Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/12 oldal   Bejegyzések száma: 114 
A világ hét legnagyobb repülőgépe
  2018-01-31 16:11:02, szerda
 
  Airbus A380 kétszintes, négyhajtóműves, széles törzsű utasszállító repülőgép.
Végsebesség: 1 020 km/h
Fesztávolság: 80 m
Hossz: 73 m
Hajtómű típusa: Turbóventilátoros sugárhajtómű
Első repülés: 2005. április 27.




Boeing 747-8 szélestörzsű, nagy hatótávolságú, négyhajtóműves utasszállító repülőgép.
Végsebesség: 988 km/h
Fesztávolság: 68 m
Hossz: 76 m
Hajtómű típusa: General Electric GEnx
Első repülés: 2010. február 8.




A Boeing 777 szélestörzsű kéthajtóműves utasszállító repülőgép.
Végsebesség: 950 km/h
Fesztávolság: 61 m
Hossz: 63,7-73,9 m
Hajtómű típusa: Turbóventilátoros sugárhajtómű
Első repülés: 1994. június 12.




An-225 Mrija szállító repülőgép. 640 tonnás maximális felszálló tömegével jelenleg a világ legnehezebb repülőgépe, amely maximálisan 250 t hasznos teher szállítására képes.
Végsebesség: 850 km/h
Fesztávolság: 88 m
Hossz: 84 m
Hajtómű típusa: D-18T
Első repülés: 1988. december 21.




C-5 Galaxy nehéz teherszállító repülőgép. Az An-124 megjelenéséig a legnagyobb teherszállító repülőgép volt a világon, majd az ennél is nagyobb An-225-öt követően mára csak a harmadik legnagyobb.
Végsebesség: 760 km/h
Fesztávolság: 68 m
Hossz: 75 m
Hajtómű típusa: General Electric TF39
Első felszállás: 1968. június 30.




Hughes H-4 Hercules egy nehéz teherszállítórepülőgép-prototípus.
Végsebesség: egyszer szállt fel, kb. 2 kilométeres távot repült 21 méter csúcsmagassággal, 217 km/óra sebességre gyorsulva.
Fesztávolság: 98 m
Hossz: 66.65 m
Hajtómű típusa: Pratt & Whitney R-4360 Wasp Major
Első repülés: mindössze egyszer repült 1947. november 2.-án.




Boeing 747-8 szélestörzsű, nagy hatótávolságú, négyhajtóműves utasszállító repülőgép.
Végsebesség: 988 km/h
Fesztávolság: 68 m
Hossz: 76 m
Hajtómű típusa: General Electric GEnx
Hajtómű típusa: 2010. február 8.



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
Karácsonyfát rajzolt az Airbus Németország egére
  2017-12-15 21:01:27, péntek
 
  Szinte egész Németország légterét befedő karácsonyfa sziluettjét rajzolta az Airbus egy tesztrepülőgéppel a radarernyőkre szerdán. A Flightradar24.com élő radarképe szerint az Airbus a dubaji székhelyű Emirates légitársaság egyik, még berepülési fázisban, átadás előtt lévő A380-as gépét használta a manőverhez.




A pilóták Hamburg-Finkenwerder repülőteréről szálltak fel, és 41 ezer láb, 12,5 kilométer magasan rajzolták ki a fa ágait, illetve díszeit. A fa két legalsó, legszélesebb ága a luxemburgi határnál, illetve Nürnberg fölött, törzsének alsó része Stuttgart fölött volt. A pilóták közel 4 óra alatt végeztek a tesztrepüléssel.

Augusztusban a Boeing ugyanezzel a marketingeszközzel élt, akkor egyik beszállítójuk, a hajtóműveket készítő Rolls Royce új hajtóművének berepülését végezték egy 787-essel, és az út során egy repülőgép sziluettjét rajzolták a radarernyőkre. A gép az Egyesült Államok szinte teljes területét lefedte: orra Wyoming állam fölött, a bal oldali szárny Texas déli része, a jobb oldali pedig Wisconsin északi részén, a kanadai határ mellett, a farok része pedig Tennessee, Alabama és Kentucy államok fölött rajzolódott ki.



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A legjobb harci repülőgépek
  2017-11-25 21:45:52, szombat
 
  A Szu-35 nehéz vadászbombázó repülőgép, melyet eredetileg Szu-27M típusjelzéssel Oroszországban hoztak létre.
Max. sebesség: 2450 km/h nagy magasságban




Chengdu J-20 egy fejlesztés alatt álló kínai ötödik generációs, két hajtóműves, lopakodó harci repülőgép.
Max. sebesség: 2 100 km/h




F-35 Lightning II (korábbi nevén X-35 JSF, azaz Joint Strike Fighter) ötödik generációs, egy hajtóműves könnyű vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 1,8 Mach (2205 km/h)




Eurofighter Typhoon negyedik generációs vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 2,0 Mach felett nagy magasságon




PAK FA szuperszonikus, ötödik generációs vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 2 440 km/h




JAS 39 Gripen negyedik generációs könnyű vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 2,0 Mach nagy magasságon




AC-130 a C-130 Hercules közepes teherszállító repülőgép csöves nehézfegyverekkel felszerelt közvetlen légitámogató változata.
Max. sebesség: 482 km/h




MiG-35 negyedik generációs többfunkciós vadászrepülőgép.
Max. sebesség: 2 600 km/h




Tejas egyhajtóműves, könnyű vadászrepülőgép.
Max. sebesség: 2 205 km/h




Chengdu J-10 negyedik generációs, szuperszonikus, egy hajtóműves könnyű vadászrepülőgép.
Max. sebesség: 2 327 km/h




Northrop Grumman B-2 Spirit lopakodó nehézbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 1010 km/h




Rafale negyedik generációs, szuperszonikus vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 1,8 Mach felett nagy magasságon




F/A-18E/F Super Hornet többcélú negyedik generációs vadászrepülőgép.
Max. sebesség: 1915 km/h




Shenyang J-31 ötödik generációs vadászgép.
Max. sebesség: 2200 km/h




Tu-160 változtatható szárnynyilazású szuperszonikus stratégiai nehézbombázó.
Max. sebesség: 2200 km/h




Az F-22 Raptor amerikai gyártású nehéz vadászbombázó, a világ első ötödik generációs harci repülőgépe.
Max. sebesség: 2,42 Mach (2575 km/h) nagy magasságban, utánégetővel




Az A-10 Thunderbolt II szubszonikus sugárhajtású csatarepülőgép.
Max. sebesség: 704 km/h
Hatótávolság: 4150 km



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A Solar Impulse kísérleti repülőgép
  2017-08-27 19:11:01, vasárnap
 
  A Solar Impulse napenergiával hajtott, nagy hatótávolságú kísérleti repülőgép-projekt, melyet a svájci École Polytechnique Fédérale de Lausanne műszaki főiskolán terveztek meg 2003-ban.

A HB-SIA lajstromú repülőgép első felszállása idején, 2009. december 3., Dübendorf




A projektet Bertrand Piccard svájci fizikus és pilóta vezeti, aki másodpilótája volt annak a Breitling Orbiter nevű hőlégballonnak, amellyel egyhuzamban körberepülte a Földet 1999 márciusában Brian Jonesszal. A Solar Impulse projektben partnere és üzlettársa André Borschberg svájci pilóta és üzletember.

A Solar Impulse 1 (HB-SIA) Brüsszelben, 2011-ben




A repülőgép tervezését Piccard kezdte el 2003-ban, majd hat évvel később, 2009-ben egy körülbelül ötven fős, hat országból származó többnemzeti fejlesztőcsapatot szervezett meg, melyek munkáját megközelítőleg száz külső beszállító segíti. A fejlesztési munkákat magántőkéből finanszírozzák, a négy legnagyobb partnere a Deutsche Bank, az Omega SA, a Solvay és a Schindler Group.

A Solar Impulse 2 (HB-SIB) Svájcban, 2014-ben




Az első repülőgép (hivatalos neve Solar Impulse, svájci lajstromjele HB-SIA) egy egyfedelű, felsőszárnyas, tandemfutóműves, ultrakönnyű konstrukció volt, amely négy villanymotorjával hajtott légcsavarjainak köszönhetően önállóan képes felszállni és a levegőben maradni több mint 36 órán keresztül. Repülését egy teljes napi cikluson túl képes végrehajtani akkumulátorai segítségével, melyeket körülbelül 200 m2 összfelületű napelempanel tölt fel nappali üzemben. Nappal a napelemek, éjszakai üzemben pedig az akkumulátorok táplálják a villanymotorokat. Ezt 2010. július 7-8-án bizonyította be, mikor közel 9 órás éjszakai repülését 26 órás nappali repülés követte.

A Solar Impulse 2 (HB-SIB) a hawaii hangárban, 2016-ban




2011 júniusában a gép megtette a Brüsszel és Párizs közötti utat. Az időjárás viszontagságai miatt a gépet hagyományos erőforrásból kellett feltölteni (egy vihar miatt váratlan kitérőre kényszerült, és a felhős idő késleltette az akkumulátorok rendes feltöltését), így ez az útja nem számított rekordnak.




2013 májusa és júliusa között viszont a gép külső beavatkozás nélkül, nyugatról keletre átrepülte az Egyesült Államokat. Az utat San Francisco és New York között tette meg. Technikailag képes lett volna a teljes utat egyhuzamban megtenni, ám a 70 km/órás átlagsebesség mellett erre több napra lett volna szüksége, ami pilótát jelentősen megterhelte volna. Ezért az utat több szakaszra bontva tették meg, és a szakaszok között lehetővé tették, hogy az USA nagyvárosaiban az érdeklődők megtekinthessék a gépet.




2014-ben elkészült egy második prototípus, a Solar Impulse 2 (HB-SIB), ami több napelemet, erősebb motorokat és több más újítást kapott elődjéhez képest. 2015 márciusában a két pilóta Abu-Dzabiból indulva elkezdte a Föld körberepülését. 2015 júniusáig a repülőgép átrepülte Ázsiát, és júliusban végrehajtotta útja leghosszabb szakaszát (7212 km), Japánból Hawaiiba. A szakasz során a repülőgép akkumulátorai megsérültek, ezeket hónapokig javították. A SI2 2016. április 21-én folytatta útját, amikor Hawaiiból felszállt és április 23-án megérkezett San Francisco-ba. Az Amerikai Egyesült Államok szárazföldi területén a következő helyeken állt meg: Phoenix, Tulsa, Dayton, Lehigh Valley, és New York, ahol június 11-én szállt le. Június 20-án Piccard felszállt New York-ból, hogy átrepülje az Atlanti-óceánt, majd három nappal később, június 23-án landolt Sevillában, Spanyolországban. A következő állomás Kairó volt Egyiptomban, ahol július 13-án szállt le. Az utolsó, tizenhetedik szakaszt 2016. július 26-án teljesítette, amikor újra megérkezett Abu-Dzabiba, ezzel 40,000 km-t repülve teljesítette a Föld körüli utat.









 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A polgári repülés aranykora (23 kép).
  2017-08-23 22:01:21, szerda
 
  A polgári repülés robbanásszerű fejlődése a 60-as évektől mind több utazó számára nyitotta meg a világ megismerésének lehetőségét. Az interkontinentális és kontinentális járatok többé már nem számítottak szenzációnak, sokan éltek is a lehetőséggel és repülőgépre szálltak a fárasztó vonat, autó vagy hajóút helyett. Abban az időben fapados járatok a szó mai értelmében még nem léteztek, az utas kényelme és komfortérzete mindennél fontosabb volt. Az alábbi fotókon ebbe az aranykorba nyerhetünk bepillantást.

Természetes volt, hogy a repülőgépeken lehetett dohányozni




Nem sok minden változott az első osztályon 1949 óta




Rengeteg hely volt a lábaknak még turistaosztályon is, és alkoholból sem volt hiány, Delta Airlines 1959




Emeletes ágyak a repülőn




Az utaskísérők nagyon szerették a munkájukat és az utasokat.




Extra párna - nagyon szép bónusz.




Széktámlába épített digitális szórakoztató központ helyett földrajz óra köti le a gyermekek figyelmét.




A séf a repülőgépen készített friss ételt szolgált fel 1958-ban.




Ez volt a vacsora, British Airways 60-as évek.




A stewardess sonkát tálal




A stewardess a pecsenyét szeli fel




Koktélbár a British Airways járatán




Fedélzeti büfé, igazi közösségi tér a fellegek felett




Az emberek kártyáztak!






Társalgó a gépen




Pedro Rodriguez tervezte stílusos forma 60-70-es évek




Stewardessek, Iberia légitársaság






Egyenruha kalappal.




Gyönyörűek voltak




Divatos és színes egyenruhák, Delta Airlines 60-as évek




Ez a bájos ruha mint Paper ruha vált ismertté, British Airways 1967-ben



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A Jak–15, szovjet vadászrepülőgép.
  2017-08-06 21:23:25, vasárnap
 
  A Jak-15, szovjet vadászrepülőgép az 1940-es évekből, melyet a Jakovlev-tervezőiroda fejlesztett ki. Az első szovjet sugárhajtású vadászgépek közé tartozik, egyike a legkisebb tömegű sugárhajtású vadászgépeknek.




A második világháború idején a Szovjetunió lemaradt a többi katonai hatalom mögött a sugárhajtású repülőgépek fejlesztésében. Nem rendelkezett egyetlen gázturbinás repülőgép-hajtóművel sem, mindössze kevéssé sikeres próbákat folytatott rakétahajtású és vegyes hajtású (dugattyús motorral hajtott kompresszort használó sugárhajtómű) repülőgépekkel. A háború utolsó szakaszában német hajtóműveket és kutatási eredményeket zsákmányolt, melyek alapján a Szovjetunió is megkezdte a sugárhajtású repülőgépek fejlesztését, és röviddel a háború befejezése után megindult a Junkers Jumo 004 és a BMW 003 hajtóművek gyártása is.




A Jakovlev-tervezőiroda már 1945 áprilisában megrendelést kapott egy Jumo 004 hajtóművel hajtott könnyű vadászrepülőgép tervezésére. A gép szokatlan elrendezésű volt, a sugárhajtómű a törzs orrában, a pilótafülke alatt helyezkedett el, az enyhén lefelé irányuló fúvócső pedig a gép törzse alatt kapott helyet (ezt a megoldást már a németek is tanulmányozták).




Ez az elrendezés lehetővé tette, hogy megőrizzék a hagyományos építésű vadászgrepülőgépek szerkezetének egy részét. Jakovlev új gépe, melynek neve eleinte Jak-Jumo volt, a Jak-3 legutolsó, fémszerkezetű sorozatán alapult. Az eredeti géphez képest főként a törzsön változtattak, kisebb módosítások történtek a szárnyon, a pilótafülkén és a kormányfelületeken, de a gép fő jellegzetességeit megőrizték.




1946-ban a repülőgépet átnevezték Jak-15-re és megkezdődtek a próbarepülések. Az első felszállást 1946. április 24-én hajtották végre, néhány órával a MiG-9 első repülése után. A gépet már 1946 szeptemberében bemutatták a tusinói légiparádén.




A repülőgép hátrányi közé tartozott - a szokásos gyerekbetegségek mellett - a rövid hatótávolság és repülési idő, a rendkívül rövid (legfeljebb 25 órás) élettartam, a hajtómű bonyolult indítása és a futóművekkel kapcsolatos fokozódó problémák, melyeket a hagyományos légcsavaros hajtásról a sugárhajtásra való áttérés okozott. Másrészt a gép vezetése egyszerű volt és hasonlított a dugattyús motoros Jak-gépekéhez, ez megkönnyítette a pilóták ismerkedését az új hajtóművel. 1947 áprilisában a Jak-15 állami vizsgálatokon szerepelt sikeresen, melynek eredményeképp megkezdődött a hadrendbe állítása és korlátozott sorozatgyártása átmeneti gyakorló vadászrepülőgépként, amíg jobb konstrukció nem állt rendelkezésre. Egyúttal a Jak-15 az első szovjet sugárhajtású vadászgép is lett. Utasítást adtak a típus továbbfejlesztésére, többek között orrkerekes futómű alkalmazására és kétüléses oktató-gyakorló gép tervezésére is, mely végül a Jak-17 megalkotásához vezetett.




Még 1946 vége előtt megindult a sorozatgyártás, melynek látványos eredményeképp 1947. május 1-jén a díszszemlén 50 Jak-15 vett részt. A legyártott repülőgépeket már szovjet RD-10-es hajtóművek hajtották. Ennek köszönhetően a gépeket vagy nem szerelték fel fegyverzettel, vagy csak egyetlen géppuskával. A Jakovlev-iroda adatai szerint a gyártás befejeztéig (1947-ig) összesen 280 gépet készítettek el, bár lehet, hogy egy részüket már Jak-17-ként fejezték be. A Jak-15-öst nem próbálták ki harci körülmények között.




Adatai:
Jelölés = Jak-15
Személyzet = 1 fő
Elrendezés = Középszárnyas, fémépítésű, behúzható hagyományos futóművel
Első felszállás = 1946. április 24.
Gyártás = 1946-1947
Hajtómű = 1 db RD-10 gázturbinás sugárhajtómű
Tolóerő = 8,83 kN
Fesztáv = 9,20 m
Hossz = 8,70 m
Magasság = 2,27 m
Szárnyfelület = 14,85 m2
Saját tömeg = 1852 kg
Felszálló tömeg = 2742 kg
Max. sebesség = 786 km/h
Magasság = 13 350 m
Hatótáv = 510 km (elméleti) 300 km (gyakorlati)
Fegyverzet = 1 vagy 2 NSZ-23 23 milliméteres gépágyú (60 lőszerrel) a törzs felső részén









 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A világ leggyorsabb utasszállító repülőgépei.
  2017-07-09 20:38:24, vasárnap
 
  1. Cessna Citation CJ3 - 769 km / h.




2. British Aerospace BAe 146-200 - 783 km / h.




3. BAC One-Eleven sorozat 500-846 km / h.




4. Tupoljev Tu-204-848 km / h.




5. Bombardier CRJ 1000 - 870 km / h.




6. McDonnell-Douglas DC8-73 - 886 km / h.




7. Il-62M - 918 km / h.




8. Airbus A330-200 - 925 km / h.




9. Boeing 747-100 - 938 km / h.




10. Gulfstream G550 - 941 km / h.




11. Hawker-Siddeley HS.121 Trident 2-973 km / h.




12. Gulfstream G650 - 981 km / h.




13. Boeing 747-8 - 988 km / h.




14. Convair 880-989 km / h.




15. Boeing 777 - 1036 km / h.




16. Boeing 787 - 1049 km / h.




17. Dassault Falcon 900 EX - 1065 km / h.




18. Bombardier Global 6000 - 1097 km / h.




19. Airbus A380 - 1087 km / h.




20. Dassault Falcon 7X - 1110 km / h.




21. Cessna Citation X - 1126 km / h.




22. Cessna Citation X + - 1153 km / h.




23. Concorde - 2179 km / h.




24. Boom szuperszonikus - 2335 km / h.




25. Tupoljev Tu-144 - 2430 km / h.



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
Az XB–70 Valkyrie szuperszonikus nehézbombázó.
  2017-06-26 22:16:59, hétfő
 
  Az XB-70 Valkyrie szuperszonikus nehézbombázó repülőgép, melyet az Amerikai Egyesült Államokban terveztek. Igen nagy, a hangsebesség háromszorosát meghaladó repülési sebessége és magassága védettséget jelentett a légvédelemmel szemben. A repülőgép hajtóműve és több, fontos alkatrésze megegyezett az XF-108 Rapier vadászgépével, melyet a kísérésére terveztek, de ennek már prototípusát sem építették meg. A félszárnyak külső fele 65°-ban lehajtható volt, ez javította a gép iránytartását, azaz függőleges vezérsíkként működött, amellett megnövelte a szárnyak által termelt felhajtóerőt, így a Valkyrie volt a világon a legjobb felhajtóerő-légellenállás aránnyal rendelkező szuperszonikus repülőgép (néhány vitorlázógép ebből a szempontból jobb). Az interkontinentális ballisztikus rakéták elterjedése miatt a bombázó repülőgépek veszítettek fontosságukból, Francis Gary Powers U-2-esének lelövése után pedig megkérdőjeleződött a nagy sebességű bombázók életképessége, ezért a repüléseket csak mint a szuperszonikus utasszállító repülőgépek fejlesztéséhez szolgáló SST program kísérleteit folytatták. 1966. június 8-án a második prototípus, miközben vadászgépekkel repült kötelékben, összeütközött egy F-104 Starfighterrel és lezuhant. Az első prototípus, amelyen több, a lezuhant második prototípuson már megoldott probléma kijavítatlan volt, még 33 kísérleti repülést végzett, 2,5 Mach-ra korlátozott sebességgel, mielőtt leállították. A repülőgép építésének hírére állították rendszerbe a Szovjetunióban a MiG-25-ös vadászrepülőgépeket.











 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
Bird of Prey kísérleti repülőgép
  2017-06-26 22:12:25, hétfő
 
  A Bird of Prey egy együléses lopakodótechnológiai demonstrációs kísérleti repülőgép, melyet arra használtak, hogy teszteljenek alacsony-észlelhetőségű lopakodótechnikákat, új repülőgép-tervezési módszereket és új szerkezeti megoldásokat.




A Bird of Prey-projekt 1992-től 1999-ig futott, a repülőgép első repülése 1996-ra esett. A gépet a Star Trek tudományos-fantasztikus sorozatban szereplő Klingon űrhajóhoz való külső hasonlósága, és ugyancsak az aktív rejtőzködés alkalmazása alapján nevezték el.




A 38 repülés alatt a Bird of Prey-jel olyan módokat teszteltek, amivel kevésbé észlelhetővé válik a gép szemnek és radaroknak egyaránt. Ezen a gépen olyan új építési módokat használtak, mint például: nagy méretű kompozit elemek, a virtuális valóságban megtervezett és összegyűjtött adatok alapján való építés. A gép építésében fontos szerepet jelentett az eldobható alkatrészek lehetősége. A Bird of Prey-t 2002-ben felfedték, mert a tervtechnikái általános gyakorlattá váltak a repülőgép-gyártásban. Például - szintén a Boeing használta őket - az X-32 Joint Strike Fighter demonstráló gépben és később a X-45A UCAV-ban (Unmanned Combat Air Vehicle) prototípusában.




A repülőgép különösen előrehaladott lopakodásformákat demonstrál, mint például a "rés nélküli" kormányfelületek, amik belesimulnak a szárnyakba, hogy a radarláthatóságot csökkentsék, és egy olyan gázbeszívó-rendszer, ami szemből teljesen le van árnyékolva.



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
Grumman X–29 szuperszonikus kísérleti repülőgép.
  2017-06-15 20:51:54, csütörtök
 
  Grumman X-29 egy szuperszonikus kísérleti repülőgép, melyet az 1980-as években fejlesztettek ki az Egyesült Államokban, az F-5 Tiger II fődarabjainak felhasználásával. A repülőgéppel az előre nyilazott szárnyú repülőgépek viselkedését vizsgálták. Az aerodinamikailag instabilra kialakított repülőgép számítógépes irányítórendszerrel (fly-by-wire) rendelkezett, az előre nyilazott szárnyak megfelelő szilárdságát kompozit anyagok felhasználásával biztosították. A típusból két példány készült. Az első repülést 1984. december 14-én, az utolsót 1991. szeptember 30-án hajtották végre. Orosz technológiai megfelelője a Szuhoj tervezőiroda tervezte Szu-47 Berkut, előzményének pedig a német Ju 287 tekinthető.




Két X-29A készült a Grumman Aerospace Corporation üzemeiben két F-5A sárkányának felhasználásával (a 63-8372 lett 82-0003, a 65-10573 pedig 82-0049 lett), illetve az F-16 főbb részegységével. A típusban a mellső törzsszekciót és az orrfutót az F-5A-ból, a kormányfelületeket és a főfutókat az F-16-ból vették át. Az X-29 fejlesztése során jelentős mértékben alkalmaztak karbonszálas technológiát, amely a terv végrehajtása szempontjából elengedhetetlenül fontos volt. A szárnyfelek grafit-epoxigyanta kompozitból készültek, nyilazási szöge meghaladta a 33 fokot. A két megépült példányra a Grumman belső jelölése Grumman Model 712, röviden G-712 volt.




Első felszállását az Edwards légitámaszpontról végezte el 1984. december 14-én, a Grumman fő-berepülőpilótjával, Chuck Sewell-lel a fedélzetén. Egy évvel később, 1985. december 13-án ez a gép volt az első előre nyilazott szárnyú repülőgép, amely átlépte a hangsebességet vízszintes repülés közben. Az első felszállását követően négy hónap múlva a NASA már megkezdte a tesztsorozatokat végrehajtani. A típus nagyon megbízhatónak bizonyult, 1986-ban egy folyamatosan három órát meghaladó repüléskutató bevetésen vett részt. Az első gép (003) nem volt felszerelve dugóhúzó-mentőernyővel, mivel nem várták, hogy képes lesz ebbe a repülési helyzetbe kerülni. A második gépet (049) már felszerelték ezzel, amivel már biztonságosan végrehajthatták a nagy állásszögű manőversorozatokat is. A NASA kutatásai hét éven át 1991-ig folytatódtak.




Az első gép 1986-ban lett kivonva, összesen 242 fel- és leszállást hajtott végre. Végső helye a Dayton-i Amerikai Légierő Nemzeti Múzeumában, a Wright-Patterson légi támaszponton lett kialakítva. A második gép a Dryden Repüléskutató Központban, az Edwards légitámaszponton lett elhelyezve. Egy teljes méretű modell a fővárosban, a Nemzeti Légi és Űrmúzeumban kapott helyet.





 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
     1/12 oldal   Bejegyzések száma: 114 
2018.01 2018. Február 2018.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 103 db bejegyzés
e év: 239 db bejegyzés
Összes: 37419 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 4382
  • e Hét: 40535
  • e Hónap: 282136
  • e Év: 761705
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.