Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Demszky óta
  2008-04-07 17:22:29, hétfő
 
   
  Demszky az, aki nem finanszírozta a BKV-t. Ki tehet a sztrájkról?
2008-04-07 01:16:33 elnök


Miközben a főváros a rendszerváltás óta alig költött közlekedésre, most a sztrájkot kihasználva az államot próbálja megfejni. Ki a valódi felelős a BKV csődjéért?

18,5 milliárd forint többletforrást igényel a Pénzügy- minisztériumtól a főváros vezetése a BKV biztonságos működéséhez és az adósság növekedésének elkerüléséhez. A kormány akár engedhet is a fővárosnak, hiszen először története során a BKV-s dolgozók totális sztrájkot hirdettek - a járatritkítási csomag elfogadása és a finanszírozási problémák megoldatlansága miatt.

A Demszky Gábor főpolgármester és két helyettese, Hagyó Miklós (MSZP) és Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) által aláírt, az Index birtokába került levélben oldalakon keresztül ecsetelik, hogy miért szükséges az állami beavatkozás, ám arról egy szót sem ejtenek, hogy a Fővárosi Önkormányzat semmivel sem járul hozzá a tulajdonában álló közlekedési cég működéséhez.

Demszky óta rohad a BKV A levélben a városvezetők kifejtik, hogy miközben a társaság az inflációhoz képest 2,5 szeresével növelte tarifáinak árát 2002 óta, és így a fejlett Európa 15 országánál is drágábbak lettek a budapesti közlekedési tarifák, mégis a 2002-ben konszolidált társaság adósságállománya 5 év alatt a tízszeresére (7-ről 70 milliárd forintra) emelkedett. Demszkyék kifejtik, hogy a BKV amortizációs spiráljának megállításához, vagyis a járműpark átlagéletkorának fiatalításához éves szinten 20-30 milliárd forintra lenne szükség.

Tény azonban, hogy az államnak is van elmaradása a BKV finanszírozása terén. Mint a levélben is írják, az állami támogatás mértéke évek óta nem követte az inflációt, miközben a költségek (üzemanyag stb.) jelentősen nőttek. Többet fizetünk, mint a MÁV-ért A BKV éves költségvetése jelenleg 110 milliárd forint körül van. Ebből a teljesítmény után járó állami normatív támogatás 32 milliárd forint, ugyancsak az állam ad 16,5 milliárd árkiegészítést. A támogatási igény hitelét rontja ugyanakkor, hogy a Fővárosi Önkormányzat saját közlekedési cégének költségeihez csupán 10 milliárd forinttal járul hozzá, amit ráadásul nem is az üzemeltetésre, hanem beruházásra ad (2-es metró felújítás, járműbeszerzés, pl. használtbusz-tender stb.).

Magyarul a főváros semmivel nem járul hozzá ahhoz, hogy a buszok kigördüljenek a garázsból, a beruházásra adott összeget pedig egyszer sem emelte az inflációval arányosan. A levélíró politikusok büszkén hangoztatják, hogy "ma már az utasok fizetik a költségek több mint 40%-át, amely sokkal jobb arány, mint ami a MÁV esetében tapasztalható." (Miközben természetesen az állami támogatás is az adófizetők pénzéből érkezik.)

A levélírók továbbá felvetik azt a régóta hangoztatott, jogos igényt, hogy a BKV is - a MÁV-hoz hasonlóan - a felhasznált gázolaj után fizetett jövedéki adót téríthesse vissza, ez 3,3 milliárd forintos pluszbevételt jelentene a cégnek (és kiadást az államnak). Olcsóbb áramot a BKV-nak is Ugyanígy felvetik azt is, hogy a BKV - nagyfogyasztóként, akárcsak Gyurcsány Ferenc miniszterelnök cége, a Motim Zrt. [2] - az áramot olcsóbban kapja meg a Magyar Villamosművektől. A 20%-os, 2008-as áramárdrágulást 10%-kal mérsékelve, a BKV 1 milliárd forintot tudna megspórolni. Így öszesen 14 milliárd forint többletpénzre számít az államtól a főváros, és további 4,5 milliárdot kér.

Az összesen 18,5 milliárdból 15 milliárd forintot veszteségfinanszírozásra, 3,5 milliárdot beruházásra költenének. Prága nem spórol a BKV-ján -egy kis összehasonlítás A prágai tömegközlekedés messze nincs akkora bajban, mint a budapesti. A cseh főváros mérete és tömegközlekedési hálózata nagyjából összevethető Budapestével azzal a különbséggel, hogy Prágában nem jellemzők a lerohadt villamosvonalak, és jut pénz fejlesztésre is. 2006-ban a prágai BKV 497 millió koronát (kb. 4,9 milliárd forintot) kap az államtól, Prága önkormányzatától 5,4 milliárd koronát (kb. 54 milliárd forintot), EU-s forrásokból 111 millió koronát (1,1 mrd forintot). Saját bevételük 3,4 milliárd korona (34 mrd Ft), így összesen 94 mrd forintos a bevételi oldal, amit 2006-ban a kiadások 1 milliárd forintnyi koronával haladtak meg. Prágában a havi bérlet ára fele (460 korona, kb. 4600 Ft) a budapestinek, a két órányi utazásra szóló jegy pedig mindössze 200 Ft körüli.

A működő városi közösségi közlekedésben a finanszírozást általában egyharmad arányban a jegybevétel, egyharmad arányban a városi támogatás, további egyharmad arányban pedig az állami (tartományi) forrás biztosítja.

Európában ugyanis régóta felismerték, hogy a közlekedés a gazdaság motorja, spórolni lehet rajta, de ennek kára a nemzetgazdaság szintjén hatványozottan jelentkezik [3]. "Ebben mind az államnak, mind a fővárosnak komoly mulasztása van" - jelentette ki az Indexnek a levelet ismerő

Wintermantel Zsolt (Fidesz) fővárosi képviselő, a városüzemeltetési bizottság alelnöke. Wintermantel szerint valóban vannak jogos igényei a fővárosnak, ilyen a Budapest közigazgatási határain túl közlekedő HÉV rendezetlen jogi helyzete, a jövedéki adó visszatérítésének igénye, az áramártámogatás kérdése és az inflációkövetés. A képviselő ugyanakkor hangsúlyozta, lehetetlen állapot, hogy a főváros vezetése a BKV üzemeltetését - tulajdonképpen a rendszerváltás óta - mind kisebb mértékben támogatta, míg lassan eljutott addig, hogy egyáltalán nem ad pénzt a BKV működésére. Wintermantel szerint ráadásul súlyos gond, hogy 2006 óta a BKV gazdálkodása átláthatatlan, "folyik ki a pénz".

Az ellenzéki képviselő példaként az AAM-es tanácsadói szerződéseket hozta fel, illetve sejtetni engedte, hogy a 3 milliárdos tanácsadói szerződések csak a jéghegy csúcsai lehetnek. A BKV-nál a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján indult, még le nem zárult belső vizsgálat részeredményei ugyanis komoly pazarlásra engednek következtetni. Mulasztott itt mindenki "A BKV ma drágábban működik, mint lehetne, elég csak a botrányos ügyekre gondolni. A BKV működési vesztesége érdemben nem csökkent, semmilyen adat nem támasztja ezt alá. Tényleg volt egy 11 milliárd forint körüli megtakarítás az új menedzsment irányítása alatt, pl. elbocsátottak 1000 embert, de ezt a pénzt elköltötték megkérdőjelezhető célokra, a többi között tanácsadói szerződésekre" - mondta el az Indexnek Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottságának tagja, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. (A fővárosi politikusok által írt levélben valóban megemlítik, hogy az Antal Attila vezette menedzsment 2007 januárjában megkezdte stabilizációs és hatékonyságnövelő programját, ami 11,5 milliárdos megtakarítást jelentett a cégnek. Arról a nagyívű elképzelésről azonban nem tesznek említést, hogy a BKV-menedzsment 2007 elején még éppen tizenvalahány milliárdos megtakarítással ígérte [4] elérni a nullszaldó állapotát. Azt azonban elismerik, hogy már most 15 milliárd forintra becsülik a BKV idei veszteségét.)

"Tény, hogy az állam nem növeli a támogatás összegét, de ugyanezt nem teszi meg a főváros sem, öt éve ugyanannyit, 10 milliárdot ad. Ez egy végtelenül álszent levél. Ne tegyünk úgy, mintha a főváros mindent megtett volna, ami tőle telik" - hangsúlyozta Vitézy. "A városvezetés pénteken megtehette volna, hogy nem fogadja el a 2 milliárd forintos járatritkítási csomagot, de ennek ellenére jóváhagyták a tervezetet a sztrájk előtt 3 nappal, olajat öntve ezzel az amúgy is lobogó tűzre" - közölte Vitézy Dávid.

Több jel utal arra, hogy a BKV illetve a főváros vezetése ezúttal nem a sztrájk megakadályozására játszott. A járatritkítási csomagokat eddig ugyanis egyszer sem fogadta el Demszky Gábor főpolgármester, most először azonban igen.

Ezt a gyanút erősíti, hogy az őszi BKV-sztrájkkal kapcsolatos, sztrájkellenes hangulatú közlemények helyett most meglehetősen száraz, tárgyilagos hangnemben kommunikál a sztrájkkal kapcsolatban a közlekedés cég.

http://www.fideszbp20.hu/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: átlagéletkorának, villamosművektől, adósságállománya, tömegközlekedési, önkormányzatától, megtakarítással, villamosvonalak, áramárdrágulást, áramártámogatás, tömegközlekedés, összehasonlítás, inflációkövetés, minisztériumtól, megoldatlansága, rendszerváltás, finanszírozási, járatritkítási, részeredményei, többletforrást, fiatalításához, nemzetgazdaság, hatványozottan, árkiegészítést, megállításához, főpolgármester, tulajdonképpen, finanszírozása, miniszterelnök, finanszírozást, sztrájkellenes, járműbeszerzés, elkerüléséhez, költségvetése, tizenvalahány, következtetni, üzemeltetésre, sztrájkot kihasználva, államot próbálja, valódi felelős, főváros vezetése, adósság növekedésének, kormány akár, járatritkítási csomag, finanszírozási problémák, állami beavatkozás, tulajdonában álló, városvezetők kifejtik, inflációhoz képest, fejlett Európa, budapesti közlekedési, 2002-ben konszolidált, járműpark átlagéletkorának, Demszky Gábor, Hagyó Miklós, Ikvai-Szabó Imre, Fővárosi Önkormányzat, MÁV-ért BKV, Gyurcsány Ferenc, Motim Zrt, Magyar Villamosművektől, Wintermantel Zsolt, Fővárosi Közgyűlés, Indexnek Vitézy Dávid, Elővárosi Közlekedési Egyesület, Antal Attila, Vitézy Dávid,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Irgalom és ítélet  Németh László tollából  Szép álmokat!  Png virág  Paul David Tripp Április 21  Egy bizonyos határt  Egy lelki imádság  Mit beszél, nem értem, hogy m...  Erdőn  Még csak most kezdődik a nap  Png virág  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Szép napot kívánok  Egy maradéktalanul uralt világ  Boldog születésnapot a ma ünne...  Boldog születésnapot a ma ünne...  Adakozás  Ami embereknek lehetetlen, az...  Szép napot kívánok  Szívem tiéd  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  Neked tudnod kell  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Akarat  Facebookon kaptam  Kaffka_Margit  Szabolcska Mihály – Ákác...  Segítsük barátainkat, hogy meg...  Illyés Gyula - Milyen hamar.  Albert Einstein gondolata  Akarat  Alázat  Png csokor  Hazára minden embernek szükség...  Adakozás  Szép álmokat!  Ami embereknek lehetetlen, az...  Png telefon  Szívem tiéd  Tóth Ágnes - Szervusz pad  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Mi lenne ha  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Nagyi telefonál  Mindig jusson idő nevetni  Mindig jusson idő nevetni  Png cica  Facebookon kaptam  Jó reggelt, jó napot mindenkin...  Facebookon kaptam  Szép napot kívánok  Akarat  Radikális szeretet  Segítsük barátainkat, hogy meg...  Facebookon kaptam  Leonardo da Vinci gondolata  Boldog születésnapot a ma ünne...  Szívem tiéd  Facebookon kaptam  Szabolcska Mihály – Ákác...  George Byron - Ahogy itt jár -...  Albert Einsteinről  képre írva  Az engedelmesség miért nem vál...  Gyökössy Endre - Virágok virág...  Png virág  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Gyerekként sokat küzdöttünk az...  Png fotel  Adakozás  Facebookon kaptam  Osváth Erzsébet - Gólya a réte...  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Szép estét  A Megváltó szolgálatában  Nagyi telefonál  Fekete István - Akác  Még csak most kezdődik a nap  Örülök, hogy látlak!  Akarat  Facebookon kaptam  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  Az igazi szeretetért rendszeri...  Facebookon kaptam  Makszim Gorkij gondolata  A nemzeti hovatartozás kulturá...  Facebookon kaptam  Irgalom és ítélet  Facebookon kaptam  Weöres Sándor - A hársfa mind ...  Mai harmónia kártyám  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Nagyi telefonál  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam 
Bejegyzés Címkék
sztrájkot kihasználva, államot próbálja, valódi felelős, főváros vezetése, adósság növekedésének, kormány akár, járatritkítási csomag, finanszírozási problémák, állami beavatkozás, tulajdonában álló, városvezetők kifejtik, inflációhoz képest, fejlett Európa, budapesti közlekedési, 2002-ben konszolidált, járműpark átlagéletkorának, állami támogatás, teljesítmény után, támogatási igény, főváros semmivel, buszok kigördüljenek, beruházásra adott, inflációval arányosan, levélíró politikusok, utasok fizetik, költségek több, adófizetők pénzéből, levélírók továbbá, régóta hangoztatott, felhasznált gázolaj, áramot olcsóbban, prágai tömegközlekedés, cseh főváros, lerohadt villamosvonalak, bevételi oldal, havi bérlet, működő városi, finanszírozást általában, városi támogatás, gazdaság motorja, nemzetgazdaság szintjén, fővárosnak komoly, levelet ismerő, városüzemeltetési bizottság, áramártámogatás kérdése, képviselő ugyanakkor, ellenzéki képviselő, jéghegy csúcsai, botrányos ügyekre, pénzt elköltötték, többi között, fővárosi politikusok, nagyívű elképzelésről, nullszaldó állapotát, támogatás összegét, végtelenül álszent, főváros mindent, városvezetés pénteken, sztrájk előtt, sztrájk megakadályozására, járatritkítási csomagokat, gyanút erősíti, őszi BKV-sztrájkkal, sztrájkkal kapcsolatban, átlagéletkorának, villamosművektől, adósságállománya, tömegközlekedési, önkormányzatától, megtakarítással, villamosvonalak, áramárdrágulást, áramártámogatás, tömegközlekedés, összehasonlítás, inflációkövetés, minisztériumtól, megoldatlansága, rendszerváltás, finanszírozási, járatritkítási, részeredményei, többletforrást, fiatalításához, nemzetgazdaság, hatványozottan, árkiegészítést, megállításához, főpolgármester, tulajdonképpen, finanszírozása, miniszterelnök, finanszírozást, sztrájkellenes, járműbeszerzés, elkerüléséhez, költségvetése, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 715
  • e Hét: 2425
  • e Hónap: 11029
  • e Év: 46970
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.