Belépés
dupalymaria.blog.xfree.hu
Szeresd embertársaidat mint Ön magad. Dupály Mária
1949.04.07
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
Olivás, feta sajtos muffin Hoz
  2010-11-30 23:51:14, kedd
 
 

Olivás, feta sajtos muffin
Hozzávalók 30 mini vagy 12 normál méretű muffinhoz: 2 bögre finomliszt, 3 teáskanál sütőpor, 50 gramm vaj, 1 tojás, 100 g feta sajt, 1 bögre tej, 1 bögre felaprított, kimagozott olívabogyó, 1 teáskanál rozmaring Elkészítés: Szitáld össze a lisztet, valamint a sütőport egy edénybe, majd ujjaddal fúrj egy lyukat a keverék közepébe. Olvaszd meg a vajat, majd keverd ki a tojással. A sajtot darabold 1 cm-es kockákra. A vajas masszát, tejet, sajtot, olívabogyókat, valamint a rozmaringot add a liszthetz, s gyengéden keverd össze. A tésztát kanalazd a kivajazott formák ¾ részéig, majd 190 fokon, 10-15 percig vagy tűpróbáig süsd, ha mini formát használtál, illetve 20-25 percig, ha normál méretűt. Melegen, sajttal vagy hideg füstölt tarjával tálaljuk.
Hozzávalók 30 mini vagy 12 normál méretű muffinhoz: 2 bögre finomliszt, 3 teáskanál sütőpor, 50 gramm vaj, 1 tojás, 100 g feta sajt, 1 bögre tej, 1 bögre felaprított, kimagozott olívabogyó, 1 teáskanál rozmaring Elkészítés: Szitáld össze a lisztet, valamint a sütőport egy edénybe, majd ujjaddal fúrj egy lyukat a keverék közepébe. Olvaszd meg a vajat, majd keverd ki a tojással. A sajtot darabold 1 cm-es kockákra. A vajas masszát, tejet, sajtot, olívabogyókat, valamint a rozmaringot add a liszthetz, s gyengéden keverd össze. A tésztát kanalazd a kivajazott formák ¾ részéig, majd 190 fokon, 10-15 percig vagy tűpróbáig süsd, ha mini formát használtál, illetve 20-25 percig, ha normál méretűt. Melegen, sajttal vagy hideg füstölt tarjával tálaljuk.
 
 
0 komment , kategória:  Ízvilág.  
Vaníliás kifli
  2010-11-30 23:49:36, kedd
 
 

Vaníliás kifli
Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1 csomag vaníliás cukor, 15 dkg porcukor, 1 csomag sütőpor, 25 dkg margarin, 3 főtt tojás sárgája, 2 tojás, 1 citrom leve - a tetejére: kb. 10 dkg vaníliás porcukor Elkészítés: A lisztet szitáld egy tálba. Add hozzá a porcukrot, a vaníliás cukrot, az összetört főtt tojás sárgáját. A margarinnal, az egész tojásokkal és a citrom levével gyúrd össze. A tésztából sodorj kisujjnyi vastag rudacskákat, hajtsd meg kifliformára. Sorakoztasd sütőpapírral borított sütőlemezre és előmelegített sütőben 180 fokon 10-12 perc alatt süsd szép sárgára. Azon melegében forgasd meg vaníliás porcukorba, úgy tedd tálra.
 
 
0 komment , kategória:  Ízvilág.  
Csőrögefánk.
  2010-11-30 23:48:19, kedd
 
 


Csörögefánk
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 6 tojássárgája, csipetnyi só, 2 evőkanál cukor, 2 evőkanál rum, esetleg 1 evőkanál tejföl - a sütéshez: olaj - a tálaláshoz: porcukor Elkészítés: A lisztből, a tojássárgákból csipetnyi sóval, cukorral és rummal rétestészta keménységű tésztát gyúrunk. Ha szükséges, még kevés lisztet, vagy egy evőkanálnyi tejfölt adunk hozzá. A jól kidolgozott tésztát letakarva fél órán át pihentetjük. Azután lisztezett deszkán késfok vastagságúra nyújtjuk és derelyemetszővel féltenyérnyi rombuszokra vágjuk. A kis tésztadarabokat középen háromszor behasítjuk és a tészta egyik végét a középső nyíláson áthúzzuk. (készíthetjük úgy is, hogy kétujjnyi széles és kb. 15 cm hosszú csíkokra vágjuk fel, azután laza csomót kötünk rá.). Az elkészült fánktésztákat bő, forró olajban aranysárgára sütjük. Szalvétán lecsepegtetjük, majd porcukorral meghintve, finom házi lekvár társaságában kínáljuk.
 
 
0 komment , kategória:  Ízvilág.  
Készítsünk rákkeltő anyagoktól
  2010-06-18 22:16:33, péntek
 
  Készítsünk rákkeltő anyagoktól mentes ételeket!
Majoros-Tóth Orsolya


Általában ha olyasmiről hallunk, hogy a megfelelő étkezéssel megakadályozható bizonyos betegségek kialakulása, vagy pedig lehetővé válik az immunrendszerünk megerősítése, akkor általában a monoton diéták, vagy esetleg desszertek kihagyásának rémképei jelennek meg szemeink előtt - más szóval egyből arra gondolunk, hogy nem ehetünk azt, amit akarunk.

A táplálkozási szakértők véleménye szerint viszont ennek pontosan az ellenkezője igaz, mivel a legegészségesebb emberek, akiknél a legkisebb a rák kialakulásának lehetősége, mindig a lehető legjobb minőségű ételeket fogyasztják. Míg az észak-amerikai kontinensen általában sóval, cukorral és zsírokkal próbálnak ízesíteni, addig a világ többi része hagymát, gyógynövényeket és fűszereket használ.






Tanulmányok bizonyították, hogy bizonyos ételek olyan tulajdonságokkal bírnak, amelyek fogyasztása által az emberi test kevésbé lesz befogadó a rákbetegségek kialakulására. Ezekben az ételekben a molekulák hasonló terápiás hatással vannak, mint adott esetben a gyógyszerek. Például a zöldteában, a vörösborban illetve a káposztában található anyagok, amelyek pusztítják a ráksejteket.






A napi evési szokásainkban csupán néhány változtatásra van szükségünk, hogy felvegyük a rák elleni harcot. Íme három lépés, amely nyomán könnyedén elindulhatunk:

1. Együnk zöldséget, gyümölcsöt

Már a nagyi is elmondta, a szüleink is ezt mondták, és igazuk volt. Együnk zöldségeket és gyümölcsöket! Magas vérnyomás és cukorbetegség esetén amiatt kell aggódnunk, hogy miből eszünk túl sokat, a rákbetegségek esetén viszont arra is oda kell figyelnünk, mi az, amit kihagyunk a rendszeres étkezések során - mint például a zöldségeket és a gyümölcsöket.

Legyünk válogatósak

Bár egészségesek, de nem minden zöldség és gyümölcs tartalmaz rákpusztító anyagot. A leghasznosabbak ebből a szempontból a következők: fokhagyma, kelbimbó, brokkoli, káposzta és a karfiol. Ezek tartalmaznak olyan anyagokat, amelyek a karciogén (rákkeltő) összetevőket eltávolítják a szervezetből.

A legjobb választások

Más, hasonló jellegű ételek, amelyek a rákos sejtek növekedését gátolják: narancs, tengeri algák, kurkuma, gomba, szója, zöldtea és étcsokoládé.

A szemét az szemét marad

Csak a tisztánlátás kedvéért: a sültkrumpli és a chips nem számít zöldségnek, bármennyire szeretnénk is. Érdemes kimenni a helyi piacra vagy felkeresni a kisebb zöldségeseket a hétvégén, akiknél biztos a legfrissebb és legízletesebb zöldségeket és gyümölcsöket szerezhetjük majd be.

2. Fedezzük fel az étkezés apró örömeit

A finom pörkölt íze fokhagymával, csípőspaprikával, sajtos-joghurtos pulykaszeletek, brokkoli krémleves ízesített zsemlekockákkal vagy barackkal töltött túrógombóc gyümölcsmártással - ki tudna ellenállni ezeknek?

Lassítsunk

Az evés régebben a családról, barátokról szólt, sőt, közösségi eseménynek minősült. Az egészségtelenséghez nagyban hozzájárul az is, hogy újabban 15-20 percet engedélyezünk magunknak egy-egy étkezésre, de akkor is valamiféle megmikrózott ételt lapátolunk be nagy sebesen.

Tegyük a főzést családi eseménnyé

Legyen alkalmanként Apa a felelős a család ebédjéért, sőt, még a gyerekek is beszállhatnak az étel elkészítésébe; ha már eléggé nagyok, akkor nyugodtan adhatunk nekik egy - számukra - elvégezhető feladatot, amely a konyhába csábítja őket. Persze ne legyen az, hogy kötelező az egész és teljes a szigor: nyugdtan lehet közben zenét hallgatni, a lényeg az, hogy alakítsuk úgy a főzést és az ahhoz kapcsolódó tevékenységeket, hogy jó móka legyen.

Ha nem túl bonyolult, amit főzünk, mégis ízletesnek találjuk, akkor felfedezzük a főzés örömeit - ha pedig valamiben örömet találunk, azt minden bizonnyal szívesen tesszük meg majd újra a későbbiekben.






Le a mindennapos nassolásokkal

Általában elmondható, hogy nem az ünnepek alatt nő meg az ételfogyasztásunk, hanem a mindennapi "apróságok" elfogyasztása során. Mitől gyarapszik a súlyunk? Az üdítőtől, amit naponta iszunk, a sült krumplitól, amiből hetente háromszor eszünk. Lehet persze belőle enni, de nem folyamatosan, minden másnap. Ha délután megéhezünk, akkor együnk étcsokoládét vagy gyümölcsöt, és igyunk meg hozzá egy csésze teát.

Készüljünk fel előre, és csomagoljunk magunknak valami egészségeset délutánra; ha ránkjön az ehetnénk (vagy az ihatnánk), akkor legyen kéznél valami, hogy ne kelljen a büfébe vagy a csoki/italautomatához sunnyognunk.

Ha étteremben étkezünk, akkor érdemes felkeresni a legközelebbi görög vagy japán éttermeket; az ott kapható ételek tartalmazzák ugyanis a legtöbb és legegészségesebb zöldségféléket.

3. A ráksejt-pusztításban leginkább topon lévő ételek és italok listája

Tengeri hínárok, algák: hazánkban nem túl népszerű alapanyagok, pedig alacsony a zsírtartalmuk, magas omega-3 és omega-6 értékkel bírnak. Ha legközelebb szusizni megyünk a bandánkkal, rendeljünk mellé algasalátát, vagy simán szerezzünk be belőle otthoni felhasználás céljából.

Gomba: rengeteg fajtája van, amivel érdemes kísérletezni, persze azért arra vigyázzunk, hogy az ehető fajtából szerezzünk be. Szárított fajtájával szinte mindegyik bolt polcain találkozhatunk.

Fűszerek és gyógynövények: nincs is jobb módja az ételek ízesítésének, mint fűszerekkel és gyógynövényekkel. Nyugodtan hajítsunk a hagyma mellé kurkumát vagy bazsalikomot a paradicsomszószhoz.

Csoki: ezt mindenki imádja, viszont ha az egészséges életmódra hajtunk, akkor olyan fajta étcsokoládét válasszunk, amely legalább 70%-nyi kakaót tartalmaz, és persze mértékkel együk, hiszen egészséges mivoltától függetlenül elég nagy a kalóriatartalma.

Vörösbor: jót tesz a kardiovaszkuláris rendszerünknek, persze csak akkor, ha mértékkel isszuk. Például egy-egy pohárral a zöldségekben gazdag ételünk elfogyasztását követően.






-NJ-
 
 
0 komment , kategória:  Ízvilág.  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
2018.10 2018. November 2018.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 5851 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 104
  • e Hét: 1491
  • e Hónap: 4101
  • e Év: 105208
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.