Regisztráció  Belépés
taltos1.blog.xfree.hu
Bármit tesznek ellenem, az a javamra fordul! Tatiosz: Ne kívánd mások balsorsát, mert a sors közös, és a jövő előre nem látható. Ossian: A ritka tisztes... Gábor Gabriella Táltos
1940.08.08
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 24 
Tánc
  2018-02-17 23:31:51, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
Elfeledett táplálékunk a gyékény
  2014-06-23 21:19:59, hétfő
 
  Elfeledett táplálékunk a gyékény

Igen, soha nem gondoltam volna, hogy az a barna végű bot, amit kirándulásaink alkalmával hazaviszünk, és vázába pakolunk, majd törölgetjük róla a port, táplálékként is szolgálhat. Egyetlen percig sem fordult meg a fejemben, hogy megkóstoljam. Pedig számos jó hatása van, ha tehetjük, próbáljuk ki.

Ez a növény régen szinte mindennapi eledelnek számított. A pásztorok a lisztes tövét tűzben sütötték, de készítettek belőle pogácsát is.
A gyékény patakok, tavak, folyók mentén szinte mindenhol előfordul. Könnyű észrevenni hatalmas hosszú éles leveleiről és a rá oly jellemző terméséről. Egyik legcsodálatosabb tulajdonsága, hogy egész évben fogyasztható.





A gyékény az egyik legolcsóbb élelmiszer forrás. Minden évszakban gyűjthetjük. Tavasszal a friss hajtásokat ássuk ki, és használhatjuk megpucolva salátákba, nyersen de megfőzve is.

Nyáron megízlelhetjük, hogy a gyékény kihúzva a földből a szár alsó része fehér és zsenge, aromája pedig akár az uborkáé. Virága, míg zöldes és nem bomlott ki, úgy fogyaszthatjuk akár a főtt kukoricát. Majd mikor megjelent rajta a virágpor, ütögessük le róla, gyűjtsük egy dobozkába, és használhatjuk fűszerezéshez, vagy akár levesek, mártások besűrítéséhez.

Az ősz a gyékény gyökereinek begyűjtésének ideje: sütve és főve is fogyaszthatjuk. Ha enyhébb telünk van, akkor könnyen hozzájuthatunk egy-két friss gyékényhajtáshoz is.

A gyékény bármikor kiváló túlélőeszköz, jó tudni, hogy nyugodtan fogyaszthatjuk, hiszen ehető. Ha viszont tüzet szeretnénk gyújtani, erre is felhasználhatjuk: a fejében levő szösszel könnyedén csiholhatunk tüzet.

Vigyázzunk viszont arra, hogy kizárólag olyan helyen gyűjtsük, ahol nem szennyezett a víz, mivel képes a szennyező anyagokat magába gyűjteni.

Forrás: tudnodkell.info, twice.hu
 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
Utazás a hastánc világában
  2014-02-21 23:29:25, péntek
 
  Utazás a hastánc világában

Már több, mint 15 éve hódít Magyarországon a hastánc. Szinte minden lány, asszony kipróbálta már: tudjuk, hogy önbizalom növelő, lehet vele fogyni, ha kitartóan űzzük, és nem elhanyagolható a gerincvédő, tartásjavító hatása sem.


Ma mégis inkább a kulturális oldaláról közelítjük meg ezt az ősi mozgásművészetet, hiszen a legtöbb néző még mindig tévesen egy felszínes, könnyen megfejthető táncnak gondolja, ahol a táncosnő csupán a csípőjét rázza és a cél a férfiak elbűvölése.

Mitagadás az erotika központú világunkban a közönség szeme sokszor akad meg az egzotikus, sejelmes ruhákba öltözött hölgyeken, ezért vált népszerűvé a férfiak és a nők körében is a hastánc... jobban szólva ez az eladhatóbb oldala, de ez romantikus misztikum csak a felszín!






Az arab világ autentikus stílusai

Valójában - mint minden néptánc - hihetetlen sokrétű mozgásforma. Tájegységenként eltérő, meghatározott ritmusokkal, jellegzetes zenével és tánclépésekkel bír, nem is beszélve az előadásokhoz tartozó ruhadarabokról. A "klasszikus" kétrészes, hasat szabadon hagyó kosztüm valjában csak újkeletű viselet a színpadokon, a kairói utcákon pedig még ma is elképzelhetetlen. Észak-Afrika arab nyelvű országaiban és a Közel-Keleten többszáz variációja létezik a hasonló motívumokkal fűszerezett táncoknak.

A hastánc kulturális hazájának tartott Egyiptomban többszáz tánc lelhető fel! A klasszikus baladi néptáncot, ami a mai színpadi hastánc (a raqs sharqi) alapja a férfiak és nők ugyanazokkal a mozdulatokkal táncolják a maguk szórakoztatására.

Fotó: Kozár Edit, táncos: Sefirah

Itt találhatók meg a hastánc alapelemei: többek között a csípőkörök, nyolcasok, testhullámok, csípőemelések-, és ejtések. Ebből a táncból fejlődött ki a hastánc legtöbb stílusa: az észak-afrikai országok beduin törzseinek sajátos lépései, vagy például a táncosok körében népszerű saidi botos tánc, ami a Luxortól délre fekvő területek büszke férfitáncát és virtuóz botforgatás ötvözi a lágy, nőies mozdulatokkal. A baladi alapokra épül a Nílus torkolatvidékén élő nők jellegzetes mozgását, incselkedését ábrázoló alexandriai tánc is, amit egy speciális ruhadarabbal, a melayával táncolják. A fent említett néptáncok egyike sem mutatja tradícionálisan a hasat.

A Közel-Kelet felé vándorolva a Perzsa-öböl partvidékén fekvő arab országok közös tánca, a khalligy, amit szintén földig érő díszes thobe-ban táncolnak. A központi szerep itt nem is a csípőé, hanem a váll, a fej és a haj mozgatásáé, ami inkább hasonlítja a perzsa táncokhoz, de a különlges khalligy megtalálható a hastánc palettáján.

A közönség által legismertebb hastánc a raqs sharqi, amit díszes, két részes ruhában táncolnak, és sokszor fátyol hivatott kiemelni az előadó légiességét. Ezt a stílust a kairói szórakoztatóipar hozta létre az 1900-as évek elején: a néptáncokat balett elemekkel ötvözte. A megváltozott karakterű táncot immár színpadi show-műsorokba illeszthették. Az autentikus táncnál technikásabb és látványosabb stílus a mai napig a hastáncosok elsőszámú kedvence vonulata.





Fotók: Kozár Edit, táncos: Sefirah

Fúziós hastánc stílusok

Hogy mit keres a flamenco, a tango, a samba az arab táncokban? A hastáncon keresztül beutazható szinte az egész világ és a fúziók ihletik a koreográfusokat! A hastáncot a hasonló csípőmozgás eleve több néptánccal teszi összekapcsolhatóvá, például a polinéz szigetvilág hula táncával, a brazil sambával, a latin salsával és az afro táncokkal. Mint minden élő művészet, a hastánc is folyamatosan alakul, változik. Mivel improvizatív mozgásforma, nincsenek szigorú szabályok, kötöttségek, a lépések nem bírnak meghatározott jelentéssel, kiválóan alkalmas fúziók létrehozására és a kreatív táncosok ezt kihasználva szívesen ötvözik néha teljesen eltérő modern mozgásformákkal, például jazz-tánccal vagy az argentín tangóval.

A legnépszerűbb kapcsolódási formák pedig a történelmi találkozás folyamán alakultak ki: egyes népek táncai átvettek mozdulatokat, ezekbe a karaktertáncokba kitűnően vegyíthető a hastánc. A flamenco-oriental fúzió a mai napig a mór korszak kulturális kapcsolódását rejti magában.


Link

Hastánc Akadémia

Sefirah, Áncsán Anikó a Hastánc Akadémia művészeti vezetője és koreográfusa előszeretettel használja előadásaiban a fúziók erejét és újdonságát, ami kiválóan színesíti az autentikus táncok sorát, és egyben megmutatjai a táncos szakmai kreatívitását. Kifejező stílusa, kreativitása miatt Sefirah az orientális tánc egyik legjelentősebb képviselője hazánkban. Nemritkán az ő workshopjain tanulják a magyar tanárok a legmodernebb irányzatokat, tőle lesik el a táncosok az innovatív eszközök használatát, valamint az ő nevéhez fűződik a hazai hastánc színpadokon az első Ízisz-szárny, legyezőfátyol, tango-oriental, és samba-oriental előadás is.

Az Egyiptomi Művészek Nemzetközi Egyesületének magyar tagja 15 éves színpadi tapasztalat, számos külföldi fellépés, valamint húsz sikeres nemzetközi workshop szervezése után létrehozta a hastánc tanulás akadémiaia színterét, a Hastánc Akadémiát! Sefirah központját az egyéni iskolák sorából a mögötte húzódó szakmai tudás és egy összetett képzési rendszer gondolata teszi kiemelkedővé, ahol a tanfolyami oktatások mellett a profi előadók továbbképzése, külföldi mesterek intenzív kurzusai, elméleti előadások, kölcsönözhető lemezek és táncos klubélet is segíti a táncosokat! A kezdőknek a biztos alapok megszerzését és a továbbfejlődés lehetőségét, a haladó táncosoknak pedig a folyamatos tanulást és fellépési lehetőséget biztosítanak.


Link

Forrás:http://www.noiportal.hu
 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
A balett kialakulásának története
  2014-02-21 23:19:50, péntek
 
  A balett kialakulásának története






Az a színpadi tánc, amit ma balettként nevezünk, több száz éves hagyománnyal rendelkezik. Az udvari táncokból a XV. századi Itáliában alakult ki, amikor elkezdtek hivatásos táncmestereket is alkalmazni az udvaroknál, hogy a fényűző, pompás és látványos rendezvényekkel elkápráztassák a vendégeket. Akkoriban szokássá vált, hogy az udvaroncok, elsősorban az udvarhölgyek drámai dialógusokat és méltóságteljes táncokat (olaszul ballo, ebből a szóból alakult ki a mai ballet kifejezés) adtak elő. Bármilyen különös, a korai balettekben párbeszédek, szöveges részek is voltak.

Barokk balett a Napkirály udvarában

A francia királyi udvarban is hamar népszerűek lettek az olasz udvarokból átvett pompázatos táncok, miután Medici Katalin II. Henrik francia király felesége lett. Az udvari balettelőadások azonban XIV. Lajos trónra lépésével, 1643-ban élték fénykorukat - olyannyira, hogy maga a király is szívesen fellépett néha. Érdekes megemlíteni, hogy az Éjszaka balettja c. előadásban játszott nap jelmeze után kapta a “Napkirály “ nevet és így is vonult be a történelembe.

A főúri, kedvtelésből táncolók mellett megjelentek a hivatásos udvari balett táncosok is, de a tánc és a színészet még nagyon összefonódott. A balettművészet tökéletesítése céljából XIV. Lajos megalakította a Királyi Táncakadémiát 1661-ben. Tíz évre rá a Királyi Zeneakadémiát is, melyek későbbi egyesülése nyomán jött létre a mai párizsi Opera elődje, a Királyi Zene- és Táncakadémia.

A balett tanításának kezdetei

Az első hivatásos balerinákat képző, ma is működő balettiskola is Párizsban jött létre az 1710-es években, de akkor még önálló balettelőadás nem volt, legtöbbször az akkor kezdődő operadivat szerint balett betéteket adtak elő az énekesek között.
A balettiskola egyik első híres növendéke volt Marie-Anne de Camargo volt, aki azzal írta be magát a balett történetébe, hogy ő táncolt először nyilvánosan olyan szoknyában, ami elég rövid volt ahhoz, hogy a közönség megcsodálhassa a lábait, pontosan követhesse a mozdulatai, kivételes lábmunkája szépségét. A korai balett csillagok közül még érdemes Marie Salle női, és Luis Dupré férfi balett táncost említeni.

A balett kezdetén egy táncos pályája szintén nagyon fiatalon indult, de később hagyták abba a fellépéseket, mint a mai modern balett táncosok, de ehhez az is hozzátartozik, hogy akkoriban a balett nem volt annyira fizikailag kimerítő, mint napjainkban. A táncosok életkora azért sem volt döntő, mert nagyobb jelmezeket, sőt maszkokat viseltek a fellépés alatt.

A ma ismert balett kialakulása

A mai klasszikus balett stílusa Jean-Georges Noverre francia koreográfus nevéhez fűződik, aki a sokféle táncstílus egyesítésével egyedi elgondolásait vetette papírra, és valósította meg a gyakorlatban. Ő volt az, aki a nagy és nehézkes jelmezek helyett a maihoz már közelebb álló balett ruhákat, balettcipőket vezette be, amik szabad mozgást és a balett mozdulatokkal kifejezhető jellemeket, érzelmeket adott a táncosnak.

Ehhez más, új balett darabok is kellettek.

Az első ilyen “modern" balettelőadás 1789-ben a Jean Duberval a Rosszul őrzött lány című darabjának bemutatója volt. Itt már nincs szó klasszikus istenekről, mitológiai hőstettekről, amik az előző korok, a barokk és a klasszicista kor előadásait jellemezték, hanem egy egyszerű, átélhető mese képezi a történet alapját. Ez volt a romantikus balett kezdete, ami a ma is játszott legismertebb orosz és francia balettelőadásokhoz vezetett.

Forrás:http://balett.info
 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
Végigtáncolja a világot egy esetlen fiatalember
  2014-02-21 23:17:34, péntek
 
  Végigtáncolja a világot egy esetlen fiatalember


A tánc ősidők óta minden emberi társadalomban megszokott cselekvés. Elsődleges célja valószínűleg rituális volt: megbékíteni a természet szellemeit, vagy kísérni az elmúlás rítusait. A más emberekkel való közös ritmikus mozgás azonban könnyen vezet egyfajta felszabadult, megrészegült tudatállapothoz. A tánc és az élvezet mindig kart karba öltve jártak.

Egy amerikai fiatalember, Matt Harding a világ minden táját igyekszik bejárni, és a helyi lakosokkal együtt készít táncos videókat. Az emberek mindenütt szívesen csatlakoznak Matt kissé esetlen táncához, mindenki élvezi a közös táncolást (lásd lent). 2006-ban Matt hat hónap alatt bejárta a világ 7 kontinensét, és 39 országban csalt mosolyt az emberek arcára. Legutolsó videója 2008-ban készült, és jelenleg Seattle-ben él, de nem tervezi még, hogy abbahagyja a világ körüli táncolást.

Tánc ősidők óta

A legősibb civilizációkban az istenek előtti tánc fontos eleme volt a templomi szertartásoknak. Egyiptomban a papok és papnők fennkölt táncokat lejtettek a hárfák és fuvolák hangjának kíséretében. E mozdulatsorok egy isten életének jelentős eseményeit jelenítették meg, vagy kozmikus mintákat utánoztak, amilyen például az éjszaka és a nappal váltakozása. Az egyiptomi temetéseken táncoló asszonyok fejezték ki a gyászolók fájdalmát.

A görög szentélyekben a szent alkalmakat, amilyenek például az olimpiai játékok voltak az időszámításunk előtti 8. századtól, a templom szüzeinek táncával nyitották meg. A kórus (khorosz) eredetileg pusztán egy olyan körtánc volt, amelyet egy isten tiszteletére lejtettek. Az időszámításunk előtti 6. századtól vált a görög dráma központi elemévé.

A tánchoz nélkülözhetetlen ritmus a zene alapeleme is. Magától értetődő például a tánc ritmusát fadarabok vagy a tenyerek összeütögetésével megadni. A tánc mozgását ritmikus énekléssel kísérni is teljesen természetes dolog. A tánc és a zene lassan elválaszthatatlanok lettek egymástól a rituálék folyamán. Az ősi rituális táncok egyes elemei a mai napig fennmaradtak. Indiában például a hindu templomok papnőinek szertartásos kézmozdulatait már az 1. században leírták. A mozdulatokból kifejlődött klasszikus táncot a mai napig előadják a nagy gyakorlattal rendelkező hivatásos táncosok.


Link
Matt 2008-as útjáról készített videó


Tánc és önkívület

A tánc és a zene szinte önkívületbe sodró hatalmát nem a mai diszkóba járó fiatalok tapasztalták meg először. A legjobb korai példái ennek a görög dionüszoszi táncok. A falusiak a szőlő leszüretelése után az eseményt részeg orgiákkal ünnepelték Dionüszosz (a rómaiaknál Bacchus), a bor és a szőlő istenének tiszteletére. Őrjöngő táncuk gyakori témája az ókori görög vázáknak. A bortól és a tánctól megrészegedett asszonyok még a gyilkosságtól sem riadtak vissza, ahogy azt Euripidész Bacchánsnők című drámájában megörökítette.





Bacchánsnők (Bacchust, azaz Dionüszoszt kísérő táncosnők)


Tánc, mint szórakoztatás

Már a nagyjából időszámításunk előtt 1400-ból származó egyiptomi freskók megörökítették a tánc másik örök vonzerejét. A sírkamrák falain lengén öltözött lányok lejtik izgató táncukat, amelyet ülő zenészek kísérnek. Ők szórakoztatják a sírban elhelyezett férfit a túlvilági tartózkodása folyamán. Az evilági élvezeteket kínáló táncosnők azóta sem mentek ki a divatból.

A szórakoztató táncnak természetesen kevésbé erotikus formái is kialakultak az idők folyamán. Ezek egyike az európai udvarokban népszerűvé vált balett. Maga a Napkirály, XIV. Lajos is nagy rajongója volt a táncművészeteknek. 1661-ben összegyűjtötte a legkiválóbb párizsi táncmestereket, és megalapította a Királyi Táncakadémiát (Académie Royale de Danse), majd 1669-ben a Királyi Zeneakadémiát (Académie Royale de Musique). Ennek a két intézménynek az összeolvadásából alakult ki a ma is létező Párizsi Opera.

A ritmus evolúciós története

Dóka Antal, az Eötvös Loránd Tudományegyetem etológusa az [origo]-nak elmondta, hogy a ritmikus mozgásnak, a ritmus átvételének hosszú evolúciós előtörténete van. Gyakorlatilag már az ivaros szaporodás és a helyváltoztató mozgás megjelenésekor színre léphetett. Az evolúciós siker realizálásához - a sikeres szaporodáshoz - az ivartermékeket szinkron kellett kibocsájtani. Ehhez többféle megoldás kínálkozott, a feladat a partnerek belső állapotának szinkronizálása volt.

A belső állapotról tehát a partnert informálni kell, és az ő állapotáról is információt kell szerezni, hogy ne legyen kárba veszett erőfeszítés a találkából, mondta Dóka. Lehet feromonokat alkalmazni - ezek hormonszerű, de külső elválasztású anyagok, amelyek az üzenet vevőjének a belső állapotát áthangolják, viselkedését pedig úgy módosítják, hogy esély legyen a sikeres szaporodásra. Ugyanez a hatás elérhető más kommunikációs csatornákon keresztül, mondjuk akusztikus vagy vizuális kommunikációs jelekkel is. Utóbbiak lehetnek a tánc előfutárai. Mivel mindezek az evolúciós sikert növelő, tehát adaptív praktikák, ezért a résztvevő partnerek esetében az evolúció során kiépülnek olyan mechanizmusok, amelyek mintegy "jutalmazó" funkcióra tesznek szert, tehát a partnerek mindent elkövetnek, hogy ebbe a kellemes állapotba kerüljenek. Az irracionálisnak tűnő fel- és áthangolás tehát alkalmassá teszi őket racionális döntések és akciók meghozatalára, és végrehajtására.







Modern balett

A ritmikus mozgás és hangadás nemcsak a faji hovatartozás tisztázására szolgál, hanem a jelzések alapján a vevők a jeladó belső állapotát és szándékát is meglehetősen pontosan képesek felmérni, és a saját állapotukat ennek megfelelően módosítani.

Az etológus elmondta, hogy az ember - és még néhány más erősen szociális faj - esetében ezek a ráhangoló mechanizmusok még inkább kitüntetett szerepet kaptak. Fajunk esetében nem egyszerűen egyedi, potenciális partnereket kellett megfelelő állapotra hangolni, hanem egy egész csoportot. Ráadásul úgy, hogy a csoport egyedei olyan döntésekre legyenek képesek, ami saját egyedi sikerüket veszélyezteti. Evolúciónk során megváltozott a szelekció mechanizmusa, az egyedi szelekció helyett esetünkben működésbe lépett a csoportszelekció. Azok a csoportok, amelyekben az egyedek egyöntetűbben, a csoport fennmaradása és a sikeres szaporodás érdekében hozott racionális döntésekre voltak képesek, előnybe kerültek az erre nem képes csoportokkal szemben. Ehhez a zene, a tánc, a rítusok adtak megfelelő keretet. A feladatuk az volt, hogy az egyedeket tömegével - ha kell, egyedi sikerük háttérbe szorításával - döntésképes állapotra hangolják.

Ma, individualizálódott jelenünkben is megmaradtak ezek a képességek. Elég egy rock koncertre, egy focimeccsre kimenni, hogy az ember megtapasztalja ezt a más állapotot. Zenével, indulókkal, meneteléssel, ritmikus mozgással kitűnően manipulálhatók vagyunk még most is - fejezte be az interjút Dóka.

Forrás:http://www.origo.hu - Pesthy Gábor
 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
A tánc világa
  2014-02-21 22:49:38, péntek
 
  A tánc világa

A tánc...
...valami, ami szavakkal nehezen megfogalmazható, valami, ami érzelmes és érzéki, közöl,
noha nem beszél, kérdez, miközben szavai nincsenek. Néha megráz, felkavar, néha
meghökkent, amikor a fizika törvényeit meghazudtolni látszik. Néha gyönyörködtet csupán.
Anyaga az emberi test, de eredője mindig az emberi lélek, és mindig az emberi lélek felé
irányul.
Minden ember életében jelen van a tánc, mindenki táncol valahogy.
A táncoló ember, amíg táncol, szabad, független, azonos önmagával... (Krámer György)

Tánctörténet

Az őskortól napjainkig sokat változott a tánc, de a lényeg mindig az maradt,
hogy a testmozgáson túl szívünket-lelkünket is kikapcsolja.

Miért táncoljunk?

Több energiánk lesz és jobban bírjuk a fizikai megterhelést. Javítja az alvást. Segít
kialakítani az egészséges testsúlyt, mivel javítja az anyagcserét, több zsír ég el, fittebbé és
egészségesebbé tesz. Véd a szívbetegségekkel szemben és jó hatással van a
keringésre. Aktívan tartja az izmokat, csontokat, ízületeket, és segít megőrizni
mozgékonyságunkat és lazaságunkat.Erősödik a lábfej, és ez javíthatja a kisebb fajta
lúdtalp-betegséget is. Egyenesíti az enyhén ferdült gerincet és csökkenti a hátfájást.
Formálja a lábat, a kart, a hasat, a feneket és a csípőt. Minden izmot megmozgat a fejünk
búbjától az ujjpercekig. Javítja a testtartást, a koordinációt, az egyensúlyérzéket, a
ritmusérzéket és a testtudatot.Oldja a stresszt és segít lenyugodni.Sikerélményt nyújt.Új
emberekkel ismerkedhetünk meg.Értékesebbé teszi a magunkra fordított időt. 10+1. Remekül
hasznosítható bálokon, bulikon, hiszen amiatt még senki sem került hátrányba, hogy tudott
táncolni.

Aki nem hiszi, járjon...táncot!

Forrás:http://www.tancolo.pte.hu
 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
Jégtánc
  2011-07-16 20:44:03, szombat
 
  És ehhez mit szóltok?

Nem semmi, sőt egyenesen csodálatos


HIBÁS VIDEÓ BESZÚRÁS!
 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
Jégtánc
  2011-07-16 20:40:56, szombat
 
  Gondoltátok volna, hogy 2011-ben - ha nem is olyan intenzitással, mint 1984-ben - de még mindig táncolják?

Íme a bizonyíték:


HIBÁS VIDEÓ BESZÚRÁS!
 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
Jégtánc
  2011-07-16 20:28:09, szombat
 
  Az izlések különbözők - nézzétek el - nekem a jégtáncban mindig a tánc tetszett és nem a jégbalett.

A jétáncban áttörést jelentett Jayne Torvill és Christopher Dean valódi jétánca és az egy zenére bemutatott bolero.

Egy kis ízelítő:


HIBÁS VIDEÓ BESZÚRÁS!

Most megnézve is csodálatos élmény - pedig hány év telt el azóta
 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
Műkorcsolya és jégtánc
  2011-07-16 19:54:01, szombat
 
  Az 1891-es műkorcsolya- és jégtánc-Európa-bajnokság volt a verseny első kiírása. Ekkor még a mai néggyel ellentétben csak egy versenyszám volt, csak a férfiak indultak. A versenyt 1891. január 23-án és 24-én rendezték meg a németországi Hamburgban.

Az első Európa-bajnokság a németek teljes sikerét hozta, ugyanis mindhárom érmes helyen német versenyző végzett.

A verseny során kötelező elemeket kellett bemutatniuk.

Az 1892-es műkorcsolya- és jégtánc-Európa-bajnokság volt a verseny második kiírása. Az Eb-t Bécsben, az Osztrák-Magyar Monarchia fővárosában rendezték.

Érdekesség, hogy a magyar Földváry Tibor végzett a második helyen.

Az 1895-ös műkorcsolya- és jégtánc-Európa-bajnokság volt a versenysorozat ötödik kiírása. A kontinensviadalt Magyarországon, Budapesten rendezték. A győztes is egy magyar, Földváry Tibor lett.

Az 1898-as műkorcsolya- és jégtánc-Európa-bajnokság volt a kontinensviadal hatodik kiírása. A versenyt a norvégiai Trondheimben rendezték. Ezen az Eb-n diadalmaskodott először a későbbi legendás versenyző, a svéd Ulrich Salchow.

Később a nők, a párosok és a jégtáncosok is bekapcsolórtak a versenysorozatba.

Hazánk versenyzői közül sokan értek el az Európa illetve Világbajnokságokon nagyon szép eredményeket: arany, ezüst, bronz érmeket nyertek, értékes helyezéseket szereztek.

Forrás:A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából


Csak egy példa: az 1980-as Olimpiai aranyérem elvétele után (ott is Ők voltak a jobbak), a világbajnokságot végre megérdemelten megnyerte a Regőczy Krisztina - Sallay András jégtánckettős.

HIBÁS VIDEÓ BESZÚRÁS!
 
 
0 komment , kategória:  Táncok története  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 24 
2018.08 2018. Szeptember 2018.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 3 db bejegyzés
e hónap: 62 db bejegyzés
e év: 2107 db bejegyzés
Összes: 32152 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 267
  • e Hét: 9528
  • e Hónap: 85505
  • e Év: 1260262
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.