Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A felnőttokt. feltérképezése 3
  2007-04-30 11:42:28, hétfő
 
   
  A FELNŐTTOKTATÁS FELTÉRKÉPEZÉSE BP. XX. - XIIII. KERÜLETÉBEN


3. Vizsgálatok a továbbképzési atlasz számára a megyeszékhelyen ill. a kerületben


A rendszerváltás utáni években - az általános társadalompolitikai fordulat és átalakulás miatt - a felnőttoktatás nagy változásokon ment keresztül. Megváltoztak célkitűzései, feladatai, fenntartó szervei és intézményei. A 80-as évek vége óta megváltoztak a törvényi lehetőségek, pénzügyi rendelkezések és e megváltozott körülmények között a felnőttképzés, a permanens tanulás teljesen új orientációja alakult ki Magyarországon.

A magyar és a német felnőttoktatásban a kölcsönös információ- és személyi csere iránti érdeklődés volt jellemző. A már meglévő jó intézményi- és személyes-, valamint partnerkapcsolatokra építve nyílt meg 1991-ben az IIZ/DVV Projektirodája Budapesten. 1992-ben szerződést írtak alá a felnőttoktatás területén folyó együttműködésről.

Napjainkban egyre kevésbé van szó kész modellek és máshol kifejlesztett kész koncepciók átvételéről. Sokkal inkább fontosabbak, meghatározóak a pedagógiai, szervezeti és finanszírozási kérdések helyi szinten kialakított megoldásai. Ilyen helyi megoldások felkutatása volt a célom e vizsgálattal, melyet a főváros XXIII. (Soroksár) kerületében végeztem a továbbképzési atlasz számára.


3.1. A vizsgálat szerkezete
- Ez a vizsgálat Budapest XXIII. kerületének felnőttképzési intézményeinek teljeskörű felmérésére irányult.
- Leírtam a felnőttképzési környezetet, miközben bemutattam a városrészben működő egyes intézmények profiljait. Sajnálatos módon egyetlen képző intézményt sem találtam, amelyik a XXIII. kerületben a felnőttek képzésére, oktatására átképzésére jött volna létre és működne.
(Még a Táncsics Művelődési Házban sem, pedig az SZMSZ-ében megfogalmazták, mint célkitűzést, a felnőttképzést.)
- Célom volt összeállítani azon intézmények listáját, amelyek Budapest XXIII. kerületében a felnőttképzés területén tevékenykednek.

3.1.1. Központi előírások: célok, kutatási kérdések, hipotézisek, módszerek, kérdőívek
A magyarországi felnőttképzés helyzetéről kevés információs bázis áll rendelkezésre. Ezek az adatok a kultúrházak, regionális továbbképző központok, TIT-szervezetek, népfőiskolák, az MNT és más civilszerveződések-ről (-nek) szólnak. Hiányzik azonban a teljes áttekintés arról, hogy milyen a felnőttképzés szerkezete, vagyis a továbbképzési piac. A felnőttképzés továbbfejlődése szempontjából ezt a hiányt, mint akadályozó tényezőt meg kell szüntetni, ezért egy országos méretű kutatási projekt keretében vállaltuk (a pécsi JPTE FEEFI, a debreceni KLTE, a szegedi JGYTF és a jászberényi JTIF végzős hallgatói a Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete Budapesti Projektirodájával közösen), hogy elkészítjük az ország 19 megyeszékhelyén és a főváros 23 kerületének "Felnőttképzési Atlasz"-át.
A tanulmány célja, hogy javítsa ezt a képet azzal, hogy az intézményekre vonatkozóan részletes információkat tartalmazzon:
- szerkezet, - jogi forma, - finanszírozás, - kínálat, - személyzet és
- résztvevők tekintetében.
A kutatási hipotézisek között szerepelt, hogy:
- Az intézmény(ek) 1990 előtt, vagy után jöttek-e létre?
- Az állandóan változó programok miatt szabadfoglalkozásúak-e a munkatársak, vagy csökkent-e az alkalmazásban állók száma?
- Milyen a munkatársak kvalifikációja?
- Milyenek az oktatási programok minőség szempontjából? (Külső- vagy belső munkatársakkal tudják a minőséget biztosítani?)
- Milyen arányban támogatja a szakmai továbbképzést a Munkaügyi Hivatal?
- Milyen arányban folyik továbbképzés bérelt termekben?
- Az intézmények technikai felszereltsége milyen módon biztosítja azt, hogy a résztvevők lehető legjobb feltételek között tanuljanak?

- A szakmai továbbképzés területén tevékenykedő intézményekben tanulnak-e többen, vagy az általános és politikai felnőtt- ill. továbbképzésben?
- Rendeznek-e egész napos ("nappali tagozatos") kurzusokat, vagy inkább részidős, rövid ideig tartóakat?
- A nagy létszámú munkanélküliek nagy célcsoportot képeznek-e?
- Az egyes intézmények végeznek-e rendszeresen igényfelmérést és -elemzést?
- A szakmai képzés területén dolgozó képzők együttműködnek-e a munkaügyi központokkal?
- A regionális továbbképző tanács kommunális szinten koordinálja-e Bp XXIII. kerületének továbbképző intézményei közötti együttműködést?
- Az intézmények értékelik-e tanfolymaikat, hogy rendezvényeik minőségét felülvizsgálják?
- Az intézmények folyamatosan új projekteket terveznek, hogy megfelelhessenek az igényeknek?

A tanulmány elkészítésének módszere szempontjából első lépés volt:
- az intézmények meghatározása.
A következő lépésben: - az intézmények felkeresése (telefonon, levélben, személyesen) volt a feladat. Az intézmények címei a következő forrásokból származnak: Pesterzsébet-Soroksár XX.-XXIII. "Kerületi Kalauz" címen, 1996-ban a MARK KFT - MÉDIA-MIX KIADÓ BT kiadásában megjelent, közérdekű információkat tartalmazó katalógusa. Érdeklődtem továbbá a Munkaügyi Hivatalban; a Cégbíróságon; az Angol utcai Felnőttképzési Intézetnél; a XXIII. kerületi Önkormányzat oktatási- és kulturális ügyekkel foglalkozó bizottság vezetőjénél, valamint főtanácsosánál; a XX-XXIII. kerületi Ipartestületnél; a XX. kerületi Önkormányzat kulturális ügyekért felelős alpolgármesterénél...
Ezt követte: - az intézmények kikérdezése (ehhez fel lehetett volna használni az IIZ/DVV által összeállított standartizált interjú kérdéseit, ha találtam volna felnőttképzőket).
Végezetül a diplomamunkámban "csak" a leírás módszerét alkalmaztam, mert a "kiértékelés"-hez felhasználható, az IIZ/DVV Budapesti Projektiroda által megszerkesztett "ábrák a kutatási projekthez" című táblázatokat - adat hiányában - nem tudtam használni.
A szakdolgozatomban leírt különböző kamarák és szakiskolák tevékenységéről sem készítettem standartizált interjút, mert helyileg a XX. kerületben működnek. Ezért, értelemszerűen a XX. kerületet kutató Sinkó Krisztina (JPTE Tanorg) szakdolgozatában, felnőttképzési térképén fognak megjelenni.

3.1.2. Kiegészítések és változtatások a központi előírásokhoz
A központi előírásokhoz nincs javaslatom. A "Felnőttképzési Atlasz" elkészítésének projektjét nagyszerű munkának tartom, hogy mégis nagy gondot okozott a kutatás során az a tény, hogy Budapest XXIII. kerületében még csírái sincsenek a felnőttképzésnek, valószínű Soroksár egyedi helyzetéből adódott. Így csak zárójelben jegyzem meg, hogy a kérdőívek kérdései között kellett volna olyannak lennie, hogy: "Van-e felnőttképzéssel foglalkozó intézmény?" Ha van, akkor az összes kérdésfelvetés indokolt, de ha nincs, akkor "Miért nincs?" kérdéssel is alkalmat kellett volna adni a válaszadásra. Túl azon, hogy Soroksár helyzete teljesen speciális, a valóság teljes feltárásához hozzátartozik az a tény is, hogy vannak még a fővárosban, sőt Magyarországon olyan térségek, ahol a felnőttképzés piacosított változatát elutasítják és a permanens tanulást csakis önképzés formájában tudják elképzelni. Ilyen mentalitással találkoztam Bp XX-XXIII. kerületében - a "közművelődésben" tíz évvel ezelőtt és napjainkban is.

3.1.3. A vizsgálatok lefolyása: kezdete, időtartama, problémái...
A Janus Pannonius Tudományegyetem Felnőttképzési Tanszéke és a Német Népfőiskolai Szövetség Budapesti Projektirodája - német minta alapján - országos kutatási projektet indított Magyarország felnőttoktatási térképének és a nagyvárosok továbbképzési atlaszának elkészítésére. Az első bevezető szemináriumot 1997. november 3-án rendezték a Német Népfőiskolai Szövetség Bp-i Bródy Sándor utcai székházában. A művelődési és szociológiai szempontból egyaránt érdekes és egyedülálló kutatás vezetői Dr. Koltai Dénes és Dr. Heribert Hinzen ismertették a kutatás részleteit, majd Doreen Zocher a Lipcsei Egyetem Felnőttképzési Tanszékének egyik hallgatója ismertette diplomamunkáját. A tanulmány Cottbus város továbbképzési atlaszának elkészítése során felmerült érdekes kutatási kérdéseket, hipotéziseket és az interjú olyan vezérelveit tartalmazta, melyeket Szokoli Beatrix - a Német Népfőiskolai Szövetség budapesti irodájának munkatársa - magyarra fordítva tolmácsolt.
Az 1997. november 21-i, a Felnőttképzési Atlasz elkészítéséről szóló megbeszélésen Heribert Hinzen professzor kiosztotta a kutatási projektben résztvevők számára a komplett kutatási anyagot. Ezen komplett anyag tartalmazta a projekt részletes leírását, a szakdolgozat és a kutatási rész megírásának szempontjait, az interjúknál használatos kérdőíveket, Dr. Koltai Dénes docensnek, a pécsi JPTE FEEFI igazgatójának ajánlólevelét, valamint a kutatásban résztvevő egyetemi, főiskolai kollégák és hallgatók telefon- és címjegyzékét.
1997. december 1-én a JPTE Belvárosi Felnőttképzési Intézetében tartott konzultáción Kraiciné dr. Szokoly Mária a Konzultációs és Vizsgaközpont vezetője, valamint Bauer Béla konzulens tanár meghallgatta a kutatásban résztvevő hallgatók beszámolóit kutatásuk alakulásáról. Az instrukciók elhangzása után újabb határidőben (címjegyzék elkészítése) állapodtunk meg.

1997. december első hetében kigyűjtöttem a "Kerületi Kalauz"-ból a XXIII. kerületi oktatási és művelődési intézmények címeit és telefonszámát, majd telefonon érdeklődtem a felnőttképzés témafelelőseiről. Miután több nevet és címet sikerült így megtudnom, megfogalmaztam a névre szóló leveleket.
Az 1997. december 10-én kelt leveleket postára adtam a 8 oldalas kérdőívekkel és a pécsi JPTE ajánlólevelével együtt.
Miközben vártam a visszajelzéseket, bejelentkeztem adatgyűjtésre a Cégbíróságra, a Munkaügyi Központba, a XXIII. kerületi Önkormányzati Hivatalba, az Ipartestületbe. Mindenhol azt tanácsolták, hogy ne fáradjak a személyes megkeresésükkel, mert a XXIII. kerületben egyenlőre még semmilyen felnőttképzés nincs.

1997. december 12-én újabb tájékoztatót tartott prof. Dr. Heribert Hinzen a IIZ/DVV Budapesti Projektirodájának igazgatója. Téma: a számítógépes kutatási program használata, a kutatásban részt vevő hallgatók problémái, témafelvetéseik megbeszélése és az "Ösztöndíjszerződés" aláírása, valamint megbeszélés a konzulens tanárral, Kraiciné dr. Szokoly Mária okt. és vizsgaközpont vezetővel.
/Az 1997. decemberi és 1998. januári sikeres félévi vizsgák után már-már azt hittem, hogy magánéleti tragédiák miatt a kutatást és tanulmányaimat abba kell hagynom. (83 éves apám - aki agyvérzés miatt bénultan ágyhoz kötött anyámat ápolta - kórházba került combnyaktöréssel. Mivel hirtelen senki nem tudta vállalni a napi 24 órás ápolást igénylő anyámat, oda költöztem hozzá. Miután apám a sikeres műtét után - idős kora ellenére - gyorsan lábraállt, hazajöhetett a kórházból. Ettől kezdve két ágyhoz kötött embert ápoltam.)/

1998. február 2-án újabb szakdolgozati konzultáción vettem részt, amelyen kénytelen voltam kifejteni, hogy két okból is félbehagytam a kutatást...
(Sokat gondoltam azóta is Szakdolgozatom 17-18. oldalán, a "Gondozó Szolgálat" címszó alatt megfogalmazottakra!)
(Anyám állapota olyan rohamosan romlott, hogy 1998. március 9-én kórházba kellett szállíttatni.)

1998. március 11-től újra felkerestem azon soroksári intézményeket, amelyeket értesítettem a felnőttképzést kutató szándékomról. Miután telefonon ismét visszautasítottak, személyesen, rajtaütésszerűen meglátogattam őket. Szívélyes fogadtatásban volt részem a Táncsics Művelődési Házban, a Helytörténeti Múzeumban, az Egészségügyi Szolgálat Tüdőgondozójában, de felnőttképzésről ők sem tudtak tájékoztatni. Ettől kezdve gyermekkori emlékeimben kutatva, a napközis nevelői tapasztalataimat - amit Soroksár-Újtelep egyik általános iskolájában, valamint a Molnárszigeti Napközis Táborban szereztem - felelevenítve; a Pesterzsébeti Múzeumot felkeresve; a "Pestszenterzsébet"-Soroksár című helyi sajtóban tallózva próbáltam Bp XXIII. kerületének - az elmúlt tíz év - oktatási, művelődési fejlődéstörténetét megfogalmazni.



3.1.4. Az intézmények száma: megtalálták, megkérdezték, visszautasították...
Huszonegy intézményt hívtam telefonon több alkalommal, de levéllel csak nyolcat, személyesen pedig hatot kerestem fel. Ezek közül egyetlen-egy volt, amelyik SzMSz-ében is megfogalmazta, mint kitűzött célt, a felnőttképzést. Itt szerettem volna a kérdőív segítségével az interjút elkészíteni, de közben kiderült, hogy éppenséggel még csak tanfolyami szinten sincs felnőttképzés a Táncsics Művelődési Házban.

Jelenik Magdolna, a Soroksári Önkormányzat Oktatási- Kulturális és Közművelődési Bizottságának elnöke közölte velem márciusban, hogy az előző év decemberében, az önkormányzathoz, névre szólóan megküldött levelemet meg sem kapta. Amikor telefonon tájékoztattam kutatási szándékomról a soroksári felnőttképzésről, elmondta, hogy a március 3-i testületi ülésen két magániskola alapítási kérelmét "leszavazta" a képviselő testület többsége.

Amikor kértem a személyes találkozás lehetőségét, megadta lakásának címét. Erre a címre azután személyesen tehettem postaládájába a 8 oldalas kérdőívet, Dr. Koltai Dénes ajánló levelét és az egész projektből az általam vállalt feladat ismertetését. Az Intézményirányítási csoportnál találtam rá Bach Ferenc tanácsos úrra, a XXIII. kerület oktatási ügyeinek "mindentudójára".
Érdeklődésemre elmondta, hogy:
"... az alapképzés fenntartására sincs elegendő pénz, nemhogy a felnőttek okítására!
Különben a soroksári iskolákban csakis diplomás tanárokat, pedagógusokat alkalmaznak, akik elég tanultak ahhoz, hogy önműveléssel fejlesszék meglévő tudásukat!"

A Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem (KEK) Oktatási- és Továbbképzési Osztályán érdeklődtem, hogy a XXIII. kerületi Kísérleti üzemükben és Botanikus kertjükben, a Zöldségtermesztési tanszéken, valamint a Dísznövény- és Dendrológiai tanszék Péterimajori intézményeiben folyik-e a felnőttképzés valamilyen formája? Válaszul megkaptam, hogy érdeklődjek a Kísérleti üzem igazgatójánál (Tel.: 286-0303).
Az igazgató úr érdeklődésemre elmondta, hogy:

"Vidéki városokba kihelyezett tanfolyamaik működnek évek óta és szakmai át- meg továbbképző oktatással is foglalkoznak. Itt helyben, Soroksáron semmilyen felnőttképzés nincs a KEK szervezésében."


Az egészségügyi ellátás intézményének "ORIOR 96 Kft." (a Soroksári SZTK és tüdőgondozó) igazgató főorvosa levelemre nem válaszolt, telefonon elérhetetlen volt. Egy alkalommal váratlan látogatóként kerestem fel munkahelyén. A 30-40 év közötti pulmonológus főorvos meglepetten kérdezte, hogy:
- "Mi a csuda az az andragógia?"

Amikor ezt is megbeszéltük, szerényen érdeklődtem az intézmény felnőttképzéséről. Érdeklődésemre elmondta, hogy:
- "Soroksáron nagyon egészséges lelkületű, vállalkozó szellemű emberek élnek és nincs szükségük semmilyen felnőttképzési hókusz-pókuszra!"


3.1.5. Az interjúk lefolytatása a kérdőívek segítségével, különleges események
Az interjúk lefolytatásához nem tudtam felhasználni a kérdőíveket, mert
nem találtam felnőttképzéssel foglalkozó intézményt Budapest XXIII. kerületében, Soroksáron.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: megfelelhessenek, felnőttképzésről, visszajelzéseket, felnőttképzéssel, szakdolgozatában, témafelelőseiről, diplomamunkámban, felnőttképzésnek, tapasztalataimat, együttműködésről, combnyaktöréssel, tüdőgondozójában, rajtaütésszerűen, megyeszékhelyén, továbbképzésben, önkormányzathoz, élelmiszeripari, ajánlólevelével, felnőttoktatási, lefolytatásához, továbbfejlődése, tudományegyetem, közművelődésben, felülvizsgálják, témafelvetéseik, felnőttképzőket, megszerkesztett, diplomamunkáját, tevékenységéről, megyeszékhelyen, ipartestületnél, megkeresésükkel, megfogalmaztam, felnőttképzést, érdeklődésemre, szakdolgozatom, továbbképzési atlasz, rendszerváltás utáni, felnőttoktatás nagy, 80-as évek, törvényi lehetőségek, permanens tanulás, német felnőttoktatásban, kölcsönös információ-, felnőttoktatás területén, főváros XXIII, vizsgálat szerkezete, vizsgálat Budapest, felnőttképzési környezetet, városrészben működő, felnőttek képzésére, felnőttképzés területén, FELNŐTTOKTATÁS FELTÉRKÉPEZÉSE BP, Projektirodája Budapesten, Budapest XXIII, Táncsics Művelődési Házban, JPTE FEEFI, Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete Budapesti Projektirodájával, Felnőttképzési Atlasz, Munkaügyi Hivatal, Pesterzsébet-Soroksár XX, Kerületi Kalauz, MARK KFT, MÉDIA-MIX KIADÓ BT, Munkaügyi Hivatalban, Felnőttképzési Intézetnél, Budapesti Projektiroda, Sinkó Krisztina, JPTE Tanorg, Janus Pannonius Tudományegyetem Felnőttképzési Tanszéke, Német Népfőiskolai Szövetség Budapesti Projektirodája, Német Népfőiskolai Szövetség Bp-i Bródy Sándor, Koltai Dénes, Heribert Hinzen, Doreen Zocher, Lipcsei Egyetem Felnőttképzési Tanszékének, Szokoli Beatrix, Német Népfőiskolai Szövetség, JPTE Belvárosi Felnőttképzési Intézetében, Szokoly Mária, Bauer Béla, Munkaügyi Központba, Önkormányzati Hivatalba, Budapesti Projektirodájának, Gondozó Szolgálat, Helytörténeti Múzeumban, Egészségügyi Szolgálat Tüdőgondozójában, Molnárszigeti Napközis Táborban, Pesterzsébeti Múzeumot, Jelenik Magdolna, Soroksári Önkormányzat Oktatási- Kulturális, Közművelődési Bizottságának, Bach Ferenc, Élelmiszeripari Egyetem, Továbbképzési Osztályán, Soroksári SZTK,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Kaffka_Margit  Mit beszél, nem értem, hogy m...  Szívem tiéd  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztinától  Szívem tiéd  Fehér virág  Akarat  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 19  Png fotel  Facebookon kaptam  Png kutya  Facebookon kaptam  Bertolt Brecht -től idézet  Akarat  Jó éjszakát  Png férfi  Boldog születésnapot a ma ünne...  Facebookon kaptam  Zilahy Lajos gondolata  Png kislány  Fekete-erdő desszert  Png férfi  Png nő  Fekete István - Akác  Szívem tiéd  Ne kapaszkodj magasabbra,  Miért nem menti meg Jézus a jó...  Radikális szeretet  Elköszönt  Alázat  A sors  Facebookon kaptam  Akarat  Segítsük barátainkat, hogy meg...  Erdőn  Örülök, hogy látlak!  A tömeg, a Mester, a módszer, ...  Facebookon kaptam  Az igazi szeretetért rendszeri...  Nem méltó hozzád  Szép estét kedves látogatóimna...  Png virág  Soha ne kedvezz...  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Akik bántanak téged  Szép estét  Szép álmokat!  Egy bizonyos határt  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Régi emberek, akikre máig büsz...  Weöres Sándor - A hársfa mind ...  Png csokor  Tanuld meg ezt a versemet  Facebookon kaptam  Aki nem dolgozik, ne is egyék  Szabolcska Mihály – Ákác...  Jó reggelt, jó napot mindenkin...  Facebookon kaptam  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Alázat  Png csokor  Facebookon kaptam  Png telefon  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Jó reggelt, jó napot mindenkin...  Szép estét kedves látogatóimna...  Tanuld meg ezt a versemet  Reménység és erő Krisztustól e...  Miért nem menti meg Jézus a jó...  Akarat  Facebookon kaptam  Sokan azt tartják  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  Jó éjszakát  Png férfi  Facebookon kaptam Krisztinától  Bertolt Brecht -től idézet  A Megváltó szolgálatában  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Adakozás  Facebookon kaptam  Garai Gábor - Takarítás  Akarat  Nevem  Hogy lehet megtartani  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Png telefon  Alázat  Png virág  A televizió nem a kultúrát kép... 
Bejegyzés Címkék
továbbképzési atlasz, rendszerváltás utáni, felnőttoktatás nagy, 80-as évek, törvényi lehetőségek, permanens tanulás, német felnőttoktatásban, kölcsönös információ-, felnőttoktatás területén, főváros XXIII, vizsgálat szerkezete, vizsgálat Budapest, felnőttképzési környezetet, városrészben működő, felnőttek képzésére, felnőttképzés területén, magyarországi felnőttképzés, teljes áttekintés, felnőttképzés szerkezete, továbbképzési piac, felnőttképzés továbbfejlődése, országos méretű, pécsi JPTE, debreceni KLTE, szegedi JGYTF, jászberényi JTIF, tanulmány célja, képet azzal, intézményekre vonatkozóan, kutatási hipotézisek, állandóan változó, alkalmazásban állók, munkatársak kvalifikációja, oktatási programok, minőséget biztosítani, szakmai továbbképzést, intézmények technikai, résztvevők lehető, szakmai továbbképzés, nagy létszámú, egyes intézmények, szakmai képzés, munkaügyi központokkal, regionális továbbképző, intézmények értékelik-e, intézmények folyamatosan, tanulmány elkészítésének, következő lépésben, intézmények felkeresése, intézmények címei, következő forrásokból, intézmények kikérdezése, leírás módszerét, kutatási projekthez, szakdolgozatomban leírt, központi előírásokhoz, kutatás során, kérdőívek kérdései, összes kérdésfelvetés, valóság teljes, felnőttképzés piacosított, permanens tanulást, vizsgálatok lefolyása, nagyvárosok továbbképzési, első bevezető, kutatás részleteit, tanulmány Cottbus, interjú olyan, kutatási projektben, komplett kutatási, projekt részletes, kutatási rész, interjúknál használatos, kutatásban résztvevő, instrukciók elhangzása, felnőttképzés témafelelőseiről, névre szóló, személyes megkeresésükkel, számítógépes kutatási, kutatásban részt, konzulens tanárral, sikeres műtét, felnőttképzést kutató, napközis nevelői, intézmények száma, kérdőív segítségével, interjút elkészíteni, soroksári felnőttképzésről, képviselő testület, személyes találkozás, címre azután, egész projektből, általam vállalt, alapképzés fenntartására, felnőttek okítására, soroksári iskolákban, felnőttképzés valamilyen, egészségügyi ellátás, alkalommal váratlan, intézmény felnőttképzéséről, interjúk lefolytatása, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 202
  • e Hét: 1039
  • e Hónap: 9643
  • e Év: 45584
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.