Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/10 oldal   Bejegyzések száma: 99 
Az USS Indianapolis cirkáló
  2017-08-24 22:26:50, csütörtök
 
  A USS Indianapolis a Portland osztályú cirkálók sorába tartozott. A hajót 1931. novemberében állította hadrendbe az amerikai haditengerészet. A 9800 tonna vízkiszorítású hadihajó 190 méter hosszú volt. A legénysége békeidőben 630, míg hadi helyzetben közel 1300 főből állt. Fő fegyverzete 200 milliméteres és 130 milliméteres ágyúkból állt. E mellett két Kingfisher repülőgépet tudott magával vinni. A második világháború kitörése előtt a USS Indianapolis az Atlanti-óceánon, illetve a Guantanamo-öböl térségében teljesített szolgálatot. A világháborúban az első éles bevetése 1942-ben a Csendes-óceánon volt. A következő években a hajó még számos bevetésen vett részt, így például harcolt az 1944-es Fülöp-tengeri csatában és Tinian tengeri bázisai ellen indított támadásban is.

Indianapolis 1939-ben




A hajót 1945-ben visszarendelték nagyjavításra, majd februárban csatlakozott Marc A. Mitscher altengernagy gyors reagálású erőihez. Az USS Indianapolisnak az Iwo Jimai támadást kellett fedeznie. A cirkáló egészen március 31-ig megúszta kisebb sérülésekkel. Ekkor azonban egy kamikaze pilóta kiszúrta a hajót és - még mielőtt lelőtték volna - ledobott rá egy bombát. A javítás befejezése után a hajó elindult titkos, egyúttal utolsó útjára.

Indianapolis 1944-ben




A bevetés célja nem kisebb volt, minthogy az első működőképes atombomba, a Little Boy alkatrészeit, illetve dúsított uránt juttasson el Tinian szigetére. Az U235-öt két, ólommal bélelt, lehegesztett fémládában tárolták a hajón. A hajó július 16-án futott ki San Franciscóból és július 19-én ért Pearl Harborba. Az USS Indianapolis július 26-án ért el Guamba. Itt kirakodtak és július 28-án újra tengerre szálltak. Az elképzelések szerint egy tüzérségi gyakorlat után kellett volna Okinawa térségében csatlakoznia a hajónak és legénységének a Jesse B. Oldendorf altengernagy irányította egységhez. A gyakorlatot az is indokolta, hogy a hajó mintegy 1200 tengerésze közül négyszáz zöldfülű volt, ez lett volna az első éles bevetésük. Erre azonban már nem került sor. Egy, a térségben járőröző japán tengeralattjáró, az I-58 ugyanis felfedezte a hajót és kapitánya, Mochitsura Hashimoto két torpedót lőtt ki rá. A találatok után alig 12 perccel a USS Indianapolis elsüllyedt.

Indianapolis 1944-ben




Mivel a robbanások megsemmisítették az elektronikus rendszert, a hajónak esélye sem volt vészjelzéseket leadnia. Háromszáz ember a süllyedő hajón vesztette életét, míg, több mint nyolcszáz tengerész - sokan csonkolt végtagokkal, égési sérülésekkel küzdve - a támadás utáni első percekben a tengerbe vetette magát. Itt kezdődtek a gondok. A hajón ugyanis nem volt sem elegendő mentőcsónak, sem pedig megfelelő számú mentőmellény. A parancsnokságnak mindeközben fogalma sem volt arról, hogy mi történt a hajóval.

Túlélők




A hadihajó megmaradt tengerészeit csupán négy és fél nap után szúrta ki egy rutin járőrözésen részt vevő repülőgép. A túlélők addigra megtapasztalták a félelmet, az éhezést, a kiszáradást és a kétségbeesést. A vérrel kevert olajos tengeren a második napon tűntek fel a cápák. A mai napig úgy tartják számon, hogy ez volt egyike a legsúlyosabb cápatámadásoknak, ám az áldozatok számát vitatják. A harmadik napra elfogyott a víz és az élelmiszer, sokan hallucináltak és egymás ellen fordultak.

Chuck Gwinn




A Chuck Gwinn hadnagy vezette bombázó csütörtök délelőtt szúrta ki az olajfoltot és a tengerben vergődő katonákat: mentőtutajokat dobott le a túlélőknek, akik segítségére hat hadihajó érkezett. Már csak 317 embert találtak életben.

Earnest King




Earnest King, a haditengerészet első admirálisa elrendelte, hogy a USS Indianapolis parancsnokát állítsák bíróság elé. Charles Butler McVay 1945. novemberében állt a haditörvényszék elé. A kapitányt (aki csupán 1944. novemberében vette át a hajó irányítását) 1945. december 19-én bűnösnek találták. Az ítélet szerint kockáztatta a hajó biztonságát azáltal, hogy a tűzvonalban nem cikkcakkban vezette azt.

USS Indianapolis Nemzeti Emlékmű




Az ítélet kihirdetése után a haditengerészet újkori történetében addig példátlan dolog történt. A bíróságon lévő túlélők egy emberként követelték, hogy a kapitány ítéletét helyezzék hatályon kívül.

Chester Nimitz




Chester Nimitz végül is rehabilitálta a kapitányt. Az admirális visszahelyezte az aktív szolgálatba Charles Butler McVayt, aki ezt követően a New Orleansi tengerészeti körzetben szolgált. 1949-ben - immár altengernagyi rangban - innen is ment nyugdíjba. A tragédia azonban nyugdíjasként is kísértette. Százszámra érkeztek a lakására a gyűlölködő levelek. Felesége rákban halt meg. Charles B. McVay végül nem bírta tovább a magányt, a gyűlölködést, a rágalmazó telefonokat. A USS Indianapolis utolsó kapitánya 1968-ban szolgálati fegyverével öngyilkos lett. O volt a hajó utolsó áldozata.

Charles B. McVay




A USS Indianapolis amerikai hadihajó roncsait hetvenkét évvel eltűnése után a napokban találták meg a Fülöp-szigetek közelében, a Csendes-óceán mélyén. A hadihajó roncsai 5,5 km mélyen fekszenek, a Csendes-óceán fenekén. A civil csoport által végzett kutatást a Microsoft társalapítója, Paul Allen vezette. Allen a Petrel nevű különleges, kutatásra tervezett, 13 fős legénységű hajóval kutatta fel a hadihajó roncsait. A kutatócsoport egy tengeri forgatásra alkalmas távirányított kamerával készített képeket a roncsról, ezeken látható a USS Indianapolis felirat is.




Allen szerint a második világháborúban fontos szerepet játszó hajó megtalálásával méltóként róhatják le tiszteletüket az egykori legénység és családtagjaik előtt. A kutatócsoport közleményében hangsúlyozta, hogy a hadihajó továbbra is az amerikai haditengerészet tulajdona, a továbbiakban háborús emléknek minősül.




Az egykori túlélők közöl még huszonketten vannak életben.
Szóvivőjük elmondta: mindegyikük várta a napot, amikor a hadihajót megtalálják.
 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
A világ legnagyobb tengeralattjárója.
  2017-08-09 21:46:31, szerda
 
  A 941-es tervszámú tengeralattjáró szovjet gyártású ballisztikusrakéta-hordozó atommeghajtású tengeralattjáró. A típus a világ legnagyobb tengeralattjárója, hossza meghaladja a 170 métert, szélessége a 22 métert, vízkiszorítása merüléskor a 48 000 tonnát. Az osztályból hat példányt építettek, 2009 elején már csak egy példány állt aktív szolgálatban, a Typhoon-osztályt várhatóan lecserélő Borej osztály által szállítandó 3M30 Bulava rakéta tesztelésére.




Az 1970-es évek elején az Amerikai Egyesült Államok egy ambiciózus ballisztikusrakéta-fejlesztési programba kezdett, melynek célja egy legalább 7000 km hatótávolságú, szilárd hajtóanyagú, tengeralattjáróról indítható rakéta volt. Az új Trident) ballisztikus rakéta hordozására létrehozták az Ohio osztályú tengeralattjárót, amely 24 rakétát tudott szállítani. A típusból megrendelt 34 hajóból végül 18 készült el. Az új Ohio osztály képességei messze meghaladták a Yankee és a Delta osztályú szovjet rakétahordozók képességeit, ezért a fenyegetésre válaszul a szovjet vezetés új típusú tengeralattjáró kifejlesztését határozta el. A tengeralattjáró kifejlesztésével a Rubin tervezőirodát bízták meg, a tervezést Szergej Kovaljov főkonstruktőr irányította.




Az új tengeralattjárónak a Jeges-tenger helyenként 2,5 méteres vastagságot meghaladó jégrétegeit is áttörve kellett rakétaindítási pozícióba kerülnie, víz alól és vízfelszínről is kellett rakétát indítania, valamint kiemelkedő érzékenységű hidro-akusztikus rendszerrel kellett rendelkeznie.




A Projekt 941 számára elsőrangú feladatként jelölték meg a csendes üzemeltetést. Ez már csak azért is lett fontos, mert az amerikaiak és a britek a GIUK-átjáróban kiépítették a SOSUS hidrofon-rendszert, mely segítségével pontosabban felmérhették, hogy a Fehér-tengerről és a Balti-tengerről milyen útvonalakon szoktak a szovjet tengeralattjárók az Atlanti-óceánra kifutni. Szükségessé vált tehát a szovjet nukleáris doktrína felülvizsgálata, mely az alábbi két főbb opciót tartalmazta: a ballisztikus rakéták hatósugarának megnövelésével a tengeralattjárók minél közelebb maradhatnak a Szovjetunió felségvizeihez; és
gyorsabb és csendesebb, harmadik generációs rakéta-hordozó és vadásztengeralattjárók kifejlesztése.




A TK-208, a Typhoon-osztály első tagjának építésében 1219 személy vett részt közvetlenül, és több mint ezer vállalat dolgozott az alkatrészek és alrendszerek fejlesztésén és gyártásán.




A Typhoon-osztály tengeralattjárói két, egyenként 7,2 méter átmérőjű, vízszintesen egymás mellé épített, Delta-osztályú tengeralattjáró hajótestéből, továbbá három kisebb, szintén nyomásálló törzsből állnak. A törzs felépítése egy katamaránra hasonlít, és az összesen 19 nyomásálló szekciónak köszönhetően a legénység számára lényegesen biztonságosabb, mint a hagyományos, egyfalú tengeralattjárók. A parancsnoki torony két oldalán menekülőkamrák találhatók, amelyekben az egész legénység elférhet. A Papa-osztályú és az Alfa-osztályú tengeralattjárók építésénél szerzett tapasztalatok alapján a torpedókamra és a vezérlőközpont kemény héját titánból építették, ezzel csökkentve a Typhoon mágneses észlelhetőségét. Az orrban található mélységi kormánylapátok a jég áttöréséhez a törzsbe hajthatók.




A Typhoon-osztályt már a legénység komfortjának figyelembe vételével rendezték be. A tisztek tágas kabint kaptak; két, egyenként kétméteres mélységű uszodát is kialakítottak; a pihenőszobában televízió és légkondicionáló is volt; a dohányosoknak külön kabint jelöltek ki; volt még ezen túl szauna, szolárium és edzőterem is.




A rakétaindító silók a parancsnoki torony előtt, a két hajótörzs közötti résben helyezkednek el. A Typhoon ebből a szempontból is unikumnak számít: a többi rakétahordozó tengeralattjárónál a rakéták a parancsnoki torony mögött találhatók. A 20 darab R-39 (SS-N 20 "Sturgeon") rakéta hatósugara 11 000 km, és mindegyik 10 darab, egyéni irányítású robbanófejet hordoz (MIRV), egyenként 100 kilotonna robbanóerővel.




A szovjet időkben a hajóknak csak sorozatszámot adtak, nevet nem. A hat megépített hajóból jelenleg már csak a Dimitrij Donszkoj van aktív szolgálatban; a TK-202-t és a TK-12-t szétbontották, a maradék három hajót tartalékba helyezték.




A hajók építését a szeverodvinszki Északi Gépgyár (Szevmas) végezte. A típus befogadásához először meg kellett építeni a világ legnagyobb fedett szárazdokkját. Ezekben 1977 márciusa és 1986 augusztusa között itt gyakorlatilag megszakítás nélkül a 941-es típusú hajókat építették. A tengeralattjárók magas költsége miatt először hét, majd később hat egység megépítése mellett döntöttek.













 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Az MV Blue Marlin hajó
  2017-06-29 20:35:12, csütörtök
 
  A 2000-ben épített hajót nagy méretű tárgyak szállítására találták ki. Egyik különlegessége, hogy alá tud merülni, és akár egy másik hajót ráúsztatva felemelkedve elszállítja. A Blue Marlin szállít mindent ami nagy: olajfurú-platformot, teljes radarállomást, úszó szigetet. Sőt még hajókat is. Fedélzete akkora, mint két focipálya. Hatvan fő szállítására alkalmas, akik az utat és a rakományt felügyelik. Teljes hossza 225 méter, szélessége 42 méter, merülése 13.3 méter. Motorok teljesítménye 17160 LE, orrhajtómű 2712 LE, sebessége 26,9 km/h, hatótávolság 46000 km.

























 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Az RMS Mauretania óceánjáró.
  2017-06-24 21:54:07, szombat
 
  Az RMS Mauretania a brit Cunard Line óceánjárója volt, tagja annak a luxusóceánjáró-duónak, amely arra sarkallta a White Star Line-t, hogy megépíttesse a Titanicot.




A hajót a Swan Hunter & Wigham Richardson, Wallsend, Tyne and Wear építette 1904-től. 1906. szeptember 20-án bocsátották vízre, s 1907. november 16-án indult el első útjára; a Liverpool - New York útvonalon járt. 1909-től 1929-ig leggyorsabb (személyszállító) hajó volt a világon, azt követően, hogy 2 év után átvette a vezetést a Lusitániától, majd minden évben ő nyerte el a leggyorsabb hajónak járó címet, a Kék szalagot. A hajó beceneve: "Az Atlanti-óceán Nagyasszonya".




Fényűző és gyors volt. Már első útján megdöntötte a 4 nap és 19 órás (50,7 km/h) rekordot, amit később 4 nap és 10 órára javított. Ezt 1929-ig senki sem tudta megdönteni. A Cunard büszkesége volt. A Titanic tragédiája után a 20 mentőcsónak helyett 44-et kapott.




Az első világháború kitörésekor a brit kormány lefoglalta és átalakította először kórházhajóvá. Az Aquitaniával és a Britannickal állt szolgálatba Gallipolinál. A háború második felében katonai csapatszállító lett és a Tuberose nevet kapta meg.




1919. szeptember 21-én visszatért a transzatlanti személyszállításhoz. Kicsit átalakították, és folytatta azt a munkát, amit a háború előtt végzett, de most már a Lusitania nélkül, amit ugyanis 1915-ben egy német tengeralattjáró elsüllyesztett (csaknem 1200-an haltak meg).




A hajó fő vetélytársai az Aquitania és az Olympic voltak. Több száz alkalommal kelt át az Atlanti-óceánon és ezalatt több mint kétszázezer utast szállíthatott. A gazdasági recesszió miatt 1934-ben a Cunard egyesült ősi riválisával, a White Star Line-nal, és a következő évben a két egykori vetélytárs, a Mauretania és a "Megbízható öreg" néven ismert Olympic elindult utolsó útjára, majd kiselejtezték és eladták őket. A valaha nagyszerű, gyors és fényűző Mauretaniát egyszerűen szétbontották. A luxushajózás e korai szakasza hamarosan leáldozott.































 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
SS Normandie óceánjáró.
  2017-06-24 21:28:50, szombat
 
  Az SS Normandie francia óriás óceánjáró volt, amelyet Saint-Nazaire-ben építettek. Vízre bocsátásakor, 1932-ben a legek hajója volt: a leggyorsabb és messze a legnagyobb óceánjáró. Az SS Normandie a valaha épített legnagyobb teljesítményű turbóelektromos gőzhajó az utasszállítók közt.

Az SS Normandie




Az első óceánjáró volt, amelynek névleges hasznos térfogata meghaladta a 60 ezer bruttó regisztertonnát (a Normandie névleges hasznos térfogata 83 423 BRT volt). Ez volt az első hajó, amelynek hossza meghaladta az ezer lábat (305 métert): 313,6 méter hosszú volt, és ez volt az első, amely több, mint 30 csomós átlagsebességgel tudott keresztülhaladni az Atlanti-óceánon. (Maximális sebessége 32,2 csomó volt.)

Vlagyimir Ivanovics




Az SS Normandie tervezője az orosz hajóépítő mérnök, Vlagyimir Ivanovics Jurkevics volt, aki új megoldásokat alkalmazott, köztük a vízvonal alatt előreugró hajóorrt.

Normandie a tengeren




Az építést 1931. január 26-án kezdték el, röviddel a világ részvénypiacainak 1929-es összeomlása után, a franciák számára kedvező időpontban. A brit versenytárs White Star Line ugyanis a válság után kénytelen volt abbahagyni saját nagy óceánjárójának építését, az ugyancsak brit Cunard Line hajó építése pedig a pénzügyi nehézségek miatt szintén késedelmet szenvedett. A bajok a francia építtető céget, a Compagnie Générale Transatlantique-ot sem kerülték el és kormánysegítségért kellett folyamodniuk, amit a sajtótámadások ellenére meg is kaptak.

Építés alatt, 1932




A hajó számos technikai-építészeti újdonsággal rendelkezett. Turboelektromos gépei jelentősen megjavították az üzemanyag felhasználás hatásfokát és megkönnyítették a karbantartást. A felső fedélzetek hajógépeit teljesen a hajótestbe integrálták, hogy még kellemesebbé tegyék a hajót az utasok számára.




1932. október 29-én kétszázezer néző előtt bocsátották vízre a hajót (a Loire-ra). A hajótest akkora hullámot vetett, amely több száz embert elöntött, de senki sem sérült meg. A hajót 1935 elejére teljesen felszerelték. A próbautak során a hajó nagyon jól teljesített, 32,2 csomós (59,6 km/h) sebességet ért el és a vészmegállítás során erről a sebességről 1700 méteren állt meg.

A hajó belső terei az Art déco és a Streamline Moderne stílusok mesterművei voltak. A szobrok és a festmények közül sok közvetlenül vagy közvetve Normandiára, a hajónak nevet adó régióra utalt. A korabeli rajzok és fényképek hatalmas, elegáns helyiségeket mutatnak. A gyermekek étkezőszobáját Jean de Brunhoff dekorálta Babar, az elefánt képeivel.

Az ebédlő




A legkápráztatóbb az első osztályú ebédlő volt: 93 méteres hosszával, 14 méteres szélességével és 8,5 méteres magasságával, egyszerre 700 vendéget kiszolgáló 150 asztalával ez volt a kor legnagyobb vízen úszó terme. Az ebédlőbe a vendégek 6,1 méter magas ajtókon keresztül léptek be, amelyeket Raymond Subes bronzöntvényei díszítettek: a tíz bronzmedál francia várakat és katedrálisokat ábrázolt, egyiken pedig az SS Ile de France volt látható. (A medálok és ajtódíszek, amelyeket 1945-ben elárvereztek, ma a Libanoni Miasszonyunk Maronita Katolikus Templomban láthatók Brooklyn Heightsban, a Remsen és a Henry sarkán.) Az ebédlőt 12 magas Lalique üveg oszloppal világították meg, a falaknál még 38 világítóoszlop állt, és a mennyezetről is függött két hatalmas csillár.




A nagy szalonba nyíló kávéház éjszaka szórakozóhelyként működött az utak során. A Normandie egy belső és egy külső úszómedencével is rendelkezett. (A világon a második hajóként, az olasz SS Rex után.) A hajónak volt kápolnája is és színháza, amely moziként is működött.




A tervezők vigyáztak, hogy a belső terekben az utasok számára hosszú látómezők nyíljanak és a felső középosztály hölgyei széles hosszú lépcsőkön mutogathassák ruháikat és ékszereiket.




Az elsőosztályú lakosztályok egyedi tervezésűek voltak. A legdrágábbak, a Deauville és a Trouville saját ebédlővel, zongorával, több hálószobával és külön fedélzetrésszel rendelkeztek. Az elsőosztály utasai részére számarányuknál jóval nagyobb arányban álltak rendelkezésre külön terek és szolgáltatások.

A Le Havre-i kikötöben




Első útjára 1935. május 29-én futott ki 50 ezer néző előtt Le Havre-ból. Az út beváltotta a reményeket, a hajó megdöntve az olasz SS Rex rekordját négy nap, három óra és 14 perc alatt ért New Yorkba, és ezzel az első francia hajóként elhódította a Kék Szalagot. A visszaúton több, mint 30 csomós átlagsebességet ért el, ezzel is rekordokat döntve.

New York-i kikötőben, 1935 júniusában




1942-ben, miközben háborús célra, csapatszállító hajónak alakították át, a Normandie a New York-i kikötőben lángra kapott és a szakszerűtlen oltástól felfordult majd elsüllyedt. Bár 1943-ban a világ legdrágább hajómentő akciójával kiemelték, a helyreállítása túl sokba került volna, ezért 1946-ban lebontották.





















 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Régi faszerkezetű hajók képeken.
  2017-06-02 22:35:48, péntek
 
 





















































 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
A világ legnagyobb dugattyús motorja!
  2017-04-24 21:11:21, hétfő
 
  Az Wärtsilä RT-flex96C egy kétütemű turbófeltöltős kis sebességű dízelmotor, melyet a Finn Wärtsilä cég tervezett és gyártott az Emma Maersk konténerszállító hajó számára.




A 14 hengeres motor 13,5 méter magas és 26,59 méter hosszú. A súlya több mint 2300 tonna. Teljesítménye elképesztő 80.080 kilowat (107.307.2 lóerő), ezzel a flex96C a legnagyobb dugattyús motor a világon!




Az első 14 hengeres motort 2006 szeptemberében tették az Emma Maersk-be. A Flex96C olyan, mint a régebbi RTA96C motor, közös nyomócsöves technológia, hagyományos vezérműtengely, lánc fogaskerék, üzemanyag-szivattyúk és hidraulikus hajtások.




Így alacsony fordulat per percnél biztosítja a maximális teljesítményt. Így alacsonyabb az üzemanyag-fogyasztás és alacsonyabb a károsanyag kibocsátás.




A függőleges dugattyúrúd lehetővé teszi a tömítést a dugattyú alatt, így a kenés a motorban osztott, a hengerek és a forgattyúház különböző kenőanyagot használ. A keresztfej kialakítás csökkenti az oldalirányú erők hatását a dugattyúra. Így a dugattyúk kopása mindössze 0.03 mm per 1000 óra.




Műszaki adatok
Hüvely átmérője: 960 mm
Ütem hossza: 2500 mm
hengerenkénti űrtartalom: 1820 liter
(A 14 hengernek 25.480 liter = 2.548.000 köbcenti!)
A motor fordulatszáma: 22-102 per perc
Átlagos nyomásterhelés: 1,37 MPa, teljes terhelésen 1,96 MPa
A dugattyú átlagos sebessége 8,5 méter másodpercenként.
Teljesítmény: hengerenként 5720 kilowatt (7664,8 lóerő per henger)
Összesen 107.307.2 lóerő és 7.603.850 Newtonméter
Ciklusonként befecskendezett üzemanyag 6,5 deciliter per henger.
A főtengely súlya: 300 tonna
A dugattyú súlya: 5,5 tonna.
A dugattyú magassága: 6 méter.
Fogyasztás: akár 250 tonna üzemanyag naponta.
 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
A történelem legnagyobb hadihajói.
  2017-04-22 22:03:59, szombat
 
  USS Enterprise repülőgép-hordozó
Hossz: 342 m
Vízre bocsátás: 1960. szeptember 24.




USS Gerald R. Ford repülőgép-hordozó
Hossz: 337 m
Vízre bocsátás: 2013. november 9.




USS Nimitz repülőgép-hordozó
Hossz: 332,8 m
Vízre bocsátás: 1972. május 13.




USS Kitty Hawk repülőgép-hordozó
Hossz: 326 m
Vízre bocsátás: 1960. május 21.




USS Forrestal repülőgép-hordozó
Hossz: 300 m
Vízre bocsátás: 1954. december 11.




USS John F. Kennedy repülőgép-hordozó
Hossz: 322 m
Vízre bocsátás: 1967. május 27.




USS Midway repülőgép-hordozó
Hossz: 295 m
Vízre bocsátás: 1945. szeptember 10.




Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozó
Hossz: 305 m
Vízre bocsátás: 1985. december 6.




HMS Queen Elizabeth repülőgép-hordozó
Hossz: 280 m
Vízre bocsátás: 2014. július 17.




Soviet aircraft carrier Kiev repülőgép-hordozó
Hossz: 273 m
Vízre bocsátás: 1972. december 26.




USS Lexington repülőgép-hordozó
Hossz: 270,7 m
Vízre bocsátás: 1927




USS Iowa csatahajó
Hossz: 270 m
Vízre bocsátás: 1942. augusztus 27




Sinano repülőgép-hordozó
Hossz: 266 m
Vízre bocsátás: 1944. október 8.




USS Essex
Hossz: 249,9 m
Vízre bocsátás: 1942




French aircraft carrier Clemenceau repülőgép-hordozó
Hossz: 265 m
Vízre bocsátás: 1957. december 21.




Jamato csatahajó
Hossz: 263 m
Vízre bocsátás: 1940. augusztus 8.




Graf Zeppelin repülőgép-hordozó
Hossz: 262 m
Vízre bocsátás: 1938. december 8.




HMS Hood csatacirkáló
Hossz: 262 m
Vízre bocsátás: 1918. augusztus 22.




INS Vikrant repülőgép-hordozó
Hossz: 212 m
Vízre bocsátás: 1945. szeptember 22.




Charles de Gaulle repülőgép-hordozó
Hossz: 262 m
Vízre bocsátás: 1994. május 7.




Akagi repülőgép-hordozó
Hossz: 261 m
Vízre bocsátás: 1925. április 22.




Taiho repülőgép-hordozó
Hossz: 261 m
Vízre bocsátás: 1943. április 7.




HMS Eagle repülőgép-hordozó
Hossz: 247,4 m
Vízre bocsátás: 1946. március 19




Shokaku repülőgép-hordozó
Hossz: 258 m
Vízre bocsátás: 1939. június 1.




USS America
Hossz: 257 m
Vízre bocsátás: 2012. június 4.



 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Hatalmas szállító teherhajók.
  2017-04-22 21:45:42, szombat
 
  A hatalmas rakodó hajók, akár több tízezer tonnás terheket is tudnak szállítani, beleértve olaj platformokat, más hajókat és száraz dokkokat is. Gyakran van ezeknek a hajóknak a rakomány területe víz alatt, hogy így könnyen letudjon csúszni a szállítmányük. Ha megnézzük milyen gigantikusan nagy rakományokat szállít egy ilyen teherhajó, azt mondjuk elsőre: ez hihetetlen!























































 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
A landévennec-i hajótemető.
  2017-04-18 20:30:26, kedd
 
  A landévennec-i hajótemető az Aulne folyó deltájánál kialakított kikötő, ahol a francia haditengerészet bontásra váró hajóit tárolják.




Landévennec, Bretagne egy távoli csücskében található, amelyre a franciák is csak úgy tekintenek, mint a ,,világ vége".




A haditengerészeti bázist még a 19. században alapította III. Napóleon császár, a helyőrséget pedig a flotta tartalékos hajóinak tengerészei képezték. Ahogy az egész partszakasz, a II. világháború alatt Landévennec is német helyőrséggé vált, ahol a német hajókat javították ki. E korszak nyomát számos megmaradt tengerparti erődítmény is őrzi, amelyek sajátos hangulatot kölcsönöznek a bretagne-i partoknak.




A II. világháborút követően új feladatott kapott a kikötő: a francia haditengerészet leselejtezésre váró hadihajóit állomásoztatták itt, hogy ,,leszereljék" őket (azaz megszabadítsák a haditechnikától), mielőtt a hajótestet eladnák, esetleg hullámtörőnek vagy célpontnak használták fel. Sajnos olyan nagy hajókkal, mint a Clemanceau repülőgép-anyahajó nem mertek benavigálni az öböldeltába, de azért nagyobb hajók, például cirkálók és rombolók elég impozáns látványt nyújtanak az öbölben.



























 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
     1/10 oldal   Bejegyzések száma: 99 
2017.08 2017. Szeptember 2017.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 94 db bejegyzés
e év: 1439 db bejegyzés
Összes: 36696 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 6830
  • e Hét: 54603
  • e Hónap: 290326
  • e Év: 3748554
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.