|
2014-03-27 12:48:11, csütörtök
|
|
|
|
|
|
FELNŐTTKÉPZÉSRŐL FÓRUMOZTAM ORBÁN VIKTOR VENDÉGKÖNYVÉBEN
2. rész
El lehet képzelni milyen nagyon elkeserített ez az egész helyzet, amikor arról olvastam, hogy 1999-től Bauer Béla volt az Ifjúsági és Sportminisztérium ifjúsági ügyekért felelős helyettes államtitkárának szakértője.
Az a Bauer Béla, aki - az alábbi újságcikk tanúsága szerint (megjelent a SZÁMALK-ban, a Karrier-Munkaerő c. rovatban, 2001. január 24-én) - elnyerte akkoriban az ,,ÉV EMBERE" kitüntető címet.
Az a Bauer Béla, aki az egész Felnőttképzési Atlasz létrejöttében ügyködött a Német Népfőiskolai Szövetséggel. http://furaila.xfree.hu/248314
Hogy miért lett agyonhallgatva az egész ,,projekt", azt nem tudhatjuk meg talán soha. Végül is nem hinném, hogy történt valami érdemleges, valami olyan, aminek jótékony hatását megérezte volna az akkori ifjúság? Pedig Bauer érdemeit is hosszan sorolják a mellékelt újságcikkben. (Pont, mint a Nemzeti Konzultációs Testület tudós konzulenseiét az internetes wikipédiában.)
Amikor, pedig 2001-ben valakitől kölcsönkaptam az ,,IFJÚSÁG 2000 GYORSJELENTÉS" című kiadványt és abban megláttam Bauer Béla nevét, mint az egyik szerkesztőjéét
- már tudtam, hogy VÉGÉRVÉNYESEN LEÍRTÁK EGÉSZ NEMZEDÉKEMET;
- azt is megsejtettem, hogy minket, vagyis korosztályom maradékait magára hagyta és fogja hagyni a jövőben is akár a magát baloldalinak, vagy akár jobboldalinak valló politikai ,,elit"!!!!
- Ekkor értettem meg azt is, hogy miért volt a főiskolán olyan szálka a személyem Bauer Bélának, Hidy Péternek és Agárdi Péternek. Ekkor értettem meg mindazt a negatív megkülönböztetést (diszkriminációt) amivel igyekeztek a főiskoláról kiebrudalni. Lehetőleg úgy, hogy szerintük: a ,,továbbtanulási alkalmatlanság"-om bebizonyosodjon... Én meg kitartóan küzdöttem... miközben magánéleti tragédiák sorát kellett átélnem. Egy valamivel nem számoltak, mégpedig azzal a szellemi tőkével, amivel felvérteződtem, mire végre felvételt nyertem az egyetem főiskolai karának levelező tagozatára! Nekem, szinte minden témából már ,,kész" dolgozataim voltak és csak fel kellett azokat frissíteni az új ismeretekkel.
-.-.-.-.
Visszatérve a Felnőttképzési Atlaszra, még az is eszembe jutott, hogy talán azért vágtak bele a ,,projektbe" - eleinte belevéve engem is - mert én választottam ezt a szakdolgozati témát 1997 októberében. Hiszen, én voltam az, aki Dr. Csoma Gyula andragógia professzornak átadtam a kézzel megírt témaválasztásomat - felkérve őt ezzel arra, hogy legyen a konzulensem... Tiszteltem őt, egész életművéért. Úgy voltam vele is, mint Pozsgayval. Nem érdekelt a politikai irányultsága, mert azt néztem, hogy milyen, mint EMBER. Nekem ők rokonszenvesek voltak emberileg és kész.
De, hogy mi történhetett azután, hogy átadtam Csoma Gyulának a szakdolgozati témaválasztásomról írott feljegyzést, azt már megint csak találgathatom. Mert NEM ő lett a konzulensem.
Talán, felháborította Agárdit és társait a témaválasztásom?
Talán, mert féltek - a magukat szocialistának meg liberális-demokratának propagáló főiskolai oktatók - hogy még majd a szakdolgozatomban majd LELEPLEZEM őket? Mármint azt, hogy ők voltak az elsők, akik PIACOSÍTOTTÁK az oktatást és a kultúrát - KIREKESZTVE ezzel pont azt a réteget a kulturálódásból és az oktatásból, felnőttképzésből, amelyiket ,,munkás-paraszt" státuszban ért a rendszerváltozás.!
Itt szeretnék visszautalni Hoffmann Rózsára, a Nemzeti Konzultációs Testület egyik tagjára, aki szintén az oktatás piacosításának szükségességéről cikkezett a rendszerváltozásban. http://hu.wikipedia.org/wiki/Hoffmann_R%C3%B3zsa
Ők: a '80-as évek munkásai MÁR az un. szocializmus idején, a társadalom peremére lettek kontra-szelektálva.
Mert, arra senki nem akar emlékezni, hogy az 1980-as évek MUNKÁS-PARASZTJA NEM AZONOS AZOKKAL, AKIK 1945 UTÁN MEGVALÓSÍTOTTÁK A PROLETÁRDIKTATÚRÁT! Hanem, bizony, sokkal inkább AZONOSAK AZOKKAL AKIKEN MGVALÓSULT az!
Hiszen, a fényes-szelek munkás-paraszt nemzedékének felemelésével egy-időben megtörtént azok ,,felhozása" is, akik többnyire nem véletlenül voltak ,,alul". Belőlük, a ,,felhozottakból" lett az a gátlástalan - politikailag teljesen elvtelen módon - a hatalmat feltétel nélkül kiszolgáló réteg, amelyik segítségével diktatúrává lehetett változtatni a szocializmust. Ennek a politikai diktatúrának volt ,,köszönhető" az a helycserés támadás, amivel 1945 utáni, de legfőképpen 1956 utáni évtizedekben helyet cserélt a munkás-parasztsággal.
Hogy ez mekkora probléma, valóságos paradoxon volt, bizonyítja, hogy a szocialisták rendszerváltozás utáni, egyik oktatási minisztere: Báthory Zoltán is ezt a problémát taglalja a "Tanulók, iskolák, különbségek (Egy differenciális tanuláselmélet vázlata)" című könyvében. Megjelent: 1992-ben a Tankönyv Kiadónál.
Báthory Zoltán olyan statisztikai adatokra hivatkozik ebben, a mások munkáját is összegző könyvében, melyek azt bizonyítják, hogy az 1980-as évek szakmunkás rétegének gyermekei teljesítenek a legrosszabbul az iskolákban. A továbbtanulási arányuk egyre kisebb... Az okokat "kutatva" megállapítják a szerzők: a szegénységgel, az egzisztenciálisan halmozott hátrányos helyzettel magyarázhatók az "alul teljesítések" (vagyis: képességeik szerint többre lennének képesek).
Ez a tény egy másik, politikai ellentmondásra hívta fel a figyelmet, ami miatt - több írásomban is - fel kellett tennem régi-új kompetenséknek a nagy KÉRDÉST:
- ,,Hogyan lehetséges, hogy a Magyar Népköztársaságban, az uralkodó osztálynak kikiáltott munkásosztályhoz tartozó népesség volt az 1980-as években a legszegényebb?"
Erre az ellentmondásra is kaptam részleges magyarázatot a főiskolán, az egyik kultúraközvetítés elmélete c. szakirodalmi jegyzetből.
A szerző, egyetemi tanár az "értelmiségi" fogalmára és "funkciójára" keresett és talált magyarázatot, Szelényi Iván:
,,Az értelmiség az államszocialista társadalmak osztályszerkezetében" című műve alapján:.
"... a kelet-európai értelmiség nyilvánvalóan nem osztály. Nemcsak hatalmának osztályjellegét nem ismeri fel, de az osztálynélküliség és a megegyezés ideológiáját pártolja, s - ami még nagyobb paradoxon - azt állítja, hogy a hatalom, amelyet az értelmiségiek gyakorolnak, voltaképpen a proletariátus hatalma."
Ezen ismeretek birtokában, talán érthetőbb, hogy miért fórumoztam Orbán Viktor Vendégkönyvében úgy, ahogy.
(Folyt.köv.)
Bóna Mária Ilona
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: felnőttképzésből, rendszerváltozás, munkásosztályhoz, szükségességéről, államszocialista, felnőttképzésről, vendégkönyvében, osztályjellegét, kulturálódásból, államtitkárának, megvalósították, témaválasztásom, bebizonyosodjon, diszkriminációt, rokonszenvesek, ellentmondásra, piacosításának, felnőttképzési, szerkesztőjéét, továbbtanulási, alkalmatlanság, felháborította, tanuláselmélet, differenciális, szocialistának, felvérteződtem, agyonhallgatva, kompetenséknek, felhozottakból, nyilvánvalóan, értelmiségiek, professzornak, szocializmust, szakdolgozati, létrejöttében, magyarázhatók, egész helyzet, alábbi újságcikk, egész Felnőttképzési, egész „, akkori ifjúság, mellékelt újságcikkben, internetes wikipédiában, egyik szerkesztőjéét, magát baloldalinak, főiskolán olyan, személyem Bauer, negatív megkülönböztetést, főiskoláról kiebrudalni, szellemi tőkével, egyetem főiskolai, szakdolgozati témát, FELNŐTTKÉPZÉSRŐL FÓRUMOZTAM ORBÁN VIKTOR VENDÉGKÖNYVÉBEN, Bauer Béla, Felnőttképzési Atlasz, Német Népfőiskolai Szövetséggel, Pedig Bauer, Nemzeti Konzultációs Testület, VÉGÉRVÉNYESEN LEÍRTÁK EGÉSZ NEMZEDÉKEMET, Bauer Bélának, Hidy Péternek, Agárdi Péternek, Felnőttképzési Atlaszra, Csoma Gyula, Csoma Gyulának, Mert NEM, Hoffmann Rózsára, MUNKÁS-PARASZTJA NEM AZONOS AZOKKAL, UTÁN MEGVALÓSÍTOTTÁK PROLETÁRDIKTATÚRÁT, AZONOSAK AZOKKAL AKIKEN MGVALÓSULT, Báthory Zoltán, Tankönyv Kiadónál, Magyar Népköztársaságban, Szelényi Iván, Orbán Viktor Vendégkönyvében, Bóna Mária Ilona,
|
|
|
|
egész helyzet, alábbi újságcikk, egész Felnőttképzési, egész „, akkori ifjúság, mellékelt újságcikkben, internetes wikipédiában, egyik szerkesztőjéét, magát baloldalinak, főiskolán olyan, személyem Bauer, negatív megkülönböztetést, főiskoláról kiebrudalni, szellemi tőkével, egyetem főiskolai, szakdolgozati témát, kézzel megírt, politikai irányultsága, magukat szocialistának, szakdolgozatomban majd, kultúrát –, oktatás piacosításának, társadalom peremére, 1980-as évek, fényes-szelek munkás-paraszt, hatalmat feltétel, politikai diktatúrának, szocialisták rendszerváltozás, problémát taglalja, differenciális tanuláselmélet, mások munkáját, továbbtanulási arányuk, egzisztenciálisan halmozott, nagy KÉRDÉST, uralkodó osztálynak, 1980-as években, egyik kultúraközvetítés, államszocialista társadalmak, kelet-európai értelmiség, megegyezés ideológiáját, értelmiségiek gyakorolnak, proletariátus hatalma, felnőttképzésből, rendszerváltozás, munkásosztályhoz, szükségességéről, államszocialista, felnőttképzésről, vendégkönyvében, osztályjellegét, kulturálódásból, államtitkárának, megvalósították, témaválasztásom, bebizonyosodjon, diszkriminációt, rokonszenvesek, ellentmondásra, piacosításának, felnőttképzési, szerkesztőjéét, továbbtanulási, alkalmatlanság, felháborította, tanuláselmélet, differenciális, szocialistának, felvérteződtem, agyonhallgatva, kompetenséknek, felhozottakból, nyilvánvalóan, értelmiségiek, professzornak, szocializmust, szakdolgozati, létrejöttében, magyarázhatók, megállapítják, legszegényebb, szegénységgel, jobboldalinak, legrosszabbul, gyorsjelentés, találgathatom, kölcsönkaptam, proletariátus, felemelésével, piacosították, konzulenseiét, végérvényesen, parasztsággal, visszautalni, statisztikai, szocializmus, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
7719 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 456
- e Hét: 733
- e Hónap: 9337
- e Év: 45278
|
|
|