2018-11-07 17:23:40, szerda
|
|
|
Véleményem szerint a valódi hit legjobban egy szerelmespárral szemléltethető. Egy fiatal ember és egy leány találkozik, szerelmes lesz és összeházasodik. Az udvarlás első szakasza a hit első elemének felel meg, tehát az ismeretnek. Ebben a fázisban megpróbálják megismerni egymást, és eldönteni, hogy vajon a másik tulajdonságai hozzájárulnak-e egy jó házassághoz. Ha elég bölcsek, meglehetősen hosszú időt szánnak erre. Vajon jó férj válna belőle? Vajon jó feleség lenne?
A második szakasz a szerelem. Ez a hit szívvel kapcsolatos elemének felel meg, vagyis a szerelmes embert a másik személyes, gyakran érzelmi módon befolyásolja. Ebben a szakaszban a férfi nem elvontan gondol a nőre: Olyan nő akiből jó feleség lesz? Hanem ezt gondolja: Ez az a nő, akit feleségül akarok venni. A nő pedig így gondolkodik: Ez az a férfi, akihez férjhez akarok menni.
A szerelem csodálatos élmény. De ez még önmagában nem jelent házasságot. A házasság akkor köttetik meg, amikor a pár a templomban a lelkész elé áll, és elismétli az esküt, mellyel a két ember egymáshoz köti magát. A férfi ezt mondja: ,,Én János, feleségül veszlek téged, Máriát; és Isten és a jelenlevő tanúk előtt ígérem és fogadom, hogy szerető, hűséges férjed leszek: bőségben és ínségben, örömben és szomorúságban, betegségben és egészségben, ameddig csak élünk." A nő szintén esküt tesz: ,,Én, Mária, feleségül megyek hozzád, János; és Isten és a jelenlevő tanúk előtt ígérem és fogadom, hogy szerető, hűséges feleséged leszek: bőségben és ínségben, örömben és szomorúságban, betegségben és egészségben, ameddig csak élünk." Így egyesülünk Jézus Krisztussal is. Jézus meghalt értünk, és így megmutatta igaz szeretetét és természetét. Udvarolt nekünk, arra indított, hogy szeressük azt, aki előbb szeretett minket. Most pedig leteszi a mennyegzői esküt: ,,Én, Jézus, elveszlek téged, (Ágnest, vagy Attilát, vagy Katalint, vagy Zoltánt, vagy Sándort, bárhogy is hívjanak); és Isten az Atya előtt és a jelenlevő tanúk előtt ígérem és fogadom, hogy szerető, hűséges Megváltód, és Vőlegényed, és Urad, és Istened leszek: bőségben és ínségben, örömben és szomorúságban, betegségben és egészségben, itt a földi életben és az örökkévalóságban."
Mi pedig felnézünk rá, és elismételjük a szavakat: ,,Én, (mindenki helyettesítse be ide a saját nevét), hozzád megyek Jézus, hogy legyél az én szerető Megváltóm, és Vőlegényem, és Uram, és Istenem; és Isten az Atya előtt és a jelenlevő tanúk előtt ígérem és fogadom, hogy szerető és hűséges követőd és tanítványod leszek: bőségben és ínségben, örömben és szomorúságban, betegségben és egészségben, itt a földi életben és az örökkévalóságban."
Ezután Isten, az Atya, és nem egy földi lelkész, kihirdeti a házasságot és örökre Jézus Krisztushoz tartozol.
Van azonban a példának egy gyenge pontja. Az emberi házasság esetében mindkét fél hoz valamit az új kapcsolatba. Van egyfajta egyenlőség. Az isteni házasság esetében viszont, melyben az Úr Jézus Krisztus vásárol, tesz fogadást és kötelezi el magát mellettünk, semmink sincsen, semmit sem ajánlhatunk fel. A kötelék egyes egyedül Isten, Krisztusban való meg nem érdemelt kegyelméből származik, és egyedül Krisztus kereszten elvégzett váltságműve teszi lehetővé.
James M. Boice |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
Címkék: örökkévalóságban, szerelmespárral, szemléltethető, összeházasodik, hozzájárulnak, tulajdonságai, szomorúságban, helyettesítse, elismételjük, befolyásolja, meglehetősen, megpróbálják, egészségben, gondolkodik, ajánlhatunk, váltságműve, betegségben, házassághoz, természetét, kapcsolatba, krisztussal, kapcsolatos, krisztushoz, tanítványod, kegyelméből, krisztusban, vőlegényed, mellettünk, ismeretnek, szeretetét, csodálatos, házasságot, egyesülünk, mennyegzői, véleményem, egyenlőség, szerelmespárral szemléltethető, fiatal ember, leány találkozik, udvarlás első, fázisban megpróbálják, másik tulajdonságai, második szakasz, szerelmes embert, másik személyes, szerelem csodálatos, házasság akkor, jelenlevő tanúk, mennyegzői esküt, földi életben, saját nevét, földi lelkész, Jézus Krisztussal, Ezután Isten, Jézus Krisztushoz, Jézus Krisztus, James,
|
|