sanci81.blog.xfree.hu
-Minden ember, minden apró mozzanat, Életedbe úgy került, hogy magad vontad oda... Az pedig, hogy mit kezdesz velük, csakis rajtad áll! ... Czifra Sándor
2007.12.24
Offline
Irány Dánia!
  2015-09-09 16:22:55, szerda

,,Vannak helyek, amelyeknek már puszta említése vándorkedvvel tölti el a szívünket." - írja Hans Christian Andersen, dán meseíró. És mennyire igaza van! Gondoljunk csak bele, minden ember szívében - még azokéban is, akik nem kalandvágyóak vagy nem az utazás megszállottjai - van egy hely, melyről, ha olvas, vagy csak ha eszébe jut, melegséggel tölti el és lelke szerint már repülne is célja felé. Így vagyunk mi Dániával. A húgommal két évvel ezelőtt barangoltuk be a Dán Királyság fővárosának világát, melyre nagyjából két hetünk jutott. Egy kinn élő rokonunknál szálltunk meg és ő mutatta be nekünk a várost.

Link

Először Koppenhága utcáit és tereit jártuk be. Figyeljétek meg, hogy ha idegen országban járkáltok egész nap, nem fáradtok el. Na jó, este megérzitek már a lábatokat, de napközben csak mennétek és mennétek, és nem akartok megállni, vagy akár buszra szállni. Erre a bizonyítékom az újonnan vásárolt szandálom, mely a két hét elteltével teljesen szétszakadt a sok gyalogtúrától. De határozottan megérte!

Koppenhágának varázslatos atmoszférája van. Gyönyörű utcái és festői terei pihenésre késztetik az embert, hogy leülj egy pillanatra és rácsodálkozz az eléd táruló látványra. Mivel a tenger közelében fekszik, ezért folyók és csatornák találhatók a városban, melyek kellemes hajókázásra invitálják a városnézőt. Ha elfáradtunk, bátran szálljunk fel egy városnéző hajóra! Mi is így tettünk. A hajókázás megnyugtatja a lelket az egész napos gyaloglás után. Leülsz, hallgatod az idegenvezetőt, nézed a melletted elhaladó tájakat, mialatt lágyan ringat a víz. Dániában nyáron nagyon jó idő van, meleg, de nem fullasztó, a víz közelsége pedig kellemessé teszi a levegőt. A hajókázás során számos nevezetes épületet bemutattak. Láthattuk a haditengerészet erődjét is, mely egy elzárt szigeten található; olyan hajókat, melyek egyben lakások is voltak; illetve természetesen a világhíressé vált Kis Hableány szobrot, melyet később még gyalogosan is felkerestünk.

Barátságos és segítőkész emberekként jellemezném a dánokat, legalábbis mi csak ilyenekbe futottunk bele. Amire viszont figyelni kell, az a járdáról lelépés, illetve a buszról leszállás, ugyanis a járda és az úttest között szinte mindenhol bicikli utak vannak, és mivel a dánok előszeretettel kerékpároznak, ezért jobb, ha kétszer is körülnézünk, nehogy elüssön egy lelkes biciklis. Viszont, ha mi magunk is ki szeretnénk próbálni a ,,biciklivel a város körül"-t, van rá lehetőségünk, ugyanis már régóta vannak a városban kölcsön biciklik, melyeket használhatsz.

Link

Az egyik nap kipróbáltuk a vízibuszt is, mely a folyón viszi az utazókat. Így jutottunk el a Kis Hableány szobrához, mely a part közelében található, a kikötőben. Nem könnyű a közelébe jutni, rengeteg turista szeretné megérinteni, fotózkodni vele, de megéri a várakozást. És amíg várakozunk, sem unatkozunk, hiszen a víz és a szerelem története elgondolkodtatja és magával ragadja az embert. Ezután gyalog indultunk el visszafelé. Útközben megálltunk a királynő kastélya előtt, ahol az őrökkel lehet fényképezkedni, illetve délben az őrségváltást is megnézheted.

Ezután tértünk vissza Nyhavn-ba (,,új kikötő"), mely egy csatorna és a körülölelő épületek összesét foglalja magába. A vízen hajók tucatjai várakoznak csendesen, az épületek különböző színben pompáznak, melyek a lemenő nap fényében még inkább szemet gyönyörködtetőek. A parttól nem messze volt egy fagyis, ahol vettünk is két nagy fagyit. A dán fagyi kicsikét nagyobb és bőségesebb, mint nálunk. Beszéljen a kép helyettem!

A nap végén pedig a nem messze lévő modern művészeti múzeumba, a Louisiana múzeumba látogattunk el, mely szoborparkkal is rendelkezik. Ugyanitt fogyasztottuk el a vacsoránkat is. Másnap este Tivoliba mentünk, a vidámparkba, mely méltán népszerű. Ha van rá lehetőségetek ti is estefelé menjetek, mert meseszépen ki van világítva az egész park. Rengeteg tevékenység közül választhatsz a vidámparkban; koncertet adtak egész este, ajándékboltokban nézegelődhetsz, és persze a különböző hullámvasutak, óriáskerék és a többi szórakoztatja a betévedőt. H. C. Andersen mesebarlang is fellelhető a kisebbek és nagyobbak örömére egyaránt.

Souvenireket szinte bárhol tudsz venni, rengeteg ajándékbolt van a sétálóutcában. De ha mást szeretnél vásárolni, akkor a Field's bevásárlóközpontban a helyed. Ez nem a városban van, de metróval könnyen eljutottunk mi is oda. Mivel a visszaúton rengeteg építészeti remekmű volt, ezért a kedvemért nem metróztunk, hanem gyalogoltunk vissza a belvárosba. Ekkor adta meg magát a szandálom, azt hiszem. De elképesztően szép épületek tárultak a szemünk elé, úgyhogy azt gondolom, megérte. És mi más lenne a legjobb egy idegen országban való bolyongáskor, mint az apró eltévedések. Metró nélkül a visszaúton ezt is megtapasztaltuk - nem most először persze. De elveszni nem lehet, van térképed, és meg is kérdezheted az embereket, mindenki beszél angolul, úgyhogy csak az élményhez járulnak hozzá a tévedések. A napot egy teaházban zártuk, ahol számos különböző teafajta közül válogathattunk és cukorkával is megkínálják a vásárlókat. Később pedig igazi jazzt hallgattunk, mivel éppen jazz koncerteket adtak szerte a városban. Felemelően hangulatos volt egy kisebb barátságos teraszon ülni, cappuccinoval a kezedben, és közben kellemes lágy jazzt hallgatni. Tökéletes befejezése egy tökéletes napnak.

Link

Mivel azért az esőből is kijutott ez alatt a két hét alatt, ezért mikor sütött a nap, megcéloztuk a strandot. Busszal és metróval jutottunk el a tengerpartra. Itt volt lehetőségünk kagylógyűjtésre, fürdésre - nem a legmelegebb a víz, de nem érdemes kihagyni -, napozásra és homokban sétálásra végig a part mentén. És ha szerencséd van, még medúzát is láthatsz.

Ha már Koppenhágában jártok, a temetőt is ajánlatos megnézni. Itt található H. C. Andersen sírja, Kierkegaardé, Bohré. Egy kellemes esti séta számára tökéletesen megfelel. Amit pedig mindenképpen érdemes meglátogatni még, ha Dániában vagytok, az Roskilde. A roskildei székesegyházat néztük meg, mely sok dán király temetkezőhelye is. Itt található még a Viking Hajók Múzeuma, melybe ugyan mi nem mentünk be, de a viking kultúra, történetek és hajók iránt érdeklődők számára felejthetetlen élményt nyújthat.

Írta: Büki Annamária
Fényképezte: Büki Nikolett

Ezután pedig egy két órás hajózáson vettünk részt a fjordon. Ezt a hajóutat nem éri meg kihagyni, ugyanis lélegzetelállítóan gyönyörű tájak mellett vitt utunk, miközben a hajóról kitekintve lágy, hűvös szellő fújt, kellemes légkört teremtve ezzel.A hajón ebédeltünk meg. Dániában járva a halakat mindenképpen meg kell kóstolni. Ettünk heringet, fűszeres lazacot, rántott halat remulád mártással, garnélarákot és különböző sajtokat is kóstoltunk. Az utolsó nap reggelén elég hideg volt és esett is, így kabátot is kellett húznunk.

Viszont mikor leszállt a gépünk Budapesten és kiléptünk, kellemes 42°C fogadott minket hosszúnadrágban és kabátban. Ezt leszámítva nagyjából végig jó időnk volt, de aki az északi tájakat részesíti előnyben és szeretné meglátogatni, annak a viszontagságosabb időjárást is vállalnia kell, ami nem vont le semmit az élményből, én úgy érzem. Ha északon töröd a fejed, ejtsd útba Dániát is! Csodás tájaival, tereivel, hajóival, vitorlásaival, légkörével és vizeivel felszabadító élményt és örök emléket nyújt számodra.

0 komment , kategória:  Országok
Címkék: ajándékboltokban, elgondolkodtatja, gyönyörködtetőek, kagylógyűjtésre, haditengerészet, hosszúnadrágban, megtapasztaltuk, válogathattunk, felejthetetlen, temetkezőhelye, előszeretettel, fényképezkedni, székesegyházat, megszállottjai, nézegelődhetsz, lehetőségetek, fogyasztottuk, szoborparkkal, kalandvágyóak, koppenhágának, gyalogtúrától, sétálóutcában, kerékpároznak, szórakoztatja, hullámvasutak, vándorkedvvel, cappuccinoval, természetesen, vitorlásaival, koppenhágában, idegenvezetőt, garnélarákot, vidámparkban, bizonyítékom, souvenireket, mindenképpen, utazás megszállottjai, újonnan vásárolt, eléd táruló, tenger közelében, városnéző hajóra, hajókázás megnyugtatja, egész napos, melletted elhaladó, hajókázás során, haditengerészet erődjét, elzárt szigeten, világhíressé vált, buszról leszállás, úttest között, dánok előszeretettel, lelkes biciklis, Irány Dánia, Hans Christian Andersen, Először Koppenhága, Viking Hajók Múzeuma, Büki Annamária, Büki Nikolett,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:

Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika

Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
A kételkedés kezelése  Kaffka_Margit  Tanuld meg ezt a versemet  Szép estét kedves látogatóimna...  Adakozás  A nemzeti hovatartozás kulturá...  Még csak most kezdődik a nap  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Fehér virág  Facebookon kaptam  Még csak most kezdődik a nap  Elköszönt  Kellemes vasárnapi kikapcsolód...  Kövesd a cowboyt!  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Annuska bar...  Még csak most kezdődik a nap  Örülök, hogy látlak!  Jó éjszakát  Mit beszél, nem értem, hogy m...  Facebookon kaptam  Nem számIt  Makszim Gorkij gondolata  Kaffka_Margit  Png fotel  Paul David Tripp Április 19  Gonosz démon-álarc  Amikor Jézus rátapos a lábadra  Fekete-erdő desszert  Facebookon kaptam  Weöres Sándor - A hársfa mind ...  Facebookon kaptam  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  Kellemes vasárnapi kikapcsolód...  Paul David Tripp Április 21  Facebookon kaptam  Tavaszi kép  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  Nem számIt  Paul David Tripp Április 21  A Megváltó szolgálatában  A jó emberek mindig szépek mar...  Az a nap, amelyik nevetés nélk...  Png virág  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Szabolcska Mihály – Ákác...  Facebookon kaptam  Sokan azt tartják  Akarat  Png nő  Akarat  Próbálj meg ...  Sokan azt tartják  Kövesd a cowboyt!  Idő  Julian Brass gondolata  Akarat  Facebookon kaptam  Próbálj meg ...  Reggel van  Lóhere  Idő  Szép estét kedves látogatóimna...  Még csak most kezdődik a nap  Sose bánj semmit  Popper Péter szavai  Gyökössy Endre - Virágok virág...  Facebookon kaptam  Akarat  Facebookon kaptam  George Gordon Lord Byron: Inez...  Gyökössy Endre - Virágok virág...  Png csokor  Facebookon kaptam Krisztinától  Alvó cicák  Sokan azt tartják  Idő  Facebookon kaptam  Rátalálsz  Miért kiabálunk amikor dühösek...  George Gordon Lord Byron: Inez...  Hogy lehet megtartani  Szép álmokat!  Facebookon kaptam  Éretlen vers  Hogy lehet megtartani  képre írva  Facebookon kaptam  Mit beszél, nem értem, hogy m...  Neked tudnod kell  Facebookon kaptam  Mai harmónia kártyám  Ne kapaszkodj magasabbra,  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Fekete-erdő desszert  Kaffka_Margit
Bejegyzés Címkék
utazás megszállottjai, újonnan vásárolt, eléd táruló, tenger közelében, városnéző hajóra, hajókázás megnyugtatja, egész napos, melletted elhaladó, hajókázás során, haditengerészet erődjét, elzárt szigeten, világhíressé vált, buszról leszállás, úttest között, dánok előszeretettel, lelkes biciklis, város körül&#8221, városban kölcsön, folyón viszi, part közelében, közelébe jutni, szerelem története, királynő kastélya, őrökkel lehet, körülölelő épületek, vízen hajók, épületek különböző, egész park, különböző hullámvasutak, többi szórakoztatja, visszaúton rengeteg, idegen országban, apró eltévedések, élményhez járulnak, teaházban zártuk, kisebb barátságos, tökéletes napnak, part mentén, kellemes esti, roskildei székesegyházat, viking kultúra, hajóról kitekintve, hajón ebédeltünk, halakat mindenképpen, gépünk Budapesten, északi tájakat, viszontagságosabb időjárást, ajándékboltokban, elgondolkodtatja, gyönyörködtetőek, kagylógyűjtésre, haditengerészet, hosszúnadrágban, megtapasztaltuk, válogathattunk, felejthetetlen, temetkezőhelye, előszeretettel, fényképezkedni, székesegyházat, megszállottjai, nézegelődhetsz, lehetőségetek, fogyasztottuk, szoborparkkal, kalandvágyóak, koppenhágának, gyalogtúrától, sétálóutcában, kerékpároznak, szórakoztatja, hullámvasutak, vándorkedvvel, cappuccinoval, természetesen, vitorlásaival, koppenhágában, idegenvezetőt, garnélarákot, vidámparkban, bizonyítékom, souvenireket, mindenképpen, felszabadító, meglátogatni, választhatsz, világhíressé, tengerpartra, lehetőségünk, rácsodálkozz, felkerestünk, atmoszférája, őrségváltást, határozottan, bolyongáskor, megnyugtatja, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
15161718192021

• e Hónap: 16187
  • e Év: 122331

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,