Regisztráció  Belépés
hunjano.blog.xfree.hu
A szkítha népek hosszúéletűek s mi ennek a fajnak vagyunk utolsó hajtása . A szkítha összesség ma: a magyar." /Csuray Károly / "A szólás szabadság... Hunjano
1965.01.21
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 1 
A Bajkeverők VII. rész
  2010-12-01 11:52:48, szerda
 
 
A Bajkeverők VII. rész - Vége.

VIII. A mai zsidó vallás nem azonos az ószövetségi zsidó vallással


A régi, bibliai zsidó vallás, a mozaizmus Kr. u. 70 óta, tehát a szétszóródás óta nem létezik.

Isten és Izrael között létrejött sajátságos viszony folytán az Izraeliták alattvalói voltak az Úrnak, az őket vezető Gondviselésnek. Ezáltal Isten a főhatalmat gyakorolta Izrael népe fölött. Az ilyen intézményt nevezik teokráciának. Ebben a vonatkozásban Isten valóságos földi értelemben is Izrael királya, törvényhozója, bírája hadvezére. Mózes, a főpapok, a bírák, a próféták Jahve királynak csak közegei voltak. Még a királyság intézményinek idején is a földi király csak helyettese volt Jahvénak.

A jeruzsálemi templom pedig Jahve palotája. Ebből következik, hogy bármilyen vallási vagy állami törvény megszegése bűn, lévén az isteni akaratnak megszegése. A teokrácia pedig meghatározott területre, Palesztina földjére van korlátozva. Itt kellett Izrael népének minden más idegen néptől szigorúan elkülönítve, elszigetelten élnie.

És a teokrácia akkor szűnt meg, amikor a zsidóság vezetői Pilátus előtt kijelentették: ,,Nincs királyunk, csak császárunk". Ezzel beteljesedett Izrael sorsa és betöltötte feladatát a népek között. Krisztus helyett a pogány császárt ismerte el maga fölé. És ekkor készítette elő a zsidóság a maga és Jeruzsálem véres pusztulását.

A mai zsidó vallás, amit közönségesen judaizmusnak, vagy rabbinizmusnak neveznek a rabbik által felállított vallás és nem az eredeti mózesi vallás. Tehát emberi alkotás: a mozaizmusnak farizeus-rabbinikus továbbfejlesztése. Mivel lényege a Talmudban van lerögzítve, talmudizmusnak is nevezhető. Ez a rabbinizmus valóságban eltorzítása a mózesi vallásnak.

A babiloni fogságbél visszatért zsidók között a papság tekintélye egyre alább szállt, hatásköre csak az áldozatra zsugorodott, a tanítás és írásmagyarázat a világiak kezére jutott. Ezek voltak az írástudók, a törvénytudók, a rabbik. Ezeknek kezén sikkadt el az ősi mozaizmus erkölcstana megmételyeződött, a messiási eszme pedig elhomályosult, politikai utópiává torzult, a megváltó eszméből, a Messiásból szabadsághős lett.

A messiási eszme eltorzulását a zsidóság politikai elnyomatása — főképp a romaiak idején — még súlyosabbá tette. Hiszen egyre nőtt a nép körében a keserűség, tudván, hogy ők, az uralkodásra termettek, a választottak, a rómaiak kegyetlen rabigáját húzzák. Minél nehezebb volt az iga, annál jobban sürgettek a szabadító messiást imáikban s annál közelebb vélték a szabadulást. A jövendölésekből is azt olvastak ki, hogy a szabadító nem késhet soká. A messiás első tettéül azt várták, hogy elűzi a rómaiakat. Ez magyarázza meg azt, hogy a Krisztus körüli időkben számos messiás lépett föl s hogy a zsidóság vakmerően belesodródott a rómaiak elleni egyenlőtlen harcba, amely a nemzet és Jeruzsálem pusztulásával végződött 70-ben. Hasonló, gyászos eredménnyel végződött a Bar Kochba féle lázadás 135 körül.

A zsidók körében részben görög hatásra kifejlődött egy különös apokaliptikus irodalom. A Biblia erőszakos magyarázatai, merő spekulációk ezek. Nagy részük Izrael történelmét dolgozza fel s utána megjövendölik a világ végét, amire a boldog messiási idők következnek. Így tehát ez a tarka irodalom részben az elnyomott zsidóság vigasztalását szolgálta.

Ennek az apokaliptikus irodalomnak: legfőbb terjesztői voltak a farizeusok. Ezek állították föl a zsidó nép számára a politikai messiást a megszabadító hős értelmében. Ez a téveszme vitte őket abba a tragédiába, hogy Krisztust nem ismerték föl. Ez a farizeus messiási felfogás ment át a Talmudba és a Toszeftába (IV. szd.) végül a Midrásokba (VI-VIII. szd.), azaz kommentárokba.

A zsidó teokrácia megszűnése óta sajátos vergődésen ment át a rabbinizmus. Remények és csalódások végletei között hánykolódik a zsidóság azóta. (Lásd: Zsidó eretnekség c. fejezetünket.)

Mózes és a próféták szerint a vallást, a törvényt csakis Palesztinában lehet megtartani, csakis a zsidóság önálló nemzeti létében és itt van az egyetlen szentély mint a kultusz középpontja. Egyedül csak a jeruzsálemi templomban szabad áldozatot bemutatni. A zsinagógák a száműzetés idején keletkezett imaházak, ahol az áldozatok hiányát imádsággal pótolják. a zsinagóga rendszerint iskola is.

A mai zsidó vallás nem azonos az ószövetségivel, mert:

1./ Nincs többé templomuk,

2./ Nincsenek áldozatok,

3./ Nincs papság.

4./ Nincs szent tűz,

5./ Nincs vallási egység.

1./ Zsidó templom nincs, mert ilyen csak egy lehet, a jeruzsálemi és az elpusztult. A jeruzsálemi templom nem fog többé felépülni, örökre elpusztult, ahogy ezt megjövendölte Dániel próféta, amit Krisztus is megerősített. A zsidók tapasztalhatták, hogy Isten nem kedveli őket részben a Bar Kochba féle lázadás alatt, részben Julianus császár alatt, aki rábírta a zsidókat arra, hogy hozzáfogjanak a jeruzsálemi templom újjáépítéséhez.

Julianus, a hitehagyó római császár a IV. szd. közepén a keresztények iránti gyűlöletében vette rá a zsidókat arra, hogy a jeruzsálemi templom újbóli felépítésére vállalkozzanak és pénzt is bocsátott rendelkezésükre. A zsidók hatalmas tömegben tódultak Jeruzsálembe és vetélkedve ajánlották fel kincseiket az építkezésre. Az építkezési anyag már össze is lett hordva és 363 tavaszán nekiláttak a munkának több ezer munkással. Előbb a romok maradványait kellett elhordani. A munka éjjel-nappal lázasan folyt. Amikor azonban az alapokhoz jutottak és az új alapozási munkába fogtak, a földből lángok törtek föl, a robbanó tűz többeket megölt, úgy hogy kénytelenek voltak a munkákat abbahagyni. Erről a rendkívüli eseményről a következők számolnak be: Ammianus Marcellinus pogány történetíró és szemtanú, Julianus császár lelkes tisztelője. Julianus császár levéltöredéke maga is felemlíti a terv meghiúsulását. Sokrates és Sozomeus konstantinápolyi ügyvédek, Szt. Gergely, Szt. Ambrus, aranyszájú Szt. János. Bár a zsidók érthető okokból hallgatnak e rendkívüli eseményről, az egyik rabbi mégis megemlíti, hogy a kitörő tűz és földrengés pusztította el a munkát.

2./ Nincsenek áldozatok amióta az áldozatok bemutatásának helyét a rómaiak elpusztították. Minden áldozat, ami a templomon kívül történik, törvénytelen.

3./ Az áldozatokat csakis Levi törzséből és Áron családjából származó papoknak szabad bemutatniok. Ma azonban már nincs zsidó papság, csak rabbik vannak, hitközségi elöljárók. Vannak még olyanok, akik ugyan Áron törzséből való leszármazottaknak tekinthetők, a kohaniták, de ennek hitelességét komolyan igazolni nem lehet. Ilyen nevek alatt élnek szerte a világban: Kohen, Cohen, Kahan, Kahana, Kohn, Kun, Kann, Hahn, Cowen, Kagan, Kolgen.

4./ Hiányzik a szent tűz. Közönséges profán tüzet a papi szolgálatnál használni nem szabad. A szent tűz a város elpusztításával örökre kialudt.

5./ Nincs vallási egység. A zsidóság vallásilag megoszlott. Vannak ortodoxok és karaiták, vannak dömnék és chaszideusok, vannak reform zsidók, liberálisok, neológok stb. Hierarchikus rendről és osztályozásról a rabbik között szó sincs. lényeges dolgokban megoszlik a rabbik véleménye s tulajdonképpen senki sem hivatott, hogy a zsidóság nevében beszéljen.

Ezek után világos, hogy nem létezik a régi, igazi zsidó vallás. Ami van, azt judaizmusnak, vagy rabbinizmusnak lehet nevezni.

VÉGE.

 
 
0 komment , kategória:  A Bajkeverők VII. rész  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 1 
2018.06 2018. Július 2018.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 2960 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 951
  • e Hét: 1821
  • e Hónap: 12972
  • e Év: 278187
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.