Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/149 oldal   Bejegyzések száma: 1485 
Fagáz meghajtású autók
  2017-09-03 21:23:42, vasárnap
 
  Több mint hetven év után egyre többen látnak fantáziát a fagázas autóban, amely az elektromos járművekhez hasonlóan környezetkímélő megoldás. A technológia a második világháború idején élte fénykorát. Akkor a kőolajhiány, ma a napról napra emelkedő üzemanyagár ösztönzi a fejlesztőket.




Az 1920-as években egy német mérnöknek, bizonyos Georges Imbert rájött arra, hogy gépkocsik hajtásánál a fagáz jó alternatívául szolgálna a benzinnel szemben. Imbert tervezett egy olyan fagáz generátort, amit viszonylag egyszerűen fel lehetett szerelni egy személyautóra. 1931-ben aztán meg is indult az Imbert-féle fagáz generátorok tömegtermelése.




A fagáz magas, legalább 7-800 Celsius-fokos hőmérsékleten, korlátozott mennyiségű oxigén felhasználása mellett lezajló tökéletlen égés mellett jön létre. A folyamat során az égés alapanyagául szolgáló fából (vagy egyéb biomasszából) különféle gázok szabadulnak fel, melyek közül számos éghető, így a keletkezett magas hőmérsékletű keverék a lehűtést és szűrést követően felhasználható a benzinüzemű motorokban.




Mivel az üzemi hőmérséklet eléréséhez nagyjából negyedóra szükséges, a fagázos jármű mentő- vagy rendőrautóként biztosan nem válik be. Viszont a mezőgazdaságban, ahol nem a sebesség a cél és "üzemanyag" is mindig rendelkezésre áll, traktorként vagy áruszállítóként remekül hasznosítható a 21. században is. Ami pedig a modern fagázos autók állítólagos lassúságát illeti, maximális sebességük 120-130 kilométer óránként, de lehet velük tartani a 110 km/órás utazósebességet. Ez egyébként nagyjából egyenlő a hatótávolságukkal is, egy "tanknyi", azaz 30 kilogramm fával számolva - ebben is hasonlítanak az elektromos autókra.




A benzines és elektromos autókkal ellentétben annyival kedvezőbb a fagázos meghajtás, hogy nem kell az üzemeltetéséhez drága import nyersanyag. Nincs szükség villamos áramra, sem akkumulátorokra, sem az országutak mentén kiépített töltőhálózatra. Akárcsak a fa, a biodízel is megújuló forrásnak számít, de üzemi feldolgozást igényel, ezzel szemben a fát csak ki kell vágni és szárítani.




A skandináv országokban és az Egyesült Államokban egyre több a fagázos technológiával foglalkozó ezermesterek száma - a házilag átalakított járművek egyes államokban engedélyeztethetők. A magyar törvények értelmében kizárólag jövedékiadó-köteles terméket lehet üzemanyagként használni, kivéve a biometánt. Ez tulajdonképpen a biogáz tisztított változata, fűtőértéke valamivel magasabb a földgázénál (a biogázt légmentes környezetben, azaz anaerob körülmények között mikrobák állítják elő szerves anyagokból).



































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Mercedes-Maybach 6
  2017-08-22 20:38:49, kedd
 
  A Maybach 6 gyakorlatilag az újragondolt amerikai álom, ami a robosztus belső égésű motor helyett már elektromos meghajtással gurítja az úton a tetőtőltaplig-luxus autót.




Az 5,7 méteres szépség az autóipar száz évvel ezelőtti virágkorát idézi, talán még hitelesebben, mint fémtetős párja. Hosszan ívelő indavonal rajzolja ki a kabrió sziluettjét, a far a korabeli luxusjachtokat megszégyenítő távolságra nyújtózik, a harmadik féklámpa a szokásos keresztirány helyett hosszában húzódik a csomagtérfedélen.




Az autó robosztus hűtőrácsot, hosszú "motorteret", 24 colos kerekeket, valamint a jövőt tükröző gyönyörű belsőt kapott.




Az utastérben a legfinomabb anyagokat tradicionális módon alkalmazták, ugyanakkor a steppelt bőrkárpit gombjai a Mercedes-csillagot mintázzák, a fapadlót alumínium betétek tarkítják. A főműszerek a repülőgépek gázturbináját idéző, analóg egységek, de mögöttük egyetlen hatalmas képernyőn jelenik meg minden másodlagos információ.




Hagyományos nyomógomb nincs az autóban, mindent érintéssel vagy hangutasításokkal kezelhetünk. A rendszer folyamatosan ellenőrzi az utasok biometriai adatait, észlelve a fáradtságot, ingerültséget és egyéb, vezetést befolyásoló állapotokat.




Ami a meghajtást illeti: négy elektromotort szereltek bele, így az autó nagyjából 750 lóerős. Ennek köszönhetően az összkerék meghajtású kocsi kevesebb mint 4 másodper alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a maximális sebessége pedig 250 km/h-ra - ami természetesen egy lekorlátozott csúcssebességet jelent.




A padlólemezbe szerelt akkumulátorok 500 km hatótávolságnak megfelelő energiát képesek tárolni, a Mercedes-Maybach szerint pedig csupán öt perc töltés elég ahhoz, hogy 100 km-nyi távolságra elegendő energiát kapjon a rendszer.



















 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
A Ferrari
  2017-08-17 20:51:35, csütörtök
 
  A Ferrari S.p.A. versenyautókat és nagy teljesítményű sportautókat készítő olaszországi autógyár. A cég központja Maranellóban található. A gyárat Enzo Ferrari alapította 1929-ben Scuderia Ferrari (Ferrari versenyistálló) néven.

Ferrari 125 S, 1947




Az 1929-ben alapított céget amatőr versenyzők szponzorálására hozta létre Enzo Ferrari Modenában. Sok sikeres versenyzőt készítettek fel és versenyeztettek Alfa Romeókban, egészen 1938-ig. Ekkor Enzo Ferrarit az Alfa Romeo saját versenyrészlege élére nevezte ki.

Ferrari Dino 246 GT, 1969




1940-ben, amikor Enzo Ferrari felismerte, hogy szeretett csapatát, a Scuderiát az Alfa Romeo be akarja olvasztani, kilépett az Alfától és visszatért csapatához. Mivel jó ideig távol kellett maradnia a versenyektől, repülőgép-alkatrészeket és egyéb gépészeti termékeket gyártottak. A versenyeket a II. világháború is lehetetlenné tette. A gyár 1943-ban Maranellóba költözött, de 1944-ben lebombázták, és csak 1946-ra hozták helyre.

Ferrari 288 GTO, 1984




Az első közúti Ferrari, az 1,5 literes V12-es motorral szerelt 125S jelzésű modell 1947-ben készült el. A cél az volt, hogy a bevételből Enzo a versenyistállót támogassa. Az utcai autók is hamarosan népszerűek lettek. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Ferrarik karosszériáján olyan híres formatervező cégek dolgoztak, mint a Pininfarina, a Bertone, a Ghia és a Touring. A Ferrari kultuszautó lett a fiatal multimilliomosok körében, a kis példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták.

Ferrari Testarossa, 1984




A Ferrarikat jellemzően kis hengerűrtartalmú V8 és V12-es motorokkal szerelték, leginkább középmotoros elrendezésben.

Ferrari F40, 1987




A Ferrari jelenleg a Fiat csoporthoz tartozik a Maseratival, az Alfa Romeóval és a Lanciával együtt.

Ferrari F50, 1995




1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a Ferrari F40 bemutatását. Ez volt az utolsó autó, melyet az ugyanebben az évben bekövetkezett halála előtt bemutattak.

Ferrari 360 Modena, 1999




A Ferrari alapítójának, Enzo Ferrarinak szenvedélye volt az autóversenyzés. A gyár története azóta is szorosan összefonódik a Formula-1-gyel. A Ferrari a világ legsikeresebb és legnagyobb tradíciókkal rendelkező Formula-1-es csapata és az egyetlen jelenleg is létező versenyistálló, amely már az első Formula-1-es idényben is elindult, 1950. május 21-én, a Monacói Nagydíjon.

Ferrari Enzo, 2003




Ferrari F430, 2004




Ferrari 599 GTO, 2010




Ferrari 458 Italia, 2012




LaFerrari, 2014




Ferrari 812 Superfast, 2017



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Aston Martin Valkyrie
  2017-07-30 20:21:55, vasárnap
 
  Újabb fontos szakaszához érkezett az Aston Martin első hiperautójának fejlesztése, hiszen a külsővel állításuk szerint hamarosan végeznek. Friss képeket is közöltek, már a gyártáshoz közeli formájában láthatjuk az F1 inspirálta Valkyrie-t. A sziluett szinte változatlan, ellenben az oldalsó légterelőket teljesen átrajzolták, valamint egy légbeömlő is került a tetőre a jobb hűtés érdekében. A far is rendezettebb, följebb húzták a hátsó szárnyat és egy méretes diffúzor gondoskodik a bitang leszorítóerőről. Köztudott, hogy a Valkyrie a Red Bull Racing közreműködésével épül, Adrian Newey állítólag épp az orr fejlesztésén dolgozik, hisz ott még szükség lenne több leszorítóerőre. Változás még az alumínium vázas fényszórók megjelenése, amik állítólag 30-40%-kal erősebbek lesznek a legjobb Aston Martin fényszóróknál is. A Forma-1-es életérzést a fekvő üléspozíció is erősíti, csak felhúzott lábakkal lehet beülni az egyelőre igen minimalista kagylóülésekbe. Egyébként kétszemélyes lesz a Valkyrie. Azért három méretes képernyő befért, a két A-oszlopnál lévő a hátsó kamerák képét mutatja majd, míg egy negyedik OLED kijelző a kormányra került, itt csak a legfontosabb adatok jelennek meg.





















 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Tank limuzin
  2017-07-28 22:52:55, péntek
 
  Egy angol vállalkozás alakította át ezt a tankot limuzinná, amit ehhez illően fehérre fényeztek. Bizonyára nem volt könnyű dolguk a harckocsi szűk kabinját kellemesebbé varázsolni.





























 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
A legfurcsább MAZ járművek
  2017-07-22 21:14:53, szombat
 
  A Minszki Autógyár (MAZ) legfúrcsább fejlesztései.

MAZ-528/538 dózer - 1954




MAZ-529 egytengelyes traktor - 1956-ban bemutatott prototípus




1958-ban kezdődött a sorozatgyártása




MAZ-535/537 nehéz katonai nyergesvontató - 1950. Több, speciális felszereléssel ellátott változata készült.




A Minszki Autógyár Speciális Tervezőirodája (később OGK-2) fejlesztette ki Borisz Saposnyik főkonstruktőr irányításával.




Teljesítmény
Motor: D-12A-525A dízelmotor
Teljesítmény: 525 LE
Max. nyomaték: 2200 Nm
Átlagfogyasztás: 125 l / 100 km




Először az 1964-es moszkvai katonai díszszemlén mutatták be nyilvánosság előtt.




1959-1965 között a Minszki Autógyár, majd 1963-tól a Kurgáni Autógyár (KZKT) gyártotta 1990-ig.






MAZ-543 / MAZ-7310 "Hurricane" nyerges vontatók - 1965-1994




Az interkontinentális rakéták cipelésére fejlesztett 12 kerekű.




Modell AA-60, tűzoltókocsi




MAZ-74106, radarrendszer




MAZ 547 MAZ 7916




Saját 140 tonnás súlya mellett 220 tonna hasznos tömeg szállítására tervezték, ez így együtt 360 tonna.




Szélessége 6,8, magassága 3,45, hossza 32 méter.




Fő motorja egy M350-es, V12-es dízel 1500 lóerő körüli teljesítménnyel, valamint egy V8-as YaMZ-238 330 lóerővel.




MAZ-7904 - 1984. Az Egyesült Államok Peacekeeper és Minuteman nukleáris rakétaprogramjával lépést tartva a szovjetek kifejlesztették az RT-23-ast, ami nem lett egy madárcsontú darab. 105 tonna körüli tömegéhez szállítójármű kellett, ez volt a MAZ-7904.






MAZ-7907 - 1985-1987.




Méretek:
Hosszúság: 30 méter
Magasság: 9 méter
Szélesség: 4,8 méter
Tengelyek száma: 12
Hajtott tengelyek száma: 12
Saját tömeg: kb. 200 tonna
Maximális terhelhetőség: 220 tonna
Motor:
1250 LE, gázturbina
Erőátvitel:
Elektromos, minden kereket külön motor hajt. (24x24 hajtásképlet)
Maximális sebesség: 40 km/h




A dög fejlesztése 1984-ben kezdődött, a cél egy olyan jármű volt, amely konfliktus esetén képes lett volna eljuttatni a legeldugottabb helyekre is rakományát - nevezetesen az RT-23 (SS-24) ICBM (interkontinentális ballisztikus rakéta) mobil állásból is indítható verzióját, a Celina-2-t.




A tesztelés olyan hosszasan elhúzódott, hogy mire rendszeresíteni tudták volna a monstrumot, a hidegháború véget ért, és a projektet leállították. Az addig elkészült 4-5 prototípus mindenesetre a világ legtöbb tengellyel rendelkező közúti járműve lett.




Az 1250 lóerős gázturbina közel állandó fordulaton üzemel, és egy generátort hajt. Ennek áramával hajtják a minden kerékre jutó elektromos motorokat. Ezek nyomatéka valószínűleg igen komoly lehet, ráadásul gyakorlatilag nulla fordulatszámtól rendelkezésre áll.




Összkerék-kormányzású, azaz parancsra mind a 24 kerék elfordul. Természetesen nem azonos szögben, hanem szépen ívre illesztve az összes abroncsot, így a harminc méteres gólem meglepően kis sugarú ívben fordul.

MAZ-525 troli-billencs. Az elektromos billencs felsővezetéken keresztül szedte az áramot, és sokkal gazdaságosabbnak bizonyult benzinnel vagy gázolajjal üzemelő társainál (állítólag 76 százalékkal gazdaságosabb volt).




A MAZ-525 teherautó alapjára épülő troli-billencset 2 darab DK-202-es villanymotor (230 LE/172 kW) hajtotta , melyeket 4 érintkezőpaneles kontrollerrel vezéreltek. Ezek a villanymotorok működtették a kormányszervót és a billenőplató emelőszerkezetét is.

MAZ-541. reptéri vontató.




Az 541-es reptéri vontatóból összesen 3 darabot gyártottak az 1950-es évek közepén. A 28 tonnás repülőgép-vontató mind a négy kerekét a 38,9 liter hengerűrtartalmú, 300 lóerős V12-es dízelmotor hajtotta.




Fogyasztása 120 liter volt 100 kilométeren, végsebessége 30 km/óra, hossza 7,8 méter, szélessége 3,4, magassága pedig 2,8 méter.




A szerkezet, a hátsó futóművét egy az egyben a MAZ-525-ös teherautótól kölcsönözték.
 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Gyönyörű autók
  2017-07-21 21:36:17, péntek
 
 

















































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Az Iszlám Állam páncél autói
  2017-07-17 20:57:53, hétfő
 
  Nyolc hónapon át tartó offenzíva után iraki kormányerők a múlt héten visszafoglalták az Iszlám Állam által kézben tartott legnagyobb iraki várost, Moszult, most pedig a rendőrség bemutatta a terrorszervezettől elkobzott legfurcsább harci gépeket. A távol-keleti márkák kisteherautóiból, vagy SUV-jaiból golyóálló lemezek rögzítésével átalakított, fegyverekkel, az öngyilkos merényletek miatt pedig robbanószerrel is megrakott autók közt nincs két egyforma:



























 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
T-pod teherautó sofőrfülke nélkül
  2017-07-07 20:33:41, péntek
 
  A napokban mutatta be tanulmányát az Einride tervezőcsoport, ami a T-pod nevet kapta. Ez egy tisztán elektromos hajtású teherautó, amiben nem alakítottak ki helyet a sofőrnek, de még utasnak sem. A T-pod önvezető rendszerrel van felszerelve, ami ugyan még nem tökéletes, de épp ezért távirányítható is. A teherszállítónak különálló irányítóállása van, ami három szélesvásznú monitorból, egy ülésből, kormánykerékből és két pedálból áll.




A T-pod teljes hossza hét méter, a rakterébe pedig 15 szabványos raklap fér be. Tele pakolva az össztömege 20 tonna lehet. Az akkumulátor csomag kapacitása 200 kWh, egy töltéssel nagyjából 200 kilométer megtételére képes. A T-pod még bőven teszt-fázisban van, de ha sorozatgyártásba is kerül, akkor töltési rendszereket kell kiépíteni neki.









 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Vicces és érdekes autók - 74. (10 kép).
  2017-07-02 07:47:14, vasárnap
 
 



















 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
     1/149 oldal   Bejegyzések száma: 1485 
2017.08 2017. Szeptember 2017.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 94 db bejegyzés
e év: 1439 db bejegyzés
Összes: 36696 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 6830
  • e Hét: 54603
  • e Hónap: 290326
  • e Év: 3748554
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.