Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
Hajegészség hagymaolajjal
  2022-01-15 22:09:27, szombat
 
  A hagymaolaj nemcsak kellemes ízt adhat az ételeinknek, hanem a szépségápolásban is nagy hasznát vehetjük. Hasznos lehet, ha különféle hajproblémákkal küzdünk, legyen szó hajhullásról, lassú hajnövekedésről vagy éppen korai őszülésről. A hagymaolaj nem ismeretlen az ájurvédikus gyógyászatban, számos pozitív hatással rendelkezik, és nemcsak a hajápolásban vehetjük hasznát. Cikkünkben most a hagymaolaj hajra gyakorolt pozitívumait vesszük górcső alá.

Rengeteg olyan tápanyagot tartalmaz, amely csökkenti a fejbőr szárazságát, ami gyakran oka a korpásodás kialakulásának. Ha szeretnénk a korpától megszabadulni, akkor hetente egy-két alkalommal masszírozzunk a fejbőrünkbe egy kevés hagymaolajat.

Ez a különleges olaj a haj növekedését is támogatja, hiszen nemcsak a fejbőr vérkeringését fokozza, hanem megfelelő kondicionálást is biztosít a hajnak. Tegyünk az ujjunk begyére egy kevés hagymaolajat és masszírozzuk ilyen módon a fejbőrünket.

A hagymaolaj a hajhullást is megállíthatja. A hagyma gazdag kénvegyületekben, amely nem más, mint a keratin hajfehérje egyik összetevője, és amely a haj növekedéséért felelős. A hagymaolajat ezért hajhullás és hajtöredezettség esetén is használhatjuk.

Fejbőr fertőzése esetén is számíthatunk a hagymaolajra, hiszen erős antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik. Eredményesen harcol a fejbőrt érintő fertőzésekkel szemben, illetve megakadályozhatja a korpásodást és az ebből fakadó viszketést.

Ha korai őszüléssel küzdünk, akkor számunkra is jó megoldás lehet a hagymaolaj rendszeres használata. Ugyanis esszenciális vitaminokat, ásványi anyagokat és erős antioxidánsokat tartalmaz, azaz olyan tápanyagok, amelyek segítenek megelőzni a haj idő előtti öregedését, őszülését. Rendszeres használata a haj minőségén is sokat javít.

Hogyan használjuk? Egy tálkába öntsünk hagymaolajat, majd adjunk hozzá tetszés szerinti mennyiségben kókuszolajat és néhány csepp rozmaring-illóolajat. Masszírozzuk be ezzel az eleggyel a fejbőrünket és a haj hosszára is tehetünk belőle. Hagyjuk rajta legalább 30 percig, majd mossunk hajat. De akár egy egész éjszakát is fent hagyhatjuk ezt a pakolást a hajunkon.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Bőr,haj,köröm  
Az adalékanyagokról
  2022-01-15 21:49:29, szombat
 
  Adalékanyagok.
Kell ez nekünk? - interjú Dr Németh Alíz gasztroenterológussal

A mai kor emberének táplálkozására jellemző, hogy a boltokban kapható élelmiszerek sok cukrot, tartósítószert, adalékanyagot és színezéket tartalmaznak. Dr Németh Alíz gasztroenterológust, hepatológust, a Budai Allergiaközpont orvosát kérdeztük arról, hogy ezek a feldolgozott élelmiszerek mennyit rontanak az emésztésünkön. Van-e szerepe ezeknek, és ha igen, mennyiben, hogy ennyire általánossá váltak az emésztőrendszeri problémák?

Vannak olyan számítások, melyek szerint akár egy kilónyi adalékanyagot is megeszünk egy év alatt az elfogyasztott élelmiszerekkel együtt. Némelyek kiürülnek, mások azonban soha sem távoznak el a szervezetünkből. De vajon honnan tudhatjuk, hogy ezek között vannak-e az egészségünkre káros anyagok vagy sem?

Nehéz meghatározni, hogy melyek is az egészségre ártalmas ételek, de abban minden táplálkozástudománnyal foglalkozó szakember egyetért, hogy a sok cukor, szénhidrát, só, transzzsírok fogyasztása árt a szervezetnek.

Nagyon sok adalékanyagot olvashatunk a termékek címkéin, de az átlag embernek nem igazán van fogalma arról, hogy mik is ezek valójában, és azt sem, hogy tényleg ártalmatlanok-e.

Az élelmiszer-adalékanyagok engedélyezési folyamaton mennek keresztül, ami biztosítja a vásárlókat, hogy egészségre nem ártalmasok. Persze ez mind függ a mennyiségtől, kis adagban veszélytelenek.

Vannak azonban olyan fogyasztók, akiknél allergiás vagy allergiaszerű reakciókat okoz a fogyasztásuk, másoknál puffadást, szelesedést váltanak ki. Az élelmiszerek sűrítőanyagai cukoralkoholok, amelyek többeknél hasmenést okoznak, ilyenek például a szorbit, a mannit, az aga-agar, a maltit vagy a xilit.

Ellentmondó véleményeket lehet hallani arról, hogy kiürülnek-e ezek a vegyi anyagok a szervezetünkből. A szakma részéről sincs egyértelmű válasz erre a fontos kérdésre. Ön hogy látja ezt?

A húgysavtartalmú élelmiszerek egyes embereknél nem bomlanak le. Felhalmozódva a szervezetben kristályok formájában kiválnak a végtagokban, esetleg a lágy szövetekben köszvényes rohamot okozva.

Az édesítőszerek közül az aszpartámot például a phenilketonuriában szenvedő betegeknek kerülnie kell, mert az anyagcserezavar miatt olyan káros hatású aminosavak keletkeznek, amelyek rontják az állapotukat.

Az alumínium-tartalmú adalékanyagok különösen veszélyesek lehetnek a vesebetegekre, nem utolsó sorban csont- és idegrendszeri károsodást okozhatnak.

Mennyiben járulhatnak hozzá az adalékanyagok a különféle allergiák kialakulásához?

Adalékanyag-allergiát ezek engedélyeztetési folyamatában nem vizsgálják, hiszen ezt előre megbecsülni nem lehet. Erre alkalmasak a bőrtesztek, illetve az emberekkel kapcsolatos megfigyelések, adatgyűjtések. Ilyen adalékanyag lehet a kurkumin, a kármin, a szorbinsav vagy a citromsav. Egyébként a valódi allergiák szerencsére nem gyakoriak.

Az allergént tartalmazó élelmiszereknél fel kell tüntetni a következő anyagokat: glutén, rák, tojás, hal, szója, tej, laktóz, csonthéjasok, zeller, mustár, szezámmag, kéndioxid (például boroknál), szulfitok.

Kevesen tudják, hogy a karotin és a tokoferol is adalékanyagnak minősül, és egészségre teljesen ártalmatlanok, sőt hozzáadott vitaminok. De a zsírban oldódó vitaminok bevitelével is óvatosnak kell lenni, hiszen fennállhat a túladagolás veszélye, a nagy mennyiségű E-vitamin például pajzsmirigy működési és véralvadási zavarokat is okozhat.

Sokan hívják fel a figyelmet a bolti élelmiszerek, italok rejtett cukortartalmára, melyeket ha rendszeresen fogyasztunk összességében már egészségre is káros lehet. Mi ezzel kapcsolatban a tapasztalata?

Valóban az üdítők, édességek többsége tele van finomított cukrokkal, gyümölcscukorral. De a gyorséttermi ételek is veszélyesek lehetnek a magas cukor- és zsírtartalmuk miatt. Nagyon sok transzzsírt tartalmaz a pizza, a péksütemények, a fagyasztott tészták, a mélyhűtött sütemények. Különösen sok zsír és szénhidrát van a kekszekben, a ropogtatni valókban, a chipsekben. De a salátaöntetek, az előre csomagolt feldolgozott élelmiszerek is bizony magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot tartalmaznak.

A cukrot mesterséges édesítőszerrel helyettesítve lesznek a light termékek, amelyek fokozzák a puffadást. A ketchup sok paradicsomból, de még több cukorból készül. A light változata pedig mesterséges édesítőszert tartalmaz.

Az energiaitalok valójában cukor és rengeteg koffein keverékei, amelyek alvászavart, magas vérnyomást, szapora szívműködést, ritmuszavarokat és refluxos tünetet okoznak.

Manapság elég kevés idő jut a házi koszt elkészítésére, sokkal praktikusabb, ha félkész ételeket vásárolunk az üzletekben, de jót teszünk-e magunkkal ezek rendszeres fogyasztásával?

Feldolgozott élelmiszereknek számít minden olyan élelmiszer, ami előfőzött, pasztőrözött, mélyhűtött vagy éppen konzervdobozban palackban vagy zacskóban van. Kevés kivétellel sok cukrot, zsírt, hozzáadott sót, színezéket és adalékanyagot tartalmaznak. Praktikusak, hiszen nem kell bajlódni, időt tölteni az elkészítésükkel, gyorsan és könnyen beszerezhetők.

A reggeli gabonafélék bár magas rosttartalmúak, finomított cukrot tartalmaznak. Az instant levesekben is sok adalékanyag és cukor van.

A gyorséttermi húsok, hamburgerek főző- és sütőolajuk transzzsírt tartalmaznak, ezek megemelik a koleszterin- és triglyceridszintet, nagyon sok kalóriát tartalmaznak, tele vannak zsírral, cukorral, viszont tápanyag alig van bennük. A feldolgozott élelmiszerek előállításához magas hőmérsékleten kezelt olajokat (transz-típusúakat) használnak fel.

Ha rendszeresen fogyasztja valaki ezeket az élelmiszereket, milyen egészségügyi hatással kell számolnia?

Összességében fokozzák a hasi típusú elhízás, a zsírmáj, a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegségek, a magas vérnyomás, illetve a depresszió, a fejfájás és a szexuális diszfunkciók kockázatát.

Ez nem hangzik túl jól! Ha eddig fogyasztottuk is ezeket az élelmiszereket, esetleg tapasztalunk is egyes negatív folyamatokat az emésztőrendszerünk működésében, de változtatni szeretnénk, mit tehetünk a bélflóránk helyreállítása érdekében?

A mikrobiom össztömege csaknem 2 kg, tartalmaznak jótékony és kártékony törzseket egyaránt. Körülbelül 2 ezer ilyen baktériumfaj található az emberi vastagbélben, amelyek szerepet játszanak a vitaminok előállításáért, részt vesznek a szénhidrátok lebontásában és az immunrendszer működésében.

A mikrobiom összetétele minden ember sajátja. Ennek az ökoszisztémának a megbomlása vezethet különféle betegségek kialakuláshoz. A bélbaktériumok összetétele hatással van az idegrendszer működésére - gondoljunk a bél-agy tengelyre -, de szerepe van a migrén, az elhízás, a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség, az inzulinrezisztencia, a zsírmáj, a gyulladásos bélbetegségek, az allergiák, az immunbetegségek, illetve az IBS kialakulásában is.

Igaz lehet az a régi mondás, hogy ,,a halál a belekben lakozik"? Ha itt felbomlik valami miatt a bélflóra egyensúlya és elégtelenné válik az emésztés, elindul a leépülés útja, ami megbetegedésekhez és végül korai halálhoz vezet?

Valóban, ezt már évszázadokkal ezelőtt is sejtették, azonban csak néhány évtizede kezdjük látni, hogy ez mennyire igaz.

Tudni kell, hogy az étrendünk szolgál táplálékul a bélmikrobiom számára. A mára jellemző állati eredetű zsírokban gazdag étrend mellett epét toleráló baktériumtörzsek szaporodásának kedvez. A stressz, a kevés rost, az antibiotikum szedése, a gyorsan felszívódó szénhidrátok mind negatívan befolyásolják a bélflóra összetételét. De megbonthatják a bélflóra egyensúlyát a tartósítószerek, a bélrendszer motilitási zavarai, bakteriális és vírusfertőzések egyaránt.

A rostdús táplálkozás hatására viszont olyan anyagokkal etetjük a bélbaktériumokat, amelyek megvédik a bélfal folytonosságát és energiát szolgáltatnak. Ha nem jut a mikrobiom őket tápláló, a bélfalat védő tápanyagokhoz, akkor hasmenés, székrekedés, puffadás, helyi gyulladás, következményes áteresztőbél-szindróma alakulhat ki.

Ha eljutottunk ebbe a fázisba, van lehetőség a helyreállításra?

A cukrok, az édes gyümölcsök kiváló táptalajt jelentenek a káros baktériumoknak, gombáknak, hiszen segítik az elszaporodásukat, azonban a feldolgozott szénhidrátok kerülésével, probiotikumok alkalmazásával, rostfogyasztással a bélflóránk egyensúlya helyreállítható.

Javasolt a rendszeres, nyugodt ütemű kis volumenű étkezések, a megfelelő energia- és rostbevitellel, az alkoholfogyasztás minimalizálása vörös húsok fogyasztásnak kerülésével.

Fontos, hogy antibiotikumot csakis indokolt esetben szedjünk! Egy antibiotikum-kúra okozta bélflóra-károsodás regenerációja közel egy évig is eltarthat.

Heti 2-3 alkalommal érdemes tengeri halat is fogyasztani, amely omega-3 típusú zsírsavat tartalmaz, de javasoljuk az olívaolaj, a repce- és a lenolaj használatát is. A tejtermékek fogyasztása azonban nagy mennyiségben nem ajánlott.

Mennyiben segíthet az emésztőrendszerünk regenerálásában, ha elkezdünk mozogni, sportolni?

A bélflóránknak nagyon jót tesz a rendszeres testmozgás, nemcsak egészségmegőrző hatása van, de a stresszt is oldja, ami kedvezően hat az immunrendszerünk működésére.

Köszönjük a beszélgetést!
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Szakanyagok  
A szobanövények hasznosak és nagyon egészségesek
  2022-01-15 21:43:42, szombat
 
  Nagyon sokan kedvelik a szobanövényeket. Ez nem is baj, hiszen számtalan pozitív előnyük létezik. A tudományos kutatások azt mutatják, hogy azokban a házakban, ahol vannak cserepes szobanövények, ott sokkal kevesebb a por és a penész, mint az olyan lakásokban, ahol nem kedvelik ezeket a növényeket. A szobanövények levelei ugyanis természetes szűrőként működnek, ami azt eredményezi, hogy nemcsak az allergiás tüneteket képesek lecsökkenteni, hanem magát az allergiát akár meg is szüntethetik.

A növények nemcsak az egészségi állapotunkra lehetnek pozitív hatással, hanem a hangulatunk szabályozásában, pontosabban a hangulat fokozásában is aktívan részt vesznek. Szintén kutatások igazolják, hogy azok az irodai dolgozók, akiknek az irodájukat cserepes növények is dekorálják, sokkal jobb munkateljesítménnyel bírnak, kevesebbet aggodalmaskodnak és egészségesebbek is, mint azok az emberek, akik sivár munkakörnyezetben dolgoznak.

Télen kisebb a páratartalom a lakásunkban, könnyen szárazzá válik a szoba levegője. Ez a helyzet viszont fokozza a megfázás és az influenza kialakulásának esélyét. Ha azonban szobanövényeket telepítünk a lakásunkba, akkor az otthonunk levegője magas páratartalommal bír majd, ami csökkenti a betegségek kialakulásának kockázatát.

A lakásunk tele van olyan anyagokkal, amelyek szerves vegyületeket bocsájtanak ki a levegőbe. Ilyenek anyagok sok mindenből származhatnak, például a szőnyegekből, a kárpitokból, a nyomtatókból vagy akár a tisztítószerekből. Ezek a káros anyagok felhalmozódnak a levegőben, irritálják a szemet és a bőrt, okai lehetnek a tüdő- és légzőszervi betegségek kialakulásának. Azonban léteznek olyan légtisztító szobanövények, amelyek szinte magukba szívják ezeket a káros anyagokat, így nagy szerepük van a lakás levegőjének megtisztításában.

A gyógynövények már évezredek óta jelen vannak az életünkben. Az egyik ilyen például a menta, amely csökkenti az olyan emésztési gondokat, mint a puffadás, a fokozott gázképződés vagy a hasi görcsök. A bazsalikom is nagyon hasznos emésztési problémákra. A máriatövis a májat regenerálja, a kamilla hasznos a gyulladás ellen, a levendulának pedig kiemelkedő a nyugtató hatása.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Natúr kezelések  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2021.12 2022. Január 2022.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 119 db bejegyzés
e év: 923 db bejegyzés
Összes: 44489 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 14413
  • e Hét: 44317
  • e Hónap: 87064
  • e Év: 378848
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2022 TVN.HU Kft.