Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/12 oldal   Bejegyzések száma: 114 
Elhagyott hajóroncsok
  2018-07-07 22:04:00, szombat
 
  A világ partjain számos elfeledett hajó és hajóroncs található. Többségüket a természet ereje intézte el, néhány közülük viszont az emberi mulasztás áldozataivá vált.

Elhagyott hajó Gitió város közelében, Görögország




Maria Schroeder roncsa a Vörös-tengeren




Elhagyott hajó Lakonía prefektúrában, Görögország




Az SS America roncsa, 2004. júliusában, Fuerteventura sziget, Atlanti-óceán




Az SS America roncsa, 2018 márciusában.




Elhagyott hajó, Lincolnshire megyében, Egyesült Királyság




Elsüllyedt hajó a Vörös-tengerben




Peter Iredale roncsa Oregon partján




Peter Iredale roncsa naplementekor




Egy 1996-ban partra futott Holland vontatóhajó roncsa, Portugália




Egy 1929-ben partra futott fából készült uszály roncsa a kanadai British Columbia tartomány északnyugati partjainál

9


Egy több darabra összetört hajóroncs




Elhagyott hajó roncsok Ausztrália partján (bal oldalon) és Mikronézia partján (jobb oldalon)




Egy tank az elsüllyedt San Francisco Maru fedélzetén a Chuuk-lagúnában, Chuuk állam, Mikronéziai Szövetségi Államok




Az Özlem tartályhajó roncsa Batumi partján, Grúzia




Elhagyott hajó Staten sziget hajó temetőjében, New York




Elhagyott hajó Új-Fundland sziget partján, Kanada




Elhagyott hajó Mar del Plata partján, Argentína




Elhagyott hajó Santiago partján




A 2011-es pusztító cunami által partra vetett hajó, Kesenum város, Mijagi prefektúra, Japán




Elsüllyedt bárka az Északi-Csendes-óceánban, British Columbia




A Petrel bálnavadászhajó roncsa, Déli-Georgia és Déli-Sandwich-szigetek






Elhagyott hajók az Aral-tenger partján, Mujnak, Üzbegisztán




Hajóroncs Murmanszk partján, Oroszország




Palmyra-atoll közelében elsüllyedt hajó roncsa a Csendes-óceán északi részén




A TK Bremen a Kerminihy-parton, Bretagne régió, Franciaország




Elhagyott hajó Ausztrália partjainál




Elhagyott fa hajó Quebec tartományban, Kanada




SS Ayrfield roncsa az Homebush-öbölben, Ausztrália




Az 1564. március 31-én elsüllyedt svéd Mars zászlóshajó roncsa a Balti-tenger mélyén




Egy halászhajó roncsa a Chatham-szigetek partjainál, Új-Zéland




Elsüllyedt jacht, Antarktisz




Circle Line V roncsa az Ohio folyóban




Az SS Maheno kórházhajó roncsa Ausztrália közelében egy elhagyatott sziget partján.




Egy régi halászhajó Anglesey szigetén, Walesben




Egy hajóroncs a Mallows-öböl hajó temetőjében.






Hajóroncsok a Bermuda-háromszögben




Elhagyott vitorlás az Ontario-tó partján, Kanada




A Saba vontatóhajó roncsa a Curacao sziget partjainál a Karib-tenger déli részén, Venezuela partjai közelében




A Titanic roncsa 3861 méteres mélységben az atlanti fenéksíkságon






Az 1954-ben megfeneklett Semiramis roncsa az Andros-sziget partján, Görögország




A Point Reyes elhagyott halászhajó roncsa a Point Reyes Nemzeti tengerparton, Kalifornia






Egy teherhajó és egy halászhajó roncsa a Vörös-tengerben.




Egy hajóroncs Vila Nova de Milfontes partjainál, Portugália




A 2004-ben zátonyrafutott La Famille Express roncsa a Turks- és Caicos-szigetek partjainál






Elhagyott halászhajók Grytviken közelében, Déli-Georgia sziget



 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
A 10 legszebb hajó temető
  2018-07-07 21:32:01, szombat
 
  Curtin mesterséges zátony - Ausztrália partjainál kutatók a víz alatt mesterséges hajózátonyt hoztak létre, hogy tanulmányozhassák a tenger alatti hajók pusztulását. Ebben a kutatómunkában az ausztrál hadsereg is segített.








Az Aral-tó - Az Aral-tó pusztítása szándékos emberi döntés következménye. A politikai, és gazdasági változások sorozatával a Szovjetunió úgy döntött, hogy elapasztja az Aral-tavat, és helyébe gyapottermelést fog művelni. Az Üzbegisztán területén kiszárított tó medrében azonban semmiféle gyapottermelés soha nem történt. A száraz tó medrében pedig a hajók arra várnak, hogy talán valaki tisztességesen eltemeti őket.










Gadani hajó temető - Pakisztánban Karacsi környékén a világ harmadik legnagyobb hajótemetője van. Ezen a helyen 2010-ben 107 hajót bontottak szét, és még 100 hajó várakozott ugyanerre a sorsra. Ez a hajóbontó hírhedt a kegyetlen munkakörülmények miatt, hiszen itt a munkások saját, kézzel, és némi gépi segítséggel aprítják fel a hajókat, napi 4 amerikai dollárért, ami megfelel 1000 forintnak. Amikor egy 5000 tonnás vízi járművet bontanak szét, akkor a munkaidő bele kerülhet akár bő egy hónapba is. A létszám nem túl nagy, hogy ne kelljen sok pénzt fizetni a munkáért. Amennyiben a hajóroncs veszít a tömegéből, ezek a munkások egyre közelebb húzzák a parthoz, hogy így a munka könnyebb legyen, és még kevesebbet kelljen fizetni a megbízóknak.










Alang hajó temető - Indiában ahol szintén hasonló körülmények között dolgoznak az emberek, mint Pakisztánban. Ez a hely a világ összes hajóbontásának legalább az 50%-át bonyolítja le. Az itteni munkások is kénytelenek éhbérért dolgozni. 1983-ban már nagyon sok nemzetközi tiltakozást eredményezett.








Landévennec hajó temető - A franciaországi kisváros végső nyughelye a kiöregedett hadi hajóknak gyönyörű festői környezetben. Az Aulne- folyón kiugróján hozták létre a hajóroncs parkolót. Ezt az öblöt mesterségesen hozták létre, hogy a kiöregedett hajók itt békésen nyugodhatnak.










Staten sziget hajó temető - Az amerikai New York partjainál bárkák, és hajók temetőhelye lelhető fel. Itt a búvárok is kedvenc helyükre lelhetnek, mert rendkívül nagy a látványosság még a víz alatt is.










Bikini Atoll hajó temető - Az amerikai haditengerészet kísérleti atomrobbantásokat hajtott végre Spongebob lakóhelyén. Ez azonban nem is annyira vicces, mint a valójában bekövetkezett Bikini fenéki atomrobbantás az amerikaiak által. Bikini fenéken a hajóroncsok tömkelege várja a teljes enyészetet.










Skeleton Coast hajó temető - Namíbiai sekély tenger partján található ez a hely, ahol a hajósok a sok köd miatt itt nem tudtak tájékozódni, így nem volt bonyolult tudtukon kívül a partnak vezetni a hajót.










Nouadhiou hajó temető - a világ legnagyobb hajótemetője Mauritániában. A közmegegyezés alapján itt horgonyozták le a hajókat végleg, legalább 300 darabot néhány évtized alatt. A mauritániai hatóságoknak nem volt érdeke az, hogy itt lebontsák a hajókat, hanem most is ott enyésznek bele a környezetbe. A mauritániai hatóságokat leginkább a csúszópénz motiválta!












Pilismaróti Hajótemető - Igen kevés információ van arról, miképp keletkezett a pilismaróti hajótemető, az mindenesetre biztos, hogy egykor jégtörésre és mederkotrásra használhatták ezeket a járműveket. A hajóroncsokat egy vállalkozó vásárolhatta fel, majd elkezdődhetett a bontásuk, ami évek óta tart.







Fotók: Hernád Géza
 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
A világ legérdekesebb hajói
  2018-06-23 21:12:52, szombat
 
  Bottsand osztályú olajkitermelő hajó. A hajót a olajszennyezett tengervizek megtisztítására tervezték.








A Proteus névre hallgató pókszerű hajó 2007-ben épült. A formája sem véletlen, ugyanis a tulaj, Ugo Conti tengeribeteg volt és úgy próbálta legyőzni hullámokon hánykolódás számára kellemetlen érzését, hogy lábakkal látta el a hajót így annak teste nem érinti közvetlenül a vizet.








R / P FLIP nyílt óceán kutatásó platform. A különleges, 108 méteres hosszú RP FLIP hajó. A Floating Instrument Platform néven is emlegetett jármű az amerikai haditengerészet tulajdona, képes vízszintes helyzetből, 90 fokban függőleges pozícióba fordulni, ehhez 700 tonna tengervizet pumpál a nyélszerű végébe.








Jelenleg is járja a tengereket a Sedov nevű orosz vitorlás hajó, melyet mem éppen ma, hanem 1921-ben gyártottak. Nézzük meg a pontos adatait: 117 méter hosszú és 14 és fél méter széle, a tömege 3432 tonna, és akár több mint 1000 tonna rakományt lehet rápakolni. Maximális sebessége a 33 km/h, a fővitorlája pedig 54 méter magas.








BOKA Vanguard a világ legnagyobb félig merülő szállítóhajója.








A Royal Caribbean Harmony of the Seas (Tengerek harmóniája) nevű hajója a világ legnagyobbja. A hajó mindenkit lenyűgöző fedélzeti létesítményekkel várja a szórakozni, pihenni vágyókat. Válasszon vérmérséklete vagy életkora szerint: három emelet magas csúszda; Youth Zone - a legnagyobb gyermekrészleg, melyet hajón találunk; Bionic Bar.








TIV MPI Resolution szélturbina telepíttő hajó. Ez volt az első önmagát emelő szélturbina telepíttő hajó a világon.








Seabreacher X Watercraft, alapvetően egy 260 lóerős motorral felszerelt motorcsónak és egy kis merülésű tengeralattjáró keverékéről van szó, amivel nagyjából úgy közlekedhetünk, mint a delfinek.








EGO, Ship-Sub egy óriási víz alatti ablakkal, szabadidős célokra.








A Ramform Titan egy szeizmikus méréseket végző kutató hajó. A hajó hossza 104,20 m, szélessége 70 m.








A New York mellett ringatózó Vernon C. Bain Center nem más, mint a világ legnagyobb börtönhajója. A mintegy nyolcszáz elítélt otthonául szolgáló vízi kótert 1992-ben építették 161 millió dollárból. 1992-ben állt szolgálatba, és kisebb-nagyobb megszakításokkal még most is működik.







 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Az 1856-ban elsüllyedt Arabia roncsa
  2018-05-21 21:54:50, hétfő
 
  Az Arabia nevű amerikai gőzös 1856. szeptember 5-én kétszáz tonnányi áruval a fedélzetén Kansas Cityből észak felé tartott a Missourin, hogy útja során 16 várost lásson el különböző termékekkel. Az Arabia már három éve közlekedett a Missourin és a megbízhatóságáról volt híres. A legénység és az utasok közül senki sem gondolta volna, hogy ez lesz a hajó utolsó útja.




A Parkville kisvárosa mellett elhaladó Arabia útját egy hatalmas fatörzsű és gyökerű, kidőlt diófa keresztezte. Az ártalmatlannak tűnő növény hatalmas lyukat ütött a gőzös alján, és gyökerei feltépték a hajótestet, amely villámgyorsan megtelt vízzel. Az 52 méter hosszúságú, páratlan szépségű gőzös percek alatt a folyó fenekére süllyedt, mivel a part közel volt mindenki megmenekült. A gőzös az egész rakománnyal együtt a folyó fenekére süllyedt.




Nemsokára olyan információk kezdtek terjedni, hogy a hajó négyszáz hordó elsőosztályú whiskyt és ékszereket szállított. Két helyi lakos megpróbált a gőzöshöz jutni, de csak egy doboz szőrmekalapot sikerült kimenteniük. Később a hely kiszáradt és a hajóroncsot tízméteres folyami hordalék fedte.




Habár számos kísérlet született a monstrum kiemelésére, ezek mind meghiúsultak, és a gőzhajót több mint 130 éven át senki sem látta. A medrét illetően fokozatosan odébb vándorló Missouri 700 méterrel keletebbre sodorta, és hatalmas iszapréteg rakódott rá.




Az elmúló évtizedek legendává nemesítették a szerencsétlenül járt hajót, amelyre végül egy helyi lakos, Bob Hawley és fia fémdetektor és régi térképek segítségével 1987-ben bukkant rá a folyó akkori medrétől több mint 700 méterre.




A farmer, akinek a földjén 14 méteres sárréteg alatt feküdt a gőzös, engedélyt adott Hawley-éknak, hogy a következő év telén feltárhatják az évszázados kincset.




A hideg sár az Arabia 200 tonnás rakományát hihetetlen épségben és sértetlenül megőrizte. A gőzhajóról származó leleteket ma a Kansas Cityben található Arabia Steamboat Museumban bárki megtekintheti.

















 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
25. Luxus Tengerjáró Hajó
  2018-05-07 21:15:52, hétfő
 
  25. Splendida, Fantasia-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2009. július 12.
Tömeg: 137936 tonna
Hossz: 333,30 m
Utasok maximális létszáma: 3900 fő
Teljes személyzet: 1313 fő




24. MSC Fantasia, Fantasia-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2008. December 18.
Tömeg: 137936 tonna
Hossz: 333,33 m
Utasok maximális létszáma: 3900 fő
Teljes személyzet: 1313 fő




23. MS Mariner of the Seas Voyager-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2003. november 14.
Tömeg: 138279 tonna
Hossz: 311,12 m
Utasok maximális létszáma: 3114 fő
Teljes személyzet: 1185 fő




22. MS Navigator of the Seas, Voyager-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2000. május 24.
Tömeg: 139570 tonna
Hossz: 311,1 m
Utasok maximális létszáma: 3807 fő
Teljes személyzet: 1213 fő




21. MSC Preziosa, Fantasia-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2000. május 24.
Tömeg: 139072 tonna
Hossz: 332,99 m
Utasok maximális létszáma: 4344 fő
Teljes személyzet: 1340 fő




20. MSC Divina egy Fantasia-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2012. május 27.
Tömeg: 139400 tonna
Hossz: 333 m
Utasok maximális létszáma: 3959 fő
Teljes személyzet: 1370 fő




19. MS Regal Princess, Royal-class-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2014. május 20.
Tömeg: 142714 tonna
Hossz: 333 m
Utasok maximális létszáma: 3560 fő
Teljes személyzet: 1346 fő




18. MV Britannia, Royal-class-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2015. március 14.
Tömeg: 143730 tonna
Hossz: 330 m
Utasok maximális létszáma: 4344 fő
Teljes személyzet: 1398 fő




17. Norwegian Getaway, óceánjáró hajó.
Szolgálatba állt: 2014. január 10.
Tömeg: 145655 tonna
Hossz: 325,65 m
Utasok maximális létszáma: 3963 fő
Teljes személyzet: 1646 fő




16. Norwegian Breakaway, óceánjáró hajó.
Szolgálatba állt: 2013. április 30.
Tömeg: 145655 tonna
Hossz: 325,64 m
Utasok maximális létszáma: 3963 fő
Teljes személyzet: 1657 fő




15. Queen Mary 2, óceánjáró hajó.
Szolgálatba állt: 2003. március 21.
Tömeg: 149215 tonna
Hossz: 345,03 m
Utasok maximális létszáma: 2620 fő
Teljes személyzet: 1253 fő




14. World Dream, óceánjáró hajó.
Szolgálatba állt: 2017. augusztus 26.
Tömeg: 150695 tonna
Hossz: 335,2 m
Utasok maximális létszáma: 3400 fő
Teljes személyzet: 2000 fő




13. Independence of the Seas, Freedom-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2008. május 2.
Tömeg: 154407 tonna
Hossz: 338,95 m
Utasok maximális létszáma: 4370 fő
Teljes személyzet: 1360 fő




12. Freedom of the Seas, Freedom-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2006
Tömeg: 157407 tonna
Hossz: 338,94 m
Utasok maximális létszáma: 3634 fő
Teljes személyzet: 1360 fő




11. Norwegian Epic, Epic-class-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2009. július 10.
Tömeg: 155873 tonna
Hossz: 329,45 m
Utasok maximális létszáma: 4100 fő
Teljes személyzet: 1724 fő




10. MS Liberty of the Seas, Freedom-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2007. május 18.
Tömeg: 155889 tonna
Hossz: 338,92 m
Utasok maximális létszáma: 4960 fő
Teljes személyzet: 1300 fő




9. Norwegian Escape, Breakaway Plus-class-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2007. május 18.
Tömeg: 165300 tonna
Hossz: 325,9 m
Utasok maximális létszáma: 4266 fő
Teljes személyzet: 1733 fő




8. Norwegian Joy, Breakaway Plus-class-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2017. március 4.
Tömeg: 167725 tonna
Hossz: 333,46 m
Utasok maximális létszáma: 3883 fő
Teljes személyzet: 1700 fő




7. Ovation of the Seas, Quantum-class-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2016. február 18.
Tömeg: 168666 tonna
Hossz: 348 m
Utasok maximális létszáma: 4905 fő




6. MS Anthem of the Seas, Quantum-class-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2015. február 20.
Tömeg: 168666 tonna
Hossz: 348 m
Utasok maximális létszáma: 4180 fő




5. Quantum of the Seas, Quantum-class-osztályú utasszállító hajó.
Szolgálatba állt: 2011. február 11.
Tömeg: 168666 tonna
Hossz: 348,1 m
Utasok maximális létszáma: 4905 fő




4. MSC Meraviglia, óceánjáró hajó.
Szolgálatba állt: 2017. június 3.
Tömeg: 171598 tonna
Hossz: 315,83 m
Utasok maximális létszáma: 4500 fő
Teljes személyzet: 1536 fő




3. MS Oasis of the Seas, Oasis osztályú hajó.
Szolgálatba állt: 2009. december 5.
Tömeg: 225282 tonna
Hossz: 361,6 m
Utasok maximális létszáma: 6296 fő
Teljes személyzet: 2344 fő




2. MS Harmony of the Seas, Oasis osztályú hajó.
Szolgálatba állt: 2016. május 29.
Tömeg: 226963 tonna
Hossz: 362,12 m
Utasok maximális létszáma: 5429 fő
Teljes személyzet: 2300 fő




1. MS Symphony of the Seas, Oasis osztályú hajó.
Szolgálatba állt: 2018. április 7.
Tömeg: 228281 tonna
Hossz: 362,1 m
Utasok maximális létszáma: 6680 fő
Teljes személyzet: 2200 fő



 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Hajó csapódott Isztambul egyik híres épületébe
  2018-04-09 21:21:23, hétfő
 
  Lezárták szombaton a Boszporusz-szorost, mert egy kormányozhatatlanná vált teherhajó belecsapódott Isztambul egyik híres történelmi műemlékébe, súlyos károkat okozva az épületben - közölte az MTI. Az Ukrajnából Egyiptomba tartó 225 méter hosszú, máltai zászló alatt közlekedő Vitaspirit nevű hajó kormánylapátja romlott el és a hajó a szoros partján álló Hekimbasi Salih Efendi udvarház épületét összezúzta.




A II. Mehmed szultánról elnevezett, Európát és Ázsiát összekötő híd alatt, az ázsiai partszakaszon álló 18. századi történelmi épület második és harmadik szintje szinte teljesen összeroncsolódott, Az udvarházat jelenleg rendezvényközpontként, elsősorban esküvők és koncertek megtartására használják.




A balesetben senki nem sérült meg és környezeti károk sem keletkeztek. Vontatóhajókkal és a parti őrség hajóival vontatták el a teherhajót a baleset helyszínéről.




A Boszporusz-szoros a világ egyik legforgalmasabb hajóútja, évente több mint 50 ezer teherhajó, köztük kőolajat szállító tartályhajó közlekedik rajta. A gyorsan változó áramlatok és a szoros s-alakja jelentős kihívást jelent a hajózóknak. A legsúlyosabb baleset 1979 novemberében történt, amikor egy román tartályhajó ütközött egy görög teherhajóval, a román hajó 42 fős legénysége életét vesztette.





 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Útnak indult a világ legnagyobb utasszállító tengerjárója
  2018-03-28 20:58:38, szerda
 
  A nyugat-franciaországi Saint-Nazaire-ben a hétvégén átadták a világ legnagyobb utasszállító tengerjáróját a Royal Caribbean hajótársaságnak.




A 362,1 méter hosszú, 72,5 méter magas és 65 méter maximális szélességű Symphony of the Seas már el is indult Barcelonába, ahonnan március 31-én visz elsőként utasokat egy Nápolyt és Rómát (Civitavecchia) érintő, ötéjszakás útra. Erre a nyitás-előtt útra ugyan nem lehet jegyet venni, de az első hivatalos útra, amely szintén Barcelonából indul április 7-én, még van hely: a hét éjszakáért 747 eurót (235 ezer forint) kell fizetni.




A novemberig tartó időszakot a Földközi-tengeren tölti majd a Symphony of the Seas, spanyol-, francia- és olaszországi kikötők között szállítva az utasokat. Utána a monstrum átszeli majd az Atlanti-óceánt, és a floridai Miamiban fog állomásozni egész évben, onnan indítja majd útjait - áll a Royal Caribbean közleményében.




A Symphony of the Seas bruttó űrtartalma (ez a hajók összes belső térfogatát jellemző, dimenzió nélküli mérőszám) 228 081. Ez 1081-gyel több, mint testvéréé, a Harmony of the Seas-é, amelyet 2016-ban adtak át, és eddig a világrekordot tartotta. Elődjénél gyorsabb és csendesebb is lesz az ígéretek szerint.




A társaság közleménye szerint az új hajó 5518 vendéget fogad majd kétfős elhelyezéssel a 2759 kabinban, amelyek között lesz 28 tengerre néző, balkonos is. A vendégeket 2200 alkalmazott szolgálja majd ki. Időtöltésükről pedig többek között több tucat étterem, bár, előadóterem, korcsolyapálya, kosárlabdapálya, mászófal gondoskodik, valamint a legmagasabb csúszda, amely tengerjárón működik.





































 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Kettévágták az óceánjárót, hogy még nagyobb lehessen
  2018-03-27 21:21:29, kedd
 
  A 36 ezer tonnás tengeri monstrumot a bővítés idejére egy palermói szárazdokkba vontatták. Itt folytatják le azt a különleges bővítési eljárást, melynek eredményeként a most közel 196 méteres hajó 211 méterre nő.




Egy hajózási vállalat azonban olyat tett, ami egészen új szintre emelte az eljárást. A Silversea kettévágta egyik, jelenleg is hatalmas hajóját, hogy megtoldja 15 méterrel.




A 36 ezer tonnás tengeri monstrumot a bővítés idejére egy palermói szárazdokkba vontatták. Itt folytatják le azt a különleges bővítési eljárást, melynek eredményeként a most közel 196 méteres hajó 211 méterre nő.




A jármű ugyanis különleges "implantátumot" kap: előre legyártott, 15 méter hosszú középrészt építenek bele.




A Silver Spirit névre keresztelt óceánjáró 12 százalékos méretnövekedése pedig rengeteg plusz kapacitást eredményez. Az új terekben 8 új étterem, 34 lakosztály, de még egy gyógyfürdő és edzőterem is elfér.




A hajó méretét ilyen módon megnövelni meglehetősen ritka és költséges eljárás. A Silversea-nél első alkalommal fogtak bele. A mintegy két hónapot igénybe vevő munkálatokon 500 munkavállaló dolgozik, összesen nagyjából 450 ezer munkaórát.




A munkálatokhoz 846 tonna acélt és rengeteg kábelt és csövet, valamint vezetéket használnak fel. Valamint 70 millió dollárt. Ennyi pénzt emészt fel a nem megszokott bővítési megoldás. A nagyobb kapacitású hajón mintegy 70 fővel több utazót tudnak kényelmesen elhelyezni. A tervek szerint, a nagyobbításon átesett óceánjáró először május 6-án, egy olasz kikötőből fut ki a tengerre.











 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
SS Baychimo a szellemhajók abszolút világrekordere
  2018-02-06 21:46:34, kedd
 
  Az egyik legfurcsább szellemhajót a hamburgi székhelyű Baltische Reederei GmbH társaság megrendelésére a svédországi Lindholmens Mekaniska Verkstad AB hajógyárban építették. A 70,1 méter hosszú, 1322 tonna vízkiszorítású gőzöst 1914 elején állították szolgálatba, és Angermanelfven néven vették lajstromba.




Meghajtásáról egy háromexpanziós gőzgép gondoskodott, amely 10 csomós sebesség (19 km/óra) elérését biztosította a balti-tengeri kereskedelmi forgalomban hajózó gőzös számára. Elsősorban Hamburg és svédországi kikötők között teljesített szolgálatot 1914 augusztusáig, az első világháború kitöréséig. 1918 után a hajó a német háborús jóvátétel részeként Nagy-Britanniába került.




1921-ben a Hudson's Bay Company hajózási társaság tulajdonába került, anyakikötője a skóciai Androssanban lett. Ekkor nevezték át, a gőzöst SS Baychimo néven jegyezték be az angol hajóregiszterbe. Az SS Baychimo az 1920-as években a Hudson's Bay Company zászlaja alatt elsősorban az észak-atlanti útvonalon, Nagy-Britannia és Kanada között teljesített szolgálatot. 1931. október 1-jén, a Beaufort-tenger és a Baffin-öböl közti észak-kanadai Barrow-szorosban a Baychimo a jég fogságába esett.




A személyzet kénytelen volt elhagyni a hajót, mert attól tartottak, hogy a jég szorításától megsérülhet a hajótest. A tengerészek a jégen gyalogoltak ki a szárazföldre, és a közeli Barrow községben húzták meg magukat. Amikor két nap múlva visszatértek, csak a hajó hűlt helyét találták; úgy tűnt, mintha a Baychimon önálló életre kelt, és kitört volna a jég fogságából.




Az elszabadult hajó keresésére repülőgépet vetettek be, és október 9-én sikerült is megtalálni az ismét a jég fogságába került gőzöst. Mivel úgy tűnt, hogy a beköszöntő tartós fagy miatt a tavaszi időszak előtt már nem lesz kiszabadítható a Baychimo, a hajózási társaság személyzet állomásoztatását tervezte a gőzös mellett, akik az időjárási viszonyok jobbra fordulása után biztonságos kikötőbe vihetik a hajót. A 22 fős őrszemélyzet ideiglenesen felépített fűthető faházakban várt a kedvezőbb időre.

November 29-én rettenetes hóvihar tört ki, az üvöltő szél által felkavart hó elől mindenki a faházakba húzódott vissza. Amikor elült a jeges vihar tombolása, a fakunyhókból kilépő tengerészek megdöbbenve vették észre, hogy ismét nyoma veszett a gőzösnek. A matrózok már mindenféle gonosz természetfeletti erők munkájáról suttogtak, a kapitány viszont úgy vélte, a vihar végezhetett a titokzatosan eltűnt gőzössel. A Hudson's Bay Company részére írt jelentésében is az szerepelt, hogy a Baychimo elsüllyedt.

Néhány nappal később egy sarki rókákra vadászó inuit (eszkimó) prémvadász arról számolt be, hogy egy ismeretlen, elhagyott gőzöst látott sodródni a Beaufort-tenger jégtáblái között.

Az 1931-es eltűnése utáni évtizedekben még többször látták a szellemhajóvá lett SS Baychimót. Volt, hogy sikerült is átszállni a hosszú évek óta sodródó gőzösre, de a megviselt hajón tönkrement technika miatt a mentési kísérlet kudarcba fulladt. Legutoljára 1969-ben, tehát az eltűnése után 38 évvel fedezték fel a Csukcs-tengeren, az alaszkai partok közelében, az Icy Cape környékén.

Ezután végleg nyoma veszett a magányos gőzösnek, amely harmincnyolc évig tartó sodródásával a tengeren elhagyottan bolyongó szellemhajók abszolút világrekordere lett.




Az SS Baychimo rekordjával csak Van der Decken kapitány 1658-ban, a Jóreménység-fokánál eltűnt és kísértethajóvá lett vitorlása "állja a versenyt", amelyet a dél-afrikai Cape Point közelében még 1992-ben is látni véltek.

forrás: origo
 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
A Maltese Falcon a legnagyobb és legdrágább vitorlás
  2017-12-13 21:16:03, szerda
 
  A Maltese Falcon (Máltai Sólyom) nevű szuper vitorlás egyáltalán nem tekinthető átlagosnak, semmilyen szempontból sem. A technológiát és megjelenést alapul véve páratlan, akár 19 csomós sebességre is képes.




Közel 290 láb, azaz 88 méteres hosszával a Maltese Falcon jelenleg a világ valaha készített legnagyobb, legjobban megtervezett és egyben legdrágább széllel hajtott jachtja, ami egyben a legdrágább is, hiszen 2010-ben 100 millió dollárért (kb. 22,1 milliárd Ft) cserélt gazdát. Perini Navi alkotta meg ezt a hatalmas, luxus csodát. Méretei mellett tudása és felsőkategóriás designja sem elhanyagolható.




A fedélzete átlátszó, hogy bejuttassa a belső térbe is a természetes napfényt. Aki megpihenne, 5 alacsonyabb fedélzet áll rendelkezésére luxuskabinokkal és egy átjáróval a fölső részen egy privát napozó területtel. A vitorlás legfelső része nyitott, ide ki lehet menni nézelődni, beszélgetni.




A hatalmas vitorlák motorjait számítógépek vezérlik, így a személyzet nagy része a luxuskörülmények között elszállásolt utasokról gondoskodik. Ezeknek a vitorláknak köszönhetően a hajó különlegesen gyors fordulásokra képes, és széllel szemben is kiválóan teljesít.




A forradalmi rendszerének köszönhetően ez a vitorlás 10 nap alatt képes átkelni az Atlanti-óceánon. Egy vitorlásnál ez rekord sebesség.




A hajót bárki bérbe veheti, persze egy kisebb vagyon ellenében. Heti 500 ezer dollár, azaz 110,5 millió forint a bérleti díj, ennyiből már gyönyörű jachtok közül lehetne válogatni, igaz, azokkal messze nem lehet akkora feltűnést kelteni, mint ezzel a háromárbocos bárkával.





































 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
     1/12 oldal   Bejegyzések száma: 114 
2018.06 2018. Július 2018.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 46 db bejegyzés
e év: 812 db bejegyzés
Összes: 37992 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 8474
  • e Hét: 29501
  • e Hónap: 176636
  • e Év: 2857183
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.