|
2011-06-02 07:36:37, csütörtök
|
|
|
|
|
|
Meghalt Mádl Ferenc, akit az általa megalkotott 1995-ös Nemzeti Alaptantervről jegyeztem meg magamnak. Ezt írta a nemzetinek nevezett alaptantervről, vagyis az oktató-nevelő-munkáról, az ,,iskola alapfeladatáról":
"A tanulás a pszichikum módosulása külső tényezők hatására. Tehát nem csupán ismeretelsajátítás és a figyelem, az emlékezet működtetése, hanem magában foglalja valamennyi értelmi képesség és az egész személyiség fejlődését, fejlesztését. Ez az iskola alapfeladata."
Ezzel kapcsolatosan a következőket írtam Lezsák Sándornak az akkori emdéefes pedagógus kollégium és a parlament oktatási bizottsága vezetőjének, 1999-ben, a tanulás fogalmának tágabb értelmezésének szükségességéről:
A tanulás fogalmának tág értelmezése lehetővé teszi a tanítás és a nevelés (gyakorlati szempont), másrészt a didaktika és a neveléselmélet (teoretikus szempont) kettősségének feloldását.
(Részletesebben lásd: Piaget: "a cselekvés és a gondolkodás összefüggése"="interiorizáció" folyamata..." c. könyvében, ami megjelent magyarul: 1970-ben. Továbbá, magyarázatul szolgálhat még Skinner A tanítás technológiája c. könyvében írjtak, mely szerint "háromféleképpen tanulhatunk: cselekvés útján, tapasztalás által és próba-szerencse alapon". Megjelent: 1973-ban.)
Az "interiorizáció" didaktikai alkalmazásaként számos újszerű tanulási forma látott napvilágot. Pl: A felnőttképzésben, annak elismerése, hogy a tanulási aktivitás fenntartásának legfőbb garanciája a cselekvéssel összefonódó értelmi tevékenység.
Míg a "szakma" vitatkozik a "gyakorlati"- és a "teoretikus" szempontok érvényesítésén, addig elsikkad az a legfontosabb szempont, - amely társadalmi megmaradásunk és minden fejlődésnek az alapja lehet és ez nem más, mint az a tény, - hogy "ember nem alkothat nagyobbat, mint embert"!
Azok, akik szülői minőségükben "csak" az élet lángját adják tovább, már sokat tettek és tehetnek jövőnkért, mindannyiunk jövőjéért. Ezért a társadalom felelőssége, hogy a leendő anyák, apák olyan gazdasági helyzetbe kerüljenek, (az otthonteremtési elképzeléseik szorgalmas és kitartó munkával megvalósítható legyen), hogy a születendő gyermek ne "ölje meg", egzisztenciálisan ne hozza szüleit halmozottan hátrányos helyzetbe!
Mert a gyermeknevelés a teremtésbe való beavatkozás, és mint ilyen: nagyon nagy felelősségű, sokrétű, személyiségformáló tevékenységet, nevelő és nevelt között létrejövő és oda-vissza működő, alkotói folyamatot feltételez, mert folyamatos vajúdással születik meg egy ember személyisége.
Ennek a nehéz, gyötrelmesen nehéz pedagógiai tevékenységnek - amit "csak" anyai, apai minőségükben élnek meg az emberek - kellene végre a méltó, emberhez méltó rangját visszaadni, vagy újra alkotni!
A Szentírás szerint is Isten a maga képmására teremtette az embert.
Az ateizmus kultuszának továbbéléseként lehet értelmezni, tehát azokat a törekvéseket, amelyek az emberi gonoszság, aljasság általános, "közönséges"en elterjedt voltát és ennek megváltoztathatatlanságát igyekszik hangsúlyozni, mert ezzel - közvetett módon - Isten is és az evangelizált világ is lejáratható. A média minden eszközével, minden csatornáján azt kellene sugalmazni, közvetíteni, hogy az ember önmagában hordozza értékeit és nem kizárólag a külsejével tudja azt kifejezni, hanem emberi, vagy "embertelen" megnyilvánulásaival. Szükségessé vált: a televízióból ömlesztve áradó agresszivitás, brutalitás visszaszorítása.
Sajnos ennek megváltoztatására törekvő kísérletek, konferenciák nem sok eredménnyel jártak... Még a polgári kormányzás által megalkotott média-törvénytől is el lehetett vitatni ezen feladat jogosságát!!!
Azt már megtapasztaltuk, hogy a katonai, vagy politikai diktatúrák militarizmusában-technokratizmusában felnőtt, pszichoszomatikus, pszichovegetatív zavarokkal küzdő ifjai; vagy a fogyasztói társadalmak szüleiktől elidegenített, un. "jó iskolákban" nevelt, sikerorientált és felnőttként is infantilis "aranyifjai"; vagy a senkinek sem kellő "semmirekellő", elembertelenedett, utcán "felnőtt", koravén fiataljai egyaránt pótcselekvésekkel, drogokkal kábítják magukat, tompítják a gyermek- és serdülőkorban nélkülözött szülői testi- lelki odafordulás hiánya miatt bennük kialakult és szűnni nem akaró, iszonyatos hiányérzetet!"
Mindebből egyértelművé válik, hogy az emberi szeretet isteni voltát elvitató ideológiák kora lejárt...
Az EMBERISÉG MÁR MINDENT KIPRÓBÁLT és nem vezetett egyik hatalom eszmerendszere sem a SZERETET CIVILIZÁCIÓJÁnak megvalósulásához. (II. János Pál pápa erről szóló egyik enciklikájában olvastam ezt a megfogalmazást az EMBERI SZERETET társadalmi jelentőségéről és e-szerinti együvé tartozásunkról.)
Az azóta eltelt évtizedek világtörténelmi eseményei megerősítettek abban az elgondolásban: ahhoz, hogy ez Magyarországon megvalósulhasson, a SZENTKORONA ÁLLAMRENDJE szerinti társadalmi berendezkedésre lenne szükség...
Mádl Ferenc, mint köztársasági elnök, ezt nem ismerhette el... Azért megtett minden tőle telhetőt, amit a pártokrácia ,,államrendje" keretei között megtehetett.
Nyugodjon békében!
Bp. 2011. június 2.
Bóna Mária Ilona
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: szükségességéről, militarizmusában, civilizációjának, megvalósulásához, pszichovegetatív, felnőttképzésben, megvalósulhasson, alkalmazásaként, alapfeladatáról, otthonteremtési, háromféleképpen, visszaszorítása, továbbéléseként, berendezkedésre, megtapasztaltuk, világtörténelmi, jelentőségéről, megerősítettek, megfogalmazást, alaptantervről, interiorizáció, tevékenységnek, gyermeknevelés, tartozásunkról, megvalósítható, enciklikájában, fenntartásának, magyarországon, érvényesítésén, sikerorientált, értelmezésének, részletesebben, neveléselmélet, eszmerendszere, elgondolásban, megmaradásunk, általa megalkotott, nemzetinek nevezett, pszichikum módosulása, emlékezet működtetése, egész személyiség, iskola alapfeladata, következőket írtam, akkori emdéefes, parlament oktatási, tanulás fogalmának, gondolkodás összefüggése, tanítás technológiája, tanulási aktivitás, cselekvéssel összefonódó, alapja lehet, élet lángját, Meghalt Mádl Ferenc, Nemzeti Alaptantervről, Lezsák Sándornak, Skinner, EMBERISÉG MÁR MINDENT KIPRÓBÁLT, SZERETET CIVILIZÁCIÓJÁnak, János Pál, EMBERI SZERETET, SZENTKORONA ÁLLAMRENDJE, Mádl Ferenc, Bóna Mária Ilona,
|
|
|
|
általa megalkotott, nemzetinek nevezett, pszichikum módosulása, emlékezet működtetése, egész személyiség, iskola alapfeladata, következőket írtam, akkori emdéefes, parlament oktatási, tanulás fogalmának, gondolkodás összefüggése, tanítás technológiája, tanulási aktivitás, cselekvéssel összefonódó, alapja lehet, élet lángját, társadalom felelőssége, leendő anyák, otthonteremtési elképzeléseik, születendő gyermek, teremtésbe való, ember személyisége, maga képmására, ateizmus kultuszának, emberi gonoszság, evangelizált világ, média minden, ember önmagában, külsejével tudja, televízióból ömlesztve, polgári kormányzás, fogyasztói társadalmak, emberi szeretet, azóta eltelt, pártokrácia „, szükségességéről, militarizmusában, civilizációjának, megvalósulásához, pszichovegetatív, felnőttképzésben, megvalósulhasson, alkalmazásaként, alapfeladatáról, otthonteremtési, háromféleképpen, visszaszorítása, továbbéléseként, berendezkedésre, megtapasztaltuk, világtörténelmi, jelentőségéről, megerősítettek, megfogalmazást, alaptantervről, interiorizáció, tevékenységnek, gyermeknevelés, tartozásunkról, megvalósítható, enciklikájában, fenntartásának, magyarországon, érvényesítésén, sikerorientált, értelmezésének, részletesebben, neveléselmélet, eszmerendszere, elgondolásban, megmaradásunk, elképzeléseik, kapcsolatosan, technológiája, agresszivitás, tevékenységet, kettősségének, elidegenített, serdülőkorban, összefüggése, magyarázatul, evangelizált, televízióból, hangsúlyozni, konferenciák, semmirekellő, egyértelművé, hiányérzetet, köztársasági, törekvéseket, minőségükben, legfontosabb, mindannyiunk, gyötrelmesen, cselekvéssel, személyisége, fejlesztését, következőket, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
7719 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 213
- e Hét: 7211
- e Hónap: 8158
- e Év: 44099
|
|
|