Regisztráció  Belépés
evimami2007.blog.xfree.hu
"Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen!" János 3:16 ... Ácsné Évi
1959.10.16
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
Csapjuk be az agyunkat és ...
  2010-07-23 19:25:08, péntek
 
  Csapjuk be az agyunkat és együnk kevesebbet!

Kutatók szerint a sikeres fogyókúra kulcsa az lehet, ha agyunkat úgy állítjuk be, hogy az étel, amit éppen elfogyasztani készülünk, igenis elegendő lesz nekünk. Tehát az agyban dől el, hogy jól lakunk-e egy adott ételmennyiségtől, vagy sem - hangzott el a Táplálkozási Viselkedések Egyesületének éves találkozóján.

A vizsgálatban résztvevők hosszabb ideig érezték jóllakottnak magukat azon ételek elfogyasztása után, amelyekről azt hitték, hogy nagyobb adag, mint az valójában volt. Az emlék arról, hogy milyen jóllakottság-érzéssel járt egy előzőleg elfogyasztott étel, ugyancsak befolyásolta azt, hogy mennyi ideig csillapította az éhséget. Tehát az éhséget és a jóllakottság érzését két tényező befolyásolja: az, hogy mit várunk el az étkezés előtt, és hogy milyen emlékeink vannak az előző étkezéssel kapcsolatban.

Az első kísérlet során a résztvevőknek megmutatták egy gyümölcsturmix hozzávalóit. A résztvevők felének egy fél adag turmixhoz szükséges gyümölcsmennyiséget mutattak, a másik felének egy egész adaghoz valót. Ezután, meg kellett becsülniük, hogy vajon mekkora jóllakottság-érzést fog okozni a turmix elfogyasztása, és ezt értékelniük is kellett fogyasztás előtt, majd három órával ezután. Azok a résztvevők, akik a nagyobb adag hozzávalót látták, nagyobb mértékű teltségérzetről számoltak be, holott mindegyik résztvevő a kisebb adag gyümölcsből készített turmixot fogyasztotta el.

A másik kísérletben a kutatók manipulálták az "észlelt" és a "tényleges" mennyiségű levest, amiről a résztvevők azt hitték, hogy meg is ették. Egy olyan levesestálat használtak, aminek az aljára egy rejtett pumpát szereltek, így a tálban lévő leves mennyisége hol nőtt, hol csökkent, az ezt fogyasztók tudta nélkül. Három órával evés után az észlelt, és nem a ténylegesen elfogyasztott leves mennyisége szerint alakult a résztvevők éhség- és jóllakottság-érzete.

"Az, hogy egy étel mennyire fogja enyhíteni éhségünket, nemcsak tényleges adagjától, és energiatartalmától függ, hanem attól is, hogy mekkora jóllakottság-érzésre számítunk ezen ennivaló elfogyasztásával, illetve milyen korábbi tapasztalataink vannak az étellel kapcsolatban. Ennek azonnali eredménye az, hogy mekkora adag ételt szedünk a tányérunkra, illetve az, hogy elfogyasztása után érzünk-e még éhséget" - magyarázza Dr. Jeff Brunstrom, a Bristoli Egyetem kutatója, a tanulmány szerzője. "Ha azt olvassuk egy ételcímkén, hogy light vagy diétás, úgy is fogjuk érezni, hogy ettől nem laktunk jól, és hamarabb leszünk megint éhesek" - teszi hozzá Dr. Brunstrom. "Ezért inkább olyan címkéket kellene tenni az élelmiszerekre, hogy laktató vagy éhségcsökkentő.
 
 
0 komment , kategória:  fogyókúra  
Várható fogyás: mínusz 4 kg.
  2009-07-27 22:30:26, hétfő
 
  Szénhidrátelvonó diéta


A diéta ideje: 10-14 nap.

Várható fogyás: mínusz 4 kg.

A diéta az alacsony, majdnem nullára lecsökkentett szénhidrátbevitelen és a magas fehérjefogyasztáson alapul. Szénhidrátból ugyanis maximum 30 g (!) engedélyezett naponta. A szénhidrát megvonására a szervezet úgy reagál, mintha nem jutna elegendő táplálékhoz, és elkezdi égetni a zsírt.
Ez a módszer különösen azok számára hoz rendkívül látványos változást, akik eddig sok tésztafélét, édességet vagy péksüteményt ettek. Az étrend rengeteg zöldségfélét tartalmaz; ajánlott a különböző gabonák, a hüvelyesek (főleg a babfélék) beiktatása. Vörös húsokat csak mérsékelten fogyasszunk, a halfélék (különösen a szardínia, a lazac, a pisztráng) minden mennyiségben jöhetnek.


Last Minute diéta: ha két heted van a nyaralásig

Tiltólistás a fehér kenyér, a különböző rizsfélék és tésztafélék. A zöldségek közül a burgonya, a kukorica, a cukorborsó. Kerüld el a magas cukortartalmú gyümölcsöket, mint a banán, a mangó, a papaja, a körte, az aszalt gyümölcsök. A mogyorófélék közül a sós mogyorót vagy a gesztenyét.

Milyen ételeket ehetsz?

Húsfélék: csirkehús a bőre nélkül, kacsa soványabb része, liba soványabb része, pulykamell, sertéshús, sovány marhahús; ebédre vagy vacsorára egy tenyérnyi szeletet valamelyikből, zöldség kíséretében.

Halak: busa, fogas, harcsa, hekk, keszeg, lazac, pisztráng, ponty, szardíniakonzerv, szinte korlátlanul.

Tej és tejtermékek: camembert sajt, edami, ementáli, köményes sajt, márványsajt, óvári sajt, Pannónia, parmezán, pálpusztai, tehéntúró.

Tojás.

Zöldségek: brokkoli, káposzta, savanyú káposzta, kelbimbó, hagyma, kovászos uborka, kígyóuborka, fejes saláta, spárga, spenót, sóska, padlizsán, karfiol, póréhagyma, zöldbab, paprika, paradicsom, csiperkegomba.

Alacsony cukortartalmú gyümölcsök: eper, málna, egres, görögdinnye, szeder, narancs, őszibarack.

Napi menü - minta

* Reggelire tojásrántotta, vagy főtt tojás paradicsommal, uborkával, zöldsalátával vagy párolt zöldséggel.
* Ebédre vagy vacsorára egy tenyérnyi szelet hús vagy hal egy tál zöldséggel vagy salátával.
* Tízóraira, uzsonnára 100 g alacsony cukortartalmú gyümölcs vagy ugyanennyi sajt vagy túró.

10 nap, mínusz 4 kilóA szakértő véleménye

,,A diéta tartalmaz elegendő mennyiségű szénhidrátot és csak az egyszerű láncú (gyorsan felszívódó) szénhidrátot vonja el az étrendből. A megengedett zöldségfélék, alacsony cukortartalmú gyümölcsök, hüvelyesek, esetleg finomítatlan gabonák összetett szénhidrátot tartalmaznak. A magas rosttartalom miatt ez lassan szívódik fel, lassan emeli a vércukorszintet, sokáig okoz teltségérzetet - és jóval kevesebb kalóriát is tartalmaz mint az egyszerű szénhidrát tartalmú ételek.

Tanács: Az egyszerű (finomított) szénhidrátokat nem csak a villámdiéta idejére, hanem véglegesen is érdemes száműzni az étrendünkből, így elkerülhetjük a jojó effektust, és hosszú távon megőrizhetjük ideális súlyunkat és egészségünket. Mind a diéta alatt, mind a későbbiekben alapvető fontosságú a rendszeres testmozgás beiktatása, legalább hetente 3 alkalommal!

Figyelmeztetés: A túlzásba vitt fehérjefogyasztás elsavasíthatja a szervezetünket, ami hosszú távon fáradtságot, rossz közérzetet, ízületi problémákat, migrént és egyéb panaszokat okozhat."

Nők Lapja Cafe

 
 
0 komment , kategória:  fogyókúra  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2018.04 2018. Május 2018.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 3583 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 219
  • e Hét: 1194
  • e Hónap: 10911
  • e Év: 47185
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.