Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Fogyokúra karantén után
  2022-07-10 22:02:58, vasárnap
 
  A járványhelyzet kialakulása óta végbemenő, mindennapjainkat érintő változásokból fakadó feszültség és a szabadtéri, illetve csoportos tevékenységek kapcsán elérhető lehetőségek csökkenésével természetes módon sokak számára súlynövekedést eredményezett. A nyár közeledtével azonban új szokások bevezetésével járulhatunk hozzá az egészségesebb életmód kialakításához és a hatékonyabb fogyókúrához.

Tegye fel a kezét az, aki az elmúlt bő egy évben felszedett magára legalább néhány kilót!

Ha ez a felszólítás egy Zoom-meeting keretén belül hangozna el, valószínűleg több résztvevő is jelentkezne - de legalábbis néhányan szemlesütve elmosolyodnának. A koronavírus életünk számos területén éreztette - érezteti még mindig - hatását, s valamilyen szinten mindannyiunk számára felborította a mindennapok addig megszokott ritmusát - kinek a családi élet és a home-office összehangolása, kinek a folyamatos egyedüllét, vagy éppen a másokkal való összezártság jelentett új kihívást, mások alkalmazkodó- és problémamegoldó készségét pedig a munkahely elveszítése és a munkakeresés, vagy éppen a megnövekedett munkahelyi elvárások tették próbára.

A változások természetes módon a belső feszültség, szorongás növekedését eredményezték, a korlátozások kapcsán csökkent sportolási és egyéb szabadidős lehetőségek hiánya révén felmerült űr pótlására pedig kézzel fekvő megoldásnak bizonyult sokak - sokunk - számára a vigasztaló étkezés. Egy plusz desszert, egy kis éjjeli nassolás, az esti futás utáni könnyű vacsora helyett film közben elfogyasztott pizza - ,,Ennyi örömöm már csak legyen ebben a helyzetben!" - erősítettük meg magunkat étrendünkkel kapcsolatos, nem éppen az egészséges életmódot elősegítő döntéseinkkel kapcsolatosan. Ahelyett azonban, hogy pálcát törnénk saját fejünk felett és szomorúan néznénk kinőtt ruháinkat, inkább alkossunk új szokásokat és nyissunk egy új fejezetet - az egyre hosszabbodó nappalokkal, a nyár közeledtével elérkezett az idő, hogy újra megtaláljuk az egyensúlyt.

A karantén utáni fogyókúra az egyensúly megtalálásának elvéről szól, módszerei pedig a fokozatosság, a rendszeresség és a keretek kialakítása.

Nem csupán azoknak szól a következő néhány rövid, gyakorlati tanács, akik a járványhelyzet kialakulása óta felszedett plusz kilók miatt diétázni szeretnének, hanem azoknak is, akik csupán szeretnék helyreállítani felborult étkezési szokásaikat és napi ritmusukat. Tekintsük át, mik azok a területek az életünkben, amelyek hozzájárultak testsúlyunk növekedéséhez, és fogjunk hozzá egy új, egészséges rutin kialakításához!

Kezdjük a reggeli rutin helyreállításával, melyben a home-office munkarend és a munkahelyre való közlekedési idő változást jelenthetett. Ha a karantén alatt bioritmusunkkal átcsúsztunk az éjjeli bagoly-zónába, igyekezzünk korábban lefeküdni, s korábban kelni. A pihentető, frissítő alvásban segítséget nyújthat számunkra az elalvás előtt fél órával fogyasztott citromfű-, levendula- vagy kamillatea.
A reggeli rutin részeként az esetlegesen elhanyagolt reggelit építsük be újra életünkbe - fogyasszunk gabonafélékben (teljes kiőrlésű pékáru, útifű maghéj, zabpehely stb.) gazdag reggelit, mely lendületet ad a napkezdéshez, a tízórai nassolási vágyunk kielégítése céljából pedig magas cukortartalmú desszertek helyett pedig inkább együnk vitamindús, nyers gyümölcsöket, aszalványokat, csökkentett cukortartalmú ,,nasikat", vagy dobjunk össze egy frissítő smoothie-t. Édesítés céljából kristálycukor helyett alkalmazzunk sztíviát vagy egyéb, alacsony kalóriatartalmú édesítőszereket.
Az ebédet igyekezzünk minden nap azonos időben elfogyasztani, az egészséges táplálkozás jegyében pedig a levest kövesse valamilyen sovány hús, élelmi rostban és vitaminokban gazdag körettel, mely lehet például barna rizs, párolt zöldség, vagy teljes őrlésű spagetti.
A tízóraihoz hasonló módon járjunk el a délutáni nassolás kiválasztásakor, a - körülbelül elalvás előtt három órával elfogyasztott - vacsora pedig már valamilyen könnyű étel legyen, például töltött cukkini, sonkás omlett vagy cézársaláta.
A napi szükséges mennyiségű folyadékbevitel (felnőttek esetében 2-2,5 liter) szintén fontos szereppel bír a normál anyagcsere fenntartásában, az idegrendszer védelmében és általában véve az egészség megőrzésében. Az édes ízű, magas kalóriatartalmú üdítők helyett megfelelő alternatívát jelentenek a különböző finom aromájú, jótékony hatású gyógyteák, melyeket fogyaszthatunk kellemes, testet-lelket felmelegítő hőmérsékleten vagy hűsítő frissítőként is.
A rendszeres, napi testmozgás stresszoldó hatással bír és segít a vércukorszint egészséges szinten tartásában. Ha több hónapig mozgásszegény életmódot folytattunk, a napi szintű testmozgás bevezetése talán egyelőre megvalósíthatatlan kihívásnak tűnhet - ebben az esetben haladjunk lépésre lépésre, s hetente három alkalommal fél órát sétáljunk, biciklizzünk, vagy kocogjunk.

A napi öt, egészséges ételekben gazdag étkezés - amely elősegíti az anyagcsere hatékony működését, ezáltal a testsúlycsökkenést - alapvetően egy bizonyos keretet ad a karantén ideje alatt esetlegesen felborult mindennapjainknak, ezen kívül a megfelelő folyadékbevitellel, a rendszeres testmozgással és a kiegyensúlyozott alvási rutin kialakításával pedig a megújult, egészséges életmódunk alapköveit rakjuk le.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Diéták és fogyókúrák  
Címkék: kiegyensúlyozott, mindennapjainkat, elmosolyodnának, kiválasztásakor, problémamegoldó, bioritmusunkkal, kalóriatartalmú, folyadékbevitel, édesítőszereket, megtalálásának, kialakításával, járványhelyzet, fenntartásában, kialakításához, fogyaszthatunk, súlynövekedést, gabonafélékben, összehangolása, helyreállítani, változásokból, tevékenységek, kapcsolatosan, cukortartalmú, döntéseinkkel, eredményezték, vércukorszint, mozgásszegény, hőmérsékleten, elfogyasztani, elfogyasztott, testmozgással, rendszeresség, növekedéséhez, hozzájárultak, eredményezett, kristálycukor, járványhelyzet kialakulása, nyár közeledtével, egészségesebb életmód, hatékonyabb fogyókúrához, évben felszedett, koronavírus életünk, mindennapok addig, családi élet, home-office összehangolása, folyamatos egyedüllét, másokkal való, munkahely elveszítése, megnövekedett munkahelyi, változások természetes, belső feszültség, korlátozások kapcsán,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  Az Ige ismerete  Mexikói petúnia  „Az emberek soha  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Facebookon kaptam  Szép mai napot !........  Csak azok maradnak -  A felnőtt ember arca sohasem ...  Isten hívó szava :) Isten igé...  Szentírás  Facebookon kaptam  „Megpróbáljuk  Imádság  Ember és imaélet  Állatok világnapjára  Imaélet  Krisztus bennem  Hamis  Szentségtelen hozzáállás  Mosoly......  Megelégedés  Benedek Elek: Reggeli dal  Imádság  Állatok világnapjára  Mai napi mosoly Nektek.....  Így is szeretnek a nők ! ........  Szívbetegség és a cukorberegsé...  Facebookon kaptam  Népszerű evangélista és valódi...  Október  Imádság  Facebookon kaptam  Szegfűszeggel a gyulladás és a...  Állatok világnapjára  Népszámlálás  A kollin gyógyhatásairól  Napvirág  A törött vízhordó edény - kína...  Fodor Ákos: - Sose bánd  Facebookon kaptam  Rimanóczy Ildikó : Nézd a szem...  Sötétség és világosság  Állatok világnapjára  Isten ajándéka az életem  Bensőséges kapcsolat Istennel  - él a hűség is.  Lyukas dió  Spurgeon - Október 4  Az ember, néhány dolgot, csak ...  Jó pihenést ! .......  A törött vízhordó edény - kína...  Gecsemáné és kereszt  A legtöbb ember nem is él, csa...  Facebookon kaptam  Imádság  Ember és imaélet  Kiképzés .......  Állatok világnapjára  Az ember, néhány dolgot, csak ...  Szegfűszeggel a gyulladás és a...  Imádság  A győzelem titka  Hit  Állatok világnapjára  Megelégedés  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  A győzelem titka  Facebookon kaptam  Imádság  Csak azok maradnak -  Imádság  Szép napot  Rimanóczy Ildikó : Nézd a szem...  Állatok világnapjára  Imádság  Imádság  Bűnbocsánat  Harmonia.......  Ébredés  Imádság  Mosoly......  Biztonságunk a meg nem változó...  Egyház  Jó éjszakát  Mexikói petúnia  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Hit  Ébredés  Molyhos madárhúr  Spurgeon - Október 4  Facebookon kaptam  Idézet........  Megelégedés  Spurgeon - Október 5  Kellemes hetet kívánok! 
Bejegyzés Címkék
járványhelyzet kialakulása, nyár közeledtével, egészségesebb életmód, hatékonyabb fogyókúrához, évben felszedett, koronavírus életünk, mindennapok addig, családi élet, home-office összehangolása, folyamatos egyedüllét, másokkal való, munkahely elveszítése, megnövekedett munkahelyi, változások természetes, belső feszültség, korlátozások kapcsán, vigasztaló étkezés, plusz desszert, esti futás, egészséges életmódot, egyre hosszabbodó, karantén utáni, egyensúly megtalálásának, keretek kialakítása, következő néhány, reggeli rutin, home-office munkarend, munkahelyre való, karantén alatt, éjjeli bagoly-zónába, elalvás előtt, esetlegesen elhanyagolt, tízórai nassolási, frissítő smoothie-t, ebédet igyekezzünk, egészséges táplálkozás, levest kövesse, tízóraihoz hasonló, délutáni nassolás, napi szükséges, normál anyagcsere, idegrendszer védelmében, egészség megőrzésében, különböző finom, vércukorszint egészséges, napi szintű, esetben haladjunk, anyagcsere hatékony, bizonyos keretet, karantén ideje, rendszeres testmozgással, kiegyensúlyozott alvási, kiegyensúlyozott, mindennapjainkat, elmosolyodnának, kiválasztásakor, problémamegoldó, bioritmusunkkal, kalóriatartalmú, folyadékbevitel, édesítőszereket, megtalálásának, kialakításával, járványhelyzet, fenntartásában, kialakításához, fogyaszthatunk, súlynövekedést, gabonafélékben, összehangolása, helyreállítani, változásokból, tevékenységek, kapcsolatosan, cukortartalmú, döntéseinkkel, eredményezték, vércukorszint, mozgásszegény, hőmérsékleten, elfogyasztani, elfogyasztott, testmozgással, rendszeresség, növekedéséhez, hozzájárultak, eredményezett, kristálycukor, bevezetésével, egészségesebb, csökkenésével, aszalványokat, megnövekedett, felborította, alkalmazkodó, biciklizzünk, , ,
2022.09 2022. Október 2022.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 5 db bejegyzés
e hónap: 57 db bejegyzés
e év: 2286 db bejegyzés
Összes: 45852 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2391
  • e Hét: 6446
  • e Hónap: 8063
  • e Év: 757323
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2022 TVN.HU Kft.