flammerne.blog.xfree.hu
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 8
Utolsó beszámolóm....
  2009-07-09 20:01:45, csütörtök

A Görögországi Stavrosban nyaraltunk: Vallásos helyek (uti beszámoló képekkel, 8.rész)

Görögország híres a vallásos emlékeiről, s ez alól Stavros sem kivétel.

Rengeteg csodás kápolna és templom található ott.

Íme pár kép, hogy lássátok ezeket a remekműveket.

Minden felé imahelyek vannak, ahol folyton égnek a mécsesek, sosem hagyják a lángjukat kihunyni.

Vannak olyan külön álló kápolnák is, ahol gyertyát vagy mécsest gyújthat bárki és elmondhat egy imát szeretteiért...

Aztán ott vannak a csodás templomok és egyházi épületek... Vannak minarett szerű tornyokkal ellátottak...

Az egyik ilyen épületnél megpihentünk és megcsodáltuk a gyönyörű íveket...

Egy csónak is állt az udvarán, Tünci nagy örömére...

Minden oldal nyújtott valami újat és csodásat...Alig tudtam betelni a látnivalókkal:))

Itt is volt imakápolna is az épület végében....

Volt olyan épület csoport, kolostorral együtt, ahol az udvaron temető állt....

Ez egy hatalmas épület együttes volt, a hegyoldalba építve Stavros felett.

A főépület elejét fantasztikusan szép díszítések voltak és színes üveg ablakok és faragások:

A főépület mellett volt egy hatalmas torony...

Mellette közvetlenül egy al épület volt található, ahol éppen misét vagy egyéb vallási összejövetelt tartottak...

Az épület együttes udvarán egy hatalmas kereszt volt felállítva...

Hatalmas épület együttes volt, sok szép épülettel....

A torony tövében volt egy imahely, ahol az emberek mécseseket és gyertyákat gyújtottak...

Ennyit a nyaralásról....
Remekül éreztem magam és boldog vagyok, hogy kijuthattam Görögországba és megnézhettem ezeket a szépségeket:))) Ha tehetem vissza fogok még térni Stavroszba;)))
Mennyetek el ti is, csak ajánlani tudom mindenkinek!!!

Éjszakák Stavroszban....
  2009-07-09 19:39:36, csütörtök

A Görögországi Stavrosban nyaraltunk: Stavroszi éjszakák (uti beszámoló képekkel, 7.rész)

Lassan végére érek a beszámolómnak. Most a Stavrosi éjszakákat mutatom be nektek.

Az üzletek éjfélig nyitva vannak és nagy a nyüzsgés éjjel, hisz akik nappal kirándulnak, vagy fürdenek, azok ilyenkor sétálnak és nézelődnek.

Ilyenkor megtelnek az éttermek is:)) Mi a zsúfoltság elkerülése érdekében a kora esti órákban vacsoráztunk, mert 9-10 óra tájban, már túl sok ember volt az éttermekben:)) Volt aki vacsizott, de akadt olyan is, aki egy pohár ital mellett beszélgetett, vagy éppen fagyizott, vagy süteményezett....

Felgyúlnak a fények, s az emberek élvezik a kellemes levegőt és a nyüzsgő forgatagot.

A tengerparton sétálnak sokan és beszívjál jó mélyen a tüdejükbe a sós tenger illatát...Csodás , ahogy a fények megvilágítják a tengerpartot, sosem fogom elfelejteni:))

A hangulat, a fények, a nyugalom, ami áradt minden felé.... Csodás volt sétálgatni a fények és illatok között:))

A szökőkutak, amik különböző fényekkel meg vannak világítva, leírhatatlan élményt nyújtanak:)) Órákig elücsörögtem egy fagyit nyalva a lányokkal egy-egy szökőkutat csodálva...A látvánnyal nem lehet betelni...Egyszerűen CSODÁS!!!!

Egyik este, egy táncos műsor részesei voltunk. Görög gyerekek és ifjak tartottak bemutatót. Rövid időn belül nagy tömeg vette körbe őket, s együtt vigadtunk a táncosokkal:)))

Sajnos este kevés képet készítettem, mert a telefonom nem készít jó éjjeli felvételeket:((( Így most csak enyit tudok bemutatni nektek az éjjeli csodákból...De menjetek és nézzétek meg a saját szemetekkel! Feledhetetlen élményekkel fogtok gazdagodni:))

FOLYT. KÖV.......

Stavrosi szépségek
  2009-06-22 18:06:57, hétfő

A Görögországi Stavrosban nyaraltunk: Szép házak és utcák (uti beszámoló képekkel, 6.rész)

Sokat sétálgattam Stavroszban és ha csodás házat, kertet vagy hangulatos utcát láttam fényképeztem:))

Íme pár különlegesen szép ház:

Csodás kertecskék és gyönyörű fák, virágok Szavroszban:

Egész Stavrosban leander nyílt az utak mentén:

Fantasztikusan szép parkok voltak egész Stavrosban mindenfelé egymás mellett. Az egész hely egy csodálatos, de mégis kis különböző részekre tagolt hatalmas kert érzetét nyújtotta. Mindenhol padok voltak, ahova kiültek az emberek és csodálták a látványt, amit a szökőkutakkal és szobrokkal díszített parkok látványa nyújtott.

Az utcák szűkek voltak és sikátor jellegűek. Hangulatosan kanyarogtak a hegyoldalban, sűrűn minden féle üzletekkel tarkítva:

folyt. köv......

A piac Stavrosban
  2009-06-18 21:26:47, csütörtök

A Görögországi Stavrosban nyaraltunk: A heti piac (uti beszámoló képekkel, 5.rész)

Hetente 1 alkalommal csütörtökön nagy piac van Stavrosban. Érdemes kimenni, mert sok jó dolgot lehet kapni jóval olcsóbban, mint az üzletekben.

A piac a szállásunk utcájának a végén volt, a hegyoldalban.

Reggel 8 órakor kezdtek kipakolászni és egészen délután 14 óráig tartott.

Én olyan 9 óra körül mentem először ki széjjelnézni, akkor még kényelmesen lehetett nézelődni és vásárolgatni. Később Tüncivel visszamentünk (dél körül) és már rettentő zsúfolt volt, alig bírtunk menni. Érdemesebb délelőtt kimenni, mikor még kezdődik a piac:))

Árultak ott szebbnél szebb virágokat és örökzöldeket:

Táska árusító stand is volt rögtön a piac elején:

Rengeteg halász árulta a frissen fogott halakat, egymást érték a halárusítók.

Volt akinél csak apró halakat lehetett vásárolni:

Viszont olyan árus is volt bőven, aki sok fajta halat árult. A kicsiktől a nagyokig.

Találtam olyan halárust is, aki polipot, kardhalat és kagylót, rákot is árult.

A friss halakat és tengeri herkentyűket jégen tárolták, hogy meg ne romoljon a nagy melegben.

Egyik árus mindenféle oliva bogyókat árult. Rengeteg fajta volt nála.

Volt aki kisnyuszikat árult a piacon:

Nagyon kedves volt és mikor látta Tüncikének mennyire tetszenek, egyet a kezébe adott, hogy megdajkálhassa.

A kis butus nyuszika, meg egy váratlan pillanatban lepisilte Tüncikém kezét:)) Gondolhatjátok, hogy meglepődött legkisebb gyermekem;))) Gyorsan vissza is adta a nyuszikát:))

Ez a piac egy igazi bolhapiac volt, ahol árultak edényektől kezdve mindent:))

Volt ahol különböző tejterméket és rengeteg féle sajtot lehetett venni:

De megtalálható volt a házi pálinka és uzó árus is, aki pár korty kóstolóval csalogatta a vevőket:))

Nagyon sokan árultak ruhaneműt is:

Gyermek és felnőtt egyaránt találhatott kedvére való öltözéket...

Aki akart, az itt függönyt vagy egyéb anyagot is vehetett jó áron. Bőséges volt a választék...

Csodás görög kézi himzésű terítőket árult egy görög hölgy. Ő és családjának többi tagja készítették őket.

Saját termesztésű fűszereket is találtunk nagyon kedvező áron a bolti árhoz képest...

Kimérve árulták a babot, lencsét, különböző magvakat és egyebeket.

Különböző rizs fajták is voltak:

A piac egészen a hegy közepénél lévő templomig húzódott és a kimért édességektől a zöldségfélékig, ruhanemű és cipőig minden megtalálható volt benne.

Nagyon élveztem a piaci forgatagot:)) Vásárolgattam is ezt-azt:)) Ajándékba vettem egy pink színű cipőt a lányomnak 5 Euróért, ezen kívül vettem répát és krumplit, amiből gulyás levest készítettem az otthonról hozott pörköltből. Egy kis görög gyümölcsöt is vettünk 1 Euróért és kimért görög édességeket vegyesen, aminek kilója 6,5 Euróba került. Ezenkívül görög rágót, aminek darabja 0,02 Euró volt és vegyesen különböző görög cukorkákat, aminek kilója 6 Euró volt.

Ha ott vagytok Stavrosban, semmiképpen ne hagyjátok ki a piac élményét!!!

Folyt. köv.......

Az ételek Stavrosban
  2009-06-18 20:12:24, csütörtök

A Görögországi Stavrosban nyaraltunk: Az ételek (uti beszámoló képekkel, 4.rész)

A nyaralás alatt én mindent kipróbáltam, családom legnagyobb megrökönyödésére:))

Élveztem a számunkra szokatlan ízeket:))) Persze a család többi tagjára is gondoltam, mikor elvittem magunkkal 3 kg húsból elkészített pörköltet és bepanírozott rántott húst lefagyasztva.

Reggelire mindig friss péksüteményt vagy kenyeret vettem a hozzánk pár lépésre lévő péknél.

A zsömle ott szezám magos volt és 6 db volt egyben. Ennek az ára 0,8 Euró volt. (kb.230,-Ft)

Vettem édeskés hosszú péksüteményt is, aminek puffancs íze volt és kb. egy ottani kenyér fele volt. Darabja 0,25 Euró volt. (kb.70,- Ft)

Ebből volt mazsolás változat is, ami 0,5 Euró volt. (kb. 140,-Ft)

A kenyerek olyan fél kilós formák voltak, különböző formájuk volt, de mind nagyon finom. Áruk egységesen 0,8 Euró volt. (kb.230,-Ft)

Ezt ettük otthonról vitt felvágottal és vajjal, néha lekvárral, stb. Hozzá tejet vagy kakaót ittunk, s én általában tejeskávét.

Napközben fagyiztunk. Általában 1 gombócos fagyit ettünk 1 Euró-ért (kb.280,-Ft)
Nagyon finomak voltak a fagyik és hatalmas volt az 1 gombóc. (Magyar fagyizóban kb. 3 gombócnak felelne meg)

Tünci kedvence napközben a grillezett kukorica volt. Ezt a csemegét az utcán mozgó árusok árulták. Ára 1,5 Euró volt. (kb.440,-Ft) Elég furán nézett ki, olyan égettnek tünt, de finom főtt kukoricára hasonlított az íze. Sót nem szabad rá kérni, mert minden árus agyon sózza;)))

Ebédre én főztem a szállásunkon. Rántott húst rizzsel, pörköltet tésztával, majd a pörkölt maradékból gulyás levest főztem:)) Este étteremben vacsiztunk.

Barbi kedvence a görög saláta volt:

Éttermek között volt kis különbség. Általában 3,5 és 4,5 Euró volt az ára. (kb. 1200,- Ft)

Tüncikém kedvence a sült krumpli volt 2,5 Euróért. (kb. 700,- Ft)

Én pedig minden este kipróbáltam 1-1 helyi specialitást:))

Első este apró sült halakat ettem sült krumplival és persze az elengedhetetlen citrommal. 5 Euróba került, (kb. 1400,- Ft) és kb. 20-25 apró halacska volt lisztbe forgatva, enyhén fűszerezve és oliva olajban kisütve. Bőséges volt az adag és nagyon finom. Érdemes volt kipróbálni:))

Többször ettünk gyrost pitában 1,8 és 2 Euróért. (kb. 550,- Ft) Nem olyan a görög gyros, mint az itthoni (arab)....A pitájuk finomabb és nem batyuszerű, mint az itthoni, hanem nagy kerek. simán megtöltik, mint nálunk a palacsintát szokás, majd félkörösen mint egy dudát feltekerik. Rengeteg húst tesznek bele, (legalább 3x annyit, mint itthon) tesznek bele még paradicsomot, hagymát, uborkát, bele tekernek egy csomó sült krumplit és meglocsolják ketchuppel és mustárral. Ott nem olyan fehér szósz van, mint itthon és nincs csípős sem. A hús a legtöbb helyen ízetlen, kevés helyen tudják finoman elkészíteni!

Másnap kipróbáltam a rántott kagylót rántott tökkel és rizzsel vacsorára 6 Euróért. (kb. 1700,- Ft) Igaz, hogy én nem szeretem a kagylót, legalább is Olaszországban mikor ettem salátaként nem ízlett, de egy magyar pincérnő meggyőzött, hogy itt nagyon finoman készítik el. Nem csalódtam, mert tényleg nagyon finom volt:)) Legjobban a rántott velőhöz tudnám hasonlítani az ízét...A rántott tök, viszont nem nyerte el a tetszésemet, mert cuppogott az oliva olajtól, amit én nem szeretek. Nagy adagot adtak és igen laktató étel, bár nekem úgy ízlett igazán, hogy szórtam rá egy kis borsot és sót, s meglocsoltam a citrom levével:))

Megkóstóltuk a görög palacsintát is, ami nagyon jól mutatott, de az ízében csalódtunk. Egy platnin sütik a hatalmas tésztáját, majd megkenik vastagon nutelával, téglalapra hajtják és leöntözik csoki öntettel. Az ára 2 és 3 Euró között volt. (kb.600,- Ft) Nagyon émelygős édes az a baj vele, pedig a tésztája nagyon ízletes magában, ráadásul szerintem nagyon drága is:((

Tüncikém banánost kért, ami ugyan ilyen volt, csak volt benne 8-10 vékony karika banán is. Ez 3 Euróba került. (kb. 900,- Ft)

A 3. este új éttermet próbáltunk ki, ahol én forró kövön grillezett, görög fűszeres csirke mellett ettem sült krumplival 6 Euróért. (kb. 1700,- Ft) Ami hatalmas adag volt, bár nekem kicsit íztelen...Megoldottam az ízesítést borssal és sóval;)) A hús omlós volt és 3 hatalmas szeletet tettek egy nagy tálra. Alig bírtam megenni:))

Itt minden tál 6 Euró volt. A specialitásuk a grillezett ételek. Volt grill csirke, csülök és egyéb finom husi:))

A lányaim kitalálták, hogy hús nélkül szeretnének gyrost enni, mert nekik nem ízlett a hús benne. Gyengécske angol tudásommal elmagyaráztam a pincérnek, hogy a lányok hús nélkül kérnek gyrost, sok zöldséggel és sült krumplival. Tüncike ráadásul mustárt sem kért bele. Furcsálták a kérésünket, de szó nélkül teljesítették. Így 1,2 Euróba került a hús nélküli gyros. Míg ott nyaraltunk szinte naponta ettek ilyet a lányok;)) A pincér már előre tudta mit hozzon nekik:))

A következő specialitás amit ettem, a grillezett polip volt. 8 Euró volt az ára. (kb. 2300,- Ft)
A családom rosszul lett a látványától is már;)) Én jóízűen megettem az utolsó csápig nagy megrökönyödésükre;)) Egy jó nagy tenyérnyi polipot kaptam, ami porhanyós puhára volt grillezve. Mellé sült krumplit adtak és persze citromot:)) Én szokásomhoz híven megborsoztam és sóztam, mert íztelennek találtam ahogy elkészítették. Az ízét a hal és a csirke keverékéhez tudnám hasonlítani. Nem volt rossz, nekem ízlett, bár nem lesz a kedvencem;)) Kár, hogy jól meglocsolták oliva olajjal:(( A görögökre amúgy is jellemző, hogy minden kajájuk csöpög az oliva olajtól:(( Mint már említettem, én nem szeretem az oliva olajat:((

Az utolsó napokban rákaptam a tadziki salátás görög "szendvicsekre". Az áruk 2 és 2,5 Euró között mozgott, attól függően, hogy mit kértem bele. (kb. 600,- Ft)
Megkóstoltam görög fasírttal és görög sajttal töltött fasírttal is. Kövön sütött pitába tekerték, amit megkentek előbb tadziki salátával, tele rakták paradicsommal, hagymával és uborkával, majd az elmaradhatatlan sült krumplival. Eredetileg minden "szendvics"-et ugyan úgy adják, mint a gyrost, de én kézzel-lábbal és gyenge angolommal elmagyaráztam, hogy ketchup és mustár helyett tadziki salátát kérek bele. Így nagyon ízletes volt, naponta ettem 1-1 fajtát, más-más hússal:))

Az utolsó este megint csak egy görög specialitást ettem. Töltött grillezett tintahalat sült krumplival 8 Euróért (kb. 2300,- Ft) + ajándék ráksalátával. Ekkor bukott ki végleg kis családom összes tagja a látványtól:)) Annyira gusztustalannak tartották, hogy elfordultak és nem bírtak enni tovább....Még jó, hogy az ő kajájuk készült el előbb, így már majdnem megették az ételt, mire nekem kihozták:)))) A férjem szabályosan rosszúl lett és elrohant a WC-re, a lányok pedig egyre csak azt hajtogatták, hogy ugye nem akarom ezt a szörnyűséget megenni?:))) Tény, hogy nekem is felakadt a szemem egy pillanatra, mikor megláttam a hatalmas tintahalat:))))

A látvány rosszabb volt, mint az íze:)) Bár nekem a feta sajtos paradicsomos töltelék nagyon nem ízlett:(( Sajnos a feta sajt sem az én ízvilágom:(( A tintahal viszont finom omlós volt és hatalmas. Nem is bírtam mindet megenni. Az ízesítése nem volt most sem tökéletes, ezért a bors és a só kellett rá és az elmaradhatatlan citrom levével is jól megöntöztem:))

A hozzá adott ajándék ráksaláta viszont fantasztikusan finom volt! Amúgy is imádom a rák húst, de így abban a joghurtos szószban elkészítve maga volt a csoda!!!! Azért kaptam ajándékba, mert az első napokban én vittem ajándékba az étterem dolgozóinak (főleg a magyar pincérnőnek, aki arról beszélt nekem, hogy mennyire hiányzanak neki a magyar ízek) egy kis kóstoló magyar pörköltet, amit én főztem még itthon és lefagyasztva elvittük magunkkal. Nagyon ízlett nekik a kóstoló:))) Cserébe, mivel a rákot nem próbáltam ki, (mert azt már ismerem jól és szeretem is) de említettem a kedvenc magyar pincérnőnknek, hogy mennyire szeretem, így kedveskedtek nekem:)))

Összegezve a görög ételeket, csak annyit tudok elmondani, hogy teljesen más az ízviláguk, mint nekünk. Gyengén ízesítenek és szinte teljesen sótlanok az ételeik, persze ott is volt kivétel;)) A süteményeiket és édességeiket is végig kóstoltuk, de nekünk egyik sem ízlett:(( Minden süteményt mézzel készítenek, tocsog a mézben....émelygősen édes, szinte ehetetlen....Bár én a túl mézes dolgokat itthon sem szeretem. Egyedül a mézes krémest eszem meg a mézes sütemények közül....Lehet ez volt a fő gond;))) Talán ha szeretném a mézet, akkor más lenne a véleményem:)) Ami nem volt émelygősen mézes, az meg csöpögött az olajtól.....Így ez nekem nem jött be:(( Azért érdekesség képen érdemes végig kóstolni őket:)) Általában kilóra adták a görög süteményeket. 1 kg 6,5 Eurótól 10 Euróig volt megtalálható. (átlagosan kb. 2500,- Ft/kg.)

FOLYT.KÖV........

2 komment , kategória:  STAVROSI NYARALÁSUNK TÖRTÉNETE
A tengernél
  2009-06-13 21:19:45, szombat

A Görögországi Stavrosban nyaraltunk: A tengernél (uti beszámoló képekkel, 3.rész)

A fő elfoglaltságunk az volt a nyaralás alatt, hogy lesétáltunk a tengerhez.

Rengeteget sétáltunk a horgászok között a mólon, bár csak apró halakat fogtak mikor mi ott jártunk.....

A hajókikötő is kedvenc sétahelyünk volt;))

Nyaralásunk alatt rengeteg rákász hajó és áruszállító hajó kötött ki Stavroszban. Érdekes volt figyelni a hajók személyzetét, amint foldozzák hálóikat.

Hatalmas homárokat és halakat fogtak és a közeli éttermeknek adták el a friss fogást.

A naplemente is csodás volt, sokat gyönyörködtem a hajók mögött lebukó nap látványában.

A tengerparton csodás látványt nyújtott a napfelkelte is...

A kikötői mólon sétálgatunk esténként és néztük az este fényeit.

A párom a horgászokkal próbált beszélgetni kézzel lábbal:

A tengerben rengeteget fürödtünk is.....

A hozzánk közel eső part szakasz homokos volt és tele volt napernyős nyugágyakkal.

A férjem és Barbi lányom legtöbbször csak feküdtek a nyugágyakban.

Tünci élvezte legjobban a vizet....

Hamar barátokat is szerzett;)) ....persze Magyarokat;)))

Azért Barbus is sokszor bejött velünk fürdeni:

A férjem már megérkezésünkkor megmártózott a tengerben....Később annál nehezebben lehetett rávenni a fürdőzésre;))

Én a megérkezéskor csak a lábam áztattam meg a tengerben, de aztán annál többet fürödtem benne;))

Rengeteg kagylót szedtek a lányok a tenger parton, már a megérkezésünkkor. A nyaralásunk alatt egy teljes nagy hűtőtáskányi kagyló gyűlt össze:)))

A vízben a köves részen egész nagy és gyönyörű példányokat búvárkodtunk ki.

...Persze azért voltunk az apró kavicsos strand résznél is, ami Stavros másik végében volt:))) A nyugalmasabb reggeli órákban mentünk oda, mikor még nem volt tömeg a strandon.

FOLYT. KÖV.......

Ideiglenes lakunk Stavrosban
  2009-06-09 19:43:24, kedd

A Görögországi Stavrosban nyaraltunk: A szállásunk (uti beszámoló képekkel, 2.rész)

Most bemutatom a szállásunkat, ahol laktunk 8 napon át. A ZEUS iroda apartman háza volt, a SOTOS ház földszintje.

Hatalmas teraszunk volt, ahol voltak műanyag asztalok és székek is. Sokat üldögéltünk ott.

A terasz tele volt virágokkal, fűszernövényekkel és citrom fával, ami tele volt citrommal.
Az egyik citromfánk, s az a citrom, amit hazahoztam emlékbe róla:

Virágaink a teraszon:

A házhoz oda szokott egy kóbor kutyus lányaim legnagyobb örömére, akit Buginak neveztek el az előző lakók. Bugi kedvenc tartózkodási helye az egyik asztal volt a teraszon.

A ház sarkánál volt egy házi oltár, ami szokás a görögöknél.

Mindig égett benne egy olaj mécses, erre a ház gazdája nagyon odafigyelt.

Most bemutatom a házat belülről is....

2 egyforma egyszerűen berendezett szoba volt benne. Az egyik a lányoké lett, ahol remekül érezték magukat. Felváltva használták a dupla ágyat és az egyszemélyest:))

A másik szobában azonnal elfoglaltam a szélesebb ágyat, így legalább kényelmesen szétterülhettem;))

A páromnak meghagytam a fal melletti kisebb ágyat, ahol rengeteg időt töltött nyaralásunk alatt, mert már érkezésünk utáni napon rosszul lett, hányt és szinte egész nap feküdt 5 napon keresztül:(( ....Szerintem alkohol mérgezése volt a rengeteg piától, amit megivott az utazás alatt és érkezésünk napján....

A két szoba egy előszobából nyílt, rögtön a bejáratnál, egymással szemben.

Az előszoba végén "L" alakban az előszoba folytatása ként volt a konyha. Egy nagy hűtőnk volt mélyhűtővel, asztal 4 székkel, mosogató, konyhaszekrény a legszükségesebb edényekkel felszerelve és egy 2 platnis villany rezsó. Én jól felkészültem, vittem mosogatószert, olajat, lefagyasztott kajákat, (pl. 3 kiló húsból pörköltet, bepanírozott sertés és csirke mell húst, amit csak ki kellett sütni, stb.) még törölgető rongyot is;))

A konyhával szemben volt a fürdő a WC-vel. Egy kis ülőkád volt benne, ami voltaképp zuhany volt, egy kézmosó, felette egy polcos és szekrényes tükör és a WC. Az idegen vezető felhívta a figyelmünket, hogy nem dobhatjuk a WC-be a WC papírt, hanem külön a WC melletti szemetesbe kell dobni. Ez elég meghökkentő és gusztustalan dolog volt, a fertőzés veszélyről már nem is beszélve....de ha muszáj, akkor muszáj....

A ház kész hangya átjáró volt, nem győztem irtani a sok hangyát....A szúnyogokról már nem is beszélek....Bár én felkészültem és vittem elektromos szúnyogriasztót, így a mi házunkban nem voltak szúnyogok;))

Mivel mindig zárva tartottuk a rolót és az ablakokat nyitva, így nagyon kellemes hűvös volt az egész házban. Pedig volt olyan nap, hogy a hőmérő a 34 fokot is túlszárnyalta.

A háztól kb. 20-30 méterre volt a tengerpart az utca végén.

Szemben egy hajójavító műhely volt. Végig kísérhettük egy halászhajó felújítását:)) Szép komótosan készült a ladik, nem kapkodták el;))

Folyt. köv.......

A nagy utazás.....
  2009-06-08 22:02:50, hétfő

A Görögországi Stavrosban nyaraltunk: Az utazás oda (uti beszámoló képekkel, 1.rész)

2009. 05. 29.-én indultunk busszal Stavrosba a ZEUS utazási iroda szervezésében. Odafelé Szerbián és Bulgárián keresztül mentünk Görögországba.

Ezzel a busszal mentünk oda felé:

Majdnem délben indultunk, (fél 12-kor) és másnap reggel 7-re értünk Stavrosba.

Nagyon fárasztó és hosszú volt az út.

Teljesen elzsibbadtunk, pedig 3 óránként megálltunk olyan 10-15 percre. Ilyenkor mehettünk WC-re, a cigisek ekkor cigizhettek, s általában olyan helyen álltunk meg, ahol lehetett legalább kávét inni.

Hamar összebarátkoztunk a buszon utazókkal, hisz közösen szenvedtük meg az utat:)))

Tüncikém szerencsére nagyon jól viselte az utat. 2 dedalonnal és 2 B6-tal átvészelte az egész távot. Pedig nagyon féltem, hogy rosszul lesz, mert nem bír utazni.

Barbuskám is jól tűrte a megpróbáltatásokat, elfoglalta magát és egy szóval sem panaszkodott.

Én befáslizott lábbal indultam, majd úgy este felé levettem a fáslit, mert kezdett nagyon szorítani, de egyéb problémám nem volt. Néztem a tájat, 2 DVD filmet is vetítettek a buszon este, majd Tüncikém álmát vigyáztam, aki az ölembe fektette a fejét és úgy aludt.

A párom viszont nagyon nehezen viselte az út megpróbáltatásait. Erős dohányos és 5 percenként azt hajtogatta, hogy mikor állunk már meg, hogy cigizhessen. Ráadásul rendesen iszogatott, s keverte is rendesen az italokat, (sör,unikum, stb.) mindenből ivott, amivel megkínálták és egy karton sört is megiszogattak. Így nem csoda, hogy mindig pisilnie kellett! Azt már nem is említem, hogy milyen idegesítő volt:(( El is határoztam, hogy többet nem vállalok be vele ilyen utat.....Alig vártam, hogy elaludjon végre....

19 és fél óra utazás után végre megláttuk STAVROS-t!!!!

Az utazási irodával szemben álltunk meg, ahol az idegenvezető hölgy felszállt a buszra és ott mondták el, kinek hol lesz a szálláshelye.

Majd mindenkit elvitt a busz a szálláshelyére. Mi utaztunk legtovább, mert minket tettek ki utoljára. Mi a "SOTOS" ház alsó szintjét kaptuk meg.

FOLYT. KÖV...... .....

1/1 oldal   Bejegyzések száma: 8
2018.09 2018. Október 2018.11
15161718192021

• e Hónap: 3041
  • e Év: 60858

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,