|
2014-01-24 17:20:07, péntek
|
|
|
A vezetékes telefonokra kínál előválasztást az a szolgáltató, aki többek között idős embereknek adott félrevezető tájékoztatást.
Több nyugdíjastól érkezett panasz a Bács-Kiskun megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez arról, hogy egy telefontársaság nem éppen fair módon járt el velük szemben.
Így trükköztek
A vállalkozás munkatársai az otthonukban kerestek fel több esetben idős, kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztót és meglévő előfizetői szerződésüknél kedvezőbb feltételű szerződés megkötését javasolták.
A panaszosok több esetben - az előnyösebb lehetőségre, az olcsóbb percdíjakra gondolva - szóban elfogadták az ajánlatot, azonban szerződést nem írtak alá.
A későbbiekben a vállalkozás tájékoztatta őket a díjszabásáról, valamint az előfizetés díját tartalmazó számlát is küldtek a részükre, illetve megküldték a ,,közvetítő-előválasztási szolgáltatás" igénybevételéhez szükséges szerződési példányokat.
A fogyasztók számára ekkor vált világossá, hogy a vállalkozás valójában nem azt a szolgáltatást nyújtja, amelyről korábban tájékoztatást adott.
Mi volt a gond?
A lefolytatott eljárások alapján a hatóság megállapította, hogy a vállalkozás nem a klasszikus előfizetői szerződést javasolta a fogyasztóknak, hanem az ún. ,,közvetítő-előválasztási szolgáltatás" igénybevételére sarkallta a felhasználókat.
Az előválasztás azt jelenti egyébként, hogy a körzetszám tárcsázása nélkül lehet telefonálni. A közvetítő szolgáltatás lényege, hogy az eredeti szolgáltatón felül egy másik szolgáltatóval is kapcsolatba lépünk, amely kedvezőbb percdíjakat biztosít számunkra, ám az eredeti, havi előfizetési díj is megmarad.
Vagyis a fogyasztóknak kétfelé kell fizetniük: egyrészt az eredeti havi díjat az eredeti szolgáltatónak, valamint a közvetítés keretében lebonyolított telefonhívások díját a közvetítő szolgáltatónak.
A bepanaszolt vállalkozás azonban ezt nem részletezte a fogyasztóknak, így azok nem voltak tisztában vele, mire is mondtak igent.
Egyébként jogszerű
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hangsúlyozza, nem arról van szó, hogy a közvetítőválasztás intézménye ne lenne jogszerű. Ha a felek egybehangzó akaratán alapul az ilyen szerződés, akkor semmi gond vele. De ennek előfeltétele, hogy a fogyasztók tisztában legyenek minden olyan információval, amely a szerződéskötéshez szükséges.A közvetítő szolgáltatás alapján ugyan kedvezőbb percdíjakkal telefonálhatunk, ám mivel havi díjat is kell fizetni, végső soron nem biztos, hogy jobban járunk.
Ennek fényében ajánlott átgondolni telefonálási szokásainkat: érdemes-e igénybe venni a közvetítő szolgáltatást.
Link |
|
|
0 komment
, kategória: HÍREK |
|
Címkék: fogyasztóvédelmi, igénybevételéhez, felügyelőségéhez, telefontársaság, kiszolgáltatott, telefonálhatunk, igénybevételére, kormányhivatal, szolgáltatónak, megállapította, szerződésüknél, felhasználókat, szolgáltatóval, telefonhívások, előválasztási, szolgáltatást, lebonyolított, tájékoztatást, fogyasztóknak, díjszabásáról, információval, előválasztást, percdíjakkal, előválasztás, tájékoztatta, szokásainkat, telefonálási, szolgáltatás, későbbiekben, hangsúlyozza, szolgáltatón, nyugdíjastól, előfeltétele, lefolytatott, vállalkozás, lehetőségre, vezetékes telefonokra, vállalkozás munkatársai, otthonukban kerestek, panaszosok több, előnyösebb lehetőségre, olcsóbb percdíjakra, vállalkozás tájékoztatta, előfizetés díját, fogyasztók számára, vállalkozás valójában, szolgáltatást nyújtja, lefolytatott eljárások, hatóság megállapította, klasszikus előfizetői, körzetszám tárcsázása, közvetítő szolgáltatás, Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság,
|
|
|
|
vezetékes telefonokra, vállalkozás munkatársai, otthonukban kerestek, panaszosok több, előnyösebb lehetőségre, olcsóbb percdíjakra, vállalkozás tájékoztatta, előfizetés díját, fogyasztók számára, vállalkozás valójában, szolgáltatást nyújtja, lefolytatott eljárások, hatóság megállapította, klasszikus előfizetői, körzetszám tárcsázása, közvetítő szolgáltatás, eredeti szolgáltatón, másik szolgáltatóval, fogyasztóknak kétfelé, eredeti havi, eredeti szolgáltatónak, közvetítés keretében, közvetítő szolgáltatónak, bepanaszolt vállalkozás, felek egybehangzó, ilyen szerződés, fogyasztók tisztában, szerződéskötéshez szükséges, közvetítő szolgáltatást, fogyasztóvédelmi, igénybevételéhez, felügyelőségéhez, telefontársaság, kiszolgáltatott, telefonálhatunk, igénybevételére, kormányhivatal, szolgáltatónak, megállapította, szerződésüknél, felhasználókat, szolgáltatóval, telefonhívások, előválasztási, szolgáltatást, lebonyolított, tájékoztatást, fogyasztóknak, díjszabásáról, információval, előválasztást, percdíjakkal, előválasztás, tájékoztatta, szokásainkat, telefonálási, szolgáltatás, későbbiekben, hangsúlyozza, szolgáltatón, nyugdíjastól, előfeltétele, lefolytatott, vállalkozás, lehetőségre, percdíjakra, részletezte, telefonálni, kapcsolatba, percdíjakat, példányokat, előfizetési, félrevezető, egybehangzó, otthonukban, bepanaszolt, szolgáltató, munkatársai, telefonokra, szerződést, szerződési, előfizetői, fogyasztók, elfogadták, előfizetés, tartalmazó, klasszikus, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | |
|
|
ma: |
1 db bejegyzés |
e hónap: |
90 db bejegyzés |
e év: |
539 db bejegyzés |
Összes: |
8995 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 597
- e Hét: 3612
- e Hónap: 6706
- e Év: 74471
|
|
|