Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
Az étcsokoládé jó hatásairól
  2021-11-16 21:11:55, kedd
 
  A csokoládé évezredek óta létezik. Már a középkorban is kedvelték, igaz úgy vélték, hogy a boszorkányság egyik tápláléka, de bebizonyosodott, bátran fogyaszthatjuk, mert az étcsokoládé nagyon is hasznos az egészségre nézve. Ezt a hatását a kakaótartalmának, pontosabban a kakaó antioxidáns hatásának köszönheti.

Az az étcsokoládé, amely magas kakaótartalommal rendelkezik, legalább 50-70 százalékban tartalmaz kakaót. Így segíthet ugyanis a magas vérnyomás csökkentésében, általában véve a vérnyomás szabályozásában.

A 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőknek szigorúan tartaniuk kell az előírt diétát. Régebben úgy vélték, hogy még egy-egy kisebb szelet étcsokoládét sem szabad elfogyasztaniuk, mára ez a teória megdőlt, ugyanis az étcsokoládéval kapcsolatban bebizonyosodott, hogy számukra is hasznos lehet. Ennek nem más az oka, mint az, hogy tele van értékes flavonoidokkal, amelyek csökkentik az inzulinrezisztenciát, enyhítik az erekben kialakuló feszültséget, így javítják a vér áramlását, a fehérjék felszívódását és megakadályozzák a gyulladás kialakulását.

Az étcsokoládé flavonoidjai a vérnyomás csökkentésében is segítségünkre lehetnek, és így hozzájárulhatnak a szív egészségének fenntartásához. Egy tanulmány arról számolt be, hogy az étcsokoládé mérsékli a szívelégtelenség és a szívbetegségek kockázatát.

Ebben a finomságban nagyon sok antioxidáns vegyület is megtalálható, amelyek képesek felvenni a harcot a bőrt károsító szabad gyökökkel szemben és így a bőr egészségesebb és fiatalosabb megjelenésű lesz.

Sokan úgy vélik, hogy a csokoládé súlygyarapodást okozhat, azonban nem az étcsokoládé. Egy tanulmányban arról számoltak be, hogy azok az emberek, akik rendszeresen, kis mennyiségben étcsokoládét fogyasztottak, kisebb BMI-index-szel rendelkeztek, mint akik nem fogyasztották gyakran ezt a táplálékot. Az étcsokoládé magas kakaótartalma járul hozzá a BMI csökkenéséhez és a fogyáshoz is.

Számos vizsgálat bebizonyította, hogy az étcsokoládé növeli a szerotoninszintet. Minél magasabb az étcsokoládé kakaótartalma, annál több szerotonin termelődik a szervezetben, és ennek hatására aktívabban fejti ki a pozitív hatásait, azaz csökkenti a stressz és a szorongás szintjét.

Ha kis mennyiségben és rendszeresen fogyasztunk étcsokoládét, még a rossz koleszterinszint is csökkenhet, illetve megnőhet a jó, azaz a HDL-koleszterin szintje. Mivel a kakaó gazdag flavonoidokban, ezek a vegyületek gátolják az LDL-koleszterin-szint növekedését.

Az étcsokoládéban található flavonoidok az agy egészségére is pozitívan hatnak, hiszen javítják a memóriát, csökkentik a gyulladást és támogatják az agy gyors felépülését az olyan sérülések után, mint például a stroke.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Gyógyító táplálékok  
Gyulladáscsökkentő kurkuma
  2021-11-16 20:55:04, kedd
 
 



Az ízületi gyulladást enyhítő és az immunrendszert támogató kurkuma

A kurkuma a gyömbér család egyik kiemelkedő tagja, amely nagyon sok egészségügyi előnnyel rendelkezik, leginkább a gyulladáscsökkentő hatása ismeretes. Indiában már évszázadok óta előszeretettel fogyasztják és az ájurvédikus orvoslás is nagyon kedveli, mivel sokféle betegség megelőzésében és kezelésében lehet hasznos ez a gyógynövény.

A kurkuma sárga színét a növényi pigmentek adják, amelyeknek ezernyi jótékony hatása van az emberi szervezetre nézve. A gyógynövény bioaktív hatóanyaga, a kurkumin kiemelkedően sok egészségügyi előnnyel rendelkezik.

A kurkumin csökkenti a szervezetben a szabad gyökök számát és ezzel enyhíti az oxidatív stressz mértékét. Ez azért nagyon lényeges, mivel többek között az oxidatív stressz tehető felelőssé a krónikus betegségek kialakulásáért, akár a szívbetegség, a cukorbetegség vagy éppen a metabolikus szindróma esetében.

Az öregedési folyamatok, de még a rendszeres, intenzív testmozgás is gyulladási folyamatokat generálhat a szervezetünkben. Azonban, ha rendszeresen fogyasztunk kurkumát, akkor jelentősen lecsökkenhet a gyulladás, és ezzel az öregedési folyamatok is lassulhatnak.

A kurkuma tehát eredményesen szabályozza a szervezetben kialakuló gyulladást. Kutatások igazolják, hogy van olyan hatása, mint a nem szteroid gyulladáscsökkentő gyógyszereknek. Ez ígéretes, hiszen így például azok, akik ízületi gyulladásban szenvednek, nem feltétlenül kell olyan szteroidokat szedniük, amelyeknek sok és kellemetlen mellékhatása ismeretes.

A kurkumának igen jelentős szerepe van az idegsejtek működésének és egészségének javításában. Ez a pozitív hatás nagyon hasznos lehet a stroke-on átesett betegek természetes kezelésében, de azok számára is, akik Alzheimer-kórban szenvednek.

A kurkuma antioxidánsnak számít, s mint ilyen javíthatja a koleszterinszintet, ezzel is csökkentve a szívbetegségek kialakulásának esélyét, nem beszélve arról, hogy pozitívan hat a szív működésére és egészségére.

A kurkumin egy immunmodulátorként is tevékenykedik, hiszen egyrészről serkenti a T-sejtek termelődését, másrészről csökkenti a gyulladást okozó citokin vegyületek számát. Ez nagyon hasznos számunkra, mivel a citokinek először gyulladást okozhatnak a szervezetben, majd a működésük krónikus betegségeket generálhat.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Fűben fában....  
A haj növekedését segítő tápanyagok
  2021-11-16 20:35:19, kedd
 
  Alapvető tápanyagok, amelyek segítik a haj növekedését:

Minden nő álma, hogy hosszú és dús hajkoronával rendelkezzen, azonban ez nem mindenkinek adatik meg. Főleg, ahogy egyre jobban idősödünk, számítanunk kell a haj ritkulására és arra, hogy a hajunk már nem nő olyan ütemben, mint fiatalabb korunkban. Ez azonban csak abban az esetben érvényes, ha nem táplálkozunk megfelelően.

Idősebb nőknek is lehet szépséges hajkoronája, ha a táplálkozással beviszik az alapvető tápanyagokat, vitaminokat és ásványi anyagokat a szervezetükbe. Cikkünkben most olyan vitaminokat, ásványi anyagokat és egyéb tápanyagokat mutatunk be, amelyek elősegítik, hogy nekünk is szép, csillogó, dús és hosszú hajkoronánk legyen.

Vitaminok közül az egyik legfontosabb a zsírban oldódó A-vitamin, amely fontos szerepet játszik a fejbőr és a haj egészségének fenntartásában, hiszen hidratálja a fejbőrt és elősegíti a haj gyorsabb növekedését. Az A-vitamin gazdag forrásai a sárgarépa, az édesburgonya, a sütőtök, a sárgabarack és a mangó.

A B12-vitamin is fontos a hajunk számára, hiszen szerepet játszik a vörösvértestek kialakulásában, amely oxigént szállít a sejtekhez és a szövetekhez. Ez a vitamin hozzájárul a haj növekedéséhez is. Sok B12-vitamin található a sajtban, a tejben és a joghurtban.

A biotint hajnövesztő vitaminnak is nevezik. Hiányában kialakulhat hajhullás, de a ritkuló haj is ennek a vitaminhiánynak tudható be. Sok biotint tartalmaz az édesburgonya, a karfiol, a málna, a tojás, a banán, a dió és a mandula.

A folsavnak a szőrtüszősejtek újraképződésében van kiemelkedő szerepe és a haj őszülésének késleltetésében is szerepet játszik. Legfőbb forrásai a zöldborsó, a spárga, a cékla, a saláta, illetve a kelkáposzta.

A C-vitamin egy nagyon fontos antioxidáns, amely lassítja az öregedési folyamatokat, így a haj öregedését is. Nagy mennyiségben található a következő táplálékokban: szamóca, citrom, mandarin, lime, narancs.

Az E-vitamin csökkenti a fejbőrt ért oxidatív hatásokat és a káros UV-sugarakkal szemben is védelmet nyújthat. Gazdag E-vitamin-források: mandula, mogyoró, dió és növényi olajok.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Bőr,haj,köröm  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2021.10 2021. November 2021.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 74 db bejegyzés
e év: 2611 db bejegyzés
Összes: 43645 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1147
  • e Hét: 5522
  • e Hónap: 66569
  • e Év: 66569
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2022 TVN.HU Kft.