Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/153 oldal   Bejegyzések száma: 1521 
A legdrágább szuper sportkocsik
  2018-04-24 22:05:57, kedd
 
  Az autógyárak folyamatos versengése évről-évre egyre kiélezettebb. A mérnökök manapság folyamatosan küzdenek az innovációért. Nincs ez másképp a szuperautók világában sem, amelyek szinte már finom műremeknek számítanak. Elképesztő számok, adatok és tulajdonságok, ám ezeknek ára van. Összegyűjtöttük a 10 legdrágább 2018-ban kapható autót amelyek még a lottónyerteseknek is nehezen elérhetőek.

Hennessey Venom F5 - 1,6 millió dollár






Zenvo TS1 GT - 1,8 millió dollár






W Motors Fenyr SuperSport - 1,9 millió dollár






Koenigsegg Regera - 1,9 millió dollár






Ken Okuyama kode57 Enji - 2,5 millió dollár






Apollo Intensa Emozione - 2,7 millió dollár






Bugatti Chiron - 2,99 millió dollár






Ferrari FXX K Evoluzione - több mint 3 millió dollár






Aston Martin Valkyrie - 3,2 millió dollár






Pagani Zonda HP Barchetta - körülbelül 15 millió dollár





 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
A 15 legdrágább izom-autó
  2018-04-14 21:22:40, szombat
 
  Az izomautó (muscle car) megnevezés Amerika találmánya, ahol valóban nem volt ritka, hogy 40-50 évvel ezelőtt teljesen átlagos utcai autókba, akkori mértékkel mérve iszonyú erejű motorokat szereltek (300-400 LE). Az amerikaiak fülébe is eljutott az 1960-as évek elején piacra dobott Ferrari GTO eladási sikerének és népszerűségének a híre. Ekkor egy fiatal mérnöknek (John Z. DeLorean) az a zseniális ötlete támadt, hogy miért ne lehetne hatalmas teljesítményű motorokat közepes méretű autóba beépíteni? Így ezek az erőgépek nem csak a gazdag kiváltságosoknak nyújtanák a vezetés élményét, hanem bárki számára elérhetővé válnának. És mivel az olaszok elkövették azt a hibát, hogy a GTO nevet nem védették le, így Amerikában is legurulhatott a gyártósorról 1964-ben az első GTO erőgép, a Pontiac GTO, azaz Pontiac Grand Tempest Option. Ezzel elkezdődött az amerikai izomautók legendás korszaka! A Ferrari GTO és a Pontiac GTO összehasonlítása során a V8-as Pontiac jött ki győztesen a maga 7.0 literes űrtartalmával, a megszokottnál könnyebb, szélesebb kasztnijával, tri-power karburátorával, nem utolsó sorban 325 LE-jével simán verte az olaszok büszkeségét. A többi gyártó pedig látva a sikert, egyre-másra kezdte gyártani a hasonló felépítésű, ám erősebbnél, erősebb gépeket.

1968 Chevrolet Corvette L88 - 880.000 dollár




1968 Dodge Hemi Daytona - 900,000 dollár




1965 Shelby Mustang GT350R - 990 000 dollár




1969 Chevrolet Camaro ZL1 - 1.000.000 dollár




1967 Shelby Mustang GT500R 'Eleanor' - 1 000 000 dollár




1970 Chevrolet Chevelle SS 454 LS6 - 1.150.000 dollár




1967 Shelby Mustang GT500 Super Snake - 1.300.000 dollár




1965 Shelby Cobra 427 Roadster CSX - 1,595,000 dollár




1970 Plymouth Hemi Cuda Convertible - 2,250,000 dollár




1954 Pontiac Bonneville Speciális Motorama Concept Car - 3.080.000 dollár




1971 Plymouth Hemi Cuda Convertible - 3,500,000 dollár




1967 Chevrolet Corvette L88 - 3.850.000 dollár




1966 Shelby Cobra 427 "Super Snake" - 5 500 000 dollár




1964 Ford GT40 prototípus - 7,000,000 dollár




1962 Shelby Cobra CSX2000 - 13,750,000 dollár



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Elárverezik az 1950-es évek egyik csodamasináját
  2018-04-04 21:38:53, szerda
 
  Hamarosan kalapács alá kerül a Lincoln alapokra épített, Golden Sahara II néven híressé vált járgány.




A Mecum Auctions tavaszi árverésén keres majd új gazdát Jim Street legendás "önvezető" járműve. A különleges autó hosszú időre eltűnt legutóbbi tulajdonosának garázsában, ahonnan eléggé mostoha állapotban került elő. De miért olyan különleges ez a gép?




Az autó azért születhetett meg, mert az autóépítő George Barris összetörte az alapjául szolgáló Lincolnt, miközben egy barátjának az autóját vontatta. Mivel az autó jelentősen károsodott, inkább az átépítés mellett döntött a tulajdonosa.




Az USA-ban a legismertebb autók egyike a Golden Sahara. A Jerry Lewis főszereplésével forgatott Cinderfella című film tette halhatatlanná, amelynek neve nem véletlenül rímel a cinderella, tehát a hamupipőke szóval. Az 1960-as romantikus-vígjáték lényegében a hamupipőke egy kifordított változata, amelyben a futurisztikus jármű is szerepet kapott. Az igazsághoz azonban hozzá tartozik, hogy már a filmben is azért kaphatott szerepet, mert az 1950-es évek második felében olyannyira népszerűvé vált. Többek között azért, mert az akkor 75 ezer dollárt érő masina olyan trükköket tudott, amelytől a korszak emberének leesett az álla.




Az átalakítást Jim Street, alias James Skonzakes finanszírozta, ezért vonult be a történelembe az ő autójaként, ám magát az átalakítást George Barris és kollégái végezték.




Az autó forradalmi elektronikus vezérlőrendszere lehetővé tette, hogy távirányítással működtessék, ezért tűnhetett lényegében önvezetőnek a Golden Sahara. Ez a tulajdonsága tette alkalmassá a filmszerepre is, ahol brillírozhatott az "önállóan" guruló, az ajtajait előzékenyen kinyitni képes jármű, amely egyébként korának egyik legdrágább négykerekűjének számított. Az alapját egy Lincoln Capri Hardtop szolgáltatta, ám az autó elejét felismerhetetlenre átépítették. A tetejét egy "üvegbuborékra" cserélték, az első fényszórók alatt és az autó oldalán pedig 24 karátos arany díszbetétek váltották le a krómot, ami magyarázatul szolgál az autó nevére is.




Ám a film bemutatása után néhány évvel hirtelen eltűnt az autó. Ötven évvel később viszont újra a reflektorfénybe kerül. Egyelőre még nincs információ arról, hogy mekkora kezdőárat szabnak az aukción az autónak. De május 15. és 19. között már az is kiderül majd, hogy mennyiért viheti haza az új tulajdonosa.






A Golden Sahara II, alapjául szolgáló Lincoln Capri Hardtop.



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Volkswagenek a kaliforniai autótemetőben.
  2018-04-02 22:55:45, hétfő
 
  A Volkswagen lassan minden szinten szembesül a tavalyelőtt kirobbant dízelbotrány következményeivel. Az ügy mára nem túlzás, komoly változásokat generált az egész iparágban. Nem csak a rekordméretű 15 milliárd dolláros bírsággal a német konszernnek, de az érintett autósoktól vissza kell vásárolni a kocsijukat. További hatása lett, hogy a márka úgy döntött, befejezi amerikai dízeloffenzíváját és idéntől már nem árusít az USA-ban gázolajos személyautókat. Lélegzetelállító és döbbenetes látványt nyújtanak a dízelbotrány miatt visszahívott Volkswagenek és Audik tömött sorai ebben a kaliforniai autótemetőben. A Volkswagen egyébként 400 ezernél is több autóval érintett Amerikában a botrányban. A kocsik pontos sorsa még nem egyértelmű.









 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Conciso - a Ferrari legkülönösebb koncepciója
  2018-03-31 08:34:33, szombat
 
  Nehezen vágnánk bele abba a munkába, amit úgy kell kezdeni, hogy vágj szét egy klasszikus Ferrarit. A 328 GTS a maranellói márka ikonikus típusainak egyike, és nagy értéket képviselt már akkor is, amikor ez a prototípus épült.




A kilencvenes évek elején egy ilyen, keveset futott példányt használt fel a Michalak Design a legújabb tanulmányautójához. Csak a motort és a váltót tartották meg, a teljes karosszéria lekerült róla, hogy valami egészen más vegye át a helyét. A Conciso névre keresztelt típus formás aszfalttorpedó lett.




A karosszéria alumíniumból van, ajtók vagy tető egyáltalán nincs, és a szélvédő is csak jelzésértékű, ezért hasznát veszed a hozzá adott sisakoknak.




A középre épített 3,2 literes Ferrari V8-as megmaradt, és bár 270 lóerős teljesítménye ma nem hangzik soknak, de a prototípus 980 kilogrammos tömegét is figyelembe véve elég ütőképes volt. 5 másodperc alatt gyorsul százra, és 270 km/óra a végsebessége.




A prototípust, 1993-ban a genfi autószalonon mutatták be, ahonnan egy amerikai gyűjtőhöz került, majd 1998-ban egy belga tulajdonosa lett, aki olyan becsben tartotta, hogy a nappalijában állította ki. Most az RM Sotheby's monacói aukcióján keresnek neki új gazdát.























 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Íme az első 3D nyomtatott elektromos autó
  2018-03-25 22:47:47, vasárnap
 
  A világ első tömeggyártású, 3D nyomtatással készülő elektromos autója forradalmasíthatja az autógyártást. Az olaszországi székhelyű XEV elektromos autó cég a 3D nyomtatási anyaggyártó Polymaker vállalattal kezdett együttműködésbe, hogy létrehozzák az apró LSEV-t, melyet a Sanghajban megrendezett 3D Nyomtatási Kulturális Múzeumban mutattak be egy sajtótájékoztatón.




A Polymaker társalapítója és vezérigazgatója, Dr. Luo Xiaofan kijelentette: "Az LSEV az első valódi tömeggyártási projekt, amely 3D nyomtatást használ. Valóban elmondható, hogy sok más cég is létezik, akik 3D nyomtatást használnak a termeléshez. De egyik sem igazán hasonlítható össze az LSEV-vel méret, lépték és intenzitás szempontjából."




A 7,500 dolláros autó, amely mindössze 450 kilogrammot nyom, mindössze három nap alatt kinyomtatható. A kétüléses járgány nagyban hasonlít a Smart kocsikra, de sajnos nem olyan gyors. A csúcssebessége 43 mérföld óránként (körülbelül 60 km/óra) és nagyjából 93 kilométer megtételére képes egy töltéssel, tehát főleg a városi közlekedést fogja segíteni, ennél nagyobb távokra nem igazán érdemes vállalkozni vele.




Felmerül a kérdés, hogyan tudják tartani a költségeket? A titok a 3D nyomtatásban rejlik a Polymaker szerint. A műanyag alkatrészek számának 2000-ről 57-re csökkentésével az LSEV sokkal könnyebb, mint egy szabványos jármű. Az elektromos autó összes látható része nyomtatással készül, kivéve az alváz, az ülések és az üveg szélvédők.




Az XEV bejelentette, hogy már 7000 autóra kaptak megrendelést. A tömegtermelést várhatóan 2019 második negyedévében fogják megkezdeni. Az autót 2019-ben már Ázsiában és Európában is meg lehet majd vásárolni.











 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
A ZiL–41047 limuzin
  2018-03-24 06:45:07, szombat
 
  A ZiL-41047 a Szovjetunióban, majd Oroszországban a Lihacsov Autógyárban (ZiL) 1985-2002 között gyártott hétszemélyes, luxus kategóriájú limuzin. A ZiL-4104 járműcsalád utolsó alapváltozatú modellje.




A ZiL-4104 1983-1985 között gyártott változatát, a ZiL-41045-ös típust váltotta fel a gyártósoron 1985-ben. Annak továbbfejlesztett, kissé módosított változata. A ZiL-41047-es kettős fényszórói az elődtípusétól eltérően négyszögletesek lettek, továbbá megnövelték a hűtőmaszk méretét és megszüntették az elülső ajtókon lévő pillangóablakokat. Ugyancsak módosították a hátsó lámpákat és néhány berendezését.




A járműveket kis sorozatban építették, évente mindössze néhány darab készült. A gépkocsikat a szovjet időszakban az SZKP Politikai Bizottságának tagjai használták, valamint magas rangú külföldi delegációk szállítására vették igénybe. Az utolsó ZiL-41047-es gépkocsit 2002-ben építették a kazah elnök számára.




A jármű orr részébe építették be a 7680 cm3 hengerűrtartalmú, benzinüzemű, V8 hengerelrendezésű, hengerenként kétszelepes ZiL-4104 típusú motort, mely 4600 1/min. fordulatszámnál 231,8 kW (315 LE) maximális teljesítményt ad le. Elektromos rendszere 12V-os, egyvezetékes rendszerű. Fékrendszere hidraulikus működtetésű, vákuumos fékrásegítővel ellátva. Az első és a hátsó kerekek is tárcsafékkel rendelkeznek.









 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
P5X Lamborghini Edition kerékpár
  2018-03-22 21:24:55, csütörtök
 
  Az egyik legáramvonalasabb kerékpárként dobta piacra 2012-ben a Cervélo a P5-ös modelljét. Az elsősorban a triatlonosok számára kifejlesztett széria méltóképpen állt helyt a profi sportok világában.




Ennek a kerékpárnak a továbbfejlesztett verziója lett a P5X, amely nem meglepő módon egy hosszú, közel három évig tartó tervezési folyamat végén készült el. A P5X váz egyik legnagyobb előnye a hatalmas aero tárolókapacitás. Külön tervező részleg foglalatoskodott azzal, hogy a frissítők elhelyezése, és hozzáférhetősége minden testalkatú sportoló számára ugyanazt a könnyedséget biztosítsa.

A másik nagy újítás, hogy az aero kormány lehajtható, így a váz nagyon könnyen csomagolható és szállítható, főleg, ha az opcióként rendelhető speciális szállítótáskát is hozzá választják. A kerékpár csakis hidraulikus tárcsafékekkel kapható, a gyártó azonban bizton állítja, hogy az első és a hátsó agy elhelyezése kapcsán minimalizálja a veszélyhelyzeteket.




Ezúttal a luxusautókat gyártó Lamborghini társult be a kanadai kerékpár-manufaktúra mellé, melynek eredményeképpen megszületett a modell legújabb továbbfejlesztett változata a P5X Lamborghini Edition, amit a két vállalat közös standján mutattak be a március eleji genfi nemzetközi autókiállításon. A modellből mindössze huszonöt darab készült. Extravagáns megjelenését a Lamborghini Centero Stile világhírű tervezőlaboratóriumának köszönheti.

"Bízunk abban, hogy azok a versenyzők, akik ezt a különleges kerékpárt választják, kitűnnek majd a tömegből - mondta Robert De Jonge a Cervélo képviseletében. - A modell két olyan márka elképzeléseit egyesítette, akik elkötelezettek a legmodernebb technikai fejlesztések irányában és minden erejükkel igyekeznek megfelelni a rájuk nehezedő elvárásoknak."




A Lamborghini szerelmeseinek már nem hat újdonságként az ikonikus sárga színű "y" minta, mely a világ leggyorsabb és legfejlettebb technikájával készült triatlon kerékpárjának azonosítója. A bringa Shimano Dura-Ace szettel és Enve kerekekkel szerelt. A kerékpár ára 20.000 Dollár, azaz körülbelül 4,8 millió Forint körül kezdődik.

videó: Link
 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Adolf Hitler autói.
  2018-03-18 19:38:04, vasárnap
 
  1886-os feltalálása óta az autó hatásosan formálja a történelmet, Hitler is igyekezett mindenhol bevetni, ahol úgy érezte, hasznára válhat. Németország legyőzhetetlenségét a világ legerősebb versenyutójával, az Auto Unionnal és egy 750 km/h-s sebességre képes Mercedesszel bizonygatta. Puccsistaként még árengedményért könyörgött egy autókereskedőnek, kancellárként viszont már begyűjtötte a Mercedes legszebb luxusautóit. Hitler nem volt klasszikus autórajongó, csak egy márkáért, a Mercedesért bolondult igazán, hatalomra kerülése előtt szabályosan könyörgött egy kis árengedményért. Mégis a világ legnagyobb autógyártójává vált Volkswagen köszönheti létrejöttét a náci vezérnek, akinek még jogosítványa sem volt.

Reich Paul von Hindenburg elnök 1934-ben bekövetkezett halála után szolgálai autóját egy 6 hengeres 6.2 literes luxus Mercedes-Benz 24/100/140 PS-t Hitler örökölte. Igaz, a náci párt vezető nagyon keveset utazott ezen a "Mercedes" -en.




Hitler vásárolt egy flottányi 770-est és egy ritka 500K kabriót is, eközben a népautó reményt keltő ígéretét használta fel propagandacélokra. A harctéren személyes kedvencét, a mindenen átgázoló G4-es terepjárót használta, amiből még diktátor barátainak is küldött egyet-egyet ajándékba. Bár a Harmadik Birodalom bukása szükségszerű volt, tucatnyi klasszikus autó maradt utána. Utolsó példányaik a világ legnagyobb autógyűjteményeinek féltett kincsei.

Bernd Rosemeyer az Auto Union Typ C-vel 1937-ben




A német autósport legdicsőségesebb időszakában, a harmincas években az ezüst nyilak uralták a versenypályákat. A nehezen kezelhető, ördögi szerkezetek pilótái olyan teljesítményt nyújtottak, amelyet ma már színtiszta őrültségnek hiszünk. Valóságos mítosz alakult ki a király kategóriának számító Grand Prix-futamok, a Forma-1 előfutárai körül. Ezért jelentettek sokat az 1933-ban kancellárnak kinevezett Hitlernek, akinek éppen ilyen hangos sikerre volt szüksége ahhoz, hogy a náci párt erejét és teljesítményeit propagálhassa.

Hitler parancsba adta, hogy a nemzeti szocialistáké legyen a világ legerősebb versenyautója. Álmát a négy autógyártóból (Audi, DKW, Horch, Wanderer) alakult Auto Union váltotta valóra. A több mint félmillió márkát felemésztő fejlesztésben Ferdinand Porsche is részt vett. Sikerük minden pénzt megért, a Typ C 1937-ben 380 km/h-s sebességgel szárazföldi rekordot döntött a szintén Hitler nevéhez fűződő német autópályán, Rudolf Hasse és Tazio Nuvolari pedig többször is bajnok lett a szivar alakú versenyautókkal.

A Führer azonban nem elégedett meg a számtalan győzelemmel, valami olyasmire vágyott, amivel végső csapást mérhet az autóiparra, és az egész világon hirdetheti a német ipar hatalmát, ezzel alig titkoltan országa harcászati erejét is fitogtatva. A csodafegyver a világ leggyorsabb autója lett, a tervek szerint 550 km/h-s sebességgel kellett hasítania a levegőt. A szuperkocsit végül Ferdinand Porsche vezetésével a Mercedesnél építették meg.

A Mercedes T80 1939-ben




Alaposan túl is lőttek a célon, a repülőgépekre hasonlító négykerekű tizenkét hengeres, 44,5 literes Daimler motort kapott, teljesítménye elérte a 3000 lóerőt, végsebessége pedig a 750 km/h-t. A rekord végül nem mozgatta meg a világot, mert senki sem kísérelte meg túlszárnyalni a T80-ast.

Adolf Hitler a Wehrmacht Mercedes-Benz G4 kocsijában




Hitler kedvence egy katonai célokra fejlesztett háromtengelyes óriás, a mai szabadidő-autók furcsa elődje a Mercedes-Benz Typ G4 volt. A korai Geländewagen, vagyis terepjáró tervezésekor fő szempont volt, hogy épített úton és szántóföldön is egyformán elemében legyen. Ebben a Daimlertől származó ötliteres, nyolchengeres, 100 lóerős motor segítette, amely alaphelyzetben a négy hátsó kereket hajtotta, bár összkerékhajtásúvá is lehetett alakítani, de négytonnás súlya miatt legfeljebb 67 km/h-val tudott haladni. Az öt év alatt gyártott 57 példányból tizenegyet használt a Wehrmacht.

Mercedes-Benz G4




A fronton szolgálati autóként teljesítő G4-esek egyikében maga Hitler ült, egy másik az orvosát, egy harmadik pedig a csomagokat szállította. Hitler nagyvonalúságból minden barátját megajándékozta egy ilyen harci Mercivel, Mussolini és Franco is kapott belőle egyet-egyet, a spanyoloknak küldött G4-est ma is őrzi a királyi család.

Mercedes-Benz 770




A Mercedes legnagyobb és alighanem legelegánsabb autóját a Mercedes-Benz 770-et nem véletlenül emlegetik egyszerűen csak Hitler-Merciként, hiszen minden hivatalos eseményen ezzel fuvarozták a náci vezért, és ennek hátsó ülésén ábrázolja a legtöbb fotó is, pedig személyes kedvence a minden akadályon átjutó G4-es volt.

A Mercedes-Benz 770K Grosser fontos propagandaszimbólum volt a Harmadik Birodalomban




Bár csak az aszfaltozott út állt neki jól, a 770-es maradéktalanul megfelelt annak a képnek, melyet Hitler magáról és birodalmáról mutatni akart a külvilágnak.

A Führer 1935-ben egy SA-díszszemlén Nürnbergben




A W07-est 7,6 literes, 150 lóerős motor hajtotta, így könnyedén elérhette a 160 km/h-s sebességet autópályán. Zárt alapváltozata 29 500, nyitott csúcskivitele 65 ezer birodalmi márkába került, az elkészült példányok többségét a német kancellári hivatal vette meg. 1940-től páncélozott változatban is elérhető volt, golyóálló ablakkal és abronccsal.

Mercedes-Benz 500K




A Mercedesek nagy rajongója nem hagyhatta ki autóparkjából a varázslatos stuttgarti kabriót, a mindössze három éven át gyártott, ötliteres kompresszoros sornyolcas motorral hajtott Mercedes-Benz 500K-t még akkor sem, ha ő maga jogosítvány híján hivatalosan sosem vezethette.

Benz 11/40 PS




Hitler rajongása a Mercikért már kancellárrá válása előtt is szenvedélyes volt. A sörpuccsnak nevezett hatalomátvételi kísérlet miatt 1923-ban öt év börtönre ítélt Hitler a cellájából írt egy müncheni Benz-kereskedőnek egy levelet, amelyben egy kis árengedményért könyörgött, ugyanis még nem volt kész a kilenchavi fogság alatt megírt Mein Kampf című könyve. Ezért nem volt elég pénze, hogy megvegye "álmai autóját", egy 18 ezer birodalmi márkába kerülő szürke Benz 11/40 PS-t, amelynek egyedül 40 lóerős teljesítményét kevesellte. A történelmi fontosságú levélre egy bolhapiacon találtak rá.

Ferdinand Porsche bemutatja Hitlernek, hogy milyen lesz az új népautó.




A diktátor tehát tudta, milyen érzés, ha valakinek nincs pénze autóra, ezért álmát, a Volkswagent, vagyis a népautót is igyekezett megvalósítani, hogy a náci párt vívmányaként egész Németország autóba ülhessen. Természetesen mindez kizárólag propagandacélokat szolgált, pedig a népautó tervét komolyan vevő Ferdinand Porsche akkor már sok éve próbálkozott a kocsi megvalósításával. Végül elkészültek az első példányok, amelyek kísértetiesen hasonlítottak a magyar származású mérnök, Barényi Béla soha meg nem valósult Bogarára, ezért Barényi be is perelte Porschét, a bíróság pedig meg is ítélte neki a jelképes 1 márkás kártérítést.

Ez semmit sem von le a Bogár érdemeiből, hiszen valóban népautó lett. A háború előtt azonban egyetlen darabot sem szállítottak le azoknak a vevőknek, akik a KDF Wagen takarékossági program keretein belül 5 márkás takarékbélyegeket kezdtek gyűjteni az autóra. Meglepetésre a Kraft Durch Freude szervezet - amelyhez a népautóprojekt tartozott - nem költötte másra a pénzt, ugyanis a háború után érintetlenül megtalálták az egész bevételt a szervezet központjában.

Kicsit szűkös, de a népnek megfelel, 1938




Bár Hitler csupán az anyagi támogatást adta a Bogár tervezéséhez, és a nyilvános próbakör után azonnal visszaült imádott Mercedesébe, ha másért nem, ezért a bájos kisautóért hálás lehet neki a világ.
 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
13 ritka BMW autó
  2018-03-17 21:15:51, szombat
 
  BMW Hurricane Concept, 1964-ben a kaiserslauteri Palatine School diákjai tervezték. Meghajtásáról 1.8 literes 120 lóerős motor szolgált.




BMW 2000 ti coupe, Pietro Frua (350-es projekt) építette ismeretlen vevő számára, 1968 októberében mutatta be a párizsi szalonban. Meghajtásáról 2 literes 118 lóerős motor szolgált.




BMW 2800 Spicup, a BMW egyik legkülönlegesebb autója. A Bertone kasztnis autó a Genfi Autószalonon mutatkozott be 1969-ben. Meghajtásáról 2,8 literes 170 lóerős motor szolgált.




BMW 1602 Electric-Antrieb, a BMW első elektromos auta először az 1972-es olimpiai játékokon mutatkozott be Münchenben. Két példát használtak a VIP-k szállására, és támogató autóként szolgáltak különböző hosszú távú eseményekben, például a maratonon. Meghajtására egy 32 kW (43 LE) elektromos motor szolgált.




BMW Turbo, az 1972-es Müncheni nyári olimpia tiszteletére épített koncepció autó amit Paul Bracq tervezett, prezentálva a cég tudását, jövendőbeli formai és technikai elképzeléseit. A műszaki alapot egy felpiszkált 2002 Turbo adta.




BMW 528i GT Coupe, az autót Pietro Frua olasz tervező álmodta meg egy teljesen új termékcsalád kifejlesztése amit a BMW elvetett.




BMW Karmann Asso Di Quadri A, az autót a híres Georgetto Giugiaro tervezte 1976-ban 15 évvel a BMW 3 Compact előtt.




Az 1986-os BMW M3 Pickup prototípus az M3 első generációjának kabrió kiviteléből készült, amely keskenyebb volt, mint a versenyautós elemekből épített kupé. Építésében mérnökgyakornokok és diákok is részt vettek. Egészen 2012-ig - tehát 26 éven át - használták a Garchingban működő BMW M divízió üzemeinek területén




BMW Ur-Roadster a Z3-as elődjének tekinthető Roadster nélkülözte a Z1 "eltűnő" ajtóit, s a tervezők úgy gondolták, hogy poggyásztérre sincs túl sok szükség, így a csomagtérfedelet hiába is keressük. A műanyag-karosszériás érdekességet mellesleg sohasem akarta szériagyártásba vinni az M GmbH: az autót csupán egy, a BMW által meghirdetett formatervezői versenyre készítette el megálmodója.




A BMW Nazca C2, egy szupersportkocsi-prototípus, melyet a német BMW, és az olasz ItalDesign közösen fejlesztett 1991-ben. Meghajtásáról a BMW 850 CSI-ben bemutatott 380 lóerős, 5567 cm3-es, V12-es motor szolgált.




Az első M3 Pickup negyedszázados születésnapján készült el az aktuális negyedik generációból épült utód prototípus, szintén a gyár területén belüli használatra, bár ez már rendszámot is kapott. Orrában 420 lóerős motorral, ugyancsak a kabrió modell adta az alapját a 2011. április 1-én áprilisi tréfaként is közhírré tett pickupnak.




BMW M3 Compact - Összes két darab készült a képen látható M3 Compactból. Az egyiket 3,0 literes 286 lóerős motorral szerelték, a másikat a 321 lóerős 3,2 literessel.




BMW M8 (E31) - Az M8 prototípusa annyira vadra sikerült, hogy sosem láthatta meg a napfényt. A 750-esből származó, két sorhatosból összefűzött V12-es blokkot hat literre fúrták fel, és négyszelepes hengerfejekkel 550 lóerőt préseltek ki belőle.



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
     1/153 oldal   Bejegyzések száma: 1521 
2018.03 2018. április 2018.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 112 db bejegyzés
e év: 525 db bejegyzés
Összes: 37705 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 5055
  • e Hét: 79812
  • e Hónap: 415459
  • e Év: 1780369
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.