|
2013-07-22 21:50:49, hétfő
|
|
|
Kirúgták az ÁAK vezetőit
JM
2013. július 22., hétfő 11:56
Bakó Attila és Horváth Róbert is távozik az Állami Autópályakezelő Zrt. éléről, a vezér és az üzemeltetési igazgató menesztése mögött a botrányos útdíjrendszer állhat. A tesztüzem nélkül a hónap elején elindult rendszer recseg-ropog, a fuvarozók körében egyre nagyobb az elégedetlenség.
Kirúgták Bakó Attilát, az Állami Autópályakezelő Zrt. (ÁAK) vezérigazgatóját és Horváth Róbert üzemeltetési igazgatót, tudta meg az Index. A hírt az ÁAK hivatalosan is megerősítette, elmondták, a vezetők péntektől nem dolgoznak a cégnél, munkaviszonyukról a tulajdonos, MFB döntött. Lapunk úgy tudja, a két vezető menesztése mögött az e-útdíj-rendszer körüli botrányok húzódnak.
Közös megegyezés
Cikkünk megjelenése után az MFB közölte, "közös megegyezéssel" távozott posztjáról a két vezető. Az ÁAK vezetőinek távozása és az útdíj rendszer bevezetése között az MFB szerint nincs összefüggés, a szakemberek más területen fognak komoly szakmai tapasztalatot igénylő feladatokat kapni. "Az e-útdíj rendszer sikeres bevezetése Bakó Attila és Horváth Róbert áldozatos munkájának is köszönhető" - közölték.
Rosszul indult
A hókataszrófa is közrejátszott?
A Népszabadság szerint a két vezető valójában a március 15-i hókatasztrófába bukott bele. A Belügyminisztérium és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetői ugyanis nem vették jó néven, hogy magyarázkodniuk kellett a 36-48 órára a hó fogságába került autók és utasaik miatt. És bár a katasztrófavédelem fellépését Pintér Sándor belügyminiszter kiválóra értékelte, egyetlen percre sem felejtették el, hogy az ÁAK vezetése nem állt a helyzet magaslatán a havazás idején.
A rendszernek már az előkészületei sem mentek gördülékenyen, az először nyertes pályázó visszalépett, a gyorsítva lezavart újabb kör után már nem maradt idő a komolyabb tesztelésre. A dolog azért volt sürgető, mert a kormány a július elsejétől bevezetett díjból 75 milliárd forintra számít még idén, minden hét késés milliárdokkal károsítja meg a büdzsét.
Ennek megfelelően eleve nagyon nehezen indult az új útdíjrendszerünk, gyakorlatilag egyórás működés után összeomlott az egész. Az autópályakezelő szerint túlterheléses támadás érte őket,a hiba elhárítása után is zavarokra panaszkodtak a fuvarozók. Volt olyan is, ahol ugyan előre kifizették az útdíjat, de a keret váratlanul lemerült, és amikor újra fizetni próbáltak a kamionosok, a legközelebbi értékesítési helyen nem működő automata fogadta őket.
D MTZ20130701002
Fuvarozók egy útdíj-terminál előttFotó: Máthé Zoltán / MTI
Recseg-ropog
Olyan is esetről is beszámoltak, amikor a hatóság külföldön megtett kilométerek után vont le jókora összegeket. A határokon pedig teljes volt a káosz, a több kilométeres sorban álló teherautókat 1-2 működő automata várta. Emellett a korábbi kormányígéret sem teljesült, a mezőgazdasági termékekenek csak egy szűk köre lett a betakarítás idejére útdíjmentes.
Sokak szerint a rendszer rosszul számláz, és így összességében milliókkal károsítja meg a fuvarozókat. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) a rendszer átmeneti leállítását is kérte. A panaszok szerint az útvonaltervező térkép hibái miatt pontatlan az útvonaltervezés és a díjkalkulátor, ez pedig lehetetlenné teszi a pontos fuvarszervezést.
Az útdíj-folyószámlák mozgása számviteli szempontból szinte követhetetlen, gyakoriak a téves levonások, melyeket nem korrigálnak, az ügyfélszolgálatok pedig nem képesek kezelni, orvosolni a tömeges panaszokat. Az ÁAK-nál vezetett egyenleg banki átutalással való feltöltése több mint egy munkanapot vesz igénybe.
Nem ismerték el a hibákat
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mindeközben azt közölte, a 300 ezer úthasználónak mindössze egy százaléka reklamált az e-útdíj bevezetésének első hetében, és a fedélzeti eszközök szaporodásával a problémák csökkennek. A bevételi oldalon mindenesetre nincsenek problémák, az első heti útdíjbevétel már az első héten meghaladta a 2,8 milliárd forintot.
D YT20130708009
Peredi Péter a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) főtitkára Karmos Gábor a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára és Dittel Gábor a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) ügyvezető főtitkára (b-j) az elektronikus útdíjrendszerről tartott sajtótájékoztatón BudapestenFotó: Illyés Tibor / MTI
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. sem ismerte el, hogy hibáztak, már első nap azt közölték, a rendszert informatikai támadás érte, ezért kellett átmenetileg leállítani, de ezután "forgalmi zavart okozó körülményt" nem tapasztaltak. Azt mondták, a ÁAK központjában dolgozó stáb a műszaki-informatikai, ügyfélkezelési, kommunikációs kollégák bevonásával folyamatosan irányítja és kezeli az 1500 értékesítési pont rendszerbe illeszkedését, figyelembe véve az aktuális történéseket.
Végül a lakosság fizeti
A július 1-jétől hatályos e-útdíj a fuvarozókat érinti: a rendelet a különböző kategoriákba tartozó, 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek pontos kilométerenkénti tarifáit rögzíti az úttípusok függvényében. Egy átlagos fuvar költsége 14 ezer forint körül alakulhat, amit, aki csak teheti, át fog hárítani - de néhány fuvarozó kedvezményt kap. Mivel a közúti teherszállítás nélkül nehéz lenne elképzelni a mai magyar gazdaság bármelyik szeletét, meglepő lenne, ha az útdíj hatásai megállnának az iparágban.
A bevezetés körül tapasztalt fennakadások és rendellenességek miatt rengeteg szállítmányozó cég inkább leállt. Volt, aki nem akarta kockáztatni a súlyos bírságokat, mások viszont lehangolva tapasztalták, hogy egy-két fuvar megemelkedő költsége elviszi a teljes havi nyereségüket. Ha sikerül is áremelések után kompenzálniuk a kieső profitot, hogy újra gazdaságos legyen a szállítás (szakértők szerint erre aligha van lehetőségük), a most kieső fuvarok szinte bizonyosan jelentkezni fognak az ellátási lánc különböző pontjain.
http://propeller.hu/itthon/2745918-kirugtak-aak-vezetoit |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: magánvállalkozók, rendellenességek, vezérigazgatóját, útdíjrendszerünk, útdíjrendszerről, kilométerenkénti, tehergépjárművek, autópályakezelő, magyarázkodniuk, belügyminiszter, hókatasztrófába, útvonaltervezés, fuvarszervezést, teherszállítás, útvonaltervező, elégedetlenség, szaporodásával, szállítmányozó, ügyfélkezelési, budapestenfotó, úthasználónak, kompenzálniuk, bevezetésének, megerősítette, illeszkedését, ipartestülete, közrejátszott, összességében, követhetetlen, díjkalkulátor, kommunikációs, megegyezéssel, tapasztalatot, főigazgatóság, kormányígéret, útdíjrendszer, üzemeltetési igazgató, botrányos útdíjrendszer, tesztüzem nélkül, hónap elején, fuvarozók körében, vezetők péntektől, e-útdíj-rendszer körüli, útdíj rendszer, e-útdíj rendszer, március 15-i, 36-48 órára, helyzet magaslatán, havazás idején, először nyertes, gyorsítva lezavart, komolyabb tesztelésre, Bakó Attila, Horváth Róbert, Állami Autópályakezelő Zrt, Kirúgták Bakó Attilát, Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, Pintér Sándor, Máthé Zoltán, Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Peredi Péter, Karmos Gábor, Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, Dittel Gábor, Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, Illyés Tibor, Állami Autópálya Kezelő,
|
|
|
|
üzemeltetési igazgató, botrányos útdíjrendszer, tesztüzem nélkül, hónap elején, fuvarozók körében, vezetők péntektől, e-útdíj-rendszer körüli, útdíj rendszer, e-útdíj rendszer, március 15-i, 36-48 órára, helyzet magaslatán, havazás idején, először nyertes, gyorsítva lezavart, komolyabb tesztelésre, dolog azért, július elsejétől, autópályakezelő szerint, hiba elhárítása, keret váratlanul, legközelebbi értékesítési, útdíj-terminál előttFotó, hatóság külföldön, határokon pedig, több kilométeres, korábbi kormányígéret, mezőgazdasági termékekenek, szűk köre, betakarítás idejére, rendszer rosszul, rendszer átmeneti, panaszok szerint, útvonaltervező térkép, pontos fuvarszervezést, téves levonások, ügyfélszolgálatok pedig, tömeges panaszokat, munkanapot vesz, százaléka reklamált, e-útdíj bevezetésének, fedélzeti eszközök, problémák csökkennek, bevételi oldalon, első heti, első héten, elektronikus útdíjrendszerről, rendszert informatikai, 1500 értékesítési, aktuális történéseket, lakosság fizeti, július 1-jétől, fuvarozókat érinti, különböző kategoriákba, úttípusok függvényében, átlagos fuvar, közúti teherszállítás, útdíj hatásai, bevezetés körül, súlyos bírságokat, teljes havi, kieső profitot, most kieső, ellátási lánc, magánvállalkozók, rendellenességek, vezérigazgatóját, útdíjrendszerünk, útdíjrendszerről, kilométerenkénti, tehergépjárművek, autópályakezelő, magyarázkodniuk, belügyminiszter, hókatasztrófába, útvonaltervezés, fuvarszervezést, teherszállítás, útvonaltervező, elégedetlenség, szaporodásával, szállítmányozó, ügyfélkezelési, budapestenfotó, úthasználónak, kompenzálniuk, bevezetésének, megerősítette, illeszkedését, ipartestülete, közrejátszott, összességében, követhetetlen, díjkalkulátor, kommunikációs, megegyezéssel, tapasztalatot, főigazgatóság, kormányígéret, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 217
- e Hét: 1704
- e Hónap: 12815
- e Év: 166311
|
|
|