Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
7 ásványi anyag és vitaminhiány, ami szinte mindenkinél van
  2022-09-02 21:28:17, péntek
 
  7 ásványi anyag és vitaminhiány, ami szinte mindenkinél jelen van, mégsem tud róla senki!

A vitaminok és az ásványi anyagok nagyon fontos szerepet töltenek be az emberi test zavartalan működésében, ezeknek a hiánya súlyos betegségek kialakulásához vezethet.

Sokan azt gondolják, ha sok vitamint szednek és választékosan, egészségesen táplálkoznak, akkor ezzel nekik nem lehet gondjuk, pedig ez nem így van.
Hirdetés

Íme 7 tápanyag hiány, amely majdnem mindenkinek van, ám kevesen tudnak róla:

1. VASHIÁNY
A vas a vörösvérsejtek fő összetevője. A hemoglobinhoz kötődik és oxigént szállít az egész testben.

Kétféle étkezési fajtája van: hem vas és nem hem vas. A hem vas könnyen felszívódik és elsősorban állati eredetű élelmiszerekben található. A hem vas magas koncentrációját a vörös húsban találjuk meg. A nem-hem vas gyakoribb, és mind az állati, mind a növényi élelmiszerekben megtalálható. Nem szívódik fel olyan könnyen, mint a hem vas.

Vashiány becslések: az óvodás korú gyermekek 47%-a; a terhes nők 42%-a; a menstruációs nők 30%-a, és az emberek 25%-a világszerte.

A vashiány tünetei közé tartozik a kognitív funkciók károsodása, az immunrendszer működésének károsodása, a fáradtság és a gyengített immunrendszer.

A hem vas legjobb forrása a: vörös hús, tenger gyümölcsei, szervhús és konzerv szardínia.
A nem-hem vas legjobb forrása: vörösbab, tök, szezám vagy tökmag, brokkoli, káposzta és spenót.

2. VITAMINHIÁNY
A D-vitamin kritikus fontosságú a bőr és a csont egészségére, valamint az egész testben történő idegi átvitelre. A napfénynek való kitettség kiemelkedő fontosságú a természetes D-vitamin megszerzésében, mivel a vitamin a bőr által termelt koleszterinből jön létre.

D-vitaminhiány becslése: a sötét bőrű emberek 82%-a, az idősek 74%-a és az Egyesült Államokbeli felnőttek 42%-a.

A D-vitamin hiányának tünetei: fáradtság, izomfájdalom és gyengeség. A D-vitamin hiányának tünetei azonban bizonytalanok lehetnek.

A legjobb D-vitamin források közé tartozik: napsütés (!), dúsított tej vagy joghurt, zsíros hal (makréla, lazac, pisztráng), tőkehal-olaj és tojássárgája. Hogy elegendő D-vitaminban legyen részed elengedhetetlen, hogy minden nap kimenj a napra egy kicsit.

3. B-12 VITAMINHIÁNY
A B-12 vitamin kritikus fontosságú a megfelelő agy- és idegműködéshez, valamint a DNS előállításához. A Harvard Egészségügyi Kiadványa szerint különösen a vegetáriánusokat és a vegánokat veszélyeztetheti a B-12 hiányának kialakulása, mivel a növények nem termelik ezt a vitamint.

A B-12 hiányának tünetei lehetnek: zsibbadás a lábakban, kezekben; szédülés, gyengeség, fáradtság; duzzadt, gyulladt nyelv; emlékezetvesztés, paranoia és hallucinációk.

A B-12 vitamin becslései: a vegetáriánusok 80-90%-a; Az idősebb felnőttek 20%-a, az amerikai felnőttek mintegy 30%-a.

A B-12 legjobb forrása a hal, a csirke, a tej és a joghurt. A vegánok számára a legjobb források közé tartozik az élesztő, a húspótló anyagok és a szója- vagy mandulatej.

4. KALCIUMHIÁNY
A kalcium, mint mindannyian tudjuk, döntő fontosságú a csontok egészségének és karbantartásának megőrzésében. De a kalcium elengedhetetlen az idegátvitelhez is; sőt, anélkül, az elsődleges szervek sem tudnának megfelelően működni.

Kalciumhiány becslések: a vegánok és vegetáriánusok 80-90%-a; Az idősek 20%-a és az USA-beli felnőttek 30-40%-a.

A kalciumhiány tünetei közé tartozik a körmök fénytelensége, a csontok törékenysége és az izomgörcsök. A kalcium legjobb forrása a tej és tejtermékek, a sötétzöld zöldségek és a hal.

5. MAGNÉZIUMHIÁNY
A magnézium egy kritikus ásvány, amely csaknem minden testi funkciót érinti. A magnézium kulcsfontosságú az agyműködés, az idegjelzés, a csontszerkezet és az enzimatikus reakciók szempontjából.

Becslések szerint az Egyesült Államok lakosságának több, mint fele elfogyasztja a szükséges mennyiségű magnéziumot. A magnéziumhiány számos betegséghez kapcsolódik, beleértve a szívbetegséget, az oszteoporozist, a metabolikus szindrómát és a 2-es típusú cukorbetegséget.

A magnéziumhiány tünetei közé tartozik az étvágytalanság, hányinger, hányás, fáradtság és izomgyengeség.

A magnézium jó forrásai közé tartoznak a diófélék (mandula és kesudió), teljes kiőrlésű gabonák, az étcsokoládé és a sötét leveles zöldségek.

6. FOLSAVHIÁNY
A folsav egy B-vitamin, amely természetes módon jelen van számos élelmiszerben. Bizonyos táplálékkiegészítőkben és dúsított ételekben folsav nevű folsavfajta szerepel. A folsav kulcsszerepet játszik a DNS és más genetikai anyagok előállításában, szükségünk van hozzá a sejtosztódáshoz és szintézishez is.

A folsavhiány tünetei közé tartozik a fáradtság, a szájérzékenység, a haj, a köröm és a bőr színének megváltozása. A folsav kiváló forrása lehet a bab, a dúsított gabonafélék, a sötét leveles zöldségek és a lencse.

7. JÓDHIÁNY
A jód alapvető fontosságú ásványi anyag a normális pajzsmirigy működéséhez és a pajzsmirigyhormonok termeléséhez. Ez létfontosságú az agy fejlődéséhez, a csontok egészségéhez és fenntartásához, az anyagcsere szabályozáshoz és a növekedéséhez.

A jódhiány az egyik leggyakoribb táplálkozási hiány a világon, ami a világ népességének 33 százalékát érinti. A jódhiány számos tünetet okozhat, beleértve a megnövekedett pulzusszámot, a megnagyobbodott pajzsmirigyet (strúma), a légzési nehézségeket és a légszomjat, valamint a súlygyarapodást.

A legjobb jódforrások közé tartoznak a kagylók, a hínár, a fehér hal, a tej és a tojás.
Forrás :Link
 
 
0 komment , kategória:  Vitaminokról  
Címkék: emlékezetvesztés, veszélyeztetheti, vegetáriánusokat, karbantartásának, kulcsfontosságú, koncentrációját, élelmiszerekben, sejtosztódáshoz, elengedhetetlen, megnagyobbodott, cukorbetegséget, szájérzékenység, súlygyarapodást, idegműködéshez, előállításához, szabályozáshoz, vegetáriánusok, magnéziumhiány, vörösvérsejtek, megszerzésében, előállításában, csontszerkezet, kialakulásához, fenntartásához, étvágytalanság, idegátvitelhez, oszteoporozist, szívbetegséget, koleszterinből, pajzsmirigyet, hallucinációk, élelmiszerben, immunrendszer, választékosan, fénytelensége, hemoglobinhoz, ásványi anyagok, emberi test, hiánya súlyos, hemoglobinhoz kötődik, egész testben, vörös húsban, növényi élelmiszerekben, óvodás korú, emberek 25%-a, vashiány tünetei, kognitív funkciók, immunrendszer működésének, gyengített immunrendszer, csont egészségére, napfénynek való, természetes D-vitamin, Egyesült Államokbeli, B-12 VITAMINHIÁNY, Harvard Egészségügyi Kiadványa, Egyesült Államok,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
még több kérdés
Blog Címkék
Mai napi mosoly.....  Esti képek  Jó éjszakát  Jó reggelt kedves látogatóimn...  Nagyon szép.......  Facebookon kaptam  Módosítás  Aloe vera virág  Nagyon szép.......  Szívből szeretettel  Facebookon kaptam  Jó éjszakát  December  Facebookon kaptam  Kapucsínó gif  Minden advent...  Facebookon kaptam  Helló december.......  Azt, hogy gyerekként egy illat...  Üdvözlet Szegedről !.......  Szeretet  Mézes krémes  Koccintás gif  Bálvány  Gombáskosár és a süni  Facebookon kaptam  Hintázó hölgy gif  Facebookon kaptam  Állatvilág......  Négy gyertya meséje Egyszer vo...  Négy gyertya meséje Egyszer vo...  II. János Pál pápa imája  Esti képek  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Kínai bölcsesség  Facebookon kaptam  Csészepuszi gif  Kapucsínó gif  A képzelet erejével  Facebookon kaptam  Mai napi mosoly Nektek.....  Balatonfüred ünnepi díszben  Érkezett  Facebookon kaptam  Szép estét  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Legyetek olyanok, mint két osz...  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Koccintás gif  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Helló december.......  Szép napot kívánok  Esti kép  Menyecske ruha.......  Mai harmónia kártyám  Panettone karácsonyi kuglóf  Koccintás gif  Barackos charlotte-torta  Harmonia.......  Jó éjszakát  Mai harmónia kártyám  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Módosítás  II. János Pál pápa imája  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Barackos charlotte-torta  Szép napot kívánok  Jó reggelt kedves látogatóimn...  Facebookon kaptam  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Thaiföld......  Nyugodalmas jó éjszakát kíváno...  Mézes krémes  Facebookon kaptam  Csillagszórós csendélet  Szép napot kívánok  Facebookon kaptam  A mélyből kiáltok Jézus, oly s...  Facebookon kaptam  Állatvilág......  Facebookon kaptam Krisztinától  Ezt kérem mindenki számára Kar...  Szép napot kívánok  Mai napi mosoly.....  Aloe vera virág  Ajándék az  Legyetek olyanok, mint két osz...  Facebookon kaptam  A képzelet erejével  Megemlékezés  Adventi gondolatok 2022  Facebookon kaptam Annuska bar...  DSIDA JENŐ: December A horizon...  Finom reggeli gif  Melatonint tartalmazó táplálék... 
Bejegyzés Címkék
ásványi anyagok, emberi test, hiánya súlyos, hemoglobinhoz kötődik, egész testben, vörös húsban, növényi élelmiszerekben, óvodás korú, emberek 25%-a, vashiány tünetei, kognitív funkciók, immunrendszer működésének, gyengített immunrendszer, csont egészségére, napfénynek való, természetes D-vitamin, sötét bőrű, idősek 74%-a, legjobb D-vitamin, megfelelő agy-, vegánokat veszélyeztetheti, vegetáriánusok 80-90%-a, idősebb felnőttek, amerikai felnőttek, vegánok számára, legjobb források, húspótló anyagok, szója- vagy, csontok egészségének, kalcium elengedhetetlen, elsődleges szervek, idősek 20%-a, kalciumhiány tünetei, körmök fénytelensége, csontok törékenysége, kalcium legjobb, sötétzöld zöldségek, kritikus ásvány, magnézium kulcsfontosságú, enzimatikus reakciók, szükséges mennyiségű, magnéziumhiány számos, metabolikus szindrómát, 2-es típusú, magnéziumhiány tünetei, sötét leveles, folsav kulcsszerepet, folsavhiány tünetei, folsav kiváló, dúsított gabonafélék, normális pajzsmirigy, csontok egészségéhez, anyagcsere szabályozáshoz, egyik leggyakoribb, világ népességének, jódhiány számos, megnövekedett pulzusszámot, megnagyobbodott pajzsmirigyet, légzési nehézségeket, legjobb jódforrások, emlékezetvesztés, veszélyeztetheti, vegetáriánusokat, karbantartásának, kulcsfontosságú, koncentrációját, élelmiszerekben, sejtosztódáshoz, elengedhetetlen, megnagyobbodott, cukorbetegséget, szájérzékenység, súlygyarapodást, idegműködéshez, előállításához, szabályozáshoz, vegetáriánusok, magnéziumhiány, vörösvérsejtek, megszerzésében, előállításában, csontszerkezet, kialakulásához, fenntartásához, étvágytalanság, idegátvitelhez, oszteoporozist, szívbetegséget, koleszterinből, pajzsmirigyet, hallucinációk, élelmiszerben, immunrendszer, választékosan, fénytelensége, hemoglobinhoz, , ,
2022.11 2022. December 2023.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 36 db bejegyzés
e év: 2994 db bejegyzés
Összes: 46560 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 47
  • e Hét: 47
  • e Hónap: 5971
  • e Év: 905722
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2022 TVN.HU Kft.