Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/6 oldal   Bejegyzések száma: 59 
A világ leghosszabb gyalogos függőhídja Svájcban
  2017-08-02 22:00:00, szerda
 
  A világ leghosszabb, csaknem 500 méteres gyalogos függőhídját adták át július 29-én a svájci Zermatt közelében, egy 85 méter mély szakadék fölött.




A 496 méter hosszú Charles Kuonen függőhíd a Grachen és Zermatt közti kétnapos gyalogtúra-útvonalat, az úgynevezett Európa-utat teszi járhatóbbá a Grabengufer-szakadék áthidalásával.




A főszponzor, egy helybéli vállalkozó és pszichológus nevét viselő híd 750 ezer svájci frankból épült fel mindössze két és fél hónap alatt.




A Swissrope svájci függőhídgyártó és -építő újszerű lengéscsillapítást alkalmazott, így az új függőhídnak alig van kilengése. A rácsos aljú függőhídról fenséges kilátás nyílik a Matternhornra, a Weisshornra és a Berni-Alpokra.




Az új gyaloghíd valójában egy 2010-ben épült hasonló átjárót pótol, amelyet alig két hónapnyi működés után le kellett bontani, mert kőomlásban megsérült. Az új híd pilléreit 200 méterrel odébb, egy kőomlásveszélytől mentes helyen rögzítették.





 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
Atlanti-óceáni út.
  2017-05-15 22:18:42, hétfő
 
  A világ legfélelmetesebb útját Norvégiában találjuk Atlanterhavsveien, azaz Atlanti-óceáni út néven. Az országút mindössze két sávos és Eidétől átvezet egy szigetcsoporton keresztül Averoy-ig. Ez az út, az óceán felett vezet, kicsi szigetek és hidak láncolata. Az út különlegessége abban rejlik, hogy kanyargós, számunkra extrém utakon az óceán mellett halad el. Az arra utazó idegeneknek csodás és "félelmetes" élményben lehet részük. 8274 m hosszú. 1983 ban kezdték építeni és 1989 július 7.-én adták át. Nagyrészét a befolyt útdíjakból finaszírozták. 1999-ban törölték el az útdíjat. A csodás szépséget és a "félelmetességet" az nyújtja, hogy az óceán és a szél játéka hatalmas hullámokat hoz létre, amely nekicsapódik az országútnak.































 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
A Golden Gate híd fő kábele.
  2017-05-14 22:14:31, vasárnap
 
  A Golden Gate híd sokáig csodaszámba ment méreteivel, merész műszaki kivitelezésével. A 227 lábbal - majdnem 70 méterrel - a víz felett húzódó építmény pillérei további 150 méter magasra emelkednek. A két pillér közötti távolság 1,2 km hosszú. Az egész építmény 1,6 km-nyi távolságot köt össze, fesztávolsága 1280 méter. A két óriási torony közt feszülő híd két fő kábele egyenként 11 000 tonnát nyom, és 25 572 önálló huzalból áll. A feszítő kábelek átlagosan 90 cm átmérőjűek. Amellett, hogy megtartják a hídpályát, a nyomást és a feszítőerőt a tornyokon át a híd két végén lévő horgonyokhoz továbbítják.







 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
20 varázslatos híd a világ minden tájáról.
  2017-05-13 20:49:30, szombat
 
  Íme itt van 20 varázslatos híd a világ minden tájáról. Mindegyik megérdemli, hogy megcsodáljuk, mert valóban az építészet gyöngyszemei.

1. New River Gorge Bridge, Nyugat-Virginia, Egyesült Államok
Teljes hossz: 924 m
Megnyitva: 1977. október 22.
Magasság: 267 m
Hídnyílás magassága: 267 m




2. Gateshead Millennium Bridge, Gateshead, Egyesült Királyság
Teljes hossz: 126 m
Megnyitva: 2001. szeptember 17.




3. Verrazano-Narrows Bridge, Brooklyn, New York, Egyesült Államok
Teljes hossz: 4 176 m
Megnyitva: 1964. november 21.
Legnagyobb támaszköz: 1298 m
Magasság: 211 m




4. Infinity Bridge, Stockton-on-Tees, Egyesült Királyság
Teljes hossz: 240 m
Megnyitva: 2009. május 16.
Hídnyílás magassága: 8 m




5. Wushan Yangtze River Bridge, Wushan, Chongqing, Kína.
Teljes hossz: 616 m
Megnyitva: 2005.
Szélesség: 19 m




6. Sidu River Bridge, Badong, Hubei, Kína
Teljes hossz: 1 222 m
Megnyitva: 2009. november 15.
Hídnyílás magassága: 496 m




7. Landwasser Viaduct, Filisur, Svájc
Teljes hossz: 136 m
Megnyitva: 1902. október
Pillérek közötti legnagyobb távolság: 20 m




8. Assut de l'Or Bridge, Valencia , Spanyolország
Teljes hossz: 180 méter
Megnyitva: 2008. december 12.
Magasság: 125 méter




9. Yokohama Bay Bridge, Jokohama, Japán
Teljes hossz: 860 m
Magasság: 172 m
Megnyitva: 1989. szeptember 27.
Hídnyílás magassága: 55 m




10. Bixby Creek Bridge
Híd, Kalifornia
Megnyitva: 1932. november 27.
Teljes hossz: 218 m
Magasság: 85 m
Hídnyílás magassága: 79 m




11. Millau-viadukt, Creissels, Franciaország
Legnagyobb támaszköz: 342 m
Megnyitva: 2004. december 16.
Nyílások száma 8
Teljes hosszúsága 2460 m
Szélesség 32 m
Magasság (víztől pilon tetejéig) 343 m




12. Golden Gate Bridge, San Francisco, Kalifornia
Teljes hossz: 2 737 m
Megnyitva: 1937. május 27.
Magasság: 227 m
Legnagyobb támaszköz: 1280 m
Nyílások száma: 3




13. Octávio Frias de Oliveira Bridge, Híd, Sao Paulo, Brazília
Teljes hossz: 1 600 m
Megnyitva: 2008. május 10.
Magasság: 138 m




14. Cize-Bolozon viadukt, Cize - Bolozon, Franciaország
Teljes hosszúsága 273 m
Megnyitva: 1875
Magasság 73 m




15. Beipan River Guanxing Highway Bridge, Guanling, Anshun, Kujcsou, Kína
Teljes hossz: 388 m
Megnyitva: 2003.
Hídnyílás magassága: 366 m




16. Forth Bridge, Edinburgh, Skócia
Teljes hossz: 2 529 m
Megnyitva: 1890. március 4.




17. Margaret Hunt Hill Bridge, Dallas, Texas
Teljes hossz: 570 m
Megnyitva: 2012.
Magasság: 122 m




18. Oresund Bridge, Malmö, Svédország
Teljes hossz: 7 845 m
Megnyitva: 2000. július 1.
Magasság: 57 m




19. Russky Bridge, Oroszország
Teljes hossz: 3 100 m
Megnyitva: 2012. július
Hídnyílás magassága: 70 m
Magasság: 321 m




20. Pont de Normandie, Le Havre, Franciaország
Legnagyobb támaszköz: 856 m
Megnyitva: 1995. január 20.
Nyílások száma: 3
Teljes hosszúsága: 2143 m
Szélesség: 23,6 m
Magasság: 214,77 m



 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
Hullámzó sárkányra emlékeztető híd.
  2017-05-07 21:29:48, vasárnap
 
  A néhány szigetből és egy tíz kilométer hosszú öbölből álló Sanxiantai-on áll a partot a környék legnagyobb, három óriási szikla által uralt lakatlan szigetével, a Három Halhatatlan Teraszával összekötő, hullámzó sárkányra emlékeztető gyaloghíd.




A három szikla a kínai hagyomány szerint a Nyolc Halhatatlan három tagjának lábnyoma, így évszázadokon át rengeteg zarándok kereste fel, eleinte még a két földdarabot összekötő földnyelven, majd csónakkal, de 1987-re végül elkészült a ma is látható, ősi kínai templomok stílusát követő híd, hogy a látogatók az év minden napján eljuthassanak a sziklákhoz.




Ez persze sokszor nehéz, hiszen az azúrkék tenger és a gazdag élővilág miatt Tajvan elveszett paradicsomaként emlegetett területen gyakran erős szél fúj, vagy épp tájfunok sújtják, így megközelítése sokszor nem túl biztonságos.



























 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
A világ legrémisztőbb hídja.
  2017-05-04 21:37:57, csütörtök
 
  Annyira veszélyes, hogy csak biztosítókötélhez rögzített emberek mehetnek végig Kína minden bizonnyal legrémisztőbb hídján, amit a május elsejei ünnepnap előtt pár nappal adtak át Csungkingban.




A gyalogoshíd egy meredek hegyoldalban található, és szándékosan lett életveszélyes. Annak ugyanis nincsen semmilyen haszna, csak szórakoztatásra szolgál.




Már feltéve, ha valakinek jó móka végigmennie a halálos mélység felett található, korlátok nélküli hídon, ami valójában nem több, mint két acélgerenda, az azokhoz rögzített pallókkal. És a pallók közötti hézagokkal.




És azok a hézagok nem kicsik: a híd egyik részén 50 centiméter, a másikon pedig 120 centiméter távolságot kell átugrania annak, aki végig szeretne menni rajta.



 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
A Clifton függőhíd.
  2017-04-01 21:28:28, szombat
 
  A Clifton függőhíd az Avon folyó szurdokát íveli át Bristol közelében. Az építményt Isambard Kingdom Brunel tervezte a 19. század első harmadában. A hídtestet láncok tartják.




1829. október 1-jén írtak ki pályázatot a függőhíd építésére. Erre a versengésre Isambard Kingdom Brunel is beadta pályaművét, aki lábadozni jött Bristolba, miután megsérült a Temze-alagút építése során. A bírálóbizottságot vezető Thomas Telford mérnök valamennyi tervet visszautasította, és a sajátját akarta megvalósítani. Mivel lehetetlennek tartotta a szurdok átívelését, egy gótikus tornyok által tartott háromíves szerkezet tervét adta be. A tervet a közvélemény elutasította, így 1830-ban újabb pályázatot írtak ki, amelyet Brunel nyert meg. A döntést hivatalosan 1831. március 16-án jelentették be. A 24 éves építész megbízták az építkezés vezetésével, ez lett az első igazán komoly és önálló feladata.




Az építkezés 1831-ben kezdődött meg, de a munka különböző anyagi problémák és a Bristolt megrázó zavargások, politikai viták miatt éveket csúszott. 1836-ban ismét elkezdődött a munka, de 1843-ig, amikor leállít az építkezés, csak a tornyok készültek el. Brunel 1859-ben meghalt.




Kollégái, hogy a híddal megkoronázhassák a viktoriánus Anglia legkiválóbb mérnökének életművét, megkezdték a még szükséges források összegyűjtését. Az eredeti terveket William Henry Barlow és Sir John Hawkshaw némiképp módosították: a hídpálya szélesebb, magasabb és tartósabb lett, az oldalankénti kettős láncsort hármassal váltották fel. A munkálatok 1862-ben kezdődtek meg ismét. A hidat 1864-ben nyitották meg, építési költsége megközelítette a 100 ezer fontot.




Az Avon folyó felett 76 méter magasan átívelő híd 214 méter fesztávolságú és nagyjából 1500 tonna súlyú. Teljes hosszúsága 412 méter. Két végén 26 méter magas tornyok állnak, ezekből indulnak a szerkezetet tartó kovácsoltvas láncok. A láncok 4200 szemből állnak. A láncokat Brunel hungerfoldi hídjáról hozták át, amelyet lebontottak egy új híd miatt.




A láncokról 81 kovácsoltvas rúd nyúlik le függőlegesen, ezek tartják a híd testét. A leghosszabb rúd húszméteres, a legrövidebb, amely középen van, 91 centiméteres. A láncokat 18 méter mélyen horgonyozták a sziklában. A hídon vezető utat eredetileg deszkákkal borították, majd 1897-ben aszfalt került a helyükre.




Annak ellenére, hogy a híd gyalogos és ló vontatta forgalom számára épült, képes elviselni a naponta rajta áthaladó 11-12 ezer gépjárművet is.




Egy 2002-es vizsgálat arra az eredményre jutott, hogy a Bristol szimbólumának számító híd szerkezetében méhsejtszerű üregek és alagutak találhatók, amelyek a feltételezések szerint a híd szilárdságának csökkentése nélkül tették lehetővé a kevesebb anyag felhasználását. 2006-ban, Brunel születésének 200. évfordulóján a Clifton függőhíd új kivilágítást kapott. A láncok mentén több mint háromezer egywattos LED világít hármas csoportokban.




A hidat a gyalogosok és a kerékpárosok ingyen használhatják, de a géperejű járművekkel érkezőknek 50 pennyt kell fizetniük az átkelésért. A hidat üzemeltető Clifton Suspension Bridge Trust nonprofit társaságot 1952-ben alapította meg a brit parlament. Egyetlen bevételi forrása a híddíj.





 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
A Maidenhead vasúti híd.
  2017-04-01 21:26:15, szombat
 
  A Maidenhead vasúti híd a 19. század első felében épült, két íve a leglaposabb volt a világon.




A Maidenhead vasúti hidat a viktoriánus Anglia legkiválóbb mérnöke, Isambard Kingdom Brunel tervezte. A téglából épült hídnak a Temze felett két nagy - 39 méter széles - íve van, amely a legmagasabb pontján is mindössze hét méterre van a vízszinttől. A híd a Great Western Railway vasúttársaság Bristol és London vonalán épült, Slough és Maidenhead között. A híd 1837-1838-ban épült, hivatalosan 1839 . július 1-jén adták át. Középső pillére egy kicsi szigeten áll a fő sodorvonalban. Az átkelő megépítése 37 ezer fontba került.




A vasúttársaság vezetői nem hittek abban, hogy ilyen nagy és ennyire lapos boltívek képesek lesznek megtartani a hidat és a rajta haladó vasúti forgalmat, ezért arra utasították Brunelt: hagyja a helyén az építkezés alatt használt állványzatot. Az építész látszólag engedelmeskedett az utasításnak, de finoman elmozdította a fából ácsolt szerkezetet, hogy az már ne tartson semmit a híd súlyából. Később az áradások elmosták az állványzatot, és mivel a híd megmaradt, mindenki számára bebizonyosodott, hogy Brunel számításai helyesek voltak.




Az Isambard Kingdom Brunel által tervezett maidenheadi vasúti híd feltűnik William Turner 1844-ben festett Eső, gőz és sebesség című híres képén.















 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
Az utolsó megmaradt inka kötélhíd.
  2017-03-26 20:10:55, vasárnap
 
  Az utolsó megmaradt inka függőhíd (kötélhíd) az 500 éves Keshwa Chaca, amely az Apurimac folyónál található, Peruban, Canas tartományban a Huinchiri közelében. A spanyol hódítók érkezése előtt becslések szerint a 16. században mintegy 200 hasonló híd ívelt át a folyók felett. Mivel nem volt számottevő forgalom, gyakorlatilag csak a gyalogosok és az állatállomány használta ezeket, így a célnak tökéletesen megfelelt a kötél alapanyagként. A peruiak ugyanis olyasmit alkalmaztak, amit jól ismertek: a gyapotból, fűből, fiatal fák kérgéből, láma- és alpakaszőrből készített köteleket. Az inka függőhidak többször elérhették a 45 méteres hosszúságot is, de valószínűleg voltak hosszabbak is. Az ősi amerikai civilizációk közül egyedül az inkák alkalmazták a függőhidat. Keshwa Chaca építői a környék falvainak lakói, akik egy háromnapos ceremónia keretei között minden év júniusában újrafonják a híd szerkezetét, annak ellenére, hogy már épült egy ennél sokkal modernebb és biztonságosabb híd is a közelben. Ez a hagyomány a helyiek elmondása szerint már 500 éve egyazon rituálé szerint folyik. A négy környező település mindegyike elkészíti a híd egy-egy főkábelét, amelyet aztán a hídépítő mester (chacacamayoc) felügyeletével összefonnak, végül a régi híd elemeit a folyóba vetik. Az első modern függőhíd Angliában épült a 18. század végén, az ipari forradalom hajnalán. A mai leghosszabb ilyen híd a Japánban található Akashi-Kaikyo, amelynek leghosszabb íve a két tartótorony között 1991 m.



















 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
Az első 3D-nyomtatott híd.
  2017-02-14 21:05:30, kedd
 
  A spanyolországi Alcobendas településen átadták a világ első 3D-s nyomtatási technológiával készült gyalogoshídját. A betonból, nyomtatással készült híd 12 méter hosszú, 1,75 méter széles, és egy közparkban található kisebb tó felett ível át. A spanyol fővárostól 15 kilométerre lévő települést az IAAC építészeti intézet kereste meg az általuk tervezett híd ötletével, amelyet az ACCION nevű cég valósított meg. Ignacio García de Vinuesa, Alcobendas polgármestere szerint ez a technológia mérföldkő, minden város számára látványos haladást jelenthet. Az alkotók a 3D-s nyomtatásban készült híd előnyei közt hangsúlyozták, hogy környezetbarát, mert előállításához kevés nyersanyag és energia szükséges, kevés gyártási hulladék keletkezik, az anyagok pedig újrahasznosíthatók.









 
 
0 komment , kategória:  Hidak:  
     1/6 oldal   Bejegyzések száma: 59 
2017.08 2017. Szeptember 2017.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 99 db bejegyzés
e év: 1444 db bejegyzés
Összes: 36701 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 3182
  • e Hét: 62925
  • e Hónap: 298648
  • e Év: 3756876
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.