Belépés
menusgabor.blog.xfree.hu
"A világ pocsolya, igyekezzünk megmaradni a magaslatokon." / Honoré de Balzac / Menus Gábor
1940.08.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Óvodásokból szörnyetegeket
  2010-05-07 01:15:43, péntek
 
 




ÓVODÁSOKBÓL SZÖRNYETEGEKET


"A Jövőben az óvodásoknak felolvasott mesében nem apának és anyának, hanem egyes és kettes szülőknek kell hívni a családot''

Férfi, nő, anya, apa - egy tavalyi kormányrendelet értelmében e szavakat és jelentésüket gyakorlatilag száműzni kell a nevelésből. A nemi sémák eltüntetése katasztrofális identitászavarokat okozhat.

A kormány a tavalyi év végén rendeletet adott ki, amellyel módosította az óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló jogszabályt. Előzetesen egyetlen szakember véleményét sem kérték ki a változtatással kapcsolatban. Valószínűleg azért, mert előre tudták, hatalmas felháborodást fog kiváltani.

A rendelet lényege, hogy a kővetkező nevelési év kezdetéig úgy kell módosítani az óvodai nevelési programokat, hogy a jövőben az óvónők tudatosan kerüljék a nemi sztereotípiák erősítését. Hogy megértsük, mit jelent ez valójában, és mekkora súlya van, meg kell ismerni a pszichológia azon modelljeit, amelyek a személyiség kialakulásával, illetve a nemi identitás és a nemhez igazodás törvényszerűségeit leírják.

Az egyik legelismertebb pszichológus, Atkinson könyvéből kiderül, az emberek elenyésző kivétellel a két nem valamelyikében születnek, és a legtöbb gyermek elsajátítja a nemi identitást, vagyis annak biztos érzését, hogy ő fiú vagy lány. A társadalmak formális szabályokkal és informális normákkal is meghatározzák, hogyan viselkedjék egy nő és hogyan egy férfi, mely szerepeket kell vagy megengedett betölteniük, illetve, hogy milyen személyiségjellemzőkkel helyénvaló rendelkezniük. A szakirodalom hozzáteszi, ezek a normák kultúránként változhatnak, de minden társadalom igyekszik fiaiból maszkulin, lányaiból pedig feminim felnőtteket nevelni.

Freud szerint a nemi identitás kialakulása és a nemhez igazodás, vagyis a kultúra által a nemhez megfelelőnek tartott viselkedések és tulajdonságok elsajátítása azzal kezdődik, hogy a gyermek felfedezi a nemek közöttí biológiai különbségeket és a saját nemének megfelelő szüIővel azonosul.

A szociális tanuláselmélet is az utánzás és az azonosulás folyamatait hangsúIyozza, de itt az a megfigyeléses tanuláson és nem a belső konfliktusok feloldásán nyugszik. Vagyis a gyerekek figyelemmel kísérik, hogy a felnőtt férfiak és nők másképp viselkednek, és hipotéziseket alkotnak arról, melyik a helyénvaló számukra.A férfias és nőies viselkedés modelljét a szülők szolgáltatják. A kicsik azért igazodnak nemükhöz, mert a kultúra a nem alapján osztogatja a jutalmakat és büntetéseket. Az anyák megjutalmazzák lányukat az öltözködésért, a táncolásért, a babával játszásért, de bírálják a tárgyak szétszedését, a futkosást, ugrálást és a mászást. Ugyanakkor fiaikat a szülők megdicsérik az építőkockával való játékért, de bírálják, ha babával játszanak, segítséget kérnek vagy akár segítségre ajánlkoznak. A szociális tanuláselmélet szerint a kortársak azonban sokkal inkább erőltetik a nemi sztereotípiákat, mint a szülők. A fiúk például különösen bírálják egymást, ha azt látják, hogy a másik lányos tevékenységet végez, Mindemellett nagyon fontos szerepet játszanak a nemi sztereotípiák megerősítésében a gyermekkönyvek és televízió műsorok.

Egy kutatás során öt-hat éves gyerekeknek olyan filmeket játszottak Ie, amelyekben a szokásos nemi szerepeket felcserélték, például.az orvosok nők, az asszisztensek férfiak voltak. Amikor később a filmről kérdezték őket, a szereplők foglalkozását sokszor újracimkézték, vagyis a női szereplőt asszisztensként, a férfit orvosként azonosították. A hat-hét évesek 90 százaléka úgy vé|í, hogy kell legyenek nemi szempontú kötöttségek a foglalkozások megválasztásában. A kognitív fejlődéselmélet azt mondja ki, hogy a nemi identitás döntő szerepet játszik a nemhez igazodásban. Vagyis az a motívum, hogy saját nemi identitásának megfelelően viselkedjék és nem az, hogy külső jutalmat kapjon, készteti a gyerekeket arra, hogy..nemüknek megfelelően viselkedjenek. Önként váIlalják a feladatot, hogy magukat és kortársaikat is nemükhöz igazítsák. A gyerekek a nemüknek megfelelő viselkedést erkölcsi követelménynek tekintik, és büntetést kívánnak kívánnak azoknak a gyerekeknek, akik eltérnek a nemüknek megfelelő viselkedéstől. A nemiséma-elmélet szerint a kultúra a gyerekeket arra bátorítja, hogy a világot a nemek szemüvegén (nemi séma) keresztül nézze, így például az a gyerek, aki először megy bölcsödébe, olyan játékot válasszon, ami a nemének megfelel. A tanárok és a szülők nem közvetlenül tanítják a nemi sémákat, a "Iecke a kultúra rnindennapjainak gyakorlatában van csendben elrejtve''. A könyv egy olyan példát említ, amelynek során egy tanár egyenlően kívánja a két nemhez tartozó gyerekeket kezelni. Ennek megfelelően a fiúkat és a lányokat váltogatva állitja a sorba az ivókútnál. A tanár így véli, megtanítja a gyerekeket a nemek egyenlőségének fontosságára, de közben nem veszi észre,hogy akaratlanul a nem fontosságát is elsajátíttatja velük. A diákok ugyanis megtanulják, hogy mindegy, hogy egy tevékenység láthatóan nem kapcsolódik egyik nemhez sem, a férfi-nő különbséget akkor is figyelembe kell venni.

A gyerekek képesek lesznek a nem szemüvegét magukra is vonatkoztatni, ezért énképüket ennek megfelelően fiússáguk és lányosságuk köré szervezik. A könyv hangsúlyozza, hogy még a különböző nyelvek személyes névmásainak megtanulása is a nem szemüvegének hasznáIatát követeli (kivéve a magyart, amelynek nyelvtani szerkezete semmiféle különbséget nem tesz a nemek között, amit kutatók a magyar nyelv ősi, a matriarchátus korából származó eredetével magyaráznak).

A kormány tavaly kiadott rendeletével tulajdonképpen azt akarja elérni, hogy a nemi sémák eltűnjenek, vagyis a magyar kultúra és oktatás ne befolyásolja a gyermekek nemi identitásának kialakulását. Ez a gondolkodásmód nem más, mint az úgynevezett genderideológia, aminek fogalmát sokan először hallják, és nem is sejtik, hogy ez a nézet milyen rohamosan terjed a világban, és milyen sunyi módon férkőzík be az állami intézményekbe, iskolákba és óvodákba Magyarországon is.

A Szociális és Munkaügyi Minisztérium honlapján az "esélyegyenlőség" fülre kattintva, egybőI
beletekinthetünk a Gender Intézet tevékenységébe; valamint a gender mainstreaming kézikönyvbe. Ebben leírják" hogy az Európai Bizottság 2000-ben akcióprogramot hirdetett a nemek közötti egyenlőségről, a "férfiak szerepe nők és férfiak esélyegyenlőségének elősegítésében, a szüIői, ezen beIüI az apaszerep új értelmezése a rnunka, a karrier és a rnagánélet összeegyeztetésében" témakörben . Hozzáteszik, hogy a minisztérium a program megvalósítása során az európai keretstratégia három területén szeretne előrelépést elérni, ezek közül az egy|k a hagyományos megrögzült nemi szerepek és sztereotípiák oldása és átalakítása.

XVI Benedek pápa évzáró beszédében hívta föl a figyelmet erre az ideológiára, mert szerinte az súlyosan veszéIyezteti az emberi természetet, a házasságot és családot. Eredetileg a "gender'' fogalmat az angol nyelvben a társadalmi nem biológiai nemtől való megkülönböztetésére használták, amely mögé olyan pozitív kezdeményezések sorakoznak, amelyek a nők egyenjogúságáért vagy a homoszexuális hajlamú emberek hátrányos. megkülönböztetése ellen küzdenek. Ám idővel a szélsőséges gender-feministák, a meleg szervezetekés az úgynevezett gelder mainstreaming ideológusok e|torzították a fogalmat, és egy olyan mozgalmat kezdek el képviselni gender-ideológia néven, ami egy teljesen új ember- és társadalomképet szeretne kialakítani.

A gender mainstreaming szerint a nem a társadalom terméke, és az ember pénisztőI és vulvától függetlenül semleges lénynek születik, csupán a család és társadalom elvárásai nevelik őt férfivá és nővé. Az emberek alapvető joga és képessége, hogy maguk határozzák meg nemüket, szexuális kapcsolataik formáját. Az utódok létrehozatalának pedig nem egyetlen útja a hagyományos házasság. A gender-ideológia kimondja, a nemek közötti egyenlőség elérésének feltétele a férfi és női nem, illetve a házasság és család megszüntetése.

Tornka Ferenc világít rá egy tanulmányában bővebben a gender-ideológia szörnyűségeire. A gender szerint az anyaság rabszolgává teszi a nőket, megakadályozza szakmai és társadalmi kibontakozásukat, ezért biztosítani kell, hogy az anya hamar megszabadulhasson a gyermek és a család okozta terhektől, ennek érdekében meg kell rövidíteni a gyest és a gyedet. Az ideológia további célja a nemek teljes átstrukturálása, vagyis, hogy ne két nem létezzen, hanem hat, így ne férfiakról-és nőkről.beszéljünk, hanem heteroszexuális és homoszexuális nőkről, heteroszexuális és homoszexuális férfiakról, valamint biszexuálisokról és transzvesztítákról.

A gender-ideológia képviselői először az ENSZ áItal l995-ben Pekingben megrendezett női világkonferencián kaptak nagyobb nyilvánosságot. A találkozó dokumentumából kiiktatták az apa, anya,feleség, férj kifejezéseket, mert ezek túlhaladott, konzervatív nézeteket sugallnak. A nem fogalmát kicserélték a genderre, amely semmilyen nemhez nem kötődik, és tetszés szerint megváItoztatható. A konferencián használták előszót a homofób, illetve heteroszexista kifejezést azokra az emberekre, akik nem értenek egyet a nemek átstrukturálásával.

I995-ben az ENSZ, I996-ben pedig az Európai Unió is elkötelezte magát a gender mainstreaming elmélet mellett.

Tomka leírja, 2008. február 13-án az EU szabályozta, hogy a munkatársak ne használjanak nemekre utaló kifejezést, például a tanárnő vagy tanár helyett mondjanak tanerőt, nehogy sértő legyen a kifejezés azokra, akik sem férfinak, sem nőnek nem érzik magukat. 2008 szeptember 3-án az Európai Parlament olyan döntést hozott, hogy a tankönyvekbő|, számítógépes játékokból, marketingből, plakátokról száműzni kell a sztereotip férfi és női magatartásformák megjelenítését, tehát ne a nő varrjon, főzzön a képen, hanem a férfi,
s ne a férfi vezesse a motort, hanem a nő.

Több kötelező iskolai tárgy részévé tették a gender mainstreaming elméletet, Angliában például egyes iskolákban megtiltották, hogy hasznáIják az apa vagy anya szavakat' mert ez diszkriminatív. Sok óvodában bevezették, hogy a fiúkat lányos, a lányokat fiús játékokra tanítsák, hogy így nemi identitásukat kiegyensúlyozottá tegyék.

"Nérnetországban kiemelkedő a folyamat. Berlin, München, Hamburg városokban például tanácsadófüzetet adtak ki középiskolai pedagógusok számára leszbikus és meleg életformák átadásának módjáról, hogy miként lehet ezeket vonzóvá tenni biológia, etika, történelem, társadalmi isrneretek vagy akár nyelvi órákon" - írja a tanulmány. Tomka a legmegdöbbentőbb adatként közli, a Német Családügyi Minisztérium alá rendelt Egészségügyi Felvilágosító Központ kiadott egy brosúrát 1-3 és 4-6 éves gyermekek szüleí számára. Az első elemzi, milyen jelentős a kisgyermekek számára a simogatás, és felszóIítja a szülőket, hogy rendszeresen simogassák, csókolgassák gyermekeik nemi szerveit. Nyúljanak bele a lányok hüvelyébe és simogassák azt, így irányítsák őket a gyönyör szerzés ilyen formái felé.

A második - sok egyéb hasonló ötlet között - kijelenti, jő, ha a gyermek már kisgyermekkorban megtanulja az önkielégítést, valamint ha megtanulja azt, hogy a szülők nem csak a heteroszexuális kapcsolatot tartják normálisnak, A témával szinkronban jelentek meg játékos és énekes füzetek is gyermekek számára, amelyek segítséget nyújtanak, hogy a nemi testrészekről énekelhessenek.

Magyarországon is egyre jobban befészkeli magát számos területre a gender-ideológia, 2009 januárjában a volt szocialista országok közül hazánkban alakult meg először az UNIFEM-ért Magyar Nemzeti Bizottság, amelynek első konferenciája a nők és férfiak esélyegyenlőségén alapuló költségvetés külföldi tapasztalatairól és magyarországi adaptációjának lehetőségeiről szólt. A konferenciát Dobrev Klára, az egyesület elnöke, Gyurcsány Ferenc felesége nyitotta meg. A rendezvényen elhangzott, hogy Magyarországon elengedhetetlen a gender szakértelem fejlesztése és kiterjesztése az álIamigazgatásban annak érdekében, hogy a nők és férfiak társadalmi egyenlősége megvalósuljon az élet valamennyi területén.

A nemi sztereotípiák erősítésének elkerülésével a jővőben az óvodásoknak felolvasott mesében nem apának és anyának, hanem egyes és kettes szülőnek kell hívni a szüleit, és ha a kislány túl sokat babázik vagy mindig szoknyában jár masnival a hajában, rá kell szólni, hogy ez nem helyes. A magyar óvodáknak nyár végéig kellene elkészíteniük az új programot a módosított kormányrendeletnek megfelelően, de a legtöbb intézmény, ha egyelőre nem is hivatalosan, de tiltakozik ellene. Egyetlen esély maradt óvónők és szülők számára: a remény, hogy az új kormány véget vet ennek az embertelen gyakorlatnak, amely a hanyatló Róma perverzitását is felülmúlja.

Szencz Dóra

Link





 
 
0 komment , kategória:  Politika  
Címkék: tapasztalatairól, kibontakozásukat, rnindennapjainak, megválasztásában, beletekinthetünk, létrehozatalának, alapprogramjáról, egyenjogúságáért, tanácsadófüzetet, biszexuálisokról, kisgyermekkorban, megváitoztatható, legmegdöbbentőbb, magatartásformák, sztereotípiákat, esélyegyenlőség, elengedhetetlen, átstrukturálása, kezdeményezések, megerősítésében, társadalomképet, kormányrendelet, heteroszexuális, nérnetországban, genderideológia, fejlődéselmélet, asszisztensként, követelménynek, tanuláselmélet, valamelyikében, legelismertebb, énekelhessenek, megjutalmazzák, magyarországon, egyenlőségének, gyermekkönyvek, óvodásoknak felolvasott, tavalyi kormányrendelet, nemi sémák, óvodai nevelés, változtatással kapcsolatban, rendelet lényege, kővetkező nevelési, óvodai nevelési, óvónők tudatosan, pszichológia azon, személyiség kialakulásával, nemi identitás, nemhez igazodás, egyik legelismertebb, emberek elenyésző, legtöbb gyermek, ÓVODÁSOKBÓL SZÖRNYETEGEKET, Munkaügyi Minisztérium, Gender Intézet, Európai Bizottság, Tornka Ferenc, Európai Unió, Európai Parlament, Német Családügyi Minisztérium, Egészségügyi Felvilágosító Központ, UNIFEM-ért Magyar Nemzeti Bizottság, Dobrev Klára, Gyurcsány Ferenc, Szencz Dóra,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Emlékezz  Tanácsok egy pszichológustól  József Attila – Keresek ...  ajándék, mellyel meglepem  Aranyosi Ervin: Örökbe fogadta...  Vannak emberek  Azért kaptad  A Magyar Költészet napja alkal...  József Attila – Keresek ...  Egy párkányon  Magyar költészet napja  Tavaszi este  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Nagy és kis csodák  Önmagunkból tépünk ki a gyors ...  Paul David Tripp Április 13  Van néhány kérdés, amin gondol...  Ady Endre - Mindegy átka  Facebookon kaptam  képre írva  Szép estét kedves látogatóimna...  Jó éjszakát  Szép estét  Alvó cicák  Segíts neki dicsérni Téged  Facebookon kaptam  Szabó T. Anna - Pitypang  Latinovits Zoltán tollából  Egy gondolat  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Hegedüs Géza: Magyar költészet  Ady Endre - Mindegy átka  Petőfi Sándor - Mi a szerelem?  Szép estét kedves látogatóimna...  Mit ünnepelnek a görögök márci...  Facebookon kaptam  Radnóti Miklós: Hasonlatok (ré...  Jean de La Fontaine 1621 júliu...  Jó éjszakát  Reményik Sándor: Pierrot &...  Esterházy Péterre emlékezünk  Facebookon kaptam  Már Gárdonyi Géza is méltatta  Vannak emberek  Andrássy Réka - A bolond Böske  39 ígéret  Szép estét kedves látogatóimna...  Már Gárdonyi Géza is méltatta  képre írva  Horváth Szilvia tollából  Van néhány kérdés, amin gondol...  különleges  Paul David Tripp Április 14  Facebookon kaptam  Otthon  képre írva  Paul David Tripp Április 14  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Előnyök, amelyeket a meditáció...  Facebookon kaptam  Előnyök, amelyeket a meditáció...  Facebookon kaptam  Zilahy Lajos gondolata  Dóró Sándor: Embernek maradni  40 felett  Vidámság  Jó éjszakát  Töröld le  Paul David Tripp Április 12  Erdei gyöngyvirág  Az egyik legalapvetőbb tézis a...  Robert Merle tollából  Reményik Sándor: Pierrot &...  Szabó T. Anna - Pitypang  Paul Éluard - És egy mosoly  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Ki akarják dobni a pajzsmirigy...  Baranyi Ferenc - N i n c s  Kedvenc felismerésem az imádsá...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  képre írva  Alvó cicák  Egy tavasz  Facebookon kaptam  Tavaszi este  Ismeretlen: Ikarusz monda  Alvó kislány  Esterházy Péterre emlékezünk  Somlyó Zoltán - Orgonával  Tanácsok egy pszichológustól  Egy párkányon  Facebookon kaptam  "Ez egy csoda" 
Bejegyzés Címkék
óvodásoknak felolvasott, tavalyi kormányrendelet, nemi sémák, óvodai nevelés, változtatással kapcsolatban, rendelet lényege, kővetkező nevelési, óvodai nevelési, óvónők tudatosan, pszichológia azon, személyiség kialakulásával, nemi identitás, nemhez igazodás, egyik legelismertebb, emberek elenyésző, legtöbb gyermek, nemi identitást, társadalmak formális, szakirodalom hozzáteszi, normák kultúránként, kultúra által, nemhez megfelelőnek, gyermek felfedezi, nemek közöttí, saját nemének, szociális tanuláselmélet, azonosulás folyamatait, belső konfliktusok, gyerekek figyelemmel, felnőtt férfiak, helyénvaló számukra, szülők szolgáltatják, kicsik azért, anyák megjutalmazzák, babával játszásért, tárgyak szétszedését, szülők megdicsérik, építőkockával való, kortársak azonban, nemi sztereotípiákat, fiúk például, másik lányos, nemi sztereotípiák, kutatás során, szokásos nemi, asszisztensek férfiak, filmről kérdezték, szereplők foglalkozását, férfit orvosként, hat-hét évesek, foglalkozások megválasztásában, kognitív fejlődéselmélet, nemhez igazodásban, gyerekeket arra, nemüknek megfelelő, nemiséma-elmélet szerint, nemek szemüvegén, nemének megfelel, nemi sémákat, kultúra rnindennapjainak, olyan példát, tanár egyenlően, lányokat váltogatva, nemek egyenlőségének, diákok ugyanis, tevékenység láthatóan, férfi-nő különbséget, gyerekek képesek, könyv hangsúlyozza, különböző nyelvek, nemek között, magyar nyelv, matriarchátus korából, kormány tavaly, magyar kultúra, gyermekek nemi, úgynevezett genderideológia, nézet milyen, állami intézményekbe, gender mainstreaming, nemek közötti, program megvalósítása, európai keretstratégia, hagyományos megrögzült, figyelmet erre, súlyosan veszéIyezteti, emberi természetet, angol nyelvben, homoszexuális hajlamú, szélsőséges gender-feministák, meleg szervezetekés, úgynevezett gelder, olyan mozgalmat, társadalom terméke, ember pénisztőI, emberek alapvető, utódok létrehozatalának, hagyományos házasság, gender-ideológia kimondja, tanulmányában bővebben, gender-ideológia szörnyűségeire, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 9 db bejegyzés
e év: 79 db bejegyzés
Összes: 4840 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 838
  • e Hét: 15163
  • e Hónap: 37651
  • e Év: 215526
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.