hogy az áldás és Isten Igéje együtt járnak. Isten azt kérte Izráel népétől. hogy a szava iránti engedelmességben éljenek és akkor számukra a föld ahol laknak tejjel és mézzel folyó föld lesz.

De azt látjuk az 1Kir 16,29-34 versekben, hogy bűn és hitehagyás volt az országban. A nép elfordult az Úrtól és parancsaitól és ezért Isten átkot bocsátott az országra. Illés azt mondta Aháb királynak, hogy nem lesz eső az országban hanem csak az ő szavára. Aztán egy figyelemre méltó dolog történt. Isten azt mondta Illésnek, hogy hagyja el az embereket.

,,Eredj el innen, menj kelet felé, és rejtőzz el a Kerít-patak mellett, a Jordántól keletre! A patakból majd ihatsz, a hollóknak pedig megparancsoltam, hogy gondoskodjanak ott rólad."

I. Az első fontos dolog amit látunk ezekben a versekben az, hogy Isten az Ő szavát eltávolítja az országból, Isten megvonja az Ő szavát a néptől.

A próféták voltak Isten szóvivői. Ők képviselték Istent a nép előtt. Illés neve szó szerint azt jelenti, hogy ,,Az Úr az én Istenem." A prófécia képviselője az Ószövetségben. Amikor Isten megparancsolta hogy menjen ki az emberek közül és később hogy hagyja el az országot akkor ez azt jelentette, hogy a prófétai funkció megszűnt Izráelben. Megszűnt a prófécia és az átok volt az országon.

Illés hirtelen bukkant fel. Váratlanul. Nem tudunk sokat a származásáról. Gileádban lakott. A szüleit nem ismerjük. Isten csendben készítette az előtte álló szolgálatra amivel majd megbízza őt. Nem volt angyal mint ahogyan némely rabbi gondolja. Hozzánk hasonló természetű ember volt; bűnös természettel rendelkezett mint mi és érzelmei voltak. Szenvedélyesen imádkozott. Szenvedélyesen hirdette az Úr szavát. Volt amikor nagy örömmel örvendezett és volt amikor el volt csüggedve és meg akart halni. Isten hűséges szolgája volt. Hirtelen megjelent és kihirdette Aháb királynak az átkot, hogy nem lesz eső azokban az esztendőkben a király és a nép gonoszsága miatt. Majd Isten megparancsolta neki hogy távozzék el onnan és rejtőzzön el a Jordántól napkeletre a Kerit patak mellett. Hasonló volt a helyzet mint amiről a zsoltáros a Zsoltár 74,9-ben ír:

,,Jeleket nem látunk, próféta nincs többé, és senki sem tudja, meddig tart ez még."
Az egyedüli különbség az, hogy a nép Illés idejében tudta, hogy a szárazságot években kell számolni.

Az is érdekes, hogy Illést Isten napkeletre küldte. Ezt mondta neki:

,,Eredj el innen, menj kelet felé, és rejtőzz el a Kerít-patak mellett, a Jordántól keletre!"

A Szentírás néha a napkelet irányt úgy használja mint ami kapcsolatban van Istennek az emberek iránti ítéletével. Először ezt az 1Móz 3,24-ben látjuk. Miután Ádám vétkezett és Isten kiűzte őt és Évát az Édenből azt olvassuk:

,,És miután kiűzte az embert, odaállította kelet felől az Éden kertjéhez a kerúbokat és a villogó lángpallost, hogy őrizzék azt az utat, amely az élet fájához vezet."

A kelet irány úgy van használva mint ami kapcsolatban van az ítélettel, amikor az emberektől meg van vonva Isten áldása.

Ezékiel könyvében is látjuk ezt a kapcsolatot. Az Ez 10,18-19-ben olvassuk, hogy a próféta látta eltávozni Isten dicsőségét a pusztulásra ítélt templomból a keleti kapun át.

Ez 10,18-19: ,,Akkor elvonult az ÚR dicsősége a templom küszöbétől, és megállapodott a kerúbok fölött. A kerúbok pedig fölemelték szárnyaikat, szemem láttára fölemelkedtek a földről, és elindultak a kerekekkel együtt. Az ÚR háza keleti kapujának a bejáratánál megálltak, és Izráel Istenének dicsősége ott volt fölöttük."

Tehát az a tény, hogy Isten Illést napkelet fele küldte jelentőséggel bírhat. Ábrázolhatja az ítélet nagyságát és borzalmát ami a népen volt. Isten Illésnek aki a prófécia képviselője volt az Ószövetségben azt parancsolta hogy hagyja el Isten népét. A prófécia el lett távolítva. A nagy próféta keletre ment. Isten eltávolította a szavát, az áldását, a jelenlétét Izráel népétől. Átok alatt lettek hagyva. Nagy nyomorúság ez számukra. Vétkeztek az Úr ellen. Figyelmen kívül hagyták a törvény tanítását és semmibe vették Isten prófétáinak figyelmeztetéseit. Ezért Isten átkot bocsátott az országra.

Sok lecke van itt számunkra amit meg kell tanulnunk.

I. Először is, értékelnünk és megbecsülnünk kell az Úr beszédét mivel az Igének való engedelmesség által részesülünk Isten áldásaiban.

Az Úr szava eltávozott Izráel országából és éhínség volt. Az áldás csak az Úr beszédének a jelenlétéből származik.

Testvérek, szeressétek az Igét. Építsétek be az életetekbe. Ez a ti életetek. Az ennek való engedelmesség az áldás forrása. Legyetek Dávodhoz hasonlóak aki ezt mondta:

Zsolt 119,72: ,,Jobb nekem a te törvényed, mint ezernyi arany és ezüst."

Zsolt 119,103: ,,Milyen édesek ínyemnek ígéreteid! Édesebbek, mint számnak a méz."

Zsolt 119,70: ,,Én pedig törvényedben gyönyörködöm."

Zsolt 119,41-48: ,,Teljesedjék be rajtam kegyelmed, URam, és megígért szabadításod, hogy választ tudjak adni gyalázóimnak, hiszen igédben bízom. Ne vedd ki számból teljesen az igazság beszédét, mert a te döntésedre várok. Meg akarom tartani törvényedet állandóan, mindörökké. Tágas téren járok, ha a te utasításodat keresem. Királyoknak is elmondom intelmeidet, és nem vallok szégyent. Gyönyörködöm parancsolataidban, mert szeretem őket. Elfogadom parancsolataidat, mert szeretem őket, és elmélkedem rendelkezéseiden."

Az ami történt Izráel országában Illés prótéfa idején, vagyis a nagy szárazság és éhínség, a fizikai és lelki áldások megvonása, az Úr Igéjének megvonása a néptől, az evangélium eltávozása az országból, félelmetes és nagy figyelmeztetés számunkra, hogy őrizkedjünk attól, hogy megszomorítsuk a Szentlelket.

Ef 4,30: ,,És ne szomorítsátok meg Isten Szentlelkét, aki az ő pecsétje rajtatok a megváltás napjára."

Ő ,,szent" Lélek. Ő bennünk lakik. Minden bűn vagy szentségtelenség az életünkben támadás ellene. Az Ő megsértése. Amikor vétkezünk akkor megbántjuk Őt. Megsebezzük Őt akitől az üdvösségünk függ. Ha nem is vonul vissza véglegesen azoktól akikben lakozik, mégis amikor megszomorítva van, Ő visszatartja jelenlétének megnyilvánulásait.

II. Másodszor, azt látjuk az igeszakaszunkból, hogy a keresztyének gyakran másokkal együtt szenvedik azokat a következményeket amiket mások bűnei okoznak.

A keresztyének gyakran szenvednek a mások engedetlensége miatt.
Illés szenvedett a nép bűnei miatt.

Szenvedett amikor a Kerit-pataknál volt. Egyedül volt. Nem volt Izráel népe között - Isten választottai között. Isten irányítása alatt ő hirtelen megjelent, kihirdette az átkot majd nyomtalanul eltűnt. Nem maradt a nép között, hogy áldás legyen számukra. Isten megparancsolta, hogy menjen el kelet felé, és rejtőzzön el a Kerit-patak mellett, a Jordántól keletre, az emberektől távol.

Ez nehéz próba lehetett a próféta számára. Ugyanis az egyik legnagyobb vágya azoknak akik az Urat szolgálják az, hogy másoknak segítsenek - hogy az áldás eszközei legyenek, és nem az átok eszközei. Nem szeretik azt látni amikor Isten népe meg van büntetve, amikor Isten népe szenved.

Látjuk ezt a vágyat és szeretet Mózesben a Mózes 2-dik könyve 32-dik fejezetében. Amikor a nép vétkezett azáltal, hogy aranyborjút készítettek miközben Mózes fenn volt a hegyen, hogy átvegye Istentől a Tízparancsolatot, akkor Mózes közbenjárt értük. Azt mondta Istennek (31-32 versek):

,,Ó, jaj! Nagyon nagy vétket követett el ez a nép, mert aranyból istent csinált magának. Mégis, bocsásd meg vétküket! Mert ha nem, akkor törölj ki engem könyvedből, amelyet írtál!"

Látjuk ezt a vágyat és szeretet Pál apostolban a Római levél 9-dik részében a harmadik versben, ahol azt mondja, hogy annyira szereti az ő népét, Izráelt, hogy ha lehetséges lenne, akkor vállalná értük még azt is, hogy ő maga legyen átok alatt, Krisztustól elszakítva, csakhogy ők üdvözülhessenek.

Pál szerette, ha az emberek hűségesek Istenhez. Erre kapunk utalást az 1Thessz 2,19-20 versekben. Pál azt mondta a thesszalonikai keresztyéneknek:

1Thessz 2,19-20: ,,Ki is volna a mi reménységünk vagy örömünk, koronánk és dicsőségünk, ha nem ti, a mi Urunk Jézus Krisztus színe előtt az ő eljövetelekor? Bizony, ti vagytok a mi dicsőségünk és örömünk."

Pál szerette szolgálni Istent oly módon, hogy szolgálata nyomán emberek térjenek meg Istenhez akik hűségesek Hozzá és engedelmeskednek Neki - ez az apostolt nagy örömmel töltötte el.

De Illésnek nem volt ilyen szolgálata az ő elhívásának ebben az időszakában. Kihirdetett egy átkot és azután Isten parancsára eltávozott az emberektől. Nem tudjuk, hogy mennyi időt tartózkodott a Kerit-pataknál, de azt tudjuk, hogy három és fél évig távol volt az ő népétől. Egyedül volt. Nem tudta segíteni népét, kivéve az imádságai által, mégis ő nem tudott esőért imádkozni addig amíg Isten erre nem adott parancsot.

A nép bűnei lelki értelemben nagy gyötrelmet, fájdalmat okoztak a prófétának. Szenvedett lelkileg. Nem tudott szolgálni feléjük az Isten Igéjével.

De szenvedett külsőleg is a körülmények miatt. Szenvedett fizikailag. Nem volt fedél a feje fölött. Nem volt ahova lehajtania a fejét.

De nem Illés volt az egyetlen igaz ember aki szenvedett.

Bár Illés azt gondolta, hogy csak ő egyedül maradott aki hűséges az Úrhoz, az Úr később elmondta neki, hogy van még rajta kívül 7000 ember akik hűségesek maradtak Hozzá.

1Kir 19,18: ,,De meghagyok Izráelben hétezer embert: minden térdet, amely nem hajolt meg Baal előtt, és minden szájat, amely nem csókolta meg őt."

Óbadjá a királyi palota felügyelője. 100 próféta a barlangban.

A 7000 hűséges szolgája az Úrnak nagyon szenvedtek. Egy részben az éhínség miatt, de még inkább amiatt, hogy Illés nem volt velük, hogy hiányzott nekik az ő tanítása. A többi próféta is el volt rejtve előlük, távol voltak tőlük. Nagy nehézséget kellett elszenvedniük.

Jézus beszélt erről a nehézségről az országban abban az időben.

Lk 4,25-26: ,,Igazán mondom nektek, hogy sok özvegyasszony élt Izráelben Illés napjaiban, amikor bezárult az ég három esztendőre és hat hónapra, úgyhogy nagy éhínség lett azon az egész vidéken, de egyikükhöz sem küldetett Illés, csak a Szidónhoz tartozó Sareptába egy özvegyasszonyhoz.

Nagy éhínség volt. Ők is éheztek. Nem voltak tanítóik. Sokan közülük meghaltak. A 18-dik fejezetben értesülünk arról, hogy Jezábel sok prófétáját az Úrnak megölette.

Mit jelent ez számodra?

1. Először is ez azt jelenti számodra, hogy ha akkor is szenvedsz amikor hűséges vagy az Úrhoz, ne csüggedj el.
Nemcsak te szenvedsz mások bűnei miatt. Illés is szenvedett. Minden korban sok-sok keresztyén szenvedett. Jézus is szenvedett. Többet mint te vagy én. Ő nem a saját bűneiért szenvedett ugyanis Ő bűntelen volt. Ő tökéletes volt. Mások bűnei miatt szenvedett - a mi bűneink miatt. Tehát ha mások bűnei miatt szenvedsz - akkor lásd meg, hogy jó társaságban vagy - valójában a legjobb társaságban. Szenvedj türelmesen, örvendezve, tudva, hogy az Úr megtart és megszabadít téged.

2. Másodszor, ez azt jelenti számodra, hogy kész kell legyél alávetni magad Isten akaratának szívedből, még akkor is, ha nehéz.

Nem lehetett könnyű Illésnek otthagyni Izráel népét és elmenni a Kerit-patakhoz ahol egyedül volt. De engedelmeskedett. Az egyik legnagyobb kívánsága az volt, hogy áldás legyen népe számára. Amikor Isten azt mondta, hogy menjen ki a népe közül és évekig maradjon távol tőlük akkor nem lehetett könnyű engedelmeskedni. De engedelmeskedett.

Ábrahámnak sem lehetett könnyű engedelmeskedni Isten parancsának amikor Isten azt parancsolta neki, hogy áldozza fel Neki egyetlen fiát Izsákot. De engedelmeskedett. Micsoda példa számunkra Ábrahám.

1Móz 22,3: ,,Ábrahám fölkelt reggel, fölnyergelte a szamarát, maga mellé vette két szolgáját meg Izsákot, a fiát. Fát is hasogatott az áldozathoz. Azután elindult arra a helyre, amelyet az Isten mondott neki."

Milyen nehéz lehetett Jézus számára kiinni a poharat amit az Atya készített el számára. Emlékeztek az Ő gyötrelmére a Gecsemáné kertben? Verejtéke olyan volt, mint a nagy vércseppek. Azt mondta a tanítványainak, hogy szomorú a lelke mind halálig. Kérte az Atyát, hogy ha lehetséges legyen eltávolítva tőle a pohár. Amikor jöttek a katonák hogy elfogják és Péter kirántotta a kardját, hogy megakadályozza ezt, akkor Jézus ezt mondta neki (Jn 18,11):

,,Tedd hüvelyébe a kardodat! Vajon nem kell kiinnom azt a poharat, amelyet az Atya adott nekem?"

Isten Igéje kért tőled olyant aminek nagyon nehéz volt engedelmeskedni? Még ha nagyon nehéz is engedelmeskedned az Igének, akkor is engedelmeskedjél. Ha megtetszik neked egy nem keresztyén lány és el akarod venni feleségül, vagy megtetszik neked egy nem keresztyén fiú és hozzá akarsz menni feleségül, akkor mit teszel? Az Isten Igéjének engedelmeskedsz amely azt mondja, hogy ne házasodjál össze nem keresztyén személlyel vagy pedig a szívedre hallgatsz amely azt mondja, hogy meg kell házasodjál? Engedelmeskedjél Istennek még akkor is ha nehéz. Isten Igéje azt mondja, hogy dicsérd Istent akkor is ha szenvedsz, hogy adjál hálát Neki minden körülmények között még akkor is ha elveszi tőled azt aki (vagy ami) számodra a legdrágább. De lehet hogy a szívedben annyira csalódott vagy, annyira lesújtva vagy, hogy Jób feleségének szavai visszhangoznak a füleidben (Jób 2,9):

,,Átkozd meg az Istent és halj meg!"

Mit teszel ilyenkor? Engedelmeskedj Istennek még akkor is ha nehéz.

Isten Igéje azt mondja, hogy az igazat mondjad minden körülmények között. Arra gondolsz hogy ha az igazat mondod, akkor emiatt bajba kerülsz. Mit teszel végül? Engedelmeskedj Istennek még akkor is nehéz.

Isten Igéje azt mondja, hogy ne öld meg a magzatot. De talán ott van a szívedben, hogy ha életben hagyod akkor szégyen és nehézség vár reád. Hogy döntesz? Istennek engedelmeskedj még akkor is ha nehéz.

3. Harmadszor, az Illés eltávozásából azt látjuk, hogy Illés nem tudott segíteni a népnek.

A néptől való eltávozása a tehetetlenségére mutat rá. Nem tudott áldás lenni számukra. Egy átkot mondott ki rájuk, majd otthagyta őket és elment tőlük távol egy bizonyos helyre ahol hónapokig egyedül volt. Bizonyos értelemben, tehetetlen volt, hogy segítsen rajtuk.

Mózes sem tudott segíteni a népnek. Ő is tehetetlen volt egy bizonyos értelemben. A nép vétkezett azzal, hogy aranyborjú szobrot csináltatott magának és azt imádta, miközben Mózes fenn volt Istennel a hegyen. Kérte Istent, hogy bocsássa meg a nép bűnét. Hogy hagyja őket életben. De nem tudta az életét adni a népért. Nem tudott helyettük meghalni. Minden amit tudott mondani ez volt (2Móz 32,32) :

,,Mégis, bocsásd meg vétküket! Mert ha nem, akkor törölj ki engem könyvedből, amelyet írtál!"

Ebben mind Mózes, mind Illés rámutat arra a tényre, hogy egy nála nagyobb kell hogy jöjjön. Jézusra irányítják a figyelmünket.

Jézus nagy szeretettel jött el a bűnösökért, és Mózessel és Illéssel ellentétben meg tudta menteni őket. Nem volt tehetetlen. Mózessel ellentétben Jézus nem mondta Istennek, hogy ha nem bocsátod meg bűneiket, akkor törölj ki engem az általad írt könyvből. Illéssel ellentétben nem ment ki a kapun kívül hiába szenvedni. Nem, Jézus szenvedett és meghalt a bűnösök helyett. Magára vette a bűneikért járó átkot és eleget tett Isten igazságos követelményének. Feltámadott a halottak közül és felment a mennybe, hogy helyett készítsen az övéinek.

3a. Testvérek, örüljünk Jézusnak!

Megszabadított bűneinkből. Eltávolította azokat tőlünk olyan messzire amilyen messze van napkelet napnyugattól. Isten családjába vezetett be bennünket. Megvásárolt magának a drága vérével. Nem vagyunk átok alatt - hanem áldás alatt és az Áldottban. Örvendezzünk a mi nagy Megváltónknak!

3b. Azoknak akik nem vagytok keresztyének azt akarom mondani, hogy szükségetek van Jézusra.

Csak Ő üdvözíthet benneteket. Mózes nem tudta megmenteni atyjafiait. Illés sem tudta megmenteni. Nem tudtak meghalni a bűnösök helyett mivel ők maguk is bűnösök voltak. Ha meghaltak volna, a saját bűneikért kellett volna meghalniuk. Nem mentheted meg magad. A bűn átka halál. Mi lesz? Meghalsz és szenvedsz örökké a bűneidért - vagy Jézushoz fordulsz imádságban és kéred Őt, hogy üdvözítsen? Most fordulj Jézushoz. Kérd hogy mentsen meg és bízzál Benne. Ámen.
 
 
0 komment , kategória:  Hosszú építő írások  
Az isteni béke szerzői
  2021-09-05 22:00:58, vasárnap
 
  Az isteni béke szerzői

Boldogok a békességre igyekezők, mert ők az Isten fiai." (Máté 5,9) Jézus a békére hívta meg követőit. Amikor meghívta őket, megtalálták békéjüket. Jézus az ő békéjük. Most már nemcsak az övék ez a béke, hanem meg is kell teremteniük. Ezzel lemondanak az erőszakról és a lázongásról. Jézus Krisztus ügyében ez sohasem segített semmit. Krisztus országa a béke országa, és Krisztus gyülekezete békeköszöntéssel üdvözli egymást. Jézus tanítványai megtartják a békét azáltal, hogy inkább maguk szenvednek, mint hogy másnak okozzanak szenvedést, megőrzik a közösséget ott, ahol mások rombolják, lemondanak önmaguk érvényesítéséről, eltűrik a gyűlöletet és a jogtalanságot. Így a rosszat jóval győzik le (Rómabeliekhez írt levél 12,21). Így isteni békét szereznek a gyűlölet és a háború világának közepén. Soha nem lesz azonban nagyobb békéjük, mint amikor a gonoszakkal békésen bánnak, és amikor készek arra, hogy szenvedjenek tőlük. A békességre törekvők Urukkal együtt fogják hordozni a keresztet; mert a kereszten teremtetett meg a béke (Efezusiakhoz írt levél 2,14-16). Mivel ezzel Jézus béketeremtő művének szereplőivé válnak, ezért Isten fiainak nevezik őket.

Dietrich Bonhoeffer
 
 
0 komment , kategória:  Rövid építő írások  
Hogyan látjuk meg Istent?
  2021-09-05 21:49:30, vasárnap
 
  Hogyan látjuk meg Istent?

Mindannyian ismerjük életünknek azon óráit, amikor elegünk lett saját magunkból, amikor megcsömörlöttünk magunktól, és világossá vált előttünk életvezetésünk teljes szánalmassága és erőtlensége. ... És az ilyen órák áldása, hogy ránk tör a vágy Isten orcája iránt, hogy meglássuk őt (Zsoltárok könyve 42,3). Aki nem ismeri ezeket az órákat, aki nem ismeri ezt a sóvárgást, az nem sokat fog megérteni abból, hogy Jézus mit szeretne mondani ma nekünk. Ahogy az egyes ember, úgy az egész világ is megéli azokat az órákat, amelyekben az istentelenségben és az Isten általi elhagyatottságban sóvárogva kiált Isten orcája után. A régi zsidóság egésze egyetlen ilyen kiáltás: hogyan juthatok el oda, hogy meglátom Isten orcáját? Szókratész és Platón, Kant és a német filozófia mindannyian bekapcsolódnak a hívásba. S napjainkban is felhangzik ismét a régi kérdés: hogyan látjuk meg Istent? ... Ezekben a kérdésekben szól közbe Jézus igéje: Boldogok a tiszta szívűek, mert ők meglátják Isten (Máté 5,8). Semmi más nem hatalmaz fel minket arra, hogy meglássuk Istent, csak a tiszta szív és lényünk tisztasága.

Dietrich Bonhoeffer
 
 
0 komment , kategória:  Rövid építő írások  
Evangélium a szegények számára
  2021-09-05 21:38:05, vasárnap
 
  Evangélium a szegények számára

Mi közünk egy olyan evangéliumhoz, amely az erőtleneknek, a nemteleneknek, szegényeknek és a betegeknek adatott (Lukács 16,19-31)? ...
Vajon nem egyenesen cinizmus mennyei vigaszról beszélni, mert valaki nem akar földi vigaszt nyújtani? Vajon a szegényeknek szóló evangélium alapvetően nem a nép becsapása és népbutítás? Nem azt mutatja, hogy a nyomorúságot alapvetően egyáltalán nem vesszük komolyan, hanem cinikusan kegyes frázisok mögé rejtőzünk? Ez sajnos számtalan esetben megtörtént, egészen mostanáig - ki akarná ezt tagadni? De egy pillantás az evangéliumokra már mutatja nekünk, hogy itt valami másról van szó. Jézus boldognak mondja a szegényeket (Lukács 6,20). ... Ez nem cinikus vigasztalás, hanem a nagy remény: az új világ, az örömhír, az irgalmas Isten, Lázár Ábrahám ölében, a szegények és kitaszítottak Istennél - persze lehet, hogy szörnyen naivan és túl egyszerűen hangzik. És ha mégis igaz lenne? És ha mégis igaz? Akkor is naiv? Még akkor is együgyű? Nem pont akkor kell nyitott füllel újból és újból meghallgatnunk azt a hallatlan történetet, hogy Lázárt - tegnap és ma - angyalok viszik Ábrahám ölébe, és hogy a jóllakott, a dúskáló - aki pompában és örömökben él -, a gazdag ember örök szomjúságot kényszerül elszenvedni?

Dietrich Bonhoeffer
 
 
0 komment , kategória:  Rövid építő írások  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
2021.08 2021. Szeptember 2021.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 164 db bejegyzés
e év: 1664 db bejegyzés
Összes: 31196 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1512
  • e Hét: 1512
  • e Hónap: 55111
  • e Év: 464553
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.