Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/151 oldal   Bejegyzések száma: 1501 
Eladó Juan Peron Ferrarija
  2018-01-11 21:19:07, csütörtök
 
  Juan Perón politikus, háromszor választották meg Argentína elnökének (1946, 1951 és 1973). Neve összeforrt második feleségével Evita Perónnal, akinek köszönheti a máig is tartó népszerűséget.




Juen Perón második elnöksége idején tett szert egy egészen különleges olasz sportkocsira, az 1952-es évjáratú Ferrari 212 Interre, melyből alig több mint 70 darab készült. Perón autója azért is egyedülálló, mert csupán az ő autója viselte ezt a sárga-fekete színösszeállítású fényezést a Ghia által alkotott karosszériáján. Perónnak egy párizsi kiállításon tetszett meg az autó, melyet aztán közvetítőn keresztül vásárolt meg.




Juan Perónt puccsal állították fel az elnöki székből, de a Ferrari 212 Inter még Argentínában maradt és csak jóval később került az olasz származású Conrado Tennina tulajdonába, aki sokáig használta az autót, mely ezt követően átfogó felújításon esett át. A 2000-es évek környékén ismét tulajdonost váltott az autó és újabb felújítást is eszközöltek rajta, mely a motort is érintette.




A 212-esekben 2,6 literes, három Weber karburátorral szerelt, Colombo V12-es motor dolgozik, melynek teljesítménye nagyjából 165 lóerő. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre bő 10 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 190km/h.




Egyedi megjelenése és gazdag története okán nem csoda, hogy aukción keres gazdát Juan Perón egykori Ferrari 212 Interje, melyért akár 1,6 és 2 millió dollár közötti összeget is fizethetnek az előzetes becslések szerint.































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Wuppertal Schwebebahn egysínű vasút
  2018-01-02 21:19:10, kedd
 
  A Wuppertal Schwebebahn a németországi Wuppertal városban üzemelő egysínű vasút, amely 1901-ben indult első útjára. Ez a legrégebbi ilyen rendszer a világon. A vonal nagyrészt a Wupper-patakot követi, a meder felett halad.

A Wuppertal Schwebebahn egysínű vasút Wuppertal városban, 1913. január 8-án




Wuppertal sűrűn beépített, forgalmas város volt már a 20. század elején is. A városnak szüksége volt egy új vasútra a megnövekedett forgalom miatt. A beépítettség miatt egy hagyományos vonal nagyon drága lett volna és a Wupper-patak is nehézséget jelentett. Egy mérnök javaslatára a vonalat egysínű magasvasútként építették meg a patak felett, mert ez volt a legolcsóbb megoldás.

Az 1900-as években a Zoo állomáson az 1900-as sorozat tesztjárműve




A vonal 1898 és 1901 között épült, 13,3 km hosszú, 600 V egyenárammal villamosítva. A kocsik acélgörgőkre függesztve haladnak. A szerelvények maximális sebessége 60 km/h, az átlagsebesség 26,6 km/h, a menetidő 28-30 perc.

A függővasút egy forgalmas útkereszteződés fölött




A függővasút




A Wupper-patak felett




Forgózsámolyos kocsifelfüggesztés




A Bruch állomás




A 3. számú autó a Breite Straße állomáson (ma Robert-Daum-Platz )




A Six-car vonat 1903-ban a próba




A Sonnborner híd























 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Vespa TAP 150 a legveszélyesebb robogó
  2017-12-25 21:58:16, hétfő
 
  A Vespa 150 TAP egy katonai jármű, amit légideszant alakulatok számára fejlesztettek ki Franciaországban, az 1950-es években. Az 1956-ban bemutatott, majd 1959-ben kissé átalakított Vespa robogó erősebb vázat és egy háromhüvelykes rakétakilövőt kapott. Az amerikai gyártmányú M20-as 75 milliméteres páncéltörő ágyú természetesen nem vehette fel a versenyt egy hagyományos 75 milliméteres ágyú erejével a kommutatív HEAT lőszer alkalmazásával azonban így is képes volt egy 100 milliméteres acél páncél átütésére. Az átépítést nem vitték túlzásba: simán levették az ülést, helyére rögzítették a fegyvert, a csövet meg kidugták az idomra vágott lyukon. A vezető gyakorlatilag az ágyún ült, hiszen csak néhány párnát dobtak rá, tisztességes ülést már nem tettek a tetejére. Az ejtőernyős deszant alakulatok tűzerejének erősítésére szánt fegyvert két ember kezelte, így tulajdonképpen két robogóról volt szó, az egyiken az ágyú és némi lőszer volt található, míg a másik robogó a lőszereket cipelte. A harci Vespa azonban csak részben váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a legnagyobb gond a célzással volt, ennek mintegy 500 darab Vespa 150 TAP-ot gyártottak, az ugyanis nagyon olcsó volt, akkori áron egy előállítása mindössze 500 amerikai dollárba került.









 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Gyönyörű amerikai autók
  2017-12-20 21:05:49, szerda
 
 









































































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Jellegzetesen díszített Pakisztáni teherautók
  2017-12-15 19:57:50, péntek
 
  A teherautók kifestésének mániája a fotódokumentumok szerint a '60-as években kezdődött Afganisztánban - eleinte egyszerűbb motívumokkal, amelyek idővel egyre jobban bonyolódtak és bővültek, de ma már lényegében bármi belefér, ami reflektál a vallásra, a politikára, a társadalomra vagy a környezetre. A szovjet invázió elől menekülők magukkal vitték ezt a szokást Pakisztánba, ahol a jelenség tovább fejlődött, és egész iparág épült köré. A díszítés nemcsak a festésre, hanem a tartozékok kialakítására is vonatkozik. A lökhárítókon és a kocsik oldalán lógó láncsor miatt - a motor hangját sohasem elnyomva - időnként csilingel fékezéskor vagy kanyarodásnál, emiatt is kapta a "jingle truck" becenevet. A munkálatok hónapokig eltartanak és komoly pénzösszegeket, gyakran dollárezreket emészt fel egy-egy jármű festése, tehát nem mindegy, hogy milyen művészt bíz meg az autó tulajdonosa. A közismerten jó teherautó festőket/díszítőket csak az igazán jómódú tulajok engedhetik meg maguknak. A művészi díszítés az egy vagy néhány kocsival dolgozó kisebb fuvarozók mániája, a nagy szállítmányozó cégek pusztán anyagi megfontolásból sem engedik a járműveikre a szabad művészetet - legfeljebb a sofőrt boldogabbá tevő szerényebb díszítést, ami kimerül pár matricában, néhány rojtos kiegészítőben, meg az elmaradhatatlan művirágban. Persze aki túldíszített autóbuszt, teherautót, vagy éppen tuktukot kíván látni, Afganisztánnál és Pakisztánnál jobb hírű környékre is utazhat. A Fülöp-szigeteken, Haitin, Közép-Amerikában vagy Indiában is szoktak járművet díszíteni, de az afgán módit elég nehéz überelni.

A pakisztáni kamionok fele vagy Bedford Rocket, vagy valami újabb japán modell. Az igazi klasszikus darab persze a Bedford, mindössze 7 tonnás szállítókapacitással és 98 lóerős motorral, lényegében az '50-es évek óta változatlanul.




Teherautók az M-2-es autópályán Rawalpindi / Islamabad és Lahore között.




Kamionparkoló.




A szemek (általában nőiek) gyakran előforduló motívumok.




A lökhárítókon lógó láncsor kis harangokkal.




Leggyakrabban az ilyen teherautók a városok közötti autópályákon láthatóak.




A soförök gondosan vigyáznak járműveikre.




Habib Ejaz pakisztáni művész munka közben.




A munkaközben használatos festékek.




A páva az egyik hagyományos motívum.




A festett faajtó szintén a díszítés szerves része.




Kamionok Karachiban az Arab-tenger partján.




Egy jellegzetes kidíszített teherautó.




Minden járművezető számára a teherautója több mint egy autó. A járműveket egyedien személyre szabva díszítik



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Furcsa járművek a múltból
  2017-12-09 20:28:39, szombat
 
 















































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
1250 Watton szolnak a biciklik Palermoban
  2017-12-03 21:41:48, vasárnap
 
  Szicíliai fővárosában Palermoban fiatalok körében hodit a kerékpárra szerelt több mint 1250 W hangteljesítményt produkáló autó audio-rendszer. Emiatt a lakosok gyakran hívják a rendőrséget. A személyre szabott kerékpárok néhány százról több mint ezer euróba kerül. De a pénz nem jelent problémát, mert azt mondják, hogy szenvedélyük a zene. Gyakran összegyűlnek a Brancaccio bevásárlóközpont melletti téren. A Bici Palermo Tuning tinédzserjei azt mondják, hogy a rendőrség gyakran megszakítja heti találkozóikat.





















 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Autószállítás Szudán nyugati részén
  2017-11-09 22:03:04, csütörtök
 
 





 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Volkner Mobil Performance S lakóautó
  2017-11-04 21:54:17, szombat
 
  A német Volkner Mobilnál Volvo-alvázra építenek egy - kiviteltől függően - tíz-tizenkét méteres lakóautót, illetve inkább lakóbuszt, elképesztő luxussal és kényelemmel berendezve, kitolható oldalfallal, aljában egy garázzsal.




Természetesen minden lakóbusz egyedi igények szerint, sok kézi munkával készül, ezért az ár is csak nagyjából lőhető be, körülbelül 750 ezer fonttól kezdődik és emelkedhet akár 1,2 millió fontig is (természetesen a szuper verda nélkül), attól függően, hogy a vásárló pluszban milyen felszereléseket és extrákat szeretne.




A titkos "garázsban" az első és a hátsó kerekek közt lehet pihentetni a sportkocsikat. Ha használni szeretnénk őket, akkor sem kell aggódnunk, mivel egy gomb megnyomásával könnyedén elérhetővé válik számunkra a sportverdánk, mert a lakókocsi egy emelő panel segítségével kiemeli az autót az útra.




A magas minőségű bőrülések, a valódi fa berendezések, valamint a végig a csempézett konyha és az aranyszínű csapok a fürdőszobában, hozzájárulnak ahhoz, hogy felnyomják az árát a luxus busznak. Emellett felszerelheted a luxus lakóautódat egy óriás mélyhűtővel, mosogatógéppel egyéb házi mozi és szórakoztató rendszerekkel és széles képernyős tévével, mely akkor is pihentető szórakozást nyújt, ha éppen nem vagy úton.













 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Az Indianapolisi versenypálya fúrásmintája
  2017-11-03 20:35:12, péntek
 
  Az Indianapolis Motor Speedway versenypálya története a fúrásmintában.




A fúrásmintát a következő felújítás előtt vették és gyakorlatilag ott van rajta az amerikai autósport legnevesebb versenypályájának több mint 108 éves történelme.




Az a vörös sáv az alján például még a pálya építésének idején került a helyére, 1909-ben és nem más, mint tégla, ami részben egészen az ötvenes évek végéig volt a pálya borítása - rajta zajlottak a hőskor Indy 500-asai és még sok más verseny. A hatvanas években jött a teljes aszfaltozás, amit aztán többször megismételtek. Egészen a felső negyedéig korhű a minta, utána bekavar a képbe, hogy nem minden felújításnál hagyták meg a régi borítást, volt, hogy visszamarták a korábbiakat.



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
     1/151 oldal   Bejegyzések száma: 1501 
2017.12 2018. Január 2018.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 1 db bejegyzés
e hónap: 79 db bejegyzés
e év: 79 db bejegyzés
Összes: 37260 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 17165
  • e Hét: 78406
  • e Hónap: 290492
  • e Év: 290492
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.