|
2018-01-07 23:06:05, vasárnap
|
|
|
A Budapest-Belgrád hazaárulás
2017. május 17. 09:53 - Pataki Márton
Eljött az a nap, amikor Orbán Viktor és kormánya az Oroszországi Föderáció mellett már a Kínai Népköztársaság érdekeit is Magyarország elé helyezi. A Budapest-Belgrád vasútvonal tervezett fejlesztése csak akkor érné meg, ha a kínaiak vissza nem térítendő támogatásából épülne. Erről azonban szó nincs: az első fillértől az utolsóig a magyar adófizetőket terheli. Egy olyan közlekedési beruházás, amely már tervezett célja szerint sem Magyarországról vinne, vagy Magyarországra hozna árukat. Figyelemre méltó, hogy a kormány által készíttetett félmilliárd forintos tanulmányt 10 évre titkosították, miközben ezeknek az a funkciója, ahogyan a PwC olimpiai vagy a Rothschild Paks 2 tanulmányánál láttuk, hogy jó pénzért védjék a védhetetlent. Valószínűleg itt nem sikerült, és nem is lett volna könnyű dolguk, mert ezer sebből vérzik a koncepció.
http://m.blog.hu/pa/patakimarton/image/budapest-belgrade.jpg
Nézzük tételesen, hogy miért értelmetlen ez a beruházás:
1. Megtérülés: szakértői becslés alapján napi 4,4 szerelvényre lehet számítani a vonalon, az ezektől beszedett pályadíj alapján történelmi, 2400 éves !!! távlatba vész a beruházás megtérülése. Ha a becslésben nagyságrendi tévedés történt, és csak 240 évről van szó, akkor sem vagyunk sokkal beljebb. A pályadíjon túl semmilyen más közvetlen bevételre nem számíthat Magyarország, hiszen például hiába Magyarország területén lépnének be az áruk az Európai Unió területére (ami nem is igaz, hiszen Görögországból , a pireuszi kikötőből indulnának a szerelvények), a vám az Unió közvetlen bevétele.
2. Logisztikai központ: a kormány állításai szerint azért előnyös ez a beruházás, mert majd Magyarország lehet az elosztóbázis a kínai áruk számára Európában. Ez az elképzelés józan paraszti ésszel beláthatóan is naiv elképzelés. Képzeljük el, mondjuk Sanghajból a szuezi csatornán keresztül 14.500 kilométert megtéve, bő két hét alatt érkezik egy konténerszállító hajó Pireuszba. Itt jó esetben 12 óra alatt átteszik vasútra a konténereket. Majd kb. 1500 kilométert a szupergyors új vasútvonalakon bő kilenc órát vonatozik Budapestig, ahol ismét lerakodnak...de miért is? Miért ne vigyék el még 700 kilométert Münchenig? A budapesti elosztóbázisnak sok értelme nincs, vagy megoldják a kikötőben, vagy közelebb a célpiacokhoz. Ha ránézünk a szállítási időre, akkor az egész projekt értelme megkérdőjeleződik, hiszen ha a tehervonatok 160 km/h helyett csak 30 km/h-val haladnának, az szállítási idő a Sanghaj-Budapest viszonylatban kb. 10 százalékkal lenne csak hosszabb.
3. Közlekedés javítása: természetesen igaz, hogy a kínai árukon kívül a magyar személy- és áruszállítás is fejlődne Szerbia irányába, csak éppen nincs ilyen igény, ennyi pénzért. A Budapest-Kelebia vonalon jelenleg összesen napi 4000 ember utazik. A jó esetben (ez csak becsült érték, és jelenleg az a megfigyelés, hogy a közbeszerzéseken a legjobb ajánlatok is érdemben magasabbak) 550 milliárd forintos fejlesztés azt jelenti, hogy mindannyiukra 137,5 millió forintot költenénk, miközben a kisebb hibák kijavítására, amelyek miatt engedélyezettnél az ország jelentős részében lényegesen lassabban haladhatnak csak a vonatok, nincs pénz. A magyar termelők tengeri áruszállítási igényeinek kiszolgálására pedig hagyományosan megfelelőek az adriai kikötők, Trieszt, Koper, Rijeka.
4. Finanszírozás: a kormány igyekszik rendkívül kedvezően, szinte ingyen pénzként bemutatni a kínai 20 éves, dolláralapú, 2,5 százalékos kamattal bíró hitelt, de egyáltalán nem az. Ma a magyar 3 éves lejáratú, forintalapú adósság kamata 1 százalék körül van. A 10 éves forintalapon 3 százalék. A 20 éves amerikai államkötvény kamata 2,74 százalék. A Kínai Népköztársaság áldozatvállalása (nem realizált nyeresége) nagyságrendileg 15 milliárd, a magyar adófizetőké legkevesebb 700 milliárd...
Összességében tehát gyakorlatilag tisztán magyar teherviseléssel építünk valamit, amiből elsősorban a kínaiaknak lesz hasznuk, miközben minden kockázat is minket terhel. Ugyanis semmiféle garancia nincs arra nézve, hogy milyen forgalom lesz a vonalon, fogják-e ténylegesen használni. Mennyivel elfogadhatóbb lenne, ha kínaiak a saját költségükön megépíthetnék, üzemeltethetnék mondjuk harminc évig, a MÁV pedig fizetné nekik használati díjakat...ha Magyarországnak olyan kormánya lenne, amelyiknek számítanak a nemzeti érdekek, akkor más konstrukció nem is nagyon merülhetne fel. Milyen megfontolások vezethetik akkor a Fideszt? Természetesen adódik az egyszerű korrupció, hogy Orbán Viktort egyszerűen megvették. Ennél talán eggyel még rosszabb, ha az egész csak arról szólna, hogy magyarok kárára kötött üzletekért cserébe a keleti diktátorok körében úgy tesznek mintha komolyan vennék, a Lukasenkók, Putyinok, Erdoganok között fotózkodva nemzetközileg fontos embernek gondolhatja magát. A Budapest-Belgrád vasúti projekt még egy ok, hogy 2018-ban le kell váltani Orbán Viktor kormányát, mert akkor még le lehet majd állítani az építkezést, fel lehet mondani a szerződést, míg 4 évvel később az okozott kárt már nem lehet majd helyreállítani.
http://patakimarton.blog.hu/2017/05/17/a_budapest-belgrad_hazaarulas |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: áldozatvállalása, engedélyezettnél, konténerszállító, közbeszerzéseken, magyarországról, üzemeltethetnék, teherviseléssel, nagyságrendileg, elosztóbázisnak, magyarországnak, görögországból, népköztársaság, kiszolgálására, helyreállítani, vasútvonalakon, magyarországra, nemzetközileg, titkosították, áruszállítási, viszonylatban, hagyományosan, természetesen, finanszírozás, mindannyiukra, támogatásából, tanulmányánál, megfontolások, gyakorlatilag, összességében, elfogadhatóbb, megépíthetnék, adófizetőket, magyarország, valószínűleg, készíttetett, patakimarton, kínaiak vissza, első fillértől, magyar adófizetőket, olyan közlekedési, kormány által, ezektől beszedett, beruházás megtérülése, becslésben nagyságrendi, pireuszi kikötőből, kormány állításai, kínai áruk, elképzelés józan, szuezi csatornán, konténerszállító hajó, budapesti elosztóbázisnak, szállítási időre, Pataki Márton, Orbán Viktor, Oroszországi Föderáció, Kínai Népköztársaság, Rothschild Paks, Európai Unió, Orbán Viktort,
|
|
|
|
kínaiak vissza, első fillértől, magyar adófizetőket, olyan közlekedési, kormány által, ezektől beszedett, beruházás megtérülése, becslésben nagyságrendi, pireuszi kikötőből, kormány állításai, kínai áruk, elképzelés józan, szuezi csatornán, konténerszállító hajó, budapesti elosztóbázisnak, szállítási időre, egész projekt, kínai árukon, magyar személy-, legjobb ajánlatok, kisebb hibák, ország jelentős, magyar termelők, adriai kikötők, kormány igyekszik, magyar adófizetőké, kínaiaknak lesz, saját költségükön, nemzeti érdekek, egyszerű korrupció, egész csak, keleti diktátorok, okozott kárt, áldozatvállalása, engedélyezettnél, konténerszállító, közbeszerzéseken, magyarországról, üzemeltethetnék, teherviseléssel, nagyságrendileg, elosztóbázisnak, magyarországnak, görögországból, népköztársaság, kiszolgálására, helyreállítani, vasútvonalakon, magyarországra, nemzetközileg, titkosították, áruszállítási, viszonylatban, hagyományosan, természetesen, finanszírozás, mindannyiukra, támogatásából, tanulmányánál, megfontolások, gyakorlatilag, összességében, elfogadhatóbb, megépíthetnék, adófizetőket, magyarország, valószínűleg, készíttetett, patakimarton, elosztóbázis, konténereket, szerelvények, védhetetlent, célpiacokhoz, tehervonatok, áruszállítás, nagyságrendi, szerelvényre, kijavítására, forintalapon, államkötvény, oroszországi, ténylegesen, félmilliárd, logisztikai, fejlesztése, költségükön, dolláralapú, szupergyors, megfelelőek, megtérülése, gondolhatja, közlekedési, százalékkal, legkevesebb, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 471
- e Hét: 6223
- e Hónap: 9968
- e Év: 163464
|
|
|